Handbrake on ошибка volkswagen passat b5

Вожу пассат В5. Американец. Столкнулся с такой проблемой.
На панели стала загораться фраза «handbreak on», соответственно языку рынка продажи авто, все на панели по английски. Означает она в переводе на русский — «натянут ручник» при движении. Горит она понапрасну, т.к. с натянутым ручником я естественно не езжу. Машина едет, двигатель работает, коробку не блокирует, но эта проблема отключает дворники, омыватель и кондиционер.
Раньше такая проблема возникала время от времени, и быстро пропадала сама собой. Но однажды «хендбрейк» основательно залип.При каждом запуске двигателя и движении авто происходило пищание панели со спецэффектами в виде горения лампочки ручника и письмами на панели.
Скидывал концевик ручника, он оказался не при чем.
Вообще с этим хендбрейком была целая история. Проблема пропадала сама собой при включении кондиционера на полную, либо при тряске на кочке, либо после психозного удара ладонью по панели в следствии писка.
Причина оказалась очень простой. У мозгов слез проводок массы. Поставили обратно — все работает. С регулировкой сигналки и музыки в авто электрик взял 600 руб. Были личности, (да даже таковых большинство) которые предлагали сделать для начала диагностику за 500, а потом только искать причину в проводке, естественно за отдельные деньги. Я от таких просто молча уезжал, что и вам советую.
З.Ы.
Как говорится, начинать надо всегда с малого. У меня смекалки посмотреть дальше концевика видимо не хватило. Ну что ж, надеюсь кому то запись пригодится.

Цена вопроса: 600 ₽
Пробег: 150 000 км

Вожу пассат В5 уже год. Американец. Столкнулся с такой проблемой.

На панели стала загораться фраза «handbreak on», соответственно языку рынка продажи авто, все на панели по английски. Означает она в переводе на русский — «натянут ручник» при движении. Горит она понапрасну, т.к. с натянутым ручником я естественно не езжу. Машина едет, двигатель работает, коробку не блокирует, но эта проблема отключает дворники, омыватель и кондиционер.
Раньше такая проблема возникала время от времени, и быстро пропадала сама собой. Недавно хендбрейк основательно залип и видимо отлипать не собирается. Теперь при каждом запуске двигателя и движении авто происходит пищание панели с о спецэффектами в виде горения лампочки ручника и письмами на панели.
Скидывал концевик ручника. Он целый, вроде не коротит.
Вообще с этим хендбрейком целая история. Проблема пропадала сама собой при включении кондиционера на полную, либо при тряске на кочке, либо после психозного удара ладонью по панели в следствии писка ее. Залипла и не отлипает после того, как отремонтировал соединение компрессора и кондиционера на фишке.

Может быть кто то сталкивался с аналогичной проблемой? Сразу скажу, кто колодки, уровень тормозухи, концевики бачков и колодок в норме. Кроме того, на проблемы с тормозухой и колодками как ни на все остальное, электроника дает разные указания. Кто что посоветует?!

Сегодня сел в машину, тронулся и тут раздается сигнал и на приборке maxidot надпись «Handbrake On» и я сразу то не понял, в шоке, сначала подумал датчик износа тормозных колодок, да вроде рано менять, и увидел лампочку ручника и тут до меня дошло, что именно хотел мне сказать maxidotыч! Завидую белой завистью у кого рестайл и все пишет на русском!)


Visual Inspection

CABLE HOUSING/SHEATH

You can follow the brake cable back to the rear of the car.

I’m not sure if it goes to the right or left rear.

In so doing you can see if it has any damage. A bad kink in it, torn cable housing (if you can see the actual cable in the housing due to damage….that’s not good)

Parking Break Mechanism

The cable will lead to that. You’ve probably seen it by now. The arm the cable is typically attached to has a worm screw mechanism to push a caliper piston in when it is actuated. So the transfer of power is through the housing and on the cable to the arm, though the worm screw, through the piston to the pad and against the disc.

At the point where the housing is terminated on the arm there is a clip that can be removed. This will allow you to disconnect the cable. You will want to inspect it and lube it. Ensure the cable moves freely in the housing, if bound, replace it. Lube the cable with a graphite lubricant.

Image of Passat Caliper with Parking Brake

enter image description here

If it’s not the cable that’s giving you the issue then now your leaning to the caliper mechanism that has an issue.

You would need to remove your wheel and the caliper in order to inspect it and verify that it is operating properly.

If that’s your issue in particular you can post a question regarding it specifically. It get’s a little too involved breaking down the various things necessary for that.

In the end, this should give you a path to start with.

Parts Explosion of a Similar Caliper

I put this in here to simply give you an idea of what the system looks like. This is not for your car specifically.

enter image description here

The handbrake warning light on your Volkswagen Passat is intended to light up when you have applied your handbrake. At this point, your Volkswagen Passat is supposed to be stopped and the wheels immobilized. He is represented by a red exclamation mark circled, with two equally red parentheses on each side.

It is located on the dashboard of your Volkswagen Passat. Logically, it light up when you turn on your car, and turn off when you release the handbrake.
That being said, you may have certain malfunctions, for example this indicator that does not want to go out, or that does not come on, or that flashes.

The objective of this article is to see each possible failure, in order to understand where the problem comes on your Volkswagen Passat .

handbrake-warning-light-volkswagen-passat-

The handbrake warning light on my Volkswagen Passat comes on and flashes

If the handbrake warning light on your Volkswagen Passat comes on and goes flash, then it may be that ABS sensors of your wheels have a problem. As a reminder, the role of the system is to regulate the brake pressure when you press the brake pedal, in order to prevent your Volkswagen Passat wheels are locking, and cause you to lose control of your Volkswagen Passat.

Si the ABS sensor is not working well, your car is not able to determine whether there is brake pressure on the wheels or not. So, the handbrake warning light starts flashing.

The handbrake warning light on my Volkswagen Passat comes on and stays on

This problem can be explained by several factors. In the first place, the most serious cause is that your brake system has a problem. If you feel the slightest difference in feeling when braking with your Volkswagen Passat, do not hesitate to go to the garage to have a diagnostic, It may be dangerous.

If there is no change in braking from the front, it is possible that the brake switch hand is damaged, and therefore always remains closed. This implies that the circuit does not allow the warning light to go out when you deactivate the handbrake.

So that the light is off, it is necessary that the circuit is open, in order to cut off the current that turns it on. You must therefore replace the contactor of your Volkswagen Passat to solve the problem.

Another probable problem on the handbrake warning light on your Volkswagen Passat : It may be that when you lower your handbrake to start driving, the indicator light switch is not activated. And so, your warning light is always on on the dashboard of your Volkswagen Passat.

It is therefore quite possible that it is a mechanical problem, in connection with the handbrake support for your Volkswagen Passat . It will therefore be necessary to dismantle these parts in order to better understand where the failure comes from.

The parking brake light on my Volkswagen Passat does not come on

If conversely, the light of your Volkswagen Passat does not come on, it is a whole other dysfunction, more difficult to detect. In fact, since it’s supposed to be turned off the most often, if it’s turned off all the time you probably won’t notice it. Pay attention when starting your Volkswagen Passat , when you have not yet released the handbrake.

Let us try to analyze the various causes which can cause the malfunction of the indicator light.
If for example, the dashboard of your Volkswagen Passat works with bulbs, make sure they are not toasted. It is therefore necessary to disassemble your dashboard to see.

We also wrote an article on:

  • How to change a bulb on the dashboard of my Volkswagen Passat »

This article can help you, do not hesitate to consult it if necessary.
If you don’t have a bulb, or the bulb works, make sure the fuses are still working. Indeed, a blown fuse can cause the failure of the lighting of the warning light of your Volkswagen Passat .

To support you in this process, we have designed an article on:

  • How to find the passenger compartment fuses of my Volkswagen Passat

This articlhe will be able to help you if you wish it.
Another more detailed article on the fuses of your Volkswagen Passat, which may also provide some additional information:

  • Where is the fuse box on a Volkswagen Passat .

If the failure of the handbrake warning light on your Volkswagen Passat does not come from the fuses, then here are the other options available to you.

The handbrake switch. The purpose of this is to light up the warning light when the handbrake pressure is exerted on it. If it was faulty, it could not turn on the handbrake warning light. It will therefore have to be replaced.
Other possible failure, the connected wires to this one. If you notice any wires damaged or cut, then the problem comes from there on your Volkswagen Passat.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Hand2note ошибка при запуске
  • Han toolbox mod ошибка 404
  • Hammer проверка на ошибки
  • Hamachi шифрование ошибка
  • Hamachi статус ошибка сетевого