Узнайте, как настроить ваш новый Apple Watch с вашего iPhone.
Прежде чем начать
Держите ваш Apple часы близко к вашему iPhone
Держите свой iPhone на анимации
Настроить как новый или восстановить из резервной копии
Войдите в свой идентификатор Apple
Выбрать параметры
Создать пароль
Выбор функций и приложений
Подождите для вашего устройства для синхронизации
Начните использовать ваш Apple наблюдать
Вам помочь
Если ваш Apple часы не включается
Если вы попросили пароль
Если вы видите экран блокировки активации
Если вы не можете настроить Apple Watch или вы получите сообщение об ошибке
Дата Публикации:
If you’ve recently purchased an Apple Watch from a third-party marketplace like eBay or OfferUp, you may have trouble pairing it to your iPhone.
Some users are seeing an error message that says, “Apple Watch cannot be activated for service” when attempting to pair the device.
This activation error may leave you feeling like you’ve been scammed, but let’s focus on the brighter side and explore some troubleshooting solutions.
By following the steps outlined in this article, you can get your Apple Watch activated and paired with your iPhone in no time.
Fix #1: Remove iCloud Account
It may seem unconventional, but we have found that removing your iCloud account can be an effective solution.
- From your iPhone, go to Settings > iCloud > Sign out (at the bottom).
- Activate your Apple Watch with the new password.
- Once you’re signed out, log back in using your email address and new credential.
Surprisingly, this method has been known to resolve the activation issue for many Apple Watch owners.
Fix #2: Restart iPhone & Apple Watch
Out of all the solutions I’ve tried for various Apple Watch issues, this is by far my favorite.
Restart your iPhone and then your Apple Watch. This can fix the “Apple Watch cannot be activated” error and other problems you may be experiencing.
Fix #3: Factory Reset Your Apple Watch
It’s important to note that before proceeding with the following steps, you should create a backup for your Apple Watch.
- Go to Settings > General > Reset (on your watch).
- Choose “Erase All Content and Settings.”
- Enter the passcode of your device to continue.
This will reset your watch to its default settings.
File a Claim with Third-Party Marketplace
If you’ve purchased a stolen Apple Watch on eBay or another third-party marketplace and the seller is unresponsive or unable to provide the correct Apple ID and password, your best course of action may be to file a claim to try and get your money back.
The activation lock feature is in place to prevent thieves from setting up someone else’s Apple Watch.
Here’s an example of a situation that one of our readers, Steve, encountered:
I just purchased a used Apple Watch online (Craiglist). I met up with the guy, and he seems real friendly. I asked him if the watch is in good condition and he said yes. I took it home and find out that it has some kind of activation errors. What should I do?
Thanks,
Стало известно, что новые пользователи Apple Watch и HomePod испытывают трудности с активацией устройств. Проблема, по всей видимости, вызвана резким скачком трафика на iCloud, обусловленным Рождеством.
Пользователи сообщают о «сбое проверки» на новых устройствах, будь то Apple Watch или HomePod. Один из тех, кто столкнулся с проблемой, указывает, что приобретенные ими Apple Watch SE не проходят процесс входа в iCloud. Несмотря на то, что процесс сопряжения несколько раз запускался с iPhone, результат так и не был достигнут. Другой пользователь сообщил, что его HomePod застрял на этапе «настройки» после нескольких попыток. Ни одно из рекомендованных Apple решений проблемы не работает.
Все это указывает на то, что источник сбоев — сервер Apple. Компания вряд ли равнодушно отнесется к разочарованию пользователей от невозможности использовать новый продукт. Поэтому есть уверенность, что Apple скоро исправит проблему с iCloud, чтобы люди могли использовать свои подарки/покупки хотя бы в канун Нового года.
Так что если вы выберете себе Apple Watch в каталоге DNS, никаких проблем с их активизацией быть уже не должно.
Источник: gizmochina
Now available: watchOS 10
The biggest update since the introduction of Apple Watch. Learn more >
The biggest update since the introduction of Apple Watch. Learn more >
Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply
ask a new question.
Hello
I cannot activate my Apple Watch Series 5 (Cellular)
I’m on iPhone 11 Pro iOS 13.5 and Watch OS 6.2.5
I restored the watch and erased the data and the data plan
I am stuck in the connection process
it displays the message «activation error» (as in the picture)
I am referred to my operator’s customer service or Apple Care
Neither gave me a concrete answer
help me please
Posted on May 27, 2020 12:16 AM
Similar questions
-
problem Activation Error for Apple Watch Series 2
hallo, mostly this complain is the same with previous testimoni . i cant pair to my iphone because activation error in my apple watch.
please share and advice.Thanks
160
1
-
Activation support
Why I can’t connect to my iPhone watch
104
2
-
Activation error Apple Watch
I need activate my watch apple but I receive the massage, I update my phone to iOS 13.3 and restart my phone and watch but no change can You help me149
1
12 replies
User profile for user:
Community User
User profile for user:
Community User
May 27, 2020 2:09 AM in response to Community User
Hello
Thank you for your answer
I followed your proposal until the end
the watch is erased but I can’t connect it to the phone
I tried by configuring it as a new watch and I also tried by choosing a backup to restore
neither way works.
User profile for user:
Community User
May 27, 2020 2:15 AM in response to AppleWatchOwner
What error message are you receiving?.
Have you tried manually pairing?
User profile for user:
Community User
May 27, 2020 2:23 AM in response to AppleWatchOwner
Have you tried contacting your carrier?,that’s an error on the cellular side of the watch.
User profile for user:
Community User
May 27, 2020 2:45 AM in response to AppleWatchOwner
So you don’t use the cellular part of the watch?.
Try this;
Restart the phone and watch,phone first.
Tap Pair Apple Watch Manually on your iPhone. Next, tap the «I» button on your Watch»bottom right corner»which will bring up your device’s name. Now you will see the watch name on the screen. On your iPhone, tap this name in the Devices list. Next, the Apple Watch will display a six-digit code. On your iPhone, type this code at the prompt. You’ll see the Your Apple Watch Is Paired screen. Now you can restore your Apple Watch from backup or setup as new.
User profile for user:
Community User
May 27, 2020 3:18 AM in response to AppleWatchOwner
I’m afraid I’m out of ideas now,maybe time to let the apple store look at your watch when they reopen.
Sounds like it’s something they may be able to help with.
Cannot activate Apple Watch Series 5
Время на прочтение
2 мин
Количество просмотров 4.9K
По информации портала MacRumors, часть облачного сервиса iCloud от Apple, отвечающая за активацию и вход в аккаунт Apple ID, не выдержала рождественской нагрузки. Уже почти сутки некоторые пользователи не могут настроить и подключить новые часы Apple Watch и колонки HomePod.
Apple пояснила на странице системный статусов своих сервисов, что проблема с проверкой учетной записи и подключению к облачному сервису возникла вчера вечером и до сих пор не решена.
Пользователи жалуются, что рождественским утром не могут подключить новые гаджеты к iCloud при их настройке. Сервис просто зависает на несколько минут, а потом выдает ошибку: «Проверка не удалась — произошла ошибка при проверке вашего Apple ID». Повторные попытки активации с помощью сопряжения через рабочий iPad или iPhone также не работают. Перезагрузка и сброс настроек не помогает.
MacRumors считает, что, вероятно, это связано с высокой нагрузкой от новых пользователей, впервые заходящих на серверы активации Apple. Единственный вариант для обладателей новых гаджетов — набраться терпения и подождать, пока облачная система iCloud не будет доступна.
Пользователь подтвердил предположение MacRumors. Он связался с техподдержкой Apple по поводу проблемы с сбоем при настройке нового Macbook Pro M1. Специалисты компании пояснили, что из-за большого количества новых устройств сервера не справляются, и ему нужно попробовать позже.
Другие пользователи рассказали, что у них возникли аналогичные проблемы с активацией и настройкой новых iPhone SE, iPad Air и Macbook Air M1.
Ответ технической поддержки Apple в Twitter, что проблема с активацией новых устройств до сих пор есть.
Из-за этой ситуации с отказом части сервисов активации у некоторых пользователей возникли проблемы с доступом к данным, хранящимся в iCloud, например к фотографиям. Техподдержка Apple также не уточняет время восстановления сервиса.
Обновление публикации на 27 декабря: Спустя почти 36 часов Apple решила проблему с доступом к облачному сервису авторизации. Apple не раскрыла причину инцидента.