Cd9767 ошибка бмв g05

Статус темы:

Закрыта.
  1. Мне тоже нравится разнообразие режимов в БМВ.
    Постоянно езжу в Комфорте,
    медленно по снегу в Комфорт Плюс — медленно, плавно, без пробуксовок,
    быстро по снегу в Спорт Индивидуал (все в комфорте, руль — в спорте, подвеска в -1 уровень — больше момента хДрайв на переднюю ось и звууууук (активировал звук в колонке от 50д)
    Спорт — если погонять летом

  2. Я в адаптиве обычно , в спорте звук мотора не нравится как звучит , фальшиво как-то , надоедает


    Patrol61 и johan777 нравится это.

  3. Не понял, что за плюсики и минусики?
    Это там где вентиляторы?

    8491FE88-A24B-4396-A753-A449E766B40D.jpeg

  4. Так звук как раз меняется при настройке ДВС комфорт.
    Чтоб в бимеркод не лезть при смене сезона — СИ очень удобен по умолчанию.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  5. А где ставили приблуду? И какую? Тоже думаю (на ухо мне наступили, мощных авто не было, так что мне все эти приблуды :thumbup:)

  6. Не задавался этим вопросом. Звук стока 50д вполне устраивает.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  7. Они самые, Фаренгейты на градусы тоже можно переключить :)

  8. Фаренгейты это чтобы никто не догадался.:cool:

  9. Это не моя фотка ) из инета )

  10. Спасибо за отзыв! Очень полезная информация.
    Если звезды сойдутся и будет время, обязательно активирую себе тоже.
    Я на стройки езжу иногда, где вообще дорог нет, плиты одни… там чем мягче, тем меньше материшься)

  11. На пневме — спорт, жестче чем на проф и пружинах. А комфорт — мягче.
    По моему опыту.

  12. Вопрос. В режиме «спорт индивидуал» подвеска в комфорте такая же мягкая, как подвеска в режиме «комфорт»? По моим ощущениям жестче. (На пневматике точно)

  13. Напомните, пож-ста, вывод информации о камерах на проекцию как включить?
    Вроде и выключал/включал принудительно, и переводил в настройках на приборку и обратно на проекцию — ни в какую.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  14. Ну вот и решение для тех, у кого нет снег-режима

  15. Да что ж вы меня вылечить то пытаетесь? То домой ехать за кирпич-ключём, то приседать у машины, то остаточным теплом греться :D. Я ведь не обсуждал вопрос как греться, я сказал лишь о том, что запущенную с телефона вебасту невозможно с этого же телефона остановить.

  16. Не так, им это перестало приходить в голову пару недель назад )) т.к. ранее всё работало корректно. Ну да ладно, думаю уже хватить обсуждать этот кейс, не заслуживает он такого кол-ва постов.

  17. На М-проф я разницы не ощущаю.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  18. Kent000052

    В спорт+ более резкие переключения, как пинки, если газ в пол.
    В комфорт+ трогается со второй и подвеска как в эко-про.
    Режимы для поиграться)

  19. А в экопро еще и подвеска становится мягче?
    Думал это только про мотор-трансмиссия


  20. Kent000052

    Да, в эко про индивидуал еще и режим работы подвески можно поменять.

  21. Там ещё и климат работает мягче))


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  22. Kent000052

    А на 50d какая разница будет в спорт+?

  23. Может кто подскажет, на днях словил такую ошибку… «Движение возможно. Вентилятор двигателя». И не срабатывал комфортный доступ, открыл только с кнопки на ключе. Причем машина на теплом паркинге, по идее не должно было замёрзнуть ничего. По ошибкам вот такая простыня

    Motor electronics

    CD9763: Message (RQ_RPM_BAX, 45.1.2 69.3.4, FX), timeout: Message (request rear axle speed) from DSC failed
    CD9767: Message (RQ_RPM_FTAX, 45.1.2 69.3.4, FX), timeout: Message (request front axle speed) from DSC failed
    2D3000: LIN bus, communication: no messages from IBS2015 (intelligent battery sensor) received
    28CC00: LIN bus, communication: control unit has switched itself off from the bus (bus off)
    279A00: Active cooling air flap, diagnostic feedback: Communication error (from DDE to LIN subscriber)
    330800: Generator, diagnostic feedback (Layer_SAMMACCOMTOUT): No communication (from DDE to LIN subscriber)
    330700: Generator, diagnostic feedback (Layer_SAMMACCOM): Communication error (from DDE to LIN subscriber)
    2CDD00: Intelligent battery sensor 1, diagnostic feedback: communication error (from DDE to LIN subscriber)
    030E08: Power management: Battery falls below upper startability limit

    Car access system
    804081: Production readiness to drive: faulty
    8040B0: Intelligent Battery Sensor (IBS) Wakeup: Short circuit to ground 8040D2: PWF status activation: Parking BN not ok
    804136: CKT: Disabled
    D90D1A: Driver assistance systems (LIN) control unit: Missing LIN slave

    Смутила вот эта — 8040B0: Intelligent Battery Sensor (IBS) Wakeup: Short circuit to ground 8040D2: PWF status activation: Parking BN not ok

    На следующий день стало все ок… К дилеру не успел еще съездить. Что интересно могло быть? :shock:


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  24. Я уже не специалист, то похоже как сбой шины. Может как-то межсетевой преобразователь подзавис. Все ошибки следствие одного сбоя. Если будет повторятся — надо смотреть кто конкретно глючит.

Статус темы:

Закрыта.

Поделиться этой страницей

Комментарии к теме Сброс ошибки cd9767 на Бимере Е34

Берицевский Арташ написал(а)
Поглядел минуту и уже увидел рекламу!!! :-(

Севара написал(а)
у меня очень похожие симптомы… И машина будто едет в пол силы, при том что 14 во всех котлах и фазы в норме.
Тряска на ХХ, тянет не как должна… Насос уже снимал, — просто порядок там наводил, но вот щас наверное буду менять… А то слегка … я уже) — два датчика распредвала менял, лямбду, реле мозгов, датчик температуры охлаждающей жидкости, разумеется свечи.. Пора добивать уже эту проблему
Спасибо, годное Пособие)

Zakiyyah написал(а)
Я бы завел донарскую часть в нахлест и привали прихватками и не мучался бы сплошником.

Булат написал(а)
Классная. Фары с глазками смотрятся офигенно. Мне еще до нормального состояния очень долго. Пока только косяки оставшиеся устраняю. Вот еще проявилось: с наступлением сырой погоды заводится плохо начала. Теперь снова копаться искать причину. Но думаю быстро устраню.

Марино написал(а)
А у м51 так можно сделать?

Каси написал(а)
Чем родной мотор то не устроил??) зачем ставить мотор от электрички с рулём в бардачке??? М50 и м 30 подлежит тюнингу и вряд ли дороже этого. Цепь, чугун, и ремонтируются в поле на коленке)

Дод написал(а)
такая же беда на иксе. Как решили проблему?

Zeus написал(а)
А двери не судьба?

Женя написал(а)
Справился на отлично, тем более что на земле делал и первый раз.

Самуил написал(а)
…!1-хбет Путинский чтоли?везде пихают,всех кидают,а им падла …

Нельсон написал(а)
Подскажите как кислотник называется?

Yolanda написал(а)
лет 15 назад так у меня и чинили вискомуфт в грузии. последний раз я вернулся к,мастеру, и попросил сделать ево так штоб хоть больше 2000-3000 абаротов не поднемалос. это опасно и это не ремонт на 100% но ездить можно если ана не доконца выжимает все маторные обороты. уже 7 лет я разбираюсь в машинах нормально и делать так ябы канешно больше не стал.

Thornley написал(а)
Когда новые серии будут?

Эльмир написал(а)
Молдец! Хороший и практичный обзор! Умничка!

Audley написал(а)
Этот датчик не работает на моторах с эбу MS40.0, только на MS40.1. Датчики эра нормальные.

Щепаева Амира написал(а)
Скажите номера пожалуйста

Джейхун написал(а)
фтулка изношен латунный

Larissa написал(а)
С такой манерой базарить в Питере … получить можно. Поэтому видимо у нас не любят 69… нумерович. Дизлайк

Мажит написал(а)
Красавец,сильно!

Салах написал(а)
у тебя приборка уже менянная.после км красная точка,на родной ее быть не должно

Шейх написал(а)
Хоть и реплика, но смотрится класс!

Батяновский Бура написал(а)
Добрый день! Подскажите пож, если перепутать провода при подключений и проехать 100км с ним случится что нибудь? Универсальная лямда, Денсо, тайота корола 2008г. С начала сделал по книжке, шла с лябдой, работала не очень., думал перепутал в инете подсказали, переставил, вообще хреново стало, снял и вижу в саже, брызнул очистителем карба тщательно и продул хорошо, вернул провода всё как было, (по книжке) завёл вроде не очень. Как вы думаете, перепутал провода ему конец..?

Добавить комментарий

Комментарии к теме Что значит ошибка cd9767 в Бумере X6 M?

Фарзона

А нормально, что подголовник у вас лежит на горбу? Это так нужно для правильного вождения?

Герт

Коллеги вы молодцы!!!

Arete

Без комментариев без лишних слов молодец. Мне помогло Хонда стрим. Удачи лайк с меня

Святогор

Ясно и понятно, спасибо!!!

Айше

Этого типа надо на ВАЗ перебросить

Илир

Нужно фото системы ВКГ на движке ADR заранее спасибо.

Вакула

А меня вот интересует вопрос, а как работают двигатели без водяного охлаждения, такие как на запорожцах, мотоциклах, мотоблоках? Почему они могут работать без воды, а обычный автомобильный двигатель без воды сразу же заклинит, поведет голову и т.д и т.п?

Моисей

нет смысла его менять

Шарап

Посимо ремней изнашиваются шкивы их тоже нужно менять

Бадамша

ваще … не работает,а где на катушке плюс и чем как обозначен

Джо Гайкутдинова

Поддержу канал!! Подпись!!

Абдулло

медитативный таймлапс, просто тише музыку через какой-нибудь фильтр

Ульян

да есть такая маза 4 месяца ездил тоже не знал что стучит, пока не снял стойку, и пружину и обноружил что омортизатор ходит в стойке, для тех кто ездит на 100 и.тд лучшее снять стойку и зажать, как нада, с газовым ключом, как в видио тут снаровка нужна, там нада еще правильно газовый ключи поставить

Рейне

только подумал так сделать вот пожалуйста)

Айдар

Скажите пожалуйста а про вставки передние это простые втулки точоные?

Sorcha

Безграмотность полная.

Annmarie

Выложите полное видео без монтажа интересуют нюансы. Можете выложить номера сальников и подшипника, а так же размер втулки на тыльной опоре.

Кряж

Все верно вы говорите, но есть одно НО…при всем этом входящее напряжение должно быть 5В(+-0.1В)…!!!
Его тоже необходимо было замерять. ИМХО.

Станислав

4ПЛ0ДИРУЮ07С7ИР 61849ЕЩЁ7ЁПЛ61Й КИПЯ70КН4Ш74Н4Х
4 057

Мосс

Хороший совет фильтры по очистке резервуаров для топлива на АЗС. А то у нас после заправки плохо работает мотор. Надо спросить у менеджера на АЗС.

Эверест

А где и как можно найти метки на распредах?
Уже более 20 раз пытаюсь выставить, все никак не получается норм сделать, то ранее по позднее…
Делаю всё по ИЧТ, выводя в 0 (+-1 микрона) и все ровно … Прострелы во впуск и выпуск…

Minna

А как поставить белую лампочку в циферблат тахометра и спидометра?)

Орех

подскажите на патроле с такой же кпп иногда громче иногда тише звук когда едишь на четвертой звука нету выжимаешь сцепление звук пропадает

Дей

ХОРОШИЙ РОЛИК,ПО БОЛЬШЕ ТАКИХ СНИМАЙТЕ.

Ильнур

че за клевый музон на 8:50 минуте скажи пожалуста

Куан

А забыл вечно жить не собираюсь изза пневмы и комфорта брал именно олроуд

Дюк

как ставить, все ясно, вот где сам шлейф (не улитка целиком) ? вот это интнресно!

Володарка

Какой диагностикой пользуешься?

Садак Гадымов

сам ездил на потсосе

Коба

Наверно клиент поставил неоригинальный корпус

Написать комментарий

Стоимость диагностики при первом обращении БЕСПЛАТНО.

Оставьте заявку и мы сами свяжемся с вами
или позвоните нам по телефону +7 (495) 162 06 01

Данная ошибка на автомобилях марки БМВ сигнализирует о неполадках в работе основных систем двигателя, которые препятствуют возможности получения от двигателя максимальной мощности. Появляется она на дисплее бортового компьютера и является хорошим предупреждением владельцу о дальнейшем осторожном использовании двигателя. Данная ошибка не относится к категории критичных, при которых дальнейшая эксплуатация невозможна, например, как падение уровня масла или охлаждающей жидкости ниже критической отметки.

Производители БМВ решили достаточное большое количество ошибок объединить в одну, чтобы не утомлять водителя не совсем понятными ошибками, вроде некорректной работы valvetronic или дроссельной заслонки.

Варианты названий этой ошибки на разных кузовах BMW

  • «Привод. Ехать осторожно.»
  • «Полная мощность привода отсутствует, обратитесь в свое ТО.»
  • «Привод. Продолжайте движение с небольшой скоростью.»
  • «Привод. Дальнейшее движение возможно. Проверить на своей СТОА.»

При появлении данного сообщения от электронного блока управления (ЭБУ) необходимо как можно скорее обратиться в автосервис, по той причине, что не сообщается, что именно произошло, и любая дальнейшая эксплуатация не самым лучшим образом может сказаться на двигателе.

Отзывы о Техцентре BMW-E

Узнайте что говорят о техцентре наши клиенты, мы собрали для вас отзывы об организации с Яндекс и Гугл карт, а также с нашего Ютуб-канала.

Выполненные работы по BMW

Мы собрали выполненные работы по Техническому обслуживанию БМВ на одной странице

В каких случаях может произойти данная ошибка

Данное сообщение появляется при:

1

Недостаточной подаче топлива в цилиндры двигателя. Это могут быть неисправные форсунки,  бензонасос или другие сложности с подачей топлива. Естественно, при таких неполадках о скорости пока лучше забыть.

2

Некорректное появление искры. Может быть вызвана неисправной работой свечей, катушек индуктивности, обрыва проводов, плохого контакта и т.д.

3

Ошибки в фазах газораспределения. БМВ имеет очень сложную систему управления открытием и закрытием клапанов. Поэтому при неправильной их работе, развивать большие обороты крайне нежелательно.

4

Воздушный фильтр засорился настолько, что просто не хватает воздуха для нормальной работы двигателя, следовательно, о какой полной мощности может идти речь?

5

Проблемы с выпуском отработанных газов. В результате этого на двигатель ложится дополнительная нагрузка по преодолению сопротивлению выхлопа. Как правило, это происходит при очень сильно засоренном катализаторе.

6

Неполадки с главным блоком управления. Происходит, если какой-то модуль блока ответственный за соответствующий узел двигателя работает с ошибками.

7

Проблемы в системе охлаждения.

Определить точно, что именно произошло, поможет только диагностика двигателя. После данной процедуры сразу будет выявлен проблемный узел.

Получите консультацию по ремонту вашего БМВ БЕСПЛАТНО!

Оставьте заявку и мы сами свяжемся с вами
или позвоните нам по телефону +7 (495) 162 06 01

     

10-02-2020, 04:26 AM

 
#1

New Member

Drives: X5 G05 xDrive40i

Join Date: Jul 2020

Location: PTY

DSC Fails — X5 40i G05


Hi have anyone had in bumpy turns at low speed like at 15km/hr any DSC fail accompanied with an abruptly lost of acceleration for 1 seconds with car shaking and trembling.

The local dealer insist that this is a normal behavior, but no other car does that in that turns
I took the car to dealer at Oct 2019, June 2020 and July, & they only fix by now the voice command issue that was having, but not headlights staying on some times & DSC fails.

They give me back my X5, and the dealer and CustomerCareBMW Latam tell me that there was no DSC & lights fails & won’t do more. The fails persist and I took the car to a 3th party who diagnose codes CD990B & CD990E permanent (DSC) & D6D416. I’m worried of a concealment. The last response by now is that they would not do any fix. I’m going to do a pay for me new diagnostic at the dealer to see what goes from it because they had avoided to share the previews diagnostics with me even after asking for then a lot of times.

I did some videos to share.

I hope someone could help with the issue.

     

10-02-2020, 06:55 AM

 
#2

PANIC!

Frenetic's Avatar

Drives: 2020 X5 M50i

Join Date: Jun 2019

Location: Costco

Doesn’t look normal to me. I would suggest taking it to another dealer if that’s possible and show them your video. Be polite, but insist that something is wrong.

     

10-02-2020, 08:09 AM

 
#3

Brigadier General

Tenac's Avatar

Drives: All

Join Date: Mar 2019

Location: AZ

Those look like some big bumps! Have it filmed from out side see if any wheels are not touching, or simply be able to find out which wheel is slipping. DSC will hold your acceleration that in completely normal, shudder as well (to prove this disable fully DSC and do it again). The problem is you are loosing traction somewhere, try to find that. Any bald tires?

__________________

2022 M8 Comp Convertible
2023 718 Cayman GTS 4.0
2019 718 Cayman Base
On the list for the M2 CS

     

10-03-2020, 08:15 PM

 
#4

New Member

Drives: X5 G05 xDrive40i

Join Date: Jul 2020

Location: PTY

Quote:

Originally Posted by Tenac
View Post

Those look like some big bumps! Have it filmed from out side see if any wheels are not touching, or simply be able to find out which wheel is slipping. DSC will hold your acceleration that in completely normal, shudder as well (to prove this disable fully DSC and do it again). The problem is you are loosing traction somewhere, try to find that. Any bald tires?

Tires are perfect, less than 2500km only (car and tires), and this problem start to happen after the first month of purchase with increasing frequency, all the tires are in contact and with the Offroad package suspension do adicional adjustment. Yes it’s bumpy, but
I drove an E70 and E83 without problems for years in the same places and other cars like a Cayenne S 955 that was my daily with a similar suspension setting with one chamber air bags, none have do that never. Even if considering that a normal activation have occurred, it should never last so long to cause a restriction of the acceleration, it is bad enough that just lasting a second sometimes other cars just pass me, other times the car is trembling, one thing is to stop the acceleration of car, other to make it shake, in the building parking you can see the shake if you look it carefully, if that activation would happen in a hight speed street with a turn with uneven level I belive that could be dangerous.

The other thing is the error codes, they specifically refer to DSC problems. That’s suspicious, very suspicious. Also the external lighting every 10 to 30 days don’t turn off automatically in a cycle unless I turn off then manually or close the car, and a couple of days ago the USB with music get disconnected, and a couple of times some months ago the A/C that was at 19.5C start to flow hot air, not ambient temperature, hot air until I was reset to the other way to be controlled and back (from auto to manual or vice versa) luckily that had not happen again, but I read around that DME problems could cause problem in a lot of systems at the same time.


Last edited by frbq; 10-03-2020 at 09:31 PM..

     

10-03-2020, 08:39 PM

 
#5

New Member

Drives: X5 G05 xDrive40i

Join Date: Jul 2020

Location: PTY

Quote:

Originally Posted by Frenetic
View Post

Doesn’t look normal to me. I would suggest taking it to another dealer if that’s possible and show them your video. Be polite, but insist that something is wrong.

Neither to me, the problem here is that there is only one dealer, with some history about this kind of things, even with us when we try to fix an engine explosion problem in an E83 associated to backflow of gas from the gasoline tank when it was below half full, well they could never solve it, so we just keep it full to forget about the issue. I belive they want me to do the same.

I ask to BMW Group and through the dealer they declare that this is a normal behavior.
But I ask just this, if the car were an used one, would someone buy a car if they find it doing this? Would that be considered normal or suitable?. I sure won’t find that normal and would get away.

Is crazy that BMW itself would decide to be known for something like this. to be associated that any car could behave like this, because they are not only respond that they consider that normal, also because they imply that they did this on purpose. I sincerely don’t think that to be an honest answer. Neither of those situations are good coming for a corporation.

I’m still trying to fix this in good terms if that’s possible because they are suggesting that I violated the warranty just because I do a third party diagnosis when the problems continue and they said that everything was perfect and out of necessity they forced me to look elsewhere for answers, so I’m trying to collect info.

Please if any one have a solution to this, an opinion, or if suffering the same problem, please share it, I found an old threat in other site with an E90 but was short and they never post a fix, it looks that thing like this happens to BMW. I just have one thing to say, it doesn’t look fair to find something bad in your car and that the dealer and BMW itself deny to fix it when the car is still under the warranty. This could happen to any one, when should happens to none.


Last edited by frbq; 10-03-2020 at 09:18 PM..

     

10-04-2020, 01:02 PM

 
#6

Brigadier General

Tenac's Avatar

Drives: All

Join Date: Mar 2019

Location: AZ

Quote:

Originally Posted by frbq
View Post

Tires are perfect, less than 2500km only (car and tires), and this problem start to happen after the first month of purchase with increasing frequency, all the tires are in contact and with the Offroad package suspension do adicional adjustment. Yes it’s bumpy, but
I drove an E70 and E83 without problems for years in the same places and other cars like a Cayenne S 955 that was my daily with a similar suspension setting with one chamber air bags, none have do that never. Even if considering that a normal activation have occurred, it should never last so long to cause a restriction of the acceleration, it is bad enough that just lasting a second sometimes other cars just pass me, other times the car is trembling, one thing is to stop the acceleration of car, other to make it shake, in the building parking you can see the shake if you look it carefully, if that activation would happen in a hight speed street with a turn with uneven level I belive that could be dangerous.

The other thing is the error codes, they specifically refer to DSC problems. That’s suspicious, very suspicious. Also the external lighting every 10 to 30 days don’t turn off automatically in a cycle unless I turn off then manually or close the car, and a couple of days ago the USB with music get disconnected, and a couple of times some months ago the A/C that was at 19.5C start to flow hot air, not ambient temperature, hot air until I was reset to the other way to be controlled and back (from auto to manual or vice versa) luckily that had not happen again, but I read around that DME problems could cause problem in a lot of systems at the same time.

Sounds like you have many issues. At this point take it to the dealer, call BMW start working to get things fixed. I don’t think the forum will be a lot of help, sounds like you might have a lemon.

__________________

2022 M8 Comp Convertible
2023 718 Cayman GTS 4.0
2019 718 Cayman Base
On the list for the M2 CS

     

10-05-2020, 01:26 AM

 
#7

New Member

Drives: X5 G05 xDrive40i

Join Date: Jul 2020

Location: PTY

Quote:

Originally Posted by Tenac
View Post

Sounds like you have many issues. At this point take it to the dealer, call BMW start working to get things fixed. I don’t think the forum will be a lot of help, sounds like you might have a lemon.

Done that but they don’t want to fix it or take responsibility, BMW Group itself, not only the dealer. That’s the reason I’m sharing my issues, for common knowledge so anyone know this could happen to anyone, and also searching for a fix or similar issues that anyone have suffer and if any resolution have been reached.

     

10-05-2020, 03:47 AM

 
#8

Private First Class

Ukd X6's Avatar

Saudi Arabia

Drives: BMW X6 G06

Join Date: Jul 2020

Location: Riyadh

Quote:

Originally Posted by frbq
View Post

Quote:

Originally Posted by Tenac
View Post

Sounds like you have many issues. At this point take it to the dealer, call BMW start working to get things fixed. I don’t think the forum will be a lot of help, sounds like you might have a lemon.

Done that but they don’t want to fix it or take responsibility, BMW Group itself, not only the dealer. That’s the reason I’m sharing my issues, for common knowledge so anyone know this could happen to anyone, and also searching for a fix or similar issues that anyone have suffer and if any resolution have been reached.

That’s weird .. I remember such thing did happen with our 730il 2010 .. the reason behind this was something related to tires (they had recalled the tires after many attempts) and swapped them with another brand and problem was gone.. and another issue happens to be related to suspension adjustment from front to rear .. as the car was off balance and wasn’t touching the road correctly when cornering

Now you mentioned that you have adjusted the suspension? and you might want to check your tire pressure as well.. and have you had a pot hole episode some time during your first miles?

Oh and By the way many roads are super soft which can cause this sucker to appear

     

10-05-2020, 05:52 AM

 
#9

Private

Drives: X5 40i

Join Date: Nov 2019

Location: CY

Hi. Something I have noticed in my X5 40i was that going from around 20km/h to 15 km/h the car is like pulling back (like going from 2nd to 1st gear) and when trying to accelerate i get this 1 second lag you are mentioning. But no DSC activation.

     

10-05-2020, 06:18 PM

 
#10

Private First Class

Ukd X6's Avatar

Saudi Arabia

Drives: BMW X6 G06

Join Date: Jul 2020

Location: Riyadh

Quote:

Originally Posted by EV77
View Post

Hi. Something I have noticed in my X5 40i was that going from around 20km/h to 15 km/h the car is like pulling back (like going from 2nd to 1st gear) and when trying to accelerate i get this 1 second lag you are mentioning. But no DSC activation.

This is Normal … lower rev gear shifts back when car is braking or slowing down

When you sometimes kick back on the wrong rev numbers you would hit a lag in shifting up again .. sometimes brake hubs and wheels play a role in such lags..

     

10-06-2020, 12:19 AM

 
#11

New Member

Drives: X5 G05 xDrive40i

Join Date: Jul 2020

Location: PTY

Quote:

Originally Posted by Ukd X6
View Post

That’s weird .. I remember such thing did happen with our 730il 2010 .. the reason behind this was something related to tires (they had recalled the tires after many attempts) and swapped them with another brand and problem was gone.. and another issue happens to be related to suspension adjustment from front to rear .. as the car was off balance and wasn’t touching the road correctly when cornering

Now you mentioned that you have adjusted the suspension? and you might want to check your tire pressure as well.. and have you had a pot hole episode some time during your first miles?

Oh and By the way many roads are super soft which can cause this sucker to appear

No personal adjustments, the car is exactly as manufactured, and with 2490km today is in better condition and more new that the test drive car, the suspension have auto leveling, it adjust itself, tires would always look for contact, part of the 5 or 6k offroad package that include the msport rear differential that should contribut to stability, adherence and sportiness as describe. No other car I drove there have done that, the only one is the G05. It didn’t happens with a Cayenne S with auto leveling suspension and similarities, not with an E70 or or E83 with conventional suspension, not with an old Durango, or Volvo and BMW sedan, and have not hear that a G01 of a a familiar have this issue, I had to check it by myself.
The tire pressure of perfect, I check it every 1 of 2 months and correct if needed. The car just pass also the break in period just recently, it was pampered until now.
It happens one of 5 to 10 times sometimes, in other days 1 of each 3 times. If I go faster or slower the problem just done appear but that happens exactly at the speed margin I usually drive all the cars. There is also the error codes.


Last edited by frbq; 10-18-2020 at 03:23 AM..

     

10-06-2020, 12:35 AM

 
#12

New Member

Drives: X5 G05 xDrive40i

Join Date: Jul 2020

Location: PTY

Quote:

Originally Posted by Ukd X6
View Post

This is Normal … lower rev gear shifts back when car is braking or slowing down

When you sometimes kick back on the wrong rev numbers you would hit a lag in shifting up again .. sometimes brake hubs and wheels play a role in such lags..

That could be as quote, but i haven’t notice this with my car. It use too shift fast, supposedly steptronic in AZF change shift at 200ms. It’s not an instantaneous sensation but fill ok.
Still you should check it, maybe you could try to record the board, at first I didn’t notice the DSC light, at the beginning this use too happen to fast and I had to se it first in the recording, later the DSC mark get longer time active and more vicious as a nightmare.

     

10-06-2020, 06:14 AM

 
#13

Private First Class

Ukd X6's Avatar

Saudi Arabia

Drives: BMW X6 G06

Join Date: Jul 2020

Location: Riyadh

Quote:

Originally Posted by frbq
View Post

Quote:

Originally Posted by Ukd X6
View Post

That’s weird .. I remember such thing did happen with our 730il 2010 .. the reason behind this was something related to tires (they had recalled the tires after many attempts) and swapped them with another brand and problem was gone.. and another issue happens to be related to suspension adjustment from front to rear .. as the car was off balance and wasn’t touching the road correctly when cornering

Now you mentioned that you have adjusted the suspension? and you might want to check your tire pressure as well.. and have you had a pot hole episode some time during your first miles?

Oh and By the way many roads are super soft which can cause this sucker to appear

No personal adjustments, the car is exactly as manufactured, and south 2490km today is in better condition and more new that the test drive car, the suspension have auto leveling, it adjust itself, tires would always look for contact, part of the 5 or 6k offroad package that include the msport rear differential that should contribut to stability, adherence and sportiness as describe. No other car I drove there have done that, the only one is the G05. It didn’t happens with a Cayenne S with auto leveling suspension and similarities, not with an E70 or or E83 with conventional suspension, not with an old Durango, or Volvo and BMW sedan, and have not hear that a G01 of a a familiar have this issue, I had to check it by myself.
The tire pressure of perfect, I check it every 1 of 2 months and correct if needed. The car just pass also the break in period just recently, it was pampered until now.
It happens one of 5 to 10 times sometimes, in other days 1 of each 3 times. If I go faster or slower the problem just done appear but that happens exactly at the speed margin I usually drive all the cars. There is also the error codes.

Do you have the off-road package ? It might be triggered by a manufacturing defect from that.. I read somewhere about auto suspension issues with the X’s and was advised not to get it during my order .. now that you have an error you might wana check another BMW dealer and have it tested again ..

     

10-08-2020, 01:12 AM

 
#14

New Member

Drives: X5 G05 xDrive40i

Join Date: Jul 2020

Location: PTY

Quote:

Originally Posted by Ukd X6
View Post

Do you have the off-road package ? It might be triggered by a manufacturing defect from that.. I read somewhere about auto suspension issues with the X’s and was advised not to get it during my order .. now that you have an error you might wana check another BMW dealer and have it tested again ..

Yes, i have the offroad package. Here we only have one dealer. I saw in a YouTube video that the offroad package is not available for 2021, maybe that’s the problem but they don’t talk about it. Still I’m in recollection of all the info that can help. Thanks for that data.

     

10-08-2020, 03:27 PM

 
#15

Private First Class

Ukd X6's Avatar

Saudi Arabia

Drives: BMW X6 G06

Join Date: Jul 2020

Location: Riyadh

Quote:

Originally Posted by frbq
View Post

Quote:

Originally Posted by Ukd X6
View Post

Do you have the off-road package ? It might be triggered by a manufacturing defect from that.. I read somewhere about auto suspension issues with the X’s and was advised not to get it during my order .. now that you have an error you might wana check another BMW dealer and have it tested again ..

Yes, i have the offroad package. Here we only have one dealer. I saw in a YouTube video that the offroad package is not available for 2021, maybe that’s the problem but they don’t talk about it. Still I’m in recollection of all the info that can help. Thanks for that data.

Welcome mate

I will try to get some info as well from our local dealer if anything is available on that off-road package issue ..

     

10-10-2020, 04:45 PM

 
#16

X5 Enthusiast

SmartSaves's Avatar

Canada

Drives: 2021 X5

Join Date: Aug 2020

Location: Neighbourhood of Santa

Quote:

Originally Posted by Ukd X6
View Post

Quote:

Originally Posted by frbq
View Post

Quote:

Originally Posted by Ukd X6
View Post

Do you have the off-road package ? It might be triggered by a manufacturing defect from that.. I read somewhere about auto suspension issues with the X’s and was advised not to get it during my order .. now that you have an error you might wana check another BMW dealer and have it tested again ..

Yes, i have the offroad package. Here we only have one dealer. I saw in a YouTube video that the offroad package is not available for 2021, maybe that’s the problem but they don’t talk about it. Still I’m in recollection of all the info that can help. Thanks for that data.

Welcome mate

I will try to get some info as well from our local dealer if anything is available on that off-road package issue ..

Following. Thanks

__________________

2021 X5, Excellence, M Sport, DHP, DAP, RSE, MW, Merino.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:

Интересное по теме:

  • Cd9767 bmw ошибка
  • Ce 35285 3 ps4 ошибка
  • Cd9763 bmw ошибка
  • Ce 34878 0 ошибка ps4 форум
  • Cd9763 ошибка бмв

  • 0 0 голоса
    Рейтинг статьи
    Подписаться
    Уведомить о
    guest

    0 комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии