#1
Swekl
Отправлено 23 сентября 2010 — 22:43
Сегодня еще полдня почта с smtp.akado.ru уходила. Ничего не перенастраивал. Просто выключил комп и все. Вечером почта с MS Outlooka перестала уходить. Сообщение: «476 connections from your host are denied.» Отключал антивир (касперский лицензионный) — все равно ошибка.
Техподдержка уверяет что на компе блокируется 25-ый порт.
Как такое может быть? Если ничего не перестраивал, несколько раз перегружал, никаких вирусов вроде не было — защита максимум. Почему так? или подключать внешний ip и «все станет хорошо»?
P.S. Кстати касперский каждый раз отсылает сообщение о спаме, видимо в свою базу — может из-за трафика?
- Наверх
#2
Д’ Артаньян
-
- Модераторы
-
- 2 988 сообщений
ɹǝрoolɟ lɐıɔıɟɟo
561
Offline
Отправлено 23 сентября 2010 — 22:52
Наверное, вы уже все поняли сами. Варианты:
1. Ваш компьютер заражен и рассылает спам, поэтому ваш IP забанен.
2. Рассылаете спам не вы, а кто-то другой. Т.к. IP у вас общий, то он забанен.
Если вы уверены, что ваш компьютер чист (именно уверены, а не «вроде»), то нужно либо пытаться разбанить IP (что решит ситуацию не на долго), либо покупать внешник.
Если вы не уверены в чистоте вашего ПК, то лечитесь, а потом пытайтесь разбанить или купить внешний IP.
Удачи.
Лучшее бесплатное облачное хранилище файлов Dropbox
- Наверх
#3
Swekl
-
- Гости
Offline
Отправлено 24 сентября 2010 — 00:31
HUJAKKALA (Sep 23 2010, 22:51) писал:
Наверное, вы уже все поняли сами. Варианты:
1. Ваш компьютер заражен и рассылает спам, поэтому ваш IP забанен.
2. Рассылаете спам не вы, а кто-то другой. Т.к. IP у вас общий, то он забанен.
Если вы уверены, что ваш компьютер чист (именно уверены, а не «вроде»), то нужно либо пытаться разбанить IP (что решит ситуацию не на долго), либо покупать внешник.
Если вы не уверены в чистоте вашего ПК, то лечитесь, а потом пытайтесь разбанить или купить внешний IP.
Удачи.
Уверен что чист!
Но … как так — сегодня еще все было хорошо…
Может это быть из за солидного объема спама идущего ко мне который Кспарский метит как спам и отсылает в базу сообщения?
- Наверх
#4
Д’ Артаньян
-
- Модераторы
-
- 2 988 сообщений
ɹǝрoolɟ lɐıɔıɟɟo
561
Offline
Отправлено 24 сентября 2010 — 01:34
Swekl (24th September 2010 — 1:30) писал:
Может это быть из за солидного объема спама идущего ко мне
Сомнительно.
Swekl (23rd September 2010 — 23:42) писал:
Техподдержка уверяет что на компе блокируется 25-ый порт.
Попробуйте перенастроить почту. Ибо:
Цитата
Для соединений с использованием внутренних IP-адресов:
1) закрыты соединения по протоколу SMTP (порт 25) со всеми хостами, кроме почтового сервера АКАДО mail.comtv.ru;
2) соединения по протоколу SMB (порты 137–139, 445) закрыты;
3) DNS-запросы разрешены только к DNS-серверам АКАДО:
ns01.comcor-tv.ru (217.10.32.5)
ns02.comcor-tv.ru (217.10.35.5)
dns01.catv.ext.ru (217.10.44.35)
dns02.catv.ext.ru (217.10.36.5)
dns03.catv.ext.ru (217.10.32.4)
dns04.catv.ext.ru (217.10.39.4)
Лучшее бесплатное облачное хранилище файлов Dropbox
- Наверх
#5
Swekl
-
- Гости
Offline
Отправлено 24 сентября 2010 — 02:39
HUJAKKALA (Sep 24 2010, 1:33) писал:
Сомнительно.
Попробуйте перенастроить почту. Ибо:
А спасет положение покупка внешнего ip?
- Наверх
#6
Д’ Артаньян
-
- Модераторы
-
- 2 988 сообщений
ɹǝрoolɟ lɐıɔıɟɟo
561
Offline
Отправлено 24 сентября 2010 — 11:13
Swekl (24th September 2010 — 3:38) писал:
А спасет положение покупка внешнего ip?
Это уже недавно обсуждали. Ответ: для получения и отправки почты, внешний IP не нужен. Он нужен совершенно для другого. Ради чего вы собрались платить лишние деньги?
