the Nextcloud Desktop Client didn’t sync files, where last modification date is 01.01.1970 and tells «invalid modification time. Not uploaded to the Server». So the 01.01.1970 is a default initialisation date (if no other is available) from many systems. The Files should be syncroniszed with this date, too.
Steps to reproduce
Create a file with random created and last access date (e.g. today, now) and last modification Date at 01. January 1970 01:00:00
Start Nextcloud Desktop Sync Client in actual Version 3.4.3 and try to sync the folder where the file is in to the NC Server (here actual stabile Version 23.0.2).
The Client will give red warnings withe «Filepath\FILENAME.EXT has an invalid modification time. Not uploaded to the Server»
The Nextcloud Logfile on the Client says (i masked the real path of the files with «PATHMASKED»):
_
#=#=#=#=# Propagation starts 2022-03-04T08:31:06Z (last step: 12350 msec, total: 12350 msec)
||PATHMASKED/IMG_2576_HEVC.MOV|8|1|0||2777532||2|Die Datei PATHMASKED\IMG_2576_HEVC.MOV hat eine ungültige Änderungszeit. Nicht auf den Server hochladen.|0|0|0||
||PATHMASKED/IMG_2577_HEVC.MOV|8|1|0||3014659||2|Die Datei PATHMASKED\IMG_2577_HEVC.MOV hat eine ungültige Änderungszeit. Nicht auf den Server hochladen.|0|0|0||
||PATHMASKED/IMG_2578_HEVC.MOV|8|1|0||3729151||2|Die Datei PATHMASKED\IMG_2578_HEVC.MOV hat eine ungültige Änderungszeit. Nicht auf den Server hochladen.|0|0|0||
||PATHMASKED/IMG_2579_HEVC.MOV|8|1|0||3249471||2|Die Datei PATHMASKED\IMG_2579_HEVC.MOV hat eine ungültige Änderungszeit. Nicht auf den Server hochladen.|0|0|0||
#=#=#=# Syncrun finished 2022-03-04T08:31:06Z (last step: 146 msec, total: 12497 msec)
_
This is perfectly reproducible on two Windows 11 systems (connected to the same Nextcloud account).
I’m using a traditional setup with a single Nextcloud folder that is locally synchronized (no virtual folders).
Expected behaviour
Nextcloud uploads the file without a notice, as it did for years.
Actual behaviour
Nextcloud did not upload the files and is resyncing to death again and again, because it couldn’t upload the files due the old modification date.
Client configuration
Client version: 3.4.3
Operating system: Windows 11 (21H2 Build 22000.493)
OS language: German
Installation path of client: C:\Program Files\Nextcloud
Server configuration
Nextcloud version: 23.0.2
Storage backend (external storage): local
При работе в Nextcloud возникают ошибки.
Для их устранения необходимо перевести облачное хранилище в режим обслуживания. Сделаем это с помощью утилиты occ находящаяся в корне web-проекта.
Переводим в режим обслуживания выполнив команду:
# sudo -u www-data php occ maintenance:mode --on
Для отключения режима обслуживания выполним команду:
# sudo -u www-data php occ maintenance:mode --off
В режиме обслуживания на Desktop-клиентах будет запрошен пароль пользователя.
Ошибка «File is locked»
Ошибка при использовании серверов с медленной дисковой подсистемой.
Для исправления потребует перевести хранилища в режим обслуживания и выполненить SQL-запрос по очистке таблицы блокировок.
> delete from oc_file_locks;
Ошибка «Файл был удален с сервера» («File was deleted from server»)
Это довольно распространенная не блокирующая ошибка и синхронизация будет продолжаться, но в логах клиента будут присутствовать соответствующие ошибки.
Для устранения этой ошибки необходимо воспользоваться встроенной функцией сканирования файлового хранилища. Эта функция может быть запущена для всех пользователей:
# sudo -u www-data php occ files:scan --all
Это доволно длительная операция и зависящая от того сколько пользователей и файлов и для устранения проблем у одного пользователя можно указать вместо параметра его имя или идентификатор из Active Directory:
# sudo -u www-data php occ files:scan 2718B513-40C2-497A-8461-5CA930CEC4E9
Если вам известно расположение сбойного файла, то можно указать какой каталог требуется пересканировать:
# sudo -u www-data php occ files:scan 2718B513-40C2-497A-8461-5CA930CEC4E9 \ --path="2718B513-40C2-497A-8461-5CA930CEC4E9/files_versions/"
Когда штатные средства не помогают, придется удалить записи о файлах напрямую из базы данных, подключаемся базе данных mysql и выполняем запрос файлового идентификатора искомого файла.
> select fileid,path from oc_filecache where path like '%data/4.%';
Где, ‘%data/4.%’ — это запрос части имени файла вызывающего ошибку.
Следующим этапом удаляем идентификаторы сбойных файлов:
> delete from oc_filecache where fileid=589434;
589434 — соответственно идентификатор сбойного файла.
Ошибка «Precondition failed (An If-Match header was specified and the resource did not exist)»
Ошибка возникает на стороне клиента и оптимальным решением является переместить файл на временное хранение в другой каталог и после окончания синхронизации переместить файл обратно.
Loading
Задача:
Найти причину возникновения ошибки синхронизации файлов облака nextclouв с компьютером
—————————————————————
Не вдаваясь в подробности, сразу укажу причину появления ошибки у меня.
root@cloud:/ # df -h Filesystem Size Used Avail Capacity Mounted on /dev/da0s1a 18G 17G 409M 98% / devfs 1.0K 1.0K 0B 100% /dev /dev/da1p1 4.4T 2.8T 1.2T 69% /mnt/da1p1 zroot/docker 3.6G 23K 3.6G 0% /usr/docker zroot 3.6G 23K 3.6G 0% /zroot root@cloud:/ #
Как выяснилось просто отсутствовало место, так как машина виртуальная и на системе FreeBSD, то достаточно было просто увеличить диск, как в статье “FreeBSD: Как увеличить/изменить ufs раздел диска“
Другие статьи
Метки: FreeBSDnextcloudnextcloud 19
Вам может также понравиться…
Go to NextCloud
Nextcloud not syncing all files
I am quite new to Nextcloud, as I am used to Synology Drive for syncing files.
Recently I switched from Synology to unRAID, and figured I give Nextcloud a try as a replacement for Synology Drive. I set up Nextcloud in a docker container, set up users and route trafic through Nginx Proxy Manager with a Let’s Encrypt certificate.
On my desktop PC I installed the Nextcloud client and copied all my Synology Drive data into the Nextcloud folder — around 30 GB in total.
It took quite a while before the sync was done. When I was finaly done, I noticed that around 50% of my directories still had the «spinning arrows»-status in Windows Explorer. When I checked in the Nextcloud interface on my server, the entire folder structure was there, but a lot of files is missing.
In some cases I am able to force a sync, if I rename the folder to something new and then rename it back. This only works on the last directory in the folder structure — if I rename the top level directory it doesn’t resync all the files that are missing.
I checked the log files on the Nextcloud server, and the missing files is not mentioned anywhere.
Edit: I found the client logs as well, and found this «Unkown error» for several folders.
23:15:54||Documents/Hobby/3D print STL GCODE/stackable-fuseholder|8|1|1644947624||4096|00046104ocxk3llgeps2|4|Unknown error|201|0|0|f8ce472a-824a-48f2-be9e-6db047dd2c85|
Do you guys have any idea about what is happening, and how to fix it?