Kyomart | 28 октября 2016 | 0 комментариев
Бывает, что включение мфу Kyocera сопровождается треском и появлением ошибки «c3100 — вызовите сервисный персонал». Наиболее частая причина данной ошибки — не правильный запуск аппарата Kyocera.
Сканер на мфу Kyocera жестко зафиксирован, это делается для того чтобы при транспортировке аппарата не повредить хрупкие элементы сканера. Для устранения ошибки «Machine failure. Call service. C3100» требуется выключить аппарат, и перевести фиксатор в положение «Разблокировать», после этого можно включить мфу Kyocera.
Так же данный фиксатор может находиться сбоку аппарата или же фиксация может быть в виде желтых винтов на боковой крышке аппарата.
Компания Kyomart рекомендует при транспортировки мфу Kyocera зафиксировать сканер, путем переключения фиксатора в положение «Заблокировать», что бы избежать случайных поломок сканера.
Если же на аппарате фиксатор стоит в положении «Разблокировать», а на мфу Kyocera по-прежнему появляется ошибка «c3100 — вызовите сервисный персонал», то возможно неисправен датчик исходного положения каретки, либо неисправен двигатель приводящий в движение каретку сканера.
Если у вас не получается исправить ошибку c3100, то наши специалисты помогут Вам в этом!
Звоните менеджерам компании Kyomart +7 (343) 288-23-45.
Что делать если при запуске устройства Kyocera на дисплее появилось сообщение об ошибке C3100?
Если при запуске устройства Kyocera Вы увидели на дисплее сообщение: «Machine failure. Call service. C3100» не спешите расстраиваться и звонить в сервисный центр. Эта информация не является сообщением о неисправности или поломке устройства.
Дело в том, что перед транспортировкой МФУ с завода производителя до покупателя, сканирующее устройство на аппаратах Kyocera всегда жёстко фиксируется. Это необходимо для того, чтобы хрупкие элементы сканирующего устройства не повредились при транспортировке.
Фиксаторы закрепляющие сканер могут быть двух типов:
1. Винты с оранжевыми головками (находятся на левой боковой стороне устройства);
2. Оранжевый пластиковый переключатель (находится рядом со стеклом экспонирования под верхней крышкой или реверсивный автоподатчиком оригиналов);
3. Пластиковая заглушка-фиксатор (находится рядом со стеклом экспонирования под верхней крышкой или реверсивный автоподатчиком оригиналов).
Для устранения ошибки C3100 Вам достаточно выключить устройство, выкрутить транспортировочные винты, переключить пластиковый переключатель из блокирующего положение в рабочее или переставить пластиковую заглушку-фиксатор из положения блокировки в положение разблокировано и снова включить устройство.
Ошибка C3100 Kyocera
Что делать если при запуске устройства Kyocera на дисплее появилось сообщение об ошибке C3100?
Если при запуске устройства Kyocera Вы увидели на дисплее сообщение: «Machine failure. Call service. C3100» не спешите расстраиваться и звонить в сервисный центр. Эта информация не является сообщением о неисправности или поломке устройства.
Дело в том, что перед транспортировкой копира или МФУ с завода производителя до покупателя, сканирующее устройство на аппаратах Kyocera всегда жёстко фиксируется. Это необходимо для того, чтобы хрупкие элементы сканирующего устройства не повредились при транспортировке.
Фиксаторы закрепляющие сканер могут быть двух типов:
1. Винты с оранжевыми головками (находятся на левой боковой стороне устройства);
2. Оранжевый пластиковый переключатель (находится рядом со стеклом экспонирования под верхней крышкой или реверсивный автоподатчиком
оригиналов);
3. Пластиковая заглушка-фиксатор (находится рядом со стеклом экспонирования под верхней крышкой или реверсивный автоподатчиком
оригиналов).
Ошибка C3100 связана с тем, что каретка сканера не может найти свое начальное положение.
Наиболее частая причина ошибки — неправильный запуск машины. При этом инженер забывает разблокировать каретку путем выкручивания желтых транспортных винтов на боковой крышке.
Возможно, отключен разъем датчика/неисправен датчик исходного положения каретки (оптопара на задней левой части рамы сканера) – в этом случае перед появлением ошибки будет треск от каретки «бьющейся в стенку сканера». Либо ненадежный контакт в разъеме двигателя сканера/неисправен двигатель – в этом случае каретка не двигается после включения вообще.
Все из-за того, что сканер на новых аппаратах любых производителей всегда жестко зафиксирован. Это делается для того, чтобы хрупкие элементы сканера не повредились при переноске.
Фиксатор находится возле стекла экспонирования и сканирующего элемента. Представляет из себя небольшой пластиковый рычажок и выполняется всегда в яркой раскраске для его лучшего обнаружения.
Достаточно перевести рычажок из фиксирующего в рабочее положение и ошибка C3100 устранится.
Ошибка C3100 Kyocera
Если при запуске устройства Kyocera Вы увидели на дисплее сообщение: «Machine failure. Call service. C3100» не спешите расстраиваться и звонить в сервисный центр. Эта информация не является сообщением о неисправности или поломке устройства.
Дело в том, что перед транспортировкой копира или МФУ с завода производителя до покупателя, сканирующее устройство на аппаратах Kyocera всегда жёстко фиксируется. Это необходимо для того, чтобы хрупкие элементы сканирующего устройства не повредились при транспортировке.
Фиксаторы закрепляющие сканер могут быть двух типов:
- Винты с оранжевыми головками (находятся на левой боковой стороне устройства);
- Оранжевый пластиковый переключатель (находится рядом со стеклом экспонирования под верхней крышкой или реверсивный автоподатчиком оригиналов);
- Пластиковая заглушка-фиксатор (находится рядом со стеклом экспонирования под верхней крышкой или реверсивный автоподатчиком оригиналов).
Оборудование оснащено функцией самодиагностики. При обнаружении проблемы, аппарат блокируется, на дисплее отображается код вида С#### с указанием характера проблемы. Также появляется сообщение необходимости обслуживания. После устранения проблемы, ошибку можно сбросить тумблером питания, выключив и включив аппарат.
При обнаружении неисправности дополнительного устройства (ошибки C8170, C8180, C8190, C8210)* производится частичная блокировка функциональности аппарата. После устранения неисправности ошибку можно сбросить в сервисном режиме U906.
Ошибки узла закрепления изображения (печные ошибки) C6###, после устранения неисправности и в целях безопасности, сбрасываются только в сервисном режиме U163.
Таблица кодов ошибок:
Код |
Значение |
Описание |
Причина |
Решение |
C0100 |
Backup memory (EEPROM) device problem (main) |
Reading from or writing to EEPROM cannot be performed. | Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB and check for correct operation. |
C0110 |
Backup memory data problem (main) |
Data in the specified area of the backup memory does not match the specified values. | Data damage of EEPROM. |
Contact the Service Administrative Division. |
C0150 |
Backup memory device problem (engine EEPROM) |
Reading from or writing to EEPROM cannot be performed. | Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB and check for correct operation. |
Device damage of EEPROM. |
Contact the Service Administrative Division. | |||
C0160 |
Backup memory data problem (engine EEPROM) |
Reading data from EEPROM is abnormal. | Data damage of EEPROM. |
Contact the Service Administrative Division. |
C0170 |
Copy counts problem |
When the power is turned on, the total count and the scan count are abnormal both on the main and engine. | Data damage of EEPROM. |
Contact the Service Administrative Division. |
Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB and check for correct operation. | |||
C0180 |
Machine number mismatch |
Machine number of main and engine does not match. | Data damage of EEPROM. |
Contact the Service Administrative Division. |
C0210 |
Communication problem between the main and engine |
When the power is turned on, the machine does not detect the low level of SBSY and the high level of SDIR for 10 s. | Poor contact in the connector terminals. |
Reinsert the connector. Also check for continuity within the connector cable. If none, remedy or replace the cable. |
Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB and check for correct operation. | |||
C0240 |
Printer PWB communication problem |
The printer PWB does not respond 120 s after the power is turned on. | Poor contact in the connector terminals. |
Reinsert the connector. Also check for continuity within the connector cable. If none, remedy or replace the cable. |
Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB and check for correct operation. | |||
A0410 |
Document processor communication problem |
Communication fails five times successively. | Document processor installed incorrectly. |
Check the installation state of the document processor and adjust it if it is not properly installed. |
Defective PWB. |
Replace the main/engine PWB or DP driver PWB and check for correct operation. | |||
A0420 |
First paper feeder communication problem |
Communication fails five times successively. | First paper feeder installed incorrectly. |
Check the installation state of the first paper feeder and adjust it if it is not properly installed. |
Defective PWB. |
Replace the main/engine PWB or cassette main PWB and check for correct operation. | |||
C0440* |
Built-in finisher communication problem |
Communication fails five times successively. | Poor contact in the connector terminals. |
Check the connection of connector YC4 on the engine PWB and the connector of the built-in finisher, and the continuity across the connector terminals. Repair or replace if necessary. |
Defective PWB. |
Replace the engine PWB or finisher main PWB and check for correct operation. | |||
A0500 |
Second paper feeder communication problem |
Communication fails five times successively. | Second paper feeder installed incorrectly. |
Check the installation state of the second paper feeder and adjust it if it is not properly installed. |
Defective PWB. |
Replace the main/engine PWB or cassette main PWB and check for correct operation. | |||
A0510 |
Third paper feeder communication problem |
Communication fails five times successively. | Third paper feeder installed incorrectly. |
Check the installation state of the third paper feeder and adjust it if it is not properly installed. |
Defective PWB. |
Replace the main/engine PWB or cassette main PWB and check for correct operation. | |||
C0610 |
Bitmap (DIMM) problem |
There is a problem with the data or address bus of the bitmap DRAM. | Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB and check for correct operation. |
DIMM installed incorrectly. |
Check if the DIMM is inserted into the socket on the main/engine PWB correctly. | |||
Defective DIMM. |
Replace the DIMM and check for correct operation. | |||
C0620 |
Memory input interface problem |
Reading-in of an image does not complete within 10 s of the start of image transmission. | Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB and check for correct operation. |
C0630 |
DMA problem |
DMA transmission of compressed, decompressed, rotated, relocated or blanked-out image data does not complete within the specified period of time. | Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB and check for correct operation. |
C0800 |
Image processing problem |
JAM05 is detected twice. | Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB and check for correct operation. |
C2000 |
Drive motor problem |
A stable state does not continue for 1 s from 1 s after the drive motor is activated. | Poor contact in the connector terminals. |
Check the connection of connector YC6 on the main/engine PWB and the connector on the drive motor, and the continuity across the connector terminals. Repair or replace if necessary. |
Defective drive transmission system. |
Check if the rollers and gears rotate smoothly. If not, grease the bushings and gears. Check for broken gears and replace if any. | |||
Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB and check for correct operation. | |||
Defective drive motor. |
Replace the drive motor. | |||
C2200 |
Drum motor problem |
A stable state does not continue for 1 s from 1 s after the drum motor is activated. | Poor contact in the connector terminals. |
Check the connection of connector YC6 on the main/engine PWB and the connector on the drum motor, and the continuity across the connector terminals. Repair or replace if necessary. |
Defective drive transmission system. |
Check if the rollers and gears rotate smoothly. If not, grease the bushings and gears. Check for broken gears and replace if any. | |||
Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB and check for correct operation. | |||
Defective drum motor. |
Replace the drum motor. | |||
C3100 |
Scanner carriage problem |
The home position is not correct when the power is turned on or at the start of copying using the table. | Poor contact in the connector terminals. |
Check the connection of connector YC5 on the main/engine PWB and the connector on the home position switch, and the continuity across the connector terminals. Repair or replace if necessary. |
Defective home position switch. |
Replace the home position switch. | |||
Defective scanner motor. |
Replace the scanner motor. | |||
The mirror frame, exposure lamp, or scanner wire is defective. |
Check if the mirror flames and exposure lamp are on the rail. And check the scanner wire winds correctly. | |||
Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB and check for correct operation. | |||
C3200 |
Exposure lamp problem |
Non-lighting of the exposure lamp is detected at the beginning of copying. | Poor contact in the connector terminals. |
Check the connection of connector YC16 on the main/engine PWB and the connector on the inverter PWB, and the continuity across the connector terminals. Repair or replace if necessary. |
Defective exposure lamp. |
Replace the exposure lamp. | |||
Incorrect shading position. |
Adjust the position of the contact glass (shading plate). If the problem still occurs, replace the home position switch. | |||
Defective PWB. |
Replace the main/engine PWB or inverter PWB and check for correct operation. | |||
C3300 |
AGC problem |
After AGC, correct input is not obtained at CCD. | Poor contact in the connector terminals. |
Check the connection of connector YC27 on the main/engine PWB and the connector on the CCD PWB, and the continuity across the connector terminals. Repair or replace if necessary. |
Defective exposure lamp. |
Replace the exposure lamp. | |||
Defective PWB. |
Replace the main/engine PWB or CCD PWB and check for correct operation. | |||
C4000 |
Polygon motor synchronization problem |
The polygon motor does not reach the stable speed within 20 s of the START signal turning on. | Poor contact in the connector terminals. |
Check the connection of connector YC3 on the main/engine PWB and laser scanner unit, and the continuity across the connector terminals. Repair or replace if necessary. |
Defective polygon motor. |
Replace the laser scanner unit. | |||
Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB and check for correct operation. | |||
C4010 |
Polygon motor steady-state problem |
Stable OFF is detected for 5 s continuously after polygon motor stability. | Poor contact in the connector terminals. |
Check the connection of connector YC3 on the main/engine PWB and laser scanner unit, and the continuity across the connector terminals. Repair or replace if necessary. |
Defective polygon motor. |
Replace the laser scanner unit. | |||
Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB and check for correct operation. | |||
C4200 |
BD steady-state problem |
ASIC detects a BD error for 600 ms after the polygon motor rotation has been stabilized. | Poor contact in the connector terminals. |
Check the connection of connector YC3 on the main/engine PWB and laser scanner unit, and the continuity across the connector terminals. Repair or replace if necessary. |
Defective laser scanner unit. |
Replace the laser scanner unit. | |||
Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB and check for correct operation. | |||
C6000 |
Fuser heater break |
The temperature does not reach 70 °C/ 158°F in 15 s before secondary stabilization. Temperature rise of 1°C/1.8°F does not occur in 5 s before secondary stabilization (except during printing). | Poor contact in the fuser thermistor connector terminals. |
Reinsert the connector. Also check for continuity within the connector cable. If none, remedy or replace the cable. |
Fuser thermistor installed incorrectly. |
Check and reinstall if necessary. | |||
Fuser thermostat triggered. |
Check for continuity. If none, replace the fuser thermostat. | |||
Fuser heater installed incorrectly. |
Check and reinstall if necessary. | |||
Broken fuser heater wire. |
Check for continuity. If none, replace the fuser heater. | |||
C6020 |
Abnormally high fuser thermistor temperature |
Fuser thermistor is detected 230°C/ 446°F or more for 40 ms. | Shorted thermistor. |
Measure the resistance. If it is 0 Ω, replace the thermistor. |
Broken heater control circuit on the power source PWB. |
Replace the power source PWB and check for correct operation. | |||
C6050 |
Abnormally low fuser thermistor temperature |
Fuser thermistor remains below 90°C/ 194°F for 1 s. | Poor contact in the fuser thermistor connector terminals. |
Reinsert the connector. Also check for continuity within the connector cable. If none, remedy or replace the cable. |
Broken fuser thermistor wire. |
Measure the resistance. If it is ∞ Ω, replace the fixing thermistor. | |||
Fuser thermistor installed incorrectly. |
Check and reinstall if necessary. | |||
Fuser thermostat triggered. |
Check for continuity. If none, replace the fuser thermostat. | |||
Fuser heater installed incorrectly. |
Check and reinstall if necessary. | |||
Broken fuser heater wire. |
Check for continuity. If none, replace the fuser heater. | |||
C6400 |
Zero-cross signal error |
Interrupt of the zero-cross signal does not occur more than 1 s. | Poor contact in the connector terminals. |
Reinsert the connector. Also check for conti- nuity within the connector cable. If none, remedy or replace the cable. |
Defective power source PWB. |
Check if the zero-crossing signal is output from YC2-2 on the power source PWB. If not, replace the power source PWB. | |||
Defective main/engine PWB. |
Replace the main/engine PWB if C6400 is detected while YC2-2 on the power source PWB outputs the zero-crossing signal. | |||
C7800 |
Broken external thermistor wire |
The thermistor output value is 0.5 V or less. | Poor contact in the connector terminals. |
Reinsert the connector. Also check for continuity within the connector cable. If none, remedy or replace the cable. |
Defective humidity sensor. |
Replace the cassette PWB and check for correct operation. | |||
C7810 |
Short-circuited external thermistor wire |
The thermistor output value is 4.5 V or more. | Poor contact in the connector terminals. |
Reinsert the connector. Also check for continuity within the connector cable. If none, remedy or replace the cable. |
Defective humidity sensor. |
Replace the cassette PWB and check for correct operation. | |||
C8170* |
Built-in finisher front side registration motor problem |
When the front-side registration home- position sensor is turned on during initialization, the sensor did not turn on while it has moved by 106 pulses. When the front-side registration home- position sensor is turned off during initialization, the sensor did not turn on in 3 s. | The front side registration motor connector makes poor contact. |
Reinsert the connector. Also check for continuity within the connector cable. If none, remedy or replace the cable. |
Defective front side registration motor. |
Replace front side registration motor. | |||
The front side registration home position sensor connector makes poor contact. |
Reinsert the connector. Also check for continuity within the connector cable. If none, remedy or replace the cable. | |||
Defective front side registration home position sensor. |
Replace the front side registration home position sensor. | |||
Defective finisher control PWB. |
Replace the finisher control PWB and check for correct operation. | |||
C8180* |
Built-in finisher rear side registration motor problem |
When the rear-side registration home- position sensor is turned on during initialization, the sensor did not turn on while it has moved by 106 pulses. When the rear-side registration home- position sensor is turned off during initialization, the sensor did not turn on in 3 s. | The rear side registration motor connector makes poor contact. |
Reinsert the connector. Also check for continuity within the connector cable. If none, remedy or replace the cable. |
Defective rear side registration motor. |
Replace rear side registration motor. | |||
The rear side registration home position sensor connector makes poor contact. |
Reinsert the connector. Also check for continuity within the connector cable. If none, remedy or replace the cable. | |||
Defective rear side registration home position sensor. |
Replace the rear side registration home position sensor. | |||
Defective finisher control PWB. |
Replace the finisher control PWB and check for correct operation. | |||
C8190* |
Built-in finisher trailing edge registration motor problem |
When the trailing edge registration home-position sensor is turned on during initialization, the sensor did not turn on while it has moved by 106 pulses. When the trailing edge registration home-position sensor is turned off during initialization, the sensor did not turn on in 3 s. | The trailing edge registration motor connector makes poor contact. |
Reinsert the connector. Also check for continuity within the connector cable. If none, remedy or replace the cable. |
Defective trailing edge registration motor. |
Replace trailing edge registration motor. | |||
The trailing edge registration home position sensor connector makes poor contact. |
Reinsert the connector. Also check for continuity within the connector cable. If none, remedy or replace the cable. | |||
Defective trailing edge registration home position sensor. |
Replace the trailing edge registration home position sensor. | |||
Defective finisher control PWB. |
Replace the finisher control PWB and check for correct operation. | |||
C8210* |
Built-in finisher stapler problem |
The stapler home position sensor does not change state from nondetection to detection within 200 ms of the start of stapler motor counterclockwise (forward) rotation. During initialization, the stapler home position sensor does not change state from non-detection to detection within 600 ms of the start of stapler motor clockwise (reverse) rotation. | The stapler connector makes poor contact. |
Reinsert the connector. Also check for continuity within the connector cable. If none, remedy or replace the cable. |
The stapler is blocked with a staple. |
Remove the stapler cartridge, and check the cartridge and the stapling section of the stapler. | |||
The stapler is broken. |
Replace the front stapler and check for correct operation. | |||
Defective finisher control PWB. |
Replace the finisher control PWB and check for correct operation. |
*) Kyocera TASKalfa 181/221