Системные ошибки плоттеров HP DesignJet T790| T795 | T1300 | T2300
Коды системных ошибок
В этом разделе описываются все коды системных ошибок и предупреждения, которые могут возникнуть при использовании плоттеров серий HP DesignJet T790, T795, T1300, T2300.
Системная ошибка |
Описание проблемы |
01.0:YZ |
Нет связи с главной платой |
01.1:YZ |
Ошибка главной платы |
01.2:YZ |
Нет связи между главной платой и системой чернил |
02.1:YZ |
Ошибка платы каретки |
03:YZ |
Проблема с блоком питания |
03.0:10 |
Замените батарейку в главной плате |
06:YZ |
Сбой чтения / записи NVM на жесткий диск |
07:10 |
Вышел из строя кабель питания соединительной платы |
07.01:11 |
Не найдена либо не отвечает DelSol3 ASIC (соед.плата) |
07.02:11 |
Не подключен USB-кабель |
07.03:10 |
Не найден USB Hub |
07.03:11 |
USB-сканер подключен к неправильному порту |
08:04 |
Сенсорная панель управления теряет связь при инициализации. |
08:08 |
Функции на сенсорной панели зависают или не работают (копирование, сканирование и т. д) |
08:11 |
Отсутствует связь между устройством и сенсорной панелью |
08:01:11 |
Сбой USB-кабеля сенсорной панели |
09:01 |
Замятие бумаги в узле сканера |
09:02 |
Сканер не откалиброван |
09:03 |
Ошибка файла I/O |
09:04 |
Не удалось загрузить контекстную библиотеку |
09.01:10 |
Ошибка мотора сканера |
09.02:10 |
Ошибка элемента A в CIS (в узле сканера) |
09.03:10 |
Ошибка элемента B в CIS (в узле сканера) |
09.04:10 |
Ошибка элемента C в CIS (в узле сканера) |
09.05:10 |
Ошибка элемента D в CIS (в узле сканера) |
09.06:10 |
Ошибка элемента E в CIS (в узле сканера) |
09.08:11 |
Вышел из строя кабель питания узла сканера |
09.09:11 |
Вышел из строя USB-кабель узла сканера |
09.10:04 |
Сканер находится в режиме SAFE MODE (безопасный режим) |
09.10:10 |
Ошибка SCU (Плата Контроллера Сканера) |
11:YZ |
Ошибка кабеля (шлейфа) каретки |
21:YZ |
Ошибка сервисной станции (в самом движении каретки) |
21.1:YZ |
Ошибка сервисной станции (мотор салазки) |
21.2:YZ |
Ошибка сервисной станции (салазка не прошла нужный путь) |
22.0:YZ |
Ошибка станции подачи чернил (левая), модуль 0 |
22.1:YZ |
Ошибка станции подачи чернил (левая), модуль 1 |
24:YZ |
Сбой настройки чернил |
26:01 |
Обнаружена ошибка подачи чернил во время диагностического теста IDS. В сообщении на передней панели вы увидите буквы, представляющие названия цветов неисправных расходных материалов. |
39.1:01 |
Неправильная выгрузка рулона 1 |
39.2:01 |
Неправильная выгрузка рулона 2 |
41:YZ |
Элетрическая неисправность в моторе протяжки бумаги |
42:YZ |
Электрическая неисправность в моторе привода каретки |
45.1:YZ |
Ошибка верхнего намотчика рулона |
45.2:YZ |
Ошибка нижнего намотчика рулона |
47:YZ |
Ошибка мотора маховика |
48:YZ |
Ошибка системы PPS (соленоид) |
51:YZ |
Ошибка датчика открытия крышки сканера |
52:10 |
Принтер обнаружил сбой в Drop Detector |
55:YZ |
Проблема с датчиком каретки (Line Sensor) |
56:YZ |
Сбой приводного ролика аналогового энкодера. Проблема с диском или датчиком энкодера |
59.1:09 |
Одновременно заменены два электронных узла |
59.2:00 |
Установлена неподдерживаемая или повторно используемая деталь |
60.1:YZ, 60.2:YZ |
Ошибка инициализации |
61:YZ |
Формат файла неверен или не поддерживается для текущей конфигурации принтера, и принтер не может обработать задание. |
61:04.1 |
Не обнаружены шрифты PostScript |
61:08.1 |
Файл не может быть распечатан, так как он защищен паролем |
63:01 |
Не удалось получить IP адрес |
63:YZ |
Проблема ввода-вывода через сетевой интерфейс модуля форматирования |
64:YZ |
Проблема ввода-вывода через USB-порт |
64.1:YZ |
Не подключен внешний жесткий диск |
65:YZ |
Ошибка Memory Driver Internal I/O error, I/O Socket Manager Internal I/O |
68:YZ |
Потеря данных счетчиков слежения |
71:03 |
Нехватка памяти |
71:04 |
Нехватка памяти |
72.02:09 |
Общая ошибка прошивки |
72.02:YZ |
Следует выполнить сервисную калибровку |
74:YZ |
Ошибка загрузки файла обновления прошивки |
74.1:YZ |
Ошибка загрузки файла обновления профиля бумаги |
74.08:04 |
Проблема с обновлением прошивки |
75.21:YZ |
Бункеры отработки (левая плевательница (Left Spittoon) и сервисная станция) достигли 80% износа |
75.22:YZ |
Бункеры отработки (левая плевательница (Left Spittoon) и сервисная станция) достигли полного заполнения |
76:YZ |
Переполнен жесткий диск |
78:08 |
Полученное задание не может быть напечатано без границ на этой бумаге |
78.1:YZ |
Отсутствует область настроек носителя в файле настроек бумаги |
79:YZ |
Общая ошибка прошивки |
81:01 |
Ошибка по оси движения бумаги. Плоттер перезапустится и проведет диагностический тест |
86:01 |
Ошибка по оси движения каретки. Плоттер перезапустится и проведет диагностический тест |
86:11 |
Очень большое сопротивление при движении каретки |
87:YZ |
Проблема с показаниями датчика энкодера узла каретки |
87.01 |
Проблема с определением показаний датчика энкодера оси сканирования (ленты позиционирования). |
93:YZ |
Невозможно создать давление в системе подачи чернил |
Пожалуйста подождите, генерируется диагностическая информация |
Необходимо подождать, пока плоттер не выдаст определённую ошибку. Плоттер ппроизводит автоматическую диагностику. |
Чтение кода системной ошибки
Коды системных ошибок объясняют, какой компонент/система вышли из строя и какие действия следует предпринять для устранения проблемы.
Коды системных ошибок отображаются непосредственно на лицевой панели (но также могут быть видны на информационной странице) и определены в формате XX.YZ. или XX. n: YZ.м.
● XX: Подсистема или процесс (2 цифры).
● n: индекс подсистемы или процесса (если в продукте используется более одного) – необязательно — например, определить источник чернил (цвет и номер)
.● Y: кто должен выполнить действие (1 цифра) – (0 для пользователя или 1 для сервисного инженера).
● Z: Действие для выполнения (1 цифра).
Если Вы не нашли искомую ошибку в таблице, напишите нам на электронный адрес, в чат на сайте, либо просто позвоните. Мы постараемся найти решение.
-
hp t790 долго загружается
Проблема с печатающими головками либо с жёстким диском
01.0, 01.1, 01.2
Restart the printer.
06:03
Restart the printer.
08:04
Restart the printer. If the problem persists, update the printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
08:08
Retry the operation that you were attempting. If it fails again, restart the printer. If the problem persists, update the printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
21, 21.1, 21:03, 21.1:03, 21:13, 21.2:13, 22.0, 22.1, 22.2, 22.3, 22.x:03, 24
Restart the printer.
26:01, 26.x:01
Bad contact detected in an ink cartridge (if present, x refers to the cartridge in slot x). Remove and reinsert the cartridge. If necessary, insert a new cartridge.
26:14
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
27:01, 27.x:01
Too many printhead nozzles are not working (if present, x refers to the printhead in slot x). Remove and reinsert the printhead, or try cleaning the electrical connections. If necessary, insert a new printhead. See The front-panel display recommends reseating or replacing a printheadThe front-panel display recommends reseating or replacing a printhead.
27:03
Printhead error. Restart the printer.
27:14
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
31:03, 41:03, 42:03, 45.1:03, 45.2:03, 47:03, 56:03
Restart the printer.
61:01
The file format is wrong and the printer cannot process the job. You may have sent a PostScript, PDF, TIFF or JPEG job to a non-PostScript printer. If the job is password-protected, try sending it without password protection. Otherwise, update your printer’s firmware and try again. See Update the firmwareUpdate the firmware.
61:04.1, 61:04.2
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
61:08.1
Resend the job without password protection.
62, 62:04, 63
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
63:01
The printer has failed to get an IP address. Connect to another network or change the IPv4 configuration.
63:04, 64
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
64.1:01
The external hard disk has been removed while it was in use. Please reconnect it and restart the printer.
64:04, 65, 65:04
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
66:08
The job cannot be printed on the paper type that is loaded.
67, 67:04
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
68:03
Restart the printer.
71.04
Out of memory. To avoid this, in the HP-GL/2 and HP RTL driver select the Advanced tab and then Send job as a bitmap.
71:03
Restart the printer.
71:04
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
74:04, 74.1:04
The firmware upgrade has failed. Press OK and try again. See Update the firmwareUpdate the firmware.
74.1
Try the firmware update again. Do not try to use your computer while the update is in progress.
74.8:04
The firmware upgrade has failed. Your firmware file may be incorrect; try to download it again. See Update the firmwareUpdate the firmware.
76:03
Restart the printer.
77:04, 78.1:04
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
78:08
Borderless printing not possible; setting ignored..
79:03
Restart the printer.
79:04, 79.1:04
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
81:01
Please follow the instructions on the front panel. You may be asked to run a test procedure and write down a numeric code before contacting HP Support. See Contact HP SupportContact HP Support.
81:03, 84:03
Restart the printer.
86:01
Please follow the instructions on the front panel. You may be asked to run a test procedure and write down a numeric code before contacting HP Support. See Contact HP SupportContact HP Support.
94, 94.1, 94:08
Restart color calibration. See Color calibrationColor calibration.
94:02
Color calibration failed. Check that the paper type that is loaded corresponds to the paper type that you have selected.
Код ошибки | Рекомендованные действия |
8:04 | Перезагрузите принтер. Если проблема сохраняется, обновите прошивку принтера. |
6:03 | Перезагрузить плоттер. |
01.0, 01.1, 01.2 | |
8:08 | Повторите операцию, которую вы пытались. Если снова произойдет сбой, перезапустите принтер. Если проблема сохраняется, обновите прошивку принтера. |
21, 21,1, 21:03, 21,1: 03, 21:13, 21,2: 13, 22,0, 22,1, 22,2, 22,3, 22.x: 03, 24 | Перезагрузить принтер. |
26:01, 26.x: 01 | В чернильном картридже обнаружен плохой контакт (если присутствует, x обозначает картридж в слоте x). Извлеките и снова вставьте картридж. При необходимости вставьте новый картридж. |
26:14 | Обновите прошивку вашего принтера. |
27:01, 27.x: 01 | Слишком много сопел печатающей головки не работают (если присутствует, x относится к печатающей головке в гнезде x). Извлеките и снова установите печатающую головку или попробуйте очистить электрические соединения. При необходимости вставьте новую печатающую головку. См . Дисплей на передней панели рекомендует установить на место или заменить печатающую головку . Дисплей на передней панели рекомендует установить на место или заменить печатающую головку . |
27:03 | Ошибка печатающей головки. Перезагрузите принтер |
27:14 | Обновите прошивку плоттера . |
31:03, 41:03, 42:03, 45.1: 03, 45.2: 03, 47:03, 56:03 | Перезагрузить |
61:01 | Неправильный формат файла, и принтер не может обработать задание. Возможно, вы отправили задание PostScript, PDF, TIFF или JPEG на принтер, отличный от PostScript. Если задание защищено паролем, попробуйте отправить его без защиты паролем. В противном случае обновите прошивку вашего принтера и попробуйте снова. |
61: 04.1, 61: 04.2 | Обновите прошивку принтера. |
61: 08,1 | Переслать работу без защиты паролем. |
62, 62:04, 63 | Обновите прошивку принтера. |
63:01 | Принтер не смог получить IP-адрес. Подключитесь к другой сети или измените конфигурацию IPv4. |
63:04, 64 | Обновите прошивку принтера. |
64,1: 01 | Внешний жесткий диск был удален во время его использования. Пожалуйста, заново подключите его и перезапустите принтер. |
64:04, 65, 65:04 | Обновите прошивку принтера. |
66:08 | Задание не может быть напечатано на загруженном типе бумаги. |
67, 67:04 | Обновите прошивку вашего принтера. |
68:03 | Перезагрузите принтер. |
71,04 | Недостаточно памяти. Чтобы избежать этого, в драйверах HP-GL / 2 и HP RTL выберите вкладку « Дополнительно », а затем « Отправить задание в виде растрового изображения» . |
71:03 | Перезагрузите плоттер. |
74:04, 74.1: 04 | Обновление прошивки не удалось. Нажмите ОК и попробуйте снова. |
Системные ошибки плоттеров HP DesignJet T790| T795 | T1300 | T2300
Коды системных ошибок
В этом разделе описываются все коды системных ошибок и предупреждения, которые могут возникнуть при использовании плоттеров серий HP DesignJet T790, T795, T1300, T2300.
Системная ошибка |
Описание проблемы |
01.0:YZ |
Нет связи с главной платой |
01.1:YZ |
Ошибка главной платы |
01.2:YZ |
Нет связи между главной платой и системой чернил |
02.1:YZ |
Ошибка платы каретки |
03:YZ |
Проблема с блоком питания |
03.0:10 |
Замените батарейку в главной плате |
06:YZ |
Сбой чтения / записи NVM на жесткий диск |
07:10 |
Вышел из строя кабель питания соединительной платы |
07.01:11 |
Не найдена либо не отвечает DelSol3 ASIC (соед.плата) |
07.02:11 |
Не подключен USB-кабель |
07.03:10 |
Не найден USB Hub |
07.03:11 |
USB-сканер подключен к неправильному порту |
08:04 |
Сенсорная панель управления теряет связь при инициализации. |
08:08 |
Функции на сенсорной панели зависают или не работают (копирование, сканирование и т. д) |
08:11 |
Отсутствует связь между устройством и сенсорной панелью |
08:01:11 |
Сбой USB-кабеля сенсорной панели |
09:01 |
Замятие бумаги в узле сканера |
09:02 |
Сканер не откалиброван |
09:03 |
Ошибка файла I/O |
09:04 |
Не удалось загрузить контекстную библиотеку |
09.01:10 |
Ошибка мотора сканера |
09.02:10 |
Ошибка элемента A в CIS (в узле сканера) |
09.03:10 |
Ошибка элемента B в CIS (в узле сканера) |
09.04:10 |
Ошибка элемента C в CIS (в узле сканера) |
09.05:10 |
Ошибка элемента D в CIS (в узле сканера) |
09.06:10 |
Ошибка элемента E в CIS (в узле сканера) |
09.08:11 |
Вышел из строя кабель питания узла сканера |
09.09:11 |
Вышел из строя USB-кабель узла сканера |
09.10:04 |
Сканер находится в режиме SAFE MODE (безопасный режим) |
09.10:10 |
Ошибка SCU (Плата Контроллера Сканера) |
11:YZ |
Ошибка кабеля (шлейфа) каретки |
21:YZ |
Ошибка сервисной станции (в самом движении каретки) |
21.1:YZ |
Ошибка сервисной станции (мотор салазки) |
21.2:YZ |
Ошибка сервисной станции (салазка не прошла нужный путь) |
22.0:YZ |
Ошибка станции подачи чернил (левая), модуль 0 |
22.1:YZ |
Ошибка станции подачи чернил (левая), модуль 1 |
24:YZ |
Сбой настройки чернил |
26:01 |
Обнаружена ошибка подачи чернил во время диагностического теста IDS. В сообщении на передней панели вы увидите буквы, представляющие названия цветов неисправных расходных материалов. |
39.1:01 |
Неправильная выгрузка рулона 1 |
39.2:01 |
Неправильная выгрузка рулона 2 |
41:YZ |
Элетрическая неисправность в моторе протяжки бумаги |
42:YZ |
Электрическая неисправность в моторе привода каретки |
45.1:YZ |
Ошибка верхнего намотчика рулона |
45.2:YZ |
Ошибка нижнего намотчика рулона |
47:YZ |
Ошибка мотора маховика |
48:YZ |
Ошибка системы PPS (соленоид) |
51:YZ |
Ошибка датчика открытия крышки сканера |
52:10 |
Принтер обнаружил сбой в Drop Detector |
55:YZ |
Проблема с датчиком каретки (Line Sensor) |
56:YZ |
Сбой приводного ролика аналогового энкодера. Проблема с диском или датчиком энкодера |
59.1:09 |
Одновременно заменены два электронных узла |
59.2:00 |
Установлена неподдерживаемая или повторно используемая деталь |
60.1:YZ, 60.2:YZ |
Ошибка инициализации |
61:YZ |
Формат файла неверен или не поддерживается для текущей конфигурации принтера, и принтер не может обработать задание. |
61:04.1 |
Не обнаружены шрифты PostScript |
61:08.1 |
Файл не может быть распечатан, так как он защищен паролем |
63:01 |
Не удалось получить IP адрес |
63:YZ |
Проблема ввода-вывода через сетевой интерфейс модуля форматирования |
64:YZ |
Проблема ввода-вывода через USB-порт |
64.1:YZ |
Не подключен внешний жесткий диск |
65:YZ |
Ошибка Memory Driver Internal I/O error, I/O Socket Manager Internal I/O |
68:YZ |
Потеря данных счетчиков слежения |
71:03 |
Нехватка памяти |
71:04 |
Нехватка памяти |
72.02:09 |
Общая ошибка прошивки |
72.02:YZ |
Следует выполнить сервисную калибровку |
74:YZ |
Ошибка загрузки файла обновления прошивки |
74.1:YZ |
Ошибка загрузки файла обновления профиля бумаги |
74.08:04 |
Проблема с обновлением прошивки |
75.21:YZ |
Бункеры отработки (левая плевательница (Left Spittoon) и сервисная станция) достигли 80% износа |
75.22:YZ |
Бункеры отработки (левая плевательница (Left Spittoon) и сервисная станция) достигли полного заполнения |
76:YZ |
Переполнен жесткий диск |
78:08 |
Полученное задание не может быть напечатано без границ на этой бумаге |
78.1:YZ |
Отсутствует область настроек носителя в файле настроек бумаги |
79:YZ |
Общая ошибка прошивки |
81:01 |
Ошибка по оси движения бумаги. Плоттер перезапустится и проведет диагностический тест |
86:01 |
Ошибка по оси движения каретки. Плоттер перезапустится и проведет диагностический тест |
86:11 |
Очень большое сопротивление при движении каретки |
87:YZ |
Проблема с показаниями датчика энкодера узла каретки |
87.01 |
Проблема с определением показаний датчика энкодера оси сканирования (ленты позиционирования). |
93:YZ |
Невозможно создать давление в системе подачи чернил |
Пожалуйста подождите, генерируется диагностическая информация |
Необходимо подождать, пока плоттер не выдаст определённую ошибку. Плоттер ппроизводит автоматическую диагностику. |
Чтение кода системной ошибки
Коды системных ошибок объясняют, какой компонент/система вышли из строя и какие действия следует предпринять для устранения проблемы.
Коды системных ошибок отображаются непосредственно на лицевой панели (но также могут быть видны на информационной странице) и определены в формате XX.YZ. или XX. n: YZ.м.
● XX: Подсистема или процесс (2 цифры).
● n: индекс подсистемы или процесса (если в продукте используется более одного) – необязательно — например, определить источник чернил (цвет и номер)
.● Y: кто должен выполнить действие (1 цифра) – (0 для пользователя или 1 для сервисного инженера).
● Z: Действие для выполнения (1 цифра).
Если Вы не нашли искомую ошибку в таблице, напишите нам на электронный адрес, в чат на сайте, либо просто позвоните. Мы постараемся найти решение.
-
hp t790 долго загружается
Проблема с печатающими головками либо с жёстким диском
01.0, 01.1, 01.2
Restart the printer.
06:03
Restart the printer.
08:04
Restart the printer. If the problem persists, update the printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
08:08
Retry the operation that you were attempting. If it fails again, restart the printer. If the problem persists, update the printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
21, 21.1, 21:03, 21.1:03, 21:13, 21.2:13, 22.0, 22.1, 22.2, 22.3, 22.x:03, 24
Restart the printer.
26:01, 26.x:01
Bad contact detected in an ink cartridge (if present, x refers to the cartridge in slot x). Remove and reinsert the cartridge. If necessary, insert a new cartridge.
26:14
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
27:01, 27.x:01
Too many printhead nozzles are not working (if present, x refers to the printhead in slot x). Remove and reinsert the printhead, or try cleaning the electrical connections. If necessary, insert a new printhead. See The front-panel display recommends reseating or replacing a printheadThe front-panel display recommends reseating or replacing a printhead.
27:03
Printhead error. Restart the printer.
27:14
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
31:03, 41:03, 42:03, 45.1:03, 45.2:03, 47:03, 56:03
Restart the printer.
61:01
The file format is wrong and the printer cannot process the job. You may have sent a PostScript, PDF, TIFF or JPEG job to a non-PostScript printer. If the job is password-protected, try sending it without password protection. Otherwise, update your printer’s firmware and try again. See Update the firmwareUpdate the firmware.
61:04.1, 61:04.2
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
61:08.1
Resend the job without password protection.
62, 62:04, 63
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
63:01
The printer has failed to get an IP address. Connect to another network or change the IPv4 configuration.
63:04, 64
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
64.1:01
The external hard disk has been removed while it was in use. Please reconnect it and restart the printer.
64:04, 65, 65:04
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
66:08
The job cannot be printed on the paper type that is loaded.
67, 67:04
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
68:03
Restart the printer.
71.04
Out of memory. To avoid this, in the HP-GL/2 and HP RTL driver select the Advanced tab and then Send job as a bitmap.
71:03
Restart the printer.
71:04
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
74:04, 74.1:04
The firmware upgrade has failed. Press OK and try again. See Update the firmwareUpdate the firmware.
74.1
Try the firmware update again. Do not try to use your computer while the update is in progress.
74.8:04
The firmware upgrade has failed. Your firmware file may be incorrect; try to download it again. See Update the firmwareUpdate the firmware.
76:03
Restart the printer.
77:04, 78.1:04
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
78:08
Borderless printing not possible; setting ignored..
79:03
Restart the printer.
79:04, 79.1:04
Update your printer’s firmware. See Update the firmwareUpdate the firmware.
81:01
Please follow the instructions on the front panel. You may be asked to run a test procedure and write down a numeric code before contacting HP Support. See Contact HP SupportContact HP Support.
81:03, 84:03
Restart the printer.
86:01
Please follow the instructions on the front panel. You may be asked to run a test procedure and write down a numeric code before contacting HP Support. See Contact HP SupportContact HP Support.
94, 94.1, 94:08
Restart color calibration. See Color calibrationColor calibration.
94:02
Color calibration failed. Check that the paper type that is loaded corresponds to the paper type that you have selected.
Код ошибки | Рекомендованные действия |
8:04 | Перезагрузите принтер. Если проблема сохраняется, обновите прошивку принтера. |
6:03 | Перезагрузить плоттер. |
01.0, 01.1, 01.2 | |
8:08 | Повторите операцию, которую вы пытались. Если снова произойдет сбой, перезапустите принтер. Если проблема сохраняется, обновите прошивку принтера. |
21, 21,1, 21:03, 21,1: 03, 21:13, 21,2: 13, 22,0, 22,1, 22,2, 22,3, 22.x: 03, 24 | Перезагрузить принтер. |
26:01, 26.x: 01 | В чернильном картридже обнаружен плохой контакт (если присутствует, x обозначает картридж в слоте x). Извлеките и снова вставьте картридж. При необходимости вставьте новый картридж. |
26:14 | Обновите прошивку вашего принтера. |
27:01, 27.x: 01 | Слишком много сопел печатающей головки не работают (если присутствует, x относится к печатающей головке в гнезде x). Извлеките и снова установите печатающую головку или попробуйте очистить электрические соединения. При необходимости вставьте новую печатающую головку. См . Дисплей на передней панели рекомендует установить на место или заменить печатающую головку . Дисплей на передней панели рекомендует установить на место или заменить печатающую головку . |
27:03 | Ошибка печатающей головки. Перезагрузите принтер |
27:14 | Обновите прошивку плоттера . |
31:03, 41:03, 42:03, 45.1: 03, 45.2: 03, 47:03, 56:03 | Перезагрузить |
61:01 | Неправильный формат файла, и принтер не может обработать задание. Возможно, вы отправили задание PostScript, PDF, TIFF или JPEG на принтер, отличный от PostScript. Если задание защищено паролем, попробуйте отправить его без защиты паролем. В противном случае обновите прошивку вашего принтера и попробуйте снова. |
61: 04.1, 61: 04.2 | Обновите прошивку принтера. |
61: 08,1 | Переслать работу без защиты паролем. |
62, 62:04, 63 | Обновите прошивку принтера. |
63:01 | Принтер не смог получить IP-адрес. Подключитесь к другой сети или измените конфигурацию IPv4. |
63:04, 64 | Обновите прошивку принтера. |
64,1: 01 | Внешний жесткий диск был удален во время его использования. Пожалуйста, заново подключите его и перезапустите принтер. |
64:04, 65, 65:04 | Обновите прошивку принтера. |
66:08 | Задание не может быть напечатано на загруженном типе бумаги. |
67, 67:04 | Обновите прошивку вашего принтера. |
68:03 | Перезагрузите принтер. |
71,04 | Недостаточно памяти. Чтобы избежать этого, в драйверах HP-GL / 2 и HP RTL выберите вкладку « Дополнительно », а затем « Отправить задание в виде растрового изображения» . |
71:03 | Перезагрузите плоттер. |
74:04, 74.1: 04 | Обновление прошивки не удалось. Нажмите ОК и попробуйте снова. |
Содержание
- 1 We Stock Service Stations to Solve 21:10, 21:11, 21:13 and 08:04 Service Station Failures We Stock HP 500, 510, 800, T1100, T620, T1120, Z2100, Z3100, Z3200, Z5200, Service Stations!
- 2 Service Station Failure Indicates 21:10, 21:13, 21.1:13 and 21.1:13 System Error Codes on Designjet T1100, T1120t, T1200, T770, T1300, T790-, T795, T2300, Plotters!
- 3 Designjet Service Stations We Carry
- 4 CK837-67022 service station for Design jet T620, T1120
- 5 CH538-67040 – CH538A Service Station for HP Design-jet T620, T1120, T1200, T770, T1300, T790, T795 and T2300.
- 6 E1L21-67006 service station for Design jet Z5400
- 6.1 Guide to Troubleshooting the Printer
- 7 Table of Contents
- 8 T0B51-67023 service station for design jet T2600, Z5600
We Stock Service Stations to Solve 21:10, 21:11, 21:13 and 08:04 Service Station Failures We Stock HP 500, 510, 800, T1100, T620, T1120, Z2100, Z3100, Z3200, Z5200, Service Stations!
- C7769-60374 Design Jet 500, 510, 800 Service Station
- Q6683-60187 T610, T1100 Service Station
- CK837-67022 designjet T620, T1120 Service Station
- CH538-67040 service station T770, T790, T1200, T1300, T795
- Q6718-67025 design-jet Z2100, Z3100, Z3200, Z5200 Service Station
- Q6651-60284 DesignJet Z6100 Service Station
- CQ109-67021 Design Jet Z6200 service station
Service Station Failure Indicates 21:10, 21:13, 21.1:13 and 21.1:13 System Error Codes on Designjet T1100, T1120t, T1200, T770, T1300, T790-, T795, T2300, Plotters!
Design Jet failure with 21:10 error, 21:11 error and 21:13 error during printing can solved by our repair technicians quickly at your site. We provide Design-jet plotter POST FAILURE repairs where the plotter fails to go to READY state during power on Self-test and the control panel shows system error 21:10, 21:11 and 21:13 errors indicate service station movement failure during initializing.
Our DesignJet technicians are trained to solve 21:10 error, 21:11 error and 21:13 service station error. We run paper calibration test and alignment test on every Design Jet repair to ensure your plotter is printing all the colors correctly. We provide FREE cleaning and lubrication on every Design Jet plotter service.
Designjet Service Stations We Carry
CK837-67022 service station for Design jet T620, T1120
CH538-67040 – CH538A Service Station for HP Design-jet T620, T1120, T1200, T770, T1300, T790, T795 and T2300.
E1L21-67006 service station for Design jet Z5400
Guide to Troubleshooting the Printer
Table of Contents
Table of Contents
Troubleshooting 1-1
Introduction 1-2
Troubleshooting System Error Codes 1-2 Solving Print Quality Problems 1-3 Cover Sensors are not Working 1-3
The Line Sensor has Problems Detecting Media 1-3 Troubleshooting Paper-Axis Shutdowns 1-4 Problems with the Vacuum Fan 1-5
Vacuum suction much lower at high altitudes 1-5
HP-GL/2 color differences in different HP DesignJet Printers 1-6 Banding at variable extreme environmental conditions 1-6
The Priming Procedure Fails 1-7
Using the Power Switch LED to Troubleshoot 1-10 Using the Boot-Up Sequence to Troubleshoot 1-12
Using the Formatter/Accessory Card LEDs to Troubleshoot 1-14
System Error Codes 2-1
Introduction 2-2
Continuable and Non-Continuable Error Codes 2-2
System Error Codes — Explanation 2-2
Error Log Utility 2-5
Accessing the Error Log Utility 2-5
Ink Supplies Troubleshooting 3-1
What are the Ink Supplies? 3-2
Ink Cartridges 3-2
Printheads 3-3
Identifying the Components 3-3
General Information About the Ink Supplies 3-4
Some General Precautions When Handling the Ink Supplies 3-5
When Should You Replace the Ink Cartridges? 3-6
When Should You Replace the Printheads? 3-7
Obtaining Ink Cartridge Information 3-9
4 |
HP DesignJets 500, 510 and 800 Series Printers Service Manual |
Table of Contents
Obtaining Printhead Information 3-10
Ink Cartridge Status Messages 3-12
Ink Cartridge Status While Replacing 3-12 Printhead Status Messages 3-13
Printhead History Utility 3-14
Accessing the Printhead History Utility 3-14
Is the Printer Causing Repetitive Printhead Problems? 3-16 Is the User Replacing the Printheads too Early? 3-18 Troubleshooting Repetitive Ink Cartridge Messages 3-20 Troubleshooting Repetitive Printhead Error Messages 3-21 Printhead Error Codes 3-22
Summary of Solving Ink Supplies Problems 3-23
Service Tests and Utilities 4-1
Introduction 4-2
Phone Support 4-2
Diagnostics — Self Test 4-2
Service Tests (Diagnostics) 4-3
Entering the Service Tests Menu 4-4
Ink Supply Station 4-6
Carriage Movement 4-8
Paper Advance Test 4-10
Service Utilities 4-13
Entering the Service Utilities Menu 4-14
EEROM Setup 4-16
Turn Drive Roller 4-21
Unlock Carriage 4-22
Prime Tubes 4-23
Change Cutter 4-24
Change Ink Tubes 4-25
Printer Information 4-26
Service Calibrations 5-1
Entering the Service Calibrations Menu 5-3
Printhead Alignment (includes PPS Calibration) 5-5
Color Calibration 5-7
Advance Calibration 5-9
Factory Advance Calibration 5-11
HP DesignJets 500, 510 and 800 Series Printers Service Manual |
5 |
Table of Contents
Print Quality 6-1
Print Quality 6-2
Print Quality Troubleshooting Checklist 6-2 How to Use the Troubleshooting Procedure 6-4 What is the Troubleshooting Procedure? 6-4
Considerations for Using the Troubleshooting Procedure. 6-4 Performing the Troubleshooting Procedure 6-4 Troubleshooting Procedure Flowchart 6-7
No Printing Defects Found Using the Troubleshooting Procedure 6-8 Solving Color Accuracy problems 6-9
Color Consistency problems 6-9
Long Term Color Bleeding (Glossy Papers) 6-9 Media 6-10
There are Smears or Scratching on the Printed Media 6-10
Parts and Diagrams 7-1
Printer Support 7-2
Right Hand Cover 7-4
Left Hand Cover 7-6
Top Cover and Deflectors 7-8
Rollfeed Module 7-10
Back Platen Assembly 7-12
Electronics Module 7-14
Power Supply 7-16
Cutter Assemblies 7-18
Ink Delivery System 7-20
Service Station and Spittoon 7-22
Service Station Holder 7-24
Pinch-Wheel Assemblies 7-26
Scan-Axis Motor 7-28
Drive Roller Encoder Sensor 7-30
Print Platen Assembly 7-32
Carriage Assembly 7-34
Vacuum Fan 7-36
Interconnect Cable 7-38
Paper-Axis Motor 7-40
Drive Roller 7-42
Miscellaneous Items 7-44
6 |
HP DesignJets 500, 510 and 800 Series Printers Service Manual |
Table of Contents
Removal and Installation 8-1
Introduction 8-2
Safety Precautions 8-2
Electrostatic Discharge (ESD) Precautions 8-3
Required Tools 8-3
Screw Types 8-4
Left Hand Cover 8-5
Right Hand Cover 8-7
Front Panel 8-9
Window and Top Cover 8-10
Media Deflectors 8-11
Left End Roll-Feed 8-13
Right End Roll-Feed 8-15
Back Platen 8-17
Media Sensor 8-19
Formatter 8-20
LAN Card 8-21
Spittoon 8-23
Electronics Module 8-24
Power Supply 8-27
Scan-Axis Motor Assembly 8-29
Cutter Assembly 8-32
Left Encoder Holder 8-33
Cutter Bushing 8-35
Cutter Guide Bracket 8-36
Drive Roller Encoder Sensor 8-38
Trailing Cable 8-40
Ink Supply Station 8-48
Interconnect PCA 8-50
Service Station and Aerosol Fan 8-52
Cutter Guide 8-55
Print Platen 8-56
Service Station Holder 8-57
Interconnect Cable 8-59
Ink Supply Tubes 8-60
Vacuum Fan 8-64
Pinch-Arm 8-66
Pinch-Arm Mechanism 8-67
Pinch-Arm Lever 8-69
HP DesignJets 500, 510 and 800 Series Printers Service Manual |
7 |
Table of Contents
Pinch-Arm Sensor 8-71
Fork Idler, Tensioner and Idler Pulley 8-74
Encoder Strip 8-76
Carriage Assembly (Including Belt) 8-78
Paper-Axis Motor 8-84
Drive Roller 8-86
Gear Assemblies 8-92
Preventive Maintenance 9-1
Moisture on the Printer 9-2
Noisy Carriage Bushing 9-2
Belt Swelling 9-2
Cleaning the Printer 9-2
General Cleaning 9-2
Cleaning the Drive Roller/Print Platen 9-3
Scheduled Maintenance 9-3
Level of Printer Usage 9-3
Scan-Axis Maintenance 9-4
Functional Overview 10-1
Introduction 10-2
SKU Overview 10-2
Electrical System 10-3
Introduction 10-3
Hardware Description 10-3
Power Supply Unit (PSU) 10-5
Front Panel 10-6
Ink Delivery System (IDS) 10-7
Ink Supply Station (ISS) 10-7
Tubes Assembly 10-9
Service Station 10-10
Glossary
Index
8 |
HP DesignJets 500, 510 and 800 Series Printers Service Manual |
T0B51-67023 service station for design jet T2600, Z5600
Источники
- https://laserjetprinterrepair.com/error-code-2110-2111/
- https://manualmachine.com/hp/designjet500510800/195527-service-manual/
[свернуть]
The most common error codes.
Error | |
---|---|
74.1:YZ | Description: Error uploading paper profile update file |
21.1:YZ | Description: Failure moving the Primer Motor of the Service Station |
51:YZ | Description: Scanner Position Sensor failure |
XX.n:YZ.m | Description: Error Codes Format: • XX: Subsystem or process (2 digits). • n: Subsystem or process index (if more than one used in the product) – optional. e.g. Identify the Ink Supply (color and number). • Y: Who should perform the action (1 digit) – (0 |
07.03:11 | Description: USB Scanner connected to incorrect port |
74.1:YZ | Description: Error uploading paper profile update file |
21.1:YZ | Description: Failure moving the Primer Motor of the Service Station |
51:YZ | Description: Scanner Position Sensor failure |
XX.n:YZ.m | Description: Error Codes Format: • XX: Subsystem or process (2 digits). • n: Subsystem or process index (if more than one used in the product) – optional. e.g. Identify the Ink Supply (color and number). • Y: Who should perform the action (1 digit) – (0 |
07.03:11 | Description: USB Scanner connected to incorrect port |
Содержание
- 1 We Stock Service Stations to Solve 21:10, 21:11, 21:13 and 08:04 Service Station Failures We Stock HP 500, 510, 800, T1100, T620, T1120, Z2100, Z3100, Z3200, Z5200, Service Stations!
- 2 Service Station Failure Indicates 21:10, 21:13, 21.1:13 and 21.1:13 System Error Codes on Designjet T1100, T1120t, T1200, T770, T1300, T790-, T795, T2300, Plotters!
- 3 Designjet Service Stations We Carry
- 4 CK837-67022 service station for Design jet T620, T1120
- 5 CH538-67040 – CH538A Service Station for HP Design-jet T620, T1120, T1200, T770, T1300, T790, T795 and T2300.
- 6 E1L21-67006 service station for Design jet Z5400
- 6.1 Guide to Troubleshooting the Printer
- 7 Table of Contents
- 8 T0B51-67023 service station for design jet T2600, Z5600
We Stock Service Stations to Solve 21:10, 21:11, 21:13 and 08:04 Service Station Failures We Stock HP 500, 510, 800, T1100, T620, T1120, Z2100, Z3100, Z3200, Z5200, Service Stations!
- C7769-60374 Design Jet 500, 510, 800 Service Station
- Q6683-60187 T610, T1100 Service Station
- CK837-67022 designjet T620, T1120 Service Station
- CH538-67040 service station T770, T790, T1200, T1300, T795
- Q6718-67025 design-jet Z2100, Z3100, Z3200, Z5200 Service Station
- Q6651-60284 DesignJet Z6100 Service Station
- CQ109-67021 Design Jet Z6200 service station
Service Station Failure Indicates 21:10, 21:13, 21.1:13 and 21.1:13 System Error Codes on Designjet T1100, T1120t, T1200, T770, T1300, T790-, T795, T2300, Plotters!
Design Jet failure with 21:10 error, 21:11 error and 21:13 error during printing can solved by our repair technicians quickly at your site. We provide Design-jet plotter POST FAILURE repairs where the plotter fails to go to READY state during power on Self-test and the control panel shows system error 21:10, 21:11 and 21:13 errors indicate service station movement failure during initializing.
Our DesignJet technicians are trained to solve 21:10 error, 21:11 error and 21:13 service station error. We run paper calibration test and alignment test on every Design Jet repair to ensure your plotter is printing all the colors correctly. We provide FREE cleaning and lubrication on every Design Jet plotter service.
Designjet Service Stations We Carry
CK837-67022 service station for Design jet T620, T1120
CH538-67040 – CH538A Service Station for HP Design-jet T620, T1120, T1200, T770, T1300, T790, T795 and T2300.
E1L21-67006 service station for Design jet Z5400
Guide to Troubleshooting the Printer
Table of Contents
Table of Contents
Troubleshooting 1-1
Introduction 1-2
Troubleshooting System Error Codes 1-2 Solving Print Quality Problems 1-3 Cover Sensors are not Working 1-3
The Line Sensor has Problems Detecting Media 1-3 Troubleshooting Paper-Axis Shutdowns 1-4 Problems with the Vacuum Fan 1-5
Vacuum suction much lower at high altitudes 1-5
HP-GL/2 color differences in different HP DesignJet Printers 1-6 Banding at variable extreme environmental conditions 1-6
The Priming Procedure Fails 1-7
Using the Power Switch LED to Troubleshoot 1-10 Using the Boot-Up Sequence to Troubleshoot 1-12
Using the Formatter/Accessory Card LEDs to Troubleshoot 1-14
System Error Codes 2-1
Introduction 2-2
Continuable and Non-Continuable Error Codes 2-2
System Error Codes — Explanation 2-2
Error Log Utility 2-5
Accessing the Error Log Utility 2-5
Ink Supplies Troubleshooting 3-1
What are the Ink Supplies? 3-2
Ink Cartridges 3-2
Printheads 3-3
Identifying the Components 3-3
General Information About the Ink Supplies 3-4
Some General Precautions When Handling the Ink Supplies 3-5
When Should You Replace the Ink Cartridges? 3-6
When Should You Replace the Printheads? 3-7
Obtaining Ink Cartridge Information 3-9
4 |
HP DesignJets 500, 510 and 800 Series Printers Service Manual |
Table of Contents
Obtaining Printhead Information 3-10
Ink Cartridge Status Messages 3-12
Ink Cartridge Status While Replacing 3-12 Printhead Status Messages 3-13
Printhead History Utility 3-14
Accessing the Printhead History Utility 3-14
Is the Printer Causing Repetitive Printhead Problems? 3-16 Is the User Replacing the Printheads too Early? 3-18 Troubleshooting Repetitive Ink Cartridge Messages 3-20 Troubleshooting Repetitive Printhead Error Messages 3-21 Printhead Error Codes 3-22
Summary of Solving Ink Supplies Problems 3-23
Service Tests and Utilities 4-1
Introduction 4-2
Phone Support 4-2
Diagnostics — Self Test 4-2
Service Tests (Diagnostics) 4-3
Entering the Service Tests Menu 4-4
Ink Supply Station 4-6
Carriage Movement 4-8
Paper Advance Test 4-10
Service Utilities 4-13
Entering the Service Utilities Menu 4-14
EEROM Setup 4-16
Turn Drive Roller 4-21
Unlock Carriage 4-22
Prime Tubes 4-23
Change Cutter 4-24
Change Ink Tubes 4-25
Printer Information 4-26
Service Calibrations 5-1
Entering the Service Calibrations Menu 5-3
Printhead Alignment (includes PPS Calibration) 5-5
Color Calibration 5-7
Advance Calibration 5-9
Factory Advance Calibration 5-11
HP DesignJets 500, 510 and 800 Series Printers Service Manual |
5 |
Table of Contents
Print Quality 6-1
Print Quality 6-2
Print Quality Troubleshooting Checklist 6-2 How to Use the Troubleshooting Procedure 6-4 What is the Troubleshooting Procedure? 6-4
Considerations for Using the Troubleshooting Procedure. 6-4 Performing the Troubleshooting Procedure 6-4 Troubleshooting Procedure Flowchart 6-7
No Printing Defects Found Using the Troubleshooting Procedure 6-8 Solving Color Accuracy problems 6-9
Color Consistency problems 6-9
Long Term Color Bleeding (Glossy Papers) 6-9 Media 6-10
There are Smears or Scratching on the Printed Media 6-10
Parts and Diagrams 7-1
Printer Support 7-2
Right Hand Cover 7-4
Left Hand Cover 7-6
Top Cover and Deflectors 7-8
Rollfeed Module 7-10
Back Platen Assembly 7-12
Electronics Module 7-14
Power Supply 7-16
Cutter Assemblies 7-18
Ink Delivery System 7-20
Service Station and Spittoon 7-22
Service Station Holder 7-24
Pinch-Wheel Assemblies 7-26
Scan-Axis Motor 7-28
Drive Roller Encoder Sensor 7-30
Print Platen Assembly 7-32
Carriage Assembly 7-34
Vacuum Fan 7-36
Interconnect Cable 7-38
Paper-Axis Motor 7-40
Drive Roller 7-42
Miscellaneous Items 7-44
6 |
HP DesignJets 500, 510 and 800 Series Printers Service Manual |
Table of Contents
Removal and Installation 8-1
Introduction 8-2
Safety Precautions 8-2
Electrostatic Discharge (ESD) Precautions 8-3
Required Tools 8-3
Screw Types 8-4
Left Hand Cover 8-5
Right Hand Cover 8-7
Front Panel 8-9
Window and Top Cover 8-10
Media Deflectors 8-11
Left End Roll-Feed 8-13
Right End Roll-Feed 8-15
Back Platen 8-17
Media Sensor 8-19
Formatter 8-20
LAN Card 8-21
Spittoon 8-23
Electronics Module 8-24
Power Supply 8-27
Scan-Axis Motor Assembly 8-29
Cutter Assembly 8-32
Left Encoder Holder 8-33
Cutter Bushing 8-35
Cutter Guide Bracket 8-36
Drive Roller Encoder Sensor 8-38
Trailing Cable 8-40
Ink Supply Station 8-48
Interconnect PCA 8-50
Service Station and Aerosol Fan 8-52
Cutter Guide 8-55
Print Platen 8-56
Service Station Holder 8-57
Interconnect Cable 8-59
Ink Supply Tubes 8-60
Vacuum Fan 8-64
Pinch-Arm 8-66
Pinch-Arm Mechanism 8-67
Pinch-Arm Lever 8-69
HP DesignJets 500, 510 and 800 Series Printers Service Manual |
7 |
Table of Contents
Pinch-Arm Sensor 8-71
Fork Idler, Tensioner and Idler Pulley 8-74
Encoder Strip 8-76
Carriage Assembly (Including Belt) 8-78
Paper-Axis Motor 8-84
Drive Roller 8-86
Gear Assemblies 8-92
Preventive Maintenance 9-1
Moisture on the Printer 9-2
Noisy Carriage Bushing 9-2
Belt Swelling 9-2
Cleaning the Printer 9-2
General Cleaning 9-2
Cleaning the Drive Roller/Print Platen 9-3
Scheduled Maintenance 9-3
Level of Printer Usage 9-3
Scan-Axis Maintenance 9-4
Functional Overview 10-1
Introduction 10-2
SKU Overview 10-2
Electrical System 10-3
Introduction 10-3
Hardware Description 10-3
Power Supply Unit (PSU) 10-5
Front Panel 10-6
Ink Delivery System (IDS) 10-7
Ink Supply Station (ISS) 10-7
Tubes Assembly 10-9
Service Station 10-10
Glossary
Index
8 |
HP DesignJets 500, 510 and 800 Series Printers Service Manual |
T0B51-67023 service station for design jet T2600, Z5600
Источники
- https://laserjetprinterrepair.com/error-code-2110-2111/
- https://manualmachine.com/hp/designjet500510800/195527-service-manual/
[свернуть]