#1
-
Группа:
Ветераны ФБ -
Сообщений:
557 -
Регистрация:
30 Июнь 07
Отправлено 09 Сентябрь 2008 — 20:28
Загорелась лампочка красненькая на приборке?
Остановитесь и не выключая зажигания выставьте боковую подножку.
Лампочка начнет мигать. Длинные — первый разряд числа, короткие — второй.
Например сначала три раза подольше погорела лампочка, а потом четыре покороче.
Значит код ошибки 34. Так же, если обнаружилось больше одной ошибки — лампочка проморгает все эти ошибки по-очереди.
Расшифровка кодов:
P.S. Задолбался каждый раз искать, пусть тут будет.
P.P.S. Вот в текстовом виде:
0 No blinks • Engine does not start
• Open circuit in the power input and ground wires of the ECM: • Faulty bank angle sensor
• Open circuit in bank angle sensor related wires: • Faulty FI IGN relay: • Open circuit in FI IGN relay related wires
• Faulty engine stop switch: • Open circuit in engine stop switch related wires: • Faulty ECM: • Blown FI IGN fuse (20 A)
• Blown ST. KILL fuse (10 A):
0 No blinks • Engine operates normally
• Open circuit in MIL wire: • Faulty combination meter: • Faulty ECM
0 Stays lit • Engine operates normally
• Short circuit in service check connector wire: • Short circuit in MIL wire: • Faulty ECM
1 Blinks • Engine operates normally
• Loose or poorly connected MAP sensor connector: • Open or short circuit in MAP sensor wire: • Faulty MAP sensor
7 Blinks • Hard to start at a low temperature (ECM controls using preset value; coolant temperature: 85° C/185° F)
• Loose or poorly connected ECT sensor connector: • Open or short circuit in ECT sensor wire: • Faulty ECT sensor
8 Blinks • Poor engine response when operating the throttle quickly (ECM controls using preset value; throttle opening: 0° )
• Loose or poorly connected TP sensor connector: • Open or short circuit in TP sensor wire: • Faulty TP sensor
9 Blinks • Engine operates normally (ECM controls using preset value; intake air temperature: 28° C/82° F)
• Loose or poorly connected IAT sensor connector
• Open or short circuit in TP sensor wire: • Faulty IAT sensor
10 Blinks • Engine operates normally at low altitude
• Engine idles roughly at a high altitude (ECM controls using preset value; barometric pressure: 760 mm Hg/1,013 hPa)
• Loose or poorly connected BARO sensor connector: • Open or short circuit in BARO sensor wire: • Faulty BARO sensor
11 Blinks • Engine operates normally
• Loose or poorly connected vehicle speed sensor connector
• Open or short circuit in vehicle speed sensor wire: • Faulty vehicle speed sensor
12 Blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected No. 1 injector connector: • Open or short circuit in No. 1 injector wire: • Faulty No. 1 injector
13 Blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected No. 2 injector connector: • Open or short circuit in No. 2 injector wire: • Faulty No. 2 injector
14 No blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected No. 3 injector connector: • Open or short circuit in No. 3 injector wire: • Faulty No. 3 injector
15 Blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected No. 4 injector connector: • Open or short circuit in No. 4 injector wire: • Faulty No. 4 injector
16 Blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected No. 5 injector connector: • Open or short circuit in No. 5 injector wire: • Faulty No. 5 injector
17 Blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected No. 6 injector connector: • Open or short circuit in No. 6 injector wire: • Faulty No. 6 injector
18 Blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected camshaft position sensor connector
• Open or short circuit in camshaft position sensor wire: • Faulty camshaft position sensor
19 Blinks • Engine does not start
• Loose or poorly connected ignition pulse generator connector:
• Open or short circuit in ignition pulse generator wire: • Faulty ignition pulse generator
21 Blinks • Engine operates normally
• Open or short circuit in right O2 sensor wire: • Faulty right O2 sensor
22 Blinks • Engine operates normally
• Open or short circuit in left O2 sensor wire: • Faulty left O2 sensor
23 Blinks • Engine operates normally
• Open or short circuit in right O2 sensor heater wire: • Faulty right O2 sensor
24 Blinks • Engine operates normally
• Open or short circuit in left O2 sensor heater wire: • Faulty left O2 sensor
25 Blinks • Engine operates normally
• Loose or poorly connected right knock sensor connector: • Open or short circuit in right knock sensor wire: • Faulty right knock sensor
26 Blinks • Engine operates normally
• Loose or poorly connected left knock sensor connector: • Open or short circuit in left knock sensor wire: • Faulty left knock sensor
29 Blinks • Engine stalls, hard to start, rough idling
• Loose or poorly connected idle air control (IAC) valve connector: • Open or short circuit in IAC valve wire: • Faulty idle air control valve
33 Blinks • ECM does not hold the self diagnostic data
• Faulty E2-PROM in ECM • Engine operates normally
41 No blinks • Engine operates normally
• Loose or poorly connected connector in gear position switch related circuits
• Open or short circuit in gear position switch wires: • Faulty gear position switch: • Faulty clutch switch: • Faulty side stand switch
3
- Наверх of the page up there ^
#2
stas
- Дедушка Намто
-
Группа:
Фаероводы -
Сообщений:
4 559 -
Регистрация:
19 Сентябрь 05
Отправлено 10 Сентябрь 2008 — 07:29
Если ошибка появляется периодически, но постоянно не горит — ее можно узнать из памяти ошибок.
Как посмотреть память ошибок.
Нужно найти под седлом диагностический разьем — свободный разьем на 2 жала, на картинке пример с 954-го:
Далее процедура такая:
1. На выключенном зажигании замкнуть разьем проводом (как на картинке).
2. Включить зажигание.
Если ошибок нет — лампа будет гореть постоянно.
Если были запомнены ошибки — лампа начнет отмаргивать их по очереди.
Как очистить память ошибок:
1. На выключенном зажигании замкнуть разьем проводом (как на картинке).
2. Включить зажигание.
3. Выдернуть провод из разьема — индикатор начнет мигать и будет мигать 5 секунд.
4. Во время этих 5 секунд нужно снова закоротить разьем.
5. Если все нормально, лампочка погаснет, а затем снова начнет мигать. Теперь можно выключить зажигание и выдернуть провод.
0
- Наверх of the page up there ^
#3
ppp
-
Группа:
Members -
Сообщений:
141 -
Регистрация:
23 Июнь 08
Отправлено 28 Сентябрь 2008 — 19:31
Вопрос: у меня на 954 стала гореть лампочка, судя по коду — 35, что мне следует делать и почему она вдруг загорелась, хотя после покупки я проехал порядка 4500 км, выхлоп меняный был до меня. Короче куда бежать? или не бежать а просто забить т.к. мот едет как обычно, намотал порядка 500 км с лампочкой и вроде ничего..?
0
- Наверх of the page up there ^
#4
Сан Саныч
-
Группа:
Members -
Сообщений:
8 -
Регистрация:
07 Июль 08
Отправлено 12 Ноябрь 2008 — 21:00
ppp (Sep 28 2008, 06:31 PM) писал:
Вопрос: у меня на 954 стала гореть лампочка, судя по коду — 35, что мне следует делать и почему она вдруг загорелась, хотя после покупки я проехал порядка 4500 км, выхлоп меняный был до меня. Короче куда бежать? или не бежать а просто забить т.к. мот едет как обычно, намотал порядка 500 км с лампочкой и вроде ничего..?
Если ездит как и ездил, попробуй просто стереть ошиб. 35я это моторчик тягающий регулятор геометрии выхлопа, возможно он подклинивает. Частое явление, у меня такая хрень была!
Прикрепленные файлы
-
Doc1.doc (270,5К)
Количество загрузок:: 139
0
- Наверх of the page up there ^
#5
Бритвавод
-
Группа:
Members -
Сообщений:
70 -
Регистрация:
09 Декабрь 08
Отправлено 09 Декабрь 2008 — 10:24
Горит ошибка F1 и мигает лампочка после замены глучителя на (Two brothers) + стоят нулевики. как стереть ошибку чтоб не мазолила глаза? CBR1000RR 06″
0
- Наверх of the page up there ^
#6
Сан Саныч
-
Группа:
Members -
Сообщений:
8 -
Регистрация:
07 Июль 08
Отправлено 09 Декабрь 2008 — 13:10
Бритвавод (Dec 9 2008, 09:24 AM) писал:
Горит ошибка F1 и мигает лампочка после замены глучителя на (Two brothers) + стоят нулевики. как стереть ошибку чтоб не мазолила глаза? CBR1000RR 06″
Напиши код ошибки, сколько длинных, сколько коротких миганий! А тож непонятно что стерать хочеш!
0
- Наверх of the page up there ^
#7
DEN919
- бухарь-собеседник
-
Группа:
Фаероводы -
Сообщений:
6 679 -
Регистрация:
26 Июль 05
Отправлено 09 Декабрь 2008 — 15:17
Бритвавод (Dec 9 2008, 11:24 AM) писал:
Горит ошибка F1 и мигает лампочка после замены глучителя на (Two brothers) + стоят нулевики. как стереть ошибку чтоб не мазолила глаза? CBR1000RR 06″
сервопривод экзапа выкинул из цепи небось?
0
- Наверх of the page up there ^
#8
Бритвавод
-
Группа:
Members -
Сообщений:
70 -
Регистрация:
09 Декабрь 08
Отправлено 09 Декабрь 2008 — 16:23
серво привод снят. сколько миганий посмотрю сегодня вечером
0
- Наверх of the page up there ^
#9
Engine
- Псих
-
Группа:
Фаероводы -
Сообщений:
3 689 -
Регистрация:
02 Март 07
Отправлено 09 Декабрь 2008 — 16:45
Бритвавод (Dec 9 2008, 03:23 PM) писал:
серво привод снят. сколько миганий посмотрю сегодня вечером
Ну дык потому и мигает. Хоть бы почитал темы про клапан этот. Пока сервопривод на место не вернешь так и будет мигать.
0
- Наверх of the page up there ^
#10
DEN919
- бухарь-собеседник
-
Группа:
Фаероводы -
Сообщений:
6 679 -
Регистрация:
26 Июль 05
Отправлено 09 Декабрь 2008 — 17:26
Бритвавод (Dec 9 2008, 05:23 PM) писал:
серво привод снят. сколько миганий посмотрю сегодня вечером
«Делаю аборты по фотографии» (С) Костя Рыжий
0
- Наверх of the page up there ^
#11
Бритвавод
-
Группа:
Members -
Сообщений:
70 -
Регистрация:
09 Декабрь 08
Отправлено 10 Декабрь 2008 — 11:36
Народ, не пинайте плиз, прежде чем написать 2 дня провёл читая ВЕСЬ форум, я вкурсе что надо глядеть код ошибки, просто сначало говорю чего точно нет. Кстати 34 и 35 ошибки чем друг от друга отличаются?
0
- Наверх of the page up there ^
#12
Бритвавод
-
Группа:
Members -
Сообщений:
70 -
Регистрация:
09 Декабрь 08
Отправлено 11 Декабрь 2008 — 11:13
Engine (Dec 9 2008, 03:45 PM) писал:
Ну дык потому и мигает. Хоть бы почитал темы про клапан этот. Пока сервопривод на место не вернешь так и будет мигать.
DEN919 (Dec 9 2008, 04:26 PM) писал:
«Делаю аборты по фотографии» (С) Костя Рыжий
Ну вот комрады наконец то добрался до гаража посмотреть ошибку моргает 34-тая, как её убить(откл)???
0
- Наверх of the page up there ^
#13
DEN919
- бухарь-собеседник
-
Группа:
Фаероводы -
Сообщений:
6 679 -
Регистрация:
26 Июль 05
Отправлено 11 Декабрь 2008 — 11:17
Бритвавод (Dec 11 2008, 12:13 PM) писал:
Ну вот комрады наконец то добрался до гаража посмотреть ошибку моргает 34-тая, как её убить(откл)???
ты БЛОНДИН?
МОЛОТКОМ!
0
- Наверх of the page up there ^
#14
Butcher
-
Группа:
Ветераны ФБ -
Сообщений:
351 -
Регистрация:
31 Август 06
Отправлено 11 Декабрь 2008 — 11:40
Бритвавод (Dec 11 2008, 10:13 AM) писал:
Ну вот комрады наконец то добрался до гаража посмотреть ошибку моргает 34-тая, как её убить(откл)???
1 Вернуть на место серво привод, как тебе уже сказали
2 Воспоьзоваться поиском, а не читать весь форум подряд
DEN919 +1
0
- Наверх of the page up there ^
#15
Бритвавод
-
Группа:
Members -
Сообщений:
70 -
Регистрация:
09 Декабрь 08
Отправлено 11 Декабрь 2008 — 12:27
DEN919 (Dec 11 2008, 10:17 AM) писал:
ты БЛОНДИН?
МОЛОТКОМ!
Ден, не блондин!) привода как и глушителя у меня нету ворачивать на место нечего.
Вотя и спрашиваю можно как нибуть отключить ошибку.
Подойдёт ли данная процедура как писал во 2-ом посте Стас на мой фаер 2006г?
мож я че пропустил мож ссылку дать
0
- Наверх of the page up there ^
#16
Butcher
-
Группа:
Ветераны ФБ -
Сообщений:
351 -
Регистрация:
31 Август 06
Отправлено 11 Декабрь 2008 — 12:33
Бритвавод (Dec 11 2008, 11:27 AM) писал:
Подойдёт ли данная процедура как писал во 2-ом посте Стас на мой фаер 2006г?
Не подойдет, обнулишь память, ошибка опять вылезет.
Нужно устранять причину этой ошибки. Сам клапан возвращать на место не нужно, нужно вернуть на место моторчик, который этот клапан крутит.
0
- Наверх of the page up there ^
#17
DEN919
- бухарь-собеседник
-
Группа:
Фаероводы -
Сообщений:
6 679 -
Регистрация:
26 Июль 05
Отправлено 11 Декабрь 2008 — 12:41
Бритвавод (Dec 11 2008, 01:27 PM) писал:
Ден, не блондин!) привода как и глушителя у меня нету ворачивать на место нечего.
Вотя и спрашиваю можно как нибуть отключить ошибку.
Подойдёт ли данная процедура как писал во 2-ом посте Стас на мой фаер 2006г?
мож я че пропустил мож ссылку дать
Тоесть до тебя братьев поставили? В твоем первом посте было так : после замены заморгало. Поэтому возникло недопонимание. Купи сервопривод и воткни в него разъём (слева под баком по ходу движения)
0
- Наверх of the page up there ^
#18
Бритвавод
-
Группа:
Members -
Сообщений:
70 -
Регистрация:
09 Декабрь 08
Отправлено 11 Декабрь 2008 — 12:41
Butcher (Dec 11 2008, 11:33 AM) писал:
Не подойдет, обнулишь память, ошибка опять вылезет.
Нужно устранять причину этой ошибки. Сам клапан возвращать на место не нужно, нужно вернуть на место моторчик, который этот клапан крутит.
Т.е без моторчика никак?? А если спаять схемку типа эмулятор сервопривода(моторчик)?? Кто нить разбирал этот сервопривод что там навороченного внутри наверняка все просто до безобразия.
0
- Наверх of the page up there ^
#19
Butcher
-
Группа:
Ветераны ФБ -
Сообщений:
351 -
Регистрация:
31 Август 06
Отправлено 11 Декабрь 2008 — 12:45
Стас собирался такую схему сделать, но доделал или нет…
0
- Наверх of the page up there ^
#20
DEN919
- бухарь-собеседник
-
Группа:
Фаероводы -
Сообщений:
6 679 -
Регистрация:
26 Июль 05
Отправлено 11 Декабрь 2008 — 12:46
Бритвавод (Dec 11 2008, 01:41 PM) писал:
Т.е без моторчика никак?? А если спаять схемку типа эмулятор сервопривода(моторчик)?? Кто нить разбирал этот сервопривод что там навороченного внутри наверняка все просто до безобразия.
накуй колхозить? Внутри этой штуки потенциометр и шестерёнки — ничего сложного. Для изготовления эмулятора надо знать данные (поэтому моторчик всё равно надо)
0
- Наверх of the page up there ^
Мотофорум
Сообщение форума
Обнаружена ошибка. Если вам неизвестны причины ошибки, попробуйте обратиться к разделам помощи.
Причина:
У вас нет доступа к этой странице или функции. Если вы не авторизованы, можете сделать это, используя форму ниже, а затем попробовать снова.
Сейчас вы не авторизованы. Можете сделать это, используя форму ниже.
Имя пользователя (login)
Пароль
Ссылки
- Восстановление забытого пароля
- Регистрация нового пользователя
- Разделы помощи
- Связь с администрацией форума
Вернуться назад
Honda CBR 1100 motorcycles have engines, which are made up of many different parts.
These parts must work together in order for the engine to function. A problem with one of the
parts can make the engine not run. There are many different parts that make up an engine.
The following honda cbr 1100 faults are the list of some of the parts of a motorcycle engine.
Begin by checking Honda CBR 1100 level and adding more, and then see what happens. Another possibility is that your master cylinder is affected by leaks or air bubbles. You may need to have this part replaced to fix it. What can I do when the Honda CBR 1100 brakes lock up while I’m riding? This can be a serious situation, so don’t hesitate to call for a tow truck. The problem could be a problem with your master cylinder.
Honda CBR 1100 Faults :
Another drawback that may occur along with your bike engine could be a blown gasket. this will cause your engine to overheat and presumably crack the cylinder heads. during this case, it’s best to require your Honda CBR 1100 bike to an expert mechanic to possess it verified. Another common drawback is with the carburettor. The carburettor is that the a part of your bike that mixes air and fuel to make the combustion required to power the engine.
HONDA Motorcycle Fault Codes DTC list
Code (MIL) | Cause (a, b, c, …) | Symptoms |
---|---|---|
Steady on | There is a jumper in the service connector; not faulty controlnunit (ECM); short circuit in the service connector | Engine is operating normally |
No light |
a) ECM power failure b) Tilt sensor defective c) Open in the tilt sensor circuit d) Malfunctioning engine stop relay e) Open in the engine stop relay circuit f) Engine breaker not working properly g) Open in engine stop switch circuit h) The ignition switch is not working i) Not good ECM j) Blown fuse PGM-FI (20A) k) Open circuit in engine stop circuit l) Starter / ignition fuse blown (10A) |
Engine fails to start |
No light | An open in the MIL circuit of the indicator | Not OK ECM Engine running fine |
1 |
a) MAP sensor contact is off or not b) Open in MAP sensor circuit c) Malfunctioning MAP sensor |
Engine is operating normally |
2 | Vacuum hose MAP sensor is removed or disconnected Malfunctioning MAP sensor |
Engine is operating normally |
7 |
a) Whether the contact of the FCT sensor moves away b) Open or short in ECT sensor circuit c) Faulty ECT sensor |
Heavy engine start at low temperature |
8 |
a) TP contact of the sensor moves away or not b) Open or short in TP sensor circuit c) Faulty TP sensor |
Poor engine feedback on throttle opening |
9 |
a) Whether the contact of the IAT sensor moves away or not b) Open or short in IAT sensor circuit c) c) AT sensor defective |
Engine running normally |
11 |
a) The contact of the speedometer sensor b) An open or short in the speedometer sensor circuit c) Speedometer sensor defective |
Engine running normally |
12 |
a) The contact of the injector No. 1 connector is removed or not b) Open or short in injector No. 1 connector circuit c) Injector No 1 defective |
Engine does not start |
13 |
a) The contact of the injector No. 2 connector is removed or not b) Open or short in injector No. 2 connector circuit c) c) Injector No. 2 is not working |
The engine does not start |
14 |
a) The contact of the injector No. 3 connector is removed or not b) Open or short in injector No. 3 connector circuit c) Injector No. 3 is not working |
The engine does not start |
15 |
a) The contact of the injector No. 4 connector is removed or not b) Open or short in the injector No. 4 connector circuit c) Injector No. 4 is not working |
The engine does not start |
18 |
a) Whether or not the contact of the pulse generator sensor connector moves away b) Open or short in the pulse generator sensor connector circuit c) Pulse generator sensor defective |
Engine does not start |
19 |
a) Whether or not the contact of the pulse ignition sensor departs b) Open or short in the pulse ignition sensor circuit c) c) Pulse ignition sensor defective |
Engine does not start |
21 | O2 sensor defective (California only) | Engine is operating normally |
23 | Faulty O2 heating sensor (California only) | Engine is operating normally |
33 | Damaged E2-PROM in ECM Engine running normally | Self-diagnosis not saved |
Honda MIL Failure Codes
The PGM-FI MIL denotes the failure codes (the number of blinks from 0 to 54). When the indicator lights for 1.3 seconds, it is equivalent to ten blinks. For example; a 1.3 second
illumination and two blinks (0.5 second x 2) of the indicator equals 12 blinks. Follow code 12 troubleshooting.
When more than one failure occurs, the MIL shows the blinks in the order of lowest number to highest number. For example; if the indicator blinks once, then seven times, two
failures have occurred. Follow codes 1 and 7 troubleshooting.
Number of blinks | Causes | Symptoms | |
---|---|---|---|
0 | No blinks | Faulty ECM | Engine does not start |
0 | No blinks | Faulty ECM (PGM-FI warning indicator output) | Engine operates normally |
0 | Stay lit | Short circuit in service check connector Faulty ECM (PGM-FI warning indicator output) |
Engine operates normally |
1 | Blink | Open or short circuit in MAP sensor line (in the ECM) Faulty MAP sensor |
Poor idle |
7 | Blinks | Loose or poor contact on ECT sensor Open or short circuit in ECT sensor wire Faulty ECT sensor |
Hard starting at a low temperature (Simulate using numerical values; 90 C/194 F) Cooling fan does not stop |
8 | Blinks | Open or short circuit in TP sensor line (in the ECM) Faulty TP sensor |
Poor engine response when operating the throttle quickly (Simulate using numerical values; throttle open 0) |
9 | Blinks | Open or short circuit in IAT sensor line (in the ECM) | Engine operates normally (Simulate using numerical values; 25 C/77 F) |
12 | Blinks | Loose or poor contact on injector connector Open or short circuit in injector wire Faulty injector |
Engine does not start |
21 | Blinks | Loose or poor contact on O2 sensor Open or short circuit in O2 sensor wire Faulty O2 sensor |
Engine operates normally |
54 | Blinks | Loose or poor contact on bank angle sensor connector Open circuit in bank angle sensor wire Faulty bank angle sensor |
Engine starts but stops after few seconds. |
Honda CBR 1100 Motorcycle Problems :
- Honda cbr 1100 after fire
- Honda cbr 1100 air cleaner clogged, poorly sealed, or missing
- Honda cbr 1100 air cleaner element clogged
- Honda cbr 1100 air duct loose
- Honda cbr 1100 air suction valve trouble
- Honda cbr 1100 air switching valve trouble
- Honda cbr 1100 backfiring when deceleration
- Honda cbr 1100 cracked or obstructed intake air pressure sensor
- Honda cbr 1100 crankshaft sensor trouble
- Honda cbr 1100 eCU ground and power supply trouble
- Honda cbr 1100 eCU trouble
- Honda cbr 1100 engine overheating — Water temperature sensor or crankshaft sensor trouble
- Honda cbr 1100 engine stalls easily
- Honda cbr 1100 engine vacuum not synchronizing
- Honda cbr 1100 exhaust Smokes Excessively
- Honda cbr 1100 firing incorrect
- Honda cbr 1100 fuel filter clogged
- Honda cbr 1100 fuel injector clogged
- Honda cbr 1100 fuel injector O-ring damage
- Honda cbr 1100 fuel injector trouble
- Honda cbr 1100 fuel line clogged
- Honda cbr 1100 fuel poor quality or incorrect
- Honda cbr 1100 fuel pressure regulator trouble
- Honda cbr 1100 fuel pressure too low or too high
- Honda cbr 1100 fuel pump bearings may wear. Replace the fuel pump
- Honda cbr 1100 fuel pump not operating
- Honda cbr 1100 fuel pump operates intermittently and often DFI fuse blows
- Honda cbr 1100 fuel pump relay trouble
- Honda cbr 1100 fuel pump trouble
- Honda cbr 1100 fuel/air mixture incorrect
- Honda cbr 1100 fuel/air mixture incorrect
- Honda cbr 1100 gear position sensor, starter lockout or side stand switch trouble
- Honda cbr 1100 inspect and repair or replace
- Honda cbr 1100 intake air pressure sensor trouble
- Honda cbr 1100 intake air temperature sensor trouble
- Honda cbr 1100 intake air temperature sensor trouble
- Honda cbr 1100 intermittent any DFI fault and its recovery
- Honda cbr 1100 little fuel in tank
- Honda cbr 1100 main throttle sensor trouble
- Honda cbr 1100 no or little fuel in tank
- Honda cbr 1100 poor acceleration
- Honda cbr 1100 spark plug burned or gap maladjusted
- Honda cbr 1100 spark plug dirty, broken or gap maladjusted
- Honda cbr 1100 spark plug incorrect
- Honda cbr 1100 spark weak
- Honda cbr 1100 stick coil shorted or not in good contact
- Honda cbr 1100 stick coil trouble
- Honda cbr 1100 subthrottle sensor trouble
- Honda cbr 1100 subthrottle valve actuator trouble
- Honda cbr 1100 throttle body assy dust seal damage
- Honda cbr 1100 throttle body assy holder loose
- Honda cbr 1100 throttle valves will not fully open
- Honda cbr 1100 unstable (rough) idling
- Honda cbr 1100 unstable fuel pressure
- Honda cbr 1100 vacuum hose
- Honda cbr 1100 vehicle-down sensor trouble
- Honda cbr 1100 water or foreign matter in fuel Change fuel
- Honda cbr 1100 water temperature sensor trouble
Issues with the engine area unit generally caused by problems with the engine elements. whether or not it’s a fuel issue or AN ignition drawback, the engine elements ought to be inspected to work out the cause. Another issue that may occur is once the bike engine isn’t operating could be a failure of the electrical system. this will cause the bike to stall and not work properly. The Honda CBR 1100 electrical system is often the foremost complicated system on a motorbike.
Possible Failure Types :
- Strange Honda CBR 1100 engine noise.
- Honda CBR 1100 fog from engine.
- Strange Honda CBR 1100 engine noise.
- Honda CBR 1100 Vibrations and Rattling
- Honda CBR 1100 Loud Acceleration
- Honda CBR 1100 rusty exhaust
- Honda CBR 1100 blockages in exhaust pipe
- Honda CBR 1100 wear and tear exhaust
Honda Motor Company is by far the world’s biggest motorcycle maker. Honda’s first motorcycle was born out of necessity in immediate post World War II Japan, where public transportation was desperately overcrowded and gasoline severely restricted.Honda’s first bikes were very successful and supplies of the surplus engines ran out after a few months. Business was good by then, so he decided to manufacture his own motors. Using the surplus motor as a model, Honda designed and built his own 50cc engine.
Check other Honda fault codes.
Common abbreviations and their meanings below:
ABS: Anti-Lock Braking System ACR: Automatic Compression Release AFR: Air Fuel Ratio AIS: Active Intake Solenoid ATS: Air Temperature Sensor BAS: Bank Angle Sensor BCM: Body Control Module CAN: Controller Area Network CCM: Cruise Control Module CKP: Crank Position Sensor DLC: Datalink Connector DTC: Diagnostic Trouble Codes ECM: Electronic Control Module ECT: Engine Coolant Temperature ECU: Electronic Control Unit EFI: Electronic Fuel Injection EFP: Electronic Fuel Pump ET: Engine Temperature sensor FI: Fuel Injectors FPR: Fuel Pressure Regulator H-DSSS: Harley-Davidson® Smart Security System HCU: Hydraulic Control Unit, ABS HFSM: Hands Free Security Module HO2S: Heated Oxygen Sensor IAC: Idle Air Control actuator IAT: Intake Air Temperature sensor ICM: Ignition Control Module IMAP: MAP + IAT in one unit ISS: Ion Sensing System JSS: Jiffy Stand Sensor LHCM: Left Hand Control Module MAP: Manifold Absolute Pressure sensor MHR: Right Hand Control Module RCM: Reverse Control Module TCA: Throttle Control Actuator TGS: Twist Grip Sensor TMAP: Intake Air Temperature / Manifold Absolute Pressure equipment TPS: Throttle Position Sensor TSM / TSSM: (Turn Signal / Turn Signal Security Module) VE: Volume Efficiency VIN: Vehicle Identification Number VSS: Vehicle Speed Sensor WSS: Wheel Speed Sensor
These abbreviations, and the accompanying list of trouble codes, can be a
great start when your Honda check engine light comes on. As mentioned
above, if you are not comfortable with electrical diagnostic work, a dealership or qualified
technician can offer assistance. Please keep in mind that even though you have the ability to
clear a DTC using the onboard diagnostic feature, you shouldn’t clear the code prior to your
service appointment. Let the technician view and clear the codes as they troubleshoot the issue.
Honda and logo are registered trademarks of Honda. We are fan of MOTORCYCLES ! We love them.
Motorcycle electrical systems are very complex to fix it, check with your motorcycle diagnosis tool for the fault code and start motorcycle troubleshooting process.Some bike problems require professional troubleshooting and repair. However, there are many issues that you can easily fix on your own.
About Us | Contact | Privacy
Copyright 2022 — © MotorcycleTroubleshooting.com
I wish to start out by thanking all contributors to this forum for the knowledge I have gleaned in a short amount of time.
Ok, getting to grips with new 2000 blackbird.
This first time I rode for at least 30 miles the FI light came on. It was a code 25. Bike ran normally, but on subsequent rides FI light would come on sooner, after 10 miles, then 5.
Bike continued to operate with no other hiccups other than the FI light. (Code 25 is for knock sensor.)
According to all accounts there is no fix for code 25 except a new ECU!
Nevertheless, I did the loom fix, some of the green wires were a little crusty looking. All soldered up ok though.
Also, I added additional grounds at the headlight end of the loom to the high beam, low beam and horn circuits, and put the low beam and horn on relays to take stress off the loom, which apparently is fairly fragile.
Bike continued to run well but FI light returned after a couple of 30 mile runs. Once on, the light would reappear on the same day after a restart as soon as 3000 rpm was hit. Again no running issues were noted.
Checked continuity of knock sensor wire. Check OK.
Running out of options I decided to run bike with knock sensor wire disconnected. FI light came on as soon as 3000 rpm was reached.
Returned home and reconnected knock sensor wire, and went for a ride. No FI light on that ride, or any ride since. 4 tanks worth including 30, 50, 100 mile rides.
…………..Now that I have opened my big mouth, I expect murphy’s law will kick in and show who the real idiot is.