Ошибка 249300 бмв

  1. Всем привет… такая проблема у меня.. ездил на пустом баке доехал до колонки заправился и все немагу завести,стартер крутит и нифига незаводитса…

    диагностика показует 2 ошибки : 28CE00 i 249300

    1 это блок управления накаливания…шина Lin.. и она нестераетса
    2 ето слабое давление в магистрали при пуске двигателя…

    такая ситуация второй рас у меня,также все было на пустом баке как тока доехал до колонки и заглох ,заправился и все и незавелась… начел смотреть предохранители выбирал вставлял,гдето часик копался… и завелас странно было нереальна… так и непонял в чем дело было,думал воздуха где хапнул в системе… завелас и ездил без проблем до сегодня :)

    Может кто знает что может быть ?

    стартер крутит,все ок… чевото нехватает непойму даже… мысли может фильтор дизеля забился но смотрел его вроде все в норме…

    IMG_6511.jpg

  2. Вам просто надо прокачать систему. Стартером это сделать можно , но просадите пару акб и кончите сам стартер. Что делать, это проблема всех дизелей, нельзя обсыхать. Берете грушу для прокачки, подсоединяете ее к выодному патрубку от фильтра к мотору на моторе и качаете топливо из бака, пока не заполнится вся система. Потом берете помошника и Вы крутите а он попеременно отпускает и затягивает трубки на всех форсунках. Потом отсоединяете блок накала свечей, снимаете патрубок с впускного коллектора и крутите мотор и дуете туда быстрым стартом, чтобы мотор на нем завелся ну вот так и прокачаете систему, и он пустится. После этого некоторое время может троить, пока придет в себя.

  3. Не проще активировать программу прокачки системы как после смены топливного фильтра делают в сревисе?

    Хотя мне последний раз даже не понадобилось, после смены фильтра с первого раза завелась и не троила


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  4. При замене фильтра форсунки не воздушатся, тут все проще.

  5. заметил что до фильтра дизель не идет,но в фильтре и после его было как снимал… вылил все назад поставил пробовал крутить потом снова снял и сухо…
    буду пробывать как ты и гавариш прокачивать… к блоку накала свечей нетрудно добраться ? или клапан тнвд снять советуют посмотреть стружку ? смогу долесть сам до его ?

    Вложения:

    • -     filter.jpg

  6. В клапане все в порядке, там стружки скорей всего нет. ТНВД тут нормальные. Она скорей всего просто поднять топливо с бака не может, помогите ей грушей и все будет нормально.

  7. блин надеюсь так и будет.. нехочу стружку :)
    буду пробывать
    спасиба за советы


  8. Главный Инженер

    Главный Инженер
    Старики-разбойники

    Регистрация:
    27 мар 2008
    Сообщения:
    19,610
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва

  9. завел

    разбирал заглядывал в бак смотрел насос работает,по компу прокачевал дизель по системе первый рас насос работал но чета дизель неподавал…
    как заглянули в бак, стружки нет и в системе тоже чисто… собрали прокачал снова через комп 3 мин и уже было слышно что пошол дизелек по трубам :) крутанул стартер и завелас

    до конца и непонял че именно было… воздуха хапнула или грязи какой…

  10. еду дальше жечь резину :)


  11. limpo-po

    Регистрация:
    21 июн 2019
    Сообщения:
    3
    Регион:
    Москва

    подскажите! ситуация такая же как у автора, грушу выбирать 10мм или 12мм? и через рейн не получится прокачать, только механически с грушей?

Поделиться этой страницей

     

02-26-2022, 03:43 AM

 
#1

Private First Class

United Kingdom

Drives: F31 330d M Sport 2012

Join Date: Jan 2019

Location: Warwickshire

Crank no start


Car (F31 330d M Sport — 202k) stopped running during a drive yesterday and threw a
249300 — rail pressure too low error

Haven’t had a chance to test everything out… son’s birthday today. But has anyone had this issue and was it a simple fix (fuel filter etc) or something more challenging like the HPFP (i really hope not)

TIA

Attached Images

 

     

02-26-2022, 11:41 AM

 
#2

Lieutenant

Drives: Beemer F30 335D

Join Date: Jul 2007

Location: Staffordshire

I had a HPFP failure, which threw codes 247500 and 247600 Rail pressure plausibility control: rail pressure too low.

(On a 335d).

Expensive fix.

__________________

F30 Estoril Blue 335D MSport.

     

02-26-2022, 12:13 PM

 
#3

Private First Class

United Kingdom

Drives: F31 330d M Sport 2012

Join Date: Jan 2019

Location: Warwickshire

Quote:

Originally Posted by BigBanana
View Post

I had a HPFP failure, which threw codes 247500 and 247600 Rail pressure plausibility control: rail pressure too low.

(On a 335d).

Expensive fix.

Think this is my worry.
Parts alone are v expensive

     

02-26-2022, 12:44 PM

 
#4

Major General

United Kingdom

Drives: F31 330D sDrive M Sport

Join Date: Jun 2015

Location: On sabbatical.

How did the recovery company get the car onto the truck ?

If the engine had stopped running presumably you couldn’t select N for the transmission, in which case the car either has to be raised so that the manual N lever can be operated from underneath the car, or dollies have to be used, or the car has to be crane lifted.

__________________

Current : F31 330sD, remapped, Ohlins Road & Track, Millway camber plates, Quaife LSD, Stoptech brakes + Pagid RSL1 pads all round, Weichers front strut brace, Eibach front & rear anti-roll bars, Michelin MP4S.

     

02-26-2022, 01:52 PM

 
#5

Private First Class

United Kingdom

Drives: F31 330d M Sport 2012

Join Date: Jan 2019

Location: Warwickshire

Quote:

Originally Posted by Watsey
View Post

How did the recovery company get the car onto the truck ?

If the engine had stopped running presumably you couldn’t select N for the transmission, in which case the car either has to be raised so that the manual N lever can be operated from underneath the car, or dollies have to be used, or the car has to be crane lifted.

You can get it into neutral for towing by pressing the start button then pushing the selector into neutral for 5 secs. It then gives you 15 minutes in neutral.

     

02-27-2022, 05:17 AM

 
#6

Lieutenant

Drives: Beemer F30 335D

Join Date: Jul 2007

Location: Staffordshire

Well, I never knew that.

With mine, they put a skid roller under each rear wheel.
You can move it then. Front wheels just rotate.

__________________

F30 Estoril Blue 335D MSport.

     

02-27-2022, 08:50 AM

 
#7

Private First Class

United Kingdom

Drives: F31 330d M Sport 2012

Join Date: Jan 2019

Location: Warwickshire

Latest errors from the diagnostic.
Also removed fuel supply lines before and after the filter (with ignition attempt in between). Fuel definitely coming through the LPFP. My car obvs doesn’t prime like i suspected so I couldn’t hear the pump.
Sensor values state about 4.5bar for fuel delivery which I think is ample.
Rail pressure shows 50bar actual (think this is low?)

Attached Images

 

     

02-27-2022, 03:12 PM

 
#8

Major General

United Kingdom

Drives: F31 330D sDrive M Sport

Join Date: Jun 2015

Location: On sabbatical.

In a typical modern Diesel engine the rail pressure is typically >1500 bar when the engine is running.

Not sure whether that pressure is retained when the engine isn’t running though. I expect not.

__________________

Current : F31 330sD, remapped, Ohlins Road & Track, Millway camber plates, Quaife LSD, Stoptech brakes + Pagid RSL1 pads all round, Weichers front strut brace, Eibach front & rear anti-roll bars, Michelin MP4S.

     

02-28-2022, 06:33 AM

 
#9

Major

Drives: 520i G30

Join Date: Aug 2016

Location: Herts

leaking injector can also cause low rail pressure.

I’d really get it to a specialist who can properly diagnose it — the cost of throwing parts at something like this can add up very quickly

     

02-28-2022, 06:41 AM

 
#10

Private First Class

United Kingdom

Drives: F31 330d M Sport 2012

Join Date: Jan 2019

Location: Warwickshire

Quote:

Originally Posted by Sasquartch
View Post

leaking injector can also cause low rail pressure.

I’d really get it to a specialist who can properly diagnose it — the cost of throwing parts at something like this can add up very quickly

Definitely my biggest concern here and thank you for the advice.
I’ve got 1 more thing to look at and that’s the solenoid/sensor on the hpfp. Going to take that out and have a look as sometimes can show metal filings if it has broken.

     

03-01-2022, 04:40 AM

 
#11

Major

Drives: 520i G30

Join Date: Aug 2016

Location: Herts

Quote:

Originally Posted by Bubbaspaarx
View Post

Definitely my biggest concern here and thank you for the advice.
I’ve got 1 more thing to look at and that’s the solenoid/sensor on the hpfp. Going to take that out and have a look as sometimes can show metal filings if it has broken.

Hopefully no metal filings present — will often mean a new set of injectors if that’s the case.

     

03-08-2022, 05:07 AM

 
#12

Private First Class

United Kingdom

Drives: F31 330d M Sport 2012

Join Date: Jan 2019

Location: Warwickshire

Not good.
Next steps?

Attached Images

 

     

03-08-2022, 02:32 PM

 
#13

Lieutenant

Drives: Beemer F30 335D

Join Date: Jul 2007

Location: Staffordshire

Looks similar to the issue I had.
Bad news I�m afraid.
Didn�t get much change from �5k.

     

03-09-2022, 03:40 AM

 
#14

Private First Class

United Kingdom

Drives: F31 330d M Sport 2012

Join Date: Jan 2019

Location: Warwickshire

Quote:

Originally Posted by BigBanana
View Post

Looks similar to the issue I had.
Bad news I�m afraid.
Didn�t get much change from �5k.

Golly gosh. That’s not good.

I think my plan at the moment is to repair the car with used parts. get it running and get something newer soon.

     

03-09-2022, 07:10 AM

 
#15

Captain

Drives: BMW 430dX

Join Date: Apr 2018

Location: Sheffield, England

Ouch, really sorry to hear about this Bubba. How was the car running in the run-up to the failure? Was it missing or smoking at high fuel loads?

It looks as though you can get a new HPFP for �730 or a refurb for around half that. Personally if DIY-ing i would just leave the Injectors for now and see how you go — theyre probably over �200 each for new-ones. Not sure if they can be cleaned/refurbed.

Having looked through a forum guide (admittedly on the n47 engine), the job doesnt look like too much of a PITA, but for some reason you need to lock the engine at TDC. I assume theres a keyway that needs aligning on the pump/engine.

You will probably also need ISTA to run a priming procedure afterward but there could be ways around that. Just dont be too alarmed if it takes 50 attempts to start! Make sure you have a battery charger

Happy to get you a TIS guide if you need.

     

03-14-2022, 07:01 AM

 
#16

Private First Class

United Kingdom

Drives: F31 330d M Sport 2012

Join Date: Jan 2019

Location: Warwickshire

Quote:

Originally Posted by Eddamoo
View Post

Ouch, really sorry to hear about this Bubba. How was the car running in the run-up to the failure? Was it missing or smoking at high fuel loads?

It looks as though you can get a new HPFP for �730 or a refurb for around half that. Personally if DIY-ing i would just leave the Injectors for now and see how you go — theyre probably over �200 each for new-ones. Not sure if they can be cleaned/refurbed.

Having looked through a forum guide (admittedly on the n47 engine), the job doesnt look like too much of a PITA, but for some reason you need to lock the engine at TDC. I assume theres a keyway that needs aligning on the pump/engine.

You will probably also need ISTA to run a priming procedure afterward but there could be ways around that. Just dont be too alarmed if it takes 50 attempts to start! Make sure you have a battery charger

Happy to get you a TIS guide if you need.

I think I must have seen the same guide as you. It was the last post before I put mine up.
A new pump was �1400 from BMW and about �950 from bosch. I managed to miraculously find a bosch refurbished one for �330… not sure they knew what they were selling.
Did buy injectors in the end but got salvaged units for �50 each. Just need to get the rest of it done now. There’s definitely swarf in the tank so this is going to be a large job.

With the guide you saw, i think the N57N engine needs to be lifted out or the gearbox dropped in order to access it. Basically the same procedure for the timing chain. V annoying

     

03-14-2022, 02:18 PM

 
#17

Registered

Drives: bmw f31

Join Date: Mar 2022

Location: birminham

Quote:

Originally Posted by Bubbaspaarx
View Post

Golly gosh. That’s not good.

I think my plan at the moment is to repair the car with used parts. get it running and get something newer soon.

Please look at the pressure rail sensor first, if it’s Bosch it’s a grey looking switch at the end of the rail, the rail where all the injector pipes go to.
Remove it and see if the little Green O ring has split, this will cause pressure dump and stop the engine due to pressure dump.

You could also try after that a quick injector back leak test by removing all the leak off pipes, that’s the pipes that sit on top of the injectors by carefully removing the metal horse shaped clips and carefully prize upwards the plastic connectors that the flexible pipes are connected too in series.

Then remove all electrical connections to the injectors and get someone to push the start button. You must observe if there is a lot of fuel leakage that may cascade out of the pipe connection points. This will quickly see how healthy your injectors are, if you see a lot fuel back leakage then the injectors are worn, either by normal wear or contamination. ( Hopefully you haven’t crossed fuelled?) if you find leakage you would have to question what’s caused this, so rather go to the fuel pump try and remove the fuel filter and empty the contents into a very clean glass coffee jar and let it settle for a couple of hours. After settling get a magnet at the bottom of the jar and swirl and if there is extensive metal breakup it will cling to the magnet exposing your worst fears.

Just properly read your post and it seems you had no choice to go down the pump route, at least this info may help others in the future �


Last edited by tonyroolze; 03-14-2022 at 02:25 PM..

Reason: Incorrect post read

     

04-02-2022, 06:08 AM

 
#18

Private First Class

United Kingdom

Drives: F31 330d M Sport 2012

Join Date: Jan 2019

Location: Warwickshire

Car has now had the injectors and pump replaced. Tank and lines cleaned and used a magnet too. Car isn’t running properly though. At heavier acceleration it cuts out completely. A medium heavy foot will generate rail pressure errors too. Even starting the car is a struggle.
What could be the cause of this. New sensors required? And which ones?
Dunno, just guessing.
TIA

     

04-02-2022, 12:05 PM

 
#19

Private First Class

United Kingdom

Drives: F31 330d M Sport 2012

Join Date: Jan 2019

Location: Warwickshire

Just cleaned the injector area due to cabin smell and a small pool of water formed around them. Injector is spitting water. Not sure this is right

     

04-02-2022, 04:06 PM

 
#20

Captain

Drives: BMW 430dX

Join Date: Apr 2018

Location: Sheffield, England

Wow I’ve never seen anything like that before…

The video sounds like there’s a pressure leak as though one cylinder is leaking — a repeated «Tsst» noise.

The only thing I can think of, unfortunately, is a cracked head spraying out pressurized coolant? Were the injector bolts torqued down correctly?

     

04-02-2022, 06:13 PM

 
#21

Lieutenant Colonel

Drives: F30 335d

Join Date: Oct 2013

Location: Sheffield

Rail pressure should be 1800 bar so still low.

     

04-03-2022, 01:34 PM

 
#22

Lieutenant

United Kingdom

Drives: EB 335 oil burner

Join Date: Aug 2017

Location: Staffs, UK

Quote:

Originally Posted by Bubbaspaarx
View Post

A new pump was �1400 from BMW and about �950 from bosch. I managed to miraculously find a bosch refurbished one for �330... not sure they knew what they were selling.

The failure of that pump is the reason for all this work and expense.

I would want to make sure that the refurbished unit has been properly refurbished.

The replacement units from BMW are refurbished units, not new. I suspect Bosch supply something similar. They have had so many of these units fail, they are refurbishing them.

Take a look on Realoem. They are described as ‘exchange’ parts.

I would be mighty suspicious of a unit for a third of the cost..

I hope you are lucky….

__________________

335d xDrive

Катаюсь месяц на своем лайнере, вдруг страшная надпись в движении, не понял, двигатель как тянул так и тянет, через день снова ошибка, доезжаю до дома заглушил и ушел.
На след день стартер крутит, не заводиться, не схватывает, вот и купил бмв)) в голове мысли только не тнвд иначе это попадос полный, на связи друг ему все рассказываю, тачка не на ходу, а его сервис тот конец Москвы, решено делать все своими силами в январе во дворе))

Считываю ошибки:
481B01 Регулирующее напряжение EKPS слишком мало
481B01 Регулирующий ток EKPS слишком высокий
26D200 Регулировка давления подкачки слишком высокая для текущего давления …
249300 Контроль давления в Rail при пуске двигателя слишком низкое

За вечер пришлось изучить все о дизелях, программой Рейнгольдом пришлось учиться пользоваться в боевых условиях, была тока ИНПА на для е46. Рейнгольд очень крутая программа, я был сильно удивлен в хорошем смысле.

Первое нужно проверить стружку в бензобаке, откидываю диван, снимаю штекер с доп электро насоса (да да сначала хотел написать бензонасос). Вижу фишка и разъем питания оплавлены, сразу начинаю понимать от высокого сила тока плюс нагревается и плавиться фишка, диз топливо было без всяких блесков тнвд здоров.

Фото в бортжурнале BMW 5 series (F10)

Заказываю новый оригинальный насос
1 . BMW 16117260648 НАСОС ТОПЛИВА F10 N47 16 000 руб
менять показалось не очень удобно, особенно почти с полным баком дизеля.

Завелась, но насос работает неправильно (его включение сразу после открытии дверей, и громко работал) снова изучать, т к ошибка на дисплее не исчезла(((
Повторюсь Рейнгольд супер программа, ошибки по блоку EKPS не стирались, начал капать в сторону блока EKPS, выяснил заданное напряжение подается на насос EKPS очень высокое (не вспомни сколько ампер), но любой начинающий электрик сразу увидит. Голову ломал весь вечер, на след день вспомнил про воду в багажнике, так же узнал что блок EKPS находиться в багажнике, полез за ним, весь в воде давненько принимает душ. Достал плату просушил (после купил очиститель контактов). Нашел место откуда шла вода, проблема верхней заглушки багажника.

Фото в бортжурнале BMW 5 series (F10)

Все собираю, стираю ошибки, насос приходит в нормальный режим работы, ошибок больше нет, Еххуу

#1

zab777

    Новичок

  • Beginner
  • Pip

  • 4 сообщений
  • bmw 530 d f10
  • Norway

Отправлено 19 Апрель 2017 — 10:18

Всем привет… такая проблема у меня.. ездил на пустом баке доехал до колонки заправился и все немагу завести,стартер крутит и нифига незаводитса… 

диагностика показует 2 ошибки : 28CE00 i 249300

1 это блок управления накаливания…шина Lin.. и она нестераетса 
2 ето слабое давление в магистрали при пуске двигателя…

такая ситуация второй рас у меня,также все было на пустом баке как тока доехал до колонки и заглох ,заправился и все и незавелась… начел смотреть предохранители выбирал вставлял,гдето часик копался… и завелас странно было нереальна… так и непонял в чем дело было,думал воздуха где хапнул в системе… завелас и ездил без проблем до сегодня smile.gif

Может кто знает что может быть ? 

стартер крутит,все ок… чевото нехватает непойму даже… мысли может фильтор дизеля забился но смотрел его вроде все в норме…

Прикрепленные изображения

  • IMG_6511.jpg

  • Наверх


#2


Malchugan

Malchugan

  • 525 Е 39
  • 2003 Минск

Отправлено 19 Апрель 2017 — 10:27

Насос смотрели:магистральный, и котор. В баке?

  • Наверх


#3


zab777

zab777

    Новичок

  • Beginner
  • Pip

  • 4 сообщений
  • bmw 530 d f10
  • Norway

Отправлено 19 Апрель 2017 — 10:34

Насос смотрели:магистральный, и котор. В баке?

вот к насосам недобрался пока… который в баке так он работает слышно даже… думаешь снять его посмотреть ? увижу я там что ?  может прочистить можно как

один насос в Ф10 ? или в магистрали какой имеется ?

  • Наверх


#4


conan

conan

  • e60 530d 01/2004
  • д.Бiбiкi\BELARUS

Отправлено 19 Апрель 2017 — 10:57

стружка

  • Наверх


#5


the_crow

the_crow

  • Е60 M-пак 3.0d 2009г.
  • Minsk

Отправлено 19 Апрель 2017 — 11:17

стружка

+1
Сколько уже писали. Не стоит ездить на пустом баке…дорого обходится. Иногда очень,очень дорого.

  • Наверх


#6


Gladj525

Gladj525

  • Skoda
  • минск и область

Отправлено 19 Апрель 2017 — 11:22

  • Наверх


#7


andrey525

andrey525

  • G11 740xd
  • Минск

Отправлено 19 Апрель 2017 — 11:41

Насос смотрели:магистральный, и котор. В баке?

Какой магистральный????

  • Наверх


#8


uno

Отправлено 20 Апрель 2017 — 06:52

Снимаете клапан на тнвд. Смотрим стружку. Это первое что нужно делать в данной ситуации.

  • Наверх


#9


zab777

zab777

    Новичок

  • Beginner
  • Pip

  • 4 сообщений
  • bmw 530 d f10
  • Norway

Отправлено 20 Апрель 2017 — 12:01

заметил что до фильтра дизель не идет,но в фильтре и после его было как снимал… вылил все назад поставил пробовал крутить потом снова снял и сухо…

но насос работает.. слышно..

трудно добраться до клапана тнвд ? много что снимать нада ?

может насос снять попробовать трудно он снимается не в курсе ?

  • Наверх


#10


uno

Отправлено 20 Апрель 2017 — 07:49

Клапан двумя винтиками держится. низкое давление видно в диагностике.

  • Наверх


#11


Posh

Отправлено 17 Май 2017 — 02:30

Всем привет… такая проблема у меня.. ездил на пустом баке доехал до колонки заправился и все немагу завести,стартер крутит и нифига незаводитса… 

диагностика показует 2 ошибки : 28CE00 i 249300

1 это блок управления накаливания…шина Lin.. и она нестераетса 
2 ето слабое давление в магистрали при пуске двигателя…

такая ситуация второй рас у меня,также все было на пустом баке как тока доехал до колонки и заглох ,заправился и все и незавелась… начел смотреть предохранители выбирал вставлял,гдето часик копался… и завелас странно было нереальна… так и непонял в чем дело было,думал воздуха где хапнул в системе… завелас и ездил без проблем до сегодня smile.gif

Может кто знает что может быть ? 

стартер крутит,все ок… чевото нехватает непойму даже… мысли может фильтор дизеля забился но смотрел его вроде все в норме…

ездить на пустом баке, тем более на ф10 — зашквар ))))

  • Наверх


#12


Master_

Master_

  • 520D F11
  • Düsseldorf

Отправлено 17 Май 2017 — 03:00

попробуйте активировать сервисный режим замена топливного фильтра в rheingold

Сообщение отредактировал Master_: 17 Май 2017 — 03:01

  • Наверх


#13


Master_

Master_

  • 520D F11
  • Düsseldorf

Отправлено 17 Май 2017 — 03:06

мысли может фильтор дизеля забился но смотрел его вроде все в норме…

а как вам удалось посмотреть  и определить состояние топливного фильтра???

Он же под днищем и не прозрачный https://5series.net/…_bmw_vaihto.jpg

Сообщение отредактировал Master_: 17 Май 2017 — 03:07

  • Наверх


#14


gaishun85

gaishun85

  • E46 320D, F01 740D
  • Беларусь, Бобруйск

Отправлено 17 Май 2017 — 03:54

попробуйте активировать сервисный режим замена топливного фильтра в rheingold

Даже если и поможет и заведется, то лучше все же начать с наличия стружки на регуляторе тнвд, если уже ее погнало, то на данном этапе может быть еще можно спасти форсунки, а вот если заведется и поедет (скорее всего уже недалеко), то вместе с тнвд все 6 форсунок приедут

  • Наверх


  • Home
  • Forum
  • BMW Models
  • 3 series & 4 Series (E21, E30, E36, E46, E9x, F30, F32, F33, F36, F44)
  • 2012-2019 (F30, F32, F33, F34, F36)
  • 2014 328D Drivetrain Malfunction with 249300

  1. 2014 328D Drivetrain Malfunction with 249300

    Hey guys hoping some is familiar with the N47 diesels, girlfriends 14′ 328D died the other day with Drivetrain malfunction. Now that I have the tool to actually check it only code present is 249300 — Rail Pressure too Low.

    From searching have gotten mixed feedback on whether this is a supply pump failure or the HPFP failed. Anyone familiar with them that can point me in the right direction?

    Apologies for the poor video quality my phone wouldnt focus, but shows the live data stream as the car turns over.

    Thanks


  2. I would say it could be the HPFP. But we have seen several diesels that have gotten metal debris or shavings in the systems, necessitating the replacement of every single item in the system. But usually those cars set faults for injectors as well. BMW always has us remove the volume control valve from the pump and inspect it for «swarf» as they call it.

    I haven’t seen too many diesels with rail pressure too low fault codes. Don’t think I’ve seen it at all really. Dumb question, but she didn’t run out of fuel, did she?

    ASE and BMW Master Certified Technician


  3. It is showing 2/3 tank. My first suspicion was the supply pump, given her habit of running to very empty before she gets fuel. But after doing some reading it seemed more likely the HPFP.

    Is the volume control valve the star bolt right on the middle of the pump?

    Thanks!


  4. Were any of the last fillups at a lower quality station? Water contamination of the diesel is the #1 reason these fail. 2nd is incorrect filling with gasoline or sometimes adblue/diesel exhaust fluid into the fuel tank.

    Insurance can cover the damage from water at a diesel station, but you may also see if the BMW extended HPFP warranty will cover it too.

    -Abel

    — E36 328is ~210-220whp: Lots of Mods.
    — 2000 Z3: Many Mods.
    — 2003 VW Jetta TDI Manual 47-50mpg
    — 1999 S52 Estoril M Coupe
    — 2014 328d Wagon, self-tuned, 270hp/430ft-lbs
    — 2019 M2 Competition, self-tuned, 504whp
    — 2016 Mini Cooper S


  5. I can confirm but since we are all working from home she only stops at 1 or 2 stations. Wouldnt rule it out but wouldnt necessarily head down that road either. I fussed at her enough that she quit stopping at random stations.


  6. If I recall, there are two T20 torx screws holding the volume control valve. I can’t really picture it at the moment, it’s been awhile since I did one. But BMW always has us remove it and take pics of the screen and the bore it sits in. If you find any particles or contaminants, you’re screwed. Lol. Hope that’s not the case.

    Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

    ASE and BMW Master Certified Technician


  7. Thanks guys, I will check that out. Was going to pull the supply pump and look for contaminants in the tank as well.


  8. Quote Originally Posted by bmw chris
    View Post

    Thanks guys, I will check that out. Was going to pull the supply pump and look for contaminants in the tank as well.

    Just stating the obvious, but have you tried a new fuel filter? (and possibly cutting open your old filter) For $10, it may be worth a go. I believe BMW recommends changing them every 60k or so.


Similar Threads

  1. Replies: 4

    Last Post: 06-07-2020, 12:00 PM

  2. Replies: 0

    Last Post: 12-23-2013, 08:01 PM

  3. Replies: 1

    Last Post: 12-08-2013, 01:18 PM

  4. Replies: 2

    Last Post: 10-14-2013, 11:48 PM

  5. Replies: 1

    Last Post: 09-03-2012, 10:38 AM

Bookmarks

Bookmarks


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
  • BB code is On
  • Smilies are On
  • [IMG] code is On
  • [VIDEO] code is On
  • HTML code is Off

Forum Rules

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка 249300 bmw f10
  • Ошибка 249 роблокс
  • Ошибка 2463 форд транзит
  • Ошибка 248500 bmw
  • Ошибка 2482 access