Ошибка 02252 фольксваген

Всем привет!

В один прекрасный летний день при очередном запуске двигателя буквально через 10 сек появляется на приборной панели иконка красного аккумулятора. Обычно это свидетельствует, что напряжение, выдаваемое генератором, меньше чем напряжение на клеммах аккумулятора.

Фото в бортжурнале Volkswagen Golf Variant (Mk6)

Под рукой не было компа, чтобы сразу прочитать ошибку. И через минуту иконка пропала, вроде все ОК, но я рано расслабился. В след. раз иконка загорелась на следующий день. И опять через минуту пропала. Измерял напряжение на клеммах, когда иконка не горела, генератор выдавал стабильно под 14В.

Подключив комп, в 61ом блоке записалась ошибка 02252 – обрыв электрической цепи / механическая поломка генератора. И только тогда я вспомнил симптом, который был за день до первого появление красного аккумулятора. А именно: утром, запустив двигатель, обороты изначально упали до ХХ, а потом медленно поднялись до 1000 об/мин, как будто это прогревочные обороты, при этом температура на улице была +30 С, а уже через 30сек упали до обычных холостых и как бы все хорошо.

Ошибка 02252 как минимум говорит о том, что в регуляторе напряжения стерлись графитовые наконечники, и как потом оказалась, еще была значительная выработка на коллекторных кольцах.

В машине установлен генератор VAG 06F903023F на 140А, он же BOSCH 0124525091.

И вот проблема РАЗ. Чтобы поменять регулятор напряжения в «старых» машинах практически ничего разбирать не надо, но если открыть капот, то мы увидим, что генератор стоит между ТНВД и компрессором кондиционера, а регулятор напряжения заботливо огибают 2 патрубка охлаждения, а также мешает впускной коллектор.

А для замены коллектора, необходимо разбирать корпус генератора, выпаивать старый коллектор и впаивать новый.

Итак, если посмотреть в ELSA, то становится плохо. Чтобы снять генератор, необходимо снять полностью весь перед машины до лонжеронов. И обзвонив пару СТО в городе, мне подтвердили эту информацию и зарядили за работу около 100$.
Нашел человека на форуме, который уже столкнулся с этой проблемой и на СТО ему разобрали вот до такого состояния.

Фото в бортжурнале Volkswagen Golf Variant (Mk6)

В поиске адекватного механика вышли на парнишу в своём городе, который уверил меня в том, что все разбирать не надо, и по работе это будет 40$.

В принципе, снять необходимо немного впуска интеркулера, ремень поликлиновый, опустить компрессор кондиционера по максимуму вниз и «раком-боком» достать генератор. Очень и очень неудобно, тяжело, но возможно.

Итого под замену было приговорено:
06F903803A – регулятор напряжения. Он же Bosch F00MA45300.

Запчасти на фото: F00MA45300. Фото в бортжурнале Volkswagen Golf Variant (Mk6)

с проверкой на подлинность. Сделано в Венгрии

1124303007 – коллекторное токосъёмное кольцо Bosch. Как аналог Cargo 135172.

Фото в бортжурнале Volkswagen Golf Variant (Mk6)

снизу видны контакты, которые надо паять

03L903137T – поликлиновой ремень. Как аналог Continental 6PK1070. Старый ремень был с небольшими трещинами.

Запчасти на фото: 6PK1070. Фото в бортжурнале Volkswagen Golf Variant (Mk6)

10.04.2018, производство Германия, проверку на подлинность прошел

AG03147 – ролик приводного ремня без натяжной планки Miles. В 99% менеджеры предлагают все в сборе, но натяжная была в хорошем состоянии, а ролик вот-вот развалился бы (треск и осевой люфт).

Запчасти на фото: 021074, AG03147. Фото в бортжурнале Volkswagen Golf Variant (Mk6)

ну такое себе, называется

Стараюсь всегда заказывать заранее и не брать того, что «в наличии». Но дефекты коллектора и ролика с ремнем уже были выявлены уже в процессе демонтажа. А делать надо было сейчас…
После замены всего перечисленного ошибка ушла, генератор выдает напряжение как надо на ХХ и под нагрузкой.

Фото в бортжурнале Volkswagen Golf Variant (Mk6)

Всем пока!

From Ross-Tech Wiki

Jump to:navigation, search

Contents

  • 1 02252 — Generator: No Signal/Communication
    • 1.1 Possible Symptoms
    • 1.2 Possible Causes
    • 1.3 Possible Solutions
      • 1.3.1 Special Notes

02252 — Generator: No Signal/Communication

Possible Symptoms

  • Start/Stop inoperative
  • Charging system issues

Possible Causes

  • Wiring and/or Connections from/to LIN alternator faulty
  • Wiring and/or Connections from/to LIN battery monitoring module faulty
  • Incorrect or malfunctioning alternator

Possible Solutions

  • Check/Replace all wiring to/from the LIN components as per the Official Factory Repair Information
  • Check installed alternator part number to confirm compatibility.
Special Notes

When found in a vehicle using a PQ25, BCM25 or BCM T5GP (such as the ones listed here) please see the following forum threads related to a notorious wiring issue:

  • https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/28792/#post-243129
  • https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/31523/#post-266370

Retrieved from «http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php?title=02252&oldid=9242»

  • #1

hello

i have a 2017 transporter t32 shuttle and when i got it, it had a stop/start error code come up on the dashboard

i read the fault codes and it has 2 that keep comming back

01 Engine Control Module 1
U014000 Lost Communication with Body Control Module

5F Information Control Unit 1
B11A13 Antenna 2 For Radio — Open Circuit

61 Battery Regulation
02252 — Generator

It looks like its had a new battery recently fitted

I replaced the Battery regulater on the negative battery cable and the fault is still there

Any ideas what this could be, could it be a battery issue

i clear all the codes, and then when start up and running again and doing a retest the codes re appear

Dellmassive

Dellmassive

T32 204 DSG LWB SLN PV MY18 & T30 SWB KMB MY67


  • #2

I’d be looking for a wire fault….

Maybe from the alternator LIN bus to engine ECU.

Or battery monitor data link to ECU.

You can use VCDS to talk to various modules.

I’d assume a rubbed through cable somewhere.

  • #3

do you think the lost coummunication with body control module and the 02252 generator are both linked together??

when i do a clear all codes, it clears everything, but the lost coummunication with body control module error always is there

i just thought it was a code for my diagnostic machine

after clearing all codes and starting the engine again we get the 02252 generator re appear

i saw a couple of other threads where someone showed the wiring harrness on a 3.5 year old van with a broken wires

Dellmassive

Dellmassive

T32 204 DSG LWB SLN PV MY18 & T30 SWB KMB MY67


  • #5

Helllo i saw on this thread Garages avoiding my Body Control Module fault (U0140) — affecting Start Stop

«Had this same issue with start/stop, it was the small cable within the loom from alternator to the battery module that was broken, apparently very common»

i am thinking i have the same issue as my van is around 80K miles, i have replaced the battery with a new one, replaced the battery momitor module on the negative battery lead

How would i test the wires, which wires would i be looking to check on the alternator loom, just need some pointing in the right direction

mmi

mmi

Senior Expert


  • #6

www.t6forum.com

Too Many OBDii Faults For My Liking!

I have attached a auto scan again but as txt this time, which was taken after clearing the faults, attempting the battery coding and then running the engine for 10 minutes. I would appreciate any comments but I suspect it is the same results as before. Yes, looks still the same. From the old…

www.t6forum.com


www.t6forum.com

A quote from VW TRANSPORTER 2017. ALTERNATOR NOT CHARGING. TRIED NEW ALTERNATOR, STILL NOT CHARGING.

THE BREAK IN THE LIN WIRE FROM ALTERNATOR IS ALWAYS IN THE SAME PLACE. FOLLOW THE WIRE FROM ALTERNAOTR INTO THE LOOM AND JUST BEFORE WERE THE LOOM STARTS TO GO UP THE ENGINE BAY IS WHERE IT BREAKS. OPEN PLASTIC CASING AROUND LOOM AND PULL ON YELLOW AND GREEN WIRE, IT WILL SNAP EASY.

SEEMS TO BE WHERE WATER SITS INISDE/THE LOWEST POINT OF THE LOOM AND CORRODES THE WIRING.

Last edited:

  • #7

hello

i just put a bypass wire from low down by the altenator to right near the battery monitoring module , bypassing the small yellow and green wire / ( the lin wire )

this seems to have done the trick, i have not traced down the break in the lin wire, just bypassed it with a new wire, now all the stop start works, no more start stop error etc

i no the best option is to simply find the break in the green/yellow lin wire and fix the break, but it seems alot easir to to bypass it, its then only a simple fix

otherwise i would have to pulll out the old harness to try to pinpoint the break which is alot more work

Bt3w7CA.png

Last edited:

  • #8

i just noticed that the green yellow wire is marked as 0.35 , is this the wire gauge???

i have put in a wire that is 0.5 gauge, thats all i had, do you think this would cause a problem??

should i get 0.35 gauge wire to replace the 0.5 wire i fitted

mmi

mmi

Senior Expert


  • #9

i just noticed that the green yellow wire is marked as 0.35 , is this the wire gauge???

i have put in a wire that is 0.5 gauge, thats all i had, do you think this would cause a problem??

should i get 0.35 gauge wire to replace the 0.5 wire i fitted

Yes, that’s wire gauge. A different (bigger) size won’t be a problem — quite the contrary. It’s just a signal wire, so basically anything will do :thumbsup:
Glad to hear the problem is resolved.

