a host of error messages pop including intermittent beep with «Low Voltage» message.
This reminds me at the problem i have with my 2016 DF300AP engines and SMIS gauges.
After some time running them i get continously beeps and error messages of various kinds including a lot of low voltage messages. All of this messages are ghost messages as it seems that the 2016 DF300AP has a slight change in either the ECU or BCM and this creates the ghost errors on SMIS instruments.
All is working fine while using the new Simrad uilt C10 gauges.
Your dealer may should control the software versions on the ECU, BCM and SMIS gauges and if they are compatible.
Reloading the software may be the first step to do.
My engines don’t shut down, the SMIS gauge just beep and show ghost errors,
so this may indicate that you have a voltage issue somewhere and this is spitting all this errors including the low voltage errors.
To verify this you should first control all connectors for corrosion, then swap the cable harnes and install one above deck to see if that helps.
Then swap ecu, bcm and then the gauges to see if you can detect the faulty module.
I have the cables and connectors for the DF300AP, but in Italy …
2008 Suzuki DF 300 Outboard Engine Inspection — Engine Surveyor Palm Beach
Suzuki Outboard Maintenance Tips
Suzuki Marine multi function gauge
Suzuki df 90 problem
Suzuki DF70 problem solved!
Reset oil light Suzuki outboard
Suzuki Diagnostics How to
How to inspect your Suzuki 4 Stroke outboard’s fuel filter
Top tips — engine warning lights exaplained (Suzuki performance outboards)
SUZUKI DF20 & DF15A
Также смотрите:
- Ford focus 2012 видео обзор
- Драйв Мицубиси паджеро 2004 год видео
- Выставить зажигание Форд Фокусе 1 6 литра
- Мигает лампа подушек безопасности Лексус rx 300
- Видео по эксплуатации Пежо 307
- Компрессия в двигателе Вольво 960
- Не запускается вебасто БМВ Е38
- Какое масло заливать в Хонду аирвейв
- Распиновка разъема абс Мерседес спринтер
- Когда менять цепь грм на Мазде
- Замена приводного ремня кондиционера на Lexus lx570
- Видео Хендай санта фе 2016 для южнокорейского рынка
- Фара для БМВ в 39 кузове
- Переходная пластина под солекс на Опель аскона
- Масло Toyota 0w20 синтетика или минералка
SUZUKI Outboard Motor Fault (Flash) Codes list
PRIORITY | FLASH CODE | Fail-Safe system active | |
1 | MAP sensor 1 | 3 — 4 | Yes |
2 | Cylinder temp. sensor | 1 — 4 | Yes |
3 | IAT sensor | 2 — 3 | Yes |
4 | CKP sensor | 4 — 2 | No |
5 | CMP sensor | 2 — 4 | No |
6 | Air intake system | 2 — 2 | Yes |
7 | MAP sensor 2 | 3 — 2 | No |
8 | Exhaust manifold temp. sensor | 1 — 5 | Yes |
9 | Fuel injector | 4 — 3 | No |
10 | Throttle position sensor | 2 — 1 | Yes |
11 | Rectifier / Regulator (Over-charging) | 1 — 1 | No |
PRIORITY | FAILED ITEM | FLASH CODE | Fail-Safe system active |
12 | Oil pressure switch | 5 — 3 | No |
13 | Trim sensor | 3 — 7 | No |
14 | Knock sensor (DF115A / 140A) | 5 — 4 | Yes |
15 | O2 sensor | 3 — 6 | Yes |
16 | O2 sensor heater | 6 — 3 | Yes |
17 | Key-fob battery low *1 | 9 — 1 | No |
18 | Key-fob authentication error *1 | 9 — 2 | No |
19 | Keyless control unit battery low *1 | 9 — 3 | No |
20 | Keyless system authentication error *1 | 9 — 4 | No |
21 | Keyless system communication error *1 | 9 — 5 | No |
22 | Keyless system failure *1 | 9 — 6 | No |
*1: Keyless start model only
Коды ошибок лодочного мотора Suzuki
Подвесные моторы Suzuki популярны среди яхтсменов во всем мире. Эти мощные и надежные двигатели известны своей превосходной производительностью и низкими требованиями к техническому обслуживанию. Тем не менее, даже самые лучшие двигатели могут время от времени испытывать проблемы. Вот почему подвесные моторы Suzuki оснащены передовыми бортовыми диагностическими системами, которые обнаруживают ошибки и сообщают о них в режиме реального времени.
