Мы все совершаем ошибки надо уметь прощать

ПОХОЖИЕ ЦИТАТЫ

ПОХОЖИЕ ЦИТАТЫ

Надо уметь переносить то, чего нельзя избежать.

Все кричат «нужно уметь прощать», и никто даже не заикается, что нужно уметь не обижать и не причинять боль!

Проблема не в том, что мы совершаем ошибки — проблема в том, что мы их не признаем.

Умение прощать — свойство сильных. Слабые не прощают.

Прощать более мужественно, чем наказывать. Слабый не может прощать. Прощение есть свойство сильного.

Умение не придавать значения — еще ценнее, чем умение прощать. Ибо прощать мы вынуждены то, чему уже успели придать значение.

Нужно уметь прощать людям их ошибки, потому что однажды ты ошибёшься сам.

Можно простить человеческую глупость — она бывает непреднамеренна, но нельзя прощать человеческую подлость — она преднамеренна всегда.

Прощать не сложно, сложно заново поверить.

Умение прощать — не демонстрация слабости, а понимание того, что мы тоже не идеальны.

— Мы все совершаем ошибки, надо уметь прощать…

— Мы все совершаем ошибки, надо уметь прощать?

— Некоторые вещи прощать нельзя.

  • ошибки
  • прощение
  • Чёрная молния

Другие цитаты по теме

В определенном возрасте порядочные люди прощают друг другу ошибки и прежние слабости, бурные же страсти, которые проводили между ними резкую грань, уступают место нежной привязанности.

  • возраст
  • отношения
  • прощение
  • Пьер Бомарше

Популярные темы цитат

  • вдохновляющие
  • грустные
  • жизненные
  • ироничные
  • красивые
  • культовые
  • мотивирующие
  • мрачные
  • мудрые
  • ободряющие
  • позитивные
  • познавательные
  • романтичные
  • саркастичные
  • смешные
  • со смыслом
  • трогательные






— Мы все совершаем ошибки, надо уметь прощать?
— Некоторые вещи прощать нельзя.



0

 Мы все совершаем ошибки, надо уметь прощать?  Некоторые вещи прощать нельзя

Создать свое изображение цитаты
Выбрать шрифт


Мы все совершаем ошибки, надо уметь прощать? Некоторые вещи прощать нельзя


Мы все совершаем ошибки, надо уметь прощать? Некоторые вещи прощать нельзя


Мы все совершаем ошибки, надо уметь прощать? Некоторые вещи прощать нельзя


Мы все совершаем ошибки, надо уметь прощать? Некоторые вещи прощать нельзя


Мы все совершаем ошибки, надо уметь прощать? Некоторые вещи прощать нельзя


Мы все совершаем ошибки, надо уметь прощать? Некоторые вещи прощать нельзя


Мы все совершаем ошибки, надо уметь прощать? Некоторые вещи прощать нельзя


Мы все совершаем ошибки, надо уметь прощать? Некоторые вещи прощать нельзя


Мы все совершаем ошибки, надо уметь прощать? Некоторые вещи прощать нельзя


Мы все совершаем ошибки, надо уметь прощать? Некоторые вещи прощать нельзя


Мы все совершаем ошибки, надо уметь прощать? Некоторые вещи прощать нельзя

Выбрать цвет

Войти

для того, чтобы оставить комментарий.

How do we respond when someone does or says something we may not agree with? Do we go on the attack with a «got you» comment? Do we react quickly or do we pause to seek first to understand where the person is coming from? Do we generalize? Do we forgive? 

There will be times we all make mistakes. My good friend Rick says when a mistake occurs, most of us want forgiveness for ourselves and justice (our own concept of justice, that is) for others. 

Latest from Quint Studer:

► How to stop bullying, incivility and other disruptive behaviors in the workplace

► Why every company needs to invest in employee training

► To retain talent, give employees clear path for growth and development

► What separates high performers from the rest?

I have written many times that a key behavior that works magic is the pause. Today, due to technology, the pause may be harder to do. It is so easy to hit send without pausing! To show my age, I remember when one typed a letter on a piece of paper and copied it before sending it out. This led to reading it closely before sending. Even in today’s world of hitting a reply button, I find when I slow down, my response is much better — and at times there is no response at all. 

A few weeks ago, I received a phone call reporting that some people were blaming me for something they did not like. I was surprised, for I was not in any way involved. While my first reaction was to call them right away, I have not done so. When I see them in the community, I may bring it up. However, what they are saying is so «out there» it seems to not be worth the energy. (We are living in a conspiracy world!) Pausing is usually a good thing.  

These past few weeks have led me to think about the need for forgiveness in workplaces, the ease of jumping too quickly to conclusions that aren’t accurate, and how valuable those individuals are who provide solutions in addition to pointing out a problem. 

Mental well-being series

  • Part 1:Where does your organization fall on the well-being spectrum?
  • Part 2:Breaking down the stigma around mental health issues
  • Part 3:Empathy is No. 1 leadership skill for creating a mentally healthy workforce
  • Part 4:Connection = Protection: 6 ways to stay connected with employees (and prevent burnout)
  • Part 5:A well-run organization is an antidote for stress and burnout
  • Part 6:10 ways to create a culture of mental well-being

If you have read any of my books or columns or listened to any of my interviews, you know I tend to share that many times a company’s issues rest in leadership. I often talk about how people leave due to their supervisor versus their job. I may cite the saying that the fish rots at the head. Sometimes I say that you can tell the values of an organization based on its commitment to investing in training.

Not every business owner or leader appreciates such statements. However, I am a bit different from many authors and speakers who discuss leadership issues. Why? I have always been in an operating role. Thus, when I write or speak on something, it is easy to measure whether or not I «walk the talk.» Most days, I’d say the answer is yes; however, there are days that I don’t do nearly as well as I want to do. My point is that if I write about best practices, I better be doing all I can to make sure companies I own are doing them!

I often share with people to do their best to be in a job they are passionate about. There is no job that will not have some tough times. No one goes through life undefeated. Thus, whether one is in a leadership role or not, we will all make mistakes, and we’ll all be on the receiving end of others’ mistakes. That means we all need to be good at forgiveness.

All of this leads me to my advice in this column:

Tip 1: Don’t put others (co-workers, customers or leaders) on a pedestal. It is not fair to you or them. Despite the best intentions, there will be times when you will be let down if you do. If others put you on a pedestal, they, too, will be let down. You can of course admire others and learn from them; however, there is no perfect person alive. 

Tip 2: Pause before reacting and seek to understand. St. Francis of Assisi noted that we should seek to understand rather than to be understood. A good way to start is rather than getting upset to simply say, «Please help me understand.» Most often, this will lead to a very different reaction from what would have happened otherwise.

Tip 3: Be careful not to generalize. For example, if one incident happens that a person does not agree with and/or like, the response shouldn’t be «what a bad workplace» or «what a bad boss.» There are many other positives that have occurred and many more that will occur in the future. Take time to remember the positives.  

Tip 4: Forgive. It may be easier to forgive when we ask ourselves, How would I want to be treated? If you make a mistake, are you then a terrible person and have no good qualities? Of course not. No one goes to work thinking, Today I want to make people upset!

Tip 5: Remember, it is your perception. You may be correct, or you may not be. When I am speaking about career growth, my learning is that people are ready to advance when a number of characteristics come together. The first item is intelligence. Is the person capable of learning the job? The answer is most often yes. The second part is the gaining of experience. Does the person have time to learn the job? The third part is emotional maturity. Can the person take feedback without being defensive? Can they pause before reacting? Do they seek information before jumping to a conclusion?

The most successful people have all three qualities — but the hardest one to master is the emotional maturity. It typically comes last. I share with people that adolescence was very difficult for me. I was in it from ages 13 to 31. Some days I still revert to childlike thinking; however, I am grateful to say it happens less and less. 

We all need to ask ourselves: How am I at forgiveness? It is a valuable life skill. Because we’re all human and we all make mistakes, we need to get better at giving and receiving forgiveness. We’re all works in progress. Until that day comes when we’re perfect, the art of forgiveness makes life and our relationships so much easier.

Quint Studer is the founder of the Studer Community Institute and a successful business leader, speaker and author. He is also the entrepreneur-in-residence at the University of West Florida, executive-in-residence at George Washington University and a lecturer at Cornell University. He is the author of the Wall Street Journal bestseller «The Busy Leader’s Handbook: How to Lead People and Places That Thrive,» and his latest book is «The Calling: Why Healthcare Is So Special.»

Have a question?

Are you facing a small business or workplace challenge? Quint Studer can help. Email your questions to quint@quintstuder.com, and it could be the topic for one of Studer’s upcoming PNJ columns.

Технология монолитного строительства является востребованной, но для ее реализации используются опалубочные системы разной сложности. Многое зависит от типа проекта, а также дизайна сооружения и форм используемых элементов. Не существует универсальной конструкции, способной удовлетворить потребности любого проекта. Поэтому разработано множество видов опалубочных систем. Радиусная конструкция обладает множеством достоинств.

Сферы использования

Радиусная система опалубок – это форма для бетонирования, позволяющая создавать криволинейные элементы. Учитывая, что сегодня все больше возводимых зданий имеют сложную радиальную форму, технология обладает большой популярностью. Так как форма конструкции нестандартная, она должна быть устойчивой и надежной. Именно такими техническими характеристиками и обладает радиусная опалубка.

Для получения нужной формы используются элементы в виде щитов. Именно они берут на себя основную нагрузку. Чтобы предотвратить деформацию системы под давлением бетона, применяется ряд деталей, которые увеличивают устойчивость и прочность сооружения. Технология монтажа проста, поэтому не требует высокой квалификации рабочих, а также спецтехники.

Радиусная опалубка применяется в следующих ситуациях:

  • участки и стены криволинейной формы;
  • промышленные здания;
  • мосты;
  • чаши очистных сооружений;
  • бассейны.

Практически в каждом здании на крупном строительном объекте может возникнуть потребность в возведении стены или перекрытия радиальной формы. Опалубка применяется при создании бассейнов сложной формы с несколькими ярусами, полукруглых стен, например резервуаров для воды. Решить эти задачи применением стандартных опалубочных системам довольно сложно и затратно. Поэтому необходимо использовать радиусную конструкцию.

Основные детали системы

Рассмотрим, из чего формируется опалубочная система. Это позволит эффективно использовать ее для бетонирования форм. Применяются следующие детали:

  • Щиты. Это могут быть листы большого или малого размера. В последнем случае конструкция может быть более гибкой по форме, так как крупными листами сложно маневрировать. Щиты устанавливаются с двух сторон, а бетон заливается внутрь. Именно на основные элементы приходится вся нагрузка, поэтому их необходимо надежно закрепить. Регулировку радиуса можно регулировать. Для этого применяется винтовой домкрат.
  • Стяжки и гайки. Это важные элементы, обеспечивающие целостность сооружения. При демонтаже они разбираются для последующего применения на новом объекте.
  • Подкосные элементы. Используются для усиления устойчивости системы. Имеют вид мощных трубчатых штанг, на которые приходится основная опорная база.
  • Дополнительные профили. Монтируют в нечетные места.
  • Замки. Необходимы, чтобы избежать появления щелей в конструкции. С их помощью все щиты выравниваются в единую линию, обеспечивая качественную монолитную заливку формы.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Мы затаив дыхание слушали пение соловья где ошибка
  • Мы все не идеальны и совершаем ошибки
  • Мфу mb officecenter 318 сброс ошибок
  • Мы заранее предвидели все трудности похода тип ошибки
  • Мы все имеем право на ошибку песня текст