  • #10

This Lin wire of which you speak. Is it a climb under the van affair to get to as I’m having s/s issues and want to exclude it as a cause

TIA

  • #11

This Lin wire of which you speak. Is it a climb under the van affair to get to as I’m having s/s issues and want to exclude it as a cause

TIA

Did you solve this issue? My van has the same fault

  • #12

I’m writing this with my fingers and toes firmly crossed. I replaced the starter battery and coded it in. Still had an issue. It always happened at the same point about 500yds from home. If I then turned off the ignition, removed the key and restarted it would work fine. 2 weeks ago we went on a fairly decent road trip round wales. It hasn’t been an issue since

  • #14

It will be the broken lin wire. Just fixed mine following the instructions in the above thread.

  • #15

Thanks for responding. How easy was it to get to?

  • #16

Thanks for responding. How easy was it to get to?

Pretty straightforward. On the subframe quite close to the alternator there is a split conduit. In the conduit there is a thin green/orange wire. I spliced and soldiered a new wire into the loom at that point and I’ve run a very small conduit next to the main loom up to the battery monitor on the negative clamp and spliced the new wire on to the same green/wire. Wrapped it in loom tape and it worked like a dream. Disclaimer: I’m definitely not a mechanic this is just the way I did it.

  • #17

So an underneath job then. I’ll give it a go at the weekend if it’s not raining. Thanks again

  • #18

hello

i just put a bypass wire from low down by the altenator to right near the battery monitoring module , bypassing the small yellow and green wire / ( the lin wire )

this seems to have done the trick, i have not traced down the break in the lin wire, just bypassed it with a new wire, now all the stop start works, no more start stop error etc

i no the best option is to simply find the break in the green/yellow lin wire and fix the break, but it seems alot easir to to bypass it, its then only a simple fix

otherwise i would have to pulll out the old harness to try to pinpoint the break which is alot more work

View attachment 138754

I’m just about to tackle this and I’m wondering if I should apply heat shrink to the wire first to add a bit more protection against it breaking or am I just wasting my time

  • #19

I’ve just done this. Spliced a bypass wire in close to the alternator. The original trunking is split so working from under the van I managed to push the new wire in there part way up. Left original in place. Couldn’t follow it all the way up as it’s difficult to reach. Did the same at the battery end.
So far so good. Fingers crossed, lucky heather bought etc etc

  • #20

Just had new Battery on my T32 High Line 2016, had it tested along with the alternator the battery was not some good but alternator is ok. I’m getting stop start error, tried to clear with Carista but no joy my question is do I need to get the battery coded to my ECU?

23FFCA6A-BCBA-4917-A3A6-D572AA54817A.jpeg

02252 Description And Summary :

The problem is about ignition coil ‘l’ secondary circuit, malfunction
to change the oil filter and use the recommended engine oil to avoid any problems in the future so performance malfunction in cooling system
or ecm/pcm power input, signal high
is the final reason of the code.

02252 Possible Causes:

02252 vw fault code may be caused by one or more of the following:

  • Crankshaft Position Sensor B Circuit Malfunction
  • O2 Sensor Heater Circuit Malfunction
  • Fuel Composition Sensor Circuit Malfunction
  • Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Malfunction
  • Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit High Input
  • Exhaust Gas Recirculation Sensor B Circuit High

What To Check After Fixing 02252 Code

  • Inspect all the connections reductant injection air pump control, circuit / open
  • Check the engine oil to ensure it’s clean and the viscosity
  • Restart the vehicle and retest to see if the error returns

Описание неисправности

Запись в регистраторе событий по адресу 61: Управление батареями ‘Генератор, механический сбой’.

Техническое обоснование

Из-за программно-зависимой ошибки в блоке управления шлюза по адресу 61: ‘Управление работой батарей’ без явной причины может появиться фиктивная запись: Код SAE 02252 003 Генератор, механический сбой.

 

Указание: Клиент неполадки не замечает. Она проявляется при считывании регистратора событий.

Решение в условиях сервиса

В случае нарекания очистить регистратор событий системы управления работой батарей.

Замена блока управления шлюза не допускается. Когда появятся изменённые блоки управления шлюза, данная TPI будет обновлена. До этого ремонт не проводить.

  • lukoil-shop.ru

  • Техцентр VWS

Понравилась статья? Поделить с друзьями:

Интересное по теме:

  • Ошибка 02616 ауди
  • Ошибка 02252 ауди генератор
  • Ошибка 02615 audi
  • Ошибка 02251 тигуан
  • Ошибка 02251 отопитель блокирован туарег

  • 0 0 голоса
    Рейтинг статьи
    Подписаться
    Уведомить о
    guest

    0 комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии