OPERATION
The SRS-ECU judges how severe a collision is by detecting signals from the left and right
side impact sensors. If the impact is over a predetermined level, the SRS-ECU sends an ignition
signal. At this time, if the side-airbag safing G-sensor is on, the curtain air bag module will
deploy.
DIAGNOSIS CODE SET CONDITIONS
This diagnosis code is set if curtain air bag (RH) squib wire(s) are open-circuited.
PROBABLE CAUSES
- Open circuit in the curtain air bag module (RH) (squib) circuit
- Improper connector contact
- Malfunction of the SRS-ECU
DIAGNOSIS PROCEDURE |
STEP 1. Check the diagnosis code by connecting a dummy
|
(1)Disconnect the negative battery terminal. |
(2)Use the flat-tipped screwdriver to pull out the locking button of D-33 harness side connector to the direction of the arrow. After releasing the lock, disconnect the connector. Then, reconnect the connector. |
(3)Connect the dummy resistor (Special tool: MB991865) to the resistor harness (Special tool: MB991884). (4)Connect special tool (MB991884) to the D-33 harness side connector. (5)Connect the negative battery terminal. (6)Erase the diagnosis code memory, and check the diagnosis code. Q.
|
STEP 2. Resistance measurement between SRS-ECU connector C-160 (terminal
|
(1)Disconnect the negative battery terminal. |
(2)Disconnect SRS-ECU connector C-160. |
(3)
Use the flat-tipped screwdriver to pull out the locking button of D-33 harness side connector |
(4)
Insert a cable tie [3 mm wide, 0.5 mm thick] between terminals 55, 56 |
(5)Connect D-33 harness side connector to special tool resistor harness (MB991884). |
(6)
Resistance measurement between the following terminals.
OK: Continuity (Less than 2 Ω) Q.
|
STEP 3. Check whether the diagnosis code is reset. |
Q.
|
Содержание
- Что означает
- Симптомы
- Причины
- Как механик диагностирует ошибку
- Насколько это серьезно
- Как устранять
- Коды, связанные с этой ошибкой
Что означает
Ошибка B1441 MITSUBISHI означает неисправность передней правой подушки безопасности. Это означает, что если произойдет авария, подушка безопасности не сработает правильно и не сможет защитить водителя и пассажиров.
Симптомы
Симптомы ошибки B1441 MITSUBISHI могут включать мигание лампы SRS на приборной панели, а также сообщение об ошибке на дисплее. В некоторых случаях подушка безопасности может не работать вообще.
Причины
Ошибка B1441 MITSUBISHI может быть вызвана несколькими причинами, включая повреждение проводки, короткое замыкание, неисправность датчика удара или неисправность самой подушки безопасности.
Как механик диагностирует ошибку
Механик может диагностировать ошибку B1441 MITSUBISHI, используя сканер кодов ошибок. Он также может проверить проводку и датчики на наличие повреждений или неисправностей.
Насколько это серьезно
Ошибка B1441 MITSUBISHI является серьезной проблемой, так как это означает, что подушка безопасности не будет работать должным образом в случае аварии. Это может привести к серьезным травмам и даже смерти.
Как устранять
Для устранения ошибки B1441 MITSUBISHI необходимо найти и устранить причину ее возникновения. Это может включать замену поврежденных проводов, датчиков удара или самой подушки безопасности. Рекомендуется обратиться к профессиональному механику для выполнения этой работы.
Коды, связанные с этой ошибкой
Другие коды ошибок, связанные с ошибкой B1441 MITSUBISHI, могут включать B1421, B1425, B1426, B1427, B1428, B1429, B1430, B1431, B1432, B1433, B1434 и B1435.
сябры, отлично что затеяли тему!
2010 год выпуска 3 литра бензин в полной комплектации минус Нави ( у нас называлась S65 — не знаю, номера бoлее не встречал такого)
извините что без номеров
1. преднатяжитель водительская сторона
2. преднатяжитель пассажирская сторона
ошибка плавала с апреля 2011 года, был якобы заказан преднатяжитель, но так как ошибка уплыла по сторонам, в сентябре 2011 заменен блок SRS
продолжение — март 2012
3. неактивная ошибка по шторке — 7 го марта сброс и мужик через неделю
записан на диагностику на 22-го марта, буду просить коды ошибок, если все соберу — все сброшу вам, не зажилю ничего!
4. 22 марта — ошибка по шторке с той же стороны, разобрали, пережали, если что — будут менять весь жгут.
PS — Хозяин темы! есть идея! сделай сверху на основании информации конфетян список ошибок, лучше с возможностью поставить там отметки, кто и что поимел, статистика полезет сама собой и будет накапливаться! Но с возможностью ставить флажки по нескольку раз, а не как при голосовании единовременно!
PS 2 — маленькая добавка только, может я не обращал внимания, про 6 или 2 подушки, у нас пишут как то вот так на сайте продавца
2 фронтальные подушки безопасности для водителя и пассажира (система SRS)
Дополнительные боковые подушки безопасности для передних сидений, а также шторки безопасности для первого и второго ряда сидений
откуда все таки тогда 6?
Последний раз редактировалось Kunak 23 мар 2012, 09:05, всего редактировалось 1 раз.
caution | If diagnosis code No. B1441 is set in the SRS-ECU, be sure to diagnose the CAN bus line. |
OPERATION
In case of side collision, when the impact exceeding the threshold is applied to the vehicle, and when the impact is simultaneously detected (turned ON) by the side impact sensor as well as by the analogue G-sensor in SRS-ECU, the electric current is supplied from SRS-ECU to the curtain air bag module (squib) of impacted side.
TROUBLE JUDGEMENT
The code is set when the open circuit occurs to the SRS-ECU curtain air bag module (squib) circuit.
PROBABLE CAUSES
- Open circuit to the curtain air bag module (squib) circuit
- Damaged connector(s)
- Malfunction of SRS-ECU
DIAGNOSIS PROCEDURE |
STEP 1. M.U.T.-III CAN bus diagnostics. |
Use M.U.T.-III to diagnose the CAN bus lines. |
Q.
|
Go to Step 2. | |
STEP 2. Check whether the diagnosis code is set again. |
(1)Connect the negative battery terminal. |
(2)After erasing the diagnosis code memory, check the diagnosis code again. |
(3)Disconnect the negative battery terminal. |
Q.
|
Go to Step 3. | |
STEP 3. Diagnosis check by dummy resistor connection. |
(1)Check that the negative battery terminal is disconnected. If the negative battery terminal is connected, disconnect it. |
(2)Use the flat-tipped screwdriver to pull out the locking button of right curtain air bag module connector to the direction of the arrow. After releasing the lock, disconnect the connector. |
(3)Connect the dummy resistor (Special tool: MB991865) to the resistor harness (Special tool: MB991884). (4)Connect the resistor harness (special tool) to right curtain air bag module connector. (5)Connect the negative battery terminal. (6)After erasing the diagnosis code memory, check the diagnosis code again. (7)Disconnect the negative battery terminal. Q.
|
STEP 4. Resistance measurement at the SRS-ECU connector and the right curtain air bag module connector. |
(1)Check that the negative battery terminal is disconnected. If the negative battery terminal is connected, disconnect it. |
(2)Disconnect the SRS-ECU connector. |
(3)
Use the flat-tipped screwdriver to pull out the locking button of right curtain air bag module connector to the direction of the arrow. After releasing the lock, disconnect the connector. |
(4)
Insert an insulator (width: 3 mm, thickness: 0.5 mm) such as cable tie between the CRS-, CRS+ line and the short spring, and release the short spring.
Take the measurements below at the SRS-ECU connector and right curtain air bag module connector harness side connectors.
OK: Continuity (less than 2 Ω) Q.
|
STEP 5. Check whether the diagnosis code is set again. |
Q.
|
MMC-Manuals.ru
caution | If diagnosis code B1441 is set in the SRS-ECU, always diagnose the CAN main bus line. |
OPERATION
DIAGNOSIS CODE SET CONDITIONS
PROBABLE CAUSES
- Improper connector contact
- Open circuit in the curtain air bag module (RH) (squib) circuit
- Malfunction of the SRS-ECU
DIAGNOSIS PROCEDURE |
STEP 1. M.U.T.-III CAN bus diagnostics |
Use the M.U.T.-III to diagnose the CAN bus lines. |
Q.
|
Go to Step 2. | |
STEP 2. Check whether the diagnosis code is reset. |
Check again if the diagnosis code is set. |
(1)Erase the diagnosis code. |
(2)Ignition: «LOCK» (OFF) position to «ON» |
(3)On completion, check that the diagnosis code is not reset. |
Q.
|
Go to Step 3. | |
STEP 3. Check the curtain air bag module (RH). |
(1)Disconnect the negative battery terminal. |
(2)Disconnect curtain air bag module (RH) connector E-04. Use a flat-tipped screwdriver to unlock the locking button at the harness side connector by withdrawing it toward you in two stages, and then disconnect the connector. |
(3)Connect special tool dummy resistor (MB991865) to special tool resistor harness (MB991884). (4)Connect special tool MB991884 to the E-04 harness side connector. (5)Connect the negative battery terminal. (6)Erase the diagnosis code from memory, and then check the diagnosis code. Q.
|
STEP 4. Resistance measurement between SRS-ECU connector D-23 (terminal No.61 and 62) and the curtain air bag module (RH) connector E-04 (terminal No.1 and 2). |
(1)Disconnect the negative battery terminal. |
(2)
Disconnect SRS-ECU connector D-23 and curtain air bag module (RH) connector E-04. For connector E-04, use a flat-tipped screwdriver to unlock the locking button at the harness side connector by withdrawing it toward you in two stages, and then disconnect the connector. |
(3)
Insert a cable tie [3 mm wide, 0.5 mm thick] between terminals 61, 62 and the short spring to release the short spring. |
(4)Connect E-04 harness side connector to special tool resistor harness (MB991884). |
(5)
Check for continuity between the following terminals.
OK: Continuity (Less than 2 Ω) Q.
|
STEP 5. Check whether the diagnosis code is reset. |
Q.
|