Jetpack произошла ошибка повторите попытку

Пишет данную проблему после установки самого плагина, нужно его активировать, в чем может быть проблема? Гугл не помог

Ваш сайт должен быть в открытом доступе, чтобы иметь возможность использовать Jetpack: site_inaccessible
Подробности ошибки: The Jetpack server was unable to communicate with your site [HTTP 403]. Ask your web host if they allow connections from WordPress.com. If you need further assistance, contact Jetpack Support: jetpack.me/support


  • Вопрос задан

  • 15287 просмотров

Пригласить эксперта

Вот тут подробно написано почему возникает ошибка и как её исправить.

Если у Вас стоит плагин безопасности, к примеру iThemes Security, то отключаете его, потом активируете Джетпак, а потом уже включаете плагин безопасности.


  • Показать ещё
    Загружается…

21 сент. 2023, в 14:51

30000 руб./за проект

21 сент. 2023, в 14:49

25000 руб./за проект

21 сент. 2023, в 14:33

5000 руб./за проект

Минуточку внимания

  • Hi,
    I’m trying to install Jetpack.

    When i click the “Set up Jetpack” button I get the “An error occurred. Please try again.” error

    I have disabled all the other plugins and activated the storefront theme, still get the error.

    I have checked the XML-RPC file, it is ok

    wp‑config.php and .htaccess files are standard.

    The PHP‑XML Extension installed and active

    JSON API is enabled

    Reinstalling and Reconnecting Jetpack same error

    WordPress
    Version 6.2.2
    Site Language it_IT
    User Language en_US
    Timezone Europe/Rome
    Home URL https://www.microsistemi.com
    Site URL https://www.microsistemi.com/core
    Permalink structure /%postname%/
    Is this site using HTTPS? Yes
    Is this a multisite? No
    Can anyone register on this site? No
    Is this site discouraging search engines? No
    Default comment status Closed
    Environment type production
    User count 3
    Communication with WordPress.org WordPress.org is reachable

    Jetpack Diagnostic information:
    Jetpack Site ID
    Jetpack SSL Verfication Bypass No
    Offset between Jetpack server's time and this server's time. 0
    Current Jetpack Version Option 12.4:1690967084
    Previous Jetpack Version 12.4:1690967084
    Jetpack Site Public Private
    Jetpack Master User No master user set.
    Jetpack Offline Mode off
    JETPACK_DEV_DEBUG Constant off
    Current User #1 asturi.it
    Tokens defined None
    Blog Public Key Not set.
    User Public Key Not set.
    Jetpack Version 12.4
    Jetpack Directory /var/www/clients/client4/web748/web/core/wp-content/plugins/jetpack/
    Plan Type free
    Server Variable HTTP_HOST www.microsistemi.com
    Server Variable SERVER_PORT 443
    Server Variable HTTPS on
    Server Variable REMOTE_ADDR 188.217.212.156
    Trusted IP {"trusted_header":"REMOTE_ADDR","segments":1,"reverse":false}
    Full Sync Status {"started":"Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 +0000","finished":"Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 +0000","progress":[],"config":[]}
    Sync Queue Size 0
    Sync Queue Lag 0 seconds
    Full Sync Queue Size 0
    Full Sync Queue Lag 0 seconds
    IDC URLs {"home":"https:\/\/www.microsistemi.com","siteurl":"https:\/\/www.microsistemi.com\/core","WP_HOME":"","WP_SITEURL":""}
    IDC Error Option false
    IDC Opt-in 1
    Connection Tests All Pass.

    when I try to connect from jetpack home I get a 500 error

    Can you help please?

    Thanks,
    Francesco.

    The page I need help with: [log in to see the link]

  • На чтение 3 мин Просмотров 777 Опубликовано
    Обновлено

    Ошибка авторизации плагина jetpack на wordpress.comПопулярнейший плагин от разработчиков cms wordpress jetpack установлен у многих блогеров. На своем блоге также установил сей комбайн. Это непросто плагин. По функционалу это несколько плагинов в одном. Однако эта небольшая заметка будет не о функционале, а проблеме, с которой я столкнулся при его использовании.

