Нинтендо свитч код ошибки 2123 0011

Одной из возможных проблем, с которой могут столкнуться пользователи Nintendo Switch, является ошибка 2123-0011. Эта ошибка может возникнуть при запуске игры или при подключении к сети, причиняя неудобство и ограничивая возможности игровой консоли. В этой статье рассмотрим причины появления ошибки 2123-0011 и предложим несколько методов для ее устранения.

Причины ошибки 2123-0011

Ошибка 2123-0011 на Nintendo Switch может быть вызвана несколькими причинами:

  1. Проблемы с интернет-соединением: неправильные настройки Wi-Fi, нестабильное подключение или низкая скорость передачи данных могут вызвать ошибку 2123-0011.
  2. Обновление системного программного обеспечения: если на консоли установлена устаревшая версия системного программного обеспечения, это может привести к ошибке 2123-0011.
  3. Проблемы с сохраненными данными: поврежденные или испорченные файлы сохранения могут вызывать ошибку при запуске игры.

Методы устранения ошибки 2123-0011

Следующие методы помогут пользователям Nintendo Switch устранить ошибку 2123-0011:

  1. Проверьте соединение с Интернетом:

    • Убедитесь, что Wi-Fi настройки на консоли верны и соответствуют требованиям вашей сети.
    • Попробуйте подключить консоль к другой Wi-Fi сети для проверки стабильности подключения.
    • Увеличьте скорость передачи данных, переставив роутер поближе к консоли или использовав проводное интернет-подключение.
  2. Обновите системное программное обеспечение:

    • Проверьте, что на вашей консоли установлена последняя доступная версия системного программного обеспечения. Если нет, выполните обновление системы.
    • Если обновление не помогло, попробуйте установить предыдущую стабильную версию системного программного обеспечения и проверьте, решит ли это проблему.
  3. Проверьте сохраненные данные:

    • Если ошибка возникает только при запуске определенной игры, скорее всего, проблема связана с файлами сохранения этой игры.
    • Попробуйте удалить и снова загрузить файлы сохранения игры. При этом будьте осторожны, так как удаление файлов может привести к потере прогресса.
    • Если возможно, попробуйте запустить игру на другом профиле или устройстве, чтобы выяснить, является ли проблема общей или она связана только с определенным профилем игрока.

Если перечисленные выше методы не помогли решить проблему, рекомендуется обратиться в службу поддержки Nintendo для получения дальнейшей помощи и советов. Их профессиональные сотрудники смогут помочь обнаружить и устранить более сложные причины появления ошибки 2123-0011 на Nintendo Switch.

Можно быть уверенным, что Nintendo продолжает работу над улучшением консоли и исправлением возникающих ошибок, чтобы обеспечить максимально позитивный игровой опыт для всех пользователей.

You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.

Is my SD corrupted? Getting Error 2123-0011


  • Thread starter

    Naxster


  • Start date


  • Views
    5,887

  • Replies
    19

  • Likes
    3

  • #1

Hello everyone :)

I haven’t used my Switch for almost 1 year now and started to use it again yesterday using Atmosphere as a CFW.
Everything have been working great, but the only thing I’ve done is to update Tinfoil, and Goldleaf to install new games.
I did manage to Install 2 games yesterday, but today all of the sudden whenever I try to install a random game (doesn’t matter which one), it always look like a spinning symbol and whenever I try to open it i get this message (picture below).

Is my SD card corrupted? And is there anything I can do?
I haven’t had this issue before when I last time used it even though I used Goldleaf and Tinfoil back then :(

**********************

UPDATE: I finally managed to fix this error by updating the Atmosphere CFW and Firmware version to the latest version one. After that everything worked great without any issues :)

**********************

Attachments

  • IMG_20230312_125302.jpg

Last edited by Naxster,

jeffyTheHomebrewer

  • #2

Don’t use goldleaf, go get DBI and try that. It’s installed games for me that’ve made tinfoil, goldleaf, AND awoo installer all choke.
https://github.com/rashevskyv/dbi/releases

Post automatically merged:

Another way to be sure that this is caused by a broken game install and not a corrupt SD card is to just play through your other games to make sure they’re still fine.

  • #3

@jeffyTheHomebrewer
I‘m still using Goldleaf to install games from pc via usb cable. Is that function in DBI available too?

@Naxster
Are other games installed before you put the 2 other games on the switch? If yes, are they starting fine? If so, just check up if you have the latest sigpatches in atmosphere

jeffyTheHomebrewer

  • #4

@jeffyTheHomebrewer
I‘m still using Goldleaf to install games from pc via usb cable. Is that function in DBI available too?

@Naxster
Are other games installed before you put the 2 other games on the switch? If yes, are they starting fine? If so, just check up if you have the latest sigpatches in atmosphere

Yes, and in DBI it’s even better. Just open DBI, hit X, and drag and drop the games you wanna install onto the «MicroSD Install» drive that should show up in your PC.

  • #5

@jeffyTheHomebrewer
I‘m still using Goldleaf to install games from pc via usb cable. Is that function in DBI available too?

@Naxster
Are other games installed before you put the 2 other games on the switch? If yes, are they starting fine? If so, just check up if you have the latest sigpatches in atmosphere

Don’t use goldleaf, go get DBI and try that. It’s installed games for me that’ve made tinfoil, goldleaf, AND awoo installer all choke.
https://github.com/rashevskyv/dbi/releases

Post automatically merged:

Another way to be sure that this is caused by a broken game install and not a corrupt SD card is to just play through your other games to make sure they’re still fine.

Is there a way I keep using Tinfoil instead since i literally installed these 2 games yesterday using that? I have honestly never used Goldleaf before, i just had it due to a guide a followed a long time ago, but i always used Tinfoil since that worked for me.
I just read that that error code might be because I’m banned? I mean my Switch is always Online, but I’ve never played anything online before🤔
I always play single player/offline.

Ohhh also all my other games works just fine. I even restarted my Switch and it boots up normally without any issues and play games that I had before this happened just fine.

  • #6

Hello everyone :)

I haven’t used my Switch for almost 1 year now and started to use it again yesterday using Atmosphere as a CFW.
Everything have been working great, but the only thing I’ve done is to update Tinfoil, and Goldleaf to install new games.
I did manage to Install 2 games yesterday, but today all of the sudden whenever I try to install a random game (doesn’t matter which one), it always look like a spinning symbol and whenever I try to open it i get this message (picture below).

Is my SD card corrupted? And is there anything I can do?
I haven’t had this issue before when I last time used it even though I used Goldleaf and Tinfoil back then :(

Your serial number blanked out?

  • #7

Your serial number blanked out?

Yeah i think it is.
If I go to System settings -> System -> Serial Numbers. Everything is blanked out except for the «Console battery». I remember it being something like 00000000 when i used Incognito looong time ago.
I can’t however remember how I opened that software.
Is there some place else I can check that?

  • #8

Yeah i think it is.
If I go to System settings -> System -> Serial Numbers. Everything is blanked out except for the «Console battery». I remember it being something like 00000000 when i used Incognito looong time ago.
I can’t however remember how I opened that software.
Is there some place else I can check that?

2123-0011 refers to online service restriction so if you have incognito you can’t access any online service.

  • #9

2123-0011 refers to online service restriction so if you have incognito you can’t access any online service.

But i have no plans to even use the online services. I have since day one (after I used the incognito mode) had it connected to my wifi due to I use FTP etc on it but never played anything online.

  • #10

But i have no plans to even use the online services. I have since day one (after I used the incognito mode) had it connected to my wifi due to I use FTP etc on it but never played anything online.

That is what the error code point to.

  • #11

That is what the error code point to.

What can I do? :(

I usually use Tinfoil to install games, but can’t even use Goldleaf or DBI. I always get the same error code and it looks like this:
It is just spinning.

Attachments

  • IMG_20230312_125253.jpg

  • #12

What can I do? :(

I usually use Tinfoil to install games, but can’t even use Goldleaf or DBI. I always get the same error code and it looks like this:
It is just spinning.

Sound like what ever you try to install didn’t install correctly

  • #13

Sound like what ever you try to install didn’t install correctly

Hmmm i think i know what the issue is (MAYBE).
I’ve been trying to install games such as «Return to Monkey Island» and «Death’s Door». But haven’t managed to do it using both Tinfoil, DBI and Goldleaf.
I did however try to install «Hyper Light Drifter» and «Ori and the Will of the Wisps» and both of them worked great!

Sooooo since I haven’t updated my CFW and Firmware update in more than 2 years, I believe that it’s because I’m using an older version and also older Prod and title keys.
My Current system is:
10.2.0 | AMS
0.14.4 | E

So I’m going to try and update both Atmosphere CFW and update my Firmware.
Just need to find out which firmware is safe to use and install. Do you know if it’s safe to install the latest one? Or should I use an older, that is compatible on both Hekate and Atmosphere etc? :)

jeffyTheHomebrewer

  • #14

What can I do? :(

I usually use Tinfoil to install games, but can’t even use Goldleaf or DBI. I always get the same error code and it looks like this:
It is just spinning.

That means the game didn’t install fully (installer hung mid-install or was otherwise interrupted)
Update Hekate and Atmosphere FIRST, and THEN update HOS using Daybreak.
Then try installing with DBI again. I don’t see why you can’t use it.

Post automatically merged:

Oh, and don’t forget the sigpatches.

  • #15

That means the game didn’t install fully (installer hung mid-install or was otherwise interrupted)
Update Hekate and Atmosphere FIRST, and THEN update HOS using Daybreak.
Then try installing with DBI again. I don’t see why you can’t use it.

Post automatically merged:

Oh, and don’t forget the sigpatches.

Thank you, I’m going to try it out tomorrow :)
By the way, where can we get the latest Sigpatches?
Is it from this thread?
https://gbatemp.net/threads/sigpatches-for-atmosphere-hekate-fss0-fusee-package3.571543/

Just in case I’m going to install Firmware version 15.0.0 since the latest Atmosphere version is a pre-release of the 16.0.0 firmware.
Other than that, I’m going to install the latest Hekate, Atmosphere, Sigpatches etc. But I’m still going to keep AutoRCM enabled.

Ohhhh by the way! I’m using a RCMLoader to boot up my Switch. Do you know if I should replace/add new files in that too, in order for everything to work?
I have this RCMLoader (picture)

Attachments

  • 176899664_max.jpg

  • #16

Yes, and in DBI it’s even better. Just open DBI, hit X, and drag and drop the games you wanna install onto the «MicroSD Install» drive that should show up in your PC.

I’ll have to try this. I usually install my games with tinfoil via nut.exe, but its sounds like DBI doesn’t need additional software to do that.

jeffyTheHomebrewer

  • #17

Thank you, I’m going to try it out tomorrow :)
By the way, where can we get the latest Sigpatches?
Is it from this thread?
https://gbatemp.net/threads/sigpatches-for-atmosphere-hekate-fss0-fusee-package3.571543/

Just in case I’m going to install Firmware version 15.0.0 since the latest Atmosphere version is a pre-release of the 16.0.0 firmware.
Other than that, I’m going to install the latest Hekate, Atmosphere, Sigpatches etc. But I’m still going to keep AutoRCM enabled.

Ohhhh by the way! I’m using a RCMLoader to boot up my Switch. Do you know if I should replace/add new files in that too, in order for everything to work?
I have this RCMLoader (picture)

Since I use my PC to inject RCM payloads, I don’t think it really matters so long as you put the latest Hekate on your SD card for your switch. The Hekate payload from your RCMLoader should detect the newer hekate on the SD and just chainload that instead.

Joined
Oct 23, 2020
Messages
41
Trophies
0
Age
37
XP

177

Country
Brazil

  • #18

That means the game didn’t install fully (installer hung mid-install or was otherwise interrupted)
Update Hekate and Atmosphere FIRST, and THEN update HOS using Daybreak.
Then try installing with DBI again. I don’t see why you can’t use it.

Post automatically merged:

Oh, and don’t forget the sigpatches.

Hi, I just wanted to share my experience here, which I believe could lead us to a more concrete conclusion.
I’ve been struggling to install 10GB+ games (take Rocket League as an example) using Awoo, it’s too unstable. Switched to DBI.
Now the base game, which is less than 4GB installs just fine with DBI. As for the cumulative update, which is huge, I noticed from DBI’s output, one of the signatures failed to check (it was a Rocket League base game + updates + DLC install), but I believe that was an isolated case.

Then DBI proceeded and had the game successfully installed on my Switch Lite. Next, before launching it, I checked for its integrity (again with DBI) and it passed. After launching it, I got the error message in discussion on this thread, but pressing OK didn’t kick me out, as the game proceeded to load and I was able to play it normally. So JerryTheHomebrewer’s theory doesn’t apply here, I guess, for the reasons I mentioned. So @Hayato213 ‘s statement seems to be the root cause for the error message pop up:

2123-0011 refers to online service restriction so if you have incognito you can’t access any online service.

I launched the game again, this time with wifi/BT disabled and the error message did not show up.
So I guess it has nothing to do with a bad install or something that was left out during the installation process, and more to do with online connectivity.

Being that the case, is this how we’re now supposed to handle this error code?
I mean, if you launch a game that supports online multiplayer, are we to expect this error code to show up and just dismiss it?
I do have incognito mode working, as my serial number is a bunch of zeros, but I’m just wondering: dismiss this error code & resume playing or should we NOT get this error message at all and the fact that it pops up upon launching a game means something is not working the way it should?

jeffyTheHomebrewer

  • #19

Hi, I just wanted to share my experience here, which I believe could lead us to a more concrete conclusion.
I’ve been struggling to install 10GB+ games (take Rocket League as an example) using Awoo, it’s too unstable. Switched to DBI.
Now the base game, which is less than 4GB installs just fine with DBI. As for the cumulative update, which is huge, I noticed from DBI’s output, one of the signatures failed to check (it was a Rocket League base game + updates + DLC install), but I believe that was an isolated case.

Then DBI proceeded and had the game successfully installed on my Switch Lite. Next, before launching it, I checked for its integrity (again with DBI) and it passed. After launching it, I got the error message in discussion on this thread, but pressing OK didn’t kick me out, as the game proceeded to load and I was able to play it normally. So JerryTheHomebrewer’s theory doesn’t apply here, I guess, for the reasons I mentioned. So @Hayato213 ‘s statement seems to be the root cause for the error message pop up:

I launched the game again, this time with wifi/BT disabled and the error message did not show up.
So I guess it has nothing to do with a bad install or something that was left out during the installation process, and more to do with online connectivity.

Being that the case, is this how we’re now supposed to handle this error code?
I mean, if you launch a game that supports online multiplayer, are we to expect this error code to show up and just dismiss it?
I do have incognito mode working, as my serial number is a bunch of zeros, but I’m just wondering: dismiss this error code & resume playing or should we NOT get this error message at all and the fact that it pops up upon launching a game means something is not working the way it should?

Hm… I mean, Portal 2 crashes thanks to the nintendo-blocking DNS settings a lot of us use (unless you have Airplane mode on) but still, not sure if this is a similar thing here

  • #20

Hello everyone :)

I haven’t used my Switch for almost 1 year now and started to use it again yesterday using Atmosphere as a CFW.
Everything have been working great, but the only thing I’ve done is to update Tinfoil, and Goldleaf to install new games.
I did manage to Install 2 games yesterday, but today all of the sudden whenever I try to install a random game (doesn’t matter which one), it always look like a spinning symbol and whenever I try to open it i get this message (picture below).

Is my SD card corrupted? And is there anything I can do?
I haven’t had this issue before when I last time used it even though I used Goldleaf and Tinfoil back then :(

**********************

UPDATE: I finally managed to fix this error by updating the Atmosphere CFW and Firmware version to the latest version one. After that everything worked great without any issues :)

**********************

hello everybody.

