Ошибка 304 отис

Автор Сообщение

Заголовок сообщения: Re: GEN 2 системой управления GCS 222MRL

Новое сообщениеДобавлено: Чт, 25 фев 2016, 14:29 

Не в сети
Новичок



Зарегистрирован: Сб, 21 дек 2013, 02:16
Сообщения: 5
Откуда: Черкассы, Украина

При наладке двух лифтов в паре, нашли что питание трансформатора привода (PRSB) GCS 222 MEL) у одного из лифтов идет через круглый разъем (AX) или глушку в нижней части привода ни глушки ни распайки глушки нет. Можно конечно распустить жгуты и прозвонить, но может кто-то сталкивался?

Вернуться к началу

Профиль Отправить личное сообщение  

Костянн82

Заголовок сообщения: Re: GEN 2 системой управления GCS 222MRL

Новое сообщениеДобавлено: Пн, 14 мар 2016, 05:10 

Не в сети
Пользователь



Зарегистрирован: Сб, 30 янв 2016, 07:31
Сообщения: 20

Реальное имя: Константин

Вернуться к началу

Профиль Отправить личное сообщение  

Костянн82

Заголовок сообщения: Re: GEN 2 системой управления GCS 222MRL

Новое сообщениеДобавлено: Пн, 14 мар 2016, 05:22 

Не в сети
Пользователь



Зарегистрирован: Сб, 30 янв 2016, 07:31
Сообщения: 20

Реальное имя: Константин

Если можно на русском языке ПОЖАЛУЙСТА

Вернуться к началу

Профиль Отправить личное сообщение  

ХМАО

Заголовок сообщения: Re: GEN 2 системой управления GCS 222MRL

Новое сообщениеДобавлено: Пн, 14 мар 2016, 16:51 

Не в сети
Новичок



Зарегистрирован: Пн, 06 апр 2015, 20:49
Сообщения: 2

Уважаемые знатоки если у кого есть возможность, скиньте ссылочку. На коды рассшифровки ошибок для GEN-2,

Вернуться к началу

Профиль Отправить личное сообщение  

sania par

Заголовок сообщения: Re: GEN 2 системой управления GCS 222MRL

Новое сообщениеДобавлено: Вт, 15 мар 2016, 16:52 

Не в сети
Новичок



Зарегистрирован: Пн, 07 мар 2016, 07:48
Сообщения: 16

Реальное имя: Александр

Вернуться к началу

Профиль Отправить личное сообщение  

ХМАО

Заголовок сообщения: Re: GEN 2 системой управления GCS 222MRL

Новое сообщениеДобавлено: Ср, 16 мар 2016, 22:40 

Не в сети
Новичок



Зарегистрирован: Пн, 06 апр 2015, 20:49
Сообщения: 2

Огромное спасибо все описанно придельно понятно и развёрнуто, и понятно

Вернуться к началу

Профиль Отправить личное сообщение  

браво

Заголовок сообщения: Re: GEN 2 системой управления GCS 222MRL

Новое сообщениеДобавлено: Вс, 08 май 2016, 01:14 



Зарегистрирован: Чт, 10 ноя 2011, 22:24
Сообщения: 9

Реальное имя: Алексей

Проблема. Как отключить DCS Test на этой станции? Переодически вылетает Doorbridg. И требует DCS Test….

Вернуться к началу

Профиль Отправить личное сообщение  

Naladchik2006

Заголовок сообщения: Re: GEN 2 системой управления GCS 222MRL

Новое сообщениеДобавлено: Вс, 08 май 2016, 01:17 



Зарегистрирован: Вт, 09 июн 2009, 20:13
Сообщения: 5372
Откуда: Москва

SKYPE: naladchik2006

Реальное имя: Евгений

Отрегулировать двери.


_________________
постоянно всё забываю — так что если кому-то что-то пообещал -напоминайте.

Вернуться к началу

Профиль Отправить личное сообщение  

спящий

Заголовок сообщения: Re: GEN 2 системой управления GCS 222MRL

Новое сообщениеДобавлено: Ср, 11 май 2016, 01:38 

Не в сети
Пользователь



Зарегистрирован: Вт, 24 сен 2013, 22:41
Сообщения: 68

Реальное имя: иван

подскажите(ovfr2b-40): ошибка 502- ошибка по скорости.Лифт останавливается из за нее раз в месяц — по «возможным причинам и решениям» проверили все в порядке,увеличили start gain ot PU, может кто-нибудь сталкивался с такой ошибкой.Может она выскочить из за напряжение(читал тут на сайте)? меняется от 380 — 415? ,еще пару раз была ошибка 521 rllbc stop.

на другом лифту 300 dbp:dfc_Se -проверил двери шахты и кабины.

есть GEN 222: 3 пассажирских( в паре) и один грузовой -2 месяца нормально работают,потом начинаются ломаться по кругу, потом вновь 2 месяца нормально работают. А ошибки много и почти всегда разные.

Вернуться к началу

Профиль Отправить личное сообщение  

Naladchik2006

Заголовок сообщения: Re: GEN 2 системой управления GCS 222MRL

Новое сообщениеДобавлено: Ср, 11 май 2016, 01:45 



Зарегистрирован: Вт, 09 июн 2009, 20:13
Сообщения: 5372
Откуда: Москва

SKYPE: naladchik2006

Реальное имя: Евгений

Ну не частите, давайте по порядку … 502-раз в месяц,это конечно сложно….
отката я так понимаю нет?
направляющие проверены?
балансировка, не встаёт ли он при попытке поехать с полностью загруженной кабиной?
кабель инкодера -отдельно проложен?
Разъём инкодера втыкаемый в чп — разобрать по секциям и поджать усики.
разъём на лебёдке- отсоеденить и почистить.


_________________
постоянно всё забываю — так что если кому-то что-то пообещал -напоминайте.

Вернуться к началу

Профиль Отправить личное сообщение  

спящий

Заголовок сообщения: Re: GEN 2 системой управления GCS 222MRL

Новое сообщениеДобавлено: Вс, 05 июн 2016, 09:18 

Не в сети
Пользователь



Зарегистрирован: Вт, 24 сен 2013, 22:41
Сообщения: 68

Реальное имя: иван

отката нет,штихмас есть — кабину не зажимает,кабеля проложены отдельно, разъемы проверены.С последнего написания сообщения лифт пока не останавливался…

Зато другой(в паре) начал останавливаться раз в неделю:
206 cnv HW Oct — ток конвертора превышен,
205 se-fault это как я понял,тепловуха?
302 door bridge — цепь безопасности шунтирование неисправно. Лифт стоит в точной остановке — есть норма,но не едет.
Замена платы конвертора?

практически всегда с этими 3-мя лифтами идет ошибка:
304 VAC Imbal — разница пит. напряжения более 10 процентов. Когда я мерил напругу она скакала от 225 — 235 где-то за 4 секунды,может ли это являться проблемой?

Вернуться к началу

Профиль Отправить личное сообщение  

спящий

Заголовок сообщения: Re: GEN 2 системой управления GCS 222MRL

Новое сообщениеДобавлено: Пт, 29 июл 2016, 08:47 

Не в сети
Пользователь



Зарегистрирован: Вт, 24 сен 2013, 22:41
Сообщения: 68

Реальное имя: иван

Подскажите не могу найти схемы по Gen — разбросаны везде… Стоят заглушки(rc -цепочки) в линии связи — каковы их номиналы??
В приказном посту не увидил их(они встроены в плату -вроде по схеме), и в стояку стоит rc-плата (c кондерами и сопротивлениями) с сопротивлением 750 ом! — это немноговато? на обычном отисе 75 Ом.. Может ли это быть причиной сбоя по связи? Когда втыкаешь в Сервис тул — он начинает меню перескакивать и сильно тупить — у всех так? на обычном отисе нормально работает.
Может дополнительные заглушки поставить? на отис 2000r — очень часто помогает….

Вернуться к началу

Профиль Отправить личное сообщение  

лифтанутый

Заголовок сообщения: Re: GEN 2 системой управления GCS 222MRL

Новое сообщениеДобавлено: Пт, 29 июл 2016, 11:28 

Не в сети
Активный пользователь



Зарегистрирован: Пн, 16 май 2011, 18:56
Сообщения: 270
Откуда: Москва

Реальное имя: Михаил

спящий писал(а):

Подскажите не могу найти схемы по Gen — разбросаны везде…

А паспорта, типа, нету?

Вернуться к началу

Профиль Отправить личное сообщение  

лифтанутый

Заголовок сообщения: Re: GEN 2 системой управления GCS 222MRL

Новое сообщениеДобавлено: Пт, 29 июл 2016, 11:31 

Не в сети
Активный пользователь



Зарегистрирован: Пн, 16 май 2011, 18:56
Сообщения: 270
Откуда: Москва

Реальное имя: Михаил

спящий писал(а):

В приказном посту не увидил их(они встроены в плату -вроде по схеме)

Джины — они разные. Вы же молчите, аки партизан.
«вроде по схеме» — значит можете посмотреть по ней нормальное название.
Может быть, все же позвоните своему наладчику?

Вернуться к началу

Профиль Отправить личное сообщение  

Костянн82

Заголовок сообщения: Re: GEN 2 системой управления GCS 222MRL

Новое сообщениеДобавлено: Пн, 29 авг 2016, 14:24 

Не в сети
Пользователь



Зарегистрирован: Сб, 30 янв 2016, 07:31
Сообщения: 20

Реальное имя: Константин

Здравствуйте коллеги помогите разобраться, ошибка 502 Vel Tracking при старте и остановки. Всё что писали выше проверил всё ровно,не что не помогает. Что делать где искать .

Вернуться к началу

Профиль Отправить личное сообщение  

  • Page 1
    Model OI-7032 32-Channel _____________________________________ Operation Manual Revision 2.5w _______________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________…
  • Page 2: Product Overview

    Product Overview The Otis Instruments, Inc. GenII OI-7032 (32-Channel) is a Hybrid Monitor that supports up to 32 WireFree sensor units, and up to four 4-20mA input sensors (when only 28 channels are setup as WireFree). The OI-7032 is backward compatible with GenI WireFree sensor units, and also supports GenII Wirefree sensor units (configurable).

  • Page 3: Table Of Contents

    Table of Contents Product Overview……………………….2 Introduction…………………………5 Warnings…………………………6 Complete System Diagrams……………………7 Front Panel…………………………….7 Internal Diagram…………………………..8 Terminal Board……………………………..9 Touchscreen (Front)……………………………10 Touchscreen (Back)…………………………..10 AC (Delta) Power Supply…………………………11 Internal Diagram – As Wired from the Factory………………….12 Internal Diagram – Completely Wired……………………..13 Wiring Configurations……………………..14 DC Power-in (24 Volts DC (nominal;…

  • Page 4
    VIEW Modbus Output Settings: Baud Rate……………………71 VIEW Radio Settings: Radio Timeout……………………..72 VIEW Gen II Radio Settings: Network ID……………………72 VIEW Gen II Radio Settings: Primary or Secondary Monitor………………73 VIEW OI-7032 Reset to Factory Default……………………73 VIEW Relay Settings: Relays 1-4 (Failsafe)……………………74 VIEW Relay Settings: Fault Terminal……………………..74 VIEW Relay Settings: Fault Relay Assign……………………
  • Page 5: Introduction

    Introduction This document is an Operation Manual containing diagrams and step-by-step instruction for proper operation of the Otis Instruments, Inc. GenII OI-7032. This document should be read before initial operation of the product. Should a question arise during the use of the product, this document will serve as a first reference for consultation.

  • Page 6: Warnings

    -20 to 122 degrees Fahrenheit. If the OI-7032 is at risk of being exposed to temperatures that are outside the previously stated range, DO NOT install the device in that location. For applications in areas with the potential of reaching extreme temperatures, Otis Instruments recommends using the OI-7032 indoors only (in a temperature-controlled environment).

  • Page 7: Complete System Diagrams

    Complete System Diagrams The following diagrams should be consulted for identification of Panels, Boards, and any other system component that may be referred to in this Operation Manual. Front Panel…

  • Page 8: Internal Diagram

    Internal Diagram…

  • Page 9: Terminal Board

    Terminal Board…

  • Page 10: Touchscreen (Front)

    Touchscreen (Front) Touchscreen (Back)

  • Page 11: Ac (Delta) Power Supply

    AC (Delta) Power Supply…

  • Page 12: Internal Diagram — As Wired From The Factory

    Internal Diagram – As Wired from the Factory…

  • Page 13: Internal Diagram — Completely Wired

    Internal Diagram – Completely Wired…

  • Page 14: Wiring Configurations

    Please consult a solar panel manufacture for specific details. Otis Instruments, Inc. may also be contacted to provide guidance and recommendations.

  • Page 15
    DC Power-in (24 Volts DC (nominal; 22-26 Volts DC)) cont… 1. Open the enclosure box to expose the Front Panel. 2. Unscrew the two thumb-screws on the Front Panel. 3. Open the Front Panel so that the Terminal Board is exposed.
  • Page 16
    DC Power-in (24 Volts DC (nominal; 22-26 Volts DC)) cont… 4. Locate the Power Terminal (on the lower right side of the Terminal Board). 5. Connect the DC Power Supply live wire (red) to the terminal marked “+12-35 VDC”. 6. Connect the DC Power Supply Ground wire (black) to the terminal marked “GND”. 7.
  • Page 17: Ac Power Supply Connection

    For AC Power applications, the Delta Power Supply located below the Terminal Board should be used. NOTE: The unit will be wired for the power-type that is requested by the purchaser when shipped from Otis Instruments, Inc. 1. Open the enclosure box to expose the Front Panel.

  • Page 18
    AC Power Supply Connection cont… 4. Connect a positive (red) wire to the Power Terminal terminal labeled “+12-35 VDC” on the Terminal Board. 5. Connect the other end of that same positive (red) wire from the Terminal Board to the terminal labeled “+V”…
  • Page 19: Touchscreen Power Connection

    Touchscreen Power Connection NOTE: The Touchscreen power connection will be pre-wired for use when the unit is shipped from Otis Instruments, Inc. 1. Open the enclosure box to expose the Front Panel. 2. Unscrew the two thumb-screws on the Front Panel.

  • Page 20
    Touchscreen Power Connection cont… 4. Locate the Touchscreen’s Power Terminal. 5. Connect the positive DC Supply wire (red) to the terminal labeled “+”. 6. Connect the negative DC Supply wire (black) to the terminal labeled “-” 7. Connect an earth ground wire (green) to the ground terminal. 8.
  • Page 21
    Touchscreen Power Connection cont… 9. Connect the positive DC Supply wire (red) to the terminal labeled “12-32 VDC” on the Power Supply Terminal Block. 10.Connect the negative DC Supply wire (black) to the terminal labeled “GND” on the Power Supply Terminal Block.
  • Page 22: Touchscreen Connection

    Touchscreen Connection NOTE: The OI-7032 Touchscreen will be pre-wired when the unit is shipped from Otis Instruments, Inc. 1. Open the enclosure box to expose the Front Panel. 2. Unscrew the two thumb-screws on the Front Panel. 3. Open the Front Panel so that the back of the Touchscreen is exposed.

  • Page 23
    Touchscreen Connection cont… 4. Locate the COM Port and the Control Screen Terminal Block. 5. Plug the DB-9 connector into the COM1 Port.
  • Page 24
    Touchscreen Connection cont… 6. Connect the yellow wire from the DB-9 connector to the terminal labeled “A” on the Control Screen Terminal Block. 7. Connect the white wire from the DB-9 connector to the terminal labeled “GND” on the Control Screen Terminal Block.
  • Page 25: Memory Installation

    NOTE: The maximum memory card capacity is 2GB. NOTE: The OI-7032 memory card will be pre-installed in the touch- screen when the unit is shipped from Otis Instruments, Inc. 1. Open the enclosure box to expose the Front Panel. 2. Unscrew the two thumb-screws on the Front Panel.

  • Page 26
    Memory Installation cont… 4. Locate the USB Port on the back of the Touchscreen. 5. Insert a USB-compatible memory card into the USB Port. 6. Close the Front Panel. 7. Screw in the thumb-screws. 8. Close the enclosure box.
  • Page 27: Connecting Sensors

    Connecting Sensors The OI-7032 is capable of monitoring up to four wired (4-20mA) sensors. Sensor connection should be completed according to the following instructions. Connecting Sensor 1 1. Locate the Sensor 1 Terminal Block on the Terminal Board.

  • Page 28
    Connecting Sensor 1 cont… 2. Connect the positive (red) wire to the terminal labeled “+VDC”. 3. Connect the signal (green) wire to the terminal labeled “4-20mA”. 4. Connect the neutral (black) wire to the terminal labeled “GND”.
  • Page 29: Connecting Sensor 2

    Connecting Sensor 2 1. Locate the Sensor 2 Terminal Block on the Terminal Board.

  • Page 30
    Connecting Sensor 2 cont… 2. Connect the positive (red) wire to the terminal labeled “+VDC”. 3. Connect the signal (green) wire to the terminal labeled “4-20mA”. 4. Connect the neutral (black) wire to the terminal labeled “GND”.
  • Page 31: Connecting Sensor 3

    Connecting Sensor 3 1. Locate the Sensor 3 Terminal Block on the Terminal Board.

  • Page 32
    Connecting Sensor 3 cont… 2. Connect the positive (red) wire to the terminal labeled “+VDC”. 3. Connect the signal (green) wire to the terminal labeled “4-20mA”. 4. Connect the neutral (black) wire to the terminal labeled “GND”.
  • Page 33: Connecting Sensor 4

    Connecting Sensor 4 1. Locate the Sensor 4 Terminal Block on the Terminal Board.

  • Page 34
    Connecting Sensor 4 cont… 2. Connect the positive (red) wire to the terminal labeled “+VDC”. 3. Connect the signal (green) wire to the terminal labeled “4-20mA”. 4. Connect the neutral (black) wire to the terminal labeled “GND”.
  • Page 35: Relay Configurations

    Relay Configurations The OI-7032 offers four relays to be setup. Each of the four relays may be setup as Normal Open (NO) or Normally Closed (NC). Connecting Relay 1 1. Locate the Relay 1 Terminal Block on the Terminal Board.

  • Page 36
    Connecting Relay 1 cont… 2. Connect the live wire (red) from the Relay 1 Alarm (light/horn) to the terminal labeled “NO” (or “NC”) on the Relay 1 Terminal Block. 3. Connect the neutral wire (black) from the Relay 1 Alarm (light/horn) to the terminal labeled “GND”…
  • Page 37: Connecting Relay 2

    Connecting Relay 2 1. Locate the Relay 2 Terminal Block on the Terminal Board.

  • Page 38
    Connecting Relay 2 cont… 2. Connect the live wire (red) from the Relay 2 Alarm (light/horn) to the terminal labeled “NO” (or “NC”) on the Relay 2 Terminal Block. 3. Connect the neutral wire (black) from the Relay 2 Alarm (light/horn) to the terminal labeled “GND”…
  • Page 39: Connecting Relay 3

    Connecting Relay 3 1. Locate the Relay 3 Terminal Block on the Terminal Board.

  • Page 40
    Connecting Relay 3 cont… 2. Connect the live wire (red) from the Relay 3 Alarm (light/horn) to the terminal labeled “NO” (or “NC”) on the Relay 3 Terminal Block. 3. Connect the neutral wire (black) from the Relay 3 Alarm (light/horn) to the terminal labeled “GND”…
  • Page 41: Connecting Relay 4

    Connecting Relay 4 1. Locate the Relay 4 Terminal Block on the Terminal Board.

  • Page 42
    Connecting Relay 4 cont… 2. Connect the live wire (red) from the Relay 4 Alarm (light/horn) to the terminal labeled “NO” (or “NC”) on the Relay 3 Terminal Block. 3. Connect the neutral wire (black) from the Relay 4 Alarm (light/horn) to the terminal labeled “GND”…
  • Page 43: Power On/Off

    Power On/Off Powering on the device activates its functions. When powered on, the device is fully functional and access to system and settings menus is allowed. Once power is supplied to the OI-7032—by being plugged into an AC outlet or by being wired to a DC power supply—the Touchscreen will illuminate.

  • Page 44: Basic Operation — Home Screen Navigation

    Basic Operation — Home Screen Navigation The Home Screen is the Main Menu of the OI-7032, and should be used view indicators, as well as to enter the sub-menus. NOTE: To return to the Home Screen at any time, press “HOME”…

  • Page 45: Trend Chart

    Trend Chart The Trend Chart allows the user to view logged data for each channel. The Trend Chart menu allows the user to select a group of eight channels, and then view the trends for the selected set. The trend chart will show data that was recorded over the past week. To view additional data (up to 2 months prior), use the USB that’s connected to the back of the Touchscreen.

  • Page 46
    Trend Chart cont… The Touchscreen will show the following: 3. Select a channel group to view. The Touchscreen will show the following (in this example, the group of “Channels 1-8” was chosen): 4. Select a range to view.
  • Page 47
    Trend Chart cont… The Touchscreen will show the following (in this example, the range selection of 0-10 was chosen): NOTE: Load-time will depend on the amount of recorded data. Please wait until all data has loaded before using the navigation arrows. 5.
  • Page 48: Real-Time Values

    Real-Time Values The Real-Time Values Screen allows the user to view the current status of each sensor. Status readings include: Sensor Location ▪ Reading ▪ Address ▪ Mode ▪ Battery ▪ TSLM ▪ Relays ▪ The Real-Time Values Screen should be entered from the Home Screen. 1.

  • Page 49
    Real-Time Values cont… The Touchscreen will show the following: 3. Select a channel group to view. The Touchscreen will show the following (in this example, the group of “Channels 25-32” was selected):…
  • Page 50
    Real-Time Value cont… 4. Real-Time Value Data may be viewed from this screen. To view data for additional channels, press either of the “Channels xx – xx” buttons on the lower left/right side of the Touch Screen. 5. Press “Home” to return to the Home Screen when finished viewing the data.
  • Page 51: Time Since Last Calibration And Null

    Time Since Last Calibration and Null The Time Since Last Calibration and Null Screen allows the user to view the last time each sensor assembly was calibrated or nulled. The Time Since Last Calibration and Null Screen should be entered from the Real-Time Values Screen via the Home Screen.

  • Page 52
    Times Since Last Calibration and Null cont… The Touchscreen will show the following: 3. Press “Calibration and Null Values”. The Touchscreen will show the following: 4. Press “Home” to return to the Home Screen when finished viewing the data.
  • Page 53: Autoscroll On/Off

    Autoscroll On/Off Autoscroll may be used to continuously scroll through the current state of each channel. To turn this feature On/Off, simply press “Autoscroll On/Off”. NOTE: The unit will automatically Autoscroll after 20 seconds of Home Screen inactivity. In this example, Autoscroll is Off.

  • Page 54: Channel Configuration

    Channel Configuration The following instructions should be consulted when configuring the channels for their corresponding sensor assemblies. Once one channel is setup, these settings may be duplicated for all channels by pressing “Duplicate Setting” on the lower right side of the Touchscreen. Remember, though, that the duplicate settings feature will duplicate the settings for ALL successive channels.

  • Page 55
    Channel Configuration cont… 2. Press “Channel Config” to enter Channel Configuration Mode. The Touchscreen will show the following: 3. Choose a group of channels to configure. The Touchscreen will show the following (in this example, “Channel 1-8” was selected):…
  • Page 56
    Channel Configuration cont… 4. Choose a channel to configure. The Touchscreen will show the following (in this example, “Channel 1” was selected): 5. Touch the desired button on the Touchscreen to setup that specific aspect of the sensor assembly. For options that require numbers be typed, a numeric keypad will appear when that …
  • Page 57: Set As Wired Or Wirefree (Channels 29-32 Only)

    Set as Wired or WireFree (Channels 29-32 ONLY) To begin configuring the channel, set the channel-type to Wired or WireFree. Processing When operations are confirmed, the Touchscreen may display that the operation is being processed. When the following is displayed, please wait until processing is complete (and the green box disappears) before pressing another button.

  • Page 58: Relay Configuration

    Relay Configuration To setup the relays for Channel 1, complete the following steps. 1. Press “Relay 1” to turn Relay 1 On/Off. In this example, Relay 1 is On. 2. Press “Alarm On Rising” (or “Alarm On Falling”) to set Relay 1 as Rising or Falling. In the image above, Relay 1 is set as “Alarm On Rising”.

  • Page 59: Setting Radio Address (Wirefree)

    Setting Radio Address (WireFree) 1. To set the radio address, touch the value next to “Radio Address” and wait for the numeric keypad to appear. 2. Type the desired address on the keypad, then press “ENT”. NOTE: The range of available addresses is 1-255. If a value that falls outside this range is entered, the previously set value will •…

  • Page 60: Setting Scale (Wired)

    Setting Scale (Wired) 1. To set the scale, touch the value next to “Scale” and wait for the numeric keypad to appear. 2. Type the desired scale on the keypad, then press “ENT”. NOTE: The range of available scales is 1 – 65000. If a value that falls outside this range is entered, the previously set value will be used.

  • Page 61: Setting Sensor Location

    Setting Sensor Location 1. To specify the sensor location, touch the space to the right of “Sensor Location” and wait for the on-screen keyboard to appear. 2. Type the desired sensor location name—up to ten characters—on the keypad, then press “ENT”. NOTE: To enter lower-case letters, press “Shift”.

  • Page 62: Duplicate Settings

    Duplicate Settings Each channel may be setup individually, or one channel may be setup and then duplicated to all other channels. The “duplicate” feature will set all channels the same way as the one channel that was manually setup. When the duplicate feature is used: The address value is incremented ▪…

  • Page 63
    Duplicate Settings cont… 3. Press “Yes” to confirm, or “No” to decline, the Duplicate Settings operation.
  • Page 64: Channel Off

    Channel Off 1. To turn the channel off, press “Channel On”. 2. The button will then say “Channel Off”, as illustrated here: NOTE: The Channel On/Off state can be duplicated to all successive channels by pressing the “Duplicate Settings” button.

  • Page 65: Configuration Menu Navigation

    Configuration Menu Navigation The Configuration Menu should be used to view/modify any of the following: Monitor Serial # • Date Manufactured • Calibration Mode • Relay Tests • OI-7032 Restart • Modbus Output Settings (Address; Baud Rate) • Radio Settings (Radio Timeout) •…

  • Page 66: Entering Configuration Menu

    Entering Configuration Menu To enter the Configuration Menu: Touch the WireFree logo, then ▪ Press and hold the GEN II logo until the Touchscreen shows the Configuration Menu. ▪ The Touchscreen will show the following:…

  • Page 67: View Monitor Serial

    View Monitor Serial # The Monitor Serial # can be viewed on the upper left side of the Touchscreen while in the Configuration Menu. View Date Manufactured The Date Manufactured can be viewed on the upper right side of the Touchscreen while in the Configuration Menu.

  • Page 68: Calibration Mode

    Calibration Mode While in the Configuration Menu, press “Enter Calibration Mode” to put the OI-7032 in Calibration Mode. While in Calibration Mode, the Touchscreen will show the following:…

  • Page 69: Relay Tests

    Calibration Mode cont… To exit Calibration Mode, touch “Calibration Mode Active” or “Reset”. Relay Tests While in the Configuration Menu, press “Test Relays”.

  • Page 70: Oi-7032 Restart

    Relay Test cont… When in Relay Test Mode, the Touchscreen will consecutively light each Relay (in red) every 5 seconds. To cancel the Relay Test, press “Testing Relays” or “Reset”. When all 4 relays have been tested (and passed), the Touchscreen will look like the following illustration (before automatically returning to the regular Configuration Menu view): OI-7032 Restart While in the Configuration Menu, press “Restart OI-7032”…

  • Page 71: View Modbus Output Settings: Address

    VIEW Modbus Output Settings: Address While in the Configuration Menu, the address can be viewed in the Modbus Output Settings box. To modify the Address, consult the next section of this Operation Manual “Second-Level Modifications – Configuration Menu”. VIEW Modbus Output Settings: Baud Rate While in the Configuration Menu, the Baud Rate can be viewed in the Modbus Output Settings box.

  • Page 72: View Radio Settings: Radio Timeout

    VIEW Radio Settings: Radio Timeout While in the Configuration Menu, the Radio Timeout can be viewed in the Radio Settings box. To modify the Radio Settings, consult the next section of this Operation Manual “Second-Level Modifications – Configuration Menu”. VIEW Gen II Radio Settings: Network ID While in the Configuration Menu, the Network ID can be viewed in the Gen II Radio Settings box.

  • Page 73: View Gen Ii Radio Settings: Primary Or Secondary Monitor

    VIEW Gen II Radio Settings: Primary or Secondary Monitor While in the Configuration Menu, the monitor can view the “Primary/Secondary Monitor” setting in the Gen II Radio Settings box. To modify the Gen II Radio Settings, consult the next section of this Operation Manual “Second-Level Modifications –…

  • Page 74: View Relay Settings: Relays 1-4 (Failsafe)

    VIEW Relay Settings: Relays 1-4 (Failsafe) While in the Configuration Menu, the user can view the Relay Failsafe (1-4) setting next to the corresponding relay number in the Relay 1, 2, 3 or 4 box. To modify the Relay Failsafe settings, consult the next section of this Operation Manual “Second-Level Modifications –…

  • Page 75: View Relay Settings: Fault Relay Assign

    VIEW Relay Settings: Fault Relay Assign While in the Configuration Menu, the user can view the Relay 4 Fault Relay setting in the “Relay 4 is Fault Relay” box. To modify the Relay 4 fault relay assignment, consult the next section of this Operation Manual “Second-Level Modifications –…

  • Page 76: Configuration Menu Modifications (Second-Level Configuration Menu)

    Configuration Menu Modifications (Second-Level Configuration Menu) To modify certain items in the Configuration Menu, the OI-7032 Terminal Board must be reset (while in the Configuration Menu). To reset the board, copmlete the following steps. 1. Press “Restart OI-7032”. The Touchscreen will show the following: 2.

  • Page 77: Modify Modbus Output Settings: Address

    MODIFY Modbus Output Settings: Address While in the Second-Level Configuration Menu, modify the address by touching the number next to the word “Address”. When the numeric keypad appears, type the desired address number and then press “ENT”. NOTE: The acceptable values for this setting are 1-247. If a value that falls outside this range is entered, the previously entered value will be used.

  • Page 78: Modify Modbus Output Settings: Baud Rate

    MODIFY Modbus Output Settings: Baud Rate While in the Second-Level Configuration Menu, modify the Baud Rate by pressing the arrow next to the current Baud Rate setting, and then choosing the desired option from the drop-down list. MODIFY Radio Settings: Radio Timeout While in the Second-Level Configuration Menu, adjust the Radio Timeout by touching the number next to “Radio Timeout (Minutes)”.

  • Page 79: Modify Gen Ii Radio Settings: Network Id

    MODIFY Gen II Radio Settings: Network ID While in the Second-Level Configuration Menu, adjust the Network ID by touching the number under “Network ID”. When the numeric keypad appears, type the desired ID number and then press “ENT”. NOTE: The values allowed for “Network ID” are 1-78. If a value that falls outside this range is entered, the previously entered value will be used.

  • Page 80: Modify Oi-7032 Reset To Factory Default

    MODIFY OI-7032 Reset to Factory Default While in the Second-Level Configuration Menu, the user can reset the OI-7032 to the factory default settings by completing the following steps. 1. Press the “Yes” button in the “Reset OI-7032 to Factory Defaults?” box. 2.

  • Page 81: Modify Relay Settings: Fault Terminal

    MODIFY Relay Settings: Fault Terminal While in the Second-Level Configuration Menu, set the relays and fault terminal to be failsafe (or not failsafe) by pressing the “Failsafe” (or “Not Failsafe”) button in the Relay Settings box. MODIFY Relay Settings: Fault Relay Assign While in the Second-Level Configuration Menu, set relay 4 as the fault relay (or not the fault relay) by pressing the “Yes/No”…

  • Page 82: Relay Indicator

    Relay Indicator Indicators for all four relays remain along the bottom of the Touchscreen at all times. When a relay has been triggered, that relay indicator will turn red. In the illustration below, all four relays are in alarm (in Relay Test Mode):…

  • Page 83: Fault Indicator

    Fault Indicator A button for fault indication remains along the bottom of the Touchscreen at all times. When a fault occurs, the fault button will turn orange. Fault Status To view the Fault Status, press the “Fault” button. The screen will show orange buttons for the channels that are in fault, as well as a description of the fault.

  • Page 84: Channel On Without Wired Sensor Connected (Fault)

    Fault Status cont… Channel On Without Wired Sensor Connected (Fault) F1: Check Sensor Cable…

  • Page 85: F4: Check Sensor Board

    Fault Status cont… F4: Check Sensor Board…

  • Page 86: Error Messages

    Error Messages The following section contains explanations, and corresponding illustrations, for error messages that may appear while using the OI-7032. Double-Primary Error Problem: There are two primary monitors in the network, which is not allowed. NOTE: The Primary/Secondary setting ONLY applies to a GEN II network. Reason 1: The OI-7032 was setup to be the primary monitor and it was turned off or reset, the secondary monitor became the primary monitor.

  • Page 87: Autoscroll Error

    Autoscroll Error Problem: Autoscroll is turned on, but all channels are turned off. Solution: Return to the Home Screen and activate all channels that are needed.

  • Page 88: Appendix A: Software Installation

    APPENDIX A: Software Installation…

  • Page 89: Installation

    Installation This section will detail how to set up the OI-7032 software. HMI Software Insert the provided CD into the CDROM drive of a computer. The following screen should automatically appear: Select the top button “Install Ezware-5000”. The following window will appear:…

  • Page 90
    HMI Software cont… Select the top option again. The following notification will appear: Press OK. On the following screen, press “Next”. Press “Next” again.
  • Page 91
    HMI Software cont… Press “Next” again. Press “Next” again to begin installation.
  • Page 92
    HMI Software cont… After the installation is complete, the following window will appear: Fill in the appropriate fields. The serial number can be found on the back of the plastic case that contained the CD. If a viable Internet connection is available, press the “Register via Internet” button now. If a viable Internet connection is not available, press “Print Faxable Form”…
  • Page 93: Appendix B: Reading Usb Drive

    APPENDIX B: Reading USB Drive…

  • Page 94: Usb Drive

    USB Drive The following instructions will advise the user on how to remove and read the USB Drive information. Removing the USB Drive Remove the USB drive from the OI-7032. Plug the USB drive into your computer. Reading the USB Drive When looking at the contents of the USB drive, you will see the following: Opening the Datalog Files Each folder is labeled.

  • Page 95
    Opening the Easy Converter Software cont… Open the folder within labeled “Ezware-5000”. Open the shortcut called “Easy Converter”. Once Easy Converter is opened, click the “open” button to locate the datalog file desired to convert. Once the file has been selected and “OK” is pressed, the following window will appear:…
  • Page 96
    Opening the Easy Converter Software cont… Press “OK” to proceed to the next window. Press “OK” again. The following window will appear. The data may then be converted into an .xls (spreadsheet file).
  • Page 97: Converting The Datalog File To An .Xls (Spreadsheet) File

    Converting the Datalog File to an .xls (spreadsheet) File In order to convert the file to an .xls or spreadsheet file, complete the following instructions. Press the “spreadsheet” button as seen in the diagram above. The software will convert the file and save it in the same location as the datalog file. To view the file, complete the instructions in the following section.

  • Page 98: Appendix C: 4-20Ma Loop Current Introduction

    APPENDIX C: 4-20mA Loop Current Introduction…

  • Page 99: 4-20Ma Current Loop Introduction

    Overview 4-20mA («four to twenty”), is an analog electrical transmission standard used by Otis Instruments for some of its ambient gas sensors and monitors. The signal is a current loop where 4mA represents zero percent signal, and 20mA represents 100 percent signal (full scale of the sensor assembly).

  • Page 100: Measuring Current

    Measuring Current If the value measured is 0mA, then: the loop wires are broken, the sensor assembly is not powered up, the sensor assembly is malfunctioning, or the monitor is malfunctioning. A DMM (digital multi meter) or Current Meter may be used to test a 4-20mA signal. Place the DMM or Current Meter in line with the loop and measure current.

  • Page 101: Specifications

    Specifications Operating Voltage: 24 Volts DC (nominal; 22-26 Volts DC), 120/240 Volts AC Compatibility: Otis WireFree and wired (4-20mA input) sensor units Channels: Gases: all that are supported by the sensor assemblies Wired Output: RS-485 Modbus Relays: four Dry-Contact (5 Amp) w/ 4 Amp Fuses…

  • Page 102
    Warranty Statement for WireFree Touchscreen Monitor OI-7032 Hardware Otis Instruments, Inc. (Manufacturer) warrants its products to be free of defects in workmanship and materials—under normal use and service—from the date of purchase from the manufacturer or from the product’s authorized reseller. The hardware for this device is under a one-year limited warranty.
  • Page 103
    Otis Instruments, Inc. Corporate Office 2200 E. Villa Maria Dr. Bryan, TX 77802 979.776.7700 www.otisinstruments.com…

0100Opmode OCSS can not operate due to driver failure (driver failure BR NR)
0101EPOshutd The car can not operate in emergency power mode.
0102OpMmode DTC The door cannot be closed within a set time (without DCL, DFC or DW signals).
0103-DTO The door can not be fully opened within the set time (no DOL signal).
0104-DCP The car can not respond to the command signal in the car within a set time (e.g. the door is forced to open).
0105DBSS fault Driver failure
0200pos.Count When the system is running, the gate area and IP counts do not match. It may also be too short for the system to detect the gate area signal.
0201correct Correction operation
0202/DFC in EFR The ES signal is activated when the elevator is running fast.
0203/DFC in ESR The ES signal is activated when the elevator is running at low speed
0204TCI/ERO on The switch has been activated
0205 The elevator cannot be started due to the loss of SE signal (check the door bypass), and check whether the photoelectric of flat layer works normally: check whether SW6, SW7 and SW8 switches of the flat layer circuit of GECB board are all set in the position of ON; Check whether the photoelectric distance of 1LV and 2LV flat layer is within 30mm.
0207DDP in FR During the rapid operation of the elevator, there is no detection signal to the shaft (lost DZ signal) within the set time (DDP).
0208 DDP in SR Elevator at low speed running in the set time (3P) no radiance to the well signal.
0209 DDP in RS During the rescue operation of the elevator, no signals were detected to the well side within the set time (3P).
0210/DZ in NST DZ signal is not detected when the elevator stops (DY-TYP is set to 0, which may cause this fault)
0211//DFC in FR The safety loop is disconnected during rapid operation of the elevator
0212 /DFC in SR The elevator’s safety loop is disconnected at low speeds
0218 The frequency converter is out of order Shutdown
0219 This fault usually occurs when ADO/RLV function is enabled and TLD-DW-D(M1-3-1-5) is set to be greater than 0, usually set to 10. This failure will not occur when ADO/RLV is turned off.
02241-Relay—LCB-2 It’s the missing phase. The TCBC or GECB board for inverter does not end up running
0225 11OVAC dead F 110VAC The interrupt lasts 5 seconds
0226 LS-fault 1LS.2LS signal is abnormal.
02281LS.+2LS on 1LS.2LS signals operate simultaneously.
0230RSL ADR CHK Some special remote station addresses are not correct
0231 LSVF_:DR Drive failure
0232 LSVF_:SC The speed of the elevator is too high during deceleration. ADO or RLV cannot be completed to open ahead of time.
0300DBP:dfc_SE When the door is open or the door has been fully opened, DFC or SE(ADO) do not move; When the door is opening or fully open, the door bypass is interrupted.
0301 not dcl—–d When the door is fully open, the DCL signal does not move.
0302DCS:DW err In DCS operation mode, when the door is open, the DW signal is valid or the car door is completely closed, the DW signal is invalid.
0304 Dol.alw.on F When the door is completely closed, the DOL signal is activated.
0306 HwyAccess F The door lock loop is closed, but the hall door loop is still disconnected.
0400 RSL parity Two remote stations are connected to the same serial line using the same address.
0401 RSL sync Synchronization signal lost on remote serial line.
0500 RNG 1 msg Data error on two or three elevator serial lines.
0501 RNG 1 time In a certain time did not receive from the other elevator group control signal, group control failure.
0502 RNG 1 sio Serial data format fault.
0503 RNG 1 tx Serial data transfer timeout.

Posted in Technology and tagged Driver Failure, Elevator Accessories Maintenance, Elevator Failure Code, Elevator Motherboard Failure Code, Elevator Motherboard Maintenance, GECB Motherboard Failure, Inverter Failure, LCB-2 Motherboard Failure, OTIS Elevator, OTIS Elevator Accessories, OTIS Elevator Motherboard Failure, TCBC Motherboard Failure.

маска этажей разрешение.
1; at-номер этажа.
2; первая дверь
C-приказ
U-вызов вверх
D-вызов вниз
E-экстреный вызов

3; вторая дверь
C-приказ
U-вызов вверх
D-вызов вниз
E-экстреный вызов

0-запрещено, 1-разрешено, 2000-ложное открытие
4; Р- бит парковки
0-разрешон, 1-запрещен

5; R-величина прогона
0-нормальный прогон, 1-короткий прогон, 4- средний прогон

Часовой пояс: UTC + 3 часа [ Летнее время ]

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0

Источник

Авария привода дверей отис

Основные причины возникновения неисправности лифта

Неисправности и неполадки в работе лифтов и лифтового оборудования происходят по различным причинам, основными из которых являются:

• Случайное повреждение деталей и узлов лифта

• Несовершенство лифтовой конструкции

• Некачественное изготовление лифта и лифтовых деталей

• Некачественный монтаж лифтового оборудования

• Низкое качество обслуживания лифтов

• Несоответствие отдельных узлов фактическому режиму работы.

В процессе работы лифтов необходимо своевременно и быстро выявлять причины неисправности лифтового оборудования и устранять их.

Неисправности, при которых лифт должен быть остановлен до устранения неисправностей

• Груженая кабина приходит в движение с открытой дверью шахты или кабины с открытой дверью шахты.

• Двери кабины с автоматическим приводом открываются при движении или между этажами.

• При нажатии на кнопку вызова груженая кабина приходит в движение, а порожняя нет.

• Кабина приходит в движение самостоятельно.

• При нажатии на кнопки приказов двери с автоматическим приводом не закрываются или по выполнении приказа не открываются.

• Кабина вместо движения вверх движется вниз или наоборот.

• Точность автоматической остановки кабины превышает нормативную величину.

• Кабина не останавливается на посадочной площадке, на которую она вызвана или направлена по приказу.

• Дверь шахты можно открыть при отсутствии кабины на посадочной площадке без применения специального ключа.

• При нажатии на кнопку «Стоп» кабина не останавливается.

• На лифтах, подключенных к диспетчерскому пульту, не работает двусторонняя переговорная связь или не поступают сигналы с лифта на пульт оператора. Не действует сигнализация из кабины и вызова обслуживающего персонала (для грузовых и больничных лифтов).

• При работе лифта появляются посторонний шум, резкие толчки, ощущается запах гари.

• Не освещены кабина или площадки перед дверями шахты.

• Повреждено ограждение кабины или шахты.

• Разбито стекло смотрового окна в дверях шахты или кабины.

• Отсутствуют или разбиты толкатели кнопочных элементов вызывных или приказных аппаратов, и имеется доступ к оголенным токоведущим частям электрооборудования.

• Металлоконструкции шахты или корпуса электроаппаратов находятся под напряжением.

Все неисправности лифтов можно разделить на неисправности, связанные с электроникой или электрической частью и механической частью лифтового оборудования. В данной статье мы рассмотрим вопросы ремонта лифтовой электроники.

Неисправности лифтов, связанные с электрикой и электрооборудованием и их причины

Неисправность: Кабина (с пассажиром) самопроизвольно идёт до какого — либо этажа

Возможная причина: Обрыв общего провода кнопочного аппарата. Залипание реле этажа, на который самопроизвольно идёт кабина.

Неисправность: При включении рубильника выходит из строя автомат

Возможная причина: Короткое замыкание в обмотках трансформатора или в силовой цепи

Неисправность: При нажатии кнопки вызова этажа, на котором находится порожняя кабина лифта, кнопка залипает, но двери не открываются

Возможная причина: Неисправна цепь реле, неисправна катушка реле, есть обрыв в катушке реле

Неисправность: При нажатии на одну из кнопок приказа кнопка залипает, другие работают исправно

Возможная причина: Неисправна электроцепь кнопки приказа данного этажа. Пробой или обрыв в катушке кнопки приказа данного этажа

Неисправность: Кабина лифта приходит в движение при открытых дверях кабины и шахты

Возможная причина: Неисправно реле, неисправны блокировочные контакты дверей шахты и кабины

Неисправность: Кабина лифта на малой скорости проходит заданную остановку, останавливаясь на следующей

Возможная причина: Зазор между датчиком и шунтом данного этажа больше нормы.

Неисправность: Не горят лампы освещения кабины

Возможная причина: Перегорели лампы освещения кабины. Не включаются контакты

Неисправность: При включении главного рубильника сгорают предохранители

Возможная причина: Короткое замыкание в обмотках трансформатора или в проводах

Неисправность: Не горят лампы аварийного освещения кабины

Возможная причина: Перегорали лампы аварийного освещения отсутствует напряжение на зажимах

Неисправность: Не работает автоматический привод дверей

Возможная причина: Вышел из строя электродвигатель, обрыв ремня или ослабло крепление кулачков

Неисправность: Лифт при пуске не приходит в движение

Возможная причина: Отсутствует напряжение на линии

Безусловно список возможных неисправностей можно продлить до бесконечности. Все запчасти, связанные с электрической частью можно условно разделить на ремонтопригодные и требующие безусловной замены.

В лифтах есть дорогостоящие узлы электроники, которые гораздо выгоднее отремонтировать вместо прямой замены, к ним относятся:

• Сервоприводы и серводвигатели

Ремонт лифтовой электроники

Лифтовое оборудование очень технологично, оно состоит их электронной и механической частей. Вся механическая часть лифтовой системы управляется и контролируется электроникой. Но, как и любая электроника, платы управления и другие электронные блоки лифтовой системы очень восприимчивы к перепадам напряжения и некачественной подаче электроэнергии. Выход из строя даже одного электронного блока лифтовой системы может привести к полной остановке лифта и соответственно прекращению эксплуатации.

Электронные блоки управления и безопасности лифта очень дорогостоящее оборудование и в случае выхода его из строя требуется выполнение его замены. Выполнение таких работ требует профессионализма и опыта.

Электронные блоки управления чаще всего поставляются под заказ, что влечет долгий простой лифтового оборудования. Одним из вариантов решения проблемы является выполнение компонентного ремонта лифтовой электроники.

Компонентный ремонт лифтовой электроники

Как и перед любым ремонтом, в случае ремонта лифтовой электроники, требуется выполнение полной диагностики блока лифтовой системы. Специалист, выполняющий ремонт, выполняет разборку блока, его очистку от пыли и грязи. При помощи специального диагностического оборудования выполняется детальная диагностика всех компонентов электронного блока. Этот процесс требует большой внимательности, знаний и опыта работы с лифтовым оборудование разных производителей. Выявленный неисправный компонент или группа компонентов демонтируется, а на их место устанавливаются новые. При таком ремонте очень важно соблюдать полную совместимость новых компонентов, т.к. установка неподходящего компонента может привести к полному выходу из строя всего блока. Доверять такой ремонт лучше всего специалистам, которые имеют большой опыт работы.

Лифтобзор.РУ рекомендует доверить свой ремонт только специализированным компаниям, связанных с рынком лифтов и имеющих большой опыт ремонта лифтового оборудования. Одной из таких компаний является эксперт рынка лифтовой электроники компания — «EIT сервис».

Специалисты компании «EIT сервис», выполняют выездную диагностику и ремонт лифтового и подъемного оборудования любых производителей. Мы ремонтируем электронные компоненты лифтов:

• Сервоприводы и серводвигатели

Сотрудники «EIT сервис» готовы в кратчайшие сроки выполнить ремонт и настройку электронных компонентов лифта, что позволит минимизировать время простоя его лифта. В распоряжении компании современное оборудование для диагностики, грамотные специалисты и наличие запчастей, необходимых для выполнения ремонтных работ.

Помимо ремонта электронной части блока, выполняется замена его механических компонентов: сальники, прокладки, подшипники и прочее. Компания «EIT сервис» работает с оборудованием известных, заслуживающих доверие брендов.

Аварийная служба ( 24 / 7 ): 8 (800) 302-20-04

Источник

➤ Adblock
detector

Коды ошибок лифтов: все, что вам нужно знать

На чтение 5 мин Опубликовано Обновлено

Лифты являются одним из самых важных элементов в современных многоэтажных зданиях. Эти устройства призваны обеспечить комфортное перемещение людей и грузов между этажами. Однако, как и любая другая техника, лифты подвержены поломкам. И на помощь профессиональным механикам и инженерам приходят коды ошибок, которые помогают быстро идентифицировать причины возникновения проблем и оперативно восстановить работоспособность.

Расшифровка кодов ошибок лифтов – неотъемлемая часть работы каждого специалиста, занимающегося обслуживанием и ремонтом лифтового оборудования. Коды ошибок представляют собой комбинацию цифр и букв, которые обозначают определенные проблемы и их характеристики. При возникновении поломки, лифт автоматически отключается и на дисплее появляется код ошибки.

Возможные причины поломок лифтов могут быть самыми разнообразными. Это могут быть как механические повреждения, так и проблемы с электрической частью или программным обеспечением системы. Например, причиной ошибки может быть обрыв или короткое замыкание электропроводки, поломка механизма подъема или снижение давления в гидравлической системе. Кроме того, ошибки могут возникать из-за неисправного датчика скорости, неполадок в системе управления или несоответствия параметров лифта требованиям безопасности.

Содержание

  1. Виды кодов ошибок лифтов
  2. 1. Коды ошибок относящиеся к электрическим системам
  3. 2. Коды ошибок относящиеся к механическим системам
  4. 3. Коды ошибок относящиеся к безопасности
  5. 4. Коды ошибок относящиеся к системе управления
  6. Расшифровка кодов ошибок и их значения
  7. Причины возникновения ошибок в работе лифтов

Виды кодов ошибок лифтов

Коды ошибок лифтов имеют различные значения и могут указывать на различные проблемы, возникающие в работе лифта. Расшифровка кода ошибки позволяет специалистам быстро определить причину поломки и принять меры для ее устранения.

1. Коды ошибок относящиеся к электрическим системам

  • ошибка 001: низкое напряжение в сети;
  • ошибка 002: перегрев электромотора или плат нижнего уровня;
  • ошибка 003: неисправность электрической цепи двигателя;
  • ошибка 004: короткое замыкание в процессе работы двигателя;
  • ошибка 005: неисправность электронного контроллера.

2. Коды ошибок относящиеся к механическим системам

  • ошибка 101: запорная втулка пассажирского лифта заклинила;
  • ошибка 102: неисправность подшипника корзины лифта;
  • ошибка 103: застревание двери лифта;
  • ошибка 104: неисправность управляющей кнопки лифта;
  • ошибка 105: неисправность в процессе движения кабины лифта по рельсу.

3. Коды ошибок относящиеся к безопасности

  • ошибка 201: неисправность систем передвижения и остановки лифта;
  • ошибка 202: неисправность системы пожарной безопасности лифта;
  • ошибка 203: неисправность системы аварийного освещения лифта;
  • ошибка 204: неисправность системы экстренной связи с вызовом службы лифтового обслуживания;
  • ошибка 205: неисправность системы аварийного спуска кабины.

4. Коды ошибок относящиеся к системе управления

  • ошибка 301: неисправность панели управления лифтом;
  • ошибка 302: неисправность системы доступа к панели управления;
  • ошибка 303: неисправность вычислительного блока;
  • ошибка 304: неисправность системы контроля скорости лифтового движения;
  • ошибка 305: неисправность системы синхронизации лифтовых кабин.

Это только некоторые из возможных кодов ошибок, которые могут отображаться на дисплее лифта. Важно обратиться к специалистам для точной диагностики и устранения поломки.

Расшифровка кодов ошибок и их значения

  • Код ошибки E1: Проблема с дверьми лифта. Возможно, двери не закрыты правильно или заблокированы.
  • Код ошибки E2: Неисправная система управления двигателем. Возможно, есть проблемы с электрической цепью или устройствами управления двигателем.
  • Код ошибки E3: Превышение рабочей нагрузки лифта. Это может быть вызвано перегрузкой или неисправностью подъемного механизма.
  • Код ошибки E4: Превышение времени остановки лифта. Возможно, лифт стоит на одном этаже слишком долго, и система считает это ненормальной ситуацией.
  • Код ошибки E5: Неисправный датчик положения лифта. Возможно, датчик положения не работает должным образом или его показания не совпадают с реальным положением лифта.
  • Код ошибки E6: Проблемы с электропитанием лифта. Возможно, есть проблемы с электрической цепью или источником питания.

Ошибки могут возникать из-за различных причин, и их расшифровка может помочь обнаружить и устранить проблемы с лифтом. В случае появления кода ошибки на дисплее лифта рекомендуется обратиться к специалистам для дальнейшей диагностики и ремонта, чтобы предотвратить возможные аварийные ситуации.

Причины возникновения ошибок в работе лифтов

Ошибки в работе лифтов могут возникать по разным причинам. Рассмотрим наиболее распространенные из них:

  1. Неисправности электромеханических систем:

    • Выход из строя электродвигателя. Возможные причины: перегрев, короткое замыкание, обрыв цепи.
    • Неисправность системы управления. Может быть вызвана обрывом сигнального кабеля, обрывом цепи питания, проблемами с микроконтроллером и другими факторами.
    • Неисправность датчиков и датчических устройств. Это могут быть датчики положения кабины, дверей или касания, которые могут выйти из строя из-за механического повреждения, окисления контактов или программных ошибок.
  2. Механические поломки и износ деталей:

    • Износ тросовой системы. Тросы могут оборваться или выйти из строя из-за износа стальных проволок, перетирания оболочки, неправильной работой тормоза и прочих причин.
    • Износ подшипников и механизмов передвижения. Длительная эксплуатация может привести к износу подшипников, зубчатых колес и других механизмов, что приведет к их неисправности и поломкам.
    • Механические повреждения дверей. Часто в лифтах возникают проблемы с дверными системами, включая загорание датчиков дверей, обрывы кабелей датчиков или физические повреждения дверей.
  3. Неправильная эксплуатация и недостаточное обслуживание:

    • Некорректное использование аварийного вызова. Когда пассажиры неправильно используют кнопку аварийного вызова, это может привести к ошибкам и сбоям в работе лифта.
    • Нарушение рабочих нагрузок и ограничений по количеству пассажиров. Перегрузка лифта может вызвать его неисправность и даже возникновение опасной ситуации.
    • Отсутствие регулярного технического обслуживания. Лифты нуждаются в регулярной проверке и обслуживании для предотвращения поломок и обеспечения безопасности.

Возникающие ошибки в работе лифтов могут серьезно затруднить их использование, а иногда даже привести к аварийным ситуациям. Поэтому важно регулярно проводить техническое обслуживание, контролировать нагрузку и правильно использовать лифт.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка 308 на котле аристон clas evo
  • Ошибка 304 рено дастер
  • Ошибка 308 мтс
  • Ошибка 304 опель астра
  • Ошибка 304 калина 8 клапанов