Ошибка 303 крайслер

Фото в бортжурнале Chrysler Sebring (2G)

Нежданно негаданно выскочила ошибка по некорректной работе 3 цилиндра. Я бы так особо и не заметил её, так как машина вела себя как обычно и только самодиагностика на эту ошибку указала. Начал я с замены катушки — ошибка выскочила опять километров через 300, не помогло… хотя почему-то на бортовике расход упал на пол-литра))
Чуть позже я начал обращать внимание, что машина какая-то стала вялая. При нажатии в пол, обороты скокнули только до 4,5 тысяч… Это уже фигня полная, ибо не для того я покупал этот американский V6😁
Далее были куплены 12 колечек под форсунки(поменял только 6 нижних), б/у форсунка и новая свечка ngk. Всего одна свечка потому, что, начитавшись ужаса про конец цилиндра, решил сразу проверить самое простое и сильно не тратясь.
Собратья мопаровцы знают, что 3 цилиндр не самый удобный по замене свечки, и я опять же был начитан, что это тяжёлое мероприятие, и в рестайле даже двигатель приопускают… Жуть))
У меня же на деле оказалось все достаточно просто

Фото в бортжурнале Chrysler Sebring (2G)

Все из самого простого набора

Всё вставляем по очереди и меняем. Что бы достать свечу, наклеил внутрь ключа изоленту.
Дальше извлёк рампу с форсунками. Там все просто, фото не делал. Снимается впускной коллектор, отсоединяется топливная магистраль, откручивается рампа и аккуратно тянется вверх. Третью форсунку заменил, накинул новые колечки и собрал в обратной последовательности.

Запчасти на фото: REINZ. Фото в бортжурнале Chrysler Sebring (2G)

Покупал на Автовопрос.бай

Первые результаты такие : машина явно ожила, стала гораздо резвее, в кикдаун ушла на 6.5 тыщ оборотов. Я пока даволен, надеюсь ошибка не загорится больше.
Напоследок просто фотки ништяков с Али. Критику по поводу колхоза не принимаю🤣

Фото в бортжурнале Chrysler Sebring (2G)

Устал, что в машине нет часов
Фото в бортжурнале Chrysler Sebring (2G)Фото в бортжурнале Chrysler Sebring (2G)Фото в бортжурнале Chrysler Sebring (2G)
Не покупайте, отвалилась от жары через 2 дня)))
Фото в бортжурнале Chrysler Sebring (2G)Фото в бортжурнале Chrysler Sebring (2G)
Что бы видели, что у меня не легкомоторка😂

Цена вопроса: 100 Br
Пробег: 190 600 миль

#1

Земеля

  • Пользователи 3 уровень
  • 131 сообщений

Отправлено 19 Июль 2011 — 18:14

Уважаемые знатоки, Ошибка 0303 «Обнаружены пропуски воспламенения в 3-м цилиндре»
1. Поменял местами катушки с 1-м цилиндром, сбросил ошибку сняв клему. Покотался 1,5 дня и снова выскочела.
2. Заменил свечу зажигания не меняя катушку, опять сбросил и через 1,5 дня опять оно.
3. Поменял провода. Дальше по сценарию без изменений.
:015:

Заметил что чек выскакивает только при работе на газу. Но покотавшись на бензине денк другой не исчезает.
Как не странно машина в мощности не потеряла и не троит. Может какой иной абзац моя Пася воспринимает как пропуски воспламенения, тогда почему только в 3-м цилиндре? :bang:
Заранее спасибо.

  • Наверх


#2


Malkolm

Отправлено 19 Июль 2011 — 21:38

Почитай форум. Писано-переписано… Побороть можно только задорАгА… Такой опыт был у Эдуарда-Шефа… Больше на такое никто не пошел…

Пы.Сы.: у меня эта ошибка выскакивала последний раз 30 тыс.км. назад….. тьфу-тьфу-тьфу, тук-тук-тук…

Изображение
Изображение

  • Наверх


#3


Земеля

Земеля

  • Пользователи 3 уровень
  • 131 сообщений

Отправлено 19 Июль 2011 — 21:56

Просмотр сообщенияMalkolm (19 Июль 2011 — 21:38) писал:

Почитай форум. Писано-переписано… Побороть можно только задорАгА… Такой опыт был у Эдуарда-Шефа… Больше на такое никто не пошел…

Пы.Сы.: у меня эта ошибка выскакивала последний раз 30 тыс.км. назад….. тьфу-тьфу-тьфу, тук-тук-тук…

Это что сродни трепонации черепа очень дорАгА и опАснА?
Хоть намекни как тема называласть, упарился искать.

Пы.Сы.: У тебя ошибка сама пропала аль лечил как?

  • Наверх


#4


Malkolm

Отправлено 19 Июль 2011 — 22:05

Профилактика есть. Раз в 500-1000км езжу на «ручном» режиме коробки, выкручивая до 5-6тыс оборотов, но не меньше 3тыс. Проезжаю так около 50км… Способствует самоочищению клапанов.

а вот и тема http://www.chrysler-…h=1

Изображение
Изображение

  • Наверх


#5


Земеля

Земеля

  • Пользователи 3 уровень
  • 131 сообщений

Отправлено 19 Июль 2011 — 23:06

Просмотр сообщенияMalkolm (19 Июль 2011 — 22:05) писал:

Профилактика есть. Раз в 500-1000км езжу на «ручном» режиме коробки, выкручивая до 5-6тыс оборотов, но не меньше 3тыс. Проезжаю так около 50км… Способствует самоочищению клапанов.

а вот и тема http://www.chrysler-…h=1

Спасибо за ссылку и совет, будим изучать што пишит ГУРУ.

  • Наверх


#6


Пацифист

Отправлено 19 Июль 2011 — 23:30

Просмотр сообщенияsskm (19 Июль 2011 — 23:06) писал:

Спасибо за ссылку и совет, будим изучать што пишит ГУРУ.

еще Володя из Нижневартовска писал про поломанный рокер. Тоже может быть.

МИХАИЛ

  • Наверх


#7


Северный

Отправлено 19 Июль 2011 — 23:56

Просмотр сообщенияПацифист (19 Июль 2011 — 23:30) писал:

еще Володя из Нижневартовска писал про поломанный рокер. Тоже может быть.

Миша, у него только на газу выскакивает 0303.
На всякий случай, я бы заехал на има авто, у них есть видеоэндоскоп. Осмотрел бы 3 цилиндр изнутри, а также всасывающий колодец 3 цилиндра. Но думаю, что рыть надо в других местах (рампа, форсунки, свечи, насос, компрессия) примерно как-то так.

Владимир197

  • Наверх


#8


5800

5800

  • Пользователи
  • 533 сообщений

Отправлено 20 Июль 2011 — 10:18

Просмотр сообщениявладимир197 (19 Июль 2011 — 23:56) писал:

На всякий случай, я бы заехал на има авто, у них есть видеоэндоскоп. Осмотрел бы 3 цилиндр изнутри, а также всасывающий колодец 3 цилиндра.

…и клапана до кучи

Touring 2005г.в. FWD 3.5L Silver<br><br />
Изображение<br><br />
Дима

  • Наверх


#9


Земеля

Земеля

  • Пользователи 3 уровень
  • 131 сообщений

Отправлено 20 Июль 2011 — 13:31

Просмотр сообщениявладимир197 (19 Июль 2011 — 23:56) писал:

Миша, у него только на газу выскакивает 0303.
На всякий случай, я бы заехал на има авто, у них есть видеоэндоскоп. Осмотрел бы 3 цилиндр изнутри, а также всасывающий колодец 3 цилиндра. Но думаю, что рыть надо в других местах (рампа, форсунки, свечи, насос, компрессия) примерно как-то так.

Может для начала какой присадки долить, шоб клапана почистить?
И если можно подскажите что за чудо СТО ИМА и как им позвонить?
А то у нас толком диагностику не проведеш, только у дяди Вани в горожах и то из приборов у него тестер и изолента.
Спасибо.

  • Наверх


#10


Земеля

Земеля

  • Пользователи 3 уровень
  • 131 сообщений

Отправлено 20 Июль 2011 — 18:02

Сегодня для експерименту весь день на бензине катался, в районе 17 часов пропал чек сам собой. :dolf_ru_112:
Значится к газовщикам нужно ехать.

  • Наверх


#11


Земеля

Земеля

  • Пользователи 3 уровень
  • 131 сообщений

Отправлено 21 Июль 2011 — 12:10

Чек то погас, а когда я ключиком чик чик, ошибки остались.
:bang:

  • Наверх


#12


Sereban

Отправлено 21 Июль 2011 — 15:28

Просмотр сообщенияsskm (21 Июль 2011 — 12:10) писал:

Чек то погас, а когда я ключиком чик чик, ошибки остались.
:bang:

Они в памяти какое-то время хранятся.Сними клему АКБ

Изображение

  • Наверх


#13


Земеля

Земеля

  • Пользователи 3 уровень
  • 131 сообщений

Отправлено 21 Июль 2011 — 21:32

Просмотр сообщенияSereban (21 Июль 2011 — 15:28) писал:

Они в памяти какое-то время хранятся.Сними клему АКБ

А толку, сегодня опять прошел по трассе 600 км., опять выскачил. Заехал в город, отключил газ, через 5 км. потух чек.
Если каждый день снимать и одевать клему, то она сотрется быстрее чем от старости умрет аккумулятор.
А что если не сбрасывать из памяти ошибки, както это повлияет на работу двигла?

  • Наверх


#14


-valdemar-

Отправлено 21 Июль 2011 — 22:26

Нет, конечно. Это просто память. Но проблема-то всё рано осталась.

Изображение

  • Наверх


#15


Земеля

Земеля

  • Пользователи 3 уровень
  • 131 сообщений

Отправлено 21 Июль 2011 — 23:41

Просмотр сообщенияVRK (21 Июль 2011 — 22:26) писал:

Нет, конечно. Это просто память. Но проблема-то всё рано осталась.

Радует хотябы то, что известно:
1.Ошибка выскакивает при работе на газу, только на 3-м цилиндре.
2.На бензине пропадает
3.Исправна катушка , свеча и провода.
4.Если на бензине работа стабилизируется, то это позволяет сделать вывод, что прилегание клапанов в норме как и работа бензиновой форсунки.
Следовательно нужно грешить на систему ГБО и разбирать по костачкам начиная с бака и заканчивая форсункой.

  • Наверх


#16


Пацифист

Отправлено 21 Июль 2011 — 23:45

Просмотр сообщенияsskm (21 Июль 2011 — 23:41) писал:

Радует хотябы то, что известно:
1.Ошибка выскакивает при работе на газу, только на 3-м цилиндре.
2.На бензине пропадает
3.Исправна катушка , свеча и провода.
4.Если на бензине работа стабилизируется, то это позволяет сделать вывод, что прилегание клапанов в норме как и работа бензиновой форсунки.
Следовательно нужно грешить на систему ГБО и разбирать по костачкам начиная с бака и заканчивая форсункой.

поменяй газовую 3-ю форсунку и на регулировку

МИХАИЛ

  • Наверх


#17


Земеля

Земеля

  • Пользователи 3 уровень
  • 131 сообщений

Отправлено 22 Июль 2011 — 00:27

Просмотр сообщенияПацифист (21 Июль 2011 — 23:45) писал:

поменяй газовую 3-ю форсунку и на регулировку

Да, нужно выбрать время и в столицу сгонять на процедуру.
Блин, как задолбало, за каждой мелочью гонять в Минск.На месте одни идиоты, неккому обратиться. :015:
Все вопросы закрывают молотком, скотчем и разводным ключом. :bash: у самых продвинутых встречаются пасатижи, дрель и изолента.

Пы.Сы.: Пардон за не нормативную лексику.

  • Наверх


#18


Земеля

Земеля

  • Пользователи 3 уровень
  • 131 сообщений

Отправлено 22 Июль 2011 — 00:43

О, нашел поближе газовщиков в Гомеле. После 30-го сгоняю уже с картой клуба. :dolf_ru_112:

  • Наверх


#19


ben

ben

  • Пользователи 3 уровень
  • 163 сообщений

Отправлено 16 Июль 2017 — 23:19

всем здравствуйте. опять эта ошибка 303. газ не ставил. выбивает на бензе. свечи новые, катушки меняны местами, клапана притёрты :bang: в чём косяк то? может это форсунка быкует? по ссылке выше нет ничего.

Сообщение отредактировал ben: 16 Июль 2017 — 23:39

  • Наверх


Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.

Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это& вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о нарушении работы системы.

Может быть полезным для решения вопроса по устранению неисправности у Chrysler Pasifica:

Механическая неисправность двигателя, проводка, система зажигания / топливная система, форсунка, датчик температуры охлаждающей жидкости / датчик расхода воздуха (MAF), ECM.

Симптомы в работе двигателя при ошибке P0303

  • Запуск двигателя происходит долго или двигатель не запускается.
  • Двигатель работает не стабильно («троит»).
  • Автомобиль медленно набирает скорость.
  • Двигателю заметно не хватает мощности.
  • Автомобиль глохнет во время остановки.
  • Расход топлива увеличился.

Ошибка P0303 относится к ряду серьезных нарушений в работе двигателя и в последствии может привести к проблеме с управляемостью автомобиля. Поэтому найти и устранить неисправность необходимо в кратчайшие сроки.

Основные причины возникновения ошибки P0303

  • Износ или повреждение свечи зажигания III-го цилиндра.
  • Износ или повреждение крышки трамблера.
  • Поврежден провод свечи зажигания III-го цилиндра.
  • Износ или повреждение катушки зажигания.
  • Повреждение или засор топливной форсунки третьего цилиндра.
  • Нарушение момента зажигания (неправильно выставлено).
  • Засор клапана EGR.
  • Герметичность вакуумных трубок нарушена.
  • Нарушение в работе датчика положения распределительного вала.
  • Нарушение в работе датчика положения коленчатого вала.
  • Дефект прокладки ГБЦ.
  • Нарушение в работе датчика положения дроссельной заслонки.

Your Chrysler moves when gasoline is burned and power is generated inside a chamber known as the cylinder. Most engines have a 4, 6, or 8-cylinder engine, where more cylinders typically mean more power. Power is generated by pistons that move up and down while fuel is ignited at very specific times. A misfire typically occurs when the timing of this ignition is off. P0303 indicates that cylinder number 3 is experiencing misfires.

If you’re experiencing a Chrysler P0303 error code, it’s essential to understand its underlying causes and symptoms to prevent further damage to your vehicle. The error code may occur in several Chrysler models, including the Chrysler Town & Country. If you own this model and face the same issue, you can refer to our comprehensive guide on troubleshooting the Chrysler Town & Country check engine light.

Chrysler Code P0303 Causes

Cylinder 3 misfires can be caused by many reasons from a faulty ignition system, fuel system, or internal engine failure. The most common reason for this to happen is faulty or worn-out spark plug coil packs, especially if it’s been a while since you had a tune-up.

  • Faulty or worn spark plugs 
  • Faulty spark plug wires or coils 
  • Distributor failure 
  • Faulty fuel injector
  • Vacuum leak
  • Low fuel pressure
  • Camshaft sensor defective
  • Crankshaft sensor defective
  • Engine timing off
  • Leaking head gasket
  • Low engine compression
  • Poor quality fuel

Chrysler P0303 Symptoms

  • Check Engine Light is on
  • Check Engine Light flashing
  • Engine runs rough and shaking
  • Lack of power from the engine
  • Fuel smell from the exhaust
  • Hesitations/Jerking when accelerating
  • Commonly associated with code P0300

How Do I Fix Chrysler Code P0303?

With a misfire fault, the first step is to get it diagnosed to figure out what is causing the engine to misfire. A FIXD Mechanic can help you diagnose the root cause of your P0303 code and get it fixed. You’ll get free access to the FIXD Mechanic Hotline when you sign up for a free 14-day trial of FIXD Premium. You’ll also be able to see the most likely fix for your vehicle and how much it should cost. All you have to do is sign up with your email to get access. Click here to start your free trial!

> Get FREE help from a FIXD Mechanic 

If your vehicle is misfiring and you’re not comfortable diagnosing this issue at home, we recommend finding a RepairPal certified shop nearby to pinpoint the problem and give an accurate estimate for repairs. 

These shops can not only help you figure out what’s going wrong before you waste time and money on the wrong parts, but they also offer a minimum 12-month, 12,000-mile warranty and stand behind all their estimates with guaranteed fair pricing.

> Find a RepairPal Certified Shop Near You

How Much Does It Cost to Fix Chrysler Code P0300?

P0303 can be caused by anything from old spark plugs to vacuum leaks to poor engine compression. It’s impossible to give an accurate estimate without properly diagnosing the issue first. 

If you take your car to a shop for diagnosis, most shops will start with an hour of “diag time” (the time spent in labor diagnosing your specific issue). Depending on the shop’s labor rate, this typically costs somewhere between $75-$150. Many, if not most, shops will apply this diagnosis fee to any required repairs if you have them perform the repairs for you. From there, a shop will be able to give you an accurate estimate for repairs to fix your Chrysler P0303 code.

Other Possible Repairs for Chrysler Code P0303

Once properly diagnosed, P0303 may require one or more of the following repairs to resolve the underlying issue. These prices are based on national averages and include parts and labor. Your cost may differ depending on your location and type of vehicle.

  • Spark plugs: $66-$250
  • Ignition Coils: $230-$640 (some cars require Intake manifold removal)
  • Spark plug wires: $180-$240
  • Fuel injectors: $1500-$1900
  • Vacuum leak: $100-$200
  • Fuel pump: $1300-$1700
  • Fuel pressure regulator: $200-$400

Steps to Diagnose Chrysler Code P0303:

Engine code P0303 could be caused by a number of things, including faulty spark plugs, faulty ignition system, distributor failure, and more. If you’d like to try to fix this fault code at home without throwing money at parts, you’ll want to follow the steps below for proper diagnosis. Keep in mind this is an intermediate-level diagnosis and repair and not recommended for beginners. Diagnosis requires more specialized equipment beyond what the FIXD Sensor can provide and it can be a time and labor-intensive process for inexperienced DIYers.

DIY difficulty level: Intermediate

This repair requires mechanical knowledge and is not recommended for beginners.

Tools/parts needed (our top picks from Amazon):

  • Screwdrivers
  • FIXD
  • Digital multimeter
  • 5/8in. Spark Plug Socket
  • Ratchet, sockets, and extensions
  • Fuel pressure gauge
  • Compression tester
  • Leakdown tester
  • Spark plugs
  • Spark plug wires

Step 1: Use FIXD to scan your Chrysler to verify P0303 is the only code present.

If other codes are present, they must be addressed first.

Step 2: Check for loose connectors at the ignition coils or for damaged wiring (specifically cylinder 3).

Look for loose engine ground wires as well. These can cause random misfire conditions. Tighten or connect where necessary.

Step 3: Check the condition of your spark plugs and spark plug wires.

If your vehicle is equipped with individual coil packs instead of spark plug wires, start by removing the cylinder 3 coil and swapping it with the cylinder number 4 coil. If the misfire moved to cylinder number 4 (P0304), then you have determined that the coil pack is faulty and needs replacement.

You can do the same test with the spark plug, i.e., move cylinder 3 plug to say cylinder 2 and if the misfire is now P0302 then the plugs are at fault. Replace spark plugs and spark plug wires/ignition coil packs if needed and recheck for misfires. (How to identify a fouled spark plug, How to test spark plug wires, How to gap spark plugsHow to replace spark plugs, How to swap ignition coils)

Step 4: Check for fuel system issues.

If you have determined that your ignition system is operating correctly, there may be a problem within your fuel system that is causing the random misfires. The following should be checked to ensure the engine is getting the proper amount of fuel:

  • Check fuel pressure. Low fuel pressure can cause intermittent misfires on multiple cylinders. When the pressure is below the specification, the engine does not receive the proper amount of fuel and will start to lean misfire. The fuel pump or fuel pressure regulator could be the source of the low fuel pressure. (How to check fuel pressure).
  • Check that the fuel injectors are functioning properly and activating. Random misfires can be a sign of faulty or clogged fuel injectors that need to be replaced. Also, check that the fuel injector wiring is not damaged and is connected properly. (How to check fuel injectors by ear, How to check fuel injectors with a digital multimeter).

Step 5: Perform an engine compression and leakdown test.

If the ignition system and fuel system checks out, you may want to perform an engine compression test and leak down test to see if there are any mechanical problems causing your misfire. Some common mechanical problems that cause misfire can be:

  • Leaking head gasket
  • Broken valve spring
  • Broken piston ring
  • Worn valve guides
  • Burned valve
  • Timing chain or belt skipped tooth and engine is off time.

Chrysler Code P0303 Common Diagnosis Mistakes

Loose-fitting electrical connectors and broken or disconnected vacuum hoses are often overlooked.

Still Need Help Fixing Chrysler Code P0303?

If you’ve followed the steps above and are still experiencing Chrysler check engine code P0303, sign up for a free trial of FIXD Premium. Your 14-day trial is completely free (no credit cards, no contracts). With your free FIXD Premium trial, you’ll get access to:

  • FIXD Mechanic Hotline: Get expert help with DIY repairs and save
  • Confirmed Fix & Cost: See your most likely repair and how much it costs
  • Issue forecast: Predict future car problems so you can take steps to prevent them
  • And more for free!

All you have to do is sign up with an email address. Click here to start your free 14-day trial of FIXD Premium!

Popular Engine Codes po420 code po172 code po0171 code po128 code po300 code po456 code po430 code po442 code po455 code po113 code

If your Chrysler Pacifica has the P0303 trouble code, you should know that it’s about as common of a code as there is. It’s a generic code (same meaning for all vehicles) that indicates that your van’s third cylinder is misfiring.

P0303 is a real drivability concern and should be dealt with right away. If it’s bad enough to cause your Pacifica’s check engine light to flash, avoid driving your van altogether until you find the misfire and repair your engine.

Chrysler Pacifica P0303

Repairing P0303 should be considered a high priority. Unlike a lot of the OBDII codes, this code has to do directly with engine combustion. It also can cost money to ignore it, since driving with a misfire can damage the Pacifica’s catalytic converter.

The most common repair for P0303 is changing the spark plugs.

Table of Contents:

  • Definition
  • Symptoms
  • Causes
  • How to Fix
  • P0303 + Other Codes
  • Common Questions
  • Conclusion

P0303 Definition: 3’rd Cylinder- Misfire Detected

P0303 Meaning Chrysler Pacifica

3’rd Cylinder

P0303 is a cylinder-specific misfire code, meaning it’s only the third cylinder that has a misfire. Before you can diagnose P0303 in your van, you need to find the third cylinder.

On “V” configuration engines, it’ll usually be the second cylinder on the head closer to the front of the engine. On inline engines, the third cylinder will usually be the three in from the engine accessories.

A quick google image search will confirm the correct cylinder (include your Pacifica’s model year and engine type).

Most parts stores will print you a copy of your engine’s cylinder numbers and their location on a sheet of register paper.

Misfire Detected

In order for an engine to burn fuel efficiently, each cylinder needs the following:

  • Fuel– In the right quantity (around 14.7 parts air to one part fuel).
  • Air– It needs to be metered by your Pacifica’s mass air flow sensor or MAP sensor, so the powertrain control module (PCM) knows exactly how much air to let into the combustion chamber.
  • Spark– The spark plug needs to fire at the right time and at the right temperature.
  • Compression– The air-fuel mixture must be compressed during the engine’s power stroke.

If one of the above variables is off, your Pacifica’s third cylinder will misfire, or it won’t fire at all.


Chrysler Pacifica P0303 Symptoms

P0303 symptoms

Here are the most common symptoms of P0303 in the Chrysler Pacifica. There may be no noticeable symptoms at all.

  • Check engine light
  • Your van may run rough, be down on power, and stall.
  • Your Pacifica may produce excess vibration, especially at lower RPM.
  • Fuel mileage may suffer.
  • You may smell raw gas coming from the tailpipe.
  • The engine may backfire.

P0303 OBD II Code Causes: Chrysler Pacifica

A fouled iridium plug vs. a new one.

Here are the most common P0303 Chrysler Pacifica causes; they are presented somewhat in order from most to least likely to be causing the code in your van:

  • Bad Spark Plugs– A fouled spark plug is the most common cause of P0303. Look at the electrodes and see if they are in good shape. Your Pacifica likely has iridium plugs that need to be changed very infrequently. That being said, a bad spark plug is the number one offender when it comes to P0303. Here’s a great video on verifying a spark plug is bad.
  • Spark Plug Wires– On most modern engines, the plug wires are not nearly as long as they once were (if your van even has them), but they can still go bad. Here’s how to tell if your plug wires are bad (video).
  • Coil Packs– Coil packs rarely go bad, but when they do, they can cause P0303 in your Chrysler Pacifica. Replacing a set can be very expensive. Here’s how to test them.
  • Bad Fuel Injector– If you have a fuel injector that has failed, it won’t be able to properly atomize the fuel, and you’ll get P0303. Here’s a good video on how to diagnose an injector; it can be a little tricky. You’ll likely see P0171 and/or P0203 with a bad injector.
  • Vacuum leak– If your Pacifica has a vacuum leak, it can be difficult for the PCM to get the right air/fuel mixture. This will cause the cylinders to misfire, and it’ll throw P0303 if the leak is around that specific cylinder on the intake manifold. Popular Mechanics: How to find a vacuum leak. You’ll likely see P0171 and P0300 when there’s a vacuum leak.
  • Cam or Crank Sensors– This one is unlikely, but it does happen. If the ECU is not getting the right signal from these sensors, the vehicle’s timing will not sync up, and it’ll misfire. You’ll likely get P0300 and a cam/crank correlation code too.
  • Mechanical Issue– If your Pacifica has a leaking head gasket, bent valve, cracked head, etc… that would cause compression to not be as high as it should be, you’re going to get P0303. You should also feel that your van is down on power as well.

Chrysler Pacifica P0303 Diagnosis

If P0303 is the only code you get when you plug an OBD II scanner into your Pacifica, this section should help you determine what is causing the code.

If you have multiple codes with P0303, jump down a section.

1. Swap Test

Here’s a quick and easy test to determine what is causing your Pacifica’s third cylinder to misfire. Swap ignition parts to another cylinder. Here’s how to do it.

  1. Identify the third cylinder.
  2. Remove the spark plug.
  3. Swap it with the most convenient cylinder to access’s spark plug.
  4. Clear your Pacifica’s DTC codes with a scanner.
  5. Start the engine and wait for the check engine light to come back on. If it changed to a different P030X code, the plug was bad.
  6. If nothing changed, do this for the coil packs and plug wires (if equipped).
  7. If the code stays P0303, you’ve ruled out the most common causes of this code.

2. Diagnosis

Here’s what to look for when the swap test didn’t change your van’s misfire code number.

  1. Check the wiring harness going to the cylinder three coil pack. If it’s damaged or loose, repair it. Ignition wiring is a common rodent damage area.
  2. Check for a vacuum leak.
  3. Verify the number three injector is working (there’s a link to how to test one above).
  4. Do a compression test.
  5. Perform a leak-down test.

P0303 + Other Codes

P0303 + P0300

The most likely reason your Pacifica will get P0300 and P0303 simultaneously is faulty spark plugs.

P0300 in the Chrysler Pacifica indicates random multiple misfiring, which means that multiple cylinders are misfiring at the same time. 

If your Chrysler Pacifica has P0300 and P0303 error codes, it’s best to diagnose why the third cylinder is misfiring and see if that will fix the P0303 code. 

Try doing the swap test from the previous section. Make note of the condition of BOTH spark plugs as you swap them. If they look fouled, new plugs will likely clear this code.

P0303 + P0171

Look for a vacuum leak around the third cylinder or a bad fuel injector.

While there are many potential causes for P0171, the most prevalent is a vacuum leak.

When your Pacifica has P0303 and P0171 together, it’s often caused by a clogged or underperforming fuel injector. Look for a vacuum leak at the intake around the third cylinder.

P0303 + Other Cylinder Misfire Codes

Treat P0303 with these codes like it has P0300.

P0303 will often be accompanied by codes P0301, P0302, P0304, P0305, etc… These codes indicate a misfire in cylinders one, three, four, and five, respectively.

Treat P0303 with these codes like it has P0300. Suspect an ignition-related cause or a vacuum leak.


Common Questions

Is P0303 a serious concern?

P0303 is cause for concern and, left unfixed, can leave you stranded. Your Pacifica will be virtually undrivable if the third cylinder stops firing altogether. The raw fuel can also damage the catalytic converter.

Can you drive your Pacifica with P0303?

We do not advise driving your Pacifica with P0303. It can cause damage to your van, particularly if the check engine light is flashing.

Is P0303 hard to repair?

Most of the time, P0303 is not hard to repair, as you’ll be swapping out ignition parts. It’s a great first-time project for a shade tree mechanic. If the problem ends up not being ignition related, that’s when you might have to bring it into a shop.


Conclusion

Replacing the spark plug or coil packs is the most common fix for P0303 in the Chrysler Pacifica. There are other causes, but the swap test can help narrow them down considerably.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка 304 ваз 2110
  • Ошибка 304 на котле аристон что делать
  • Ошибка 303 газель
  • Ошибка 304 авто
  • Ошибка 304 на котле аристон как устранить