I went to run my Tinfoil for the first time and this error already appeared, I already restarted the console, put it in flight mode, cleared cache, and nothing. Any ideas on how to get the app off the home screen? Does not enable options like the + button.

I don’t want to use Tinfoil anymore, but I don’t want to have this app «running» on the home screen. I did some research and this post was the latest information I could find. I saw information that Tinfoil was discontinued, I don’t know if it’s true.

My console is in version 16.0.3 and AMS 1.5.4lE

Similar threads

  • No one is chatting at the moment.

    K3N1

    @

    K3N1:

    Introducing Amazon eero Max 7 tri-band mesh wifi router | Up to 9.4 Gbps | Connect 200+ devices…

    Possible solutions

    • Restart the Nintendo Switch console by holding down the POWER Button for three seconds, then select Power Options followed by Restart.
      • If the console does not respond, hold down the POWER Button for twelve seconds to force it to shut down, then power on the console again.
    • Power cycle your home network, then perform a connection test.
      • Jot down the connection test results (status, NAT type, download speed, upload speed).
    • Move the Nintendo Switch console closer to the wireless router.
      • If possible, place the Nintendo Switch within 10 to 15 feet of the wireless router to improve the signal strength during troubleshooting.
    • Move any metal objects or electronic devices away from your Nintendo Switch console and wireless router.
      • Metal objects and electronic devices may interfere with wireless signals. If you have any of these, such as filing cabinets, speakers, power strips, glass, or cordless phones, next to your system or wireless router, move them away.
    • Manually enter an alternate DNS.
    • If the issue persists, try connecting online using a different access point.

    Situation not resolved

    Если вы являетесь владельцем Nintendo Switch, вы знаете, как неприятно сталкиваться с кодом ошибки. Одним из кодов ошибок, который вызывает проблемы у некоторых пользователей, является код 2123. Эта ошибка может возникнуть, когда вы пытаетесь получить доступ к определенным функциям на своем коммутаторе, и с ней может быть очень неприятно.

    Простой способ исправить ошибку переключателя Nintendo 2123

    Но не волнуйтесь — вы можете попробовать несколько способов исправить код ошибки 2123 на Nintendo Switch. В этой статье мы рассмотрим некоторые потенциальные решения, которые могут помочь вам снова запустить коммутатор.

    Код ошибки 2123 — это ошибка, которая может возникнуть при использовании Nintendo Switch. Обычно оно появляется при попытке доступа к онлайн-сервису, например Nintendo eShop, или при попытке загрузить или обновить игру или приложение.

    Когда вы видите код ошибки 2123, это означает, что возникла проблема с подключением к Интернету или с серверами Nintendo. Это также может быть вызвано проблемами с самим коммутатором, например программной ошибкой или аппаратной проблемой.

    Что вызывает код ошибки 2123

    Прежде чем мы углубимся в возможные решения этой ошибки, полезно понять, что может быть ее причиной. Код ошибки 2123 может быть вызван множеством факторов, которые описаны ниже.

    Причина №1) Слабое или нестабильное интернет-соединение

    Если ваш коммутатор подключен к слабой или нестабильной сети, это может привести к появлению кода ошибки 2123. Это связано с тем, что Switch использует стабильное подключение к Интернету для многих своих функций, таких как многопользовательская онлайн-игра, покупки в интернет-магазине и загрузка обновлений.

    Причина №2) Проблемы с сервером

    Если серверы Nintendo не работают или проходят техническое обслуживание, это может привести к появлению кода ошибки 2123. В этом случае вам нужно будет просто подождать, пока проблема не будет решена.

    Причина №4) Устаревшее ПО

    Если вы используете более старую версию прошивки коммутатора или определенное программное обеспечение, это может привести к появлению кода ошибки 2123. В этом случае вам необходимо обновить программное обеспечение до последней версии, чтобы решить проблему.

    Причина №5) Поврежденные данные

    В некоторых случаях код ошибки 2123 может быть вызван повреждением данных на коммутаторе. Это может быть вызвано различными факторами, такими как отключение электроэнергии или программный сбой.

    Как исправить код ошибки 2123

    Теперь, когда мы лучше понимаем, что может быть причиной ошибки 2123, давайте рассмотрим некоторые способы ее исправления.

    Метод № 1) Перезагрузите Nintendo Switch

    Первое решение — просто перезапустить коммутатор. Иногда простой перезапуск может устранить код ошибки 2123 и позволить вам получить доступ к функции или функции, которую вы пытались использовать.

    Чтобы перезапустить коммутатор, выполните следующие действия:

    1. Нажмите и удерживайте кнопку питания в верхней части коммутатора в течение нескольких секунд.
    2. Когда появится меню питания, выберите «Электропитание».
    3. Выберите «Перезагрузить».
    4. Ваш коммутатор выключится и перезапустится.
    5. После завершения перезапуска повторите операцию и посмотрите, устранен ли код ошибки 2123.

    Способ № 2) Проверьте подключение к Интернету

    Если перезапуск вашего коммутатора не устранил код ошибки 2123, следующий шаг, который вы должны сделать, — это проверить подключение к Интернету. Как упоминалось ранее, код ошибки 2123 может быть вызван слабым или нестабильным интернет-соединением.

    Чтобы проверить подключение к Интернету на коммутаторе, выполните следующие действия:

    1. Перейдите в «Системные настройки» на главном экране.
    2. Прокрутите вниз и выберите Интернет.
    3. Выберите Настройки Интернета.
    4. Выберите текущую сеть Wi-Fi.
    5. Выберите «Проверить соединение».

    Коммутатор проверит, подключен ли он к Интернету. Если тест прошел успешно, это означает, что ваше интернет-соединение стабильно, и код ошибки 2123, вероятно, вызван чем-то другим. Если тест не пройден, это может указывать на проблему с подключением к Интернету.

    Способ №3) Загрузить снова

    Если игра не загружается и продолжает выдавать ошибку 2123-1502, это может быть связано с какой-то ошибкой в ​​протоколе рукопожатия Switch-сервера.

    Вы можете решить проблему, попытавшись загрузить все это снова. Однако сначала убедитесь, что у вас достаточно места для завершения загрузки на коммутаторе.

    1. Выберите Отмена, чтобы остановить процесс загрузки.
    2. Затем снова нажмите кнопку «Загрузить».
    3. Теперь должен начаться процесс загрузки. Подождите и дайте ему завершиться.
    4. Если вы все еще видите ошибку, нажмите «Отмена» еще раз.
    5. Загрузите снова и продолжайте повторять попытку, пока он не загрузится.
    6. Теперь проблема должна быть решена.

    Способ №4) Очистить кеш

    Очистка кеша обычно устраняет большинство проблем, поскольку удаляет любые поврежденные файлы, которые могут останавливать процесс загрузки и вызывать ошибки. Это также довольно легко сделать и требует минимальных усилий.

    Вы не потеряете свои сохраненные данные и игры, если будете чистить только кеш, а не сбрасывать всю систему. Очистка кеша избавит только от бесполезных, глючных файлов.

    1. Нажмите кнопку «Домой» на Nintendo Switch, чтобы открыть «Настройки».
    2. Перейдите в Системные настройки.
    3. Перейти к системе
    4. Прокрутите вниз, чтобы найти параметры форматирования. Они должны появиться справа от экрана.
    5. Выберите Сбросить кеш.

    Метод № 5) Обновите систему

    Иногда ошибка может быть вызвана тем, что вы используете устаревшую версию прошивки, так как это делает ее несовместимой с серверами Nintendo.

    Убедитесь, что ваше программное обеспечение обновлено, так как это может решить большинство проблем в системе, включая ошибку 2123.

    1. Откройте Системные настройки.
    2. Затем перейдите на вкладку «Система».
    3. Выберите Обновление системы. Дождитесь установки обновления.
    4. Перезагрузите коммутатор после завершения обновления.

    Метод № 6) Сбросить Nintendo Switch

    Если вы перепробовали все вышеупомянутые варианты и проблема так и не исчезла, попробуйте сбросить коммутатор до заводских настроек. Это устранит ошибку, если ваша прошивка Nintendo была серьезно повреждена.

    Прежде чем начать, мы рекомендуем вам сделать резервную копию ваших данных, чтобы не потерять сохраненный прогресс.

    Кроме того, выключите Nintendo Switch и извлеките SD-карту.

    1. Откройте Системные настройки.
    2. Перейти к системе.
    3. Затем нажмите «Параметры форматирования». Вас могут попросить ввести PIN-код.
    4. Нажмите «Инициализировать консоль».
    5. Прежде чем двигаться дальше, убедитесь, что ваши данные скопированы.
    6. Нажмите “Далее. Выберите Восстановить заводские настройки.
    7. Дождитесь завершения процесса.
    8. Перепрограммируйте коммутатор по своему усмотрению и настройте его. Теперь ошибка, скорее всего, исчезнет, ​​и вы сможете возобновить свою обычную деятельность.

    Заключение

    Обнаружение ошибки на вашей любимой игровой консоли — не идеальная ситуация для всех, но и не стоит беспокоиться. В большинстве случаев вы можете легко исправить ошибки самостоятельно. Если вы прочитали наше руководство, вы, вероятно, исправили ошибку и мирно вернулись к игре.

    Если по какой-то причине вы перепробовали все, а ошибка не исчезает, вам следует обратиться в службу поддержки Nintendo. Сотрудники службы поддержки помогут вам разобраться с проблемой, и вы быстро вернетесь к использованию коммутатора!

    Однако в большинстве случаев вы можете решить проблему самостоятельно, выполнив шаги, которые мы перечислили выше. Поэтому, если вы видите ошибку, сохраняйте спокойствие и просто воспользуйтесь нашими советами и рекомендациями!

    If you’re a Nintendo Switch owner, you know how frustrating it can be to encounter an error code. One error code that has been causing problems for some users is the 2123 code. This error can occur when you’re trying to access certain features on your Switch, and it can be a real nuisance to deal with.

    Easy Way to Fix Nintendo switch error 2123

    But don’t worry – you can try a few things to fix the error code 2123 on your Nintendo Switch. In this article, we’ll review some potential solutions that may help you get your Switch up and running again.

    What Is The Error Code 2123

    Error code 2123 is an error that can occur when you are using the Nintendo Switch. It usually appears when trying to access an online service, such as the Nintendo eShop, or when trying to download or update a game or application. 

    When you see error code 2123, it means that there is a problem with your internet connection or with the Nintendo servers. It can also be caused by issues with your Switch itself, such as a software bug or a hardware problem.

    What Causes The Error Code 2123

    Before we dive into the potential solutions for this error, it’s helpful to understand what might be causing it in the first place. The error code 2123 can be caused by a variety of factors which have been explained below. 

    Reason#1) A weak or unstable internet connection

    If your Switch is connected to a weak or unstable network, it can cause the error code 2123 to appear. This is because the Switch relies on a stable internet connection for many of its features, such as online multiplayer, eShop purchases, and downloading updates.

    Reason#2) Server issues

    If Nintendo’s servers are down or undergoing maintenance, it can cause the error code 2123 to appear. In this case, you will just need to wait until the issue is resolved.

    Reason#4) Outdated software

    If you’re using an older version of the Switch’s firmware or a specific software, it could cause the error code 2123 to appear. In this case, you’ll need to update the software to the latest version to resolve the issue.

    Reason#5) Corrupted data

    In some cases, the error code 2123 can be caused by corrupted data on your Switch. Various factors, such as a power outage or a software glitch, can cause this.

    How To Fix The Error Code 2123

    Now that we have a better understanding of what might be causing the 2123 error, let’s look at some ways you can try to fix it.

    Method#1) Restart Your Nintendo Switch

    The first solution is simply restarting your Switch. Sometimes, a simple restart can resolve the error code 2123 and allow you to access the feature or function you were trying to use.

