#1
jenyatka
-
- Posters
- 37 Сообщений:
Newbie
Отправлено 11 Февраль 2019 — 12:33
Добрый день!
Прошу помощи в связи с следующей ситуацией.
Впервые увидел ошибку обновления антивирусных баз под номером -1073741502 (именно со знаком минус).
На форуме нашел только одну тему с данной проблемой, но там был серверный вариант антивируса.
Скажите, пожалуйста, что делать с данной ошибкой?
P.S. Отчёт для техподдержки сделал — его сюда можно прикреплять?
Заранее, спасибо!
Прикрепленные файлы:
-
Ошибка.jpg 28,96К
2 Скачано раз
Сообщение было изменено jenyatka: 11 Февраль 2019 — 12:33
- Наверх
#2
VVS
VVS
-
- Moderators
- 19 205 Сообщений:
The Master
Отправлено 11 Февраль 2019 — 14:03
Добрый день!
Прошу помощи в связи с следующей ситуацией.
Впервые увидел ошибку обновления антивирусных баз под номером -1073741502 (именно со знаком минус).
На форуме нашел только одну тему с данной проблемой, но там был серверный вариант антивируса.
Скажите, пожалуйста, что делать с данной ошибкой?
P.S. Отчёт для техподдержки сделал — его сюда можно прикреплять?
Да, можно.
В полном редакторе.
меня вот что возмутило. что даже не начинают толком диалог сразу дампы…… © alehas777
———————————
Антивирус это как ремень безопасности — всего лишь увеличивает шансы выжить или получить менее тяжкую травму при аварии.
Есть, однако, категория людей, которые рассматривают средства безопасности как ауру неуязвимости. © basid
- Наверх
#3
jenyatka
jenyatka
-
- Posters
- 37 Сообщений:
Newbie
Отправлено 11 Февраль 2019 — 14:07
- Наверх
#4
jenyatka
jenyatka
-
- Posters
- 37 Сообщений:
Newbie
Отправлено 11 Февраль 2019 — 14:15
И да, помогает перезагрузка компа, а потом все повторяется снова.
- Наверх
#5
Eugen Engelhardt
Eugen Engelhardt
-
- Dr.Web Staff
-
- 699 Сообщений:
Advanced Member
Отправлено 11 Февраль 2019 — 14:34
И да, помогает перезагрузка компа, а потом все повторяется снова.
Быстрый старт системы выключите, поможет.
With best regards, Eugen Engelhardt
Doctor Web, Ltd.
- Наверх
#6
jenyatka
jenyatka
-
- Posters
- 37 Сообщений:
Newbie
Отправлено 11 Февраль 2019 — 14:36
И да, помогает перезагрузка компа, а потом все повторяется снова.
Быстрый старт системы выключите, поможет.
Спасибо, попробую и отпишусь
- Наверх
#7
Kirill Polubelov
Kirill Polubelov
-
- Dr.Web Staff
-
- 4 255 Сообщений:
Hr. Schreibikus
Отправлено 11 Февраль 2019 — 15:51
На всякий пожарный:
-1073741502 (dec) = c0000142 (hex)
0xC0000142
STATUS_DLL_INIT_FAILED
{DLL Initialization Failed} Initialization of the dynamic link library %hs failed. The process is terminating abnormally.
(exit 0)
- Наверх
#8
jenyatka
jenyatka
-
- Posters
- 37 Сообщений:
Newbie
Отправлено 11 Февраль 2019 — 17:14
На всякий пожарный:
-1073741502 (dec) = c0000142 (hex)
0xC0000142
STATUS_DLL_INIT_FAILED
{DLL Initialization Failed} Initialization of the dynamic link library %hs failed. The process is terminating abnormally.
Объясните что с этим делать?)
- Наверх
#9
Kirill Polubelov
Kirill Polubelov
-
- Dr.Web Staff
-
- 4 255 Сообщений:
Hr. Schreibikus
Отправлено 11 Февраль 2019 — 19:29
Систама ушла в спячку, проснулась, наш сервис увидев такое дело, послал апдейтер доделывать свою работу, тот упал =)
Печалька.
Создан тикет в багтрекере.
Сообщение было изменено Kirill Polubelov: 11 Февраль 2019 — 19:33
(exit 0)
- Наверх
#10
Kirill Polubelov
Kirill Polubelov
-
- Dr.Web Staff
-
- 4 255 Сообщений:
Hr. Schreibikus
Отправлено 11 Февраль 2019 — 19:33
Это повторяется регулярно или разовое явление?
(exit 0)
- Наверх
#11
jenyatka
jenyatka
-
- Posters
- 37 Сообщений:
Newbie
Отправлено 11 Февраль 2019 — 21:34
Это повторяется регулярно или разовое явление?
3 день вот уже продолжается.
Сейчас вот опять отвалилось обновление с той же ошибкой.
Сообщение было изменено jenyatka: 11 Февраль 2019 — 21:35
- Наверх
#12
Kirill Polubelov
Kirill Polubelov
-
- Dr.Web Staff
-
- 4 255 Сообщений:
Hr. Schreibikus
Отправлено 12 Февраль 2019 — 11:36
Тогда будет просьба.
1. Создайте каталог C:\CrashDumps
2. Запустите приаттаченный к этом сообщению
wer_dump_c_CrashDumps.reg (предварительно распаковав из werdumpreg.7z)
Он включает сбор дампа «падающего» приложения и создает в реестре, в двух ветках ключ со значением, задающим каталог куда складывать дампы (см. п. 1)
Просмотреть содержимое reg-файла можно в любом блокноте.
3. Периодически посматривайте в каталог из п. 1, как только там появятся дампы вида dwupdater.dmp приложите их в эту ветку, пожалуйста.
Чтобы ускорить процесс, можно, после выполнения пп. 1,2 выбрать «Обновить» в окошке с сабжевой ошибкой. По идее должна быть попытка обновления и падения, если.
Сообщение было изменено Kirill Polubelov: 12 Февраль 2019 — 11:37
(exit 0)
- Наверх
#13
jenyatka
jenyatka
-
- Posters
- 37 Сообщений:
Newbie
Отправлено 12 Февраль 2019 — 11:53
Тогда будет просьба.
1. Создайте каталог C:\CrashDumps
2. Запустите приаттаченный к этом сообщению
wer_dump_c_CrashDumps.reg (предварительно распаковав из werdumpreg.7z)
Он включает сбор дампа «падающего» приложения и создает в реестре, в двух ветках ключ со значением, задающим каталог куда складывать дампы (см. п. 1)
Просмотреть содержимое reg-файла можно в любом блокноте.
3. Периодически посматривайте в каталог из п. 1, как только там появятся дампы вида dwupdater.dmp приложите их в эту ветку, пожалуйста.
Чтобы ускорить процесс, можно, после выполнения пп. 1,2 выбрать «Обновить» в окошке с сабжевой ошибкой. По идее должна быть попытка обновления и падения, если.
Если честно довольно сложно для меня будет все это сделать, поскольку я дилетант в айти области))
Попробую конечно, если смог все сделать правильно.
К слову, помог совет отключения быстрой загрузки винды — пока появления такой ошибки больше не заметил.
Спасибо большое за помощь!
- Наверх
#14
jenyatka
jenyatka
-
- Posters
- 37 Сообщений:
Newbie
Отправлено 16 Февраль 2019 — 17:52
Тогда будет просьба.
1. Создайте каталог C:\CrashDumps
2. Запустите приаттаченный к этом сообщению
wer_dump_c_CrashDumps.reg (предварительно распаковав из werdumpreg.7z)
Он включает сбор дампа «падающего» приложения и создает в реестре, в двух ветках ключ со значением, задающим каталог куда складывать дампы (см. п. 1)
Просмотреть содержимое reg-файла можно в любом блокноте.
3. Периодически посматривайте в каталог из п. 1, как только там появятся дампы вида dwupdater.dmp приложите их в эту ветку, пожалуйста.
Чтобы ускорить процесс, можно, после выполнения пп. 1,2 выбрать «Обновить» в окошке с сабжевой ошибкой. По идее должна быть попытка обновления и падения, если.
Добрый вечер!
Сейчас опять повторилась такая же ошибка обновления, но никаких файлов по Вашей инструкции в папке не появилось.
- Наверх
#15
Kirill Polubelov
Kirill Polubelov
-
- Dr.Web Staff
-
- 4 255 Сообщений:
Hr. Schreibikus
Отправлено 18 Февраль 2019 — 14:20
Инструкции выполнялись до появления ошибки или после?
(exit 0)
- Наверх
#16
jenyatka
jenyatka
-
- Posters
- 37 Сообщений:
Newbie
Отправлено 18 Февраль 2019 — 19:45
Инструкции выполнялись до появления ошибки или после?
Инструкция была выполнена ДО. Потом попробовал еще раз воспроизвести точно такие же действия — результата нема.
Отключил снова быструю загрузку винды (не через биос, а через электропитание) и пока такой ошибки не было.
- Наверх
#17
Kirill Polubelov
Kirill Polubelov
-
- Dr.Web Staff
-
- 4 255 Сообщений:
Hr. Schreibikus
Отправлено 18 Февраль 2019 — 19:50
Жаль, дампы апдейтера бы многое прояснили.
(exit 0)
- Наверх
#18
jenyatka
jenyatka
-
- Posters
- 37 Сообщений:
Newbie
Отправлено 24 Февраль 2019 — 19:55
Жаль, дампы апдейтера бы многое прояснили.
Проблема повторилась даже с отключением быстрой загрузки. Дампы не создаются.
- Наверх
#19
jenyatka
jenyatka
-
- Posters
- 37 Сообщений:
Newbie
Отправлено 24 Февраль 2019 — 20:19
Обновление заработало только после того, как я выключил и включил сетевой адаптер, точно так же можно было отрубить просто интернет и заново его включить, вытащив и вставив кабель.
- Наверх
#20
Kirill Polubelov
Kirill Polubelov
-
- Dr.Web Staff
-
- 4 255 Сообщений:
Hr. Schreibikus
Отправлено 25 Февраль 2019 — 11:41
Сделайте, пожалуйста, еще отчет сисинфо.
(exit 0)
- Наверх
Windows Server 2008 R2 Enterprise Windows Server 2008 R2 Datacenter Windows Server 2008 R2 for Itanium-Based Systems Windows Server 2008 R2 Foundation Windows Server 2008 R2 Standard Windows Server 2008 R2 Web Edition Windows 7 Enterprise Windows 7 Home Basic Windows 7 Home Premium Windows 7 Professional Windows 7 Starter Windows 7 Ultimate More…Less
Symptoms
Assume that many Windows PowerShell scripts call the Console.Write method, or you try to start many console applications on a Windows PowerShell console on a computer that is running Windows 7 or Windows Server 2008 R2. In this situation, the script exits or the console applications do not start, and you receive one of the following exit codes:
0xC0000142
-1073741502
Additionally, you cannot start any of the console applications from the PowerShell console.
Notes
-
The exit code describes a STATUS_DLL_INIT_FAILED issue.
-
This issue is resolved temporarily when you stop the PowerShell script and then restart the PowerShell console.
Cause
This issue is caused by an error in the Microsoft.powershell.consolehost.dll file. When a Windows PowerShell script calls the Console.Write method, or when you run an executable file for an application from a Windows PowerShell session, values are written into the PowerShell console. Additionally, a corresponding console handle is created. When many console handles are created, the console handles leak, and the issue that is described in the «Symptoms» section occurs.
Resolution
This hotfix is also available at Microsoft Update Catalog.
Hotfix information
A supported hotfix is available from Microsoft. However, this hotfix is intended to correct only the problem that is described in this article. Apply this hotfix only to systems that are experiencing the problem described in this article. This hotfix might receive additional testing. Therefore, if you are not severely affected by this problem, we recommend that you wait for the next software update that contains this hotfix.
If the hotfix is available for download, there is a «Hotfix download available» section at the top of this Knowledge Base article. If this section does not appear, contact Microsoft Customer Service and Support to obtain the hotfix.
Note If additional issues occur or if any troubleshooting is required, you might have to create a separate service request. The usual support costs will apply to additional support questions and issues that do not qualify for this specific hotfix. For a complete list of Microsoft Customer Service and Support telephone numbers or to create a separate service request, visit the following Microsoft website:
http://support.microsoft.com/contactus/?ws=supportNote The «Hotfix download available» form displays the languages for which the hotfix is available. If you do not see your language, it is because a hotfix is not available for that language.
Prerequisites
To apply this hotfix, you must be running one of the following operating systems:
-
Windows 7
-
Windows 7 Service Pack 1 (SP1)
-
Windows Server 2008 R2
-
Windows Server 2008 R2 Service Pack 1 (SP1)
For more information about how to obtain a Windows 7 or Windows Server 2008 R2 service pack, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
976932Information about Service Pack 1 for Windows 7 and for Windows Server 2008 R2
Registry information
To apply this hotfix, you do not have to make any changes to the registry.
Restart requirement
You must restart the computer after you apply this hotfix.
Hotfix replacement information
This hotfix does not replace a previously released hotfix.
The global version of this hotfix installs files that have the attributes that are listed in the following tables. The dates and the times for these files are listed in Coordinated Universal Time (UTC). The dates and the times for these files on your local computer are displayed in your local time together with your current daylight saving time (DST) bias. Additionally, the dates and the times may change when you perform certain operations on the files.
Windows 7 and Windows Server 2008 R2 file information notes
Important Windows 7 hotfixes and Windows Server 2008 R2 hotfixes are included in the same packages. However, hotfixes on the Hotfix Request page are listed under both operating systems. To request the hotfix package that applies to one or both operating systems, select the hotfix that is listed under «Windows 7/Windows Server 2008 R2» on the page. Always refer to the «Applies To» section in articles to determine the actual operating system that each hotfix applies to.
-
The files that apply to a specific product, SR_Level (RTM, SPn), and service branch (LDR, GDR) can be identified by examining the file version numbers as shown in the following table:
Version
Product
SR_Level
Service branch
6.1.760
0.
17xxxWindows 7 and Windows Server 2008 R2
RTM
GDR
6.1.760
0.
21xxxWindows 7 and Windows Server 2008 R2
RTM
LDR
6.1.760
1.
18xxxWindows 7 and Windows Server 2008 R2
SP1
GDR
6.1.760
1.
22xxxWindows 7 and Windows Server 2008 R2
SP1
LDR
-
The MANIFEST files (.manifest) and the MUM files (.mum) that are installed for each environment are listed separately in the «Additional file information for Windows 7 and for Windows Server 2008 R2» section. MUM and MANIFEST files, and the associated security catalog (.cat) files, are extremely important to maintaining the state of the updated component. The security catalog files, for which the attributes are not listed, are signed with a Microsoft digital signature.
For all supported x86-based versions of Windows 7
File name |
File version |
File size |
Date |
Time |
Platform |
---|---|---|---|---|---|
Microsoft.powershell.consolehost.dll |
6.1.7600.17280 |
200,704 |
09-Apr-2013 |
06:04 |
x86 |
Microsoft.powershell.consolehost.dll |
6.1.7600.21498 |
200,704 |
09-Apr-2013 |
06:09 |
x86 |
Microsoft.powershell.consolehost.dll |
6.1.7601.18126 |
200,704 |
10-Apr-2013 |
05:59 |
x86 |
Microsoft.powershell.consolehost.dll |
6.1.7601.22296 |
200,704 |
10-Apr-2013 |
05:20 |
x86 |
For all supported x64-based versions of Windows 7 and of Windows Server 2008 R2
File name |
File version |
File size |
Date |
Time |
Platform |
---|---|---|---|---|---|
Microsoft.powershell.consolehost.dll |
6.1.7600.17280 |
200,704 |
09-Apr-2013 |
06:04 |
x86 |
Microsoft.powershell.consolehost.dll |
6.1.7600.21498 |
200,704 |
09-Apr-2013 |
06:09 |
x86 |
Microsoft.powershell.consolehost.dll |
6.1.7601.18126 |
200,704 |
10-Apr-2013 |
05:59 |
x86 |
Microsoft.powershell.consolehost.dll |
6.1.7601.22296 |
200,704 |
10-Apr-2013 |
05:20 |
x86 |
For all supported IA-64-based versions of Windows Server 2008 R2
File name |
File version |
File size |
Date |
Time |
Platform |
---|---|---|---|---|---|
Microsoft.powershell.consolehost.dll |
6.1.7600.17280 |
200,704 |
09-Apr-2013 |
06:04 |
x86 |
Microsoft.powershell.consolehost.dll |
6.1.7600.21498 |
200,704 |
09-Apr-2013 |
06:09 |
x86 |
Microsoft.powershell.consolehost.dll |
6.1.7601.18126 |
200,704 |
10-Apr-2013 |
05:59 |
x86 |
Microsoft.powershell.consolehost.dll |
6.1.7601.22296 |
200,704 |
10-Apr-2013 |
05:20 |
x86 |
Workaround
To work around this issue, create a new console object manually, or call the [GC]::Collect method before you start any console application.
Status
Microsoft has confirmed that this is a problem in the Microsoft products that are listed in the «Applies to» section.
More Information
For more information about the Console.Write method, go to the following Microsoft website:
General information about the Console.Write methodFor more information about the GC.Collect method, go to the following Microsoft website:
824684Description of the standard terminology that is used to describe Microsoft software updates
Additional file information for Windows 7 and for Windows Server 2008 R2
Additional files for all supported x86-based versions of Windows 7
File name |
Msil_microsoft.powershell.consolehost_31bf3856ad364e35_6.1.7600.17280_none_378a29ff3265733c.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
1,623 |
Date (UTC) |
09-Apr-2013 |
Time (UTC) |
06:28 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Msil_microsoft.powershell.consolehost_31bf3856ad364e35_6.1.7600.21498_none_3810fb144b83f6d6.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
1,623 |
Date (UTC) |
09-Apr-2013 |
Time (UTC) |
06:33 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Msil_microsoft.powershell.consolehost_31bf3856ad364e35_6.1.7601.18126_none_39b76a2f2f55ccb3.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
1,623 |
Date (UTC) |
10-Apr-2013 |
Time (UTC) |
06:29 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Msil_microsoft.powershell.consolehost_31bf3856ad364e35_6.1.7601.22296_none_39f5578648ac3014.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
1,623 |
Date (UTC) |
10-Apr-2013 |
Time (UTC) |
05:48 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Update-bf.mum |
File version |
Not Applicable |
File size |
2,242 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:45 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Update.mum |
File version |
Not Applicable |
File size |
2,289 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:44 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
X86_15ef4034060f6e32274920130fbd420c_31bf3856ad364e35_6.1.7601.22296_none_2eb37a0918330a5c.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
703 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:44 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
X86_63c699bc78b09c6d4f80e40fb32c64e5_31bf3856ad364e35_6.1.7600.17280_none_a5d9fb9b596391d4.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
703 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:44 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
X86_a40dab6beb25d3c67cb045fe017cd85b_31bf3856ad364e35_6.1.7601.18126_none_5c716f1abccde784.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
703 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:44 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
X86_f57dcd6ccf985d880627bc0bada027d6_31bf3856ad364e35_6.1.7600.21498_none_5b7b7484c37cd3c1.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
703 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:44 |
Platform |
Not Applicable |
Additional files for all supported x64-based versions of Windows 7 and of Windows Server 2008 R2
File name |
Amd64_15ef4034060f6e32274920130fbd420c_31bf3856ad364e35_6.1.7601.22296_none_8ad2158cd0907b92.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
705 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:44 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Amd64_63c699bc78b09c6d4f80e40fb32c64e5_31bf3856ad364e35_6.1.7600.17280_none_01f8971f11c1030a.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
705 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:44 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Amd64_a40dab6beb25d3c67cb045fe017cd85b_31bf3856ad364e35_6.1.7601.18126_none_b8900a9e752b58ba.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
705 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:44 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Amd64_f57dcd6ccf985d880627bc0bada027d6_31bf3856ad364e35_6.1.7600.21498_none_b79a10087bda44f7.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
705 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:44 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Msil_microsoft.powershell.consolehost_31bf3856ad364e35_6.1.7600.17280_none_378a29ff3265733c.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
1,623 |
Date (UTC) |
09-Apr-2013 |
Time (UTC) |
06:28 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Msil_microsoft.powershell.consolehost_31bf3856ad364e35_6.1.7600.21498_none_3810fb144b83f6d6.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
1,623 |
Date (UTC) |
09-Apr-2013 |
Time (UTC) |
06:33 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Msil_microsoft.powershell.consolehost_31bf3856ad364e35_6.1.7601.18126_none_39b76a2f2f55ccb3.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
1,623 |
Date (UTC) |
10-Apr-2013 |
Time (UTC) |
06:29 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Msil_microsoft.powershell.consolehost_31bf3856ad364e35_6.1.7601.22296_none_39f5578648ac3014.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
1,623 |
Date (UTC) |
10-Apr-2013 |
Time (UTC) |
05:48 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Update-bf.mum |
File version |
Not Applicable |
File size |
3,074 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:45 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Update.mum |
File version |
Not Applicable |
File size |
3,137 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:44 |
Platform |
Not Applicable |
Additional files for all supported IA-64-based versions of Windows Server 2008 R2
File name |
Ia64_15ef4034060f6e32274920130fbd420c_31bf3856ad364e35_6.1.7601.22296_none_2eb51dff18311358.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
704 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:44 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Ia64_63c699bc78b09c6d4f80e40fb32c64e5_31bf3856ad364e35_6.1.7600.17280_none_a5db9f9159619ad0.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
704 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:44 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Ia64_a40dab6beb25d3c67cb045fe017cd85b_31bf3856ad364e35_6.1.7601.18126_none_5c731310bccbf080.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
704 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:44 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Ia64_f57dcd6ccf985d880627bc0bada027d6_31bf3856ad364e35_6.1.7600.21498_none_5b7d187ac37adcbd.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
704 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:44 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Msil_microsoft.powershell.consolehost_31bf3856ad364e35_6.1.7600.17280_none_378a29ff3265733c.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
1,623 |
Date (UTC) |
09-Apr-2013 |
Time (UTC) |
06:28 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Msil_microsoft.powershell.consolehost_31bf3856ad364e35_6.1.7600.21498_none_3810fb144b83f6d6.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
1,623 |
Date (UTC) |
09-Apr-2013 |
Time (UTC) |
06:33 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Msil_microsoft.powershell.consolehost_31bf3856ad364e35_6.1.7601.18126_none_39b76a2f2f55ccb3.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
1,623 |
Date (UTC) |
10-Apr-2013 |
Time (UTC) |
06:29 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Msil_microsoft.powershell.consolehost_31bf3856ad364e35_6.1.7601.22296_none_39f5578648ac3014.manifest |
File version |
Not Applicable |
File size |
1,623 |
Date (UTC) |
10-Apr-2013 |
Time (UTC) |
05:48 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Update-bf.mum |
File version |
Not Applicable |
File size |
1,897 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:45 |
Platform |
Not Applicable |
File name |
Update.mum |
File version |
Not Applicable |
File size |
1,935 |
Date (UTC) |
12-Apr-2013 |
Time (UTC) |
16:44 |
Platform |
Not Applicable |
Need more help?
Want more options?
Explore subscription benefits, browse training courses, learn how to secure your device, and more.
Communities help you ask and answer questions, give feedback, and hear from experts with rich knowledge.
Ошибка файла 1073741502 на Windows 7 может быть вызвана различными причинами, например, поврежденными системными файлами, ошибками в работе жесткого диска или некорректной установкой программного обеспечения. Вот некоторые шаги, которые можно предпринять для исправления этой ошибки:
1. Запустите сканирование системы на наличие поврежденных файлов. Для этого откройте командную строку с правами администратора и введите команду «sfc /scannow». Эта команда проверит системные файлы и попытается восстановить все поврежденные файлы.
2. Проверьте жесткий диск на наличие ошибок. Для этого можно воспользоваться утилитами, такими как CHKDSK (проверка диска) и S. M.A. R.T. (технология самодиагностики, используемая жестким диском). Также можно воспользоваться сторонней программой для проверки жесткого диска.
3. Проверьте свое программное обеспечение на наличие ошибок. Удалите все программы, которые вы не используете, и обновите все оставшиеся программы до последней версии. Если проблема возникает при работе с конкретной программой, попробуйте ее удалить и переустановить.
4. Выполните проверку системы на наличие вирусов и вредоносных программ. Установите антивирусное ПО на свой компьютер, выполните полное сканирование системы и удалите все обнаруженные угрозы.
Если вы все еще сталкиваетесь с ошибкой 1073741502, то может потребоваться обратиться за помощью к профессионалам. Они могут более точно определить причину ошибки и решить ее.
I’m using the GetExitCodeProcess API to determine the exit reason for a process.
When my process fails, I get the error code -1073741502.
How can this value be converted into a value that I could google for?
Thank you.
Edit: Well, 1073741502 appears on Google, but not -1073741502. Why does my error code have a minus?
asked Jul 7, 2016 at 13:11
AntonioCAntonioC
4472 gold badges5 silver badges16 bronze badges
4
Converted to hexadecimal, the value is 0xC0000142.
Windows NTSTATUS values show that your error code is STATUS_DLL_INIT_FAILED which is:
{DLL Initialization Failed} Initialization of the dynamic link library %hs failed. The process is terminating abnormally.
answered Jul 7, 2016 at 13:21
Ordinarily, return-codes consist of several bit-fields. If I’ve done my math correctly, this translates to 0xffffffffc0000142
which probably consists of a group 0xc0000
and error-code 0x0142
. If you’re Googling for a code, also search for the hex string.
And, sure enough, that produces a hit. There’s even a StackOverflow entry that seems to directly address your problem:
CreateProcess succeeds, but GetExitCodeProcess returns C0000142
answered Jul 7, 2016 at 13:22
Mike RobinsonMike Robinson
8,5385 gold badges28 silver badges41 bronze badges
Error code 30015-11 (1073741502) : Microsoft office application is now an important element of our day to day life as it deals about our studies, work, business etc. And as it is a development era Microsoft has launched the well developed and secured products such as Office 365 and Office 2016 and also Office 2013 which was precede of Office 365 and Office 2016. You could buy the Office product from Microsoft product list or store .And in some cases the installation or update of Office may end up with Error code 30015-11 (1073741502)
Step 1. Temporarily disable Firewall and Antivirus
Error code 30015-11 (1073741502) while installing or updating the Microsoft Office may occur in case of Network or firewall restriction. The network rules or firewall rules in the network/computer may block the installation of Office program or its updating as a part of their security measurements. These firewall rules and Antivirus are implemented on the computer by the network provider or the computer user on its core system or registry.
You could fix the Error code 30015-11 (1073741502) by disabling the firewall or antivirus temporarily or you could fix the Error code 30015-11 (1073741502) by making creating an exceptional rule for Microsoft Office installation or update.
Follow the steps to disable Firewall:
Step 1. Open “control panel”
Step 2. Navigate to “system and security” and then to “Windows Firewall”
Step 3. Click on “turn windows firewall On or Off”
Step 4. Select Turn Off firewall for both private and public network.
