Failure 070 ошибка ивеко

IVECO DAILY

Admin Дата: Вторник, 01.11.2016, 21:16 | Сообщение # 1

Руководитель проекта

Забейте VIN

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

Привет друзья! Создаю тему по этим замечательным грузовикам и автобусам.
Все кому интересен IVECO DAILY есть что обсудить.

Печатный каталог запасных частей в PDF формате на Ваш IVECO всего за  1500р.
от Вас запрос TELEGRAMM WHATS APP 89826514323 с указанием VIN шасси автомобиля.

_________________________________________________________________________

Где находится номер двигателя Iveco Daily
Руководство по ремонту IVECO DAILY 2014 MY только на МАНУАЛОВБАР
Сброс межсервисного интервала IVECO DAILY видео с YOUTUBE

Подобрать масло IVECO DAILY

IVECO Daily F1A (2.3L) Руководство по эксплуатации и ТО pdf (Русский язык)
Iveco Daily евро 4 Руководство по ремонту на английском языке
IVECO DAILY Руководство по ремонту 603.93.281.pdf (Английский язык)
IVECO DAILY S2000 Руководство по ремонту английский 603.43.351 (Английский язык)
IVECO DAILY E4 Руководство по ремонту английский 603.93.651.pdf (Английский язык)
F1A (2.3L) Двигатель -Каталог запасных частей английский язык

*Сразу совет на миллион — на каждом ТО просите мастеров обслужить механизм запасного колеса, нужно открутить стопорную гайку, смазать механизм. Либо сразу снимайте колесо и возите в грузовом отсеке — иначе когда станет нужно не отвернете.

Если у Вас автомобиль со смарт генератором, то рекомендую не пожалеть денег и отключить эту функцию у дилера, иначе аккумулятор проживет год — полтора.


______________________


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
Admin Дата: Четверг, 18.02.2021, 11:04 | Сообщение # 61

Руководитель проекта

Забейте VIN

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

При неаккуратной езде с задними подушками кабины может вот такое произойти.
На фото продавленный лонжерон кабины, автомобиль 2016 года выпуска пробег 654000км


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
baranchihin Дата: Воскресенье, 14.03.2021, 14:27 | Сообщение # 62

Уровень 4

Группа: Участник форума

Статус: Не в сети

Здравствуйте подскажите ивеко дайли 70с15 горит ошибка абс аср не работает есп. После мойки прихватило ручник заднего правого колеса с тех полр и горит. Кнопка выключения аср еще постоянно горит и на нажатие не реагирует.

 
Admin Дата: Воскресенье, 14.03.2021, 14:48 | Сообщение # 63

Руководитель проекта

Забейте VIN

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

baranchihin, довольно частая проблема с ABS, вероятно вышел из строя датчик ABS, поскольку была проблема с задним правым колесом, то нужно его проверить. Кнопка и лампы на панели все горят из-за неисправности ABS, дальше нее искать не стоит. Я бы рекомендовал заехать на диагностику, электрик посмотрит ошибку по ABS и сразу станет все понятно.


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
baranchihin Дата: Четверг, 18.03.2021, 10:51 | Сообщение # 64

Уровень 4

Группа: Участник форума

Статус: Не в сети

Admin, спасибо за совет. Ездил в понедельник на диагностику как вы говорили так и есть датчик абс заднего правого колеса. Его заменили и ошибки потухли сами даже не сбрасывали их. Спасибо еще раз!

 
REMZONA Дата: Воскресенье, 21.03.2021, 21:01 | Сообщение # 65

СЕРВИС-КОНСУЛЬТАНТ

ZFA22300005736452

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

Сегодня нас посетила Daily 2014MY пробег 435000км со штатной пневмоподвеской — не качает компрессор, при нажатии клавиш клапана отрабатывают. Причина в пине № 9 круглого разъема, с которого питание подается на реле управления электрического компрессора, пришлось «пробрасывать» провод помимо разъема. См фото, кому интересно.


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБМЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛОВБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
Admin Дата: Пятница, 02.04.2021, 20:50 | Сообщение # 66

Руководитель проекта

Забейте VIN

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

DAILY 35С15 2014г. проваливается педаль тормоза! Прокачали, воздуха нет, на заглушенном двигателе педаль колом, запустишь-давишь — проваливается. Тормоза эффективны, но педаль в полу. Делали Bleeding (с помощью диагностического оборудования прокачивали гидроблок АБС) меняли главный тормозной цилиндр, снимали и обслуживали суппорта. Все тоже самое. Диски, колодки, подкидывали гидроблок АБС, все напрасно. Автомобиль до нас обслуживался в центральном регионе, потом его передали в Екатеринбург, целый год! клиент гонял автомобиль из сервиса в сервис. А проблема крылась в задних суппортах — как оказалось они стояли неоригинальные EMMERRE, но натолкнулись мы на этот деффект совершенно случайно. Просто поставили автомобиль на ручник, и на запущенном авто педаль установилась как надо. Проблема крылась в механизме стояночного тормоза — который, как известно на однопоршневых суппортах установлен внутри корпуса. Его винтовой шток оказался без спиральной насечки (заводской дефект), поэтому колодки «зависали» в ослабленном положении и не прижимались к тормозному диску. После установки оригинальных тормозных суппортов проблема устранена. Всем читавшим спасибо. Фото сделать не успел, зарядка села. Увы.


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
REMZONA Дата: Понедельник, 09.08.2021, 15:11 | Сообщение # 67

СЕРВИС-КОНСУЛЬТАНТ

ZFA22300005736452

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

Одной из частых проблем IVECO DAILY c 2012 года, является подтекание крышки редуктора заднего моста. Сначала сочится и отпотевает маслом, затем появляются трещины в районе крепежных болтов. При ремонте редуктора обычно всем рекомендуем ее заменить. Сначала думали, что это проблема автомобилей только с дополнительной пневматической подвеской, но сейчас реально понимаем, что проблема от неправильно рассчитанной жесткости чулка заднего моста. Картер редуктора является центром сопряжения нагрузок, а крышка-жестянка, конечно лопается. Кстати проводим эксперимент. С заводской посадкой крышка садится на герметик, попробовали поставить бумажную прокладку. Проверим.


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБМЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛОВБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
REMZONA Дата: Суббота, 25.09.2021, 08:24 | Сообщение # 68

СЕРВИС-КОНСУЛЬТАНТ

ZFA22300005736452

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

Не заправляйте автомобиль на запущенном двигателе, в противном случае может отказать датчик уровня топлива и придется ехать на СТО сбрасывать ошибку и калибровать датчик уровня топлива. Касается всех автомобилей Iveco Daily c 2012 года выпуска.


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБМЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛОВБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
automehanikmgurman Дата: Вторник, 05.10.2021, 16:42 | Сообщение # 69

Уровень 0

Группа: Участник форума

Статус: Не в сети

Прошу совета, Ивеко Дейли 3,0 на холостых зашкаливает давление масла 7 атмосфер. Масляный фильтр Фильтрон надувает как шар. Оригинал IVECO держится, но давление слишком велико. Где стоит редукционный клапан??? или предохранительный….

 
REMZONA Дата: Среда, 06.10.2021, 07:44 | Сообщение # 70

СЕРВИС-КОНСУЛЬТАНТ

ZFA22300005736452

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

automehanikmgurman, проблема с клапаном в насосе. Меняется только с насосом в сборе.


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБМЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛОВБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
REMZONA Дата: Среда, 13.10.2021, 19:13 | Сообщение # 71

СЕРВИС-КОНСУЛЬТАНТ

ZFA22300005736452

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

IVECO DAILY 2012 модельный год. Автомобиль с 740300км пробега. Проблема, пропало сцепление, провалилась педаль. Клиент самостоятельно заменил гидропривод сцепления (главный + рабочий цилиндр сцепления, это одно целое для тех кто не знает), но при нажатии на педаль сцепления педаль снова провалилась. При диагностике неисправности выяснилось, что фиксатор выжимного подшипника не обеспечивает фиксации выжимного в корзине *(выжим обратного действия),  и так как выход штока рабочего цилиндра сцепления ничем не ограничивается, то последний выходит из строя (выдавливает шток и поршень). После замены сцепления и гидропривода неисправность устранена. Кстати сцепление на автомобиле с этим пробегом еще родное было. Бывает и такое.


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБМЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛОВБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
REMZONA Дата: Понедельник, 01.11.2021, 19:40 | Сообщение # 72

СЕРВИС-КОНСУЛЬТАНТ

ZFA22300005736452

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

Снятие ограничения скорости, с 90 до 110 км/ч на IVECO DAILY, реалии развивающейся дорожной инфраструктуры в РФ приводят к тому, что и грузовым автомобилям мешаться на дороге не хочется. Что такое 90 км/ч при хорошей дороге, погоде? Мешаться можно даже в правой полосе. А если кого то обогнать, да по резче?! Почему-то покупая даже новый автомобиль IVECO DAILY клиент ограничен в скорости передвижения своей же машины. Хотя по-сути, владельцу новенького IVECO по-сути, не хочется тошнить за фурами, но в машине за 5 миллионов даже опция снятия ограничения скорости платная. Да где такое видано? 20000 за что? И как нам говорит уважаемый официальный дилер — за подключение к серверу IVECO в Турине cry
Вообщем друзья. не знаю, как Вы, но я всячески уважаю грамотных специалистов, электронщиков, думающих своей головой, и позволяющих нам ощущуать эксплуатируемую технику в полной ее возможности. Катализатор, сажевый, мочевина — да тьфу! Долой запреты — навстречу ветру!


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБМЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛОВБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
REMZONA Дата: Воскресенье, 07.11.2021, 13:28 | Сообщение # 73

СЕРВИС-КОНСУЛЬТАНТ

ZFA22300005736452

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

Для тех, кто хочет усилить задние рессоры на DAILY 50. Предупреждаю, что рессоры с DAILY 70 на DAILY 50 не подойдут, у них ширина шире, сверловка под стремянки в чулке заднего моста не даст их поставить. Не смотря на одинаковую длину рессор, лучший вариант усиления, только добавление листов.


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБМЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛОВБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
REMZONA Дата: Вторник, 23.11.2021, 21:03 | Сообщение # 74

СЕРВИС-КОНСУЛЬТАНТ

ZFA22300005736452

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

DAILY развал-схождение, кастер и регулировка торсионов популярно своими силами


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБМЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛОВБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
REMZONA Дата: Вторник, 18.01.2022, 16:16 | Сообщение # 75

СЕРВИС-КОНСУЛЬТАНТ

ZFA22300005736452

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

Если после морозов, да и просто при эксплуатации педаль сцепления «берет» в самом низу у пола, проверьте свободный ход педали сцепления, возможно нужно менять гидравлический привод сцепления.


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБМЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛОВБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
REMZONA Дата: Вторник, 18.01.2022, 16:37 | Сообщение # 76

СЕРВИС-КОНСУЛЬТАНТ

ZFA22300005736452

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

Алгоритм работы SMART генератора, что означает УМНОГО генератора, на автомобилях IVECO с 2014 года не прижился в России. Вообще данная система призвана снижать нагрузку с двигателя для экономии топлива -периодически отключая генератор. Но у нас из крайности в крайность, холод — печка, холодные запуски, жара-кондиционер, +рефрижератор, +фары, +гидроборт. В итоге получаем недозаряд и как правило аккумуляторы умершие с рождения. Что делать? Отключаем систему SMART генератора программно и он начинает работать как обычный (не умный) генератор. Стоимость работы ориентировочно 12000р, нервов и денег сэкономит изрядно. Рекомендую.

PS Моя статья про Смарт генераторы на проекте Boosty


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБМЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛОВБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
REMZONA Дата: Понедельник, 07.02.2022, 08:06 | Сообщение # 77

СЕРВИС-КОНСУЛЬТАНТ

ZFA22300005736452

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

Подшипники передних и задних ступиц требуют особого внимания, особенно после 200 тысяч пробега, не редки случаи заклинивания и износа посадочных мест на поворотном кулаке (передние ступицы) и чулке заднего моста. Срывает резьбы, ломает тормозные диски, ломает датчик абс, чтобы избежать всего этого, необходимо постоянно прислушиваться к автомобилю, проверять греются ступицы или нет, при малейшем подозрении рекомендуем проверять.


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБМЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛОВБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
REMZONA Дата: Четверг, 07.04.2022, 06:47 | Сообщение # 78

СЕРВИС-КОНСУЛЬТАНТ

ZFA22300005736452

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

DAILY 2014 год выпуска, ездит мало, пробег 90000, водитель объясняет, то едет машина, то нет. В итоге, проблема была в патрубке воздушного фильтра (он еще на заводских хомутах был), оттрясло, и он отпал. Отсюда и проблема, то едет, то не едет. Хомут обычный винтовой 80-100, и все стало чудесно.


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБМЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛОВБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
REMZONA Дата: Четверг, 07.04.2022, 06:51 | Сообщение # 79

СЕРВИС-КОНСУЛЬТАНТ

ZFA22300005736452

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

DAILY 70 2012г.в. водитель самостоятельно заменил топливный фильтр, загрузился, поехал в рейс, только вышел на трассу загорелась ошибка EDC и двигатель перестал набирать обороты свыше 2500 (аварийный режим), поехал к нам на сервис, проблема в разъеме топливного фильтра, разъем вставлен, а чека (желтого цвета) не вдавлена — разъем выскочил.


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБМЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛОВБАР
https://boosty.to/manualovbar

 
REMZONA Дата: Четверг, 07.04.2022, 06:54 | Сообщение # 80

СЕРВИС-КОНСУЛЬТАНТ

ZFA22300005736452

Группа: Администратор

Статус: Не в сети

DAILY 35 2014г.в. прыгает стрелка спидометра, проблема в том, что сгнил металлический пыльник, закрывающий часть тормозного диска (соли и реагенты делают свое дело), частицы металла намагнитились на датчик, и началось, то, что началось. Даже на стоящем автомобиле стрелка спидометра жила своей жизнью, подпрыгивая от 10 — 100км.ч


krasnoperov66@mail.ru WHATS APP 89826514323
ФАЙЛООБМЕННИК ТЕПЕРЬ ТОЛЬКО НА МАНУАЛОВБАР
https://boosty.to/manualovbar

 

Download

Error Tree IVECO — PDF manual.pdf

Adobe Acrobat Document
1.0 MB

Download

Iveco truck OBD Error Codes Table.xls

Microsoft Excel Table
3.0 MB

Download

Iveco Trakker Euro 4-5 Fault Codes List.

Portable Network Image Format
104.3 KB

Download

Iveco LA Vehicles Error Codes — ET-TN-44

Adobe Acrobat Document
433.9 KB

Code          Description

111 Malfunction in vehicle speed sensor circuit

112 Accelerator pedal position sensor circuit 1 malfunction

113 Mismatch of brake switch signals and accelerator pedal sensors

116 Clutch pedal switch circuit failure

117 Incorrect brake pedal switch signal

119 Loss of voltage on-board network on the controller from the terminal «15»

122 MIL (Check Engine) Lamp Control Circuit Malfunction

126 On-board network voltage outside the operating range of the controller

131 Coolant Temperature Sensor Circuit Malfunction

132 Incorrect coolant temperature sensor circuit signal

133 Intake air temperature sensor circuit malfunction

134 Malfunction of the circuit of the charge air pressure sensor

135 Fuel Temperature Sensor Circuit Malfunction

136 Rail Pressure Sensor Circuit Malfunction

013A Oil Temperature Sensor Circuit Malfunction

013E Low signal in the coolant pressure sensor circuit

013F Incorrect signal in the coolant pressure circuit

141 Malfunction or break in the sensor circuit (frequency) crankshaft position

143 Camshaft Position (Phase) Sensor Circuit Malfunction

144 Discrepancy of synchronization sensor signals (frequency and phase)

145 FAN relay 1 control circuit malfunction

149 Fuel heater circuit malfunction

014D Maximum allowable engine speed

151 High level fuel rail sensor circuit signal

152 Increased fuel rail pressure

153 Reduced fuel rail pressure

154 Fuel rail pressure above maximum allowed

155 Fuel rail pressure below the minimum

159 Malfunction of the high-pressure fuel pump circuit.

015C Incorrect fuel injection time for cylinder 1 injector

015D Incorrect fuel injection time for cylinder 3 nozzle

015E Incorrect fuel injection time for cylinder 5 injector

015F Fuel system malfunction affecting toxic emissions

161 Injector Control Circuit 1 Fault

162 Injector Control Circuit 2 Fault

163 Injector Control Circuit 3 Fault

164 Injector Control Circuit Malfunction 4

165 Injector Control Circuit 5 Fault

166 Injector Control Circuit Malfunction 6

167 Open or short to ground in the injector 4 control circuit

168 Injector Control Circuit 1 Fault

169 Injector Control Circuit 1 Fault

016A Injector Control Circuit 1 Fault

016B Injector Control Circuit 1 Fault

016C Ultimate torque drop in cylinder 1

016E The minimum required number of injections is not met.

171 Injector control channel 1 malfunction

173 Injector control channel 2 malfunction

017C Controller: Channel 1 Injector Control Fault (Driver)

017D General malfunction of the air-fuel mixture

017F Controller: incorrect entry or no entry of injector IMA-codes

182 Fault in the intake air temperature sensor circuit (DFID)

183 Low level signal in the air flow sensor circuit

185 High level signal in the air flow sensor circuit

187 Increased air flow through the exhaust gas recirculation valve

188 Reduced air flow through exhaust gas recirculation valve

189 Short circuit on the onboard network of the control circuit of the recirculation valve

018B short circuit on the onboard network of the control circuit of the throttle valve of the exhaust gas recirculation valve

018C Fuel delivery system too “poor” at its maximum enrichment

018D Toxic emissions of nitrogen oxides (NOx) above the first threshold

192 Short circuit on the on-board network of the control circuit of the turbocharger

194 Improved performance (power) of the turbocharger

195 Reduced performance (power) of the turbocharger

019E Torque limitation caused by malfunctions of ICE systems

01A8 Maximum allowable temperature of urea dosing valve

01B1 Break of CAN information line «H»

01B3 Break of CAN information line “L”

01B7 CAN Information Bus Busy

01BA CAN-bus: no response from the instrument cluster car

01C3 CAN-bus: no response from the tachograph

01D1 Controller: SPI channel malfunction

01D2 Controller: EEPROM Memory Fault

01D3 Controller: locked for engine start

01D4 Controller: firmware reset failure

01D5 Controller: initialization program error

01D6 Controller: internal synchronization error

01D7 Controller: incorrect engine control calibration option

01D8 Controller: firmware reset failure

01D9 Controller: A / D converter malfunction

01DA Controller: flash ROM malfunction (checksum error)

03D3 Controller: initialization program error

1.00E + 002 Immobilizer: malfunction of the unit or its chains (fuel supply is blocked)

1.00E + 003 Engine System Monitoring Program Error

1.00E + 004 Increased engine speed

1.00E + 006 Controller: Type 1 voltage to power sensors out of range

1.00E + 007 Controller: Type 2 voltage to power sensors out of range

1.00E + 008 Controller: Type 3 voltage to power sensors out of range

1.00E + 009 Controller: supply voltage higher than acceptable

01EA Controller: supply voltage below permissible

01EB Malfunction of the circuit of the atmospheric (absolute) air pressure sensor

01F1 Malfunction of the particulate filter contamination sensor circuit

01F2 Incorrect signal in the particulate filter debris sensor circuit

01F3 Malfunction of the diesel particulate filter blockage sensor circuit

01F4 Low level signal in the particulate filter debris sensor circuit

01F5 High signal level of the particulate filter debris sensor circuit

01F6 Malfunction of exhaust gas temperature sensor to neutralizer

01F7 Exhaust Temperature Sensor Circuit Malfunction

01F8 Incorrect signal in the exhaust gas temperature sensor circuit

01F9 High level of regeneration of the black filter

01FA Low level of regeneration of the black filter

01FB Neutralizer efficiency below acceptable standard

01FC Slow response to temperature change of the sensor to the neutralizer

212 Accelerator pedal position sensor circuit 2 malfunction

215 Fatal failure of automatic on-board control system

225 Main relay control circuit failure

022B Malfunction of the power circuit of the glow plugs

022E Malfunction of the control circuit of the pumping-up electric fuel pump

232 Coolant temperature sensor signal out of range

236 Incorrect signal in the rail pressure sensor circuit when the engine is stopped

023A High level signal in the circuit of the oil temperature sensor

251 Increased fuel rail pressure

259 Short circuit on the on-board network of the control circuit of the injection pump

025C Incorrect fuel injection time for cylinder 2 nozzle

025D Incorrect fuel injection time for cylinder 4 nozzle

025E Incorrect fuel injection time for cylinder 6 injector

025F Malfunctioning fuel injection system affecting NOx emissions

275 Poor combustion of the air-fuel mixture in cylinder 1

276 Poor combustion of the air-fuel mixture in cylinder 2

277 Poor combustion of the air-fuel mixture in cylinder 3

278 Poor combustion of the fuel-air mixture in the cylinder 4

279 Poor combustion of the fuel-air mixture in the cylinder 5

027A Poor combustion of the fuel-air mixture in the cylinder 6

027C Controller: Channel (driver) failure 2 injector controls

281 Invalid air flow through exhaust gas recirculation valve

283 Maximum allowable deviation of air flow in the operating mode

285 Maximum allowable deviation of air flow at idle

286 Mass air flow sensor signal out of range

287 Increased air flow through the exhaust gas recirculation valve

288 Reduced air flow through exhaust gas recirculation valve

289 Short to ground in the control circuit of the exhaust gas recirculation valve

028B short circuit to ground in the control circuit of the throttle valve of the exhaust gas recirculation valve

292 Open or short to ground of the turbocharger control circuit

02B4 CAN-bus: no response from the routing computer or test equipment

02C9 CAN-bus: incorrect data from the instrument cluster or tachograph

02F8 Incorrect signal in the exhaust gas temperature sensor circuit

02FF Critical injection time for dissolving oil in engine cylinder

315 Disposable automatic on-board control system failure

032B Malfunction of the glow plug control circuit

359 Short circuit to ground on the control circuit of the pump

035F Air supply malfunction affecting toxic emissions

385 Maximum allowable deviation of air flow in load mode

386 Mass air flow sensor signal out of range

389 Recirculation valve open or high exhaust gas temperature

038B Open state of the CRC throttle or increased exhaust gas temperature

392 short circuit to the onboard network of the turbocharger control circuit and high temperature

039D Probable excess of toxic emissions (OBD) — a rich mixture

039E Engine torque limit to protect the turbocharger

03C9 CAN-bus: high channel load

03F3 Incorrect signal in the particulate filter debris sensor circuit

03F8 Exhaust gas temperature sensor circuit malfunction after filter

03FA Low level 2 regeneration particulate filter

045F Lambda regulator malfunction affecting toxic emissions

486 Invalid signal in the intake air temperature sensor circuit

04FA Low level 3 regeneration particulate filter

055F Malfunction of the exhaust gas recirculation system, affecting toxic emissions

601 Malfunction of the signal circuit or loss of oxygen sensor activity 1

602 Oxygen Sensor Heater Circuit 1 Fault

603 Oxygen sensor 1 out of range

604 Oxygen Sensor Heater Circuit 1 Fault

605 Oxygen sensor 1 out of range

606 Malfunction of the signal circuit or loss of activity of the oxygen sensor 1

607 Oxygen sensor 1 out of range

609 Controller: Invalid Oxygen Sensor 1 Signal

060A Controller: open or short to ground on the oxygen sensor heater 1 circuit

060C Open or short to ground on the oxygen sensor heater 1 circuit

060D Oxygen sensor 1 signal out of range (full load)

060E Oxygen sensor 1 signal out of range (partial load)

060F Oxygen sensor 1 signal out of range (engine stop)

069E Engine Torque Limit due to Injection Malfunctions

See also:

  • Iveco Stralis Fault Codes List
  • Iveco Workshop Manuals PDF

Iveco Trakker Fault Codes list

Iveco Trakker

Iveco Trakker Euro 4/5 Fault Codes List

Iveco Trakker Euro 4/5 Fault Codes List

 

DTC

FMI Failing component Type of Failure Visible failure Possible Cause Repair action
123 Edc lamp Warning light permanently off. Short circuit or defective wiring. Check wiring.
124 Cold start lamp Warning light permanently off. Short circuit or defective wiring. Check wiring.
125 Main relay defect Possible problems during after-run. Relay short circuit to battery positive or ground. Check wiring between ECM and battery.

Replace relay if necessary.

126 Battery voltage Possible problems during after-run. Alternator or battery defective. Possible wiring problem. Check wiring.

Replace                 alternator regulator or battery Replace the alternator if necessary.

127 Engine brake electro valve Engine brake not operational. Relay or wiring short-circuited or interrupted. Check wiring.

Replace relay if necessary.

128 Main relay      – short circuit to              battery Possible problems during after-run. Relay short circuit to battery positive or ground.

Relay may be faulty.

Check wiring between ECM and battery.

Replace relay if necessary.

129 Air conditioner compressor relay Possible problems during after run. Relay short circuit to battery positive or ground.

Relay may be

faulty.

Check wiring between ECM and battery.

Replace relay if necessary.

 

DTC

 

FMI

Failing component Type of Failure  

Visible failure

 

Possible Cause

 

Repair action

113 Accelerator pedal/ brake pedal suspect Vehicle acceleration very slow. Engine idle speed: 500 rpm. Accelerator pedal and brake pressed simultaneously (for too long); Accelerator pedal blocked or faulty;

Incorrect use of vehicle.

Check the accelerator pedal signal and pedal mechanical movement.
116 Clutch signal suspect The parameter reading shows that the clutch is pressed. Clutch switch faulty or wiring problems in pedal. Check          clutch          pedal switch and wiring.
117 Brake pedal signal error Slight power re- duction Main and secondary brake switch not synchronised. One of the two brake pedal switches may be stuck. Check the synchronisation of both switches (signal) and wiring.
119 Plausibility + 15 Possible mechanical problem (in pawl) or electrical problem. Check wiring.
121 Speed limiter w / light Warning light permanently off. Short circuit or defective wiring. Check wiring.
122 Warning light ODB Warning light permanently off. Short circuit or defective wiring. Check wiring.
 

DTC

 

FMI

Failing component Type of Failure  

Visible failure

 

Possible Cause

 

Repair action

12A Relays for engine brake valve Possible problems during after run. Relay short circuit to battery positive or ground.

Relay may be faulty.

Check wiring between ECM and battery.

Replace relay if necessary.

12B Thermostarter relay                1 (heater) Heater not working. Relay or wiring short circuited or interrupted. Check wiring.

Replace relay if necessary.

12C Thermostarter relay 2 Heater not working. Relay or wiring short circuited or interrupted. Check wiring.

Replace relay if necessary.

12E Management        system    pre/ post heating (active) Grid heater permanently operating. Grid heater short circuited to ground. Check wiring and component.
131 Coolant temperature sensor No reaction noticeable on behalf of the driver. Sensor short -circuited or value implausible. Check the wiring. Replace sensor if necessary.
132 Coolant temperature sensor (test) Slight power reduction. Operation in extreme environmental conditions or sensor inaccurate. Ensure the engine is not working in extreme environmental conditions.

Check the wiring and the sensor accuracy.

Replace sensor if necessary.

 

DTC

FMI Failing component Type of Failure Visible failure Possible Cause Repair action
133 Air temperature sensor boost air Slight power re- duction. Sensor short circuited or value implausible. Check the wiring. Re- place sensor if necessary.
134 Boost pressure sensor No reaction perceivable by the driver.

Parameter recovery value: 2700 mbar.

Sensor short circuited or difference between environmental pressure    and turbo pressure implausible. Check the wiring. Also check the environ- mental pressure sensor. Replace sensor if necessary.
135 Fuel temperature sensor Slight power re- duction. Sensor short-circuited or value implausible. Check the wiring. Re- place sensor if necessary.
138 Oil pressure sensor No reaction perceivable by the driver.

Parameter recovery value: 3000 mbar.

Sensor short-circuited or value implausible. Check the wiring and oil level.

Replace             sensor                          if necessary.

13A Oil temperature sensor No reaction perceivable by the driver.

Parameter recovery value: coolant temperature   value (if intact) otherwise

120 C).

Sensor short-circuited or value implausible. Check the wiring. Replace sensor if necessary.
13C Atmospheric temperature sensor (humidtiy?) No reaction perceivable by the driver.

Parameter recovery value: 40 C.

Sensor short-circuited or value implausible. Check the wiring. Replace sensor if necessary.
 

DTC

 

FMI

Failing component Type of Failure  

Visible failure

 

Possible Cause

 

Repair action

141 Crankshaft speed No reaction noticeable on behalf of the driver. Signal interrupted or wiring problem.

Sensor installation may not be correct.

Check wiring and installation.

Replace             sensor                          if necessary.

142 Engine working only

With camshaft sensor

No reaction perceivable by the driver. Signal interrupted or wiring problem.

Sensor installation may not be correct.

Check wiring and installation.

Replace             sensor                          if

necessary.

143 Camshaft sensor No reaction perceivable by the driver. Signal interrupted or wiring problem.

Sensor installation may not be correct.

Check wiring and installation.

Replace             sensor                          if necessary.

144 Fault between fly-Wheel sensor and camshaft No reaction noticeable on behalf of the driver. Signal interrupted or wiring problem.

Flywheel and timing sensor installation may be incorrect.

Check wiring and installation of both sensors.
145 Fan relay No reaction perceivable by the driver.

Fan off.

Short circuit or fan actuator faulty. Check the wiring and the fan actuator.

Replace the actuator if necessary.

148 Air conditioner compressor relay Air         conditioner permanently off. Wiring or relay short-circuited. Check the wiring. Replace relay if necessary.
 

DTC

FMI Failing component Type of Failure Visible failure Possible Cause Repair action
149 Preheating relay fuel

Filter

Filter heater not working. Wiring or filter heater short-circuited. Check the wiring. Re- place the filter heater if necessary.
151 Injector cylinder 1 The engine runs on 5 cylinders. Injector              no.1 electric trouble. Check correct tightness to torque of the connectors on the solenoid valve of the injector (1.36 – 1.92 Nm). Check the integrity of the injector coil and replace the injector if defective. If the coil is integral, check the wiring between the solenoid  valve  and EDC -connector.
152 Injector cylinder 2 The engine runs on 5 cylinders. Injector              no.2 electric trouble. Check correct tightness to torque of the connectors on the solenoid valve of the injector (1.36 – 1.92 Nm). Check the integrity of the injector coil and replace the injector if defective. If the coil is integral, check the wiring between the solenoid valve and EDC connector.
153 Injector cylinder 3 The engine runs on 5 cylinders. Injector              no.3 electric trouble Check correct tightness to torque of the connectors on the solenoid valve of the injector (1.36 – 1.92 Nm). Check the integrity of the injector coil and replace the injector if defective. If the coil is integral, check the wiring between the solenoid valve  and EDC connector.
 

DTC

FMI Failing component Type of Failure Visible failure Possible Cause Repair action
149 Pre-heating relay fuel

Filter

Filter heater not working. Wiring or filter heater short-circuited. Check the wiring. Replace the filter heater if necessary.
151 Injector cylinder 1 The engine runs on 5 cylinders. Injector              no.1 electric trouble. Check correct tightness to torque of the connectors on the solenoid valve of the injector (1.36 – 1.92 Nm). Check the integrity of the injector coil and replace the injector if defective. If the coil is integral, check the wiring between the solenoid  valve  and EDC- connector.
152 Injector cylinder 2 The engine runs on 5 cylinders. Injector              no.2 electric trouble. Check correct tightness to torque of the connectors on the solenoid valve of the injector (1.36 – 1.92 Nm). Check the integrity of the injector coil and replace the injector if defective. If the coil is integral, check the wiring be- tween the solenoid valve and EDC-connector.
153 Injector cylinder 3 The engine runs on 5 cylinders. Injector              no.3 electric trouble Check correct tightness to torque of the connectors on the solenoid valve of the injector (1.36 – 1.92 Nm). Check the integrity of the injector coil and replace the injector if defective. If the coil is integral, check the wiring between the solenoid valve  and EDC-connector.
 

DTC

 

FMI

Failing component Type of Failure  

Visible failure

 

Possible Cause

 

Repair action

154 Injector Cylinder 4 The engine runs

on 5 cylinders

Injector              no.4

electric trouble

Check correct tightness to torque of the connectors on the solenoid valve of the injector (1.36 – 1.92 Nm). Check the integrity of the injector coil and replace the injector if defective. If the coil is integral, check the wiring between    the solenoid valve and EDC connector.
155 Injector Cylinder 5 The engine runs on 5 cylinders Injector no.5 electric trouble Check correct tightness to torque of the connectors on the solenoid valve of the injector (1.36 – 1.92 Nm). Check the integrity of the injector coil and replace the injector if defective. If the coil is integral, check the wiring between the solenoid valve and EDC connector.
156 Injector Cylinder 6 The engine runs on 5 cylinders Injector no.6 electric trouble Check correct tightness to torque of the connectors on the solenoid valve of the injector (1.36 – 1.92 Nm). Check the integrity of the injector coil and replace the injector if defective. If the coil is integral, check the wiring between the solenoid valve and EDC connector.
 

DTC

FMI Failing component Type of Failure Visible failure Possible Cause Repair action
161 Injector Cylinder 1 / short-Circuit One or more injectors (bank 1 or bank 2) not operating. Possible short-circuit in connections. Possible problem in

Injector coil . Possible problem in control unit.

Check wiring. Possible internal problem also in ECM. Replace the injector if necessary.
162 Injector Cylinder 2 / short-Circuit One or more injectors (bank 1 or bank 2) not operating. Possible short-circuit in connections. Possible problem in injector coil . Possible problem in control unit. Check wiring. Possible internal problem also in ECM. Replace the injector if necessary.
163 Injector Cylinder 3 / short-Circuit One or more injectors (bank 1 or bank 2) not operating. Possible short circuit in connections. Possible problem in injector coil . Possible problem in control unit. Check wiring. Possible internal problem also in ECM. Replace the injector if necessary.
164 Injector Cylinder 4 / short-Circuit One or more injectors (bank 1 or bank 2) not operating. Possible short-circuit in connections. Possible problem in injector coil . Possible problem in control unit. Check wiring. Possible internal problem also in ECM. Replace the injector if necessary.
165 Injector Cylinder 5 / short-Circuit One or more injectors (bank 1 or bank 2) not operating. Possible short circuit in connections. Possible problem in injector coil . Possible problem in control unit. Check wiring. Possible internal problem also in ECM. Replace the injector if necessary.
 

DTC

 

FMI

Failing component Type of Failure  

Visible failure

 

Possible Cause

 

Repair action

166 Injector Cylinder 6 / short-Circuit One or more injectors (bank 1 or bank 2) not operating. Possible short-circuit in connections. Possible problem in injector coil. Possible problem in control unit. Check wiring. Possible internal problem also in ECM. Replace the injector if necessary.
167 Injector Cylinder 1 / open circuit One or more injectors (bank 1 orbank 2) not operating. Possible injector

Connection problem (or disconnected internally). Possible problem in control

unit (capacitor).

Check wiring. Possible internal problem also in ECM. Replace the injector if necessary.
168 Injector

Cylinder

2 / open

Circuit

One or more injectors (bank 1 or bank 2) not operating. Possible injector connection problem (or disconnected internally). Possible problem in control

unit (capacitor).

Check wiring. Possible internal problem also in ECM. Replace the injector if necessary.
169 Injector

Cylinder

3 / open

Circuit

One or more injectors (bank 1 or bank 2) not operating. Possible injector connection problem (or disconnected internally). Possible problem in control

unit (capacitor).

Check wiring. Possible internal problem also in ECM. Replace the injector if necessary.
 

DTC

FMI Failing component Type of Failure Visible failure Possible Cause Repair action
16A Injector cylinder 4 / open circuit One or more injectors (bank 1 or bank 2) not operating. Possible injector connection problem (or disconnected internally). Possible problem in control unit (capacitor). Check wiring. Possible internal problem also in ECM. Replace the injector if necessary.
16B Injector cylinder 5   /  open Circuit One or more injectors (bank 1 or bank 2) not operating. Possible injector connection problem (or disconnected internally). Possible problem in control unit (capacitor). Check wiring. Possible internal problem also in ECM. Replace the injector if necessary.
16C Injector cylinder 6 / open circuit One or more injectors (bank 1 or bank 2) not operating. Possible injector connection problem (or disconnected internally). Possible problem in control unit (capacitor). Check wiring. Possible internal problem also in ECM. Replace the injector if necessary.
16D Compression test in progress Compression Test in progress. After carrying out the compression test, turn the key OFF (after-run).
 

DTC

 

FMI

Failing component Type of Failure  

Visible failure

 

Possible Cause

 

Repair action

16E The minimum number of injections

Was not reached: stop the Engine

More than 2 injectors not operating. See individual faults in injectors.
171 Bench 1 cc One or more injectors (bank 1 or bank 2) not operating. Possible injector connection problem.

Injectors short-circuited.

Check wiring. Possible internal problem also in ECM. Replace the injector if necessary.
173 Bench 2 cc One or more injectors (bank 1 or bank 2) not operating. Possible injector connection problem.

Injectors short-circuited.

Check wiring. Possible internal problem also in ECM. Replace the injector if necessary.
17C Bench             1 injectors check (internal ecu) One or more injectors (bank 1 or bank 2) may not be operating. Fault in control unit. Replace          the         engine control unit.
189 Egr power St. Short To batt. No fault perceived by the driver. EGR not working. Short circuit or EGR actuator faulty. Check wiring.

Replace the EGR actuator if necessary.

191 Turbine actuator control

Electro-valve

Poor performance VGT actuator or wiring defective. Check VGT wiring and actuator.
 

DTC

FMI Failing component Type of Failure Visible failure Possible Cause Repair action
192 TURBINE

ACTUATOR CONTROL

ELECTRO-VALVE

SHORT-CIRCUIT

TO POSITIVE

Poor performance VGT actuator or wiring defective. Check VGT wiring and actuator.
193 TURBINE WHEEL REVS SENSOR Poor performance Air filter blocked or turbine rpm sensor signal implausible. Check the air filter and check parameters linked with the turbine by performing a road test (parameter acquisition).
198 FAULT ON AT LEAST TWO     OF THE FOLLOWING SENSORS: TURBINE SPEED, BOOT PRESSUR AND EXHAUST GAS PRESSURE Poor performance Sensor signal implausible. Sensor may be faulty. Determine which turbine component caused the problem.
199 TURBO-CHARGER CONTRO BOOST PRESSURE FAILURE (PCR) Poor performance Turbo sensor or actuator may be faulty. Air filter may be blocked. Check turbine sensors and actuator (parameter acquisition). Check whether air filter is blocked.
 

DTC

 

FMI

Failing component Type of Failure  

Visible failure

 

Possible Cause

 

Repair action

19A TURBINE SPEED EXCEEDING EVERY PERMITTED RANGE Poor performance Turbo sensor or actuator may be faulty. Air filter may be blocked. Check turbine sensors and actuator (parameter acquisition). Check whether air filter is blocked.
19B TURBINE IN OVERSPEED (THE FAULT IS NOT DISPLAYED IF  IT IS CAUSED BY A LOW ATMOSPERIC PRESSURE) Poor performance Air filter blocked or turbine rpm sensor signal implausible. Check the air filter and check parameters linked with the turbine by performing a road test (parameter acquisition).
19F NOx SENSOR ERROR No effect perceived by the driver. Sensor signal implausible. Nox sensor may be faulty. Check the Nox sensor.
1A5 TIMEOUT OF CAN MESSAGE

DM1DCU

No effect perceived by the driver. Problems in the Denoxtronic (on the CAN line). Check wiring.

Check and correct any faults in the Denoxtronic control unit.

1A6 TIMEOUT OF         CAN MESSAGE SCR1 No effect perceived by the driver. CAN configuration incorrect. CAN connection defective. Terminal resistance not suit-

able.

Check CAN line wiring. Check Denoxtronic control unit wiring and operation.
1AE HUMIDITY SENSOR No effect perceived by the driver. Sensor short-circuited or faulty. Check wiring Replace sensor if necessary.
 

DTC

FMI Failing component Type of Failure Visible failure Possible Cause Repair action
1AF SERIOUSE OBD FAULT

FROM DENOXTRONIC (EOBD FLASHING LIGHT)

No effect perceived by the driver. Problems in AdBlue dosing system. Check the faults in the Denoxtronic and consult the control unit troubleshooting guide.
1B1 ERROR ON CAN CONTROLLER A No effect perceived by the driver. CAN configuration incorrect. CAN connections defective. Terminal resistance not suitable. Check CAN line wiring. Check terminal resistances.
1B2 ERROR ONCAN CONTROLLER B No effect perceived by the driver. CAN configuration incorrect. CAN connections defective. Terminal resistance not suitable. Check CAN line wiring. Check terminal resistances.
1B3 ERROR ON CAN CONTROLLER C No effect perceived by the driver. CAN configuration incorrect. CAN connections defective. Terminal resistance not suitable. Check CAN line wiring. Check terminal resistances.
1B4 TIMEOUT CAN MESSAGE BC2EDC1 No effect perceived by the driver. CAN configuration incorrect. CAN connections defective. Terminal resistance not suitable. Check CAN line wiring. Check BC wiring and operation.
 

DTC

 

FMI

Failing component Type of Failure  

Visible failure

 

Possible Cause

 

Repair action

1B5 TIMEOUT CAN MESSAGE VM2EDC No effect perceived by the driver. CAN configuration incorrect. CAN connections defective. Terminal resistance not suitable. Check CAN line wiring. Check VCM wiring and operation.
1B7 ERROR  ON MESSAGES CAN IN TRANSMISSION No effect perceived by the driver. CAN configuration incorrect. CAN connections defective. Terminal resistance not suitable. Check CAN line wiring. Check ECM wiring and operation.
1B9 ERROR  ON THE EOBD LIGHT MANAGED BY THE CLUSTER) No effect perceived by the driver. MIL/Body Controller warning light defective. Consult the Body Controller troubleshooting guide and check the CAN line.
1BA TIMEOUT CAN MESSAGE DASH DISPLAY No effect perceived by the driver. CAN messages from VCM inconsistent. Consult the VCM troubleshooting guide and check the CAN line.
1BC TIMEOUT CAN MESSAGE AMBCOND No effect perceived by the driver. CAN messages from VCM in- consistent. Consult the VCM troubleshooting guide and check the CAN line.
1BD TIMEOUT CAN MESSAGE CCVS No effect perceived by the driver. CAN messages from VCM  or BC inconsistent. Consult the VCM /BC troubleshooting guide and check the CAN line.
 

DTC

FMI Failing component Type of Failure Visible failure Possible Cause Repair action
1C2 ERROR MESSAGE CAN ETC1 No effect perceived by the driver. CAN messages from ETC (gearbox) inconsistent. Check the ETC connection with the CAN line.
1C3 TIMEOUT IN RECEIVING TC01 CAN MESSAGE No effect perceived by the driver. CAN messages from TCO in- consistent. Check the TCO connection with the CAN line.
1C6 ERROR MESSAGE CAN TSC1PE No effect perceived by the driver. CAN messages from TCU (Transmission Control Unit) inconsistent. Check the TCU connection with the CAN line.
1C8 ERROR MESSAGE CAN TSC1VE No effect perceived by the driver. CAN messages from TCU (Transmission Control Unit) inconsistent. Check the TCU connection with the CAN line.
1D1 ECU OVERRUN MONITORING ERROR No effect perceived by the driver. Electrical interference or internal control unit problems. If the error persists to replace ECU.
1D2 ECU OVERRUN MONITORING ERROR No effect perceived by the driver. Poor control unit programming/flash Possible internal fault. Reprogram the central unit. If the error is repeated, replace the central unit, if needed.
1D3 ECU OVERRUN MONITORING ERROR No effect perceived by the driver. Poor control unit programming/flash Possible internal fault. Reprogram the central unit. If the error is repeated, replace the central unit, if needed.
 

DTC

 

FMI

Failing component Type of Failure  

Visible failure

 

Possible Cause

 

Repair action

1D4 ECU OVERRUN MONITORING ERROR No effect perceived by the driver. Ecu internal failure. If the error persists to replace ECU.
1D5 ECU OVERRUN MONI- TORING ERROR No effect perceived by the driver. Ecu internal failure. If the error persists to replace ECU.
1D6 ECU INTERNAL ERROR (TPU) Control unit deactivation. Electronic interference or control unit faulty. If the error persists to replace ECU.
1D8 ECU OVERRUN MONI TORING ERROR No effect perceived by the driver. Ecu internal failure. If the error persists to replace ECU.
1E2 IMMOBILIZER The engine fails to start. Problem in CAN line or immobiliser control unit. Check the Immobiliser control unit is correctly connected.

Enter the Immobiliser PIN code during the emergency procedure.

1E3 ERROR FOR ECU INTERNAL MONI TORING No effect perceived by the driver. Ecu internal failure. If the error persists to replace ECU.
1E4 ERROR FOR ECU INTERNAL MONITORING No effect perceived by the driver. Ecu internal failure. If the error persists to replace ECU.
 

DTC

FMI Failing component Type of Failure Visible failure Possible Cause Repair action
1E5 SENSORS POWER SUPPLY FAULT (12V) No effect perceived by the driver. Excessive/insufficient

Battery voltage or possible internal control unit problem.

Check battery voltage or connections with the ECM. Replace the control unit if necessary.
1E6 SENSOR POWER SUPPLY 1 No effect perceived by the driver. Excessive/insufficient

Battery voltage or possible internal control unit problem

Check battery voltage or connections with the ECM. Replace the control unit if necessary.
1E7 SENSOR POWER SUPPLY 2 No effect perceived by the driver. Excessive/insufficient

Battery voltage or possible internal control unit problem

Check battery voltage or connections with the ECM. Check ECU, if required.
1E8 SENSOR POWER SUPPLY 3 No effect perceived by the driver. Excessive/insufficient

Battery voltage or possible internal control unit problem

Check battery voltage or connections with the ECM. Replace the control unit if necessary.
1E9 ECU OVERRUN MONITORIN ERROR No effect perceived by the driver. Excessive/insufficient

Battery voltage or possible internal control unit problem

Check battery voltage or connections with the ECM. Replace the control unit if necessary.
1EA ECU OVERRUN MONITORIN ERROR No effect perceived by the driver. Excessive/insufficient

Battery voltage or possible internal control unit problem

Check battery voltage or connections with the ECM. Replace the control unit if necessary.
1EB ATMOSPHERIC PRESSURE SENSOR No effect perceived by the driver. Excessive/insufficient

Battery voltage or possible internal control unit problem

Change ECU.
 

DTC

 

FMI

Failing component Type of Failure  

Visible failure

 

Possible Cause

 

Repair action

1FA TOO HIGH NUMBER OF REGENERATIONS DEMAND No reaction perceivable by the driver. Too many filter regenerations carried out. Particulate filter may be blocked. Check filter.
1FB PERMANENT RIGENERATION ON TRAP PARTICLE No reaction perceivable by the driver. Catalytic converter not installed or damaged. Check catalytic converter visually.
1FC FIRST SENSOR EXAUSTED GAS TEMPERATURE No reaction perceivable by the driver. Temperature sensors damaged or incorrectly fitted. Check information and condition of sensors.
21F TOO HIGH EFFICIENCY OF CATALYST SYSTEM No reaction noticeable on behalf of the driver. Actuator coil faulty or not within specified tolerance limits. Check actuator condition.
225 INTERRUPTED

AFTERRUN

Slight power reduction. The control unit is turned off by the general switch instead of by the key (k15). Possible problem in main relay or connections. Check wiring and then replace the main relay.
228 MAIN RELAY – SHORT CIRCUIT TO GROUND Slight power reduction. Short circuit in main relay or relay faulty. Check wiring between battery and ECM and then replace the main relay.
 

DTC

FMI Failing component Type of Failure Visible failure Possible Cause Repair action
232 COOLANT TEMPERATURE SENSOR ABSOLUTE TEST Slight power reduction Extreme environmental conditions or sensor incorrectly adjusted. Ensure the engine is working in non-critical conditions. Check the sensor connections and accuracy. Replace sensor if necessary.
238 OIL LOW PRESSURE Slight power re- duction Sensor incorrectly  adjusted or faults in lubrication system. Check the sensor connections and accuracy. Check the lubrication system.
23A OIL TEMPERATURE ABOVE NORMAL Slight power reduction Sensor incorrectly  adjusted or faults in lubrication system. Check the sensor connections and accuracy. Check the lubrication system.
27C BENCH          2 INJECTORS CHECK (INTERNAL ECU) One or more injectors (bank 1 or bank 2) may not be operating Fault in control unit. Replace          the                       engine control unit.
292 TURBINE ACTUATOR CONTROL

ELECTROVALVE SHORT CIRCUIT TO

GROUND

Poor performance VGT actuator or wiring defective. Check VGT wiring and actuator.
2A6 TIMEOUT OF              CAN MESSAGE SCR2 No effect perceived by the driver Problem in the Denoxtronic

(on the CAN line).

Check the faults in the Denoxtronic and consult the control unit troubleshooting guide. Check wiring.
 

DTC

 

FMI

Failing component Type of Failure  

Visible failure

 

Possible Cause

 

Repair action

2AF SERIOUS EOBD FAULT FROM DENOXTRONIC (EOBD FLASHING

LIGHT)

No effect perceived by the driver. Problems in AdBlue dosing system. Check the faults in the Denoxtronic and consult the control unit troubleshooting guide.
2B4 TIMEOUT CAN MESSAGE BC2EDC2 No effect perceived by the driver. CAN configuration incorrect. CAN connections defective. Terminal resistance not suitable. Check CAN line wiring. Check BC wiring and operation.
2C6 TIMEOUT OF              CAN MESSAGE TSC1-PE PASSIVE No effect perceived by the driver. CAN messages from TCU (Transmission Control Unit) inconsistent. Check the TCU connection with the CAN line.
2C8 ERROR MESSAGE CAN TSC1VR No effect perceived by the driver. CAN messages from TCU (Transmission Control Unit) inconsistent. Check the TCU connection with the CAN line.
2C9 ERROR MESSAGE CAN TIMEDATE No effect perceived by the driver. CAN messages from TC (tachograph) inconsistent. Check the tachograph connection with the CAN line.
2D3 ECU OVERRUN MONITORING ERROR No effect perceived by the driver. Poor control unit programming/flash Possible internal fault. Reprogram the central unit. If the error is repeated, replace the central unit, if needed.
 

DTC

FMI Failing component Type of Failure Visible failure Possible Cause Repair action
2FF ERROR CHECK OF CRITICAL TIME FOR OIL DILUTION Slight power reduction Oil overdiluted. Change the engine oil .
392 TURBINE ACTUATOR

CONTROL

ELECTRO-VALVE

Poor performance Connection damaged. Battery voltage excessive (ECU overheating). Check VGT connection and actuator.
3AF SERIOUSE OBD FAULT FROM DENOXTRONIC (EOBD FLASHING LIGHT) No effect perceived by the driver. Problems in AdBlue dosing system. Check the faults in the Denoxtronic and consult the control unit troubleshooting guide.
3C8 TIMEOUT OF CAN MESSAGE TSC1-VE PASSIVE No effect perceived by the driver. CAN messages from TCU (Transmission

Control Unit) inconsistent.

Check the TCU connection with the CAN line.
3C9 ERROR MESSAGE CAN HRDV No effect perceived by the driver. CAN configuration incorrect. CAN connections defective. Terminal resistance not suitable. Check CAN line wiring. Check BC wiring and operation.
3D3 ECU OVERRUN MONITORING ERROR No effect perceived by the driver. Poor control unit programming/flash Possible internal

fault.

Reprogram the central unit. If the error is repeated,                  replace the central unit, if needed.
 

DTC

 

FMI

Failing component Type of Failure  

Visible failure

 

Possible Cause

 

Repair action

3FA REGENERATION DEMAND NUMBER 2 No effect perceived by the driver. Too many regenerations carried out. Check particulate filter and faults in sensors.
4AF SERIOUSE OBD FAULT FROM DENOXTRONIC (EOBD FLASHING LIGHT) No effect perceived by the driver. Problems in AdBlue dosing system. Check the faults in the Denoxtronic and consult the control unit troubleshooting guide.
4C8 TIMEOUT OF              CAN MESSAGE TSC1-VR PASSIVE No effect perceived by the driver. CAN messages from TCU (Transmission Control Unit) inconsistent. Check the TCU connection with the CAN line.
4FA REGENERATION DEMAND NUMBER 3 No effect perceived by the driver. Too many regenerations carried out. Check particulate filter and faults in sensors.
5AF DM1DCU SPN5 MESSAGE No effect perceived by the driver. Problems in AdBlue dosing system. Check the faults in the Denoxtronic and consult the control unit troubleshooting guide.

Iveco Trakker Fault Codes in PDF free download

Iveco Trakker Euro 4-5 Fault Codes List

Фото в бортжурнале Iveco Daily (5G)
Программа и основные датчики.

Всем привет!
Загорелся у меня недели две назад чек. Но машина ехала, заводилась и не дымила, по-этому работал в прежнем режиме. На улице был дождь, хотя тогда я этому значения не предал)

На следующий день погодка устаканилась, все просохло и вместе с этим потухла лампочка чека.
Настроение улучшилось ровно до звонка в сервис. Ближайшее время свободное только на следующей неделе, что меня не устраивало в принципе. Решил поездить пока так, до следующего дождя, который не заставил себя долго ждать. И как результат мокрых дорог, опять лампочка горит.

Нашел знакомого с прибором LAUNCH, попытались подключить, но двигатель «ругается», зажигает сразу лампу EDC, и перестает заводиться вообще, пока не перезагрузишь мозги снятием клеммы. Неприятные секунды я пережил, скажу я Вам. Тем же вечером полистал Драйв, нашел товарища k2-SPb, он удачно использует приблуду ELM327 фирмы ICAR2. Утром поехал в магазин китайской продукции, плюнул и отдал 1400 за этот приборчик, переплатил рублей 700-800, да и хрен с ними, лампочка чека разждражала уже до нельзя.

Подключил, значит этот сканер, скачал прогу Torque на мобилу, прочитала она ошибку P0130.
Это означает неисправность электрической цепи кислородного датчика, в простонародье, лямбда-зонда.

Залез под машину вчера уже, глянул, ничего там криминального не оказалось, но позже буду дергать штекера и осматривать на предмет отгнивания провода. Всем советую тоже заглянуть туда и во избежание танцев с бубном и сканером, прыснуть какой нибудь неведомой хрени на штекер, что бы не происходила коррозия.

Вопрос: у кого нибудь выскакивал чек по такому поводу? Пишет, что именно неисправность цепи, а не низкое напряжение или неправильные данные, там есть отдельные коды этих ошибок.

Фото в бортжурнале Iveco Daily (5G)Фото в бортжурнале Iveco Daily (5G)

111 Неисправность цепи датчика скорости автомобиля 112 Неисправность цепи датчика 1 положения педали ускорения 113 Несоответствие сигналов выключателей тормоза и датчиков педали ускорения 116 Неисправность цепи выключателя педали сцепления 117 Некорректный сигнал выключателей педали тормоза 119 Пропадание напряжения бортовой сети на контроллере от клеммы «15» 122 Неисправность цепи управления лампой MIL (Check Engine) 126 Напряжение бортовой сети вне рабочего диапазона контроллера 131 Неисправность цепи датчика температуры охлаждающей жидкости 132 Некорректный сигнал цепи датчика температуры охлаждающей жидкости 133 Неисправность цепи датчика температуры воздуха на впуске 134 Неисправность цепи датчика давления наддувочного воздуха 135 Неисправность цепи датчика температуры топлива 136 Неисправность цепи датчика давления топлива в рампе 141 Неисправность или обрыв цепи датчика (частоты) положения коленчатого вала 143 Неисправность цепи датчика (фазы) положения распределительного вала 144 Несоответствие сигналов датчиков синхронизации (частоты и фазы) 145 Неисправность цепи управления реле электровентилятора 1 149 Неисправность цепи нагревателя топлива 151 Высокий уровень сигнала цепи датчика давления топлива в рампе 152 Повышенное давление топлива в рампе 153 Пониженное давление топлива в рампе 154 Давление топлива в рампе выше максимально допустимого 155 Давление топлива в рампе ниже минимально допустимого 159 Неисправность цепи топливного насоса высокого давления (ТНВД) 161 Неисправность цепи управления форсункой 1 162 Неисправность цепи управления форсункой 2 163 Неисправность цепи управления форсункой 3 164 Неисправность цепи управления форсункой 4 165 Неисправность цепи управления форсункой 5 166 Неисправность цепи управления форсункой 6 167 Обрыв или короткое замыкание на «массу» цепи управления форсункой 4 168 Неисправность цепи управления форсункой 1 169 Неисправность цепи управления форсункой 1 171 Неисправность канала 1 управления форсунками 173 Неисправность канала 2 управления форсунками 182 Неисправность цепи датчика температуры воздуха на впуске (ДМРВ) 183 Низкий уровень сигнала в цепи датчика массового расхода воздуха 185 Высокий уровень сигнала в цепи датчика массового расхода воздуха 187 Повышенный расход воздуха через клапан рециркуляции ОГ 188 Пониженный расход воздуха через клапан рециркуляции ОГ 189 Короткое замыкание на бортовую сеть цепи управления клапаном рециркуляции 192 Короткое замыкание на бортовую сеть цепи управления турбокомпрессором 194 Повышенная производительность (мощность) турбокомпрессора 195 Пониженная производительность (мощность) турбокомпрессора 212 Неисправность цепи датчика 2 положения педали ускорения 215 Неустранимый отказ системы автоматического бортового контроля 225 Неисправность цепи управления главным реле 232 Сигнал датчика температуры охлаждающей жидкости вне диапазона 236 Некорректный сигнал в цепи датчика давления топлива в рампе при останове ДВС 251 Повышенное давление топлива в рампе 259 Короткое замыкание на бортовую сеть цепи управления ТНВД 275 Некачественное сгорание топливовоздушной смеси в цилиндре 1 276 Некачественное сгорание топливовоздушной смеси в цилиндре 2 277 Некачественное сгорание топливовоздушной смеси в цилиндре 3 278 Некачественное сгорание топливовоздушной смеси в цилиндре 4 279 Некачественное сгорание топливовоздушной смеси в цилиндре 5 281 Недостоверный расход воздуха через клапан рециркуляции ОГ 283 Предельно допустимое отклонение расхода воздуха на рабочем режиме 285 Предельно допустимое отклонение расхода воздуха на холостом ходу 286 Сигнал датчика массового расхода воздуха вне допустимого диапазона 287 Повышенный расход воздуха через клапан рециркуляции ОГ 288 Пониженный расход воздуха через клапан рециркуляции ОГ 289 Короткое замыкание на «массу» цепи управления клапаном рециркуляции ОГ 292 Обрыв или КЗ на «массу» цепи управления турбокомпрессором 315 Устранимый отказ системы автоматического бортового контроля 359 Короткое замыкание на «массу» цепи управления ТНВД 385 Предельно допустимое отклонение расхода воздуха на нагрузочном режиме 386 Сигнал датчика массового расхода воздуха вне допустимого диапазона 389 Открытое состояние клапана рециркуляции или повышенная температура ОГ 392 КЗ на бортовую сеть цепи управления турбокомпрессором и высокая температура 486 Недостоверный сигнал в цепи датчика температуры впускного воздуха 601 Неисправность сигнальной цепи или потеря активности датчика кислорода 1 602 Неисправность цепи нагревателя датчика кислорода 1 603 Сигнал датчика кислорода 1 вне допустимого диапазона 604 Неисправность цепи нагревателя датчика кислорода 1 605 Сигнал датчика кислорода 1 вне допустимого диапазона 606 Неисправность сигнальной цепи или потеря активности датчика кислорода 1 607 Сигнал датчика кислорода 1 вне допустимого диапазона 609 Контроллер: недостоверный сигнал датчика кислорода 1 01A8 Предельно-допустимая температура дозирующего клапана мочевины 01B1 Обрыв информационной CAN-линии «Н» 01B3 Обрыв информационной CAN-линии «L» 01B7 Информационная CAN-шина занята 01BA CAN-шина: нет ответа от комбинации приборов автомобиля 01C3 CAN-шина: нет ответа от тахографа 01D1 Контроллер: неисправность SPI-канала 01D2 Контроллер: неисправность EEPROM-памяти 01D3 Контроллер: заблокирован для пуска двигателя 01D4 Контроллер: неисправность микропрограммы перезагрузки 01D5 Контроллер: ошибка программы инициализации 01D6 Контроллер: ошибка внутренней синхронизации 01D7 Контроллер: некорректный вариант калибровок управления двигателем 01D8 Контроллер: неисправность микропрограммы перезагрузки 01D9 Контроллер: неисправность аналого-цифрового преобразователя сигналов 01DA Контроллер: неисправность флэш-ПЗУ (ошибка контрольной суммы) 01E2 Иммобилайзер: неисправность блока или его цепей (топливоподача блокирована) 01E3 Ошибка программы мониторинга систем двигателя 01E4 Повышенная частота вращения коленчатого вала двигателя 01E5 Контроллер: напряжение типа 1 для питания датчиков вне диапазона

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Failsafe prog bmw x5 e53 расшифровка ошибки
  • Failed to sign hash ошибка исполнения функции 0x8007065b
  • Failed to load steamui dll ошибка что делать
  • Failed to load il2cpp rust ошибка
  • Failed to launch решение ошибки