    To restart your Switch, follow these steps:

    1. Press and hold the Power button on the top of the Switch for a few seconds.
    2. When the power menu appears, select Power Options.
    3. Select Restart.
    4. Your Switch will shut down and restart. 
    5. Once it’s finished restarting, try the operation again and see if the error code 2123 has been resolved.

    Method#2) Check Your Internet Connection

    If restarting your Switch didn’t fix the error code 2123, the next step you should take is to check your internet connection. As mentioned earlier, the error code 2123 can be caused by a weak or unstable internet connection.

    To check your internet connection on your Switch, follow these steps:

    1. Go to System Settings on the home screen.
    2. Scroll down and select Internet.
    3. Select Internet Settings.
    4. Select your current Wi-Fi network.
    5. Select Test Connection.

    The Switch will perform a test to see if it’s connected to the internet. If the test is successful, it means that your internet connection is stable, and the error code 2123 is likely caused by something else. If the test fails, it could indicate a problem with your internet connection.

    Method#3) Download Again

    If the game won’t download and persists with the error 2123-1502, it may be due to some bug in the Switch-server handshake protocol.

    You can resolve the issue by attempting to download it all again. First, however, make sure you have enough space to finish the download on your Switch.

    1. Select Cancel to halt the downloading process. 
    2. Next, press the Download button again.
    3. The downloading process should now start. Wait and let it complete.
    4. If you still see an error, press Cancel again.
    5. Download again and keep retrying until it downloads.
    6. The problem should now be resolved.

    Method#4) Clean the Cache

    Clearing the cache usually fixes most problems as it clears out any corrupted files that might be halting the download process and causing errors. It’s also pretty easy to do and takes minimal effort. 

    You will not lose your saved data and games if you only clean the cache and not resetting the whole system. Cleaning the cache will only get rid of useless, bugged files.

    1. Press the Home button on the Nintendo Switch to open Settings. 
    2. Go to System Settings
    3. Go to System
    4. Scroll down to find the Formatting Options. They should appear towards the right of the screen. 
    5. Select Reset Cache. 

    Method#5) Update The System

    Sometimes the error can be caused if you’re using an outdated version of the firmware, as this makes it incompatible with Nintendo servers.

    Ensure your software is updated, as this can fix most problems in the system, including error 2123.

    1. Open System Settings
    2. Then, go to the System tab.
    3. Select System Update. Wait for the update to install.
    4. Restart your Switch after the update has finished.

    Method#6) Reset the Nintendo Switch

    If you’ve tried all the aforementioned options and the problem just won’t disappear, you should try resetting the Switch to its factory settings. This will remove the error if your Nintendo firmware has been severely corrupted.

    Before you start, we suggest you back up your data to avoid losing any saved progress.

    Moreover, power off the Nintendo Switch and remove the SD card.

    1. Open System Settings
    2. Go to System.
    3. Then, click on Formatting Options. You may be asked for the PIN.
    4. Click the Initialize Console option. 
    5. Before moving forward, make sure your data is backed up.
    6. Press Next. Select Restore Factory Settings.
    7. Wait for the process to be completed.
    8. Reprogram the Switch as you please and set it up. The error will now likely be gone, and you will be able to resume your normal activities. 

    Conclusion

    Encountering an error on your favorite gaming console isn’t the ideal situation for anyone, but there’s no need to fret either. Most of the time, you can easily fix the errors by yourself. If you’ve read through our guide, you have probably fixed the error and are back to gaming peacefully.

    If for some reason, you’ve tried everything and the error just won’t go away, you should contact Nintendo Assistance. The support staff will help you navigate the problem, and you’ll be back to using your Switch in no time!

    However, in most cases, you can resolve the issue yourself by following the steps we’ve listed above. So if you see an error, stay calm and just reach for our tips and tricks!

    Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Нинтендо свитч код ошибки 2110 1100
  • Никем не замеченная ошибка никого не
  • Ниссан жук ошибка при запуске
  • Ниссан икстрейл код ошибки р1110
  • Ник изобретатель ошибка