Когда с подвесным мотором Suzuki возникает проблема, он часто отображает код ошибки на блоке управления двигателем. Понимание этих кодов поможет вам диагностировать и решить любые проблемы с подвесным мотором.
Распространенные коды ошибок подвесных моторов Suzuki
Один из наиболее распространенных кодов ошибок, отображаемых подвесным мотором Suzuki, — это код «Проверить двигатель». Этот код будет мигать на блоке управления двигателем, если система диагностики двигателя обнаружила проблему, обычно связанную с электронными компонентами двигателя.
Еще одним распространенным кодом ошибки является код «Перегрев». Этот код указывает на то, что внутренняя температура двигателя слишком высока, что может привести к серьезному повреждению двигателя, если вовремя не принять меры. Этот код может быть вызван множеством факторов, в том числе засорением водозаборника или неисправностью водяного насоса.
Код «Низкое давление масла» — еще один распространенный код ошибки, часто встречающийся в подвесных моторах Suzuki. Как следует из названия, этот код указывает на то, что давление масла в двигателе ниже, чем должно быть, что может привести к повреждению двигателя, если не принять срочные меры.
Существует много других кодов ошибок, которые могут отображаться на подвесном моторе Suzuki, например, ошибка «Двигатель дифферента/наклона», ошибка «Датчик положения дроссельной заслонки» и ошибка «Привод переключения передач» и другие.
Диагностика кодов ошибок подвесного мотора Suzuki
Если на вашем подвесном моторе Suzuki отображается код ошибки, первое, что вы должны сделать, это обратиться к руководству по эксплуатации двигателя. В руководстве, скорее всего, будет приведен список распространенных кодов ошибок и их соответствующих значений, а также рекомендуемые решения для решения проблемы.
Если проблема не устранена после выполнения рекомендаций, приведенных в руководстве по эксплуатации двигателя, рекомендуется обратиться к специалисту по ремонту подвесных моторов Suzuki. Эти специалисты обладают знаниями и опытом для диагностики и устранения сложных проблем с двигателем, а также могут помочь сохранить ваш подвесной мотор Suzuki в наилучшем рабочем состоянии.
Заключение
Подвесные моторы Suzuki — это надежные и мощные двигатели, которые могут безотказно работать долгие годы при надлежащем обслуживании. Однако, если на вашем подвесном моторе отображается код ошибки, важно понять, что это значит, и принять соответствующие меры для решения проблемы. Следуя рекомендациям в руководстве по эксплуатации вашего двигателя и обращаясь за советом к профессиональному специалисту по подвесным моторам Suzuki, вы сможете обеспечить надежную и бесперебойную работу вашего двигателя на долгие годы.
(Ocr-Read Summary of Contents of some pages of the Suzuki DF300 Document (Main Content), UPD: 11 March 2023)
-
350, 8-8 POWER TRIM AND TILT Pull the trim rod/piston assembly A out of the trim cylinder. NOTE: For PORT side trim cylinder: Be careful not to lose the trim chamber valve B on disassembly. Disassembly of tilt cylinder assembly Remove screw 1. Push the lower rod 2 out by tapping gently with a soft faced mallet. Detach the tilt cylinder 3 from PTT manifold. Note the position of three (3) O-rings and remove them from cyl- inder lower eyelet. Remove washer 4 from …
-
447, WIRE HOSE ROUTING 11-7 CRUISE SWITCH SDS CONNECTOR TERMINAL RESISTOR BZ PANEL SWITCH SELECT LED(GREEN) SYNC LED(GREEN) THROTTLE ONLY LED (GREEN) CENTER CTRL LED (GREEN) UP DN UP DN PASSIVE HUB UNIT (2ND STATION) EMERGENCY STOP SWITCH LOCK PLATE IN RUN LOCK PLATE OFF STOP PASSIVE HUB UNIT (2ND STATION) +Vb GND BCM DIAG LED(RED) PTT UP SW (PORT) PTT UP SW (STBD) PTT UP SW (CENTER) PTT DN SW (PORT) PTT DN SW (STBD) PTT DN SW (CENTER) START & STOP SW(PORT) START &am…
-
71, Suzuki DF300 3-12 ENGINE CONTROL SYSTEM LOCATION OF SENSOR AND SWITCH MAP sensor IAT sensor . Throttle actuator . TPS EX. temp. sensor (STBD) Cylindser temp. sensor Charge coil Purge valve EX. temp. sensor (PORT) ECM Electric parts holder Battery cable Fuse box Shift actuator relay Ground bolt CKP sensor Speed sensor Electric parts holder Throttle actuator relay Parts holder back side PTT relay
… -
214, FUEL SYSTEM 5-11 FUEL VAPOR SEPARATOR/HIGH PRESSURE FUEL PUMP REMOVAL AND DISASSEMBLY ! 1. Remove the low pressure fuel pump/fuel vapor separator set. (See page 5-7.) 2. Remove the two (2) bolts securing low pressure fuel pump 2 to fuel vapor separator 1. 3. Remove the three (3) bolts securing fuel cooler bracket 3 to fuel vapor separator 1. 4. Disconnect fuel inlet hose 4 and fuel outlet hose 5 from fuel vapor separator. Fuel components and fuel hoses a…
-
233, 6-6 POWER UNIT • Install gasket 3 and OCV 4 and then tighten bolts securely. NOTE: Position the OCV gasket tab as shown right. # » OCV bolt: 12 N·m (1.2 kg-m, 8.6 lb-ft) FINAL ASSEMBLY CHECK • All parts removed have been returned to their original posi- tions. • Wire and hose routing match’s service manual illustration. • No oil leakage is evident during final test running. Do not reuse the OCV gasket, always replace with new o…
-
563, Suzuki DF300 DF300 (30002F-110001 – , 30002Z-110001 – ) 43 INSPECTION INSPECTION FOR ECM CIRCUIT VOLTAGE ECM CIRCUIT VOLTAGE TABLE TERMINAL WIRE COLOR CIRCUIT STANDARD VOLTAGE CONDITION/REMARKS 1 R/Bl Water in fuel sensor Approx. 12 V Main switch ON. Water in fuel sensor OFF. Approx. 0 V Main switch ON. Water in fuel sensor ON. 2— — — — 3 Y/Bl CMP sensor #1 Approx. 0.3 V or 5 V Main switch ON 4 R/B CKP sensor — — 5 V/W Ex. manifold temp. sensor #1 0.14 …
-
536, 16 DF300 (30002F-110001 – , 30002Z-110001 – ) Main switch Lever position sensor 1 (Main, Sub) Lever position sensor 2 (Main, Sub) START & STOP switch 1 START & STOP switch 2 START & STOP switch 3 Emergency stop switch Throttle only switch Station select switch Center control switch Synchronization switch Throttle motor relay Shift motor relay ECM Caution buzzer SMIS gauge scr…
-
224, FUEL SYSTEM 5-21 INSTALLATION Installation is reverse order of removal with special attention to the following steps. » 1. Replace injector O-ring 1 with new one using care not to damage it. 2. Place delivery pipe bolts 2 and four (4) insulators (collars) 3 in position. 3. Replace injector cushion 4 with new one and install it to intake manifold. 4. Apply thin coat of fuel to injector O-rings, then install injec- to…
-
535, DF300 (30002F-110001 – , 30002Z-110001 – ) 15 ENGINE CONTROL SYSTEM ENGINE CONTROL SYSTEM STRUCTURE In addition to the existing sensor in the engine control system, the O2 sensor and the water in fuel sensor have been installed. CKP sensor Main switch CMP sensor #1 CMP sensor #2 CMP sensor #3 MAP sensor IAT sensor Cylinder temp. sensor Exhaust manifold temp. sensor #1 Exhaust manifold temp. sensor #2 Throttle position sensor (Main, Sub) Neutral switch Shift position se…
-
107, 3-48 ENGINE CONTROL SYSTEM CHECK SHIFT CONTROL CAUTION CONDITION: This system operates when a failure has occurred in the electronic shift control system. ACTION: When the system operates, the tachometer display screen will indicate “Check Shift Control” and at the same time the caution buzzer sounds and two caution lamps turn on. NOTE: When the tachometer “ENTER” button is pressed, the …
-
308, POWER UNIT 6-81 » Crankcase bolt (10 mm thread diameter): 1st step 11 N·m (1.1 kg-m, 8.0 lb-ft) 2nd step 42 N·m (4.2 kg-m, 30.0 lb-ft) Final step 52 N·m (5.2 kg-m, 37.6 lb-ft) » Crankcase bolt (8 mm thread diameter): 1st step 6 N·m (0.6 kg-m, 4.3 lb-ft) 2nd step 20 N·m (2.0 kg-m, 14.5 lb-ft) Final step 25 N·m (2.5 kg-m, 18.1 lb-ft) NOTE: After tightening crankcase bolts, check to be sure that crank- shaft rotates smoothly when turned by hand. OIL GALLERY…
-
583, DF300 (30002F-110001 – , 30002Z-110001 – ) 63 SINGLE ENGINE, DUAL STATIONS BCM BCM Remote Single switch control box SDS Emergency switch panel SDS Buzzer panel Boat control module (BCM) sub Remote Single switch control box panel Boat control module (BCM) master Main switch panel Resistor Buzzer Cap Resistor Connector cap Connector cap 2 inch gauge 4 inch gauge Other NMEA inst EXT Wire harness Main harness Dual station har…
-
439, LOWER UNIT 10-35 4. Carefully pull out propeller shaft and housing to check tooth contact pattern. Optimum tooth contact The optimum tooth contact is shown at right. A shim adjustment may be necessary to obtain this contact pat- tern. » Example (1) Incorrect topside toe contact: Correction measures: • Decrease thickness of forward gear shim. • Slightly decrease pinion gear shim thickness. » Example (2) Incorrect bottom side toe contact: Correction measures: •…
-
445, WIRE HOSE ROUTING 11-5 For multiple engine P/B P/W Lbl/W W Bl/B R G B B W W G Lbl P W/B B P/B P/W Lbl/W W Bl/B R G B B W W G Lbl P W/B B P/W Lbl/W W B B W W G W/B B P Lbl G B B W W G W/B B P/B Bl/B R B B W W G W/B B P Lbl O/Y B/R B W W Bl/R Y/G B P Lbl O/Y B/W B W W Bl/R Y/G B P Lbl O/Y B/W B W W Bl/R Y/G B W B W B W B W B BW/BGW TO STBD ENGINE TO REMOTE CONTROL FOR TRIPLE ENGINE FOR DUAL ENGINE TO CENTER ENGINE TO PORT EN…
-
383, Suzuki DF300 9-12 LOWER UNIT WATER PUMP AND RELATED ITEMS • Inspect impeller. Replace if vanes are cut, torn, worn or other abnormal conditions are noted. • Inspect pump case. Replace if cracked, distorted or other abnormal conditionds are noted. • Inspect pump inner sleeve. Replace if worn, cracked, dis- torted, corroded or other abnormal conditions are noted. • Inspect under panel. Replace if cracked, distorted, corroded …
-
145, 3-86 ENGINE CONTROL SYSTEM 5. Turn main switch ON and measure terminal voltage. If out of specification, • 1st check wire harnesses for open and short. • 2nd check ETV motor relay. • 3rd check throttle motor. If wire harnesses, motor relay and throttle motor good condition, replace ECM and recheck. NOTE: The terminal voltage of No. 60 and 57 is alternating between 0 V and 12 V at the frequency of 500 …
-
122, ENGINE CONTROL SYSTEM 3-63 INSPECTION FOR BCM CIRCUIT VOLTAGE ! # 09930-89340: 26-pin (A) & 34-pin test cord 09930-99320: Digital tester $ Tester range: % DCV (See chart for range.) 1. Turn main switch OFF. 2. Connect the 26-pin (A) and 34-pin test cord between BCM and BCM wire harness assembly as shown in figure. 3. Turn main switch ON. 4. Connect the tester probe (“ -”, Black) to No.43 terminal (or body ground), and measure voltage accordin…