Расшифровка ошибки B2607 у Nissan: Устройство предварительного натяжения пряжки ремня безопасности слева
Марка:
Nissan
Код:
B2607
Определение:
Устройство предварительного натяжения пряжки ремня безопасности слева
Описание:
Обрыв цепи преднатяжителя пряжки ремня безопасности левого ремня безопасности.
Причина:
- 1. Визуально проверьте соединение жгута проводов.
- 2. Замените привязь, если на ней есть видимые повреждения.
- 3. Замените предварительный натяжитель пряжки ремня безопасности переднего левого ремня безопасности.
- 4. Заменить блок датчика диагностики подушки безопасности.
- 5. Замените связанный ремень.
Опрос: Где ремонтируется Ваш автомобиль? (Кол-во голосов: 2671)
У себя в гараже
У официалов
В гараже у Васи
Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты
From english:
Decoding the error B2607 from Nissan: Left Seat Belt Buckle Pre-Tensioner
Make:
Nissan
Code:
B2607
Definition:
Left Seat Belt Buckle Pre-Tensioner
Description:
LH seat belt buckle pre-tensioner circuit is open.
Cause:
- 1. Visually check the wiring harness connection.
- 2. Replace the harness if it has visible damage.
- 3. Replace the front LH seat belt buckle pre-tensioner.
- 4. Replace the air bag diagnosis sensor unit.
- 5. Replace the related harness.
Еще ошибки категории
Ошибки автомобилей разных произвродителей
Опрос: Смогли ли диагностировать неисправность? (Кол-во голосов: 444)
Да, лично
Да, с помощью знакомого
Да, у официального дилера
Нет
Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты
Расскажите друзьям:
Поставьте рейтинг, для нас это очень важно:
Голосов: 0 чел. Рейтинг: 0 из 5.
Расшифровка ошибки B260C у Nissan: Модуль управления AV — чтение с жесткого диска
Марка:
Nissan
Код:
B260C
Определение:
Модуль управления AV — чтение с жесткого диска
Описание:
Обнаружена внутренняя неисправность блока управления AV (сбой чтения HDD).
Причина:
- Если в работе аудиосистемы нет сбоев, то есть вероятность обнаружения временной неисправности.
- Замените блок управления AV, если неисправность возникает постоянно.< / li>
Опрос: Где ремонтируется Ваш автомобиль? (Кол-во голосов: 2671)
У себя в гараже
У официалов
В гараже у Васи
Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты
From english:
Decoding the error B260C from Nissan: AV Control Module — HDD Read
Make:
Nissan
Code:
B260C
Definition:
AV Control Module — HDD Read
Description:
Internal malfunction of AV control unit (HDD read malfunction) is detected.
Cause:
- If the audio system function has no malfunctions,then there is a possibility of the detection of a temporary malfunction.
- Replace the AV control unit if the malfunction occurs constantly.
Еще ошибки категории
Ошибки автомобилей разных произвродителей
Опрос: Смогли ли диагностировать неисправность? (Кол-во голосов: 444)
Да, лично
Да, с помощью знакомого
Да, у официального дилера
Нет
Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты
Расскажите друзьям:
Поставьте рейтинг, для нас это очень важно:
Голосов: 0 чел. Рейтинг: 0 из 5.
DTC B260B or B260C
Diagnostic Instructions
DTC Descriptors
DTC B260B 02: Left Daytime Running Lamp Relay Control Circuit Short to Ground |
DTC B260B 04: Left Daytime Running Lamp Relay Control Circuit Open |
DTC B260C 02: Right Daytime Running Lamp Relay Control Circuit Short to Ground |
DTC B260C 04: Right Daytime Running Lamp Relay Control Circuit Open |
Diagnostic Fault Information
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circuit/System Description
Daytime Running Lamps (DRL) Without High Intensity Discharge
(HID) Headlamps RPO T4A
The body control module (BCM) receives a signal from the ambient
light/sunload sensor indicating a low or high ambient outside light
level. Under daylight conditions the BCM grounds the daytime
running lamps relay control circuit energizing the daytime running
lamp relay left and daytime running lamp relay right. The now
closed relay supplies voltage to the day time running lamps. If the
headlamps are illuminated the DRL will not illuminate.
Daytime Running Lamps (DRL) With High Intensity Discharge (HID)
Headlamps RPO T4F/T95
The body control module (BCM) receives a signal from the ambient
light/sunload sensor indicating a low or high ambient outside light
level. Under daylight conditions the BCM supplies a battery voltage
to the DRL.
Conditions for Running the DTC
• | Headlamp switch in AUTO position. |
• | The ambient light is day. |
Conditions for Setting the DTC
B260B 02 or B260C 02
The BCM detects a short to ground on the control circuit.
B260B 04 or B260C 04
The BCM detects an open control circuit.
Action Taken When the DTC Sets
The appropriate DRL is inoperative.
Conditions for Clearing the DTC
The condition for setting the DTC is no longer present.
Reference Information
Schematic Reference
Connector End View Reference
Component Connector End Views
Description and Operation
Exterior Lighting Systems Description and Operation
Electrical Information Reference
Scan Tool Reference
Control Module References for scan tool information
Circuit/System Verification
Engine is running idle, supply sufficient light to the ambient
light sensor to simulate daylight conditions. The daytime running
lamps should be ON.
Circuit/System Testing
DRL Malfunction — without HID Headlamps RPO T4A
1. | Ignition OFF, disconnect the appropriate daytime running lamp relay. |
2. | Ignition ON, verify that a test lamp does not illuminate between the control circuit terminal 87 and ground. |
⇒ | If the test lamp illuminates, test the control circuit for a short to voltage. |
3. | Verify that a test lamp illuminates between the B+ circuit terminal 86 and ground. |
⇒ | If the test lamp does not illuminate, test the B+ circuit for a short to ground or an open/high resistance. |
4. | Headlamp switch in HEADLIGHTS position. Verify that a test lamp illuminates between the B+ circuit terminal 30 and ground. |
⇒ | If the test lamp does not illuminate, test the B+ circuit for an open/high resistance. |
5. | Connect a test lamp between the appropriate daytime running lamp relay B+ circuit terminal 86 and the control circuit terminal 85. |
6. | Engine running, headlamp switch in the AUTOMATIC LIGHT position. |
7. | Cover the ambient light sensor to simulate night conditions. The test lamp should be OFF. |
⇒ | If the test lamp is ON, test the control circuit for a short to ground. If the circuit tests normal, replace the K9 Body Control Module. |
8. | Supply sufficient light to the ambient light sensor to simulate daylight conditions. The test lamp should be ON. |
⇒ | If the test lamp is OFF, test the control circuit for a short to voltage or an open/high resistance. If the circuit tests normal, replace the K9 Body Control Module. |
9. | Ignition OFF, disconnect the harness connector at the appropriate headlamp. |
10. | Connect a 10 A fused jumper wire between the B+ circuit terminal 30 and the control circuit terminal 87. |
11. | Ignition ON, verify that a test lamp illuminates between the control circuit terminal 9 of the appropriate headlamp and ground. |
⇒ | If the test lamp does not illuminate, test the control circuit for a short to ground or an open/high resistance. |
12. | Ignition OFF, disconnect the negative terminal of the C1 Battery. |
13. | Test for less than 5 Ω between the appropriate headlamp ground circuit harness connector terminal 1 and ground. |
⇒ | If greater than the specified value, test the ground circuit for an open/high resistance. |
14. | Reconnect the negative terminal to the C1 Battery. |
15. | If all circuits test normal, test or replace the appropriate inoperative daytime running lamp or relay. |
DRL Malfunction — with HID Headlamps RPO T95/T4F
1. | Ignition OFF, disconnect the harness connector of the appropriate inoperative headlamp. |
2. | Disconnect the negative terminal of the C1 Battery. |
3. | Test for less than 5 Ω between the appropriate headlamp ground circuit harness connector terminal 1 and ground. |
⇒ | If greater than the specified value, test the ground circuit for an open/high resistance. |
4. | Reconnect the negative terminal to the C1 Battery. |
5. | Connect a test lamp between the control circuit terminal 4 and ground. |
6. | Command the appropriate Front Park Lamp/Daytime Running Lamp test ON and OFF with a scan tool. The test lamp should turn ON and OFF when changing between the commanded states. |
⇒ | If the test lamp is always ON, test the control circuit for a short to voltage. If the circuit tests normal, replace the K9 Body Control Module. |
⇒ | If the test lamp is always OFF, test the control circuit for a short to ground or an open/high resistance. If the circuit tests normal, replace the K9 Body Control Module. |
7. | If all circuits test normal, test or replace the appropriate inoperative daytime running lamp. |
Repair Instructions
Perform the Diagnostic Repair Verification after completing the diagnostic
procedure.
Ремонт и обслуживание автомобилей Ниссан и Инфинити, Скидка 15% на работы и 10% на запчасти
Москва, Россия
Хотелось бы рассказать о проблеме с которой может столкнуться любой Мурано или Теанавод, это проблема когда на табло загорается значок ключа и не гаснет, жить с эти вроде как можно, но чувство что есть ошибка как то доставляет легкий дискомфорт. Подключаем сканер и видим ошибку в блоке управления кузовом В 2603 Shift position status, стираем ее перезапускаем значок ключа не горит, но при переключении ручки селектора в R или D, ошибка возникает вновь. Обратившись к мануалу, проверяем все разъемы на селекторе и блоках ДВС CVT и т.д. но увы ничего криминального так и не нашли. Прочитав просторы интернета выяснили что эта проблема ни единична и уже ее побеждали, причем как написано заменой блоков BCM никто не заморачивался, что ж попробуем и мы найти провод передачи сигнала и подать на него управляющее питание, и ву а ля, все заработало, ошибка пропала и больше е выскакивает на табло.
Наша страница на DRIVE2:
Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы писать комментарии, задавать вопросы и участвовать в обсуждении.
Добрый день Всем.
После 7ми месячного катания без проблем,вернулась поломка,но немного в другой форме…
На данный момент дефект в следующем,если защелка руля отработала запуска нет и есть ошибка В2607
(реле замка рулевого управления)желтый ключик горит,второе включение зажигания тушит ключик
запуск есть,ошибка в сохранненых.
Как только отработает защелка все повторяется,второе и последующие включения все приводят в норму…
Проверили:-другая бу защелка,другой IPDM,проводка прозвонена,мелко пины на всм и ипдм проверены и подправлены.
Питания и массы также проверены.
Есть еще момент,при вкл зажигания вращаются вентиляторы охж,с хаотичной скоростью,во всех блоках
отвечающих за работу вентиляторов,стоит 0 процентов,при вкл АС вентиляторы работают правильно,
умощнитель вентиляторов меняли на бу тоже самое…
Но больше всего волнует защелка руля.
Мысли кончились,прошу помощь спецов.
Спасибо.