    Странное поведение плагина  jetpack

    Когда первый раз установил jetpack на свой блог, проблем с установкой и настройкой не возникло. Через какое-то время мой блог переехал на хостинг от Beget. Отличный хостинг оказался. Кто ищет новый дом для сайта — лучше места не найти. Так как хостер предоставлял бесплатно ssl сертификат, попутно с переездом блог был переведен на протокол https.

    И тут, нормально работающий jetpack, отказался работать. Типа нужно авторизоваться на wordpress.com. Странно, плагин уже был авторизован. Ну и ничего страшного. Несложно же нажать кнопочку. Жму и получаю интересный ответ от системы

    Извините, вам не разрешено просматривать эту страницу.

    Здрасьте, приехали. Как это не разрешено? Начал поиски источника проблемы. Первым делом отключил все плагины, кроме jetpack. Пробую авторизоваться — результат тот же.

    Смотрю файл .htaccess. Защитные плагины обычно прописывают там свои правила. И даже при удалении могут эти правила там оставлять. В итоге ничего странного в файле не обнаружено. На всякий случай заменил его дефолтным.
    Проверил, а не появился ли, случаем, лишний пользователь с правами администратора. Нет таких. Пришлось перелопачивать интернет. Однако ничего вразумительного нарыть так и не смог не смог.
    Стал грешить на некорректный перевод блога на протокол https. Все работает. Плагины, скрипты. А вот jtpack ни в какую. И уже от отчаяния написал в техподдержку своего нового хостинга Beget. Получил ответ, мол поправили. Проверяю — jetpack работает. Авторизация проходит на ура. Интересуюсь у техподдержки, а что собственно поправили-то?

    Решение проблемы

    В итоге все оказалось до банальности просто. При работе плагин использует файл движка xmlrpc.php. На хостинге этот файл по умолчанию заблокирован, так как через него часто ломают wordpress. И для моего аккаунта его разблокировали. Немного странное решение со стороны хостинга. Вот попробуй догадайся об этом.
    Так что если у вас такая же ситуация с плагином jetpack, поинтересуйтесь у своего хостера. Может, он тоже как и бегет блокирует этот файл. На этом все. Пишите в комментариях, какие непонятки возникали у вас с хостерами. Интересно же.

    Просмотр 11 ответов — с 1 по 11 (всего 11)

  • Модератор
    Yui

    (@fierevere)

    永子

    Обычно бывает при запрете приема соединений по XML RPC

    mysite.com/xmlrpc.php

    любыми средствами, от плагинов безопасности и .htaccess, до запрета у хостера в конфигурации сервера.

    вот что написанно там в .htaccess скорее всего не от этого
    #BEGIN Really Simple SSL LETS ENCRYPT
    RewriteRule ^.well-known/(.*)$ — [L]
    #END Really Simple SSL LETS ENCRYPT
    # Add trailing slash
    RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/wp-login
    RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/wp-admin
    RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/wp-content
    RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/wp-json
    RewriteCond %{REQUEST_URI} /[^\.]+$
    RewriteRule ^(.+[^/])$ https://%{SERVER_NAME}/$1/ [R=301,L]
    # BEGIN WordPress
    # The directives (lines) between «BEGIN WordPress» and «END WordPress» are
    # dynamically generated, and should only be modified via WordPress filters.
    # Any changes to the directives between these markers will be overwritten.
    <IfModule mod_rewrite.c>
    RewriteEngine On
    RewriteRule .* — [E=HTTP_AUTHORIZATION:%{HTTP:Authorization}]
    RewriteBase /
    RewriteRule ^index\.php$ — [L]
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteRule . /index.php [L]
    </IfModule>
    # END WordPress

    Модератор
    Yui

    (@fierevere)

    永子

    А у вас наверное не только с Jetpack могут быть проблемы

    
    # Add trailing slash
    RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/wp-login
    RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/wp-admin
    RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/wp-content
    RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/wp-json
    RewriteCond %{REQUEST_URI} /[^\.]+$
    RewriteRule ^(.+[^/])$ https://%{SERVER_NAME}/$1/ [R=301,L]
    

    вот этот опус вы откуда откопали?

    не знаю, наверно от плагина

    Модератор
    Yui

    (@fierevere)

    永子

    ну так удалите этот кусок и проверьте фунциональность Jetpack
    а заодно в Консоль: Инструменты — Здоровье сайта
    загляните на предмет замечаний возможных

    удалил код, но бесполезно
    По возможных вот что:
    Рекомендуется удалить неактивные плагины
    ПО СУБД устарело
    Ваш сайт не использует локальные часовые пояса
    Persistent object caching is not enabled

    Модератор
    Yui

    (@fierevere)

    永子

    в меню Jetpack есть меню отладки
    попробуйте обратиться на форум Jetpack с данной информацией
    https://wordpress.org/support/plugin/jetpack/

    Модератор
    Yui

    (@fierevere)

    永子

    я могу только сказать о том, что Jetpack у вас не подключен к wordpress.com, поддержка Jetpack (по ссылке данной вам выше),
    возможно подскажет что-то еще

    да создал тему, но ответа нет)

  • Просмотр 11 ответов — с 1 по 11 (всего 11)

    Have trouble connecting Jetpack to WordPress.com? If so, here are some steps that will help you solve the problem.

    Before following this troubleshooting, first check that your site is publicly available, as Jetpack will not be able to connect to it otherwise! You can learn more about why it’s necessary to have your WordPress.com account connected to Jetpack here.

    Running the Jetpack Debug Tool

    The Jetpack Debug Tool can identify many different causes for connection issues. To verify your Jetpack connection, visit your website, copy the URL from your browser’s address bar, and paste it into the Jetpack Debug. If your connection works and all tests pass you will see the message “Everything looks great!”.

    Error Messages

    Seeing an error message when trying to connect Jetpack or from the Jetpack Debug Tool above?

    Visit the Error Messages page to see the most common errors, their causes, and how to resolve them.

    Site Health

    Check your site’s health status under Tools > Site Health from the left-hand menu.

    This page will run a number of different checks and provide critical information about your WordPress configuration as well as any other items that may require your attention.

    Your xmlrpc.php File

    Jetpack needs this file to connect to your WordPress.com account.

    Start by checking example.com/xmlrpc.php (replacing “example.com” with your actual domain) in your web browser’s address bar. That page should return the following message:

    XML-RPC server accepts POST requests only.

    The message you see should look exactly the same, without any spaces or line breaks above or below it. Compare yours to this working example.

    If you have blank lines or extra content in your xmlrpc file, you will receive an error. Please check here for fixes before you continue, and feel free to reach out to your webhost for assistance with those instructions.

    Please note that your xmlrpc.php file must be in the home directory of your WordPress install. If it’s not, you can replace it by reinstalling the core files of WordPress (or asking your webhost to).

    Your wp-config.php and .htaccess Files

    If you or one of your plugins added code to either of these files, it may have caused a misconfiguration. You can check these guides for more information and typical settings to help revert the files back to their default state: wp-config / htaccess.

    The PHP-XML Extension

    The PHP on your site needs the XML extension in order to parse XML, which Jetpack needs to properly communicate with your site. Check with your webhost to make sure the PHP-XML extension is installed and active on your server.

    The JSON API (REST API)

    Jetpack uses XML-RPC and the JSON API (REST API) to communicate with your site. Please ensure that the JSON API is enabled on your site and that authentication is disabled. If you would prefer not to disable authentication on the JSON API for your site, please allowlist the /jetpack/v4/ and /wpcom/v2/ namespaces instead. If you’re not sure how to do this, please contact your host for help.

    Reinstalling and Reconnecting Jetpack

    Sometimes you need to completely reset your connection between your site and our services. You can follow these instructions to accomplish that.

    Cloudflare

    If you are using Cloudflare on your site, check this guide to make sure Jetpack and Cloudflare are working together properly.

    Plugin Conflicts

    Sometimes other plugins can create a conflict with Jetpack that blocks it from connecting to WordPress.com.

    To rule out a plugin conflict, deactivate all other plugins and keep Jetpack active, then try connecting again. If Jetpack connects, you can turn your plugins back on, one by one, to make sure everything keeps working.

    A conflict may cause other issues in addition to not letting Jetpack connect, so check for anything else not working properly after activating each plugin. If you find that a plugin is causing a conflict with Jetpack, please reach out to that plugin’s developers to see if there is a fix to get it working with Jetpack.

    Theme Issues

    If you’re using a theme that’s not coded to modern standards or kept up-to-date with changes in WordPress development, then the theme could be creating issues with Jetpack’s connection or features.

    Download and temporarily switch to one of the more minimal, default WordPress themes (such as Twenty Twenty Two) and see if the connection issues are resolved. If so, then you’ll need to either replace your original theme or talk to its developers to see if they can figure out where the conflict is happening and how to solve it.

    Testing Your Site Speed

    Your site must initially respond within 5 seconds for the Jetpack connection to work correctly.

    You can check your site speed and overall performance with a variety of tools (like GTmetrix or WebPageTest) and follow up with your webhost by showing them the results. They may be able to help improve your site’s response and loading times from there.

    SSL Certificates

    Your SSL certificate makes sure the traffic on your site is safe and secure. Sometimes they can be misconfigured or expired, which will keep Jetpack from connecting to it. You can check for errors on your SSL certificate with this SSL Checker and test its overall health with this SSL Server Test. It should typically be graded A or A+, and you shouldn’t see any errors.

    The most common SSL errors that your webhost must fix are:

    • Self-signed: The certificate was not created by using standard security practices and is considered unsafe
    • Missing chain/intermediate certificate: Some SSL certificates are applied to your site in multiple parts. When one or more are missing in the chain, the security becomes broken and incomplete
    • Expired: Just like a domain, an SSL certificate needs to be renewed each year, or it will expire. Certificate renewals usually happen without you having to do anything, but sometimes automatic systems at your webhost may fail to do so

    HTTPS Settings

    Check that both the SITE_URL and HOME_URL settings under Settings > General in your wp-admin dashboard are using https before your domain rather than just http. Sites that use only http are not secure and aren’t using the SSL certificate mentioned above – https loads the certificate properly and will allow Jetpack to connect to it.

    Also, make sure that all of your site’s traffic routes to https as well. For example, any requests to http://example.com should automatically redirect to https://example.com instead. Your webhost can help make sure that this happens as expected.

    For more detailed information on troubleshooting SSL issues, please refer to this guide.

    Server Credentials for Jetpack Backup

    If you have issues adding your credentials to Jetpack Backup, we recommend contacting your webhost and asking them to provide you with this information so you can then enter it successfully into your Jetpack settings:

    • Credential type (FTP, SFTP, SSH)
    • Server address
    • Port number
    • Server username
    • Server password
    • WordPress full installation path

    When You Should Contact Your Webhost for Support

    This list of issues that must be addressed by your hosting provider rather than Jetpack support because they are server-related:

    • SSL certificates
    • Changes in IP addresses or domains/URLs
    • Migration from one server to another
    • Site is down or not responding
    • Errors (500 / 502 / 504 / 403)
    • Server resource or memory usage
    • DNS problems
    • Outdated server software (PHP, MySQL, etc.)
    • File and folder permissions
    • Problems that are still occurring even after Jetpack is uninstalled

    Понравилась статья? Поделить с друзьями:

    Интересное по теме:

  • Jetlogger ошибка 151
  • Jetpack инжектор ошибка интернет соединения
  • Jungheinrich ejc 110 ошибки
  • Jungheinrich efg 216 коды ошибок
  • Jungheinrich efg 215 коды ошибок

  • 0 0 голоса
    Рейтинг статьи
    Подписаться
    Уведомить о
    guest

    0 комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии