Network exception ошибка

Сообщается, что некоторые пользователи Starbound видят ошибку NetworkException (соединение не выполнено) при попытке подключиться к многопользовательскому серверу. Сообщается, что эта проблема возникает в Windows 7, Windows 8.1 и Windows 10.

Ошибка исключения сети StarBound

После тщательного изучения этой проблемы выясняется, что существует несколько различных распространенных сценариев, которые могут привести к такому поведению игрового клиента при попытке подключения к существующему многопользовательскому серверу. Вот список виновников, которые могут вызвать ошибку NetworkException ‘(Join Failed) с Starbound:

  • UPnP отключен – если вы используете более новую модель маршрутизатора, вы можете ожидать появления этой ошибки, если ранее вы отключили Universal Plug and Play (UPnP). Эта функция важна для подключения к разным серверам Starnbound, поскольку она автоматически перенаправляет порты, используемые игрой.
  • Порты Starbound не перенаправляются – если вы используете более старую модель маршрутизатора (та, которая не поддерживает UPnP), вам нужно будет решить проблему перенаправления требуемых портов вручную из настроек вашего маршрутизатора в соответствии с платформой, на которой вы работаете. пытается продолжить игру.
  • Повреждение файла игры. По словам некоторых затронутых пользователей, запускающих игру через Steam, вы также можете ожидать появления этой ошибки в тех случаях, когда файл игры или связанная с ним зависимость отсутствует или поврежден. В этом случае вы можете решить проблему, запустив проверку целостности из меню Steam.
  • Соединение Starbound заблокировано брандмауэром – ложное срабатывание может убедить ваш пакет безопасности заблокировать входящие и исходящие соединения с сервером Starbound. В этом случае вы можете решить проблему, добавив в белый список Starbound, а также программу запуска, которую вы используете для запуска игры.
  • Основное сетевое ограничение. В некоторых случаях сетевое ограничение (связанное с IPv4-соединением), наложенное на уровне интернет-провайдера, препятствует соединению с сервером Starbound. Подобные ситуации обычно можно решить с помощью приложения VPN-туннелирования, такого как Hamachi, при подключении к игровому серверу.

Теперь, когда вы знаете всех потенциальных виновников, которые могут нести ответственность за эту проблему, вот список методов, которые другие игры Starbound использовали для решения этой конкретной проблемы:

1. Включение UPnP (если применимо)

Одна из наиболее распространенных проблем, о которых сообщается, которая вызывает эту ошибку Starbound, – это случай, когда порты, используемые игрой, не перенаправляются, поэтому соединение с игровым сервером не может быть установлено вашим компьютером.

В настоящее время подавляющее большинство маршрутизаторов могут автоматически перенаправлять порты, используемые играми, в которые мы играем, с помощью функции UPnP (Universal Plug and Play).

Поэтому, если ваш маршрутизатор поддерживает Universal Plug and Play, решение очень простое – просто войдите в настройки маршрутизатора и включите UPnP, чтобы ваш маршрутизатор автоматически переадресовал порты, используемые вашей игрой.

Несмотря на то, что инструкции о том, как это сделать, отличаются от маршрутизатора к маршрутизатору, вам необходимо выполнить ряд общих инструкций, чтобы включить UPnP на вашем маршрутизаторе.

Включение UPnP

Убедившись, что UPnP включен, перезагрузите маршрутизатор и компьютер, на котором вы играете, и посмотрите, устранена ли проблема.

Если ваш маршрутизатор не поддерживает Universal Plug and Play, перейдите к следующему потенциальному исправлению ниже.

Если вы используете более старую модель маршрутизатора, которая не поддерживает UPnP, вам необходимо предпринять некоторые дополнительные шаги для перенаправления портов, используемых игрой, вручную (в зависимости от платформы, на которой вы играете в Starbound).

Несколько затронутых пользователей, с которыми мы сталкиваемся с той же проблемой, сообщили, что проблема была окончательно устранена после того, как они получили доступ к настройкам своего маршрутизатора вручную и перенаправили порты, используемые Starbound.

Примечание. Каждая ситуация будет немного отличаться в зависимости от производителя вашего маршрутизатора, но мы создали серию общих шагов, которые помогут вам пройти весь процесс.

Следуйте инструкциям ниже, чтобы перенаправить необходимые порты StarBound вручную из настроек вашего маршрутизатора:

  1. На ПК, который подключается к той же сети, которую вы используете при игре в Starbound, откройте браузер по умолчанию, введите один из следующих адресов и нажмите Enter, чтобы открыть настройки маршрутизатора: 192.168.0.1 192.168.1.1
  2. После того, как вы окажетесь на начальном экране входа в систему, введите учетные данные для входа в настройки маршрутизатора.Доступ к настройкам маршрутизатора

    Примечание. В большинстве моделей маршрутизаторов вы сможете войти в систему с учетными данными по умолчанию – admin в качестве имени пользователя и 1234 в качестве пароля. Если эти общие учетные данные не работают, посмотрите на заднюю часть маршрутизатора или найдите в Интернете учетные данные для входа по умолчанию в соответствии с моделью вашего маршрутизатора.

  3. После того, как вы успешно вошли в настройки вашего маршрутизатора, разверните меню Advanced / Expert и найдите параметр с именем Port Forwarding / NAT Forwarding.
    Перенаправление необходимых портов
  4. Затем откройте указанные ниже порты вручную, чтобы убедиться, что ваша сеть будет принимать входящие соединения от Starbound в соответствии с платформой, на которой вы играете: Starbound – PC TCP: 21025 UDP: Starbound – Playstation 4 TCP: 1935,3478 -3480 UDP: 3074,3478-3479 Starbound – Xbox One TCP: 3074 UDP: 88,500,3074,3544,4500 Starbound – Steam TCP: 21025,27015-27030,27036-27037 UDP: 4380,27000-27031,27036
  5. После того, как каждый порт будет успешно перенаправлен, перезагрузите компьютер, снова запустите игру и посмотрите, устранена ли проблема.

Если такая же проблема все еще возникает даже после того, как вы перенаправили необходимые порты вручную, перейдите к следующему потенциальному исправлению ниже.

3.Проверка целостности игрового файла (только Steam)

По словам некоторых затронутых пользователей, эта проблема также может быть связана с некоторым типом повреждения системных файлов, влияющим на локальную установку Starbound.

Если вы столкнулись с этой проблемой при запуске игры через Steam, вам следует найти время, чтобы выполнить проверку целостности файла и восстановить установку Starbound в Steam. Эта операция проверит каждый файл игры индивидуально и заменит каждый поврежденный элемент исправным эквивалентом – в случае отсутствия элемента эта операция также заменит его.

Следуйте инструкциям ниже, чтобы проверить файл Starbound в Steam с проверкой целостности файла:

  1. Начните с запуска клиента Steam, а затем войдите в систему, используя учетные данные своей учетной записи Steam.
  2. После того, как вы успешно вошли в свою учетную запись Steam, щелкните правой кнопкой мыши список, связанный со Starbound, на вкладке «Библиотека», затем нажмите «Свойства» во вновь появившемся контекстном меню.Доступ к экрану свойств Starbound
  3. На экране свойств затронутых игр нажмите «Локальные файлы», затем нажмите «Проверить целостность кэша игры».
    Запуск проверки целостности
  4. Наконец, подтвердите проверку целостности, затем дождитесь завершения операции, прежде чем перезапустить компьютер и снова запустить игру, чтобы проверить, устранена ли проблема.

Если вы по-прежнему видите ту же ошибку NetworkException при попытке подключиться к серверу Starbound, перейдите к следующему исправлению ниже.

4. Внесите в белый список Starbound внутри брандмауэра Windows

Если ни один из вышеперечисленных методов не помог вам, и вы используете пакет безопасности Windows (Защитник Windows + брандмауэр Windows), вероятно, эта проблема возникает из-за того, что соединение с игровым сервером рассматривается как потенциальное нарушение безопасности, и оно активно блокируется.

Если это подходящий сценарий, исправление простое – вам нужно внести в белый список как основной исполняемый файл, так и средство запуска Steam (если вы запускаете через Steam) в настройках AV / Firewall.

Примечание. Если вы используете сторонний пакет безопасности, инструкции, которые вам нужно будет выполнить для создания правила белого списка, будут отличаться от приложения к приложению. Найдите в Интернете инструкции по вашему конкретному приложению безопасности.

Но если вы используете Защитник Windows + брандмауэр Windows, следуйте пошаговым инструкциям ниже, чтобы создать правило белого списка для Starbound и средства запуска Steam, чтобы устранить проблему:

  1. Нажмите клавиши Windows + R, чтобы открыть диалоговое окно «Выполнить». Затем введите control firewall.cpl и нажмите Enter, чтобы открыть окно брандмауэра Windows.Доступ к экрану брандмауэра Windows
  2. Затем перейдите в меню слева в главном меню брандмауэра Защитника Windows и нажмите Разрешить приложение или функцию через брандмауэр Защитника Windows.Разрешение приложения через брандмауэр Windows
  3. В меню «Разрешенные приложения» нажмите кнопку «Изменить настройки».Внесение изменений в брандмауэр Windows
  4. Нажмите «Разрешить другое приложение» ниже, затем нажмите «Браузер» и найдите место, где установлена ​​игра.Разрешение Starbound
  5. После того, как вам удастся найти основной исполняемый файл для Starbound, добавьте его в белый список, затем повторите операцию с исполняемым файлом Steam.
  6. Наконец, в списке разрешенных приложений убедитесь, что установлены флажки Private и Public двух элементов, которые вы добавили ранее.
  7. Теперь просто сохраните изменения, затем попробуйте снова загрузить игру, чтобы проверить, возникает ли ошибка.

Если вы видите ту же ошибку записи на диск, даже если вы следовали инструкциям, перейдите к следующему возможному исправлению этой ошибки.

5. Использование Hamachi VPN.

Если ни один из вышеперечисленных методов не позволил вам нормально подключиться к серверу Starbound, скорее всего, вы имеете дело с каким-то типом сетевого ограничения, которое каким-то образом ограничивает обмен данными, который ваш компьютер делает с сервером Starbound.

В этом случае вы сможете решить проблему, используя VPN, чтобы создать впечатление, что вы не используете общее соединение IPv4. Самый простой способ сделать это – просто установить обычную игровую VPN.

Но если вы хотите максимизировать свои шансы на успех, правильный способ сделать это – использовать Hamachi (или аналогичное приложение для туннелирования VPN) для создания выделенной сети VPN, к которой вы и все ваши друзья подключены при присоединении к серверу Starbound.

Примечание: это может повысить ваш пинг, но это все же лучше, чем вообще не играть в игру.

Следуйте приведенным ниже инструкциям, чтобы установить Hamachi и настроить сеть VPN для использования с друзьями во время игры в Starbond:

  1. Откройте браузер по умолчанию и посетите официальный страница загрузки Hamachi. Оказавшись внутри, нажмите «Загрузить сейчас», чтобы загрузить последнюю версию Hamachi VPN.
  2. После завершения загрузки дважды щелкните hamachi.msi, затем следуйте инструкциям на экране, чтобы завершить установку приложения Hamachi.
  3. Когда появится запрос UAC (Контроль учетных записей пользователей), нажмите Да, чтобы предоставить доступ администратора.Установка Hamachi VPN
  4. После завершения установки перезагрузите компьютер и дождитесь завершения следующего запуска, прежде чем снова открыть Hamachi.
  5. Затем внутри основного экрана Hamachi нажмите кнопку питания и дождитесь успешного подключения.
  6. После установки соединения войдите в систему (или войдите, если у вас еще нет учетной записи) с помощью Hamachi.
  7. После успешного подключения к Hamachi нажмите «Создать новую сеть» в меню LogMeIn Hamachi.Создание сети в Hamachi
  8. Как только вы перейдете к следующему экрану, установите идентификатор сети и пароль для своей сети Hamachi VPN и запомните или запишите их.Настройка новой сети в Хамачи
  9. После успешного создания сети отправьте только что установленные учетные данные другу, с которым вы пытаетесь использовать GameStream, и попросите его также установить Hamachi и нажмите «Присоединиться к существующей сети», прежде чем вводить свои учетные данные.
  10. После того, как вы и ваш друг / друзья подключитесь к одной сети Hamachi, снова присоединитесь к тому же серверу Starbound и посмотрите, решена ли проблема.

Some Starbound users are reportedly seeing the ‘NetworkException’ (Join Failed)’ error when attempting to connect to a multiplayer server. This issue is reported to occur on Windows 7, Windows 8.1, and Windows 10.

StarBound Network Exception Error

After investigating this issue thoroughly, it turns out that there are several different common scenarios that might cause the game client to behave in this way when trying to connect to an existing multiplayer server. Here’s a list of culprits that might trigger the NetworkException’ (Join Failed) error with Starbound:

  • UPnP is Disabled – If you’re using a newer router model, you can expect to see this error if you previously disabled Universal Plug and Play (UPnP). This feature is essential in allowing you to connect to different Starnbound servers since it will automatically forward the ports used by the game.
  • Starbound ports are not forwarded – If you’re using an older router model (one that doesn’t support UPnP), you will need to go through the trouble of forwarding the required ports manually from your router settings according to the platform you’re attempting to playing the game on.
  • Game file corruption – According to some affected users launching the game through Steam, you can also expect to see this error occurring in those instances where a game file or associated dependency is missing or corrupted. In this case, you can resolve the issue by triggering an integrity check from Steam’s menu.
  • Starbound connection is blocked by a firewall – A false positive might convince your security suite to block incoming and outgoing connections with the Starbound server. In this case, you can resolve the issue by whitelisting Starbound as well as the launcher you use to launch the game.
  • Underlying Network Restriction – There are some instances where a network restriction (related to the IPv4 connection) imposed at an ISP level is preventing the connection with the Starbound server. Situations like this can typically be resolved by using a VPN tunneling app like Hamachi when connecting to the game server.

Now that you are aware of every potential culprit that might be responsible for this issue, here’s a list of methods that other Starbound games have used to fix this particular issue:

1. Enabling UPnP (if applicable)

One of the most common signaled issues that will produce this Starbound error is a case where the ports used by the game are not forwarded, so the connection with the game server cannot be established by your computer.

Nowadays, the vast majority of routers are perfectly capable of forwarding the ports used by the games we play automatically – via a feature called UPnP (Universal Plug and Play).

So if your router supports Universal Plug and Play, the solution is extremely easy – Simply access your router settings and enable UPnP to allow your router to automatically forward the ports used by the game you play.

Even though the instructions on how to do this are different from router to router, you need to follow a series of generic instructions to enable UPnP on your router.

Enabling UPnP

Once you have ensured that UPnP is enabled, reboot both your router and the PC you play the game on and see if the issue is now fixed.

In case your router does not support Universal Plug and Play, move down to the next potential fix below.

2. Forwarding StarBound’s Ports Manually

In case you’re using an older router model that doesn’t support UPnP, you’ll need to take some additional steps to forward the ports used by the game manually (depending on the platform you’re playing Starbound on).

Several affected users that we’re dealing with the same kind of issue have reported that the problem was finally fixed after they accessed their router settings manually and forwarded the ports used by Starbound.

Note: Every situation will be slightly different depending on your router manufacturer, but we’ve created a series of generic steps that should walk you through the entire process.

Follow the instructions below to forward the required StarBound ports manually from your router settings:

  1. On a PC that is connecting to the same network you use when playing Starbound, open your default browser, type one of the following addresses and press Enter to open your router settings:
    192.168.0.1 
    192.168.1.1
  2.  After you’re at the initial login screen, enter the login credentials to access your router settings.
    Accessing the Router settings

    Note: With most router models, you’ll be able to get in with the default login credentials – admin as username and 1234 as password. If these generic credentials don’t work, look on the back of your router or search online for the default login credentials according to your router model.

  3. After you have successfully arrived inside your router settings, expand the Advanced / Expert menu, and look for an option named Port Forwarding / NAT Forwarding.
    Forwarding the required ports
  4.  Next, go ahead and manually open the ports below to ensure that your network will accept incoming connections from the Starbound according to the platform that you’re playing on:
    Starbound - PC
    TCP: 21025
    UDP:
    
    Starbound - Playstation 4
    TCP: 1935,3478-3480
    UDP: 3074,3478-3479
    
    Starbound - Xbox One
    TCP: 3074
    UDP: 88,500,3074,3544,4500
    
    Starbound - Steam
    TCP: 21025,27015-27030,27036-27037
    UDP: 4380,27000-27031,27036
  5. Once every port is successfully forwarded, restart your computer, launch the game again, and see if the problem is now fixed.

If the same kind of issue is still occurring even after you forwarded the required ports manually, move down to the next potential fix below.

3.Checking the Game File’s Integrity (Steam Only)

According to some affected users, this issue can also be related to some type of system file corruption that is affecting the local installation of Starbound.

If you’re encountering this issue while launching the game through Steam, you should take the time to perform a file integrity check and repair your Steam installation of Starbound. This operation will check every game file individually and replace every corrupted item with a healthy equivalent – In case an item is missing, this operation will also replace it.

Follow the instructions below to verify the Starbound’s file inside Steam with a file integrity check:

  1. Start by launching your Steam client, then sign with your Steam account credentials.
  2. Once you have successfully signed in with your Steam account, right-click on the listing associated with Starbound from the Library tab, then click click on Properties from the newly appeared context menu.
    Accessing Properties screen of Starbound
  3. Inside the Properties screen of the affected games, go ahead and click on Local Files, then click on Verify Integrity of Game Cache.
    Triggering an integrity check
  4. Finally, confirm the integrity check, then wait until the operation is complete before restarting your computer and launching the game once again to see if the problem is now fixed.

If you still see the same NetworkException error when attempting to connect to a Starbound server, move down to the next fix below.

4. Whitelist Starbound inside Windows Firewall

If none of the other methods above have worked for you and you’re using the Windows Security suite (Windows Defender + Windows Firewall), it’s likely that this issue appears due to an instance where the connection with the game server is treated as a potential security breach and it’s actively being blocked.

If this is a suitable scenario, the fix is simple – You need to whitelist both the main executable and the Steam launcher (if you’re launching through Steam) inside your AV / Firewall settings.

Note: In case you’re using a 3rd party security suite, the instructions you’ll need to follow to create a whitelisting rule will be different from app to app. Search online for instructions on your specific security app.

But if you’re using Windows Defender + Windows Firewall, follow the step-by-step instructions below to create a whitelisting rule for Starbound and the Steam launcher to fix the issue:

  1. Press the Windows key + R to open up a Run dialog box. Next, type ‘control firewall.cpl’ and press Enter to open up the Windows Firewall window.
    Accessing the Windows firewall screen
  2. Next, go to the left side menu inside the main menu of the Windows Defender Firewall and click on Allow an app or feature through Windows Defender firewall.
    Allowing an app through Windows Firewall
  3. Inside the Allowed apps menu, click on the Change Settings button.
    Making Changes to Windows Firewall
  4. Click on Allow another app below, then click on Browser and find the location where the game is installed.
    Allowing Starbound
  5. After you manage to find the main executable for Starbound, add it to the whitelist, then repeat the operation with the Steam executable.
  6. Finally, inside the list of Allowed apps, make sure that both the Private and Public checkboxes of the two items you added previously are checked.
  7. Now just save the changes, then try to download the game again to see if the error still occurs.

If you’re seeing the same disk write error even if you followed the steps, go to the next possible fix for this error.

5. Using a Hamachi VPN

If none of the methods above have allowed you to connect to a Starbound server normally, chances are you’re dealing with some type of network restriction that is somehow restricting the data exchanges your PC makes with Starbound’s server.

In this case, you should be able to fix the problem by using a VPN to make it seem that you’re not using a shared IPv4 connection. The easiest way to do this is to simply install a conventional gaming VPN.

But if you want to maximize your chances of success, the proper way to do it is to use Hamachi (or a similar VPN tunneling app) to create a dedicated VPN network that you and all your friends are connected to when joining a Starbound server.

Note: This might make your ping higher, but it’s still better than not being able to play the game at all.

Follow the instructions below to install hamachi and set up a VPN network to use with your friends when playing Starbond:

  1. Open your default browser and visit the official download page of Hamachi. Once inside, click on Download now to download the latest version of Hamachi VPN.
  2. After the download is complete, double-click on hamachi.msi, then follow the on-screen instructions to complete the installation of the Hamachi application.
  3. When prompted by the UAC (User Account Control) prompt, click Yes to grant admin access.
    Installing Hamachi VPN
  4. Once the installation is complete, reboot your computer and wait for the next startup to complete before opening Hamachi once again.
  5. Next, inside the main Hamachi screen, click on the power button and wait for the connection to succeed.
  6. After the connection is established, log in (or sign in if you don’t already have an account) with Hamachi.
  7. After you successfully connect with Hamachi, click on Create a New network from the LogMeIn Hamachi menu.
    Creating a Network in Hamachi
  8. Once you get to the next screen, set a network ID and password for your Hamachi VPN network and remember it or note it down.
    Setting up a new network in Hamachi
  9. After the network is successfully created, go ahead and send the credentials you just established to the friend you’re trying to use GameStream with and ask him to install Hamachi as well and click on Join an existing network before inserting your credentials.
  10. After you and your friend/s are connected to the same Hamachi network, join the same Starbound server once again and see if the issue is now fixed.

Starbound is an action-adventure video game developed and published by Chucklefish. Many Windows users are encountering starbound error connecting network exception error when they are trying to connect to a multiplayer server.

Typically, this issue occurs on all versions of Windows based computers like as Windows 7, windows 8, Windows 8.1 and Windows 10. There are many reasons due to which this error appears on the Windows 10 operating system.

You can go through the causes provided in this article and then apply the solutions one after the other to solve starbound error connecting network exception.

After investigating, it turns out that there are several different common reasons responsible for the game client to behave in this way when users trying to connect to an existing multiplayer server. There might be some other causes responsible for the occurrence of this error.

  • Game file corruptions
  • Computer Virus or malware infection
  • RAM issues

Now, that you know the reasons behind the error, it’s time to move towards the solutions and get rid of this problem from your Windows OS as early as possible.

Technique 1: Enable UPNP for Router: The most common reason responsible for the occurrence of this error is a case where ports used by the game are not forwarded, so the connection with the game server cannot be established by your PC.  Today, vast majority of routers are capable of forwarding the ports used by the game via a feature called Universal Plug and Play.

To perform this task of enabling UPNP for your router, follow these steps as these are applicable to all routers. To know the details about Username, Password and IP address on the wireless router either you can see the router’s sticker or the manual guide.

Open the browser on your PC. Now, in search bar assign your router’s IP address and press on the Enter button

To get a login, Enter Username and Password

Now, go to Advanced > Forwarding tab here you will get a UPNP section > Enable the UPNP

For saving up the settings changes, click on Apply

Restart the router and wait until it gets connects.

Technique 2: Verify Integrity of Game Files: Another possible reason for this error is corrupted or missing game files. So, here check the integrity of game files and see if this is causing a problem with the game. If yes, then follow below-mentioned steps:

Open Steam client on your PC > Go to the LIBRARY.

Right-click on starbound > choose Properties.

Next, go to the LOCAL FILES tab.

Click on the VERIFY INTEGRITY OF GAME FILES button.

Wait for the game cache verification process to be completed and then close Steam

Now, relaunch the game and see if the error persists.

Technique 3: Forwarding Starbound’s Ports Manually: In case if you are using older router model that doesn’t support UPNP then you need to take some steps to forward the ports used by the game manually. Several users reported that the problem was fixed after they accessed their router settings manually and forwarded the ports used by Starbound. To do so, follow these steps:

Open your Default browser, type 192.168.0.1 or 192.168.1.1 address and press Enter to open Router settings.

To access your router settings, enter the login credentials (default login credentials –username admin and 1234 as password)

Once done, expand the Advanced/Expert menu and search for an option named Port forwarding/NAT forwarding.

Next, go ahead and manually open the ports below to ensure that your network will accept incoming connections from Starbound.

Starbound – PC

TCP: 21025

UDP:

Starbound – Playstation 4

TCP: 1935,3478-3480

UDP: 3074,3478-3479

Starbound – Xbox One

TCP: 3074

UDP: 88,500,3074,3544,4500

Starbound – Steam

TCP: 21025,27015-27030,27036-27037

UDP: 4380,27000-27031,27036

Once completed, reboot your system, launch the game again and see if the problem is now fixed.

Technique 4: Inside Windows Firewall, Whitelist Starbound: If none of the above mentioned methods work then you are using the Windows security suite. If this is a case, then you need to Whitelist both the main executable and the Steam launcher inside your antivirus/firewall settings. To do so, go below-mentioned instructions:

Press Win + R > type control firewall.cpl and press OK to open Windows Firewall window

Next, go to left side menu inside the Windows Defender Firewall and press on Allow an app or feature via Windows Defender Firewall

Inside it, click on the Change Settings button

Click on Allow other app below and then tap on Browser and find the location where the game is installed

After that, add it to the whitelist, then repeat the operation with the Steam executable

Lastly, inside the list of Allowed apps, make sure that both Private and Public checkboxes you added previously are checked

Just after that, save the changes then try to download the game again to check if the error still occurs.

Conclusion

Follow the solutions listed above one by one carefully. It is estimated one of our solutions works for you to fix starbound error connecting network exception. Apart from this issue, if you are encountering any other PC error or issue then try PC Repair Tool.

Using this tool will help you to get rid of common Windows errors and issues in just a few clicks. With this, you can remove malware, prevent file loss, hardware failure and repair the corrupted system files to enhance Windows PC performance.

By the look of things, even the «add» integration is failing due to «Network exception»… Here is the log error caused by adding the alpha ess integration:

Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/lib/python3.10/site-packages/aiohttp/web_protocol.py", line 435, in _handle_request
    resp = await request_handler(request)
  File "/usr/local/lib/python3.10/site-packages/aiohttp/web_app.py", line 504, in _handle
    resp = await handler(request)
  File "/usr/local/lib/python3.10/site-packages/aiohttp/web_middlewares.py", line 117, in impl
    return await handler(request)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/security_filter.py", line 60, in security_filter_middleware
    return await handler(request)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/forwarded.py", line 100, in forwarded_middleware
    return await handler(request)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/request_context.py", line 28, in request_context_middleware
    return await handler(request)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/ban.py", line 82, in ban_middleware
    return await handler(request)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/auth.py", line 236, in auth_middleware
    return await handler(request)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/view.py", line 136, in handle
    result = await result
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/config/config_entries.py", line 180, in post
    return await super().post(request, flow_id)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/data_validator.py", line 73, in wrapper
    result = await method(view, request, data, *args, **kwargs)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/data_entry_flow.py", line 110, in post
    result = await self._flow_mgr.async_configure(flow_id, data)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/data_entry_flow.py", line 280, in async_configure
    result = await self._async_handle_step(
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/data_entry_flow.py", line 367, in _async_handle_step
    result: FlowResult = await getattr(flow, method)(user_input)
  File "/config/custom_components/homeassistant-alphaESS/config_flow.py", line 58, in async_step_user
    await validate_input(self.hass, user_input)
  File "/config/custom_components/homeassistant-alphaESS/config_flow.py", line 35, in validate_input
    raise e
  File "/config/custom_components/homeassistant-alphaESS/config_flow.py", line 29, in validate_input
    await client.authenticate(data[CONF_USERNAME], data[CONF_PASSWORD])
  File "/usr/local/lib/python3.10/site-packages/alphaess/alphaess.py", line 64, in authenticate
    raise aiohttp.ClientResponseError(response.request_info, response.history,
aiohttp.client_exceptions.ClientResponseError: 200, message='Network exception, please try again later!', url=URL('https://cloud.alphaess.com/api/Account/Login')

Chucklefish Forums

  1. Hey all,

    Trying to join a MP server I set up, and I keep getting this:

    Join failed! Error connecting to ‘[IP]:[Port]’
    (NetworkException) cannot connect to [IP]:[Port]: A

    The weird thing is my friend on LAN can connect, and a friend on an entirely different remote connection can connect. But I can’t connect. I’ve tried searching for that error message and found nothing.

    I’ve tried re-installing the game, resetting settings files, disabling Firewall, disabling anti-virus (Microsoft Security Essentials), and forwarding the 21025 port (not sure if I did it right, though).

    I’ve also seen someone else report a (NetworkException) cannot connect to [IP]:[Port]: N, but I don’t know how that differs from : A

    Thanks for any help!

  2. Having this exact same error after I set up multiplayer and portforwarding for my neighbor (whom I share networks with).
    Before that, he was the one getting the error «: E»
    Really frustrating.

    EDIT: Going through the client logs reveals this.

    [00:40:16.065] [Error] Join failed! Error connecting to '10.33.77.190:21025'
    (NetworkException) cannot connect to 10.33.77.190:21025: A
    [0] 12e622a Star::captureStack
    [1] 12e5148 Star::StarException::StarException
    [2] 12879c5 Star::NetworkException::NetworkException
    [3] 12dad94 Star::TcpSocket::connect
    [4] 12daed6 Star::TcpSocket::connectTo
    [5] 124970d Star::ClientApplication::changeState
    [6] 12520e8 Star::ClientApplication::updateTitle
    [7] 124ffda Star::ClientApplication::update
    [8] 1805d6f Star::SdlPlatform::run
    [9] 1805fb6 Star::runMainApplication
    [10] 1252c3c WinMain
    [11] 191d066 __scrt_common_main_seh
    [12] 769062c4 BaseThreadInitThunk
    [13] 77050609 RtlSubscribeWnfStateChangeNotification
    [14] 770505d4 RtlSubscribeWnfStateChangeNotification
  3. Where are you getting your IP from, is it through cmd/ipconfig or are you using «what’s my ip» through google or some other website to find your IP. For me both are different (IPv4 in ipconfig, public address google and other sites gives me), I remember having a similar problem before (not with starbound) where my friend would not be able to connect to me through my IPv4 address but he could through an public IP detected by google. I’m not very good with networks so I don’t know what the difference is between the two but it may be worth trying both of them.

  4. I’m trying to play using Tunngle, but I’ve noticed after setting up Tunngle for my neighbor that I couldn’t join any multiplayer games anymore, not even my friend’s server (which is the IP you see there).

  5. Why are you using something like Tunngle for Starbound, from the looks of it it was designed to let you play games that can usually only connect over LAN to be played over internet and Starbound(nor any other modern game I can think of…) is not one of them.
    Also are you and your neighbor trying to connect to a server you are hosting, your neighbor is hosting or some other friend of yours is hosting. You said you ware setting up portforwarding for your neighbor but only the person hosting the server needs to have portforwarding set up.
    Lastly what exactly do you mean by you and your neighbor being on the same networks, are you shering the same router/internet connection or is it just the same internet provider.

  6. I’ve actually tested some things and as it turns out, I can’t connect to ANY multiplayer games anymore, it prints the same error. Tunngle, Hamachi or otherwise, it won’t work on my end.

    I was setting up portforwarding for my neighbor so he could properly use Tunngle (which the server host also used).
    Also, me and my neighbor do share the same router, yes.

  7. Well, if you are your neighbour share the same router than to connect between each other you would use the IPv4 address which you can find out by typing in «ipconfig» into cmd. The IP you used to try to connect to your friends server also looks like a private IP but it would make sense if Tunngle is allowing for LAN connections over the internet. The only thing is, if you and your neighbor share the same internet than setting up port-forwarding for him is the same as if you set it up for your self (unless I’m still confused and misunderstanding something).

    Honestly I have no idea how Tunngle works and as much as I hate to say ti I don’t think this is the right forum for your problem, since it’s not a problem related to stabound but the 3rd part software you’re using. I’m not saying this because I don’t want to help but because I simply can’t, and I think you’d be better of seeking help on the Tunngle forums where people actually know more about the software.

    The only advice I can give you is to stop using it all together for games that it’s not necessary, and use a standard internet connection which is much easier to set up, use and most of all, works. Although if you want to play on your friends server and he is using tunngle than it may not be an option for you.

  8. Actually, it is related to Starbound. I just said I can’t connect to any games at all anymore, and it’s a problem with my client, as I tried to connect to a server that is not even currently running and got the same error message.
    I’m starting to wonder if you actually read my posts, no offense.

  9. Sorry, I though by any multiplayer games you meant games that are not Starbound, my bad. I’ll try to set up tunngle for my self later and test it between a couple of my PCs (it should put them in a situation similar to yours) but for now I really need some sleep.

  10. Basically, everything worked 100% fine. After I set up Tunngle’s port for my neighbor, I noticed that I could no longer join any multiplayer games by IP anymore; it would print that exact message.
    Joining via Steam friends works fine however, which is the part that really confuses me. It’s not my firewall, it’s not my port settings either, I don’t know what’s going on.

  11. Welp, I’ve installed tunngle on 2 of my computers, port-forwarded the tunngle port but never encountered any issues connecting. The only time I got the «:A» error present in your log is when I tried to connect to a server on my network using my public IP address instead of my private IPv4 address. In your case you’re getting it when trying to connect to a private IPv4 address instead of a Public address to a server set up on someone eases network (which should never work in the first place but maybe it does via tunngle). Maybe ask your friend to provide you with his public address and try that. Dunno, maybe port-forwarding the same port twice on a single router only takes the last one into account which is why tunngle connection would only work for your neighbour but not you, I don’t know at this point.

Share This Page

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Netutils dll ошибка
  • Netsurveillance web ошибка загрузки файла
  • Netsh interface ipv4 add route синтаксическая ошибка
  • Netprofm ошибка 7023
  • Netprofm dll ошибка