Ecu 128 ошибка фредлайнер детройт

Список форумов »

Двигатели Detroit Diesel
»

Коды ошибок двигателей Detroit Diesel

» Ошибка ECU 128

Часовой пояс: UTC

Правила форума

Этот форум НЕ ВЕДЕТ Генеральный директор Гудвил Холдинга Юрченко И.В.
Просьба вопросы по этой теме ему в личных сообщениях НЕ НАПРАВЛЯТЬ.
http://forum.truck.ru/viewtopic.php?f=26&t=1865
За невыполнение правил форума будет применяться БАН.

Начать новую тему Ответить на тему  Страница 1 из 1  [ Сообщений: 6 ] 
Для печати  

Ошибка ECU 128 

Автор Сообщение

Зарегистрирован: 19 ноя 2013 11:35
Сообщения: 8

Автомобиль/VIN: Freightliner Colambia/1FUJA6CK54LM62178

Ответить с цитатой

Сообщение Ошибка ECU 128

Ошибка ECU 128, двигатель троит. Подскажите пожалуйста что может быть?

16 янв 2014 06:07

Профиль Отправить личное сообщение

alex725

Ф@Н@Т

Аватара пользователя

Предупреждения: 2

Зарегистрирован: 08 янв 2009 21:15
Сообщения: 4602
Откуда: Тюмень

Автомобиль/VIN: FLC 120 F43284

Ответить с цитатой

Сообщение Re: Ошибка ECU 128

Какой двигател? 128 — это говорит что ошибка по двигателю, но надо еще прочесть дальше ее, что бы знать где что у него наебн…сь. Машина какая тоже? Можно еще попробовать световые коды прочесть.


_________________
Умничая, надо быть готовым к тому, что ты облажаешься.

16 янв 2014 06:14

Профиль Отправить личное сообщение

Андрей

Ф@Н@Т

Аватара пользователя

Зарегистрирован: 09 апр 2005 17:07
Сообщения: 2180
Откуда: г.Омск

Ответить с цитатой

Сообщение Re: Ошибка ECU 128

Роберт022 писал(а):

Ошибка ECU 128, двигатель троит. Подскажите пожалуйста что может быть?

Прокладка виновата….

16 янв 2014 09:26

Профиль Отправить личное сообщение ICQ YIM

Роберт022

Зарегистрирован: 19 ноя 2013 11:35
Сообщения: 8

Автомобиль/VIN: Freightliner Colambia/1FUJA6CK54LM62178

Ответить с цитатой

Сообщение Re: Ошибка ECU 128

Detroit Diesel 14 с EGR. А как можно прочесть световые коды?

17 янв 2014 03:25

Профиль Отправить личное сообщение

alex725

Ф@Н@Т

Аватара пользователя

Предупреждения: 2

Зарегистрирован: 08 янв 2009 21:15
Сообщения: 4602
Откуда: Тюмень

Автомобиль/VIN: FLC 120 F43284

Ответить с цитатой

Сообщение Re: Ошибка ECU 128

Роберт022 писал(а):

Detroit Diesel 14 с EGR. А как можно прочесть световые коды?

У всех по разному. На моем (центурик), слева от рулевой колонки есть кнопка SHDN OVRD, включи зажигание, нажми — отпусти эту кнопку, начнут мигать сначала красная лампочка (активные коды), затем желтая. Коды двухзначные должны быть: допустим, моргнула два раза — пауза небольшая — еще 5 раз моргнула — значит код 25. и затем дальше. так и считывай. А потом можно по кодам посмотреть ошибку примерно хотя бы.


_________________
Умничая, надо быть готовым к тому, что ты облажаешься.

17 янв 2014 05:51

Профиль Отправить личное сообщение

Андрей

Ф@Н@Т

Аватара пользователя

Зарегистрирован: 09 апр 2005 17:07
Сообщения: 2180
Откуда: г.Омск

Ответить с цитатой

Сообщение Re: Ошибка ECU 128

alex725 писал(а):

Роберт022 писал(а):

Detroit Diesel 14 с EGR. А как можно прочесть световые коды?

У всех по разному. На моем (центурик), слева от рулевой колонки есть кнопка SHDN OVRD, включи зажигание, нажми — отпусти эту кнопку, начнут мигать сначала красная лампочка (активные коды), затем желтая. Коды двухзначные должны быть: допустим, моргнула два раза — пауза небольшая — еще 5 раз моргнула — значит код 25. и затем дальше. так и считывай. А потом можно по кодам посмотреть ошибку примерно хотя бы.

Да да да…. Потом при наличии кодов можно разговаривать…

Только одна проблема…. Активная ошибка может уйти в архив…
И красная лампочка тебе намигает 25 (нет активных кодов)

Надо обратить внимание на архивные ошибки… (желтая лампочка ЧЕК ЭНДЖИН (проверь двигатель) )

17 янв 2014 11:14

Профиль Отправить личное сообщение ICQ YIM

Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  Страница 1 из 1  [ Сообщений: 6 ] 

Список форумов »

Двигатели Detroit Diesel
»

Коды ошибок двигателей Detroit Diesel

» Ошибка ECU 128

Часовой пояс: UTC

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0

Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Перейти:  

cron

Мобильный вид


Diagnostic trouble codes ECU 128 on Freightliner trucks usually indicate an engine problem. ECU code 128 may appear on the display if the engine control system has detected a malfunction or error in the engine.

Some of the more common causes of ECU 128 code Freightliner trucks include:

  1. Oil Pressure Sensor Fault: If the oil pressure sensor is faulty, the engine control system may output fault code 128.
  2. Engine Coolant Temperature Sensor Fault: If the engine coolant temperature sensor is faulty, the engine control system may output ECU error code 128.
  3. Throttle position sensor malfunction: If the throttle position sensor is malfunctioning, the engine control system may issue ECU code 128.
  4. Air Pressure Sensor Fault: If the air pressure sensor is faulty, the engine control system may issue ECU code 128.
  5. Fuel injection system malfunction: If the fuel injection system is malfunctioning, the engine control system may issue fault code 128.
  6. Malfunction of the electronic control unit of the engine: If the electronic control unit of the engine is defective, the engine control system may issue code ECU 128.

In the event of an ECU 128 code Freightliner truck, it is recommended that you contact a Freightliner Authorized Service Center to diagnose and correct the problem.

Freightliner trucks are common on highways and used extensively in transportation due to their reliability and durability. One of the most common issues that truck owners and drivers encounter is the ECU 128 code. Now a question arises, what is the ECU 128 code on Freightliner?

The ECU 128 code is a diagnostic code displayed on Freightliner trucks’ dashboards when the engine management system detects a fault or malfunction in the vehicle. It indicates a problem with the engine’s Electronic Control Unit (ECU).

This article will explore the ECU 128 code, its meaning, and its causes. We will also discuss the symptoms of the code, diagnostic procedures, and prevention measures to ensure that you are well-equipped to handle this issue should it arise in your Freightliner truck.

What Is ECU 128 Code?

The ECU 128 code is a diagnostic code that appears on the dashboard of Freightliner trucks when the engine management system detects a fault or malfunction in the vehicle. The code indicates a problem with the engine’s Electronic Control Unit (ECU), which manages the engine’s performance, emissions, and fuel efficiency. 

What Is ECU 128 Code?

ECU receives input from various sensors in the vehicle and uses this information to adjust engine performance parameters. When the ECU detects a fault, it stores a fault code in its memory, which triggers the ECU 128 code to be displayed on the dashboard. 

The code helps drivers and technicians identify the underlying issue and take appropriate action to address the problem.

What Are The Causes Of The ECU 128 Code On Freightliner?

There are several potential causes of the ECU 128 code in Freightliner trucks, and identifying the underlying issue requires careful analysis and diagnosis by a trained technician. Let’s take a closer look at some of the most common causes of this code and how they affect your vehicle’s performance:

  • Faulty Sensors And Connections: Issues with sensors or connections in the engine’s systems cause the ECU to detect faults and trigger the code.
  • Problems With The Fuel System: Complications with the fuel injectors, fuel pump, or fuel pressure causes the engine to run improperly and trigger the ECU 128 code.
  • Electrical Issues: Problems with electrical components such as wiring, fuses, or relays causes the ECU to detect a fault and trigger the code.
  • Issues With The Engine And Other Mechanical Components: Problems with components such as the turbocharger, exhaust gas recirculation (EGR) valve, or air intake system can cause the ECU to detect faults and trigger the code.
  • Other Potential Causes: Other issues such as software glitches, damaged hardware, or a failing ECU also cause the ECU 128 code to appear.

What Are The Symptoms Of The ECU 128 Code On Freightliner?

When the ECU 128 code appears in a Freightliner truck, drivers may experience various symptoms that can indicate an underlying issue with the engine. Some of the most common symptoms include:

  • Dashboard Warning Lights: The ECU 128 code will cause a dashboard warning light, indicating a problem with the engine management system. The light appears as a check engine light or a warning symbol indicating the severity of the issue.
  • Reduced Engine Power: Drivers notice a decrease in power or acceleration when the ECU 128 code appears. This occurs due to a fault in the engine’s performance parameters that the ECU manages.
  • Increased Fuel Consumption: If the engine is not running efficiently due to the ECU 128 code, it may require more fuel, leading to increased fuel consumption.
  • Poor Performance: The engine will not run as smoothly as usual, leading to rough idling or stalling. This can occur if there is a problem with the fuel system, sensors, or other components that the ECU manages.

How To Diagnose The ECU 128 Code?

Diagnosing the ECU 128 code in a Freightliner truck requires careful analysis and diagnostic tools to determine the underlying issue. Here are the step-by-step instructions for diagnosing the ECU 128 code:

  • Retrieve The Fault Codes: Use a diagnostic tool to retrieve the fault codes stored in the ECU memory. This will provide you with the ECU 128 code and any additional codes that may be present.
  • Inspect The Connections: Check all electrical connections and wiring related to the engine management system. Look for any loose, corroded, or damaged connections causing the issue.
  • Check The Sensors: Inspect the sensors related to the ECU 128 code. This includes sensors for the fuel system, exhaust gas recirculation (EGR), and air intake system. Use a multimeter or other diagnostic tool to test the sensors’ functionality and ensure they are within the manufacturer’s specifications.
  • Inspect The Fuel System: Examine the fuel system for any issues that could be causing the ECU 128 code, such as a clogged fuel filter, malfunctioning fuel injectors, or a failing fuel pump. Use diagnostic tools such as a fuel pressure gauge to test the system’s pressure and ensure it’s within the manufacturer’s specifications.
  • Inspect The Engine Components: Inspect the engine components related to the ECU 128 code, such as the turbocharger, EGR valve, and air intake system. Look for any signs of damage or wear that could be causing the issue.
  • Check For Software Updates: Check for any available software updates for the ECU and ensure it’s up-to-date with the latest firmware.
  • Consult With A Technician: If you cannot diagnose the issue on your own, consult with a trained technician who can provide further insight and assistance in diagnosing the underlying cause of the ECU 128 code.

How To Prevent The ECU 128 Code?

Preventing the ECU 128 code from occurring requires regular maintenance and checks to identify and address potential issues before they become more severe. The followings are some preventative measures you can take to reduce the likelihood of the ECU 128 code appearing:

  • Follow The Manufacturer’s Recommended Maintenance Schedule: Regular maintenance can help prevent issues such as the ECU 128 code by identifying and addressing potential issues before they become more severe.
  • Conduct Regular Inspections: Conducting regular inspections of your truck’s electrical connections, sensors, fuel system, and engine components can help identify potential issues before they cause the ECU 128 code to appear.
  • Use High-Quality Parts: When replacing components such as sensors, fuel injectors, and fuel pumps, using high-quality parts helps prevent issues and improve your truck’s overall performance.
  • Check For Software Updates: Checking for software updates and ensuring your truck’s ECU is up-to-date with the latest firmware can help prevent the ECU 128 code from appearing.

How To Repair The ECU 128 Code?

Repairing the ECU 128 code requires identifying and addressing the underlying issue causing the fault code to appear. Here are some common repairs that may be necessary to fix the ECU 128 code:

  • Replacing Or Repairing A Faulty Sensor: Faulty sensors, such as the oil pressure sensor or coolant temperature sensor, causes the ECU 128 code to appear. Replacing or repairing the faulty sensor often resolves the issue.
  • Cleaning Or Replacing A Clogged Fuel Filter: Clogged fuel filter restricts fuel flow to the engine, causing issues such as reduced engine power and increased fuel consumption. Cleaning or replacing the fuel filter can often resolve the ECU 128 code.
  • Replacing A Failing Fuel Injector: Failing fuel injectors cause issues such as rough idling, reduced engine power, and increased fuel consumption. Replacing the faulty injector fixes the ECU 128 code.
  • Repairing Damaged Wiring Or Electrical Connections: Damaged wiring or electrical connections creates issues such as sensor failures and electrical malfunctions, leading to the ECU 128 code. Repairing the damaged wiring or connections solves the issue.
  • Updating The ECU Firmware: In some cases, updating the ECU firmware with the latest software from the manufacturer solves the ECU 128 code.

Why Is It Important To Seek Professional Help?

Seeking professional help is important when dealing with the ECU 128 code because this fault code has several underlying causes, and accurately diagnosing and repairing the issue is challenging.

Why Is It Important To Seek Professional Help?

Below are some reasons why it is important to seek professional help:

  • Accurate Diagnosis: Certified mechanic or technician has the knowledge, skills, and equipment required to accurately diagnose the underlying issue causing the ECU 128 code to appear. They use diagnostic tools and perform tests to determine the root cause of the issue.
  • Proper Repairs: Mechanics or technicians make proper repairs or component replacements to resolve the ECU 128 code. They have the necessary tools and experience to perform the repairs safely and correctly.
  • Prevent Further Damage: Incorrect repairs or replacements damage your truck’s systems, leading to more significant issues and costly repairs. A mechanic or technician prevents further damage by correctly diagnosing and repairing the underlying issue.
  • Save Time And Money: In the long run, seeking professional help saves you time and money by ensuring the issue is resolved the first time correctly. Failure to diagnose and repair the issue yourself or with limited knowledge leads to wasted time and money on unnecessary repairs or components.

Final Words

The ECU 128 code is an important diagnostic code that can appear on Freightliner trucks. It is essential to understand the causes and symptoms of this code to diagnose and repair the issue properly. 

Regular maintenance and checks can prevent the ECU 128 code from appearing, but if it does, seeking professional help is recommended to ensure accurate diagnosis and proper repairs.

We hope this guide provided you with exact information about ECU 128 Code on Freightliner. You can ensure your truck runs smoothly and safely by taking the necessary steps to diagnose and repair the underlying issue.

Page 1 of 6

  1. freightliner ecu128 code, what does this mean?

  2. Truckers Report Jobs

    Trucking Jobs in 30 seconds

    Every month 400 people find a job with the help of TruckersReport.

  3. It means that the engine ECU has a code in it. ECU 128 only identifies the module, it is not a fault code. Can you hit a dash button and get more numbers? You should also get a PID/SID and FMI number, which is the actual fault code, the only thing I can tell you is that you have a fault in the engine ECU, I need more info. Different trucks display faults in different ways. Post exactly what is says.

    Once you get the code info, the kind of engine and year/model of the truck would be nice too.

  4. On the truck in my signature, I can use the + and — buttons on the steering wheel along with the trip reset button to cycle through the different readouts on the little display to bring up the SID/FMI number. I forget exactly the way to do it, sometimes you have to hold down the buttons and for another step you have to just press. Play around with it for a bit and you should be able to get them to come up.

  5. I have been getting that code for years it comes and goes,I just ignore it.With these new emissions trucks the sensors will set off false warnings.Sometimes even your check engine light and emissons light will come on,And when you take it to the dealer its off and guess what they cant find nothing wrong.

  6. Last edited: Sep 9, 2015

    Reason for edit: Researching code

  7. Freightliner columbia 2008 engine detriot 60series evil 128 pid351fail 3 failed 1

  8. Turbocharger compressor inlet temp circuit failed high. This could be a wiring or connection issue, or a failed sensor. First check the plug for moisture, corrosion, bent/loose pins, etc. Give each wire at the plug a good tug to make sure they’re not broken internally.

  9. He’s posting exactly that. My truck is saying that same fault code as well as ABS 136. So I feel your pain. This only short up after I blew a turbo line yesterday morning while I was sleeping, the engine shut down, as supposed to, now I have these new faults, I’m going to hook up to the ecu Monday and find out

  10. They are not fault codes, they are module identifiers. ECU128 is the engine ECU, ABS136 is the ABS. You should be able to toggle to another screen to give SID/PID and FMI #’s. Without that, I all can tell you is that you have an engine and an ABS fault.

  • Truckers Report Jobs

    Trucking Jobs in 30 seconds

    Every month 400 people find a job with the help of TruckersReport.

  • Page 1 of 6


    Автор
    Сообщение

    Любитель

    Зарегистрирован: 08 мар 2011 17:21
    Сообщения: 34

    Автомобиль/VIN: m73886

    Ответить с цитатой

    Сообщение ECU 128 и не едет…

    Добрый день.
    Машина завелась нормально, после того как заглушили и опять завели, стал срабатывать клапан сброса давления воздуха на компрессоре (солдатик), после чистки всех воздушных шлангов к влагоотделителю, клапан перестал сбрасывать давление, но воздух не качает в систему, также появляятся CheckEngine и ошибка ECU128… Что это за ошибка и в чем проблема?
    Freightliner Columbia Detroit S60 12,7 EGR

    22 июл 2011 10:29

    Профиль Отправить личное сообщение

    alex725

    Ф@Н@Т

    Аватара пользователя

    Предупреждения: 2

    Зарегистрирован: 08 янв 2009 21:15
    Сообщения: 4602
    Откуда: Тюмень

    Автомобиль/VIN: FLC 120 F43284

    Ответить с цитатой

    Сообщение Re: ECU 128 и не едет…

    ошибка ECU128 говорит что что то с двигателем, а что конкретно, надо прочесть дальше ошибку, на коламбии, обычно, диагност только может прочесть.


    _________________
    Умничая, надо быть готовым к тому, что ты облажаешься.

    22 июл 2011 10:38

    Профиль Отправить личное сообщение

    maxx4ever

    Любитель

    Зарегистрирован: 08 мар 2011 17:21
    Сообщения: 34

    Автомобиль/VIN: m73886

    Ответить с цитатой

    Сообщение Re: ECU 128 и не едет…

    Значит только в сервис?
    А что значит ECU??

    22 июл 2011 10:48

    Профиль Отправить личное сообщение

    maxx4ever

    Любитель

    Зарегистрирован: 08 мар 2011 17:21
    Сообщения: 34

    Автомобиль/VIN: m73886

    Ответить с цитатой

    Сообщение Re: ECU 128 и не едет…

    Похож трабла с ECU128 была в контактах.. перетряхнули провода, предохры и ошибка пропала…
    Теперь проблема с вентилятором… не включается, даже при принудиловке… :cry:
    А можно где посмотреть схему воздушной разводки Фреда, типа аксонометрии?..

    22 июл 2011 13:09

    Профиль Отправить личное сообщение

    alex725

    Ф@Н@Т

    Аватара пользователя

    Предупреждения: 2

    Зарегистрирован: 08 янв 2009 21:15
    Сообщения: 4602
    Откуда: Тюмень

    Автомобиль/VIN: FLC 120 F43284

    Ответить с цитатой

    Сообщение Re: ECU 128 и не едет…

    Если воздушная схема нужна из за неработ. вентилятора, то не надо ее смотреть. По этому вопросу на форуме очень много тем, поищи через «поиск». Обычно на Детройтах воздух идет на муфту вентилятора — крутится свободно, клапан перекрыл воздух — вентилятор включился. Открути трубку от электроклапана, если будет свободно крутится смотри фрикционный диск на муфте — обычно выкрашивается.


    _________________
    Умничая, надо быть готовым к тому, что ты облажаешься.

    22 июл 2011 14:12

    Профиль Отправить личное сообщение

    Роман78893

    Ф@Н@Т

    Аватара пользователя

    Зарегистрирован: 01 июн 2011 07:38
    Сообщения: 2396

    Ответить с цитатой

    Сообщение Re: ECU 128 и не едет…

    скорее всего из-за того что нет воздуха клапан управления трубиной не активирует турбину у меня такая хрень если мотор на круизе и 1000оборотов чуть скинул и ошибки нет. Так что так:)


    _________________
    все что нас не убивает,делает нас сильнее….

    22 июл 2011 16:00

    Профиль Отправить личное сообщение

    maxx4ever

    Любитель

    Зарегистрирован: 08 мар 2011 17:21
    Сообщения: 34

    Автомобиль/VIN: m73886

    Ответить с цитатой

    Сообщение Re: ECU 128 и не едет…

    Дотащили машину потихонечку… стали разбираться… диск выкрошился… но проблема образовалась в следуюещем — при рабочем двигле, на холостых уходит воздух в районе турбины, даш 700-800 — накачивает, отпускаешь газ — стравливает, на заведенном слышится утечка в районе турбины, а при выключенном вообще ничего не слышно, но воздух уходит… :evil:

    26 июл 2011 09:44

    Профиль Отправить личное сообщение

    Роман78893

    Ф@Н@Т

    Аватара пользователя

    Зарегистрирован: 01 июн 2011 07:38
    Сообщения: 2396

    Ответить с цитатой

    Сообщение Re: ECU 128 и не едет…

    На турбине хнюшка стоит со штоком идущим к улитке вот там пистец диафрагме а на заглушенный мотор туда воздух и подаетсят все норм. Меняй диафрагму и в путь:-)


    _________________
    все что нас не убивает,делает нас сильнее….

    26 июл 2011 10:13

    Профиль Отправить личное сообщение

    maxx4ever

    Любитель

    Зарегистрирован: 08 мар 2011 17:21
    Сообщения: 34

    Автомобиль/VIN: m73886

    Ответить с цитатой

    Сообщение Re: ECU 128 и не едет…

    там две диафрагмы… одна легко снимается (которая с улитки), и ее проверили — она вроде путем, воздух держит.. а вторая идет дальше.. это она??

    26 июл 2011 10:18

    Профиль Отправить личное сообщение

    Роман78893

    Ф@Н@Т

    Аватара пользователя

    Зарегистрирован: 01 июн 2011 07:38
    Сообщения: 2396

    Ответить с цитатой

    Сообщение Re: ECU 128 и не едет…

    ты имееш в виду второю такую хреновину которая стоит ближе к помпе на уровне тепло обменника? Она похожа на ту которая на турбине?


    _________________
    все что нас не убивает,делает нас сильнее….

    26 июл 2011 10:30

    Профиль Отправить личное сообщение

    maxx4ever

    Любитель

    Зарегистрирован: 08 мар 2011 17:21
    Сообщения: 34

    Автомобиль/VIN: m73886

    Ответить с цитатой

    Сообщение Re: ECU 128 и не едет…

    ну да… до которой просто так не долезешь..

    26 июл 2011 10:38

    Профиль Отправить личное сообщение

    Роман78893

    Ф@Н@Т

    Аватара пользователя

    Зарегистрирован: 01 июн 2011 07:38
    Сообщения: 2396

    Ответить с цитатой

    Сообщение Re: ECU 128 и не едет…

    она тоже запросто может но если мотор минут 10 погонять на холостых то оттуда должно перестать шипеть и зашипит только после того как хорошо прогазуеш


    _________________
    все что нас не убивает,делает нас сильнее….

    26 июл 2011 11:58

    Профиль Отправить личное сообщение

    валера 002

    Мастер

    Зарегистрирован: 01 ноя 2009 17:38
    Сообщения: 65

    Автомобиль/VIN: 1FUJA6Ck54LM51102

    Ответить с цитатой

    Сообщение Re: ECU 128 и не едет…

    Роман78893 писал(а):
    ты имееш в виду второю такую хреновину которая стоит ближе к помпе на уровне тепло обменника? Она похожа на ту которая на турбине?

    эта хреновина легко проверяетса на заглушином двигателе откручиваеш от нее трубку и подаеш в нее воздух если диафрагма плохая она сразу зашипит

    27 июл 2011 09:18

    Профиль Отправить личное сообщение

    maxx4ever

    Любитель

    Зарегистрирован: 08 мар 2011 17:21
    Сообщения: 34

    Автомобиль/VIN: m73886

    Ответить с цитатой

    Сообщение Re: ECU 128 и не едет…

    Вообщем все дело было в компрессоре…. был весь забит грязью… вскрыли его… просто ужос.. сейчас вроде все работает, компрессор дает нормально давление и даже держится, но все таки где-то есть небольшая утечка, надо будет проверить вторую диафрагму…
    респект, уважуха и огромное спасибо, за советы!!!!!!!!!!

    28 июл 2011 12:40

    Профиль Отправить личное сообщение

    Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ecs ошибка киа кворис
  • Ecs kia quoris ошибка
  • Edc ошибка бмв
  • Edc ошибка shacman
  • Edc 3751 05 ман тга ошибка