Общая ошибка принтера hp 0х61011bed

Ремонт HP C309h

Ошибка 0x61011beb HP C309h

В ремонт принесли МФУ HP PhotoSmart Premium C309h, который при подготовке к печати выдавал ошибку 0x61011beb.

Ремонт HP C309h

Диагностика

После разборки принтера обнаружено отсутствие маятникового редуктора в узле обслуживания на валу, отвечающем за движение узла очистки.

ремонт маятникового редуктора HP C309h

Он валялся внизу. После замены шестерни была произведена установка маятника на место.

HP 7500A repair

Маятниковый редуктор просто так не слетает. Поэтому мы произвели полную чистку узла обслуживания со снятием узла. После чистки и сборки ошибка исчезла.

Т.о. ошибка 0x61011bed часто вызывается неисправностью узла обслуживания, когда принтер не может выполнить очистку головки.

Поломка ведущей шестерни

Но сломанная шестерня в маятниковом редукторе — не единственная причина ошибки 0x61011beb и 0x61011bed. На том же валу расположена ведущая шестерня, которая также крепится на шлицах. Иногда эта шестерня слетает со шлицов и прокручивается. Обратная посадка на шлицы не решает проблему, потому что шестерня все равно слетит. Посадка шестерни на клей также ни разу не помогла больше, чем на месяц.

Решение проблемы в замене всего вала с ведущей шестерней. Цена замены вала с шестерней 2500 рублей.

HP C309h не берет бумагу

Еще одной типичной проблемой HP C309h является проблема с подачей бумаги. Если принтер не захватывает бумагу, причиной является поломка маленькой шестерни в узле захвата бумаги. Эта работа очень сложная. Для замены приходится разбирать половину принтера. Занимает ремонт по времени несколько часов. Кроме того, нужна еще и сама шестерня.

Ремонт узла захвата бумаги стоит 2500 рублей.

Читать про ремонт струйных МФУ и принтеров и ошибку системы чернил.

Еще посетители сайта интересуются :

  • Ремонт захвата бумаги струйного HP
  • Ремонт HP OfficeJet 7500A

Sign in

Create an account on the HP Community to personalize your profile and ask a question

Your account also allows you to connect with HP support faster, access a personal dashboard to manage all of your devices in one place, view warranty information, case status and more.

Locked

‎08-31-2019

10:51 AM


HP Recommended

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Permalink
  • Print
  • Flag Post

Product: HP Officejet 7610

Operating System: Microsoft Windows 10 (64-bit)

I have error code 0x61011bed on my HP Officejet 7610. I have checked for jammed paper, checked the printer carriage moves freely and tried powering off / on.  Have updated drivers, tried using HP doctor etc. This error occurred after replacing the ink cartridges (HP). The carriage will not allow access when the front panel is opened — the printer carriage sits in the standby location.

1 ACCEPTED SOLUTION

‎09-03-2019

05:26 AM

— edited

‎09-03-2019

07:19 AM


HP Recommended

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Permalink
  • Print
  • Flag Post

@isobel1,

Welcome to the HP Support Community!

I recommend you follow the below steps and check if it helps.

  1. With the printer turned on, disconnect the power cord from the rear of the printer and also unplug the power cord from the wall outlet. 
  2. Remove USB cable, if present. 
  3. Wait for 2-3 minutes, press and hold the power button on your printer for about 30 seconds to remove any additional charge. 
  4. Now plug back the power cable straight to a wall outlet without any surge protector or an extension cord (This is important) and then plug back the power cord to the printer. 
  5. Turn on the printer and wait till warm-up period finishes and the printer is idle.

If you continue facing the issue, then update the printer firmware following the steps in the below article and check if it helps.

https://support.hp.com/us-en/document/c02919168

Let me know how it goes and you have a great day!

If you wish to show appreciation for my efforts, mark my post as Accept as Solution. Your feedback counts!

Cheers!

The_Fossette
I am an HP Employee

Was this reply helpful?

Yes

No

19 REPLIES 19

‎08-31-2019

01:09 PM


HP Recommended

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Permalink
  • Print
  • Flag Post

Disregard spammer. Thank you. 

Was this reply helpful?

Yes

No

‎09-03-2019

05:26 AM

— edited

‎09-03-2019

07:19 AM


HP Recommended

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Permalink
  • Print
  • Flag Post

@isobel1,

Welcome to the HP Support Community!

I recommend you follow the below steps and check if it helps.

  1. With the printer turned on, disconnect the power cord from the rear of the printer and also unplug the power cord from the wall outlet. 
  2. Remove USB cable, if present. 
  3. Wait for 2-3 minutes, press and hold the power button on your printer for about 30 seconds to remove any additional charge. 
  4. Now plug back the power cable straight to a wall outlet without any surge protector or an extension cord (This is important) and then plug back the power cord to the printer. 
  5. Turn on the printer and wait till warm-up period finishes and the printer is idle.

If you continue facing the issue, then update the printer firmware following the steps in the below article and check if it helps.

https://support.hp.com/us-en/document/c02919168

Let me know how it goes and you have a great day!

If you wish to show appreciation for my efforts, mark my post as Accept as Solution. Your feedback counts!

Cheers!

The_Fossette
I am an HP Employee

Was this reply helpful?

Yes

No

isobel1

isobel1

Author


3


1


0

12,748

New member

‎09-03-2019

06:42 AM


HP Recommended

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Permalink
  • Print
  • Flag Post

Hi @gvlad29,

Sadly did not work.  Couldn’t even update firmware.  

Any other ideas?

Was this reply helpful?

Yes

No

‎09-03-2019

07:21 AM


HP Recommended

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Permalink
  • Print
  • Flag Post

@isobel1,

If the steps I shared didn’t do the trick, it would confirm a hardware malfunction and you may want to contact support and check the available service options for your printer.

Here is how you can get in touch with support.

1)Click on this link – www.hp.com/contacthp/

2)Select the product type.

3)Enter the serial number of your device or select let HP detect your product option.

4)Select the country from the drop-down.

5)You should see the HP phone support number or Chat option listed.

Cheers!

The_Fossette
I am an HP Employee

Was this reply helpful?

Yes

No

isobel1

isobel1

Author


3


1


0

12,738

New member

‎09-03-2019

07:39 AM


HP Recommended

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Permalink
  • Print
  • Flag Post

Having looked into it further I think the printer thinks I installed non HP ink when I refitted an empty HP cartridge by mistake.  I understand HP fits firmware that shuts down the  printer if non HP ink cartridges are used.  


1 person found this reply helpful

Was this reply helpful?

Yes

No

Was this reply helpful?

Yes

No

JoeF4

JoeF4


1


3


0

12,714

Level 1

‎09-12-2019

10:38 AM


HP Recommended

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Permalink
  • Print
  • Flag Post

I have the same error message on my Officejet 7610, «0x61011bed».  I had non-HP cartridges in the printer at the time and replaced them with new HP cartridges.  I went through the recommended unplug/re-plug procedure with no change.  I followed your link to the devise security article, but it doesn’t apply to the 7610.  I also tried to log in to HP support, but it doesn’t recognize the product serial number.

At a loss what else to do, any suggestions?


2 people found this reply helpful

Was this reply helpful?

Yes

No

asmita6658

HP Support Agent

asmita6658


14,452


1,881


1,443

12,700

HP Support Agent

‎09-14-2019

03:43 AM


HP Recommended

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Permalink
  • Print
  • Flag Post

Hi @JoeF4

Welcome to the HP Support Community. 

I have brought your issue to the attention of an appropriate team within HP. They will likely request information from you in order to look up your case details or product serial number. Please look for a private message from an identified HP contact. Additionally, keep in mind not to publicly post personal information (serial numbers and case details).

Thank you for visiting the HP Support Community. 

Please click “Accept as Solution” if you feel my post solved your issue, it will help others find the solution.

Click the “Kudos, Thumbs Up» on the bottom right to say “Thanks” for helping!

Have a great day! 

Asmita
I am an HP Employee

Was this reply helpful?

