Расшифровка ошибки B1A79:11 у Ford: Высокий входной сигнал цепи датчика CMP
Марка:
Форд
Код:
B1A79 11
Определение:
Высокий входной сигнал цепи датчика CMP
Описание:
Двигатель запущен; при скорости менее 4000 об / мин, и PCM обнаружил, что сигнал датчика CMP находится в состоянии высокого напряжения, тогда как он должен был находиться в состоянии низкого напряжения в течение 1,5 секунд.
Причина:
- Сигнальная цепь датчика CMP разомкнута, закорочена на массу или на VREF.
- Колесо реактора распределительного вала повреждено или присутствует посторонний материал.
- Датчик CMP контактирует колесо реактора или повреждено
- PCM вышел из строя
Тип ошибки:
- CMP sensor signal circuit is open,shorted to ground or shorted to VREF
- Camshaft reluctor wheel is damaged or foreign material present
- CMP sensor is contacting the reluctor wheel or is damaged
- PCM has failed
Короткое замыкание цепи на массу
Этот подтип используется для отказов, когда модуль управления измеряет потенциал земли (отрицательный аккумулятор) в течение более указанного периода времени или когда какой-либо другой ожидаемое значение.
Опрос: Где ремонтируется Ваш автомобиль? (Кол-во голосов: 2671)
У себя в гараже
У официалов
В гараже у Васи
Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты
From english:
Decoding the error B1A79:11 from Ford: CMP Sensor Circuit High Input
Make:
Ford
Code:
B1A79 11
Definition:
CMP Sensor Circuit High Input
Description:
Engine started;at less than 4000 rpm,and the PCM detected the CMP sensor signal was in a high voltage state when it should have been in a low voltage state for 1.5 seconds.
Cause:
Failure Type:
Circuit Short To Ground
This sub type is used for failures, where the control module measures ground (battery negative) potential for greater than a specified time period or when some other value is expected.
Еще ошибки категории
Ошибки автомобилей разных произвродителей
Опрос: Смогли ли диагностировать неисправность? (Кол-во голосов: 444)
Да, лично
Да, с помощью знакомого
Да, у официального дилера
Нет
Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты
Расскажите друзьям:
Поставьте рейтинг, для нас это очень важно:
Голосов: 0 чел. Рейтинг: 0 из 5.
Стандартные коды ошибок OBD2:
Опрос: Помог ли Вам наш сайт? (Кол-во голосов: 580)
Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты
Последние комментарии:
Спасибо большое за самый полыный список ошибок!…
Разьемы преды в моторном все просмотрел, BCM открывал, жгут возле левого крыла тоже просмотрел, силовые преды на аккуме тоже целые. Ничего криминального не нашел.
Да в машине ключевой запуск . Больше нет времени заниматься им, завтра скорее всего отдам машину в другой сервис. (скорее всего к дилерам, в Genser, обдерут её там)
Может есть кто сможет помочь в ремонте в Москве ЮГ или области, желательно Подольск.
Да и особо умных таких как @СаняЖД, прошу не высказываться. Кому охота просто высказаться прошу в курилку.
Изменено пользователем retnax
-
FocusMK3
Ford Focus MK3 «reset all adaptation» function
Hi, I need some help
I own an european MK3 Ford Focus, year 2011, 1.6 diesel, 115hp
I have used FORScan with ELS27 (purchased from Russian friends), and performed the function «reset all adaptation».
After 40km the Focus is very bad, engine rpm not stable, loud rattle when I accelerate, at cold start is worse, it seems that is not doing the self learning. I have no visible errors on dash (only one for faulty headlight because of HID xenon kit, after tweaking with foCCCus, but lights are ok)
Other info: on my car the main radio , navigation unit and the rear camera are aftermarket, but I don’t think this is the issue. The fuel consumption was worse over the last few months.
Soon I will post the current DTC codes. I have cleared the DTC codes before the reset so we will see only newly created ones. Here THE OLD DTC CODES:
Code: Select all
===PCM DTC P02D3:00-6C===
Code: P02D3 - Cylinder 4 Fuel Injector Offset Learning at Max Limit
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Powertrain Control Module
===END PCM DTC P02D3:00-6C===
===PCM DTC P02CF:00-6C===
Code: P02CF - Cylinder 2 Fuel Injector Offset Learning at Max Limit
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Powertrain Control Module
===END PCM DTC P02CF:00-6C===
===PCM DTC P02CD:00-6C===
Code: P02CD - Cylinder 1 Fuel Injector Offset Learning at Max Limit
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Powertrain Control Module
===END PCM DTC P02CD:00-6C===
===PCM DTC P02D1:00-6C===
Code: P02D1 - Cylinder 3 Fuel Injector Offset Learning at Max Limit
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Powertrain Control Module
===END PCM DTC P02D1:00-6C===
===PCM DTC U0418:00-68===
Code: U0418 - Invalid Data Received From Brake System Control Module
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Powertrain Control Module
===END PCM DTC U0418:00-68===
===OBDII DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: On Board Diagnostic II
===END OBDII DTC None===
===SASM DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Steering Angle Sensor Module
===END SASM DTC None===
===ABS DTC U0151:00-60===
Code: U0151 - Lost Communication With Restraints Control Module
Status:
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS DTC U0151:00-60===
===ABS DTC U2300:51-20===
Code: U2300 - Central Configuration
Additional Fault Symptom:
- Not Programmed
Status:
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS DTC U2300:51-20===
===ABS DTC C1109:64-60===
Code: C1109 - Vehicle Dynamics Control Switch
Additional Fault Symptom:
- Signal Plausibility Failure
Status:
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS DTC C1109:64-60===
===ABS DTC U0126:00-20===
Code: U0126 - Lost Communication With SASM
Status:
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS DTC U0126:00-20===
===ABS DTC U0300:00-20===
Code: U0300 - Internal Control Module Software Incompatibility
Status:
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS DTC U0300:00-20===
===ABS DTC U0140:00-60===
Code: U0140 - Lost Communication With Body Control Module
Status:
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS DTC U0140:00-60===
===RCM DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Restraint Control Module
===END RCM DTC None===
===PSCM DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Power Steering Control Module
===END PSCM DTC None===
===BCMii DTC B10D7:81-6C===
Code: B10D7 - PATS Key
Additional Fault Symptom:
- Invalid Serial Data Received
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Body Control Module
===END BCMii DTC B10D7:81-6C===
===BCMii DTC U0236:00-6C===
Code: U0236 - Lost Communication With Column Lock Module
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Body Control Module
===END BCMii DTC U0236:00-6C===
===BCMii DTC B109B:15-6C===
Code: B109B - License Plate Light
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Battery Or Open
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Body Control Module
===END BCMii DTC B109B:15-6C===
===BCMii DTC B1A79:13-68===
Code: B1A79 - Rear Fog Lamp Circuit
Additional Fault Symptom:
- Circuit Open
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Body Control Module
===END BCMii DTC B1A79:13-68===
===BCMii DTC U2101:00-6C===
Code: U2101 - Control Module Configuration Incompatible
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Body Control Module
===END BCMii DTC U2101:00-6C===
===SRM DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Speech Recognition Module
===END SRM DTC None===
===PDM DTC B12C2:15-2C===
Code: B12C2 - Puddle lamp
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Battery Or Open
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Passengers Door Control Unit
===END PDM DTC B12C2:15-2C===
===PDM DTC U0140:00-28===
Code: U0140 - Lost Communication With Body Control Module
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Passengers Door Control Unit
===END PDM DTC U0140:00-28===
===DDM DTC B12C2:15-2C===
Code: B12C2 - Puddle lamp
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Battery Or Open
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Drivers Door Module
===END DDM DTC B12C2:15-2C===
===DDM DTC U0140:00-28===
Code: U0140 - Lost Communication With Body Control Module
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Drivers Door Module
===END DDM DTC U0140:00-28===
===HVAC DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Heating Ventilation Air Conditioning
===END HVAC DTC None===
===RFA DTC U0140:00-28===
Code: U0140 - Lost Communication With Body Control Module
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Remote Function Actuator
===END RFA DTC U0140:00-28===
===IPC DTC U0184:00-2F===
Code: U0184 - Lost Communication With Radio
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Instrument Panel Control Module
===END IPC DTC U0184:00-2F===
Any suggestion will be appreciated
-
FocusMK3
Re: Ford Focus MK3 «reset all adaptation» function
Post
by FocusMK3 »
After 2 days, the engine was still bad. No improvement.
This evening, at cold start the engine was emitting thick smoke..
I connected again the ELS27 to check dtc with forscan:
Code: Select all
===PCM DTC P02A2:00-2C===
Code: P02A2 - Cylinder 3 Balance - Fuel Trim at Max Limit
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Powertrain Control Module
===END PCM DTC P02A2:00-2C===
===PCM DTC U2300:87-28===
Code: U2300 - Central Configuration
Additional Fault Symptom:
- Missing Message
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Powertrain Control Module
===END PCM DTC U2300:87-28===
===PCM DTC B1206:00-28===
Code: B1206 - Crash Occurred
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Powertrain Control Module
===END PCM DTC B1206:00-28===
===OBDII DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: On Board Diagnostic II
===END OBDII DTC None===
===SASM DTC C1B00:87-28===
Code: C1B00 - Steering angle sensor
Additional Fault Symptom:
- Missing Message
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Steering Angle Sensor Module
===END SASM DTC C1B00:87-28===
===SASM DTC U0140:00-28===
Code: U0140 - Lost Communication With Body Control Module
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Steering Angle Sensor Module
===END SASM DTC U0140:00-28===
===ABS DTC U0300:00-28===
Code: U0300 - Internal Control Module Software Incompatibility
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS DTC U0300:00-28===
===ABS DTC U0140:00-68===
Code: U0140 - Lost Communication With Body Control Module
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS DTC U0140:00-68===
===ABS DTC C1109:64-68===
Code: C1109 - Vehicle Dynamics Control Switch
Additional Fault Symptom:
- Signal Plausibility Failure
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS DTC C1109:64-68===
===ABS DTC U0126:00-28===
Code: U0126 - Lost Communication With SASM
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS DTC U0126:00-28===
===RCM DTC U0300:00-28===
Code: U0300 - Internal Control Module Software Incompatibility
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Restraint Control Module
===END RCM DTC U0300:00-28===
===PSCM DTC U0300:00-08===
Code: U0300 - Internal Control Module Software Incompatibility
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Power Steering Control Module
===END PSCM DTC U0300:00-08===
===PSCM DTC U0126:00-08===
Code: U0126 - Lost Communication With SASM
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Power Steering Control Module
===END PSCM DTC U0126:00-08===
===PSCM DTC U0140:00-08===
Code: U0140 - Lost Communication With Body Control Module
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Power Steering Control Module
===END PSCM DTC U0140:00-08===
===BCMii DTC B112B:07-28===
Code: B112B - Steering Wheel Module
Additional Fault Symptom:
- Mechanical Failures
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Body Control Module
===END BCMii DTC B112B:07-28===
===BCMii DTC U0151:00-28===
Code: U0151 - Lost Communication With Restraints Control Module
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Body Control Module
===END BCMii DTC U0151:00-28===
===BCMii DTC B109B:15-6C===
Code: B109B - License Plate Light
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Battery Or Open
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Body Control Module
===END BCMii DTC B109B:15-6C===
===BCMii DTC U2101:00-2F===
Code: U2101 - Control Module Configuration Incompatible
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Body Control Module
===END BCMii DTC U2101:00-2F===
===SRM DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Speech Recognition Module
===END SRM DTC None===
===PDM DTC B12C2:15-28===
Code: B12C2 - Puddle lamp
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Battery Or Open
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Passengers Door Control Unit
===END PDM DTC B12C2:15-28===
===PDM DTC U0140:00-28===
Code: U0140 - Lost Communication With Body Control Module
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Passengers Door Control Unit
===END PDM DTC U0140:00-28===
===DDM DTC B12C2:15-28===
Code: B12C2 - Puddle lamp
Additional Fault Symptom:
- Circuit Short To Battery Or Open
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Drivers Door Module
===END DDM DTC B12C2:15-28===
===DDM DTC U0140:00-28===
Code: U0140 - Lost Communication With Body Control Module
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Drivers Door Module
===END DDM DTC U0140:00-28===
===HVAC DTC U0140:00-28===
Code: U0140 - Lost Communication With Body Control Module
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Heating Ventilation Air Conditioning
===END HVAC DTC U0140:00-28===
===RFA DTC U0140:00-28===
Code: U0140 - Lost Communication With Body Control Module
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Remote Function Actuator
===END RFA DTC U0140:00-28===
===IPC DTC U0140:00-28===
Code: U0140 - Lost Communication With Body Control Module
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Instrument Panel Control Module
===END IPC DTC U0140:00-28===
===IPC DTC U0121:00-28===
Code: U0121 - Lost Communication With ABS Control Module
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Instrument Panel Control Module
===END IPC DTC U0121:00-28===
===IPC DTC U0151:00-28===
Code: U0151 - Lost Communication With Restraints Control Module
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Instrument Panel Control Module
===END IPC DTC U0151:00-28===
===IPC DTC U0131:00-28===
Code: U0131 - Lost Communication With PSCM
Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Instrument Panel Control Module
===END IPC DTC U0131:00-28===
===IPC DTC U0184:00-2F===
Code: U0184 - Lost Communication With Radio
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Instrument Panel Control Module
===END IPC DTC U0184:00-2F===
I read this in the log message
Code: Select all
===PCM DTC B1206:00-28===
Code: B1206 - Crash Occurred
so I decided to check BCM configuration with foCCCus. After readind BCM and IPC, the engine changed suddenly. Regular at low rpm and normal behaviour..
Strange, I dont know if the vehicle restored a previous copy from a backup, or if the self-learnig ended suddenly.. or the IPC reading restarted some module (all dash counters are resetted after IPC reading I think)
Now I have to deal with the current DTCs.
First of all:
someone know what this mean?
Code: Select all
===PCM DTC P02A2:00-2C===
Code: P02A2 - Cylinder 3 Balance - Fuel Trim at Max Limit
-
FORScan
- Site Admin
- Posts: 2885
- Joined: Fri Jun 13, 2014 2:21 am
Re: Ford Focus MK3 «reset all adaptation» function
Post
by FORScan »
The problem is that it seems the Reset All Adaptations function in case of Focus 3 1.6 TDCi clears important data related to injection. These data must be re-initalized in order to have engine working properly.
Please do the following:
1. Download this new test build:
http://forscan.org/download/FORScanSetu … 191114.exe
2. Uninstall old version, install this new one.
3. Execute Service function «Reset pilot injection quantity learned values»
4. Clear all DTCs using Reset DTC button.
5. Drive the vehicle for 8 km at least
6. Check again the errors.
Please email us results. It would be interesting to see what are Fuel Injector correction factors before and after the procedure (you can use service function Read Fuel Injector Correction Factors)
Please use email for a quick feedback.
-
FocusMK3
Re: Ford Focus MK3 «reset all adaptation» function
Post
by FocusMK3 »
Thank you for your reply.
I will do the steps as soon as possible.
I suggest also to modify the software to WARN the owners of Focus 3 1.6 TDCi.
Also, I know at least another owner of Focus 3 1.6 TDCi, that have used this function without issues. Maybe the version of the original firmware is different.
I will write results.
Thanks again.
-
FORScan
- Site Admin
- Posts: 2885
- Joined: Fri Jun 13, 2014 2:21 am
Re: Ford Focus MK3 «reset all adaptation» function
Post
by FORScan »
FocusMK3 wrote:
Also, I know at least another owner of Focus 3 1.6 TDCi, that have used this function without issues. Maybe the version of the original firmware is different.
Your complaint is the 3rd one we got on this issue, and all 3 are for Focus Mk3 1.6 TDCi (although this function implemented on many models). We don’t know how many Focus Mk3 1.6 TDCi users ran this function successfully, because people usually do not write us if everything is OK.
After analyzing this issue in the past we come to the conclusion this is not a normal PCM behaviour and most likely is a bug in PCM firmware. So, it is quite possible that in later (newer) calibration files this problem was fixed.
We actually think to remove this function for Focus Mk3 1.6 TDCi at all. Experience shows that warnings may not work (some people don’t read them). In the meantime, we can try to collect some information about vehicles that experience this probelm — calibration info etc. By the way, can you please email us the calibration data for your vehicle (Configuration Tab, data displayed under Vehicle and PCM sections)?
-
mishueen
- Posts: 10
- Joined: Fri Nov 21, 2014 1:18 am
- Vehicle: FOCUS C_MAX 1.6 Duratorq
Re: Ford Focus MK3 «reset all adaptation» function
Post
by mishueen »
hey — i do have the same issue after «adaptation reset»
The new app did not solved the problem, however thank you appreciate your work. Engine is loud and consumption is …almost double. I drove the car for 12 km….but is still not the car i used to drive.
i am not able to upload new PCM calibration neither.
Cheers
Mishu
-
mishueen
- Posts: 10
- Joined: Fri Nov 21, 2014 1:18 am
- Vehicle: FOCUS C_MAX 1.6 Duratorq
Re: Ford Focus MK3 «reset all adaptation» function
Post
by mishueen »
Yes i did. I spent hours trying to learn the vehicle that i am the owner….
Immediately after servicing there was a lot of rattle and diesel specific crank. After 30km the noise decreased.. A new start and the noise was back.
During my tests noticed HUGE fuel consumption. Unfortunately is still the same the consumption. Apparently the noise eased. Can you please let me know about the «learning» process how long it usually takes? Still hoping the car coming back to silent run with a decent fuel consumption. ( for your info 6th gear highway 100km/h autopilot plain road i gget a fuel average of 7.6l /100 km.
This is not good -in these conditions i used to get under or somewhere arround 5l/100km.
If you have any guidance i would appreciate.
cheers
Седан
# | Двигатель | Ширина(мм) | Длина(мм) | Высота(мм) | Клиренс(мм) | Кол.мест | Вид.топлива | Привод | Расход | Разгон | Скорость |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.6 MT (85 л.с.) Окруж.Среда | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/8.1 | 14.9 | 195 |
2 | 1.6 MT (85 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/8.1 | 14.9 | 195 |
3 | 1.6 PowerShift (105 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/9.3 | 13.2 | 195 |
4 | 1.6 PowerShift (105 л.с.) Тренд Спорт | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/9.3 | 13.2 | 195 |
5 | 1.6 MT (105 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/8.1 | 12.4 | 195 |
6 | 1.6 MT (105 л.с.) Тренд Спорт | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/8.1 | 12.4 | 195 |
7 | 1.6 MT (125 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/8.1 | 11 | 195 |
8 | 1.6 MT (125 л.с.) Титан | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/8.1 | 11 | 195 |
9 | 1.6 MT (125 л.с.) Тренд Спорт | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/8.1 | 11 | 195 |
10 | 1.6 PowerShift (125 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/9.3 | 11.8 | 195 |
11 | 1.6 PowerShift (125 л.с.) Титан | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/9.3 | 11.8 | 195 |
12 | 1.6 PowerShift (125 л.с.) Тренд Спорт | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/9.3 | 11.8 | 195 |
13 | 2.0 TDCi PowerShift (140 л.с.) Титан | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Дизель (ДТ) | Передний | 4.4/6.8 | 9.6 | 195 |
14 | 2.0 TDCi PowerShift (140 л.с.) Тренд Спорт | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Дизель (ДТ) | Передний | 4.4/6.8 | 9.6 | 195 |
15 | 2.0 MT (150 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 5/9.6 | 9.3 | 195 |
16 | 2.0 MT (150 л.с.) Титан | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 5/9.6 | 9.3 | 195 |
17 | 2.0 MT (150 л.с.) Тренд Спорт | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 5/9.6 | 9.3 | 195 |
18 | 2.0 PowerShift (150 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.9/9.1 | 9.4 | 195 |
19 | 2.0 PowerShift (150 л.с.) Титан | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.9/9.1 | 9.4 | 195 |
20 | 2.0 PowerShift (150 л.с.) Тренд Спорт | 1 858 | 4 534 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.9/9.1 | 9.4 | 195 |
Хэтчбек
# | Двигатель | Ширина(мм) | Длина(мм) | Высота(мм) | Клиренс(мм) | Кол.мест | Вид.топлива | Привод | Расход | Разгон | Скорость |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.6 MT (85 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.7/8 | 14.9 | 195 |
2 | 1.6 PowerShift (105 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/9.3 | 13.1 | 195 |
3 | 1.6 PowerShift (105 л.с.) Тренд Спорт | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/9.3 | 13.1 | 195 |
4 | 1.6 MT (105 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.7/8 | 12.3 | 195 |
5 | 1.6 MT (105 л.с.) Тренд Спорт | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.7/8 | 12.3 | 195 |
6 | 1.6 MT (125 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.7/8 | 10.9 | 195 |
7 | 1.6 MT (125 л.с.) Титан | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.7/8 | 10.9 | 195 |
8 | 1.6 MT (125 л.с.) Тренд Спорт | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.7/8 | 10.9 | 195 |
9 | 1.6 PowerShift (125 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/9.3 | 11.7 | 195 |
10 | 1.6 PowerShift (125 л.с.) Титан | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/9.3 | 11.7 | 195 |
11 | 1.6 PowerShift (125 л.с.) Тренд Спорт | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/9.3 | 11.7 | 195 |
12 | 2.0 TDCi PowerShift (140 л.с.) Титан | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Дизель (ДТ) | Передний | 4.4/6.8 | 9.5 | 195 |
13 | 2.0 TDCi PowerShift (140 л.с.) Тренд Спорт | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Дизель (ДТ) | Передний | 4.4/6.8 | 9.5 | 195 |
14 | 2.0 MT (150 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 5/9.6 | 9.2 | 195 |
15 | 2.0 MT (150 л.с.) Титан | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 5/9.6 | 9.2 | 195 |
16 | 2.0 PowerShift (150 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.9/9.1 | 9.3 | 195 |
17 | 2.0 PowerShift (150 л.с.) Титан | 1 858 | 4 358 | 1 484 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.9/9.1 | 9.3 | 195 |
Универсал
# | Двигатель | Ширина(мм) | Длина(мм) | Высота(мм) | Клиренс(мм) | Кол.мест | Вид.топлива | Привод | Расход | Разгон | Скорость |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.6 MT (85 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 556 | 1 505 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/8.1 | 15 | 195 |
2 | 1.6 PowerShift (105 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 556 | 1 505 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/9.3 | 13.1 | 195 |
3 | 1.6 MT (105 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 556 | 1 505 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/8.1 | 12.5 | 195 |
4 | 1.6 MT (125 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 556 | 1 505 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/8.1 | 11.1 | 195 |
5 | 1.6 MT (125 л.с.) Титан | 1 858 | 4 556 | 1 505 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/8.1 | 11.1 | 195 |
6 | 1.6 PowerShift (125 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 556 | 1 505 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/9.3 | 11.9 | 195 |
7 | 1.6 PowerShift (125 л.с.) Титан | 1 858 | 4 556 | 1 505 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.8/9.3 | 11.9 | 195 |
8 | 2.0 TDCi PowerShift (140 л.с.) Титан | 1 858 | 4 556 | 1 505 | 150 | 5 | Дизель (ДТ) | Передний | 4.3/6.6 | 9.7 | 195 |
9 | 2.0 TDCi PowerShift (140 л.с.) Тренд Спорт | 1 858 | 4 556 | 1 505 | 150 | 5 | Дизель (ДТ) | Передний | 4.3/6.6 | 9.7 | 195 |
10 | 2.0 MT (150 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 556 | 1 505 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 5/9.6 | 9.4 | 195 |
11 | 2.0 MT (150 л.с.) Титан | 1 858 | 4 556 | 1 505 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 5/9.6 | 9.4 | 195 |
12 | 2.0 PowerShift (150 л.с.) Тренд | 1 858 | 4 556 | 1 505 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.9/9.1 | 9.5 | 195 |
13 | 2.0 PowerShift (150 л.с.) Титан | 1 858 | 4 556 | 1 505 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.9/9.1 | 9.5 | 195 |
14 | 2.0 PowerShift (150 л.с.) Тренд Спорт | 1 858 | 4 556 | 1 505 | 150 | 5 | Бензин (АИ — 95) | Передний | 4.9/9.1 | 9.5 | 195 |
Седан Trend Sport возле блока предохранителей обнаружил два незадействованных разъёма.
Кто нибудь знает, для чего они нужны?
dima34
23 сентября 2012
Блок предохранителей (ВСМ)
bizz41
20 декабря 2020mobile
1
dimon_vw
С6 раньше не осматривали?
Соболезную.
Здравствуйте, перегорает пред F67, не работает SYNC после этого, как проверить от чего это происходит, и что еще на нем висит?
dimon_vw
Штук 70-100 вложишь, и купишь все на разборе, торпеда 15 проводки 3-7 рублей и дальше по этапу что там надо
Vit76
23 декабря 2020mobile
Отчёт о замене модуля ВСМ дорестайл на рестайл.
Вчера было свободное время и решил подкинуть рестайловый модуль ВСМ, купленный более месяца назад, чтобы проверить его работоспособность и что правильно переконфигурировал.
В итоге не светилась панель приборов, не работал модуль печки и весела ошибка на модуле RCM (нет связи с модулем ВСМ). Само-собой висела ошибка по PATS, но тут понятно.
Первая мысль, что купил неисправный модуль, но всё же решил всё перепроверить.
Прозвонил и выяснил, что питание приборки в модуле ВСМ F1DT… идёт ещё и через предохранитель F88 (соединены последовательно с F69), а не только F69, как в моём модуле ВСМ BV6N…
Вставил предохранитель (его почему то там не было а контакты есть, в отличии от дорестайлового модуля), приборка засветилась и пропала ошибка в модуле RCM.
Заработали кнопки регулировки яркости (т.к. софт приборки рестайловый).
Модуль печки тоже заработал, но не полностью. Заслонки заработали, а вентилятор печки нет, не подтягивается реле Er13. Возможно, в рестайловом модуле введена блокировка, пока не заведётся двигатель, реле не подтянется. Если это так, то нужная блокировка, но проверить пока нет возможности, без инициализации PATS машину не завести.
У кого есть список назначения предохранителей модуля F1DT… выложите пожалуйста.
Похоже предохранитель F88 общий для нескольких потребителей, не знаю какой номинал нужен.
Серый
23 декабря 2020mobile
Vit76
Когда пошла замена дорестайловые ВСМ на рестовый то там говорили об установке преда
Vit76
23 декабря 2020mobile
Серый
Тему прочёл всю, но очень давно. Возможно, где-то это уже писали, но в памяти не отложилось, тогда не планировал менять. В шапке этого нет. Проще было самому разобраться.
И у меня нет понимания на сколько ампер нужно ставить предохранитель.
PS. Сейчас набрал в поисковике F88, ничего нужного не нашел. Только у одного человека, без этого предохранителя, через 20 минут одометр сбрасывался. У меня то вообще приборка не работала.
АНДРЕЙ1973
23 декабря 2020
F88 на 25 ампер.
Vit76
23 декабря 2020mobile
АНДРЕЙ1973
Спасибо! А схемы нет, понять что он ещё питает? Странно, что ошибка была в модуле безопасности, хотя он на связь выходил, значит питание на него подавалось. Почему модуль RCM не видел модуль ВСМ без этого предохранителя?
Прозвонкой определил, что с 88 предохранителя питание идёт на 67, 69, 71 и 79 предохранители.
Vit76
23 декабря 2020mobile
Видимо на эти 4 предохранителя, в рестайловой машине, отдельно приходит питание через 8 контакт разъёма С6 (общая точка этих 4 предохранителей и F88 прозванивается на этот контакт). В дорестайле этого отдельного питания нет, поэтому нужно ставить предохранитель.
Возможно я не прав, через 8 контакт разъёма С6 уходит ещё куда-то питание. Но это не логично.
А вот почему возникает ошибка связи RCM и ВСМ без F88, до сих пор не понятно.
Vit76
У меня на ресте 88 преда нет.
Vit76
23 декабря 2020mobile
kot57: |
У меня на ресте 88 преда нет. |
Я так и понял )
Спасибо, вы подтвердили мою мысль.
Vit76
У меня такой же bcm, ставил этим летом, проблем с модулем HVAC (печка) не было
Vit76
23 декабря 2020mobile
strattec
У меня без климат-контроля, ручное управление, с кондиционером. И повезло, машина-донор такая же. Проверял по вин номеру.
Интересно, у кого такая же комплектация, вентилятор печки работает при включении зажигания или нет?
Думаю нет, пока двигатель не заведётся.
Инициализацию делали у официалов?
Vit76
У меня с климатом, потом переделывал в рестайл климат, так же проблем не возникло, у меня раньше был ключ, теперь от кнопки заводится
Инициализацию нет, другие ребята в гараже сделали
Vit76
23 декабря 2020mobile
strattec
Как не странно, но у официалов пока самая низкая цена. Общался с разными ребятами. Продолжаю искать варианты, изучаю всё, что касается ВСМ.
Vit76
Может быть, мне за 5 все сделали +2 ключа прошили + электро замок (на рулевой колонке) прошили-активировали
Илья_37
25 декабря 2020mobile
1
v25o01v76a
26 декабря 2020
Здраствуйте!может кто подскажет,,БП в багажнике ФФ3,за что он отвечает,просто у меня его нет,брал машину с рук,без штатного брелка,не привязывается новый ключ брелок
bizz41
26 декабря 2020mobile
v25o01v76a
О каком БП речь?
Sync77
26 декабря 2020mobile
-1
bizz41
Вангую, что блок предохранителей. Который у универсала за лючком слева (хз где у остальных кузовов).
bizz41
26 декабря 2020mobile
Sync77
В некоторых комплектациях его нет. Как у автора вопроса.
АНДРЕЙ1973
26 декабря 2020
-1
его нет в самых нищих комплектациях.
v25o01v76a
28 декабря 2020
прошлый хозяин потерял ключ с ду..открывал вторым без пульта..новый брелок не привязывается..мог ли прошлый хозяин чтонить отключить.фф3?
АНДРЕЙ1973
28 декабря 2020
v25o01v76a: |
прошлый хозяин потерял ключ с ду..открывал вторым без пульта..новый брелок не привязывается..мог ли прошлый хозяин чтонить отключить.фф3? |
1. китайский ключ
2. если запись ключей в ВСМ ограничить двумя штуками, то не записать ключ.
но я думаю дело скорее в ключе, оборудовании и руках.
v25o01v76a
28 декабря 2020
брелок китай..мастеру отдал нарезать он же и занимается чиповкой..его плата тоже ноль
saempersun
29 декабря 2020
Подскажите плз, честно гуглил, но не нашел.
Собираюсь подключать датчик дождя и электрохромное зеркало к разъемам C2280H и F, нужно несколько пинов, кабель идет толщиной awg 22 (0,35 мм2). Вопрос простой — где взять пины, может есть финис или ссылка на чип-и-дип?
Мегакаталог разъемов видел, но так и не понял где там что: разъемов дохрена, а какой из них идет в BCM не понять.
saempersun
Купить на разборе самую дешевую потолочную проводку, c разъемами под зеркало и датчик — 500-1000 руб, потом раздербанить под все хотелки
Серый
29 декабря 2020mobile
archi36rus
Ford Focus 2 целый раздел для вас
cusco
30 декабря 2020mobile
1
saempersun
TE connectivity 1393366-1, в любом более менее крупном магазине радиотоваров.
Коллеги, кто в теме, подскажите.
Коллеги, подскажите. Столкнулся с проблемой.
Фокус3 дорест. У человека пропал ближний. Он купил бу бсм. Говорит подкидывали на авто — ближний появлялся.
Попросили меня «заменить» БСМ. Постольку варианта «подвязать бу» пока нет, перекинули проц из ориги в донор.
НО!!!
Висят ошибки, не стираются. Блок перезагружал. Свет не появился. Конфиг проверил,подгружал по вину.
Ошибки:
U0155
B1092
B112D
B1287
B1D13
C111B
B1A79
B1D00
B1D01
U2010
B1B71
U1000
U3000
Ругается на все лампы и на переключатель света, но все горит, кроме ближнего (((
Куда еще копать? Подсказали попробовать перезашить саму прошивку БСМ через обновлятор?
Какие еще варианты???
ПысПыс: Есть ли сейчас вариант подвязки БСМ фф3 удаленно? В личку. Ранее делал, каналы позакрывали (((
4 человека сейчас в теме