Лучшее бесплатное облачное хранилище файлов Dropbox
- Наверх
#7
Swekl
-
- Гости
Offline
Отправлено 24 сентября 2010 — 15:09
HUJAKKALA (Sep 24 2010, 11:12) писал:
Это уже недавно обсуждали. Ответ: для получения и отправки почты, внешний IP не нужен. Он нужен совершенно для другого. Ради чего вы собрались платить лишние деньги?
Гыгыгыгы разгыгыгы!
Приходил спецуалист из акадо сервис.
Трахался почти 2 часа. Вернее делали это ВМЕСТЕ с компьютером.
В итоге вердикт от АКАДО: ИЗВИНИТЕ — вы заблокированы на нашем почтовом сервере. Через 2,5 часа мы Вас разблокируем. Специалист подтвердил что проблема не локальная — не на компе!!!
Естественно я отказался оплачивать вызов, а просто так дал пацану 300 руб. Он честно делал что мог.
А внутренние службы Акадо ВНОВЬ НА ВЫСОТЕ!
Хотя через 2,5 часа еще напишу — что там и как разблокировалось.
- Наверх
#8
igatrinit
-
- Пользователи
-
- 2 128 сообщений
12
Offline
Отправлено 26 сентября 2010 — 21:02
А при чем здесь служба Акадо? Если ваш ай пи забанен, то уж кто то, а ТП Акадо в этом точно не виновата.
- Наверх
#9
Swekl
-
- Гости
Offline
Отправлено 26 сентября 2010 — 22:16
igatrinit (Sep 26 2010, 21:01) писал:
А при чем здесь служба Акадо? Если ваш ай пи забанен, то уж кто то, а ТП Акадо в этом точно не виновата.
А тех поддержка разве не может проверить забенен адрес или нет на почтовом сервере АКАДО???
То бишь тех поддержка существует что бы спросить «номер договора и на кого оформлен» помычать невразумительное и… обеспечить занятость АКАДО СЕРВИС???
На мой взгляд это ОТКРОВЕННЫЕ недоработки АКАДО в системе взаимодействия с интернет-пользователями. ;
- Наверх
#10
Trickster
-
- Gold Member
-
- 4 888 сообщений
Тролль, лжец и не девственник
62
Offline
Отправлено 26 сентября 2010 — 22:56
Во-первых, у любого бесплатного почтового сервиса есть альтернативный порт (иногда даже несколько), чаще всего используются: 2525 и 587.
Во-вторых, используйте ssl (465), к тому же это безопаснее.
- Наверх
38 / 38 / 25 Регистрация: 14.12.2009 Сообщений: 202 |
|
1 |
|
07.09.2012, 14:40. Показов 49120. Ответов 6
В общем суть проблемы такова, при отправке письма через аутлук 2010 письмо не отправляется ошибка Задача ‘ящик — отправка’ сообщила об ошибке (0x800CCC61) : ‘Сервер исходящей почты (SMTP) обнаружил внутреннюю ошибку. Если вы продолжаете получать это сообщение, обратитесь к администратору сервера или поставщику услуг Интернета. Отклик сервера: 476 connections from your host are denied’ На сервере все проверял все отлично.
0 |
Модератор 8718 / 3343 / 244 Регистрация: 25.10.2010 Сообщений: 13,601 |
|
08.09.2012, 17:24 |
2 |
Сервер исходящей почты (SMTP) обнаружил внутреннюю ошибку Имхо смотреть «другие настройки» SMTP, может где значения не корректные выставлены либо птица где-нибудь не поставлена
0 |
38 / 38 / 25 Регистрация: 14.12.2009 Сообщений: 202 |
|
10.09.2012, 09:03 [ТС] |
3 |
Имхо смотреть «другие настройки» SMTP, может где значения не корректные выставлены либо птица где-нибудь не поставлена Да пересмотрел уже все, пытался добавить другой ящик, не добавляет
0 |
sania387 |
|
13.11.2012, 14:00 |
4 |
частично решил проблему писем застревающих в папке исходящие, в общем проблема была в том, что письма просто не отправлялись без каких либо ошибок и уведомлений, программа их просто игнорировала, происходит это тогда, когда я нажимаю «Создать сообщение» находясь в папке «Исходящие», если же создавать сообщение находясь в папке принятых писем то всё работает, письма исправно отправляются, |
33 / 58 / 13 Регистрация: 26.05.2011 Сообщений: 756 |
|
16.11.2012, 13:31 |
5 |
Сервер исходящей почты (SMTP) а ВЫ не пробовали ставить Сервер исходящей почты (POP3).
0 |
38 / 38 / 25 Регистрация: 14.12.2009 Сообщений: 202 |
|
16.11.2012, 21:22 [ТС] |
6 |
проблему давно решил переделал политику KAV все полетело, х.з. почему на компе полностью отрубал антивирус. Видимо на самом серваке срабатывал.
0 |
1 / 1 / 0 Регистрация: 04.08.2013 Сообщений: 12 |
|
08.10.2016, 13:10 |
7 |
Недавно столкнулся с этой проблемой. Решил путем выставления порта — 587. Удачи!
0 |
Tom Rymes
unread,
Jan 10, 2011, 5:47:37 PM1/10/11
to
I just tried sending an e-mail from my own desktop using Thunderbird and
received this error:
«An error occurred sending mail: The mail server sent an incorrect greeting:
connections from your host are denied.»
and then this one:
«Sending of message failed.
The message could not be sent because the connection to SMTP server
rymes.com was lost in the middle of the transaction. Try again or contact
your network administrator.»
I then telnetted to port 25 and got the error message in the subject line:
«476 connections from your host are denied».
I’m struggling to figure out why this might be, as I am on the local
network, I cannot think of anything that has changed this morning, and all
of the addresses I can think of test as OK in the web interface.
This only seems to occur when connecting to our external FQDN from within
the LAN, everything works as you would expect when connecting to the
internal IP Address. I am also able to connect to the web interface, which
is how I managed to send this e-mail.
I’m sure that this is something stupid, but I can’t figure it out.
Many thanks,
Tom
#############################################################
This message is sent to you because you are subscribed to
the mailing list <CGat…@mail.stalker.com>.
To unsubscribe, E-mail to: <CGateP…@mail.stalker.com>
To switch to the DIGEST mode, E-mail to <CGatePr…@mail.stalker.com>
To switch to the INDEX mode, E-mail to <CGatePr…@mail.stalker.com>
Send administrative queries to <CGatePro…@mail.stalker.com>
Brian Gibson
unread,
Jan 10, 2011, 6:19:11 PM1/10/11
to
Does the server use DNS real time blocking lists? If so, the IP address
you are coming from, if it is public, might be on one of the lists
—
++++++++++++++++++++++++++++
Brian Gibson
Systems Administrator
Wheaton College
Are you a musician? If so visit my Arbans Online music site at http://arbansonline.com and listen& contribute
Nicolas Hatier
unread,
Jan 10, 2011, 6:46:37 PM1/10/11
to
«connections from your host are denied» is the SMTPTempBanned
string, as if there was several protocol errors and bad connection
attempts, and CGP decided to shut that IP down for a short while.
The mail clients should use port 587 with authentication to submit
their messages to CGP.
NH
On 2011-01-10 10:19, Brian Gibson wrote:
Does
the server use DNS real time blocking lists? If so, the IP address
you are coming from, if it is public, might be on one of the listsOn 1/10/2011 9:47 AM, Tom Rymes wrote:
I just tried sending an e-mail from my own
desktop using Thunderbird and received this error:«An error occurred sending mail: The mail server sent an
incorrect greeting: connections from your host are denied.»and then this one:
«Sending of message failed.
The message could not be sent because the connection to SMTP
server rymes.com was lost in the middle of the transaction. Try
again or contact your network administrator.»I then telnetted to port 25 and got the error message in the
subject line: «476 connections from your host are denied».I’m struggling to figure out why this might be, as I am on the
local network, I cannot think of anything that has changed this
morning, and all of the addresses I can think of test as OK in
the web interface.This only seems to occur when connecting to our external FQDN
from within the LAN, everything works as you would expect when
connecting to the internal IP Address. I am also able to connect
to the web interface, which is how I managed to send this
e-mail.I’m sure that this is something stupid, but I can’t figure it
out.Many thanks,
Tom
Tom Rymes
unread,
Jan 10, 2011, 6:52:26 PM1/10/11
to
On 01/10/2011 10:46 AM, Nicolas Hatier wrote:
> «connections from your host are denied» is the SMTPTempBanned string, as
> if there was several protocol errors and bad connection attempts, and
> CGP decided to shut that IP down for a short while.
>
> The mail clients should use port 587 with authentication to submit their
> messages to CGP.
>
> NH
Thanks, Nicolas. The temporary block does seem to have expired now.
Having said that, my client was indeed submitting via port 587 and using
authentication and encryption.
Tom Rymes
unread,
Jan 10, 2011, 6:52:53 PM1/10/11
to
On 01/10/2011 10:46 AM, Nicolas Hatier wrote:
> «connections from your host are denied» is the SMTPTempBanned string, as
> if there was several protocol errors and bad connection attempts, and
> CGP decided to shut that IP down for a short while.
>
> The mail clients should use port 587 with authentication to submit their
> messages to CGP.
>
> NH
If this is a whitelisted address, shouldn’t this have never happened?
Nicolas Hatier
unread,
Jan 10, 2011, 6:59:39 PM1/10/11
to
From here, it looks like something that should never have happened.
However, we are still not sure exactly what «it» was, do we?
NH
On 2011-01-10 10:52, Tom Rymes wrote:
On
01/10/2011 10:46 AM, Nicolas Hatier wrote:
«connections from your host are denied» is
the SMTPTempBanned string, as
if there was several protocol errors and bad connection
attempts, and
CGP decided to shut that IP down for a short while.The mail clients should use port 587 with authentication to
submit their
messages to CGP.NH
If this is a whitelisted address, shouldn’t this have never
happened?Tom
Tom Rymes
unread,
Jan 10, 2011, 7:08:40 PM1/10/11
to
On 01/10/2011 10:59 AM, Nicolas Hatier wrote:
> From here, it looks like something that should never have happened.
>
> However, we are still not sure exactly what «it» was, do we?
>
> NH
Any suggestions as to what I might grep for in the logs to try and
figure out what «it» was?
Nicolas Hatier
unread,
Jan 10, 2011, 7:12:40 PM1/10/11
to
Grep with the IP or its DNS name, maybe. Then check what happened
around each instance you find.
You could also check for all FAILUREs log messages before you
noticed the block — I don’t know exactly for how much time in the
logs, as the block may have been there for a while if the client was
constantly retrying.
NH
On 2011-01-10 11:08, Tom Rymes wrote:
On
01/10/2011 10:59 AM, Nicolas Hatier wrote:
From here, it looks like something that
should never have happened.However, we are still not sure exactly what «it» was, do we?
NH
Any suggestions as to what I might grep for in the logs to try and
figure out what «it» was?Tom
Tom Rymes
unread,
Jan 10, 2011, 11:00:35 PM1/10/11
to
On 01/10/2011 11:12 AM, Nicolas Hatier wrote:
> Grep with the IP or its DNS name, maybe. Then check what happened around
> each instance you find.
OK, looks like our router’s address is being blocked after Pidgin kept
trying to login every 10 minutes, even though the password was rejected.
13:06:12.478 1 ACCOUNT(username) login(XMPP) from [x.x.x.x]:2198(TLS)
failed. Error Code=incorrect password
13:06:14.490 1 ACCOUNT(username) login(XMPP) from [x.x.x.x]:2198(TLS)
failed. Error Code=incorrect password
13:06:16.503 1 ACCOUNT(username) login(XMPP) from [x.x.x.x]:2198(TLS)
failed. Error Code=incorrect password
13:06:44.770 1 ACCOUNT(username) login(XMPP) from [x.x.x.x]:2207(TLS)
failed. Error Code=incorrect password
13:06:46.782 1 ACCOUNT(username) login(XMPP) from [x.x.x.x]:2207(TLS)
failed. Error Code=incorrect password
13:06:46.782 3 SYSTEM [x.x.x.x] blocked on 5 login failures
What’s frustrating about this is that, if I paste the router’s address into
the «test» field on this page:
http://my.server.address:8010/Master/Settings/BlacklistedIPs.html?#Test
it returns as «LAN:[x.x.x.x] is Trusted» even though it’s been temporarily
balcklisted. Shouldn’t this report as «temporarily blacklisted»?
I also wonder how I can remove the host from the temporary blacklist before
the 60 minutes I have specified are up. I have tried modifying the blocking
time, but that only seems to work for new entries. I also wonder if there
is some way I can avoid having this happen in the future without causing a
security problem.
Of course, theI’m trying Pidgin as a replacement for Spark upon the
recommendation of Support. I have to say that I really don’t like it
anywhere near as much, but it might resolve the roster/presence issues we’ve
had with both Microsoft Messenger and Spark.
I’m going to give Pandion a shot, too. Maybe it’ll prove to have a better
user interface; I haven’t been impressed with Pidgin.
Nicolas Hatier
unread,
Jan 10, 2011, 11:13:15 PM1/10/11
to
I don’t see a way to clear the temp blacklist, except maybe a
stop/start of the CGP service.
NH
On 2011-01-10 15:00, Tom Rymes wrote:
On
01/10/2011 11:12 AM, Nicolas Hatier wrote:
Grep with the IP or its DNS name, maybe.
Then check what happened around
each instance you find.
OK, looks like our router’s address is being blocked after Pidgin
kept trying to login every 10 minutes, even though the password
was rejected.13:06:12.478 1 ACCOUNT(username) login(XMPP) from
[x.x.x.x]:2198(TLS) failed. Error Code=incorrect password
13:06:14.490 1 ACCOUNT(username) login(XMPP) from
[x.x.x.x]:2198(TLS) failed. Error Code=incorrect password
13:06:16.503 1 ACCOUNT(username) login(XMPP) from
[x.x.x.x]:2198(TLS) failed. Error Code=incorrect password
13:06:44.770 1 ACCOUNT(username) login(XMPP) from
[x.x.x.x]:2207(TLS) failed. Error Code=incorrect password
13:06:46.782 1 ACCOUNT(username) login(XMPP) from
[x.x.x.x]:2207(TLS) failed. Error Code=incorrect password
13:06:46.782 3 SYSTEM [x.x.x.x] blocked on 5 login failuresWhat’s frustrating about this is that, if I paste the router’s
address into the «test» field on this page:http://my.server.address:8010/Master/Settings/BlacklistedIPs.html?#Test
it returns as «LAN:[x.x.x.x] is Trusted» even though it’s been
temporarily balcklisted. Shouldn’t this report as «temporarily
blacklisted»?I also wonder how I can remove the host from the temporary
blacklist before the 60 minutes I have specified are up. I have
tried modifying the blocking time, but that only seems to work for
new entries. I also wonder if there is some way I can avoid
having this happen in the future without causing a security
problem.Of course, theI’m trying Pidgin as a replacement for Spark upon
the recommendation of Support. I have to say that I really don’t
like it anywhere near as much, but it might resolve the
roster/presence issues we’ve had with both Microsoft Messenger and
Spark.I’m going to give Pandion a shot, too. Maybe it’ll prove to have a
better user interface; I haven’t been impressed with Pidgin.Tom
Bret Miller
unread,
Jan 10, 2011, 11:21:20 PM1/10/11
to
Nicolas Hatier
unread,
Jan 10, 2011, 11:25:38 PM1/10/11
to
Unfortunately (according to the documentation) the SetTempBlacklistedIPs only adds to the
blacklist.
NH
Jeff Wark
unread,
Jan 10, 2011, 11:33:06 PM1/10/11
to
Tom Rymes
unread,
Jan 11, 2011, 12:27:34 AM1/11/11
to
On Mon, 10 Jan 2011 15:00:35 -0500
«Tom Rymes» <try…@rymes.com> wrote:
> OK, looks like our router’s address is being blocked
>after Pidgin kept trying to login every 10 minutes, even
>though the password was rejected.
OK, I just whitelisted our router’s address until someone points out why
that is a Really Bad Idea®.
Tom
Tom Rymes
unread,
Jan 14, 2011, 1:14:21 AM1/14/11
to
On 01/10/2011 4:27 PM, Tom Rymes wrote:
> On Mon, 10 Jan 2011 15:00:35 -0500
> «Tom Rymes» <try…@rymes.com> wrote:
>
>> OK, looks like our router’s address is being blocked
>> after Pidgin kept trying to login every 10 minutes, even
>> though the password was rejected.
>
> OK, I just whitelisted our router’s address until someone points out why
> that is a Really Bad Idea®.
>
> Tom
Is the fact that nobody has responded to my last message a good
indicator that whitelisting my router is not a bad idea?
John Kougoulos
unread,
Jan 17, 2011, 7:43:36 PM1/17/11
to
On 01/10/2011 10:25 PM, Nicolas Hatier wrote:
> Unfortunately (according to the documentation) the
> SetTempBlacklistedIPs only adds to the blacklist.
>
> NH
>
> On 2011-01-10 15:21, Bret Miller wrote:
>> The only way I know of is to use CLI:
>>
>> GetTempBlacklistedIPs()
>> SetTempBlacklistedIPs(IPs)
>>
>> Bret Miller
>>
>> On 1/10/2011 12:13 PM, Nicolas Hatier wrote:
>>> I don’t see a way to clear the temp blacklist, except maybe a
>>> stop/start of the CGP service.
>>>
>>> NH
I just had to clear a few. Just in case someone needs this:
GetTempBlacklistedIPs returns a string with the IP and the TTL for this
blocking.
with settempblacklistedips, you specify the same string with TTL 0 and
the IP is removed from the blacklist
eg:
GETTEMPBLACKLISTEDIPS
200 data follow
«[1.1.1.71]-790»
SETTEMPBLACKLISTEDIPS «[1.1.1.71]-0»
200 OK
GETTEMPBLACKLISTEDIPS
200 data follow
«»
Best Regards,
John