Yes

No

Jugo1

Jugo1


3


0


0

12,542

New member

‎11-12-2019

05:03 AM


HP Recommended

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Permalink
  • Print
  • Flag Post

I have the same error message on my Officejet 7612, «0x61011bed».  All my cartridge are original HP, also in the past.  I went through the recommended unplug/re-plug procedure with no change.  I also tried to log in to HP support, but it doesn’t recognize the product serial number. The cartridge are no more accessible to substitute.

Any suggestions?

Was this reply helpful?

Yes

No


  • Previous

    • 1
    • 2
  • Next

Warning

Be alert for scammers posting fake support phone numbers and/or email addresses on the community.

If you think you have received a fake HP Support message, please report it to us by clicking on «Flag Post».

† The opinions expressed above are the personal opinions of the authors, not of HP. By using this site, you accept the Terms of Use and Rules of Participation.

  • English

    Open Menu

Powered by Khoros

† The opinions expressed above are the personal opinions of the authors, not of HP. By using this site, you accept the <a href=»https://www8.hp.com/us/en/terms-of-use.html» class=»udrlinesmall»>Terms of Use</a> and <a href=»/t5/custom/page/page-id/hp.rulespage» class=»udrlinesmall»> Rules of Participation</a>.

HP printers are widely recognized as the most advanced and reliable printers. They are known for their superior quality, resilience, and durability. For this reason, users across the world use HP printers for varied printing purposes. However, technical nags and errors are not new to any device. While HP printers run incredibly well, there are times when users come across certain glitches that require guidance and expert support. Amongst the most common errors, you may face an error code “0x61011bed”. So, what is this error and how to fix HP Printer Error 0x61011bed on your computer or laptop screen, without wasting your valuable time and money?

HP Printer Error 0x61011bed

This article attempts to highlight some proven ways to easily identify and resolve 0x61011bed Printer Error. By following the below guided instructions, you may be able to overcome this glitch in a fraction of minutes!

Causes 0X61011BED Error Message HP Printer

What are the common causes of 0x61011bed HP Printer Error?

When a user plugs into HP printer, he/she may encounter a common printing error 0x61011bed, which typically connotes to documentation error message displayed on their computer screen. The pop-up of this error on your screen is associated with an issue with your printer head. Some of the common reasons for this error are:

  • System crash
  • Program crash
  • Unable to print the document

If you encounter this error, check for below symptoms to get an appropriate resolution:

  • HP Printer Error Code 0x61011bed continuously popping-up on your computer screen
  • User may receive a Syntax error
  • User may see 0x61011bed Error popping-up on the page

One can reach to Printer Error tech support helpline to get appropriate assistance for their HP printers. Alternatively, you may choose to follow the below guidelines to get a quick solution in lesser viable time.

Troubleshooting Steps HP Printer Error 0X61011BED

How to Solve HP Printer Error 0x61011bed?

Below is a list of steps which users can follow to troubleshoot 0x61011bed error code and resume their printing job.

Step I: Reset Your HP Printer

If you are following this approach to deal with HP Printer Error 0x61011bed, here’s the list of steps to follow:

  • Remove the connected printer power cables from your nearby wall outlet, without turning-off the printer.
  • As the printer turns off, wait for a minute until it reaches an idle state
  • Plug back all the power cords into your HP printer and turn on the device
  • Push the printer’s power button to turn it on (if it doesn’t turn-on automatically)
  • Lastly, check if the error if it still pops-up on your machine

If this doesn’t resolve the problem, move to next step!

Step II: Paper Reload

In this step, check if you’d need to reload paper into the machine. You may pursue below instructions:

  • No matter what you try, it is important to firstly check if there are any damaged papers in your printer, and if so, replace them with the same type and size of papers
  • Next, appropriately check and align all the paper edges
  • Make sure you are not placing more than 20 sheets in a stack so that the machine does not get congested with papers
  • As you carefully push the paper stack into the printer, check if you still get 0x61011bed printer error.

If so, proceed to the next step!

Step III: Paper Settings

It is imperative to check the paper settings to confirm if the HP print driver is compatible with the paper settings. Follow below steps for this:

  • Open your printing document and click on “File” icon to select an appropriate print option
  • Go to “Properties”, you will be prompted to “Product Properties” dialog box
  • Next, click on “Paper Quality” option and select the paper type and size from your menu bar
  • Click “OK” to print the document

In case HP Printer Error 0x61011bed persists to pop up, move to the last step (as indicated below).

Step IV: Cleaning HP Printer Rollers

  • Turn off your printer off by unplugging all the power cords.
  • Clean the rubber rollers of your printer by opening the access door of your device. This can be done by using a soft cloth. Also, clean paper rollers inside the input tray.
  • As you carefully close the access door, plug power cords of your printer back in place.
  • Click on the print command and check for the error.

If the above steps are unable to fix HP Printer Error 0x61011bed, get in touch with a reliable team of HP Printer Support provider to get an instant resolution!

Scope of Service

  • Complete assistance for all HP products (including HP Laptops, desktops, Scanners, Tablets, and Printers)
  • Online Printer Technical Support to diagnose and fix HP Printer Errors
  • Reliable support team with 24*7 availability at a click of your mouse
  • Anytime, anywhere technical helpdesk availability to fix HP printer errors

So, if you are seeking high-end technical support for your HP printer – just call Printer Error experts at toll-free number Technical Support For Printer .

This article will guide you on how to fix the HP printer error 0x61011bed within minutes.

Table of Contents

Solutions to the HP Printer Error 0x61011bed

The HP printer error 0x61011bed is usually caused by a problem with the printer’s printhead. Therefore, you can fix the error using any of the methods below.

1. Reset your HP Printer

To reset your HP printer, click this link: HP Printer Errors and Solutions – HP Printer Error Do Not Use Setup Cartridges, and then follow the instructions under the “Reset your HP printer” subsection.

Resetting your printer should fix the HP printer error 0x61011bed. However, if the issue remains, then move to solution 2.

2. Clean the Ink Cartridges

To fix this issue, simply clean the cartridge with a cloth that is lint-free and moistened with isopropyl alcohol. When you wipe the cartridge, avoid touching the metal areas of the cartridge as well as the chip. This will prevent the electrical contacts from being damaged.

After cleaning the cartridges, dry them with a soft lint-free cloth. You can now reinstall them into your printer.

To confirm if the issue has been fixed, restart your printer.

If you are still experiencing the error, move to the next solution.

3. Reload your HP Printer with Papers 

How to Reload your HP Printer with Papers

Follow the steps below to reload your HP printer with papers:

Step 1: Confirm that the papers you want to load are the same in size.

Step 2: Arrange the paper stack properly.

Step 3: A minimum of 10 papers and a maximum of 25 papers is what you should load into the printer at any given time.

In this article: HP Printer Errors and Solutions [Detailed], we provide solutions to different HP printer errors.

4. Clean your HP Printer’s Rollers

How to clean your HP Printer’s Rollers

Follow these steps to clean your HP printer’s rollers:

Step 1: Turn off your HP printer.

Step 2: Disconnect all cables such as USB and Ethernet from your printer.

Step 3: Open the printer’s access doors that allow you to see and reach the rollers.

Step 4: With the aid of a soft cloth, clean the rubber rollers.

Step 5: After that, use a soft cotton cloth to clean the other roller.

Step 6: Reconnect the cable to your printer.

Step 7: Try printing a document.

If it doesn’t print, move to the next solution.

5. Check the Paper Settings

You need to ensure that the paper settings on the tray and the printer are compatible.

To do this, refer to the instructions we shared in these links: HP Printer Errors and Solutions – Change the Size Settings of the Paper and HP Printer Errors and Solutions – Check the Settings of the Paper Source.

What does HP Printer Code 0x61011bed mean?

The HP printer code 0x61011bed means that your printer head has a problem. This error also occurs during ink cartridge alignment.

Other causes of this error are:
i. The cartridge and printer communication path isn’t working properly
ii. The printer settings were changed

What does oxc19a0003 mean?

Oxc19a0003 is an error associated with a failure of your printer’s ink system. This error code is also displayed as 0xc19a003.

