IPf 770 ошибка 2F51
2F51 и отказ печати теста дюз
| Сообщение #1
Отправлено 16 марта 2021 — 05:21
День добрый!
Небольшая вводная — есть Ipf 770, покупался новым для печати чертежей и иногда цветных плакатов, пробег за 4 с лишним года — 455 квадратов, но последние 2 года использовался как запасной с нечастой печатью пару чертежей и плакатов раз в 3 недели. Недавно начал ругаться на памперс, приобрели новый, заменили и продолжили дальше понемногу печатать.
Вчера напечатав пару чертежей, поставили новый рулон, бумага при выходе с печати начала сворачиваться в трубу и если первый чертеж придерживали, то второй уже нет. И после второго он выдал ошибку 03130031-2f51 и отказался печатать. В журнале ошибок затесалась еще 03800300-2832 перед ошибкой 2f51. Что пробовали делать — прочистка дюз способ А (при этом в конце проверки он выдавал ошибку), сброс через сервис меню памперса, сброс ошибок, сброс пг, при этом самое паршивое что плоттер не может запустить любую печать, даже проверки дюз, выдает ошибку 2F51. Покурив форум сложилось впечатление, что замена на новую ПГ очень вероятно не решит проблему, так как почти во всех темах связанных с этой ошибкой тест дюз из сервисного меню выполняется.
Просьба подсказать, может кто нибудь сталкивался с подобным…
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #2
Отправлено 31 марта 2021 — 20:01
Robinzon54
ошибка связана с утечкой чернил, зачастую вызвана хреновыми ПЗК или ушатаными картриджами — клапана текут. Решать вопрос с картриджами — и прошивать (сбрасывать) голову.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #3
Отправлено 25 июля 2022 — 08:30
Po4
Столкнулся с такой же проблемой. Те же ошибки. 2 дня безуспешных попыток, менял голову (на старую), результат тот же. Плоттер постоял в выходные, в понедельник утром синий ПЗК был пуст под ноль, как-то раз уже было с ним такое, возможно в нем и дело. Голову не сбрасывал не прошивал, все заработало само собой. Может кому информация будет полезна.
- Наверх of the page up there ^
-
0
- ← Предыдущая тема
- Canon
- Следующая тема →
- Вы не можете создать новую тему
- Вы не можете ответить в тему
1 человек читают эту тему
0 пользователей, 1 гостей, 0 скрытых пользователей
Thanks: 0
Likes: 0
Dislikes: 0
-
05-13-2022
#1
Technician
- Rep Power
- 20
EC21-2F51 error on Canon 4000 (imagePROGRAF PRO-4000)
Is there anything I can do first to avoid buying a new printhead?
So, I use a Canon 4000 at a maker space and I came in this morning to find it had an un-numbered error on the screen. It said there was an internal error and that I should shut it off and restart. However it didn’t respond to the power button or any buttons near the screen and the touchscreen itself didn’t respond to my touch. I unplugged the machine and waited about a minute to restart.
It went through some weird fast slapping noises and other strange sounds I’ve never heard, along with the regular wooshing…about two long cycles… claiming to be preparing the printhead, only to serve me in the end that same error from before. Only this time there was a history button which I could touch. There were «hardware» errors and «recoverable» errors. The hardware error was a list of four EC21-2F51 (4801) errors and the 5th error was EC21-2F53 (1478).
Basic high level Googling came up with Canon’s regular response that it might be a printhead issue and to call them to diagnose. The maker space captain called Canon and they said it’s most likely a printhead that needs replacing.
I own a bunch of large format printers already that have hit hardware errors I have yet to fix (Canon 8300, Epson 9890, 7900 and 4880). I managed to save the 9890 and extend its life 18 months a few years back so I’m aware that sometimes there are some deeper more «lower level» things we regular folks can do to resurrect our printers. I’m hoping maybe someone has some advice besides just getting the new printhead.
Thoughts?
-
06-24-2022
#2
Trusted Tech
50+ Posts
- Rep Power
- 17
Re: EC21-2F51 error on Canon 4000 (imagePROGRAF PRO-4000)
Hi there,
These errors are normally indicative of the print head, yes. However, updating your firmware may resolve this issue but you will have to get a technician in to do this otherwise you may not get any help should something go wrong.
Most likely it is your print head unfortunately
-
06-28-2022
#3
Re: EC21-2F51 error on Canon 4000 (imagePROGRAF PRO-4000)
Ink in the tubes going to the printhead?
Tags for this Thread
Bookmarks
Bookmarks
Posting Permissions
- You may not post new threads
- You may not post replies
- You may not post attachments
- You may not edit your posts
- BB code is On
- Smilies are On
- [IMG] code is On
- [VIDEO] code is On
- HTML code is Off
Forum Rules
What If Print Head Replacement Doesn’t Work
In the event that a print head replacement does not clear the 2F51 error code, the next few steps can get pricey, and we recommend contacting Canon tech support to see if it’s cheaper and smarter to repair your printer or see if we are running any promotions that will make a brand new printer a better option.
In some cases, replacing the main controller is the next item on the list. For other models, the carriage relay PCB would be the right fix.
Lastly, other potential items to consider are the flat cables.
Final Notes
To recap, this error can be as simple as a reboot or can be as extensive as replacing 2 print heads, a carriage relay PCB, main controller, and a flat cable. There is much to consider when this error code comes into play, especially when thinking about the age of the printer. Older printers may not be compatible with computer operating systems now or in the future, meaning a few thousand dollar repair now may be meaningless in the very near future. In some cases, it may be better to replace the printer with a brand new model and get the accompanying warranty.
Related Error Codes
The 2F48, 2F49, and 2F50 error codes are all similar and apply to the print heads as well. The codes are active links here, so simply click whichever applies and you will be moved to that page.
2F51 isn’t my error code!
If 2F51 is not the error code displayed on your screen, please see our blog post that lists all the possible 03133310 error codes so you can learn more about your specific error.
Как сбросить памперс Canon TM-200 видео инструкция
Как войти в сервес меню на Canon TM-200
Прописываем таблетку от жадности: продажа пластиковой коробочки (mc-31) за почти 6тр. это вверх жадности со стороны Canon.
Просто сбрасываем уровень через меню, через 2-3 сброса, промываем коробку от остатков чернил.
1. Зажимаем нижнюю левую четверть экрана.
2. Не отпуская экран нажимаем и держим питание.
3. После появления надписи CANON, не отпуская кнопки питания, нажимаем по очереди внизу справа экрана — вверху слева экрана — вверху справа экрана и отпускаем кнопку питания.
4. Индикатор загорается оранжевым цветом — вы попали в сервисное меню..
Как сбросить «памперс» Canon TM-200
Эта инструкция для пользователей, кому нужна не залповая работа начальных A1 моделей от кэнон, а в приоритете сохранение работоспособности печатающей головки на срок 2-3 года. Стоить иметь в виду, что сбрасывая «памперс» через меню, или отключая слежение чернил, вы запускается отложенный процесс блокировки ПГ.
После отключения слежения, или программного сброса памперса, система пристально следит за встроенным тестом ПГ, и, при определённом пороговом значении, блокирует вполне рабочую печатающую головку.
Если у вас эпизодическая печать малых объёмов, используйте одноразовые чипы для памперса и картриджей. Наш опыт показывает, что принтеры IPF серии, которые использовались эпизодически, отлично печатали при использовании одноразовых чипов более 3 лет. И сразу же заблокировали вполне рабочие ПГ при смене чипов на пустые и отключении уровня чернил.
Сообщение на экране Код ошибки Проблема Способ устранения проблемы Ink Level: Check 0180104-1000 BK ink tank near-empty Renew the ink tanks. Ink Level: Check 0180101-1001 Y ink tank near-empty Ink Level: Check 0180102-1002 M ink tank near-empty Ink Level: Check 0180103-1003 C ink tank near-empty Ink Level: Check 0180106-1006 MBK ink tank near-empty Ink Level: Check 0180106-1007 MBK2 ink tank near-empty Problem with Printhead.
Check printing results 01800500-1010 Number of non-discharging nozzles in printhead: Warning level Clean the printheads. Renew the printheads. Identify the head management sensor unit. Prepare for maint cart replacement. 01841001-281A Maintenance cartridge near-full Replace the maintenance cartridge. Prepare for parts replacement.
Call for service. Parts counter W1 level Check the parts counter in service mode. Parts replacement time has passed.
Call for service. Parts counter W2 level After checking the parts counter in service mode, replace any part whose counter is nearing the error value. GARO W1221 01341221-1030 GARO (image mode): Unknown command Verify the transmitted data before reprinting. GARO W1222 01341222-1031 GARO (image mode): Invalid parameter count (no parameters) GARO W1223 01341223-1032 GARO (image mode): Required parameter missing GARO W1225 01341225-1034 GARO (image mode): Other warning GARO W1226 01341226-103A GARO (image mode): Image processing table error GARO W1231 01341231-1035 GARO (setup): Unknown command GARO W1232 01341232-1036 GARO (setup): Invalid parameter count GARO W1233 01341233-1037 GARO (setup): Required parameter missing GARO W1234 01341234-1038 GARO (setup): Data out of bounds GARO W1235 01341235-1039 GARO (setup): Other warning End of paper feed. Cannot feed paper more. Forced feed limit Check the remaining quantity of roll media. This type of paper is not compatible with HP-GL/2. 01860006-1015 Non-support paper of HP-GL/2 Exchange for the compatible paper to HP-GL/2. GL2:W0501
The memory is full. 01340501-1040 Memory full (HP-GL/2) Check if there is the non-image area of the print. Verify the transmitted data before reprinting. GL2:W0904
The memory is full. 01340904-1048 Overflow of Polygon buffer (HP-GL/2) GL2:W0903
The memory is full. 01340903-1047 Overflow of replot buffer (HP-GL/2) GL2:W0502
The parameter is out of range. 01340502-1041 Invalid parameter (HP-GL/2) Verify the transmitted data before reprinting. GL2:W0504
This command is not supported. 01340504-1043 Invalid command (HP-GL/2) Mail box nearly full.
Delete unwanted data 011A1001-2901 The free hard disk space left for Personal Boxes in the printer’s hard disk does not have more than 1 GB, combined. Delete unneeded jobs stored in Personal Boxes. Mail box full.
Now printing without saving data. 01861003-2902 100 jobs are stored in the Personal Box. Delete unneeded jobs stored in Personal Boxs. Not much ink is left.
Prepare to replace the ink. 01810103-1003 C ink tank near-empty Renew the C ink tank. Not much ink is left.
Prepare to replace the ink. 01810102-1002 M ink tank near-empty Renew the M ink tank. Not much ink is left.
Prepare to replace the ink. 01810101-1001 Y ink tank near-empty Renew the Y ink tank. Not much ink is left.
Prepare to replace the ink. 01810106-1006 MBK ink tank near-empty Renew the MBK ink tank. Not much ink is left.
Prepare to replace the ink. 01810104-1000 BK ink tank near-empty Renew the BK ink tank. Ink tank is empty.
Replace the ink tank. 01810303-1403 C ink tank empty Renew the C ink tank. Ink tank is empty.
Replace the ink tank. 01810302-1402 M ink tank empty Renew the M ink tank. Ink tank is empty.
Replace the ink tank. 01810301-1401 Y ink tank empty Renew the Y ink tank. Ink tank is empty.
Replace the ink tank. 01810306-1406 MBK ink tank empty Renew the MBK ink tank. Ink tank is empty.
Replace the ink tank. 01810304-1400 BK ink tank empty Renew the BK ink tank. No ink tank loaded.
Check ink tank. 01810103-1413 C ink tank removal Attach the C ink tank. No ink tank loaded.
Check ink tank. 01810102-1412 M ink tank removal Attach the M ink tank. No ink tank loaded.
Check ink tank. 01810101-1411 Y ink tank removal Attach the Y ink tank. No ink tank loaded.
Check ink tank. 01810106-1416 MBK ink tank removal Attach the MBK ink tank. No ink tank loaded.
Check ink tank. 01810104-1410 BK ink tank removal Attach the BK ink tank. The paper is too small. 013200D2-1051 Size clip error Check the media size check. Change the media size. Maximum jobs stored.
Delete unwanted data. 011A1006-2907 Saved jobs exceed the Personal Box capacity. Press the stop button to cancel the print job. Delete print jobs from the queue.
Delete unneeded jobs stored on the hard disk. PHead needs cleaning.
Press Online to clear error. 03800500-280C Printhead found to have many non-discharging nozzles during a non-discharging inspection (printing paused) Clean the printhead. Identify the nozzles in a nozzle check pattern. Replace the printhead. Paper size not detected.
Lift the release lever and reload the paper. 03010000-200C Unable to detect the leading end of paper Check the leading end of paper. Reload the paper. Leading edge detection error.
Lift the release lever and align leading edge with orange line. 03010000-200D Unable to detect the trailing end of cut sheet Check the sheet length. Check to see if paper has not jammed. Paper size not detected.
Lift the release lever and reload the paper. 03010000-2017 Paper (right) edge detection error Check the right edge of paper. Check the paper type. Paper size not detected.
Lift the release lever and reload the paper. 03010000-2018 Paper (left) edge detection error Check the left edge of paper.
Check the paper type. Cannot adjust printhead.
Press Online to clear the error and readjust printhead. 03863000-2820 Printhead registration unadjustable Check the paper on which a pattern is printed for smears. Check the environment for interferences from outside light.
Clean the printhead. Cannot adjust printhead.
Press Online to clear the error and readjust printhead. 03863000-2821 LF unadjustable Check the paper on which a pattern is printed for smears. Check the environment for interferences from outside light.
Clean the printhead. Cannot print as specified.
Lift the release lever and replace paper with A4/ LTR (vertical) or larger. 03010000-2E1F Undersized paper loaded for internal printing (A4 or larger) Replace with A4/Letter or any larger-sized paper. Cannot print as specified.
Lift the release lever and replace paper with A3/ Ledger (vertical) or larger. 03010000-2E1F Undersized paper loaded for internal printing (A3 or larger) Replace with A3/11″x17″ or any larger-sized paper. Cannot print as specified.
Lift the release lever and replace roll with 10 in. wide or larger roll. 03010000-2E1F Undersized paper loaded for internal printing (roll media) Replace with roll media at least 10 inches in width. Cannot detect paper
Remove paper and press Load/Eject. 03010000-2E25 Paper jam while feeding/ejecting/printing Remove the paper jam and reload the paper. Cannot feed paper
Lift the release lever and reload paper. 03010000-2E27 Paper jam during feeding/printing/ejection Reload the paper. This paper cannot be used.
Check supported paper sizes. 03010000-200E Undersized paper (cut sheets/roll media) Replace with larger-sized paper. This paper cannot be used.
Check supported paper sizes. 03010000-200F Oversized paper (cut sheets/roll media) Replace with smaller-sized paper. Use another paper.
Press Online to clear the error. 03010000-2F33 Unadjustable because of transparent media Replace with adjustable media. Paper loaded askew.
Lift the release lever. 03016000-2010 Skew Correct the skew in the paper and reload it. Paper size not detected.
Reload paper. 03010000-200A Unable to detect the paper width (Paper loaded at an improper position) Reload the paper Paper jam.
Press Load/Eject and reload the paper. 03010000-2E27 Paper jam during feeding/printing/ejection Reload the paper Paper size not detected.
Lift the release lever and reload the paper. 03010000-200C Roll media loading size detection failure Reload the roll media. Cannot adjust eccentric.
Press Online to clear the error. 03863000-2822 Eccentricity correction disabled Check to see if paper has not jammed. Sheet printing is selected.
Press Load/Eject and load sheets. 03860002-2E02 Data with a cut sheet specification has been received but no cut sheets are loaded. Load cut sheets at the paper tray port. Roll printing is selected, but sheets are loaded.
Press OK, remove the sheets, and load a roll. 03860002-2E0A Data with a roll media specification has been received when a cut sheet tray is loaded. Replace with roll media. Roll printing is selected.
Press Load/Eject and load a roll. 03060A00-2E00 Data with a roll media specification has been received but no roll media are loaded. Load roll media. No Roll Feed Unit.
Turn printer off and install roll feed unit. 03060A00-2E0E Roll media unit not installed Install the roll media unit. The roll is empty.
Lift the release lever and replace the roll. 03060A00-2E1B Roll media end Renew the supply of roll media. Wrong paper feed slot for this paper type.
Press Load/Eject and reload the paper. 03061000-2E15 Paper type mismatch Check the type of paper that can be fed and reload the paper. Manual printing is selected, but a roll is loaded.
Press Load/Eject and remove the roll. 03860001-2E0C Data with a cut sheet specification has been received when roll media are loaded. Load cut sheets at the paper tray port. Hardware error.
03130031-2E23
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2E23 Cutter unit failure Check the cutter unit. Hardware error.
03130031-2E14
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F14 Writing to the ASIC register disabled Replace the main controller PCB Hardware error.
03130031-2E16
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F16 Mist fan error Check the mist fan. Hardware error.
03130031-2E17
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F17 Suction fan lock detection error Check the suction fan. Hardware error.
03130031-2E20
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F20 Purge motor cam position error Check the purge unit. Hardware error.
03130031-2E22
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F22 Pump travel timeout Check the purge unit. Hardware error.
03130031-2E23
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F23 Purge motor error Pump inoperable Check the purge unit. Hardware error.
03130031-2E25
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F25 Unable to detect the carriage motor home position Check the carriage unit. Check the linear encoder for smears. Hardware error.
03130031-2E26
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F26 Carriage inoperable Check the carriage unit and surrounding parts. Hardware error.
03130031-2E27
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F27 Carriage travel timeout Check the carriage unit and surrounding parts. Hardware error.
03130031-2E1F
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F1F Pump cam sensor error Check the purge unit. Hardware error.
03130031-2E2A
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F2A Unable to detect the feed roller home position Check the feed roller encoder and surrounding part. Check to see if paper has not jammed. Hardware error.
03130031-2E29
Turn off printer, wait, then turn on again. 03010000-2F29 Feed motor timeout (Roll media) Check the roll feed unit. Check roll media. Check to see if paper has not jammed in the printer. Hardware error.
03130031-2E2E
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F2E Roll travel timeout Check the roll feed unit. Hardware error.
03130031-4027
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-4027 Lift travel timeout error Check the carriage unit and surrounding parts. Hardware error.
03130031-2E13
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F13 A/D converter external trigger output stop detection hardware error 1 Replace the new printhead. Hardware error.
03130031-2F32
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F32 Multi sensor error Check the environment for interferences from outside light.
Replace the multi sensor unit. Hardware error.
03130031-2F3A
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F3A Valve motor error Check the ink supply unit. Hardware error.
03130031-2F3B
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F3B CS communication error Remove the ink tanks and then reload them. Check the main controller PCB. Hardware error.
03130031-260E
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-260E Gap detection error Check the carriage unit and surrounding parts. Replace the main controller PCB. Hardware error.
03130031-2618
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2618 VH voltage error Check the power supply unit. Hardware error.
03130031-260F
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-260F Gap reference surface error Replace the reference surface sheet. Roll feed unit error
Turn off printer and check roll feed unit 03060B00-2E24 Roll feed unit failure Replace the roll feed unit. Unknown file. Check file format.
Turn off printer, wait a while, then turn it on again. 03900001-4049 ROM data for another model has been transferred. Transmit valid ROM data. Unknown file. Check file format.
Turn off printer, wait a while, then turn it on again. 03900001-4042 MIT data transfer failure Verify the validity of MID data before transferring it. Hardware error.
03130031-2F2B
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F2B LF operation failure Check to see if paper has not jammed. Check the feed motor and feed roller. Printhead error
Open top cover and replace the printhead. 03800200-2802 Invalid printhead installed Replace printhead Printhead error
Open top cover and replace the right printhead. 03800300-2801 Printhead DI compensation failure Replace printhead Printhead error
Open top cover and replace the right printhead. 03800400-2803 Printhead EEPROM error Replace printhead Hardware error.
03800500-2F2F
Turn off printer, wait, then turn on again. 03800500-2F2F Non-discharging error Identify the head management sensor unit
Replace the head management sensor unit
Replace the printhead Hardware error.
03800500-2F30
Turn off printer, wait, then turn on again. 03800500-2F30 Non-discharging position adjustment error Identify the head management sensor unit
Replace the head management sensor unit
Replace the printhead Ink tank is empty.
Press OK and replace ink tank. 03810104-2500 Bk ink tank empty Renew the Bk ink tank Ink tank is empty.
Press OK and replace ink tank. 03810101-2501 Y ink tank empty Renew the Y ink tank Ink tank is empty.
Press OK and replace ink tank. 03810102-2502 M ink tank empty Renew the M ink tank Ink tank is empty.
Press OK and replace ink tank. 03810103-2503 C ink tank empty Renew the C ink tank Ink tank is empty.
Press OK and replace ink tank. 03810106-2506 MBk ink tank empty Renew the MBk ink tank Ink tank is empty.
Press OK and replace ink tank. 03810106-2507 MBk2 ink tank empty Renew the MBk ink tank Ink insufficient.
Press OK and replace ink tank. 03810204-2580 Low on the Bk ink tank (as during cleaning) Replace with a fully replenished Bk ink tank Ink insufficient.
Press OK and replace ink tank. 03810201-2581 Low on the Y ink tank (as during cleaning) Replace with a fully replenished Y ink tank Ink insufficient.
Press OK and replace ink tank. 03810202-2582 Low on the M ink tank (as during cleaning) Replace with a fully replenished M ink tank Ink insufficient.
Press OK and replace ink tank. 03810203-2583 Low on the C ink tank (as during cleaning) Replace with a fully replenished C ink tank Ink insufficient.
Press OK and replace ink tank. 03810206-2586 Low on the MBk ink tank (as during cleaning) Replace with a fully replenished MBk ink tank Ink insufficient.
Press OK and replace ink tank. 03810204-2590 Low on the Bk ink tank (during pre-printing checks) Replace with a fully replenished Bk ink tank Ink insufficient.
Press OK and replace ink tank. 03810201-2591 Low on the Y ink tank (during pre-printing checks) Replace with a fully replenished Y ink tank Ink insufficient.
Press OK and replace ink tank. 03810202-2592 Low on the M ink tank (during pre-printing checks) Replace with a fully replenished M ink tank Ink insufficient.
Press OK and replace ink tank. 03810203-2593 Low on the C ink tank (during pre-printing checks) Replace with a fully replenished C ink tank Ink insufficient.
Press OK and replace ink tank. 03810206-2596 Low on the MBk ink tank (during pre-printing checks) Replace with a fully replenished MBk ink tank Ink tank error.
Press OK and replace ink tank. 03830204-2540 Bk ink tank ID error Replace with a valid Bk ink tank Ink tank error.
Press OK and replace ink tank. 03830201-2541 Y ink tank ID error Replace with a valid Y ink tank Ink tank error.
Press OK and replace ink tank. 03830202-2542 M ink tank ID error Replace with a valid M ink tank Ink tank error.
Press OK and replace ink tank. 03830203-2543 C ink tank ID error Replace with a valid C ink tank Ink tank error.
Press OK and replace ink tank. 03830206-2546 MBk ink tank ID error Replace with a valid MBk ink tank Ink tank error.
Press OK and replace ink tank. 03830206-2547 MBk2 ink tank ID error Replace with a valid MBk ink tank No ink tank loaded.
Press OK and check ink tank. 03830104-2520 BK ink tank not installed Install a Bk ink tank No ink tank loaded.
Press OK and check ink tank. 03830101-2521 Y ink tank not installed Install a Y ink tank No ink tank loaded.
Press OK and check ink tank. 03830102-2522 M ink tank not installed Install a M ink tank No ink tank loaded.
Press OK and check ink tank. 03830103-2523 C ink tank not installed Install a C ink tank No ink tank loaded.
Press OK and check ink tank. 03830106-2526 MBK ink tank not installed Install a MBk ink tank No ink tank loaded.
Press OK and check ink tank. 03830106-2527 MBK2 ink tank not installed Install a MBk ink tank Top cover is open.
Turn off printer, wait a while, and turn it on again. 03031000-2F38 Top cover abnormally open Close the top cover and turn on the printer again. Ink tank cover is open.
Turn off printer, wait a while, and turn it on again. 03031000-2E10 Ink tank cover abnormally open Close the ink tank cover and turn on the printer again. Maintenance cartridge full.
Replace the maintenance cartridge. 03841001-2819 Maintenance cartridge full Renew the maintenance cartridge. No Maintenance
Cartridge capacity.
Replace the maintenance cartridge. 03841001-281B Not enough space in the maintenance cartridge prior to cleaning Replace the maintenance cartridge. Maintenance cartridge problem.
Replace the maintenance cartridge. 03841201-2816 Maintenance cartridge EEPROM error Renew the maintenance cartridge. Maintenance cartridge problem.
Replace the maintenance cartridge. 03841201-2817 Maintenance cartridge ID error Renew the maintenance cartridge. Borderless printng not possible.
Check roll position.
Online: Print Load/Eject:
Change Paper 03861001-2405 Paper loaded at a position inaccessible for borderless printing Check to see if a borderless printing spacer is installed. Reload the paper. Borderless printng not possible.
Check paper size setting.
Online: Print
Load/Eject: Change Paper 03861001-2406 Data unfit for borderless printing Check the paper size. Change the paper size. Insufficient paper for job
Online: Print
Stop: Stop Printing
Load/Eject: Change Paper 03862000-2E09 Not enough roll media on remaining roll media quantity detection Renew the supply of roll media. Cannot cut paper.
Lift the release lever and reload the paper. 03870001-2015 Cutting failure Cut paper manually. Check the cutter. Cannot adjust optic axis.
Press Online to clear the error. 03863000-2824 Optical axis error Check the multi sensor.
Check the head management sensor. This type of paper is not compatible with HP-GL/ 2.
Online: Print
Stop: Stop Printing
Load/Eject: Change Paper 03061000-2E15 Non-support media of HP-GL/2 Exchange for the compatible paper to HP-GL/2 before reprinting. Mail box full.
Delete unwanted data on your computer to resume printing.
Press Stop to cancel printing. 031A1001-2905 The job store executed when the free hard disk space left for Personal Boxes in the printer’s hard disk is full. Delete unneeded jobs stored in Personal Boxes. Mail box full.
Cannot save. Delete unwanted data on your computer to resume printing.
Press Stop to cancel printing. 031A1006-2906 The store executed when 32 jobs are stored in the Personal Box. Delete unneeded jobs stored in Personal Boxes. Hard disk error.
Press OK to reformat 031A1002-2908 Hard disk format error Press the [OK] button to start reformatting the hard disk. When formatting is finished, the printer automatically restarts. File read error.
Turn off printer, wait a while, and turn it on again.
Invalid files will be deleted. 031A1002-2909 Hard disk file error Restart the printer. Only the corrupted files will be deleted, and the printer will restart. Hardware error. 03800500-2F31
Turn off printer, wait, then turn on again. 03800500-2F31 Non-discharge detection optical axis error Check the head management sensor. Replace the head management sensor. Replace the printhead. Hardware error. 03130031-2F3C
Turn off printer, wait, then turn on again. 03130031-2F3C LF pressure error Check the pinch roller and surrounding part. Replace the pinch roller pressure drive unit. No printhead
Install printhead. 03800100-2800 Printhead not installed Install the printhead. Wrong printhead. Open top cover and replace the printhead. 03800200-2811 Printhead version error Replace the printhead. No maintenance cartridge.
Check the maintenance cartridge. 03841101-2818 Mauntenance cartridge not installed Install the maintenance cartridge. This type of media is not compatible with HP-GL/ 2. 03860006-2825 Paper type mismatch at HP-GL/2 printing Exchange for the compatible paper to HP-GL/2 before reprinting. Cannot cut paper.
Lift the release lever and reload the paper. 03870001-2019 Cut failure (during jam occure) Check the cutter unit and surrounding part. Replace the cutter. Insufficient paper for job 03862001-2E31 Not enough roll media Renew the supply of roll media. Paper jam.
Manually rewind roll all the way and press OK. 03010000-2E3A Madia load failure Check the pick-up unit and roll media. Check to see if paper has not jammed. Sheet printing is selected. Press Load/Eject and load sheets. 03060100-2E02 Cut sheet in not set Load cut sheets at the paper tray port. Borderless printng not possible. Check supported paper. 03861001-2408 Borderless printing disabled (unsupported size) Check the media size. Change the media size. Borderless printng not possible. Paper stretched or shrank.
Confirm usage cond. of the paper. 03861001-2407 Borderless printing disabled (engine detection) Reload the paper. Roll printing is selected. Press Load/Eject and load a roll. 03060A00-2E35 Roll media is not loaded for internal printing. Reload the roll media.
Came across an error condition tonight and could use some help / advice.
Summary:
Canon Pro-2000 printer. Getting a few hardware errors: EC21-2F53 and EC21-2F51. Got this after installing Canon PGY and a B PFI-1700 carts in the printer. Pulled and cleaned (gently) the head surface (a good bit of ink on the substrate plate holding the heads) and reinstalled. Still not budging. Did order a new PF-10, but hoping that there may be a few things to do in the mean time.
Detail:
Got a used Pro-2000 from a guy that was moving onto other hobbies. About 2000-ish prints (per the printer status panel). He had been using 3rd party ink refilling the PFI-1100 carts and telling the printer to ignore the chip warning. Did several sample prints and all seemed to be fine at the time. Moved the printer to my house, set it up, several 8.5×11 prints later (using the USB printing the PDI chart) showed that the printer was functional.
Weighing all the carts showed that there was some ink in all carts EXCEPT the CO tank. It was dry.
Over the past weeks I�ve been ordering and installing PFI-1700 Canon official inks and finally got the last two in today. I agitated the tanks before putting them in the printer, and loaded a 24� RC Luster roll in ready to start a few more tests (and to help flush out the old ink). That�s when the fun started.
Upon starting the printer, I got the EC21-2F51 error. So I did as instructed � printer off, waited for about 3 minutes, printer back on � same error. After a couple of other restarts, I tried to print another sample image from the USB stick and now I get the EC21-2F53 error.
I pulled the print head, gently cleaned the print head surface (not touching the print nozzle areas), inspected the metal contacts, reseated the print head and the 2F53 error now constantly appears.
Googling around and looking at the forums on DP Review, Luminous-Landscapes, and the JToolman FB group, I did not find similar hits or issues.
What I am thinking is this:
1) Did Air get in the lines from me agitating the ink and putting it in the printer and then trying to get a test print out quickly? (BTW, when I did select to �change the head�, it did an ink purge, and this did not reset the issue)
2) Given that there was non-OEM ink in the immediate reservoirs, would there have been some reactions (gelling, interactions) that may have interfered with the printhead?
3) is there any other �resuscitation� processes that I can to do clean the head, or further purge the lines?
4) is there any other service menu that I can get into that may help diagnose or reset the issue?
Any and all advice is welcomed!
Thanks in advance
Mike
resetter для печатающих головок pf-03 и памперса
Рвем китай, создаем рессетер вместе
| Сообщение #101
Отправлено 08 февраля 2020 — 19:09
Всем привет, задаром отдали несколько динозавров ipf710 с PF-03, есть желание перешить голову, вопрос! Есть ли у кого прошивка головы PF-03?
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #102
Отправлено 15 марта 2020 — 20:43
Turbo_spb
Если кому интересно.
Прошиваю головы PF-03 и PF-04 — 800руб.
Диагностика ПГ (тест на КЗ по дюзам) — 500 руб.
Промывка щадящая для добавления в чернила (1л) — 1000 руб.
кому интересно пишите на WhatsApp 8951бб995O5
Санкт-Петербург
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #103
Отправлено 14 декабря 2020 — 16:58
csv979
ошибка 2f51 HV leak (ipf670)
первая голова проработала около 2 лет выдала ошибку 2f51, перепрошить получилось но не помогло, сразу выдовал ошибку не делая никакого теста дюз или очистку, поменял… через год таже ситуация… прочитал на какойта зарубежный форум про солвентых принтеров мимаки кажется что хв леак из за некачественных чернил бывает часто лечится хорошей промывкой. никакой специальной промывки под рукой небыло прочисли средством дезинфекций спиртом воняет сильно (ковид все же) и обычном шприцом примерно по 10-15 мл/цв. поставил принер начал качать обратно чернила в голову минут 10 чистил проверял дюзы и вуаля… тест дюз идеален… первая голова простояла год но после прочистки тоже заработала так что 2f51 может еще не приговор головке
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #104
Отправлено 22 декабря 2020 — 13:27
Robinzon54
2F51 не приговор ни разу, но!!! Надо снять и промыть а не гонять в плоттере очистку, иначе труп — забитые дюзы не выпускают краску, голова температурная т.е. внутри нагревы, и получаем высокую температуру внутри головы и следствие пробой и сгоревшая ПГ….
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #105
Отправлено 10 февраля 2021 — 04:44
Robinzon54
В теме не раз мелькали вопросы «после прошивки ПГ плоттер выдает что ПГ не найдена, хотя s/n в сервис меню он ее видит, пробоя нет», кто-то нашел причину данной проблемы и решение?
вчера столкнулся с тем же вопросом, прошивки пробовал разные. В чем может быть причина?
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #106
Отправлено 10 февраля 2021 — 14:24
Robinzon54
Причину нашел самостоятельно….над устранением еще кумекаю…
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #107
Отправлено 11 февраля 2021 — 12:54
christian
Подскажите, что с этим делать? Замена ПГ?
Прочистка не помогла.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #108
Отправлено 12 февраля 2021 — 17:57
Robinzon54
Встроенная и не поможет, только снимать, нежно мыть, а потом прошивать, НО быть готовым к замене, так как может и это не помочь, а 770й еще по отзывам к шитым головам не очень хорошо относится.
Показания термистров какие? Сервисное меню — function — head chk — temp
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #109
Отправлено 15 февраля 2021 — 09:28
christian
25 25 25 T 25
25 25 25 t 26
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #110
Отправлено 19 февраля 2021 — 06:51
Robinzon54
Показания термистров в норме, подгарания по тестам тоже не видно, теоритически промывка со снятием должна помочь, но тут есть другой ньюанс, шанс что плоттер при снятии запишет голову как снятую и не примет её назад присутствует.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #111
Отправлено 16 февраля 2022 — 21:24
romanipk
Всем доброго времени суток.
У кого есть дамп прошивки головки PF-06 &
У меня ошибка головки EC21-2F53? ,было пару раз EC21-2F51
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #112
Отправлено 06 марта 2022 — 18:17
Robinzon54
у меня есть все дампы, от 03, до 06. 51 ошибка часта связана с тем что забиты каппы (чернила плохо уходят и остаются на башке), желательно менять их хоть иногда.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #113
Отправлено 11 марта 2022 — 11:59
Александр П
Уважаемые коллеги, кто может поделиться прошивкой головки PF-06 для плоттера Canon TX-2000. Голова встала по ошибке EC21-2F53
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #114
Отправлено 14 марта 2022 — 09:36
Александр П
Правильнее будет сказать, что у меня есть 04 голова рабочая, в нее хочется залить дамп 06 головы и попробовать ее в работе.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #115
Отправлено 07 июня 2022 — 12:24
Stasweb
Доброго времени суток форумчане! Подскажите пожалуйста распиновку подключения головки к программатору ch341a, пробовал как в первом посте но PonyProg2000 не считывает. Если есть возможность скинуть фото распиновки (подключения) программатора на почту stas . pavlov @ mail . ru. Скиньте пожалуйста, очень надо. Заранее спасибо кто откликнулся
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #116
Отправлено 08 июня 2022 — 12:24
Stasweb
Разобрался, программатор читает головку. Попробовал дамп с топика https://forum.resett…ndpost&p=408989 головка не запускается. Если есть у кого рабочий дамп дайте пожалуйста.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #117
Отправлено 12 декабря 2022 — 12:49
Dymich
Прошивал голову PF-06 разными прошивками, а все равно не меняется количество напечатанных количество точек. Где в прошивке эта информация, не понятно.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #118
Отправлено 15 марта 2023 — 23:50
overhp
Парни. Поделитесь плз прошивкой новой головы pf06.. заблокировалась голова видимо по пробегу. Печать была идеальная. Принтер видел в своей жизни только оригинал.
Попробую прошить.
- Наверх of the page up there ^
-
0
- ← Предыдущая тема
- iPF500, iPF600, iPF605, iPF610, iPF700, iPF710, iPF755, iPF6100, iPF8100
- Следующая тема →
- Вы не можете создать новую тему
- Вы не можете ответить в тему
9 человек читают эту тему
0 пользователей, 9 гостей, 0 скрытых пользователей
Came across an error condition tonight and could use some help / advice.
Summary:
Canon Pro-2000 printer. Getting a few hardware errors: EC21-2F53 and EC21-2F51. Got this after installing Canon PGY and a B PFI-1700 carts in the printer. Pulled and cleaned (gently) the head surface (a good bit of ink on the substrate plate holding the heads) and reinstalled. Still not budging. Did order a new PF-10, but hoping that there may be a few things to do in the mean time.
Detail:
Got a used Pro-2000 from a guy that was moving onto other hobbies. About 2000-ish prints (per the printer status panel). He had been using 3rd party ink refilling the PFI-1100 carts and telling the printer to ignore the chip warning. Did several sample prints and all seemed to be fine at the time. Moved the printer to my house, set it up, several 8.5×11 prints later (using the USB printing the PDI chart) showed that the printer was functional.
Weighing all the carts showed that there was some ink in all carts EXCEPT the CO tank. It was dry.
Over the past weeks I�ve been ordering and installing PFI-1700 Canon official inks and finally got the last two in today. I agitated the tanks before putting them in the printer, and loaded a 24� RC Luster roll in ready to start a few more tests (and to help flush out the old ink). That�s when the fun started.
Upon starting the printer, I got the EC21-2F51 error. So I did as instructed � printer off, waited for about 3 minutes, printer back on � same error. After a couple of other restarts, I tried to print another sample image from the USB stick and now I get the EC21-2F53 error.
I pulled the print head, gently cleaned the print head surface (not touching the print nozzle areas), inspected the metal contacts, reseated the print head and the 2F53 error now constantly appears.
Googling around and looking at the forums on DP Review, Luminous-Landscapes, and the JToolman FB group, I did not find similar hits or issues.
What I am thinking is this:
1) Did Air get in the lines from me agitating the ink and putting it in the printer and then trying to get a test print out quickly? (BTW, when I did select to �change the head�, it did an ink purge, and this did not reset the issue)
2) Given that there was non-OEM ink in the immediate reservoirs, would there have been some reactions (gelling, interactions) that may have interfered with the printhead?
3) is there any other �resuscitation� processes that I can to do clean the head, or further purge the lines?
4) is there any other service menu that I can get into that may help diagnose or reset the issue?
Any and all advice is welcomed!
Thanks in advance
Mike
bdark
•
New Member
•
Posts: 3
Canon Pro 4000 Issue
Dec 1, 2018
Over the past couple of weeks I’ve been getting a hardware error (EC21-2F51) on my 15 month old Pro 4000 about every three or four prints. Turning the printer off and then back on after a few minutes has always cleared the error. Earlier this week I called Canon and updated the printer driver to 2.04, but still got the error, so Canon sent me a new printhead. While I’ve changed many printheads in the past on my deceased ipf 8100 and 5000 printers without having to call Canon, I also wanted to change the connection from USB to ethernet, which I was not familiar with doing, so I called Canon for assistance. As I powered up the printer to replace the printhead, I got the same error again while I was on the phone with Canon. Even though I told the Canon rep that turning the printer off and back on has cleared the error in the past, I was told that it probably wouldn’t work this time. So I followed his instructions to «trick» the printer into releasing the carriage by turning on the printer and then unplugging the printer power cord just as I heard the «click» sound indicating the carriage had been released. I then proceeded to slide the printhead over and removed the old printhead. I was then instructed to plug the printer back in, power it up, and follow the instructions to install the new printhead. So far so good. The problem is that the maintenance cartridge is now full and the printhead replacement has not been completed. Before I started with the printhead replacement, the maintenance cartridge was only about 2/3 full. Now I am wondering if it is okay to turn off the printer, or if I should let it continue to run for five days while I wait for a new maintenance cartridge. I am also wondering if ink was unnecessarily wasted by «tricking» the printer into releasing the carriage in order to replace the old printhead. I’m not sure if the old printhead had filled with ink before I got the hardware error. It seems to me that I should have tried rebooting the printer before following Canon’s instructions to trick the printer in order to change the printhead. Thanks for any help or advice!
panos_m
•
Senior Member
•
Posts: 1,628
Re: Canon Pro 4000 Issue
In reply to bdark
•
Dec 2, 2018
bdark wrote:
Over the past couple of weeks I’ve been getting a hardware error (EC21-2F51) on my 15 month old Pro 4000 about every three or four prints. Turning the printer off and then back on after a few minutes has always cleared the error. Earlier this week I called Canon and updated the printer driver to 2.04, but still got the error, so Canon sent me a new printhead. While I’ve changed many printheads in the past on my deceased ipf 8100 and 5000 printers without having to call Canon, I also wanted to change the connection from USB to ethernet, which I was not familiar with doing, so I called Canon for assistance. As I powered up the printer to replace the printhead, I got the same error again while I was on the phone with Canon. Even though I told the Canon rep that turning the printer off and back on has cleared the error in the past, I was told that it probably wouldn’t work this time. So I followed his instructions to «trick» the printer into releasing the carriage by turning on the printer and then unplugging the printer power cord just as I heard the «click» sound indicating the carriage had been released. I then proceeded to slide the printhead over and removed the old printhead. I was then instructed to plug the printer back in, power it up, and follow the instructions to install the new printhead. So far so good. The problem is that the maintenance cartridge is now full and the printhead replacement has not been completed. Before I started with the printhead replacement, the maintenance cartridge was only about 2/3 full. Now I am wondering if it is okay to turn off the printer, or if I should let it continue to run for five days while I wait for a new maintenance cartridge. I am also wondering if ink was unnecessarily wasted by «tricking» the printer into releasing the carriage in order to replace the old printhead. I’m not sure if the old printhead had filled with ink before I got the hardware error. It seems to me that I should have tried rebooting the printer before following Canon’s instructions to trick the printer in order to change the printhead. Thanks for any help or advice!
I first searched for the error code and I found this:
https://printcopy.info/?l=en&mod=erc&brand=Canon&model=iPF%20PRO%204000&code=EC21%202F51
I have to note that the procedure you followed to change the printhead seems unorthodox when there are clear instructions in the manual of how has to be done. Also there is a notice in the manual about the maintenance cartridge. It has to have enough capacity before changing the printhead:
https://ugp01.c-ij.com/ij/webmanual/Manual/All/PRO-4000/EN/LBGB/tp000140.html
But probably the Canon rep knows better. You should ask him what is better to do in your situation.
— hide signature —
Panagiotis
Thanks for the reminder
In reply to bdark
•
Dec 2, 2018
Sorry you are having these woes.
My PRO-4000 has been running for eight months. I print only once or twice a week. If I’m going through an extended period of not doing any print jobs, I always print a nozzle check pattern once a week.
I’m assuming that you do not have an extended service plan in place. I’ll take your post as a reminder to purchase one this week. Expensive, but, I see it as necessary.
Good luck with your printhead issue. Hopefully, you’ll have it fixed soon. It’s a great printer.
https://www.bhphotovideo.com/c/product/1260840-REG/canon_1708b480aa_2_year_ecarepak_extended_service.html
Canon EOS 5D Mark II
Canon EOS 5D Mark IV
Epson Stylus Pro 3880
+3 more
OP
bdark
•
New Member
•
Posts: 3
Re: Canon Pro 4000 Issue
In reply to panos_m
•
Dec 3, 2018
panos_m wrote:
bdark wrote:
Over the past couple of weeks I’ve been getting a hardware error (EC21-2F51) on my 15 month old Pro 4000 about every three or four prints. Turning the printer off and then back on after a few minutes has always cleared the error. Earlier this week I called Canon and updated the printer driver to 2.04, but still got the error, so Canon sent me a new printhead. While I’ve changed many printheads in the past on my deceased ipf 8100 and 5000 printers without having to call Canon, I also wanted to change the connection from USB to ethernet, which I was not familiar with doing, so I called Canon for assistance. As I powered up the printer to replace the printhead, I got the same error again while I was on the phone with Canon. Even though I told the Canon rep that turning the printer off and back on has cleared the error in the past, I was told that it probably wouldn’t work this time. So I followed his instructions to «trick» the printer into releasing the carriage by turning on the printer and then unplugging the printer power cord just as I heard the «click» sound indicating the carriage had been released. I then proceeded to slide the printhead over and removed the old printhead. I was then instructed to plug the printer back in, power it up, and follow the instructions to install the new printhead. So far so good. The problem is that the maintenance cartridge is now full and the printhead replacement has not been completed. Before I started with the printhead replacement, the maintenance cartridge was only about 2/3 full. Now I am wondering if it is okay to turn off the printer, or if I should let it continue to run for five days while I wait for a new maintenance cartridge. I am also wondering if ink was unnecessarily wasted by «tricking» the printer into releasing the carriage in order to replace the old printhead. I’m not sure if the old printhead had filled with ink before I got the hardware error. It seems to me that I should have tried rebooting the printer before following Canon’s instructions to trick the printer in order to change the printhead. Thanks for any help or advice!
I first searched for the error code and I found this:
https://printcopy.info/?l=en&mod=erc&brand=Canon&model=iPF%20PRO%204000&code=EC21%202F51
I have to note that the procedure you followed to change the printhead seems unorthodox when there are clear instructions in the manual of how has to be done. Also there is a notice in the manual about the maintenance cartridge. It has to have enough capacity before changing the printhead:
https://ugp01.c-ij.com/ij/webmanual/Manual/All/PRO-4000/EN/LBGB/tp000140.html
But probably the Canon rep knows better. You should ask him what is better to do in your situation.
Thanks for your reply. Yes, the first time the printer gave me the error code, I searched it and found the same information you did about three weeks ago. I continued to print because rebooting always cleared the error. When it became more frequent, I called Canon. I know the error is a VH leak, which turns out to be an electrical leak, not an ink leak, according to the Canon rep that I spoke to on 11/21. At that time I updated the driver, and hoped that it would resolve the problem. Then, when I started to print on 11/27, I got the error again and called Canon. I’ve slept a few times since then, but I think I remember being told that the printer has a vacuum system that drains the printhead when a new one is installed. Can anyone with a Pro- series printer verify that? I do know that it drains to some degree every time it powers off, because when it powers on, the display indicates that adjustments are made and then the printhead fills with ink. Anyway, Canon overnighted a new printhead, so when the new cat 6 cable arrived on Friday, I decided to call Canon again to get some assistance in changing my USB connection to network. The rest of that conversation was explained in my first post, so I’ll not go through that again. And yes, I’m sure a Canon rep will know better. Unfortunately, they are closed on the weekend, but I will be calling first thing tomorrow. I’m just trying to reach out to anyone who might own a Pro series printer that has replaced a printhead (the orthodox way). Any personal observations pertaining to ink consumption or maintenance cartridge usage associated with a printhead replacement would be appreciated!
OP
bdark
•
New Member
•
Posts: 3
Re: Thanks for the reminder
DotCom Editor wrote:
Sorry you are having these woes.
My PRO-4000 has been running for eight months. I print only once or twice a week. If I’m going through an extended period of not doing any print jobs, I always print a nozzle check pattern once a week.
I’m assuming that you do not have an extended service plan in place. I’ll take your post as a reminder to purchase one this week. Expensive, but, I see it as necessary.
Good luck with your printhead issue. Hopefully, you’ll have it fixed soon. It’s a great printer.
https://www.bhphotovideo.com/c/product/1260840-REG/canon_1708b480aa_2_year_ecarepak_extended_service.html
Thanks, I appreciate your reply. Yes, it has been a great printer, and Canon’s technical support team has always been top notch. I was very grateful to them for having overnighted a new printhead at no cost, with mine being 3 months out of warranty, technically. Having owned several Canon large format printers over the last 12 years, I can’t say enough good things about their support team.
I don’t do a lot of printing either, and should be printing a nozzle check weekly as well. Thank you for the reminder!
Keyboard shortcuts:
FForum
MMy threads
Latest sample galleries
Latest in-depth reviews
The Fujifilm X-T5 is the company’s latest classically-styled APS-C mirrorless camera. It gains the 40MP sensor and AF system from the X-H2 but in a body with a more stills-focused slant. We’ve been putting it through its paces.
We’re Noct messing around with this review.
Adobe Photoshop and Lightroom impress in a lot of ways, but their noise reduction lags the competition and their lens corrections lack a real-world basis. DxO PureRAW 3 aims to come to their rescue without totally reinventing your workflow!
The Sony ZV-E1 is the company’s latest vlogging-focused camera: a full-frame mirrorless camera based the FX3/a7S III sensor, aimed at YouTubers and ‘creators’ looking to go pro.
The Sony ZV-E1 is a full frame camera targeting YouTubers. Chris and Jordan are Youtubers, what do they think?
Latest buying guides
Above $2500 cameras tend to become increasingly specialized, making it difficult to select a ‘best’ option. We case our eye over the options costing more than $2500 but less than $4000, to find the best all-rounder.
There are a lot of photo/video cameras that have found a role as B-cameras on professional film productions or even A-cameras for amateur and independent productions. We’ve combed through the options and selected our two favorite cameras in this class.
What’s the best camera for around $2000? These capable cameras should be solid and well-built, have both the speed and focus to capture fast action and offer professional-level image quality. In this buying guide we’ve rounded up all the current interchangeable lens cameras costing around $2000 and recommended the best.
Family moments are precious and sometimes you want to capture that time spent with loved ones or friends in better quality than your phone can manage. We’ve selected a group of cameras that are easy to keep with you, and that can adapt to take photos wherever and whenever something memorable happens.
What’s the best camera for shooting sports and action? Fast continuous shooting, reliable autofocus and great battery life are just three of the most important factors. In this buying guide we’ve rounded-up several great cameras for shooting sports and action, and recommended the best.
Thank you for your quick reply.
I forgot to mention. My custommer used compatible cartridges because every time he started the printer and every print job, a lot of ink was consumed by the cleaning process he did every time. I hope the compatible ink is not the cause of the error.
Did your printer have print quality issues before?
Now the print head is so clogged because in service mode, print nozzle check was only in black and red.
I’m glad everything’s fine with your printer.
Good luck!
Как сбросить памперс Canon TM-200 видео инструкция
Как войти в сервес меню на Canon TM-200
Прописываем таблетку от жадности: продажа пластиковой коробочки (mc-31) за почти 6тр. это вверх жадности со стороны Canon.
Просто сбрасываем уровень через меню, через 2-3 сброса, промываем коробку от остатков чернил.
1. Зажимаем нижнюю левую четверть экрана.
2. Не отпуская экран нажимаем и держим питание.
3. После появления надписи CANON, не отпуская кнопки питания, нажимаем по очереди внизу справа экрана — вверху слева экрана — вверху справа экрана и отпускаем кнопку питания.
4. Индикатор загорается оранжевым цветом — вы попали в сервисное меню..
Как сбросить «памперс» Canon TM-200
Эта инструкция для пользователей, кому нужна не залповая работа начальных A1 моделей от кэнон, а в приоритете сохранение работоспособности печатающей головки на срок 2-3 года. Стоить иметь в виду, что сбрасывая «памперс» через меню, или отключая слежение чернил, вы запускается отложенный процесс блокировки ПГ.
После отключения слежения, или программного сброса памперса, система пристально следит за встроенным тестом ПГ, и, при определённом пороговом значении, блокирует вполне рабочую печатающую головку.
Если у вас эпизодическая печать малых объёмов, используйте одноразовые чипы для памперса и картриджей. Наш опыт показывает, что принтеры IPF серии, которые использовались эпизодически, отлично печатали при использовании одноразовых чипов более 3 лет. И сразу же заблокировали вполне рабочие ПГ при смене чипов на пустые и отключении уровня чернил.
resetter для печатающих головок pf-03 и памперса
Рвем китай, создаем рессетер вместе
| Сообщение #101
Отправлено 08 февраля 2020 — 19:09
Всем привет, задаром отдали несколько динозавров ipf710 с PF-03, есть желание перешить голову, вопрос! Есть ли у кого прошивка головы PF-03?
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #102
Отправлено 15 марта 2020 — 20:43
Turbo_spb
Если кому интересно.
Прошиваю головы PF-03 и PF-04 — 800руб.
Диагностика ПГ (тест на КЗ по дюзам) — 500 руб.
Промывка щадящая для добавления в чернила (1л) — 1000 руб.
кому интересно пишите на WhatsApp 8951бб995O5
Санкт-Петербург
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #103
Отправлено 14 декабря 2020 — 16:58
csv979
ошибка 2f51 HV leak (ipf670)
первая голова проработала около 2 лет выдала ошибку 2f51, перепрошить получилось но не помогло, сразу выдовал ошибку не делая никакого теста дюз или очистку, поменял… через год таже ситуация… прочитал на какойта зарубежный форум про солвентых принтеров мимаки кажется что хв леак из за некачественных чернил бывает часто лечится хорошей промывкой. никакой специальной промывки под рукой небыло прочисли средством дезинфекций спиртом воняет сильно (ковид все же) и обычном шприцом примерно по 10-15 мл/цв. поставил принер начал качать обратно чернила в голову минут 10 чистил проверял дюзы и вуаля… тест дюз идеален… первая голова простояла год но после прочистки тоже заработала так что 2f51 может еще не приговор головке
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #104
Отправлено 22 декабря 2020 — 13:27
Robinzon54
2F51 не приговор ни разу, но!!! Надо снять и промыть а не гонять в плоттере очистку, иначе труп — забитые дюзы не выпускают краску, голова температурная т.е. внутри нагревы, и получаем высокую температуру внутри головы и следствие пробой и сгоревшая ПГ….
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #105
Отправлено 10 февраля 2021 — 04:44
Robinzon54
В теме не раз мелькали вопросы «после прошивки ПГ плоттер выдает что ПГ не найдена, хотя s/n в сервис меню он ее видит, пробоя нет», кто-то нашел причину данной проблемы и решение?
вчера столкнулся с тем же вопросом, прошивки пробовал разные. В чем может быть причина?
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #106
Отправлено 10 февраля 2021 — 14:24
Robinzon54
Причину нашел самостоятельно….над устранением еще кумекаю…
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #107
Отправлено 11 февраля 2021 — 12:54
christian
Подскажите, что с этим делать? Замена ПГ?
Прочистка не помогла.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #108
Отправлено 12 февраля 2021 — 17:57
Robinzon54
Встроенная и не поможет, только снимать, нежно мыть, а потом прошивать, НО быть готовым к замене, так как может и это не помочь, а 770й еще по отзывам к шитым головам не очень хорошо относится.
Показания термистров какие? Сервисное меню — function — head chk — temp
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #109
Отправлено 15 февраля 2021 — 09:28
christian
25 25 25 T 25
25 25 25 t 26
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #110
Отправлено 19 февраля 2021 — 06:51
Robinzon54
Показания термистров в норме, подгарания по тестам тоже не видно, теоритически промывка со снятием должна помочь, но тут есть другой ньюанс, шанс что плоттер при снятии запишет голову как снятую и не примет её назад присутствует.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #111
Отправлено 16 февраля 2022 — 21:24
romanipk
Всем доброго времени суток.
У кого есть дамп прошивки головки PF-06 &
У меня ошибка головки EC21-2F53? ,было пару раз EC21-2F51
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #112
Отправлено 06 марта 2022 — 18:17
Robinzon54
у меня есть все дампы, от 03, до 06. 51 ошибка часта связана с тем что забиты каппы (чернила плохо уходят и остаются на башке), желательно менять их хоть иногда.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #113
Отправлено 11 марта 2022 — 11:59
Александр П
Уважаемые коллеги, кто может поделиться прошивкой головки PF-06 для плоттера Canon TX-2000. Голова встала по ошибке EC21-2F53
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #114
Отправлено 14 марта 2022 — 09:36
Александр П
Правильнее будет сказать, что у меня есть 04 голова рабочая, в нее хочется залить дамп 06 головы и попробовать ее в работе.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #115
Отправлено 07 июня 2022 — 12:24
Stasweb
Доброго времени суток форумчане! Подскажите пожалуйста распиновку подключения головки к программатору ch341a, пробовал как в первом посте но PonyProg2000 не считывает. Если есть возможность скинуть фото распиновки (подключения) программатора на почту stas . pavlov @ mail . ru. Скиньте пожалуйста, очень надо. Заранее спасибо кто откликнулся
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #116
Отправлено 08 июня 2022 — 12:24
Stasweb
Разобрался, программатор читает головку. Попробовал дамп с топика https://forum.resett…ndpost&p=408989 головка не запускается. Если есть у кого рабочий дамп дайте пожалуйста.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #117
Отправлено 12 декабря 2022 — 12:49
Dymich
Прошивал голову PF-06 разными прошивками, а все равно не меняется количество напечатанных количество точек. Где в прошивке эта информация, не понятно.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #118
Отправлено 15 марта 2023 — 23:50
overhp
Парни. Поделитесь плз прошивкой новой головы pf06.. заблокировалась голова видимо по пробегу. Печать была идеальная. Принтер видел в своей жизни только оригинал.
Попробую прошить.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #119
Отправлено 14 мая 2023 — 14:45
isw10183
Поделитесь плиз дампом PF-06
- Наверх of the page up there ^
-
0
- ← Предыдущая тема
- iPF500, iPF600, iPF605, iPF610, iPF700, iPF710, iPF755, iPF6100, iPF8100
- Следующая тема →
- Вы не можете создать новую тему
- Вы не можете ответить в тему
1 человек читают эту тему
0 пользователей, 1 гостей, 0 скрытых пользователей
Список кодов поддержки для ошибок
- Код поддержки:
Коды поддержки отображаются на ПК при возникновении ошибки.
Коды поддержки являются идентификационными номерами ошибок, которые появляются вместе с сообщениями об ошибках.
При возникновении ошибки проверьте код поддержки и следуйте инструкциям для решения проблемы.
Отображающийся код ошибки
-
От 1000 до 1ZZZ
1005
100A
1012
1021
1024
1041
1051
1052
1054
1055
1056
1057
1058
1061
1200
1201
1210
1213
1214
1300
1306
1317
1322
1323
1324
1401
1403
1408
1409
140A
140B
140C
140F
1468
1477
1478
1480
1481
1485
1492
1494
1495
1500
1551
1552
1570
1571
1660
168B
1720
1721
1722
1730
1731
1752
1753
1756
1757
-
От 2000 до 2ZZZ
2130
2131
2132
-
От 3000 до 3ZZZ
3000
3001
3200
3201
3250
3300
3301
3302
3303
3304
3306
3311
3312
3313
3314
3315
3316
3317
3331
3332
3333
3337
3340
3341
3414
3415
3416
3417
3418
3419
3420
3421
3422
3423
3424
3448
-
От 4000 до 4ZZZ
4111
4113
4114
4115
4116
4117
4801
4803
4905
4910
4911
4913
4920
4931
4932
4933
4934
4935
4937
4950
4951
4952
4953
4954
4955
4956
4957
-
От 5000 до 5ZZZ
5106
5200
5B16
5B20
5B21
5C00
-
От 6000 до 6ZZZ
6502
6700
6702
6820
6900
6901
6902
6910
6911
6920
6921
6930
6931
6932
6933
6940
6941
6942
6943
6944
6945
6946
-
От 7000 до 7ZZZ
7050
7051
7052
-
От 8000 до 8ZZZ
8200
-
От 9000 до 9ZZZ
9000
9110
-
От A000 до ZZZZ
B20A
B510
Thanks: 0
Likes: 0
Dislikes: 0
-
05-13-2022
#1
Technician
- Rep Power
- 21
EC21-2F51 error on Canon 4000 (imagePROGRAF PRO-4000)
Is there anything I can do first to avoid buying a new printhead?
So, I use a Canon 4000 at a maker space and I came in this morning to find it had an un-numbered error on the screen. It said there was an internal error and that I should shut it off and restart. However it didn’t respond to the power button or any buttons near the screen and the touchscreen itself didn’t respond to my touch. I unplugged the machine and waited about a minute to restart.
It went through some weird fast slapping noises and other strange sounds I’ve never heard, along with the regular wooshing…about two long cycles… claiming to be preparing the printhead, only to serve me in the end that same error from before. Only this time there was a history button which I could touch. There were «hardware» errors and «recoverable» errors. The hardware error was a list of four EC21-2F51 (4801) errors and the 5th error was EC21-2F53 (1478).
Basic high level Googling came up with Canon’s regular response that it might be a printhead issue and to call them to diagnose. The maker space captain called Canon and they said it’s most likely a printhead that needs replacing.
I own a bunch of large format printers already that have hit hardware errors I have yet to fix (Canon 8300, Epson 9890, 7900 and 4880). I managed to save the 9890 and extend its life 18 months a few years back so I’m aware that sometimes there are some deeper more «lower level» things we regular folks can do to resurrect our printers. I’m hoping maybe someone has some advice besides just getting the new printhead.
Thoughts?
-
06-24-2022
#2
Trusted Tech
50+ Posts
- Rep Power
- 17
Re: EC21-2F51 error on Canon 4000 (imagePROGRAF PRO-4000)
Hi there,
These errors are normally indicative of the print head, yes. However, updating your firmware may resolve this issue but you will have to get a technician in to do this otherwise you may not get any help should something go wrong.
Most likely it is your print head unfortunately
-
06-28-2022
#3
Re: EC21-2F51 error on Canon 4000 (imagePROGRAF PRO-4000)
Ink in the tubes going to the printhead?
Tags for this Thread
Bookmarks
Bookmarks
Posting Permissions
- You may not post new threads
- You may not post replies
- You may not post attachments
- You may not edit your posts
- BB code is On
- Smilies are On
- [IMG] code is On
- [VIDEO] code is On
- HTML code is Off
Forum Rules
resetter для печатающих головок pf-03 и памперса
Рвем китай, создаем рессетер вместе
| Сообщение #101
Отправлено 08 февраля 2020 — 19:09
Всем привет, задаром отдали несколько динозавров ipf710 с PF-03, есть желание перешить голову, вопрос! Есть ли у кого прошивка головы PF-03?
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #102
Отправлено 15 марта 2020 — 20:43
Turbo_spb
Если кому интересно.
Прошиваю головы PF-03 и PF-04 — 800руб.
Диагностика ПГ (тест на КЗ по дюзам) — 500 руб.
Промывка щадящая для добавления в чернила (1л) — 1000 руб.
кому интересно пишите на WhatsApp 8951бб995O5
Санкт-Петербург
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #103
Отправлено 14 декабря 2020 — 16:58
csv979
ошибка 2f51 HV leak (ipf670)
первая голова проработала около 2 лет выдала ошибку 2f51, перепрошить получилось но не помогло, сразу выдовал ошибку не делая никакого теста дюз или очистку, поменял… через год таже ситуация… прочитал на какойта зарубежный форум про солвентых принтеров мимаки кажется что хв леак из за некачественных чернил бывает часто лечится хорошей промывкой. никакой специальной промывки под рукой небыло прочисли средством дезинфекций спиртом воняет сильно (ковид все же) и обычном шприцом примерно по 10-15 мл/цв. поставил принер начал качать обратно чернила в голову минут 10 чистил проверял дюзы и вуаля… тест дюз идеален… первая голова простояла год но после прочистки тоже заработала так что 2f51 может еще не приговор головке
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #104
Отправлено 22 декабря 2020 — 13:27
Robinzon54
2F51 не приговор ни разу, но!!! Надо снять и промыть а не гонять в плоттере очистку, иначе труп — забитые дюзы не выпускают краску, голова температурная т.е. внутри нагревы, и получаем высокую температуру внутри головы и следствие пробой и сгоревшая ПГ….
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #105
Отправлено 10 февраля 2021 — 04:44
Robinzon54
В теме не раз мелькали вопросы «после прошивки ПГ плоттер выдает что ПГ не найдена, хотя s/n в сервис меню он ее видит, пробоя нет», кто-то нашел причину данной проблемы и решение?
вчера столкнулся с тем же вопросом, прошивки пробовал разные. В чем может быть причина?
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #106
Отправлено 10 февраля 2021 — 14:24
Robinzon54
Причину нашел самостоятельно….над устранением еще кумекаю…
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #107
Отправлено 11 февраля 2021 — 12:54
christian
Подскажите, что с этим делать? Замена ПГ?
Прочистка не помогла.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #108
Отправлено 12 февраля 2021 — 17:57
Robinzon54
Встроенная и не поможет, только снимать, нежно мыть, а потом прошивать, НО быть готовым к замене, так как может и это не помочь, а 770й еще по отзывам к шитым головам не очень хорошо относится.
Показания термистров какие? Сервисное меню — function — head chk — temp
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #109
Отправлено 15 февраля 2021 — 09:28
christian
25 25 25 T 25
25 25 25 t 26
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #110
Отправлено 19 февраля 2021 — 06:51
Robinzon54
Показания термистров в норме, подгарания по тестам тоже не видно, теоритически промывка со снятием должна помочь, но тут есть другой ньюанс, шанс что плоттер при снятии запишет голову как снятую и не примет её назад присутствует.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #111
Отправлено 16 февраля 2022 — 21:24
romanipk
Всем доброго времени суток.
У кого есть дамп прошивки головки PF-06 &
У меня ошибка головки EC21-2F53? ,было пару раз EC21-2F51
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #112
Отправлено 06 марта 2022 — 18:17
Robinzon54
у меня есть все дампы, от 03, до 06. 51 ошибка часта связана с тем что забиты каппы (чернила плохо уходят и остаются на башке), желательно менять их хоть иногда.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #113
Отправлено 11 марта 2022 — 11:59
Александр П
Уважаемые коллеги, кто может поделиться прошивкой головки PF-06 для плоттера Canon TX-2000. Голова встала по ошибке EC21-2F53
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #114
Отправлено 14 марта 2022 — 09:36
Александр П
Правильнее будет сказать, что у меня есть 04 голова рабочая, в нее хочется залить дамп 06 головы и попробовать ее в работе.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #115
Отправлено 07 июня 2022 — 12:24
Stasweb
Доброго времени суток форумчане! Подскажите пожалуйста распиновку подключения головки к программатору ch341a, пробовал как в первом посте но PonyProg2000 не считывает. Если есть возможность скинуть фото распиновки (подключения) программатора на почту stas . pavlov @ mail . ru. Скиньте пожалуйста, очень надо. Заранее спасибо кто откликнулся
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #116
Отправлено 08 июня 2022 — 12:24
Stasweb
Разобрался, программатор читает головку. Попробовал дамп с топика https://forum.resett…ndpost&p=408989 головка не запускается. Если есть у кого рабочий дамп дайте пожалуйста.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #117
Отправлено 12 декабря 2022 — 12:49
Dymich
Прошивал голову PF-06 разными прошивками, а все равно не меняется количество напечатанных количество точек. Где в прошивке эта информация, не понятно.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #118
Отправлено 15 марта 2023 — 23:50
overhp
Парни. Поделитесь плз прошивкой новой головы pf06.. заблокировалась голова видимо по пробегу. Печать была идеальная. Принтер видел в своей жизни только оригинал.
Попробую прошить.
- Наверх of the page up there ^
-
0
| Сообщение #119
Отправлено 14 мая 2023 — 14:45
isw10183
Поделитесь плиз дампом PF-06
- Наверх of the page up there ^
-
0
- ← Предыдущая тема
- iPF500, iPF600, iPF605, iPF610, iPF700, iPF710, iPF755, iPF6100, iPF8100
- Следующая тема →
- Вы не можете создать новую тему
- Вы не можете ответить в тему
6 человек читают эту тему
0 пользователей, 6 гостей, 0 скрытых пользователей
Скачать обновленную версию бесплатной программы PrintHelp 2023, купить Код Сброса —
Наш принтер CANON TM-300 прошёл небольшой пробег, эксплуатировался бережно, по долгу не простаивал без работы, а так же использовались только оригинальные чернила.
И вот беда пришла откуда её не ждали, в феврале 2023 года стала появляться ошибки EC21-2F50 и другие, которые ссылались на замену печатающей головки.
Но после ошибки EC21-2F51 – принтер встал колом, не помогли даже устройства обнуления пробега и прошивки печатающей головки, не перезагрузка принтера и даже не помогло отключение принтера из сети питания и простоя в течении 7-10 дней. Ошибка была сразу после включения и не давала печатать совсем.
Кому интересно почему возникает ошибка и из-за чего это может быть, я заметил что при печати на бумаге шириной 297 мм печатающая головка чаще выдавала ошибки, а вот на бумаге 914 мм при полной ширине печати – ошибки возникали меньше.
На всемирно известном китайском сайте была найдена головка за 9401,18 рублей, но на момент покупки головки в феврале 2023 года отзывов у данного товара не было, что ж, пришлось рискнуть и….
Получить посылку на 7 дней раньше установленного срока доставки!
На этом приятные моменты закончились.
После получения посылки через постомат я сразу стал снимать полное и детальное видео с распаковкой, что бы в случае чего вернуть деньги за бракованный товар.
И это было сделано не зря. После осмотра внешнего поверхностного вида посылки я её открыл, и тут всё оказалось достаточно плохо:
1. Печатающая головка не была упакована в пупырчатую плёнку.
2. Печатающая головка оказалась б/у или восстановленной или же вообще просто израсходованной. Из неё вытекала краска, были повреждены защитные оранжевые заглушечки-крышечки.
Надежды на работоспособную головку улетучились моментально.
Осталось только установить печатающую головку в принтер и доконца убедиться в этом.
Так и сделали, перед заменой ПГ принтер CANON TM-300 долго поглощал чернила (сливал в памперс – он же контейнер отработанных чернил – он же: абсорбирующий картридж CANON MC-31). После этого подъехала каретка для замены печатающей головки и была установлена китайская головка, но после этого принтер выдал ошибку: Невозможно правильно определить печатающую головку. Откройте верхнюю крышку и установите подходящую печатающую головку.
Далее снова вытащили китайскую головку, проверили, осмотрели и снова попробовали поставить в принтер. Ошибка повторилась.
Был открыт спор по возврату денежной суммы в полном объёме а это 9400 рублей (на момент покупки). Спор прошёл и деньги вернули. Но к тому времени уже появились негативные отзывы, таких же покупателей которые попались на фишинг данного продавца. Но всё прошло успешно. Поэтому важно снимать полное видео распаковки товара любой дорогостоящей посылки с нуля, то есть внешний осмотр, демонстрация ваших контактных данных, трек-номер которые указаны на бирке или наклейке на посылке. Я записал вам детальное видео, вы сможете увидеть ниже.
А решение проблемы было достигнуто только путём покупки оригинальной печатающей головки через известные маркетплейсы, а так же вы сможете выбрать сами подходящий вам вариант покупки или заказа с гарантией установки сервисным инженером, а так же ещё при замене печатающей головки рекомендуют заменить сервисный картридж – он же CANON MC-31 – что бы ваш принтер проходил ещё не одну сотню квадратных метров.
Оригинальная головка CANON PF-06 встала в принтер без танцев с бубном и без лишних заморочек.
Вывод: Как бы вам не хотелось сэкономить и обойти хитрых “заботливых” менеджеров кэнона и другой техники, которые ВОЗМОЖНО специально устанавливают лимиты на пробеги или временное использование принтера, увы, можно влететь ещё и на недобросовестных продавцов и инженеров, которые могут вам помочь только временно устранить ошибку, но не излечить принтер совсем. И всё же нам помогла только замена печатающей головки на новую и оригинальную, да, дорого – а что поделать?
Всем удачных решений ваших ситуаций.