Step 5. Try installing or updating Microsoft Office and check whether the Error code 30015-11 (1073741502) is fixed.
For more information: click here to view Microsoft Reference article to disable windows firewall.
Follow the steps to disable Antivirus:
Step 1. Open Antivirus application installed on the computer.
Step 2. Click on settings and navigate to real time protection.
Step 3. Turn Off real time protection.
Step 4. Navigate to Antivirus firewall.
Step 5. Turn off Antivirus firewall.
Step 6. Click on YES or OK confirmation prompt if prompted.
Step 7. Try installing or updating Microsoft Office and check whether the Error code 30015-11 (1073741502) is fixed.
Step 2. SFC Scan to fix Error code 30015-11 (1073741502)
Error code 30015-11 (1073741502) also occurs in case of system file errors or corruption. If the Error code 30015-11 (1073741502) is occurred due to the system file corruption, it could be fixed easily by the SFC scan. The SFC scan or system file checking scan is the process of replacing or repairing the corrupted copy of system files using the cached copy of the file from the directory.
Follow the steps to initiate SFC scan:
Step 1. Open command prompt in administrative privileges.
Step 2. Type “ sfc /scannow “ and click enter.
Step 3. The scan will begin automatically .
Step 4. Do not close the command prompt until the scan get completed.
Step 5. Try installing or updating Microsoft Office and check whether the Error code 30015-11 (1073741502) is fixed.
For more information: Click here to view Microsoft reference kb article 929833 for sfc scan
Step 3. Registry repair to fix Error code 30015-11 (1073741502)
Error code 30015-11 (1073741502) also occurs due to registry corruption or key value errors. A single key value corruption or change may lead to malfunctioning of the entire Microsoft Office program.
In order to fix Error code 30015-11 (1073741502) it is required to repair the registry keys and rebuilt the string values. And we request you to back up the registry before initiating the registry repair as registry is a highly sensitive element of a computer system and it is recommended to be done in the presence of Online or offline technician.
For more information on back up of registry follow the Microsoft kb article 322756
Follow the steps to repair registry:
Step 1. Open registry editor
Step 2. Delete the preinstalled or older registry key which block the installation of latest version or update.
Step 3. Navigate the below keys and delete it.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0
HKEY_CURRENT_USER\Software\Wow6432Node\Microsoft\Office\11.0
HKEY_CURRENT_USER\Software\Wow6432Node\Microsoft\Office\12.0
HKEY_CURRENT_USER\Software\Wow6432Node\Microsoft\Office\14.0
HKEY_CURRENT_USER\Software\Wow6432Node\Microsoft\Office\15.0
Step 5. Also change the DWORD values in below keys from 0 to 1 in Office common registry folder.
LicenseServers
LicenseServerRedirection
AutoExpandDLsEnable
PassportAuthProvider
Solution 4. Remove and reinstallation.
If Error code 30015-11 (1073741502) is not fixed in registry repair, SFC scan and firewall/antivirus exception, it is required to remove the Office suite completely from the programs and features, and then to reinstall the product for a proper use.
Follow the steps given below to fix Error code 30015-11 (1073741502) completely.
Step 1. Open control panel
Step 2. Click on uninstall programs and features
Step 3. Search for Microsoft Office in the list.
Step 4. Select Microsoft Office and click on uninstall.
Step 5. Once uninstall is finished, try running Office setup to install Microsoft Office.
For more information: Click here to view Microsoft reference kb article to uninstall a program.
How to install Microsoft Office
Step 1. Open Office My Account
Step 2. Login to Office account using your registered email ID and password.
Step 3. Click on install Option under the Office product in your account.
Step 4. Save the installer setup if prompted and run it once download is completed.
Step 5. Do not go offline or reboot the computer once installation is initiated.
Step 6. Click on finish button once the program is installed completely.
Please note: If you are trying to install School or college or company version of Office suite click here to login to your office account and then follow from step 2.