Модераторы: KOT, Женька 116

Прилепить пост

Изменить размер шрифта ↓ВернутьИзменить размер шрифта ↑всем доброго времени суток! принесли аппарат hp 7500a(впервые разбираю такой аппарат,+ очень мало опыта с A3 форматом) с ошибкой- «Общая ошибка принтера 0x61011beb». Я покопался в просторах инета и наткнулся на один пост

http://www.complace.ru/remont-printerov … jet-7500a/

и по нему разобрал аппарат, вся посадочная площадка было чень грязной,дощел до площадки и снял как показывается в ссылке. помыл и в обратном порядке-вставляю на место площадку,надеваю печатающую головку на место , ну все в обратном порядке как я думаю…Включил аппарат и пишет уже «замятие бумаги устраните замятие и нажмите на ок»…разобрал смотрю датчик который сидит под планкой ПГ не зажат,ни где замятий не вижу…
Пожалуйста подскажи в чем может быть причина? и Пожалуйста кто не посуществу и просто позлорадствовать проходите мимо…ВСЕМ ОГРОМНОЕ СПОСИБО!

Последний раз редактировалось shelho Пн окт 15, 2018 10:13 am, всего редактировалось 2 раз(а).

Аватар пользователя

shelho

  

Заправил картридж

  • Не в сети
  • Персональный альбом


Прилепить пост

Сообщение aresson » Сб окт 13, 2018 9:18 am

Изменить размер шрифта ↓ВернутьИзменить размер шрифта ↑По вашей ссылке, пункт 3, в фотке слева лежит мятниковый механизм, не сломана ли в нём шестерня, если нет, то правильно ли он стоит на месте.

И ещё нюанс, перед включением парковка должна быть выдвинута вперёд и каретка с головкой должна стоять на ней. В противном случая принтер не понимает чё ему делать и валится в ошибку.
Кенону и эпсону, к примеру, пофигу где чего находится, они сами всё подкатывают, как надо и рабюотают. Хьюлет так не умеет)

Аватар пользователя

aresson

  

Чернокнижник

  • Не в сети
  • Персональный альбом

Прилепить пост

Сообщение shelho » Пн окт 15, 2018 11:18 am

Изменить размер шрифта ↓ВернутьИзменить размер шрифта ↑маятниковый механиз целый, шестерни в нем целые

щас это проверю » перед включением парковка должна быть выдвинута вперёд и каретка с головкой должна стоять на ней.»

маятниковый механизм вставляю свое место,он целый,шестеренки внутри целые, маятник со штыра на который его насаживает не соскакивает

aresson писал(а):По вашей ссылке, пункт 3, в фотке слева лежит мятниковый механизм, не сломана ли в нём шестерня, если нет, то правильно ли он стоит на месте.
И ещё нюанс, перед включением парковка должна быть выдвинута вперёд и каретка с головкой должна стоять на ней.

Щас коретку здивнул в вперед и коретку посадил на место…собрал…включил… та же проблема пишет «устранить замятие»

Вложения

Фото 1.jpg

фото 1

фото 2.jpg

фото 2

Фото 3.jpg

фото 3

Фото 4.jpg

фото 4

Фото 5.jpg

фото 5

Аватар пользователя

shelho

  

Заправил картридж

  • Не в сети
  • Персональный альбом


Прилепить пост

Сообщение oldman_lbt » Пн окт 15, 2018 1:13 pm

Изменить размер шрифта ↓ВернутьИзменить размер шрифта ↑для многих HP есть шанс попасть в ложное срабатывание с ошибкой «замятие». Причин масса:
— проблемы с насосом отсоса чернил(чаще с черным)
— проблема с загрязнением энкодеров (лента и диск)
— помехи при движении каретки в принтере (в том числе из-за двигателя)

по сути — пока все не перепробуете, можете и не найти виновника.

Аватар пользователя

oldman_lbt

  

ой, всё…

  • Не в сети
  • Персональный альбом

Прилепить пост

Сообщение shelho » Пн окт 15, 2018 5:55 pm

Изменить размер шрифта ↓ВернутьИзменить размер шрифта ↑Лента было очень грязной(да и как весь аппарат)…ленту почистил,диск тоже почистил(использую стеклоочиститель)

а ПГ при включении аппарата при замятии должна хоть как двигаться? ни кто не вкурсе?…

oldman_lbt писал(а):для многих HP есть шанс попасть в ложное срабатывание с ошибкой «замятие». Причин масса:
— проблемы с насосом отсоса чернил(чаще с черным)
— проблема с загрязнением энкодеров (лента и диск)
— помехи при движении каретки в принтере (в том числе из-за двигателя)

по сути — пока все не перепробуете, можете и не найти виновника.

а как можно бы проверить насос отсоса чернил?
Лента было очень грязной(да и как весь аппарат)…ленту почистил,диск тоже почистил(использую стеклоочиститель)
каретка вообще не двигается

Аватар пользователя

shelho

  

Заправил картридж

  • Не в сети
  • Персональный альбом


Прилепить пост

Сообщение shelho » Пн окт 15, 2018 7:54 pm

Изменить размер шрифта ↓ВернутьИзменить размер шрифта ↑

oldman_lbt писал(а):каретка хотя бы дергаться должна. двигатель надо проверить — при включенном аппарате мультиметром.
если есть где — взять рабочий подкинуть.

матор ненайду ( завтра уже мультиметром проверю…

Аватар пользователя

shelho

  

Заправил картридж

  • Не в сети
  • Персональный альбом


Прилепить пост

Сообщение aresson » Пн окт 15, 2018 11:23 pm

Изменить размер шрифта ↓ВернутьИзменить размер шрифта ↑

shelho-95 писал(а):ленту почистил,диск тоже почистил(использую стеклоочиститель)

а на ленте после чистки остались метки? А то были прецеденты с хьюлетами :-)

Ну с другой стороны аппарат в таком случае просто бьётся головой в стену, а не сразу впадает в ошибку

xCooLx писал(а):Ленту энкодерную хоть в прорезь установил когда собирал?

вот кстати да, там же оптопара в которую лента энкодера нужно заправить

Аватар пользователя

aresson

  

Чернокнижник

  • Не в сети
  • Персональный альбом

Прилепить пост

Сообщение shelho » Вт окт 16, 2018 9:45 am

Изменить размер шрифта ↓ВернутьИзменить размер шрифта ↑

xCooLx писал(а):Ленту энкодерную хоть в прорезь установил когда собирал? )

а вот этого я не знаю))энкодерную ленту я после как прочистил нечего не делал и в какой прорезь не устанавливал(когда чистил ленту я его не снимая просто протер с двумя пальцами взял и протирал) не знаю как это на самом деле делается но я обычно так делал всегда

а этот прорез как его обноружить?

Аватар пользователя

shelho

  

Заправил картридж

  • Не в сети
  • Персональный альбом





  • Taskalfa 180 ошибка «Е» и «Встряхните картр. с тонером»

    manik.76 в форуме Принтеры, МФУ, копиры формата A3

    3
    9938

    dviz
    Перейти к последнему сообщению
    Пн фев 20, 2017 1:35 pm
  • «ошибка принтера HSYNC»

    Sunat в форуме Xerox 3100 и иже с ним…

    10
    29498

    Sunat
    Перейти к последнему сообщению
    Сб май 10, 2014 6:19 am
  • brother DCP 7030R «ошибка барабана»

    vg2804 в форуме Принтеры, МФУ, факсы, копиры формата A4

    14
    20093

    Rexvil
    Перейти к последнему сообщению
    Пт окт 09, 2020 8:01 am
  • BROTHER DCP-1512R ошибка «Фотобарабан !»

    VIRT в форуме Принтеры, МФУ, факсы, копиры формата A4

    1
    4031

    kvg
    Перейти к последнему сообщению
    Чт сен 05, 2019 1:35 pm
  • Canon mf635cx ошибка «замятие»

    belocarsk в форуме Принтеры, МФУ, факсы, копиры формата A4

    8
    5380

    belocarsk
    Перейти к последнему сообщению
    Пн мар 04, 2019 12:23 pm

Вернуться в Принтеры струйные

Кто сейчас на форуме

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 8

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Общая ошибка компилятора eset как исправить
  • Общая ошибка принтера hp 0х61011be5
  • Общая ошибка принтера 0x61011bef
  • Общая ошибка представляет собой
  • Общая ошибка нейронной сети