Ошибка brake light ауди


  1. Ауди1997

    26 дек 2014
    3
    А6/C5 2.8T 97г.

    Друзья подскажите. Ауди а6 с5 на приборной панели загорается Brake Light после включения габаритов и сопровождается звуковым сигналом. Все это дело горит до нажатия тормоза. Во время нажатия все пропадает. После того как отпускаешь педаль все повторяется. ПРи этом при всем горит после включения габаритов всегда стоп сигнал. ТОлько при нажатии на тормоз цвет немного становиться ярче. В чем может быть дело?


  2. ASheff

    24 окт 2009
    32.817
    A4\B6 1.8TQ AT 04г

    по ходу где то в фонарях масса отваливается..


  3. DoNXaoCc

    17 окт 2014
    150
    А6/С5 2.4 ALF 98г.

    Посмотри задний стоп, поидее в нем проблема, лампочка перегорела, было такое недавно


  4. Александр180

    28 янв 2013
    58
    А6/С5 2,4МТ AGA

    меняй лампу и будет всё ОК


  5. Андрей!54

    23 дек 2013
    40
    А6/С5 2.5TDI

    Буквально на днях таже проблема выскочила,пришлось менять задний доп-сигнал на двери.У меня Авант.Цена вопроса 30у.е.и это при том б/у.Счас поменял и все проблема решилась


  6. Andrey_vrn

    8 апр 2013
    63
    A6/C5 2.5 AFB МКПП

    добрый день! на приборной панели загорается Brems light, не горит доп стопсигнал на крышке багажника, купил другой рабочий:поставил и он тоже не горит…подскажите, в чем еще может быть проблема??


  7. alexey kar

    27 мар 2009
    516
    Финляндия
    A6c5 1.8t q AWT 02

    Наверно в месте сгиба обламался провод,на с4 и 80ках эт вообще нормальное явление


  8. Andrey_vrn

    8 апр 2013
    63
    A6/C5 2.5 AFB МКПП

    место сгиба смотрел, провода все целые..заметил, что когда на приборке горит ошибка Brems light и включить аварийку на 1сек, то ошибка пропадает..но при нажатии на педаль тормоза появляется опять.


  9. ASheff

    24 окт 2009
    32.817
    A4\B6 1.8TQ AT 04г

    в чем проблема взять вольтметр в руки?


  10. Andrey_vrn

    8 апр 2013
    63
    A6/C5 2.5 AFB МКПП

    на выходных сниму стоп сигнал и проверю.


  11. Andrey_vrn

    8 апр 2013
    63
    A6/C5 2.5 AFB МКПП

    на выходных разбирался с стоп сигналом, возле заднего левого фонаря есть фишка с проводами, идущая на крышку багажника, проверил провод идущий на стоп сигнал, питания нет..есть ли на стоп сигналы реле?? может есть еще какие проблемные места??


  12. Nur79

    14 окт 2012
    52
    А6 С5 2,4alf 98

    Проблемные места все сгибы и фишки.


  13. alexey kar

    27 мар 2009
    516
    Финляндия
    A6c5 1.8t q AWT 02

    У тебя вообще тормоза не горят?так не может быть что на доп стоп сигнал идет отдельный провод,я думаю что от правого или левого запитан доп стоп


  14. Andrey_vrn

    8 апр 2013
    63
    A6/C5 2.5 AFB МКПП

    фонари горят, не горит только стоп сигнал на крышке багажника.


  15. ASheff

    24 окт 2009
    32.817
    A4\B6 1.8TQ AT 04г

    есть, лягуха называется, срабатывание ногой ))

Фото в бортжурнале Audi A6 Avant (C6)

Начались приключения с ошибки «Central brake light». Всё понятно, где искать, но не понятно почему. Фонарь загорается же. Но загорается и тухнет. Ничего не поделаешь. Очевидно, что надо разбирать. Процесс изъятия есть в сети. Можно здесь глянуть.
Демонтаж:
Вариант 1:

Вариант 2:

Монтаж :

Обратите внимание на железные защелки при снятии. Они не симметричны. Очень похожи, но отличаются. Я так и не обратил внимания. Подбирал дольше, чем ремонтировал.

Итак. В моём случае проблема была с подгнившей ножкой. Когда разобрал, то она держалась на волоске. Для самоуспокоения еще прошёлся изолирующей зелёной жидкостью.

Похожая проблема была у человека :www.drive2.ru/l/7409171/

И, буквально, через день появилась ошибка «right reversing light». Причём ошибка может загораться даже без включения заднего хода. Проверил лампочки заднего хода. Целая. Потом даже с неделю и не показывало ошибку. Странно, но опять появилась эта же ошибка. Поменял лампочки справа налево и не помогает. Так я ездил неделю в ожидании осмотра специалиста. Всё оказалось очень просто. Из двух ламп в блоке я смотрел не на ту! Так что проверяйте все лампочки :)

Похожая проблема здесь: www.drive2.ru/c/746141/

Фото в бортжурнале Audi A6 Avant (C6)Фото в бортжурнале Audi A6 Avant (C6)

Цена вопроса: 8 ₽
Пробег: 212 000 км

Your Audi A4‘s brake light indicator is there to inform you of an issue with your car’s brake system. It is a light different from the anti-lock brake system, which has its own ABS warning light. 

From left to right: ABS Light, Braking System Warning Light, Parking Brake Engaged

The brake light indicates a problem with the physical braking system itself.

Audi A4 Brake Warning Light


Check the Emergency Brake First

If you read this article trying to figure out whether to drive your vehicle, check the emergency brake first. 

If it’s engaged, the brake light will stay lit. If the handle isn’t all of the way down, it’ll cause the brake warning light to stay on. Check to make sure that there isn’t a little bit left that it needs to turn the brake light off.

Now if the emergency brake didn’t fix the situation, it’s time to look into what is causing your A4’s brake warning light to stay on. The brake light is perhaps the most critical warning light of all.

We do not recommend driving with this light on at all. Doing so may lead to injury when the brakes fail.


The brake warning light indicates that your A4 has detected that one of its major brake components has failed, typically seen through a pressure loss. 

You’ll feel a loss of pressure that manifests itself in the form of a “mushy” brake pedal (low brake fluid level).

If the brake light is only coming on when you push the brakes, that’s a definite indication that the pressure in the brake system is too low. Either the brakes need to be bled, or there is a leak.

Brake Fluid Leak

Rubber brake lines are a frequent leaking point.

Since you’ve already checked the emergency brake handle, now it’s time to check the master cylinder and see if the brake fluid is low or not. Now if it is low but not empty, adding more may provide a temporary fix.

If the brake fluid looks like it is out, you’ll need to add more, bleed the brakes, and ideally fix the problem so that you aren’t repeating all of this again. If the brake fluid leaks over the brake pads and shoes, it means poor brake performance.

Just remember, it had to leak out somewhere, and adding fluid without fixing the problem is a temporary solution. The leak can get worse over time and lead to brake failure.  Look around the brake calipers and brake lines for the leak. Look for fluid under your A4, where you usually park.

Pressure Differential Switch

Your brake system is divided into two circuits. These circuits cut the brake system in two. That way, if the brake system gets a leak or fails, you still have brakes on half of your A4’s wheels.

The pressure differential switch measures the difference in pressure between the two circuits and will report that there is a difference by turning on your A4’s brake warning light.

In most vehicles, this switch is located in the master cylinder. You’ll see a harness plugged in somewhere around there.

Worn Brake Pads

Worn brake pads are often a cause of the brake warning light coming on. The pads have built-in wear sensors that will trigger the light whenever they get down to a certain thickness.  These sensors are known as squealers, and you’ll hear.

This is important because it alerts you to replace your brakes before they become too thin and can’t stop the vehicle properly. If your brakes are worn, be sure to have them replaced as

Check the Brake Lights

Some vehicles will now activate the brake warning light on the dash if the actual brake lights behind it have failed. Check to see that both of them are lighting up. If not, try replacing the bulb and see if that solves the problem.


How to Turn off Your A4’s Brake System Warning Light

The only way to turn the brake light off is to restore proper line pressure to both brake circuits when the pedal is pushed.

Don’t drive if your A4 is having trouble stopping or noticeably leaking fluid. Have it towed to a mechanic.

If you mess up fixing your engine, the vehicle does not move. If you mess up fixing the brakes, it doesn’t stop. That’s infinitely more dangerous.


Conclusion

If your Audi A4’s brake warning light is on, and you’ve checked the emergency brake, you’ll need to look for a leak in the lines, calipers, wheel cylinders, master cylinder, etc. Good luck diagnosing the issue. If there is anything that you would like to add, please leave a comment below.

You’re cruising down the road in your Audi, enjoying the ride and feeling confident behind the wheel. Then suddenly, out of nowhere, a Audi Brake Warning Light pops up on your dashboard.

Panic sets in as you try to decipher what it means and how serious it is. Don’t worry – we’ve got you covered. In this third part of our series on car dashboard warning lights, we’ll take a deep dive into the Audi brake warning light.

We’ll explore the various reasons why this alert may be triggered and what steps you can take to troubleshoot and fix any issues that arise. Safety comes first when driving, so let’s get started!

What does the Audi Brake Warning Light mean?

The Audi Brake Warning Light typically indicates an issue with the braking system of your vehicle.

It can be triggered by a variety of factors, including low brake fluid levels, worn brake pads, damaged brake lines, or a malfunctioning brake sensor.

If this light appears on your dashboard, it’s important to take immediate action to ensure your safety on the road. Ignoring this warning could lead to brake failure or other serious accidents.

It’s recommended to have your Audi inspected by a qualified mechanic as soon as possible to diagnose and address any underlying issues.

Why is the brake warning light important?

The brake warning light in your Audi is a critical component that should never be ignored. If this light comes on, it could indicate a serious issue with your vehicle’s braking system or fluid level.

It’s important to check the brake warning light status frequently to ensure you catch any potential problems before they become major issues.

Ignoring the brake warning light could cause problems when driving because malfunctioning brakes are dangerous and may lead to accidents.

Keeping an eye on your dashboard lights, especially the brake warning light, is crucial for ensuring that you’re driving safely and maintaining your vehicle properly.

Even if the brakes seem to be functioning fine, it’s essential not to ignore any alerts from the monitoring system as some issues might still arise behind-the-scenes without being immediately noticeable while driving

. Addressing these problems promptly can save you from bigger headaches later on and keep you safe while out on the road.

Common Reasons for the Audi Brake Warning Light:

Causes Solutions
Low brake fluid level 1. Check the brake fluid level and top up if necessary.
Faulty brake fluid level sensor 2. Inspect and replace the brake fluid level sensor if needed.
Worn brake pads or shoes 3. Inspect the brake pads or shoes and replace them if worn out.
Brake system leak 4. Check for brake fluid leaks and repair any damaged components.
Faulty brake master cylinder 5. Inspect and replace the brake master cylinder if it is faulty.
ABS system malfunction 6. Have the ABS system diagnosed and repaired by a qualified technician.
Brake pedal switch issue Check and replace the brake pedal switch if it is malfunctioning.

1. Low brake fluid level:

One of the most common reasons for the Audi Brake Warning Light is low brake fluid level.

Your vehicle’s braking system requires a specific amount of fluid to operate correctly, and if the level drops too low, it can cause the brake warning light to come on.

This could be due to a leak in the brake system or simply because the fluid is old and needs to be replaced.

2. Worn brake pads or rotors:

One of the common reasons for the Audi brake warning light to come on is worn brake pads or rotors. This happens over time as you use your brakes often and put wear on them.

Your brake pads and rotors work together to create friction, slowing or stopping your vehicle.

The pads are designed to press against the rotor, which slows down the wheels via a process called braking.

However, when either component becomes too thin from wear and tear, it can cause issues with your braking system.

If you notice that your brake pedal feels spongy or soft underfoot, this could be an indication that your pads are worn down. You might also hear a grinding noise or feel vibrations in the steering wheel when you apply pressure to the brakes.

It’s important to address worn out brakes promptly because they can compromise your ability to stop safely while driving.

3. Damaged brake lines or hoses:

Your vehicle’s brake lines are responsible for transporting brake fluid to the braking system.

If these lines become damaged or corroded, they may leak brake fluid, causing the brake warning light to come on. It’s essential to inspect your brake lines regularly for signs of wear or damage.

4. Faulty brake system components:

Finally, a malfunctioning brake system component can also trigger the Audi Brake Warning Light.

This could be a faulty brake sensor, which is responsible for detecting any issues with the braking system and alerting you via the dashboard warning light.

Other system components that could be malfunctioning include the brake master cylinder or the brake booster.

5. Malfunctioning brake sensor:

The brake sensor in your Audi is responsible for detecting any issues with the braking system.

If this sensor becomes damaged or fails, it may trigger the brake warning light.

In this case, it’s crucial to have your vehicle inspected by a qualified mechanic to determine the cause of the problem and make any necessary repairs.

What to Do When the Audi Brake Warning Light Comes On?

Check the brake fluid:

The first step to take when the Audi Brake Warning Light comes on is to check the brake fluid level. If the level is low, add more brake fluid to the reservoir to bring it back up to the recommended level.

If the brake fluid level is normal, then there may be an issue with your braking system that requires professional attention.

Inspect the brake pads and rotors: Next, inspect your brake pads and rotors for wear and tear. If they are worn down, they may need to be replaced. If you’re not comfortable doing this yourself, take your Audi to a professional mechanic.

Inspect the brake pads and rotors:

When the Audi brake warning light comes on, one of the first things you should do is inspect your brake pads and rotors.

Worn or damaged brake pads and rotors can cause reduced braking power and potentially dangerous driving conditions.

To inspect your Audi’s brake pads, you’ll want to remove the wheel to get a clear view of them.

Look for any visible signs of wear or damage such as uneven surfaces or low pad thickness. If the pads are worn down to less than 3mm thickness, they should be replaced immediately.

Next, check your rotors for any visible signs of wear such as scoring, grooves, cracks, or warping. These issues can cause uneven braking performance and may even damage other components in your braking system.

It’s important not to delay replacing worn brake pads and rotors as it could lead to more significant issues with your vehicle’s brakes later on. It’s recommended that you replace both front and rear sets at the same time for optimal performance.

If you’re not comfortable doing this inspection yourself, it’s always best to take your vehicle into a trusted mechanic or garage who can perform a full brake system inspection and make any necessary repairs/replacements swiftly before getting back onto the road.

Check the brake lines and hoses:

When the Audi brake warning light comes on, one of the possible reasons could be damaged brake lines or hoses.

These components are crucial to the braking system as they transfer the hydraulic pressure from the master cylinder to each wheel’s brake caliper.

Any damage or wear in these parts can lead to a loss of braking power and compromise your safety while driving.

To check these components, you need to jack up each wheel separately and inspect both sides of the brake lines and hoses for any visible signs of damage such as cracks, leaks, or bulges. If there is any sign of damage, it’s important to replace them immediately.

It’s also essential to check that all connections are secure and tight. Loose connections can cause air pockets in the system that may affect braking performance.

At this point, if you’re unsure about what you’re seeing or don’t feel confident handling this yourself – please take your vehicle into a garage where a trained mechanic can give more accurate advice about your specific situation.

Always remember that addressing brake system component issues promptly is critical to ensure proper braking function and safe driving status of your vehicle!

Get a professional inspection:

If you’re unsure about the cause of the Audi Brake Warning Light, it’s best to take your vehicle to a qualified mechanic.

They can diagnose the issue and make any necessary repairs or replacements to ensure that your braking system is functioning correctly and keeping you safe while driving.

Diagnose the brake system with an OBD-II scanner:

Another option is to use an OBD-II scanner to diagnose the issue yourself. This device can read the error codes stored in your Audi’s onboard computer, which can help pinpoint the cause of the brake warning light.

However, it’s important to note that an OBD-II scanner may not be able to diagnose all issues with the braking system, and it’s always best to have a professional mechanic inspect your vehicle for any potential problems.

Tips for Maintaining Your Audi’s Brake System:

Regular brake system inspections:

Regular brake system inspections are crucial for maintaining the optimal performance of your Audi’s brakes.

Inspect your brake pads, rotors, and lines regularly for any signs of wear or damage. It’s recommended to have your brakes inspected during regular service appointments or anytime you suspect an issue.

Brake fluid flush and replacement:

Brake fluid is a crucial component of your Audi’s brake system as it helps transfer the force from the brake pedal to the brakes themselves.

Over time, brake fluid can become contaminated with moisture and debris, leading to diminished performance or even total failure of the braking system.

To avoid this, it’s essential to have your Audi’s brake fluid regularly flushed and replaced by a qualified mechanic.

This process involves draining the old fluid from all four wheels and replacing it with fresh, clean fluid that meets Audi’s specifications.

It is recommended to replace the brake fluid in your Audi every two years or 48,000-80,000 km (30,000-50,000 miles) – whichever comes first. However, if you frequently drive in stop-and-go traffic or live in an area with steep hills or extreme weather conditions, you may need more frequent flushes/replacements.

If you notice any issues with your brakes while driving (such as reduced responsiveness), bring your vehicle into a garage for prompt inspection and service.

Remember that when it comes to safety on the road – especially where brakes are concerned – preventive maintenance is key!

Replace worn brake components promptly:

If you notice any signs of wear or damage on your brake pads, rotors, or lines, it’s essential to replace them promptly to ensure the safety of your vehicle and passengers.

Don’t delay in getting these components replaced as it can lead to more significant issues with your braking system.

Use high-quality brake fluid:

Always use high-quality brake fluid recommended by your vehicle’s manufacturer. Low-quality fluids may not meet the required standards, leading to potential issues with your braking system.

Avoid hard braking:

Hard braking puts more pressure on your brake system, leading to faster wear and tear on your brake components. Try to avoid sudden braking and give yourself plenty of space to slow down gradually.

Conclusion

In conclusion, the Audi brake warning light is an important feature of your vehicle’s dashboard as it indicates any issues within the brake system.

Always take note of this warning light and have it checked immediately to prevent further problems and ensure your safety while driving.

Regular maintenance checks by a mechanic or at a garage are also crucial in keeping your brake system functioning properly.

Remember to check the brake fluid, inspect the brake pads and rotors, and diagnose any issues with an OBD-II scanner.

Don’t overlook the importance of maintaining your car’s braking system, as faulty brakes can cause serious accidents on the road.

Обновлено: 20.06.2023

системе не нравится сопротивление лампочек. Т.е. как я понял после включения зажигания загорается надпись БРЕМС ЛАЙТ и после нажатия на тормоз ОК не загорается? Проверь — может лампочки разные — одна стояла одна, а другая установлена немного другая — оттого и не нравится системе сопротивления ламп

системе не нравится сопротивление лампочек. Т.е. как я понял после включения зажигания загорается надпись БРЕМС ЛАЙТ и после нажатия на тормоз ОК не загорается? Проверь — может лампочки разные — одна стояла одна, а другая установлена немного другая — оттого и не нравится системе сопротивления ламп

не помогло короче. одинаковы поставил но эфекта никакого. лампы горят а бремс лайгт стилл горит :cry:

А доп.стопы есть? Например салонный который на заднем стекле висит? Штатный родной или нет? Может он влиять, если подключен не там где нужно (лишнее параллельное сопротивление, которое не учтено в системе контроля т.к. стоп нештатный).

А доп.стопы есть? Например салонный который на заднем стекле висит? Штатный родной или нет? Может он влиять, если подключен не там где нужно (лишнее параллельное сопротивление, которое не учтено в системе контроля т.к. стоп нештатный).

да вроде нет ничего такого. только задние стопы и все. просто родная лампочка была сзади, а на рынке и в магазинах нашел другие и поставил. и после этого все началось.

Настала твоя очередь ознакомиться со свещеным писанием)))) Текст не мой откуда то взял. Атору этого текста большоущий респект

Первая причина (банальная и закономерная): перегорела 2-нитевая 3-контакная лампочка, а точнее та ее
нить, которая загорается при торможении.
Способ устранения: замена лампочки.

Вторая причина: лампочка была установлена неправильно, то есть не теми контактами. К сожалению,
конструкция патрона позволяет это сделать без особых усилий и ущерба.
Способ устранения: внимательно изучить расположение контактов и установить лампочку так как положено,
после чего проверить правильность зажигания света — тормоз должен быть значительно ярче габаритного огня.

Причина третья: сопротивление установленной лампочки не соответствует заложенным в блоке контроля
эталонам. Такое случается как правило с продукцией отечественного производства.
Способ устранения: замена на другую лампочку, желательно известного производителя и купленную в другом
магазине.

Причина последняя (самая неприятная, но при этом наиболее редкая): вышел из строя блок контроля за
лампами. Такое может произойти как по причине смерти вышеупомянутого устройства от естественной
старости, так и, например, если поменять лампочки при включенном зажигании или включенном освещении.
Подчеркиваю особо, что может и не произойти. Блок контроля за лампами выглядит как обыкновенная релюха,
размещается под капотом в соседстве со всеми остальными реле, а опознать его не сложно, поскольку на нем
написано что-то вроде «Лампенконролен», разумеется по немецки.
Способ устранения. Для успешного устранения данной неисправности НЕ НАДО делать двух вещей. Во-
первых, не надо пытаться всучить этот прибор своему приятелю электронщику-вундеркинду, поскольку,
даже если предположить, что он сумеет за пару недель в отсутствие схемы разобраться в чем дело, то
вероятность того, что он найдет запчасти образца 10-летней давности, очень низкая. Во-вторых, не надо
поддаваться заверениям владельцев некоторых «разборок», что этот блок может стоить более 15 долларов.
Нормальная цена для него 10-15 долларов, а не 50, как просят «некоторые».

:hmm: Впервые появился этот сигнал вместе с сигналом отсутствия воды в омывателе, после этого горит постоянно. Подскажите пожалуйста, что он значит! Читал в мануалах(и то там опечатка) — неисправна цепь стоп-сигналов(они работают. ). Заранее спасибо

:hmm: Впервые появился этот сигнал вместе с сигналом отсутствия воды в омывателе, после этого горит постоянно. Подскажите пожалуйста, что он значит! Читал в мануалах(и то там опечатка) — неисправна цепь стоп-сигналов(они работают. ). Заранее спасибо

система действительно тестирует цепь стоп-сигналов.

система действительно тестирует цепь стоп-сигналов.

После покупки ничего не трогал. У нас щас тут погода ужасная(влажность >>>). Может конденсат. По какому принципу система следит за цепью?
P.S.:в данный момент на работе, поэтому не могу проверить сразу, хотелось бы услышать как можно больше вариантов

У меня такая же проблема.
Лампочки заменил обе. Горят одинаково ярко. Габариты и стоп-сигналы работают нормально в различных сочетаниях. А компьютер все-равно периодически пищит. Раздражает. Кнопку нажимаю, которой часы регулируются, компьютер замолкает лишь на время, потоом снова пищит. Может кто знает что эта кнопка кроме регулировки часов делает.

У меня такая же проблема.
Лампочки заменил обе. Горят одинаково ярко. Габариты и стоп-сигналы работают нормально в различных сочетаниях. А компьютер все-равно периодически пищит. Раздражает. Кнопку нажимаю, которой часы регулируются, компьютер замолкает лишь на время, потоом снова пищит. Может кто знает что эта кнопка кроме регулировки часов делает.

если стоит не родной доп стопсигнал и в нём лампа мощнее чем 5 ватт то «комп» всегда будет показывать «brems light»

:evil: а Brake light и Brems Light ето точно одно и тоже?
Знакомый сказал что у некоторых бэх это еще говорит о износе тормозных колодок. . поменял я лампы в стопах, все равно горит. А где ЦУ этого тестирования? Как этот блок называется?

У меня такая же проблема.
Лампочки заменил обе. Горят одинаково ярко. Габариты и стоп-сигналы работают нормально в различных сочетаниях. А компьютер все-равно периодически пищит. Раздражает. Кнопку нажимаю, которой часы регулируются, компьютер замолкает лишь на время, потоом снова пищит. Может кто знает что эта кнопка кроме регулировки часов делает.

Она устанавливает часы, яркость подсветки панели приборов и включение-выключение контр.ламп этого компа(чтоб его) :amur: .

Дополнительного стоп сигнала у меня нет, и комплектацией он не предусмотрен.
Разобрал я панель приборов вчера. Ничего интересного в устройстве не обнаружил. Но появилось несколько вопросов.
1. Что за знак в оранжевом прямоугольнике в виде волнистой линии? У меня он без лампочки.
2. На задней части панели есть переключатель 8 позиционный (с подписями дизель — бензин). Для чего он нужен и зачем целых 8 положений?
3. Если на компьютере мигает символ износа тормозных колодок, то что бы его убрать надо просто замкнуть провода, которые шли на датчики износа колодок? Или же как то по другому это делается?

Дополнительного стоп сигнала у меня нет, и комплектацией он не предусмотрен.
Разобрал я панель приборов вчера. Ничего интересного в устройстве не обнаружил. Но появилось несколько вопросов.
1. Что за знак в оранжевом прямоугольнике в виде волнистой линии? У меня он без лампочки.

У меня и то и другое горит. Как я думаю сигнал об изношсе колодок можно убрать путем замыкания проводов, которые подходили к датчикам. Еще горит сигнал о том, что стоп сигналы не горят. Хотя они горят на самом деле. Но он горит не всегда. Бывает исчезает, а бывает снова появляется. И кнопкой ничерчта не отключается. Т.е. отключается на пару минут, а потом снова сигнализирует.
Уточни про этот знак (типа подогрев дизеля) и может еще про переключатель уточнишь.

ок! Дома буду токо часов через 6. Там посмотрю. У тебя есть аська? Надо ету проблему решать, в двоем может быстрей получиться!

Еще горит сигнал о том, что стоп сигналы не горят. Хотя они горят на самом деле. Но он горит не всегда. Бывает исчезает, а бывает снова появляется.

Аська не настроена. Я машину недавно купил. Стоп сигналы не работали. На компе это показывалось. Начал разбираться в чем дело. Посмотрел лампы (на вид целые были), добрался до выключателя под педалью (проверил — рабочий), посмотрел предохранитель — целый, напряжение есть. Прозвонил лампочки — сгорела одна нить, хотя внешне повреждений нет. Заменил лампочки. Стопари загорелись. Но сигнал на компе остался. Может быть лампочки неправильно поставил. Они как то не очень хорошо в патрон заходили. Надо бы проверить. А самое главное той кнопкой которой комп отключается у меня не выключается эта диагностик. Все-равно пищит.
У тебя датчики колодок задействованы и этого сигнала нет? Или просто замкнуты?

Хз. Пред хозяин сказал — есть датчики. С этим все нормально. Единственное что меня угнетает эта надпись. Износ колодок другой(шарик в скобках). Надо в сервис ехать, мне кажеться!
П.С.: Как ты определил есть ли у тебя датчики износа?

Еще вопрос, ты воздушный фильтр сам менял? Тут решил поменять и просто охренел! Не смог понять что откручивать. Защелки понятно, но остальное . ппц!

Еще вопрос, ты воздушный фильтр сам менял? Тут решил поменять и просто охренел! Не смог понять что откручивать. Защелки понятно, но остальное . ппц!

Седня такая фигня случилась. Еду себе спокойно, никого не трогаю. Вдруг писк — и на экране автодиагностики загорается надпись BREMS LICHT, т.е. точно такая же как когда заводишь движок, и пока не нажмешь на тормоз — горит эта надпись, а потом меняется на OK. Нажатие на педаль тормоза нифига не дает. Я сначала подумал что лампусик какой перегорел в стопарях, но потом вспомнил, что был случай когда перегорела лампа в стопаре — высвечивалась картинка перечеркнутой лампочки, соответственно это не оно. Было у кого нить такое?

PS Думал еще о варианте что колодки стерлись, но у меня датчики передних колодок не подключены уже сто лет, а на задних их вроде вообще насколько я помню нет.

Брэмс должен гаснуть, как на тормоз нажмешь и загорается ОК. Проверь вот что — протестируй кнопкой (слева на приборке) — все ли символы загораются.
Потом проверь сами задние фонари и еще раз лампочки — глючила лампочка в стопаке — с виду все нормально было, а брэмс горел периодически. Заменили оба стопа. Все пропало сразу.
Бывает такой глюк — дисплей монохромный, сзади две лампочки — белая и красная. Нажимаешь на тест — красные символы горят нормально, при переходе на желтые лампочка коротко вспыхивает и гаснет. Может поэтому у тебя ОК и не успевает просто загореться. Такой вариант тоже возможен.

Начать следует с проверки качества ламп стопсигналов :umnik:

а так же, чтобы их мощность точно соответствовала паспортной ! ;-)

Седня такая фигня случилась. Еду себе спокойно, никого не трогаю. Вдруг писк — и на экране автодиагностики загорается надпись BREMS LICHT, т.е. точно такая же как когда заводишь движок, и пока не нажмешь на тормоз — горит эта надпись, а потом меняется на OK. Нажатие на педаль тормоза нифига не дает. Я сначала подумал что лампусик какой перегорел в стопарях, но потом вспомнил, что был случай когда перегорела лампа в стопаре — высвечивалась картинка перечеркнутой лампочки, соответственно это не оно. Было у кого нить такое?

PS Думал еще о варианте что колодки стерлись, но у меня датчики передних колодок не подключены уже сто лет, а на задних их вроде вообще насколько я помню нет.

ваще наскока мне позволяет вспомнить моя скудная память, перечеркнутая лампа означает проблемы лампочек габаритов или ближнего. А вот бремз лихт именно за стопари говорит.

Я не понял, ты стоп-сигналы то проверил?

ваще наскока мне позволяет вспомнить моя скудная память, перечеркнутая лампа означает проблемы лампочек габаритов или ближнего. А вот бремз лихт именно за стопари говорит.

Я не понял, ты стоп-сигналы то проверил?

Изменяет тебя твоя память!
У меня стоит такая самодиагностика. При включении зажигания высвечивается перечеркнутая лампочка, на тормоз нажимаешь высвечивается ОК. Когда перегорела лампочка в стопах горела именно перечеркнутая лампочка. :umnik:

Бывает такой глюк — дисплей монохромный, сзади две лампочки — белая и красная. Нажимаешь на тест — красные символы горят нормально, при переходе на желтые лампочка коротко вспыхивает и гаснет. Может поэтому у тебя ОК и не успевает просто загореться. Такой вариант тоже возможен.

Этот экран — это ЖК матрица и она не может глупости показывать из-за лампочки в приборке.
(Или мы о разных вещах говорим? :uhoh: )

вобщем все закончилось благополучно. я настока был уверен что при перегорании лампы стопа горит перечеркнутая лампочка, что даже не глянул, горят ли стопари. седня проверил — действительно один не горел. поменял — все ок. :stareyes:

Hey guys. I’ve done some research and I’d like to get a more clear cut answer to my findings.

Occasionally when im driving, or starting up my car, when I press on the brake pedal the centre light warning goes on. Sometimes it wont show up at all. The 3rd brake light doesnt light up and the warning is there. It never goes away while driving, but it does pop up occasionally but not every time that i drive it.

It looks like people have fixed it by replacing the rear centre brake light. However, when i went to audi, they suggested that it may be a brake light switch.

What could be the problem and what would be the fix? Just want to know what to buy before I go in and purchase the proper part.

0 stars

Originally Posted by Hydro4acid

Hey guys. I’ve done some research and I’d like to get a more clear cut answer to my findings.

Occasionally when im driving, or starting up my car, when I press on the brake pedal the centre light warning goes on. Sometimes it wont show up at all. The 3rd brake light doesnt light up and the warning is there. It never goes away while driving, but it does pop up occasionally but not every time that i drive it.

It looks like people have fixed it by replacing the rear centre brake light. However, when i went to audi, they suggested that it may be a brake light switch.

What could be the problem and what would be the fix? Just want to know what to buy before I go in and purchase the proper part.

Hey I was having the same issue as you are describing. Would come on randomly, noticed it more in hotter weather. I opted to buying a used 3rd brake light from a forum member and I have not had the issue return since.

0 stars

Thanks! Im hoping to get another similar reply to seal my purchase on the third light as recommended.

0 stars

Current;
2020 GMC Sierra

Previous;
2011 B8 S4
1968 Camaro SS
2006 Mazda6 5MT
1994 Buick Skylark
2002 Mercury Cougar 5MT
1985 Audi 5000S Turbo

1 stars

For those with issues with the 3rd brake light, here’s a very good DIY for how to remove the assembly.

Before purchasing a new (or used) 3rd brake light, you might want to consider whether the electrical connector on the part is making good contact. Pulling the assembly out using the DIY above is the first step. I would recommend removing any watches or rings that could scratch the rear window, or the defrost elements on the glass, before pulling out the unit. Assuming the connector is tightly seated and the light is still not working, then check for voltage at the connector’s pins with a voltmeter while someone steps on the brake pedal.

Not sure if there’s a fuse for the 3rd brake light in the trunk’s side panels (or in either of the fuse panels at the driver’s or passenger’s end of the dash panel) that protects the 3rd brake light — perhaps someone here has a schematic and can verify.

Let us know what you find out. Oh, and while you’ve got the 3rd brake light unit removed, be sure to clean the window glass that you can’t get to with the assembly installed!

Found a list of the 3 fuse panel locations for a B8 Audi A4. Don’t specifically see the brake lights listed, but adding the link here anyway.

2011 S4 | Prestige | Jet Blue | Black/Silver Silk Nappa | S-Tronic | Sport Diff | Drive Select | Side Assist | Titanium | Carbon Fiber Inlays | HRE R40s (summer) BBS RGRs (winter)

0 stars

Originally Posted by LYKUNO

For those with issues with the 3rd brake light, here’s a very good DIY for how to remove the assembly.

Before purchasing a new (or used) 3rd brake light, you might want to consider whether the electrical connector on the part is making good contact. Pulling the assembly out using the DIY above is the first step. I would recommend removing any watches or rings that could scratch the rear window, or the defrost elements on the glass, before pulling out the unit. Assuming the connector is tightly seated and the light is still not working, then check for voltage at the connector’s pins with a voltmeter while someone steps on the brake pedal.

Not sure if there’s a fuse for the 3rd brake light in the trunk’s side panels (or in either of the fuse panels at the driver’s or passenger’s end of the dash panel) that protects the 3rd brake light — perhaps someone here has a schematic and can verify.

Let us know what you find out. Oh, and while you’ve got the 3rd brake light unit removed, be sure to clean the window glass that you can’t get to with the assembly installed!

Found a list of the 3 fuse panel locations for a B8 Audi A4. Don’t specifically see the brake lights listed, but adding the link here anyway.

Look at you overachiever!! Thank you. I will be tackling this in the next few days and will let you know how it goes. Thanks again.

Current;
2020 GMC Sierra

Previous;
2011 B8 S4
1968 Camaro SS
2006 Mazda6 5MT
1994 Buick Skylark
2002 Mercury Cougar 5MT
1985 Audi 5000S Turbo

0 stars

I’ve found loose solder points on a few lights that I’ve replaced. Don’t recall what a new light runs, but it’s worth a look

0 stars

Had intermittent error messages like that. 3rd brake light wouldn’t work when that happened. Replaced it and all was fine after that. It’s pretty simple, pull/slide the old one out, unhook the connector and reverse the order for the new one. If you must, get one of those plastic pry tools that come in kits to get better leverage between headliner and back of light under it. Just be careful not to crease or otherwise damager headliner edge.

0 stars

am having the same problem and i notice it come on in hot weather and when i hit a ditch hard. where dose everyone buy there new brake light i see eBay and rock auto have them for 45 or less. did you just go to audi and buy oem?

AWE Quad Exhaust / Rotifom Ind 19×10 (old) / V12 245/35 tires / Solo Werks / ECS Carbon Luft Intake / Stoptech / Verde V99 19×9.5

1 stars

Originally Posted by AudiSTL

am having the same problem and i notice it come on in hot weather and when i hit a ditch hard. where dose everyone buy there new brake light i see eBay and rock auto have them for 45 or less. did you just go to audi and buy oem?

ECS Tuning has them (link to the 3rd brake light part here). $78 for part 8K5945097.

2011 S4 | Prestige | Jet Blue | Black/Silver Silk Nappa | S-Tronic | Sport Diff | Drive Select | Side Assist | Titanium | Carbon Fiber Inlays | HRE R40s (summer) BBS RGRs (winter)

0 stars

Originally Posted by LYKUNO

For those with issues with the 3rd brake light, here’s a very good DIY for how to remove the assembly.

Before purchasing a new (or used) 3rd brake light, you might want to consider whether the electrical connector on the part is making good contact. Pulling the assembly out using the DIY above is the first step. I would recommend removing any watches or rings that could scratch the rear window, or the defrost elements on the glass, before pulling out the unit. Assuming the connector is tightly seated and the light is still not working, then check for voltage at the connector’s pins with a voltmeter while someone steps on the brake pedal.

Not sure if there’s a fuse for the 3rd brake light in the trunk’s side panels (or in either of the fuse panels at the driver’s or passenger’s end of the dash panel) that protects the 3rd brake light — perhaps someone here has a schematic and can verify.

Let us know what you find out. Oh, and while you’ve got the 3rd brake light unit removed, be sure to clean the window glass that you can’t get to with the assembly installed!

Found a list of the 3 fuse panel locations for a B8 Audi A4. Don’t specifically see the brake lights listed, but adding the link here anyway.

So after my first post, I ordered a $10 trim tool kit from Amazon. Once arrived, I pulled the old tail light out. I had my daughter press the brake pedal while I ran a voltmeter on the connection, and found it was drawing power. So I purchased the $75 replacement light from ECS. Finally arrived today, plugged it in and it worked just fine. Took me about 2 mins to get it back in with the trim tool to get it under the headliner and it snapped into place.

Kind of disappointing that the first one burnt out, but so be it. I have the old one and am considering trying to pull it apart to see if some solders broke or what the issue might have been, but separating the led strip from the housing seems almost impossible.

Thanks for all the help and the DIY thread!!

Current;
2020 GMC Sierra

Previous;
2011 B8 S4
1968 Camaro SS
2006 Mazda6 5MT
1994 Buick Skylark
2002 Mercury Cougar 5MT
1985 Audi 5000S Turbo

Читайте также:

  • Схема топливной системы ситроен джампер
  • Рено лагуна ошибка df017 рено
  • Схема иммобилайзера на сузуки
  • Схема двигателя ниссан мурано
  • Температура включения вентилятора нива 21214

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка brake light opel astra
  • Ошибка brake hold
  • Ошибка brake fluid мерседес 211
  • Ошибка brake fluid owners manual
  • Ошибка brake fluid bmw e60