Dreamweaver ошибка ftp

Методы устранения наиболее часто возникающих неполадок с доступом к FTP в Adobe Dreamweaver.

Протокол передачи файлов (FTP) является наиболее часто используемым методом передачи файлов по сети Интернет.Выполните указания в указанном порядке, чтобы выяснить причины общих проблем, связанных с FTP, и исправить их. 

Перед началом работы

Перед устранение проблем, связанных с ошибками доступа по FTP, убедитесь, что Dreamweaver и операционная система обновлены.

Dreamweaver можно обновить с помощью приложения Creative Cloud для настольных ПК или непосредственно из Dreamweaver. В Dreamweaver выберите «Справка» > «Обновления» и следуйте инструкциям на экране. Для использования приложения Creative Cloud см. Обновить приложения Creative Cloud.

Настройка удаленного сервера FTP

Dreamweaver может использовать FTP-сервер закачивания и скачивания данных веб-сайта. FTP-сервер можно настроить в категории «Серверы» диалогового окна «Установки».

Дополнительные сведения о настройке сайта FTP см. в разделе Подключение к серверу публикации.

После настройки FTP-сервера нажмите кнопку Тест для проверки информации подключения. Если вы не можете подключиться к FTP-серверу после ввода информации, перейдите к следующему разделу.

Проверка FTP-доступа

Брандмауэры, маршрутизаторы и другие сетевые компоненты могут предотвратить доступ к FTP -серверу. Следуйте инструкциям ниже, чтобы убедиться в том, что вы можете получить доступ к FTP-серверу перед проверкой информации для подключения.

Временно отключите программные брандмауэры

Программные брандмауэры ограничивают доступ к компьютеру и могут запретить доступ программного обеспечения к сети Интернет. Большинство брандмауэров отображают оповещение, когда программа пытается получить доступ к сети Интернет.

  1. При появлении оповещения выберите вариант, разрешающий Dreamweaver доступ к FTP-серверу. Ниже приведен пример диалогового окна:

    Брандмауэр Windows

    Нажмите «Разрешить доступ»
  2. Если оповещение не отображается, отключение программных брандмауэров помогает определить, закрывают ли они доступ к FTP-серверу. Для временного отключения программных брандмауэров см. документацию о программных брандмауэрах. 

    • Если отключение программного брандмауэра устраняет проблемы, то необходимо настроить ПО, чтобы разрешить доступ к FTP в Dreamweaver. Действия для добавления программы в список допустимых см. в документации к программному брандмауэру.
    • Если документация, необходимая для временного отключения программного брандмауэра, недоступна, отключите службы и элементы автозагрузки. Такое действие позволяет отключить большинство программных брандмауэров.

Убедитесь в том, что маршрутизатор не блокирует подключение

Маршрутизаторы могут иметь встроенный аппаратный брандмауэр или могут быть подключены к прокси-серверам. Чтобы определить, предотвращает ли маршрутизатор доступ Dreamweaver к FTP-серверу, временно удалите маршрутизатор из сети. Подключите компьютер непосредственно к DSL или кабельному модему, чтобы исключить маршрутизатор. 

Если маршрутизатор закрывает доступ, см. документацию к маршрутизатору и выполните настройки переадресации портов с компьютера.

Настройка параметров аппаратного брандмауэра или прокси

Многие компании используют аппаратный брандмауэр и прокси-серверы, которые могут запретить доступ Dreamweaver к FTP-серверу. Аппаратное решение применяется ко всем компьютерам в корпоративной сети. Большинство домашних сетей не используют аппаратный брандмауэр или прокси-серверы.  

Уточните, использует ли ваша компания аппаратный брандмауэр или прокси:

  1. Обратитесь в подразделение по информационным технологиям своей компании для получения информации по использованию брандмауэра или прокси-серверов.

    Dreamweaver не может подключаться через прокси-сервер проверки подлинности. Если прокси-сервер требуется имя пользователя и пароль, вы не сможете подключиться к удаленному сайту FTP. Сотруднику подразделения по информационным технологиям придется настроить исключения для сайта и Dreamweaver. Dreamweaver может хранить информацию брандмауэра/прокси только для одного сервера проверки подлинности.

  2. Выберите «Веб-сайт» > «Управление веб-сайтами». 

  3. Нажмите кнопку «Изменить» .

  4. Выберите категорию «Серверы».

  5. Выберите сервер, который требуется изменить, и нажмите кнопку «Изменить» .

  6. Разверните раздел «Дополнительные параметры».

  7. Выберите Использовать прокси, как указано в разделе установок.

  8. Нажмите на ссылку «Установки».

  9. В Категории «Веб-сайт» введите предоставленные сведения о брандмауэре или прокси в текстовых полях «Узел прокси» и «Порт прокси».

  10. Нажмите Применить, а затем Закрыть.

  11. В диалоговом окне «Настройки подключения FTP» нажмите кнопку Тест, чтобы проверить параметры.

Проверка учетных данных и других параметров

Учетные данные необходимы для подключения к сайту FTP. Используйте следующую информацию, чтобы проверить ваши учетные данные и внести необходимые изменения:

  • Проверка данных FTP 
  • Вход с помощью другого клиента FTP
  • Проверка, поддерживается ли сервер SFTP
  • Изменение параметров подключения
  • Журнал устранения проблем, связанных с FTP

Проверка данных FTP

Для подключения к FTP-серверу необходимы FTP-адрес, порт, имя пользователя и пароль. Для некоторых конфигураций сервера необходим корневой каталог. Как правило, такая информация предоставляется вашим поставщиком услуг хостинга; уточните эту информацию у него. Приведенные ниже советы помогут вам.

FTP-адрес

Используйте стандартный веб-адрес или IP-адрес в качестве FTP-адреса. Веб-адрес похож на eftp.adobe.com. IP-адрес — это набор из 4 чисел, разделенных точками, например 192.150.11.87. Провайдеры услуг хостинга обычно предоставляют имя домена вашего веб-сайта, например www.adobe.com, и похожий на него адрес FTP-сервера, например ftp.adobe.com. 

Дополнительная информация, которая может помочь в подключении:

  • Не вводите ftp:// перед веб-адресом.
  • Если вам предоставили веб-адрес, желательно ввести IP-адрес, а не веб-адрес. Свяжитесь с поставщиком услуг хостинга или воспользуйтесь командой «ping», чтобы определить IP-адрес.

Порт

Поставщики услуг хостинга могут предоставлять разные порты для доступа к FTP-серверу. Порт — это номер, который позволяет создать канал между вашим компьютером и FTP -сервером. Если номер порта не указан, скорее всего используется порт по умолчанию (21 для FTP и 22 для SFTP). Веб-адрес может отображаться в формат eftp.adobe.com:445, где  eftp.adobe.com — это веб-адрес, 445 — номер порта.  

Логин или имя пользователя

Логин — это имя пользователя, используемое для входа на FTP-сервер. Эта информация предоставляется вашим провайдером услуг хостинга и не может совпадать с учетными данными, которые вы используете для доступа к данным веб-сайта.

Имя пользователя должно соответствовать следующим требованиям:

  • Без пробелов
  • Только буквенно-цифровые символы

Пароль

Пароль ассоциируется с логином и может быть любой комбинацией символов без пробелов. Пароль чувствителен к регистру.

Корневой каталог

Корневой каталог — это местоположение на сервере, содержащее все файлы и папки, связанные с веб-сайтом. При возникновении проблем с поиском корневого каталога, обратитесь к поставщику услуг хостинга.

Обозначения корневого каталога, которые обычно используют поставщики услуг хостинга:

  • /
  • /[имя_домена] (например, /www.mywebsite.org) 
  • /html 
  • /docs 
  • /www 
  • /public_html 

Вход с помощью другого клиента FTP

Вход с помощью другого клиента FTP позволяет проверить правильность данных FTP-сервера. Используйте любой установленный FTP-клиент, например FileZilla или онлайн-решение. Информацию об установке и конфигурировании FileZilla или другого ПО см. в документации по продуктам.

  • Если вам удалось войти на FTP-сервер с помощью другого FTP-клиента, перейдите к разделу Включить/отключить пассивный режим.
  • Если вам не удается войти на FTP-сервер, скорее всего данные для подключения неправильные. Свяжитесь с поставщиком услуг хостинга для проверки информации и состояния услуги. 

Проверка, поддерживается ли сервер SFTP

Dreamweaver не удалось соединиться с некоторыми серверами SFTP. Дополнительные сведения о том, какие серверы SFTP работают с Dreamweaver, см. в разделе Ограничение серверов веб-хостинга при работе с Adobe Contribute и Dreamweaver.

Изменение параметров подключения

Dreamweaver включает несколько дополнительных параметров конфигурации, которые иногда необходимы для соединения с FTP-сервером. Если параметр является обязательным, поставщик услуг хостинга обеспечивает такую информацию. Попробуйте использовать следующие параметры конфигурации для решения проблемы с подключением.

Включить/отключить пассивный режим

Пассивный режим FTP может помочь решить проблемы, вызванные брандмауэром, который не дает FTP-серверу открыть соединение с вашим компьютером. При использовании пассивного режима ваш компьютер соединяется с сервером, а не наоборот. 

  1. Выберите «Веб-сайт» > «Управление веб-сайтами».

  2. Выберите сайт и нажмите кнопку «Изменить» .

  3. Выберите категорию «Серверы» и затем выберите удаленный сервер.

  4. Нажмите кнопку «Изменить» .

  5. Разверните раздел «Дополнительные параметры».

  6. Выберите (или отмените) «Использовать пассивный FTP».

  7. Дважды нажмите «Сохранить». Проверьте подключение.

Выбор/отмена оптимизации производительности FTP

Параметр «Использовать оптимизацию производительности FTP» позволяет ускорить передачу файлов. Если этот параметр уже выбран, попробуйте снять его и проверить, не поможет ли это избавиться от проблем с FTP -соединением. Или, если флажок снят, попробуйте установить его.

  1. Выберите «Веб-сайт» > «Управление веб-сайтами».

  2. Выберите сайт и нажмите кнопку «Изменить» .

  3. Выберите категорию «Серверы» и затем выберите удаленный сервер.

  4. Нажмите кнопку «Изменить» .

  5. Разверните раздел «Дополнительные параметры».

  6. Выберите (или отмените выбор) параметр «Использовать оптимизацию производительности FTP».

  7. Дважды нажмите «Сохранить». Проверьте подключение.

Включить режим передачи IPv6

IPv6 — это сетевой протокол, который расширяет количество адресов, доступных для работы в сети. Если этот протокол включен, то требует, чтобы информация передавалась в сети по-разному.

  1. Выберите «Веб-сайт» > «Управление веб-сайтами».

  2. Выберите сайт и нажмите кнопку «Изменить» .

  3. Выберите категорию «Серверы» и затем выберите удаленный сервер.

  4. Нажмите кнопку «Изменить» .

  5. Разверните раздел «Дополнительные параметры».

  6. Выберите (или отмените выбор) «Использовать режим передачи IPV6».

  7. Дважды нажмите «Сохранить». Проверьте подключение.

Выберите SFTP

Несмотря на популярность, у протокола FTP имеется множество уязвимостей защиты. Защищенный FTP (SFTP) позволяет полностью шифровать все передачи файлов и предотвращать несанкционированный доступ к данным, файлам, именам пользователей и паролям.

Если вы не уверены, запущен ли ваш сервер на SFTP, уточните у поставщика услуг хостинга.

Если ваш сервер работает с SFTP, выполните эти шаги, чтобы выбрать SFTP в Dreamweaver.

  1. Выберите «Веб-сайт» > «Управление веб-сайтами».

  2. Выберите сайт и нажмите кнопку «Изменить» .

  3. Выберите категорию «Серверы» и затем выберите удаленный сервер.

  4. Нажмите кнопку «Изменить» .

  5. Выберите SFTP во всплывающем меню «Подключение с помощью».

  6. Дважды нажмите «Сохранить». Проверьте подключение.

 Если ваш удаленный сервер настроен на использование старых протоколов, см. Устранение неполадок с подключением к SFTP-серверу.

Журнал устранения проблем, связанных с FTP

Dreamweaver ведет журнал команд, отправленных на FTP-сервер и его ответов. Ответы от сервера могут помочь в диагностике проблемы с FTP. Чтобы просмотреть журнал FTP, выберите «Окно» > «Результаты» > «Журнал FTP». 

Дополнительные сведения об интерпретации журнал FTP см. в разделе Проверка журнала FTP.

Логотип Adobe

Avatar

Hello again,

My complete Windows Version is:
Microsoft Windows

Version 2004 (OS Build 19041.630)

(My system just installed an update last night — I still have the Dreamweaver FTP issue and other issues that seems to have started around the same time)

I confirmed that I am able to log into the same webservers via Dreamweaver running on my laptop so I don’t think it is on the server side.

Other strange things that started around the same time:

-Whenever I restart my PC, I have to re-enter my Adobe Creative Cloud credentials in order to use any Adobe program. (I didn’t used to have to do this after every restart)

— I was having an issue (and may still have the issue, but it’s inconclusive at the moment) where even after signing into one Adobe program (say Dreamweaver) after a restart, when I attempted to open a second Adobe program (say Illustrator or Photoshop) I would get a message saying that the program has to close because I do not have a subscription — no option to sign in.  If I opened Creative Cloud and signed in there, then those programs would work.  (Again, I don’t believe it worked like this before — once I signed into one program, the rest would use that same, initial sign-in.)

I just «repaired» Creative Cloud (I couldn’t uninstall it and reinstall it because I have other dependant Adobe programs installed and at this time, didn’t feel like taking the time to uninstall / reinstall a dozen programs) so I’m hoping to see if this helped.  (Hence, why I don’t know if I still have the issue or not — I haven’t tested enough times since the repair.)

— I am not sure if it is related, but I am running Photoshop 22.0.1 and seem to have several issues… One is frequent hangups and program crashes upon starting the application, another is program crash upon clicking the «Photo Merge» option — it never works.  (I haven’t tested every single feature of PS to know what is / isn’t working, but those two are examples that have been happening repeatedly and I wasn’t experiencing either of them before.)

…and yes, Dreamweaver is still not connecting to anything via FTP.

* I have tried uninstalling / reinstalling Dreamweaver and Photoshop

* I have «repaired» Creative Cloud

* I tried making sure Dreamweaver was allowed through my Windows Firewall (besides turning it off altogether)

Any other ideas of what I could look for / try?

Thanks you,

Jason

So in the last video, we went pretty smoothly. We connected our Remote Server, we uploaded the site. And it all went nicely. Now I bet you, more than half a year you’re going to have loads of problems getting the FTP connected. There’s a few things. There’s a few easy things to check, then there are a few hard ones. So let’s look at the easiest ones.

The first one is to close Dreamweaver, and to reopen it again. ‘File’, ‘Close’. Actually, go to Dreamweaver and ‘Quit’ it. Or ‘File’, ‘Quit’ on a PC. And reopen it again, and try your FTP again. Surprisingly, that fixes it sometimes. The next thing to do is— I’m going to go back to ‘Local’. And I’m going to get at it, so I’m going to ‘Manage Sites’. I’m going to open up ‘My Bootstrap Website’ I’m going to ‘Servers’, open up here, and this thing, same, clicking ‘Test’, it’s coming up with a problem, and not connecting.

One of the easy options is, under ‘More Options’, there’s this one that says ‘Use Passive FTP’. If it’s on, turn it off, if it’s off, turn it on. Try it both ways. If that doesn’t work, check your Hosting and see what port you should be using. It’s normally 21, but some hosts don’t use that port. Keep clicking ‘Test’. Now if that still doesn’t work you might have the username and FTP Address around the wrong way. Or some require just the domain name not ftp dot, and the domain name. And some of them, in terms of user names can deal with it without the user name, without the @ in the longer url in there.

Another thing to do, sometimes your FTP address can be an IP address. You might get that from— if you don’t get one of these you might have— if you don’t get an FTP address sometimes you might get an IP address. I don’t know how it gets an IP address. They look like a whole lot of numbers, and a whole lot of full stops. Use that instead. I’m going to cancel this, I don’t want to wreck my current one. Now if it’s still not working, you’ve done it, you’ve hit ‘Test’, and it says, «Not successfully connected». One of the other problems that I’ve had, that is fixed it is — I go to ‘Cancel’, and I cancel this, and I hit ‘Done’. — is under ‘Dreamweaver’, ‘Preferences’ If you’re using a PC, it’s under ‘Edit’, ‘Preferences’. There’s an option in here, under ‘Site’. And I know, when I was working with the GoDaddy host, if I have the ‘FTP time out’ really short it didn’t have enough time to actually connect. So it had to be set to ’30’. I think at some stage I set it to a lower Time Out for some other client because it was hanging for a long time, and then disconnecting. I changed it to lower, and it wrecked some other host. So just make sure that its seconds are up high. Try 30 seconds, it should work. That’s worked for me so far. You might try a little higher if that’s still not working. If that doesn’t fix the problem make sure you come back and reset it back to whatever the default was. I think 30 is the default. I’m going to close it down.

The next thing to check is changing your wireless network. At the moment I’m connected to the work wireless so that means that my Dreamweaver is trying to go through the router and out to GoDaddy, the host. Sometimes the routers can be a bit ruthless and not let Dreamweaver through. So the easy thing to check, because it might not be your settings, it might be that the router is a bit too security conscious. So the easy thing to do is, in my case I just take my laptop home, and plug and connect it to the wireless at home and try it there. Or if you’re stuck at work, or home, try setting up a wireless network via your cell phone and put on the hotspot, and connect via that. And if it starts working, that means it’s your modem’s problem. And if it’s your modem’s problem what you need to do is find out the manufacturer of your modem, and the model number. And then figure out how to get inside your modem and change the Port Forwarding. You have to do some Googling to do it. You also need to Google ‘Port Forwarding’ in Dreamweaver to figure out what Port needs to get forwarded.

To be honest, I found my way through, and got it working on my home router. That’s something you might have to do and if you do get it going, and if you know more about routers for Port Forwarding, and those sorts of things, chuck your notes in the comments. That would be great to help anybody else in the future.

So you still haven’t got it working. You changed the wireless networks, and it’s still broken. That means it’s probably Dreamweaver, not your router. So what you can do is use a different FTP program to test it. A really good one, probably the most common one is something called FileZilla. So go to FileZilla, download it. Essentially what it is it’s this tiny bit of Dreamweaver that uploads the file. So when we go ‘Site’, ‘Put’, it takes control of that. You have to do it manually. So FileZilla is a separate program. And what it means is, is that you’re connected to your Local drive, and its whole job, its only job is to upload files from your hard drive up to your remote site, and you could just use that. If it starts working, you put in the settings in there. It starts working, beautiful. Then we know it’s Dreamweaver’s problem and you might just bypass Dreamweaver’s function for uploading, and just use FileZilla, completely separate from Dreamweaver, not connected at all. If FileZilla starts working for you, happy days. It’s a bit of a hop along to use it. Hey, it’s getting uploaded, and that’s working.

Now the next thing is to plead ignorance and call your hosting company, and ask for help. Let’s say, I called the hosting company, GoDaddy today. Got through after 2 minutes of waiting, that’s not bad. And I got a great guy named Scott to help me out with some bits I was doing on my server. I just plead ignorance, I just said I’m not sure what I’ doing, please help me, and amazing, it was free. He took five minutes to sort out. And he helped me get some server problems sorted out. So don’t be afraid to call your hosting company. So many people pay for hosting, and then never call them. They’ve got a help desk, yes, spend some time. Chat with them, tell them what you’re doing with Dreamweaver, and the problems you’re having and the things you tested, and hopefully they can help you out.

Now you might have gone through my whole list, and it’s still not working, and you have to go off and Google, and find something to try get it going. Say you do get it going. Please drop how you fixed it in Dreamweaver. I’m just showing things that I’ve had problems with in the past and how I got around it, but if you’ve got something else that you found was a really good fix, or a little quirk about your computer, and your wireless network, let us know in the comments, and we can share with everybody so we can get on with our lovely websites online by FTP. All right, let’s see you in the next video.

Troubleshooting techniques to fix some of the most common issues with FTP access in Adobe Dreamweaver.

File Transport Protocol (FTP) is the most commonly used method for transferring files over the Internet. Follow these techniques in the order presented to find out the cause of common FTP issues and how to fix them. 

Before you get started

Before troubleshooting FTP access failures, verify that Dreamweaver and your operating system are updated.

You can update Dreamweaver using the Creative Cloud desktop app or from within Dreamweaver. Within Dreamweaver, choose Help > Updates and follow the onscreen instructions. To use the Creative Cloud app, see Update Creative Cloud apps.

Set up an FTP remote server

Dreamweaver can use an FTP server to upload and download website information. You can set up an FTP server on the Servers category of the Site Setup dialog box.

For additional information about setting up an FTP site, see Connect to a publishing server.

After you set up an FTP server, click Test to verify connection information. If you can’t connect to your FTP server after entering the information, proceed to the next section.

Verify FTP access

Firewalls, routers, and other networking components can prevent you from accessing FTP servers. Follow the instructions below to verify that you can access an FTP server before verifying your connection information.

Temporarily disable software firewalls

Software firewalls restrict access to your computer and can prevent software from accessing the Internet. Numerous software firewalls prompt you when a program attempts to access the Internet.

  1. If prompted, select the option that allows Dreamweaver to access the FTP server. The following is an example dialog box:

    Windows Firewall

    Click the Allow access button
  2. If you are not prompted, disabling software firewalls can help you determine whether they are preventing access to FTP servers. See the firewall software documentation to temporarily disable software firewalls. 

    • If disabling the software firewall resolves the issue, configure the software to allow Dreamweaver access to FTP. For steps on adding an application to the allowed list, see the firewall software documentation.
    • If you can’t locate the documentation to temporarily disable the software firewall, disable startup items and services. Most software firewalls are disabled using this process.

Verify that a router is not preventing the connection

Routers can have built-in hardware firewall or proxy servers. To determine if a router is preventing Dreamweaver from accessing the FTP server, temporarily remove the router from the network. You can connect the computer directly to a DSL or cable modem to eliminate the router. 

If the router is preventing access, see the router documentation to set up port forwarding from the computer.

Configure hardware firewall or proxy settings

Many companies use a hardware firewall and proxy server that can prevent Dreamweaver from accessing an FTP server. A hardware solution applies to all computers within the corporate network. Most home networks do not use hardware firewall or proxy technology.  

Determine if your company uses a hardware firewall or proxy:

  1. Contact your company’s IT department to obtain firewall or proxy information.

    Dreamweaver cannot connect through an authentication proxy. If your proxy server requires a user name and password, you can’t connect to a remote FTP site. The IT department has to set up exceptions for the site and Dreamweaver. Dreamweaver can only store firewall/proxy information for a single authentication server.

  2. Choose Site > Manage Sites. 

  3. Click Edit .

  4. Select the Servers category.

  5. Select the server you want to modify, and click Edit .

  6. Select Use Proxy, as defined in Preferences.

  7. Click the Preferences link.

  8. On the Site category, enter the provided firewall or proxy information in the Proxy Host and Proxy Port text boxes.

  9. Click Apply, and then click Close.

  10. In the FTP connection setup dialog box, click Test to test your settings.

Verify login credentials and other options

Login information is essential to connecting to an FTP site. Use the following information to verify your login information and make any necessary changes:

  • Verify your FTP information 
  • Log in with another FTP client
  • Verify whether your SFTP server is supported
  • Modify connection options
  • Troubleshoot FTP log

Verify your FTP information

Connecting to an FTP server requires an FTP address, port, login, and password. A root directory is required for some server configurations. This information is typically supplied by your web hosting service provider; verify all of this information with them. Below are tips to assist you.

FTP address

Use a standard web address or IP address for the FTP address. A web address is similar to eftp.adobe.com. An IP address appears as a set of four numbers separated with periods similar to 192.150.11.87. Web hosting service providers typically provide a domain name for your website such as www.adobe.com and a similar address for your FTP server such as ftp.adobe.com. 

Additional information that can assist you in connecting:

  • Do not enter the ftp:// in front of the web address.
  • If you were provided with a web address, enter the IP address rather than the web address. Contact your web hosting service provider or use the ping command to discover the IP address.

Port

Web hosting service providers can provide a different port to access the FTP server. The port is a number that creates a channel between your machine and the FTP server. The default port (21 for FTP and 22 for SFTP) is most likely being used if no port number is specified. The web address can appear in the format eftp.adobe.com:445, where eftp.adobe.com is the web address and the port is 445.  

Login name or user name

The login name is the user name used to log in to your FTP server. This information is supplied by your web hosting service provider and cannot be the same login information you use to access website information.

The user name must meet the following requirements:

  • No spaces
  • Alphanumeric characters only

Password

The password is associated with your login name and can be any combination of characters without spaces. The password is case sensitive.

Root directory

The root directory is the location on your server containing all the files and folders related to your website. If you have issues locating the root folder, contact your website hosting service provider.

Root directory entries that web hosting service providers typically use:

  • /
  • /[domain_name] (for example,  /www.mywebsite.org) 
  • /html 
  • /docs 
  • /www 
  • /public_html 

Log in with another FTP client

Logging in with another FTP client allows you to determine if the FTP server information is correct. Use any installed FTP client, such as FileZilla, or an online solution. For installation and configuration information for FileZilla or other software, see the product’s documentation.

  • If you are able to log in to the FTP server using another FTP client, proceed to Select/deselect Passive mode.
  • If you can’t log in to the FTP server, then the connection information is most likely incorrect. Contact your web hosting service provider to verify the information and the status of the service. 

Verify whether your SFTP server is supported

Dreamweaver is unable to connect with certain SFTP servers. For additional information on what SFTP servers work with Dreamweaver, see Limitations with website hosting servers using Adobe Contribute and Dreamweaver.

Modify connection options

Dreamweaver includes some additional configuration options that are sometimes required to connect to your FTP server. If the option is required, your web hosting service provider provides this information. Try the following configuration options to see if they resolve your connection issues.

Select/deselect Passive mode

Passive mode can help resolve FTP issues that firewalls cause, preventing the FTP server from opening a connection to your computer. When you use Passive mode, the connection is made from your computer to the server instead. 

  1. Choose Site > Manage Sites.

  2. Select your site and click Edit .

  3. Select the Servers category, and then select your remote server.

  4. Click Edit .

  5. Select (or deselect) Use Passive FTP.

  6. Click Save, and then click Save again. Test your connection.

Select/deselect FTP performance optimization

The Use FTP Performance Optimization option speeds up file transfer times. If this option is already selected, try deselecting it to see if it clears up your FTP connection issues. Or if the option is deselected, try selecting it.

  1. Choose Site > Manage Sites.

  2. Select your site and click Edit .

  3. Select the Servers category, and then select your remote server.

  4. Click Edit .

  5. Select (or deselect) Use FTP Performance Optimization.

  6. Click Save, and then click Save again. Test your connection.

Enable IPv6 transfer mode

IPv6 is a network protocol that extends the number of addresses available for networking. If it is required, this protocol requires that information is transferred differently across a network.

  1. Choose Site > Manage Sites.

  2. Select your site and click Edit .

  3. Select the Servers category, and then select your remote server.

  4. Click Edit .

  5. Select (or deselect) Use IPV6 Transfer Mode.

  6. Click Save, and then click Save again. Test your connection.

Select SFTP

FTP has numerous security vulnerabilities despite its popularity. Secure FTP (SFTP) enables you to fully encrypt all file transfers and prevent unauthorized access to your data, files, user names, and passwords.

If you are not sure whether your server is running SFTP, check with your web hosting service provider.

If your server is running SFTP, follow these steps to select SFTP in Dreamweaver.

  1. Choose Site > Manage Sites 

  2. Select your site and click Edit .

  3. Select the Servers category, and then select your remote server.

  4. Click Edit .

  5. Select SFTP from the Connect Using pop-up menu.

  6. Click Save, and then click Save again. Test your connection.

 If your remote server is configured with old protocols, see Troubleshoot SFTP server connection issues.

Troubleshoot FTP log

Dreamweaver keeps a log of the commands it sends to the FTP server and its responses. Responses from the server can assist in diagnosing FTP issues. To view the FTP log, choose Window > Results > FTP Log. 

For more information on interpreting FTP log files, see Checking the FTP log.

Adobe logo

Avatar

zelnet писал(а):А можно по подробней о настройке на локалку?

Может кому ещё пригодится.
Open Server (BASIC) — у меня самый свежак, а Дрим — CC 2017.01.9 eng из-за проблемы Insert, но правленый мной корявым для хотя бы минимальной руссификации, поэтому как просмотр в варианте Live View переводится забыл, извините.
С нуля, как у меня получилось:
создайте рабочую папку: mysite в D:\OpenServer\domains\localhost\

В Dreamweaver выберите Сайт> Создать новый сайт.
В текстовом поле ввести имя вашего локального сайта, например, mysite .
Справа от текстового поля «Локальная папка сайта» нажмите на значок папки и выберите
папку mysite должно получиться D:\OpenServer\domains\localhost\mysite .
Нажмите кнопку Сохранить.
В Dreamweaver выберите Сайт> Управление сайтами — в Ваши веб-сайты выделяем mysite и жмём знак карандаша).
Попадаете в настройки сайта mysite, жмите Серверы.

В открывшемся диалоговом окне, под кнопкой Basic, задайте имя сервера, например servermysite , выберите из списка Подключение с помощью: Локальный\Сетевой.
Установите папку сервера сайта — D:\OpenServer\domains\localhost\mysite\ .
URL-адрес: http://mysite/ .

Нажмите кнопку Дополнительно в верхней части диалогового окна.
Укажите модель сервера — PHP MySQL.
Нажмите кнопку Сохранить.
Это сервер тестовый, поэтому убедитесь, что в диалоговом окне Настройка сайта выбран Тестовый сервер (кружок активен).
Нажмите кнопку Сохранить.
Теперь в Open Server через Настройки в «Домены» в ручном управлении доменом найти и указать папку mysite. Добавить и согласиться на перезапуск.
Должно в большом поле прописаться строка имя домене как mysite, папка домена как \localhost\mysite
Сохранить
Раздел Основные — установить галки требовать уч.запись Админа и Очищать логи.
Запустить Open Server
При зелёном флаге Open Server-а в Dreamweaver в Окнах найти раздел Файлы указать mysite, Локальное предст., соединится с сервером значком
Создать в Dreamweaver новый php-файл, например untitled-1.php и в нём после <body> поместить:

<p>The time is now 
<? echo date('H:i:s'); ?>.</p>

Код покажет время.
Сохраните файл в папке mysite.
А теперь внимание! В Интерактивном просмотре есть 2 режима просмотра, в Дизайн увидите щит php, а в Live код PHP обработается сервером и должен быть текстом типа The time is now 19:45:05.
Всё. Файл untitled-1.php можно удалить или переимновать.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:

Интересное по теме:

  • Dreame t20 ошибка 3
  • Dram ошибка на материнской плате msi
  • Dsa msc ошибка
  • Drawbasic fx ошибка
  • Ds3231 clock ошибка

  • 0 0 голоса
    Рейтинг статьи
    Подписаться
    Уведомить о
    guest

    0 комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии