C1a16 ошибка infiniti

Я езжу на Nissan Qashqai (2G)

Такая же ошибка у меня, плюс выскакивает табло датчик не доступен, загрязнён. Уже год с этой ошибкой езжу. В городе работает при езде от 5 минут до 10, потом ошибка. Ездил к офицалам, просил 5 раз откалибровать датчик, в итоге с Европы прислали прошивку, залили они заново прошивку и ничего. Сейчас вот ищу может кто в РБ сможет его сделать, так как офицалы тупые.

Мы сделали сброс, вроде пока не глючит. Сегодня снег был, выскочил только что загрязнён датчик. Почистил я рукой бампер с права и прошло

Я езжу на Nissan Qashqai (2G)

Если вы имеете ввиду сброс ошибки, то ничего это не помогает. Уже вымыто под капотом, как у кота яйца. Датчик чистый, машина чистая. А Новый датчик, цена 320$. Просто его надо правильно откалибровать, так как езжу когда он работает, между машинами, он начинает пищать, но экспериментировать не буду, в машину в зад заезжать, мало ли не сработает))

В моём случи пока что после сброса не выскакивает. Пока что работает. И только один раз выскочил грязный датчик. А той красной полосе не было и не пищит при езде ниже 20. Как раньше я написал

У кузины есть аппарат какой то бош. Он делал


Xakei

А как сделали сброс?

У кузины есть аппарат какой то бош. Он делал

Просто сбросил ошибку и все?

Сейчас уже не скажу точно. Но по кашкаю если точно помню, прошла ошибка. Так как мы потом в Ниццу ездили и вроде не было больше

Похоже что это калибруется

Буду смотреть. По гарантии спросил я. Сказали так как ошибка не постоянная приходите пока перестанет работать. Так как сложно поймать ошибку

Нужно калибровать передний радар. У меня последняя запись в бж

Спасибо. Сейчас прочту. У Вас так же выскакивало передняя помеха?

И это началось после сильного дождя. В день покупки не было. Катался почти час. Попробую смотреть Позже.

Может на радар гамна налипло просто ?)

Радар это одно из паркерингсеннсоров?

Радар за эмблемой Ниссан.

Я его своими руками ставил, а вы мне будете рассказывать. За эмблемой он стал с какого то года. Там где значек залит в прозрачный пластик

SERVICE BULLETIN

Classification: Reference: Date:
EL15-032b NTB15-099b September 6, 2016

This bulletin has been amended. The APPLIED VEHICLES section has been revised, a photo has been added to page 4, and ICC/distance sensor location information for Maxima and Rogue has been adjusted. No other changes have been made. Please discard previous versions of this bulletin.

APPLIED VEHICLES: 2016 Altima (L33)
2016 Maxima (A36)
2015-2016 Murano (Z52)
2016 Murano Hybrid (Z52)
2015-2016 Rogue (T32)
2016 Sentra (B17)

SERVICE INFORMATION

As part of the diagnosis for DTC C1A16 (RADAR BLOCKED) that is stored in an APPLIED VEHICLE, be sure to check the following:

  • Check the ICC/distance sensor lens or the bumper fascia in front of the sensor (see pages 2, 3, and 4). Remove any obstructions, including any clear bra or film, and clean off any stains (mud, dirt, road debris, dirty rain water, etc.), and then verify proper system operation.

As part of the diagnosis for DTC C1A12 (LASER BEAM OFFCNTR) that is stored in an APPLIED VEHICLE, be sure to check the following:

  • Inspect the bumper fascia in the area in front of the ICC/distance sensor (see pages 2, 3, and 4).
  • Check for stains and/or physical damage (for example, mud/dirt, road debris, dirty rain water, scrapes, punctures, misshapen surface).
  • If there is physical damage but not severe, clean the area in front of the ICC/distance sensor, perform an ICC/distance sensor alignment using CONSULT-III plus (C-III plus), and then verify proper system operation.
  • If an ICC/distance sensor alignment is not successful, inspect the ICC/distance sensor bracket for damage (see page 5).
    • If damaged, replace the ICC/distance sensor bracket, and then perform an ICC/distance sensor alignment again.

If the above information does not resolve the issue for either DTC, refer to the Electronic Service Manual (ESM), section CCS-Cruise Control System or DAS-Driver Assistance System (as it applies), for diagnosis of the stored DTC(s).

NOTE: The Nissan New Vehicle Limited Warranty does not cover incidents due to lack of vehicle maintenance and/or physical damage. Refer to the Nissan Assurance Products Resource Manual (APRM) for guidelines on warranty coverage. The vehicle owner’s manual contains the complete details regarding the limited warranty.

Location of ICC/distance sensor

Location of ICC/distance sensor

Location of ICC/distance sensor

Example of ICC/distance sensor bracket


NTB15-099b

https://www.nhtsa.gov/recalls?nhtsaId=10091586

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/SB-10091586-2280.pdf

NTB15-099b


SaleBestseller No. 1

Car Code Reader CGSULIT SC301 OBD2 Scanner with Smog Check & Check Engine Light Reset, Read/Clear Error Code, Live Data, DTC Lookup, On-Board Monitor Test, Diagnostic Scan Tool for All Cars After 1996

Car Code Reader CGSULIT SC301 OBD2 Scanner with Smog Check & Check Engine Light Reset, Read/Clear Error Code, Live Data, DTC Lookup, On-Board Monitor Test, Diagnostic Scan Tool for All Cars After 1996

  • 【Enhanced OBDII Service Modes】SC301 OBD2 scanner diagnostic tool enables you to reset check e-ngine light(CEL), locate bad O2 sensors, EVAP leak test, access engine status, reset monitors, retrieve vehicle’s VIN, read/reset fault codes, etc. Plug and play, no batteries, located your car’s problems in minutes. Note: Please fix the issue first, and then clear codes, otherwise, the OBD scanner won’t clear codes successfully. Gifts for Dad
  • 【One Click I/M Readiness】+【Help Pass S-mog Check】SC301 car scanner monitors the engine-related systems’ status, to check if your car is ready for the s-mog test, such as Misfire, Fuel, CCM, EVAP System, etc. Help you pass the s-mog check easily, and save your money for paying fine tickets. A Green-Yellow-Red light and the speaker will indicate the readiness status
  • 【Built-in 10,000+ DTC Lookup Library】+【»?» Button Offer Accurate Advice 】SC301 check engine light code reader with reset has a unique «?» button. SC301 scan tool not only shows DTC definition but also offers helpful tips to deal with DTCs by pressing the «?» button. No need to Google why your vehicle’s CEL comes on and what the DTC codes mean
  • 【Accurate Live Data Streams】+【Record/Playback/Print Data】Not only can you view the live data but you can record it during the road test to find a problem and then playback/print the data. Live data can be displayed via graphs like you can see if the vehicle is running rich or lean with a fuel trim running lean
  • 【99% of Vehicle Compatibility】+【Supports 10 Languages】SC301 check engine code reader work on most 1996 and newer American/European/Asian car with standard OBD2/EOBD protocols: KWP2000, ISO9141, J1850 VPW, J1850 PWM, CAN. Supports English, Spanish, French, German, Italian, Portuguese, Sweden, Hungarian, Russian, and Dutch

Bestseller No. 2

ANCEL AD310 Classic Enhanced Universal OBD II Scanner Car Engine Fault Code Reader CAN Diagnostic Scan Tool-Black

ANCEL AD310 Classic Enhanced Universal OBD II Scanner Car Engine Fault Code Reader CAN Diagnostic Scan Tool-Black

  • CEL Doctor: The ANCEL AD310 is one of the best-selling OBD II scanners on the market and is recommended by Scotty Kilmer, a YouTuber and auto mechanic. It can easily determine the cause of the check engine light coming on, quickly read and clear diagnostic trouble codes, read live data & hard memory data, view freeze frame, I/M monitor readiness and collect vehicle information. Instead of taking car to mechanic shop, you can use it to check the trouble code and show code definition by yourself.
  • Sturdy and Compact: Equipped with a 2.5 foot cable made of very thick, flexible insulation. It is important to have a sturdy scanner as it can easily fall to the ground when working in a car. The AD310 OBD2 scanner is a well-constructed device with a sleek design. It weighs 12 ounces and measures 8.9 x 6.9 x 1.4 inches. Thanks to its compact design and light weight, transporting the device is not a problem. The buttons are clearly labelled and the screen is large and displays results clearly.
  • Accurate Fast and Easy to Use: The AD310 scanner can help you or your mechanic understand if your car is in good condition, provides exceptionally accurate and fast results, reads and clears engine trouble codes in seconds. If you want to find out the cause of the check engine light, this device will let you know immediately and fix the problem right away without any car knowledge. No need for batteries or a charger, get power directly from the OBDII Data Link Connector in your vehicle.
  • OBDII Protocols and Car Compatibility: Many cheap scan tools do not really support all OBD2 protocols. This is not the case with the AD310 scanner as it can support all OBDII protocols such as KWP2000, J1850 VPW, ISO9141, J1850 PWM and CAN. This device also has extensive vehicle compatibility with 1996 US-based, 2000 EU-based and Asian cars, light trucks, SUVs, as well as newer OBD2 and CAN vehicles both domestic and foreign. Check compatibility with your vehicle model before purchasing.
  • Home Necessity and Worthy to Own: This is an excellent code reader to travel or home with as it weighs less and it is compact in design. You can easily slide it in your backpack as you head to the garage, or put it on the dashboard, this will be a great fit for you. The AD310 is not only portable, but also accurate and fast in performance. Moreover, it covers various car brands and is suitable for people who just need a code reader to check their car.

SaleBestseller No. 3

ZMOON ZM201 Professional OBD2 Scanner Diagnostic Tool, Enhanced Check Engine Code Reader with Reset OBDII/EOBD Car Diagnostic Scan Tools for All Vehicles After 1996, 2023 Upgraded

ZMOON ZM201 Professional OBD2 Scanner Diagnostic Tool, Enhanced Check Engine Code Reader with Reset OBDII/EOBD Car Diagnostic Scan Tools for All Vehicles After 1996, 2023 Upgraded

  • ✔Full OBDII Modes Scanner for Car: As professional car scanner, ZM201 has all the OBD2 functions you need.🔎Read & clear codes, 💡turn off engine light or MIL, ❄view freeze frame, 📋read I/M readiness, 🚕retrieve vehicle VIN, 🔋battery voltage test, 📈live data stream (with graphing display), ✅built-in 35901 DTCs, O2 sensor test, onboard monitoring mode, and perform component testing etc.
  • ✔Enhanced OBD2 Scanner Diagnostic Tool: Live data and DTC replay combined with printing function, you can connect it to a computer for fault data printing, prevent auto repair shops from charging randomly, save money and time. ZM201 obd scanner also comes with free-lifetime software updates, ensuring you always have the latest features and improvements.
  • ✔35,901 DTC Lookup: ZM201 car code reader built-in 35,901 DTCs, the old model obd2 usually only have 3,000-10,000. So the ZM201 car scanner has a huge advantage, which means that this obd2 scanner can better help diagnose and solve your vehicle faults. This is a great option if you want to replace or upgrade an existing car scanner.
  • ✔Compatible with 98% Vehicles: ZM201 OBD2 scanner for car is compatible with most cars after 1996(USA)/2002(EU)/2008(Asia). If your car has an OBD2 port (16Pin), and the production time meets the above timeline, then your vehicle is compatible. But it is not compatible with new energy vehicles, hybrid vehicles, and models that do not comply with the OBD2 protocol.
  • ✔Convenient Shortcut Functions: The addition of shortcut keys enhances the user experience. Pressing F1 enables you to quickly retrieve trouble codes, while F2 provides instant access to I/M readiness information. We’ve also introduced left and right navigation buttons (the previous model had only up and down buttons), making operation even more convenient.

SaleBestseller No. 4

MOTOPOWER MP69033 Car OBD2 Scanner Code Reader Engine Fault Code Reader Scanner CAN Diagnostic Scan Tool for All OBD II Protocol Cars Since 1996, Yellow

MOTOPOWER MP69033 Car OBD2 Scanner Code Reader Engine Fault Code Reader Scanner CAN Diagnostic Scan Tool for All OBD II Protocol Cars Since 1996, Yellow

  • Multi-Functions — Practical Multi-Functions OBD2 code reader features built-in OBD2 DTC lookup library, which help you to determine the cause of the engine light, read code, erase code, view freeze frame, I/M ready, vehicle information, data flow, real-time curve, get vehicle speed information, calculate load value, engine coolant temperature, get engine speed.
  • Wide Capability — Supports 9 protocols compatible with most 1996 US-Based, 2000 EU-Based and Asian cars, and newer OBD II & CAN domestic or import vehicles. Supports 6 languages — English,German, Dutch, Spanish, French, Italian.
  • LCD Display — Designed with a clear display LCD screen (128 x 64 pixels) — white backlight and contrast adjustment. No need any battery or charger, OBD reader gets the power directly from your vehicle through the OBDII Data Link Connector.
  • Compact Design — Car diagnostic scanner is equipped with a 2.5 feet long cable and made of a very thick flexible insulator.There are 6 buttons on OBD2 Scanner:scroll up/down,enter/exit and buttons that quick query VIN vehicle number& the DTC fault code.
  • ABS / Airbag codes NOT Supported — It is able to read and clear check engine information which is part of OBDII system, but it cannot work with non-OBDII systems, including ABS / Airbag / Oil Service Light, etc.

Bestseller No. 5

HUMZOR NC610 OBD2 Scanner,Car/Heavy Duty Truck Scanner Car Code Reader Diesel Diagnostic Tool, Full OBDII Function - 2 in 1 Auto & Truck Engine Light Clear Check Fault Diagnostic Scan Tool.

HUMZOR NC610 OBD2 Scanner,Car/Heavy Duty Truck Scanner Car Code Reader Diesel Diagnostic Tool, Full OBDII Function — 2 in 1 Auto & Truck Engine Light Clear Check Fault Diagnostic Scan Tool.

  • 【2023 Newest OBD2 Scanner Diagnostic Tool】NC610 car scan diagnostic tool adopts new smart chip and latest user interface design, which perfectly combines OBDII 16-pin and 9-pin (gasoline and diesel). This OBD2 car code reader can easily determine why the check engine light is on, quickly read and erase diagnostic trouble codes, freeze frames, I/M monitor ready status, battery test, smoke test, fuel test, trouble code query library (50000+), read data stream and data playback function.
  • 【Heavy Duty Truck Diagnosis + Powerful Data Streaming】: HD OBD heavy duty truck scanner can quickly read engine fault codes (stored fault codes, intermittent, permanent, recorded fault codes) and clear codes, retrieve vehicles Information as well as complete data streams, classify data streams Display real-time vehicle sensor data in text and graphs so you can view them more intuitively. Suitable for Cummins, Caterpillar, Detroit, Packard and other diesel engines with 9-pin connector.
  • 【Vehicle coverage】: OBD2 scanner is suitable for most OBDII-compliant vehicles updated after 1996 (OBDII protocol//16-pin diagnostic interface: J1850 (PWM, VPW), ISO_9141-2, ISO_14230-4 (KWP , KWP-5BPS), ISO_15765-4 (CAN, CAN-B, CAN-C, CAN-D)) Compatible vehicles — cars, light trucks, pickups, SUVs, etc. Compliant with J1939 protocol // 9-pin diagnostic interface for light and heavy trucks, engineering vehicles, agricultural vehicles, buses, etc.
  • 【The latest design】: Humzor NC610 car OBD2 scanner adopts the latest interface and 2.8″ large screen, long-term use will not cause eye fatigue. It is also equipped with three fault indicator lights to display the status, so that you can understand the vehicle status more intuitively and at the same time can execute the car Battery Voltage Test — 12V/24V.
  • 【Instructions for use】: NC610 OBD2 car code reader is delivered with a portable tool box and a 9-pin connector. If you encounter any problems when using the NC610 professional scanning tool, you can directly contact us through Amazon Support or send us an email, and we will provide you with professional technical support. We provide hassle-free return service If you are not satisfied with the product, you can contact us directly, we will provide you with efficient after-sales service.

SaleBestseller No. 6

BLCKTEC 440 Bluetooth OBD2 Scanner Diagnostic Tool - Car Code Reader and Scanner for Car - Comes with Live Data - Battery/Charging System Test - Works for All OBD Compliant Cars 1996 & Newer

BLCKTEC 440 Bluetooth OBD2 Scanner Diagnostic Tool — Car Code Reader and Scanner for Car — Comes with Live Data — Battery/Charging System Test — Works for All OBD Compliant Cars 1996 & Newer

  • MADE FOR HOME MECHANICS — This is more than an OBD2 code reader. It offers professional-level functions like car battery reset, hybrid diagnostics, module scanning, and supports English, Spanish, and French.
  • PASS YOUR EMISSIONS TEST — With our OBD2 scanner, you can understand your vehicle’s emissions status before the state does. It helps ensure you’re ready to pass your smog check, making the whole process hassle-free.
  • REAL-TIME LIVE DATA — View essential car data like RPM, speed, and oil temperature in real-time. Test your battery and alternator to assess whether professional help is needed.
  • WIDE RANGE COMPATIBILITY — Our car code reader and reset tool works with all OBD2 compliant domestic and foreign vehicles sold in the USA made after 1996. This includes cars like sedans, trucks, and SUVs, making it a versatile tool for any DIYer.
  • USA DESIGNED & SUPPORTED — We are a Southern California based company and take pride by offering products that are designed and supported by ASE Certified Technicians right here in sunny California. Have questions? Need help? Never hesitate to reach out, our friendly automotive techs are ready to help.

Bestseller No. 8

KINGBOLEN S500 OBD2 Code Reader,ECM/TCM/SRS/ABS Scanner with 4 Resets,Automotive Engine Scan Tool with Oil Reset Brake SAS Throttle Adaptation Reset,AutoVIN Car Diagnostic Tools Lifetime Free Upgrade

KINGBOLEN S500 OBD2 Code Reader,ECM/TCM/SRS/ABS Scanner with 4 Resets,Automotive Engine Scan Tool with Oil Reset Brake SAS Throttle Adaptation Reset,AutoVIN Car Diagnostic Tools Lifetime Free Upgrade

  • 🚩 【Enhanced 4 Systems Diagnostic Tool 】KINGBOLEN S500 OBD2 Scanner can scan ABS, SRS(airbag), Engine(ECM) and Transmission (TCM/Trans) Systems to view Live Data Stream of multiple sensors, read and clear Fault Codes, turns off Warning Light. It also One-click generates a complete Automotive Diagnosis Report to record the information or share with email. This car diagnostic code reader can help Mechanics to repair the vehicle’s failure, and permanently Free upgrade the Latest Version.
  • 🔔 【Free 4 Special Services】KINGBOLEN S500 OBD2 Scanner offers comprehensive and swift diagnosis as an excellent Diagnostic scan tool. The car diagnostic code reader can perform most commonly used service resets including Oil Reset, BRAKE Reset, Throttle Matching Reset (ETS Reset), SAS Reset.The Scanner Tool works on more than 75 vehicle brands over 10000+ cars. Covers OBD2/EOBD/JOBD vehicles mostly manufactured after 1996. More and More private owners choose KINGBOLEN S500.
  • 🚗 【5-Inch Touch Screen and 2+32GB BIGGER memory】KINGBOLEN S500 diagnostic tool is equipped with 5’’ gorilla glass touch screen. Compared with other brand scan tools, S500 code reader is more wear-resistant and scratch-resistant. Comes with 2GB ROM to ensure the software runs fast, and 32GB internal memory offers enough space to download more car modules and newest Reset. The S500 is NOT apply to all car models, if you are confused, please send your Car Brand, Model and Year to seller to check.
  • 🎉 【AUTO VIN + 4-IN-1Live Data + Vehicle Health Report】When S500 automotive tools properly connect with car, the S500 OBD2 scanner tool will automatic get vehicle VIN and info rapidly. It can read/clean code, display 4-IN-1 Data Stream Graphic, quick analysis and diagnosis, solve the vehicle potential problem and Generate a complete diagnosis report. Vehicle Health Report can be recorded and playback, auto generating QR code can be viewed on the phone, shared by Email and then print on computer.
  • 💡 【Support 10 FULL OBDII Test Modes】KINGBOLEN S500 car diagnostic tool supports all 10 test modes of OBDII test, including Identify VIN information, I/M Readiness status test, View freeze frame, View data stream, O2 Sensor, EVAP system test, On-Board monitor test, Read&Clear DTCs, DTC code look up, Turn off MIL(Malfunction Indicator Lights). This Code Scanner can handle most emission-related issues, Check Engine Light Failure, to help you prolong car lifespan with improved performance.

Bestseller No. 9

TOPDON TopScan OBD2 Scanner Bluetooth, Wireless OBDII All System Diagnostic Tool for iOS & Android, Bidirectional Scan, Check Engine Car Code Reader, Vehicle Performance Test, Repair Guides, AutoVin

TOPDON TopScan OBD2 Scanner Bluetooth, Wireless OBDII All System Diagnostic Tool for iOS & Android, Bidirectional Scan, Check Engine Car Code Reader, Vehicle Performance Test, Repair Guides, AutoVin

  • 8+ Popular Functions, Full System Diagnosis: TopScan Lite supports OBD2 full system diagnosis functions, including read/clear codes, ECU information,AUTO VIN, viewing real-time data, and active tests. It offers 8+ reset functions: Oil Reset, Throttle Adaptation, EPB Reset, Steering Angle Reset, DPF Regeneration, ABS Bleeding, BMS Reset, and Airbag Reset. By these functions, you can save on unnecessary repair costs and reduce repair times significantly.
  • Bi-directional Control, Quickly Locate Problems: The bi-directional scan tool enables you to send commands from your smartphone directly to the vehicle’s ECU for active testing. This feature helps to quickly narrow down problem areas, such as A/C clutch, windows, doors, sunroof, etc., reducing the mechanic’s diagnostic time and can help DIY users locate faults more easily. Additionally, TopScan Lite provides fault analysis and repair guidance, helping you solve problems efficiently.
  • Bluetooth Quick Pairing in Seconds: With the upgraded 5.0 Bluetooth system, TopScan Lite ensures a faster connection, eliminating the hassle of wires.The bluetooth pairing process needs to be completed in the application (IOS: TOPGURU&Android: TopScan). you can download our app from APP Store and Google play. TopScan Lite provides one year of free software updates.
  • Performance Testing: Always Know Your Vehicle’s Condition, TopScan Lite supports speed performance testing, allowing you to analyze speed changes and calculate engine displacement efficiency,the higher the VE volumetric efficiency, the better the power output performance of the engine.
  • 4- Repair Guides, Your Online Assistant: TopScan Lite has launched 4 functions that are most touching for all car owners, DIY enthusiasts, and mechanics: TSB factory technical bulletins, easier and more convenient search. The OBD common fault code repair guidance, leading you to solve problems quickly. DLC diagnostic seat location, quickly positioning. Fault code database, telling you the reasons and solutions for all fault lights, saying goodbye to complicated methods.

Bestseller No. 10

HUMZOR OBD2 Scanner Diagnostic Tool, Car/Heavy Duty Truck Engine Fault Code Reader, NC601 Supporting 16/9 Pin Interface Read Code Erasure Code, Compatible with Light and Heavy Truck, 2 in 1 Scan Tool.

HUMZOR OBD2 Scanner Diagnostic Tool, Car/Heavy Duty Truck Engine Fault Code Reader, NC601 Supporting 16/9 Pin Interface Read Code Erasure Code, Compatible with Light and Heavy Truck, 2 in 1 Scan Tool.

  • 【Functions covered】NC601 OBD2 Fault scanner diagnostic tool with new smart chip. It can easily determine the cause of check engine light on, read and erase fault diagnosis code quickly, view freeze frame, I/M monitor ready status, battery test, smoke test, fuel test, fault code information library (50000+), read data stream and playback function. Also supports 9-pin interface diesel light and heavy truck scan diagnostics, read/erase fault codes, data stream, etc.
  • 【Heavy Duty Truck Diagnosis】:HD OBD Truck diagnostic scanner can quickly read engine fault codes (stored fault codes, intermittent fault codes, permanent fault codes, recorded fault codes) and erase the codes. It can also retrieve vehicle information and data stream. Suitable for 9-pin interface Cummins, Caterpillar, Detroit, Paccard etc diesel engines.
  • 【Vehicle Coverage】:This OBD2 Scanner is suitable for most of the vehicles updated after 1996 that comply with OBDII standard (OBDII protocol: J1850(PWM,VPW),ISO_9141-2,ISO_14230-4(KWP,KWP-5BPS),ISO_15765-4(CAN,CAN-B, CAN-C,CAN-D)) compatible vehicles, passenger cars or light trucks are compatible. As well as J1939 compliant light and heavy duty trucks, tool trucks, etc.
  • 【Exquisite Design】: Humzor car obd scanner adopts ergonomic design and large size screen, making it more convenient to operate. It also supports one-click I/M status, and the one-click help page allows you to understand detailed descriptions of functions, even if you have no professional automotive knowledge. The OBD2 code reader obtains power directly from the vehicle, and 3 fault indicators display the status, making it more intuitive to understand the vehicle status.
  • 【Instructions】: If you encounter any problems when using the NC601 professional scanning tool, you can directly send it to us for technical support. We provide worry free return service. If you are not satisfied with the product, you can contact us directly, and we will provide you with efficient after-sales service.

Last update on 2023-09-10 / Affiliate links / Images from Amazon Product Advertising API

This product presentation was made with AAWP plugin.

Доузья, собственно нужна любая помощь в решении проблемы с адаптивным круизом!

Есть авто Infinity FX30D с адаптивным круиз контролем!

Суть проблемы такова — не работает круиз, НО РАБОТАЕТ ограничение скорости.

В блоке круиза висят ошибки C1A14 — цепь ECM, и ошибка C1A30 — цепь связи CAN BUS.

С кем связь, у кого кан пропала не понятно абсолютно.

Далее опишу как ведёт себя круиз — запустил машину, нажал кнопку круиз, загорается дорожка на дисплее приборной панели и вроде бы все хорошо, осталось только тронуться и выставить необходимую скорость, буквально в первые 30 секунд раздаётся писк, пропадает дорожка с экрана и высвечивается надпись CRUISE на приборке и уже ничего не работает, хоть едешь, хоть стоишь. И так каждый раз после запуска авто.

История остаётся не известной, почитав ниссановский ТИС там вроде как все сводится к замене глаза в переднем бампере. Клиент купил БУшный еще до нас и ничего не поменялось.

Машина проливалась, удаляли саду и ЕГР, делали в БДМе. Пробовали вернуть сток, ошибка в блоке круиза висит постоянно.

Подскажите кто знает, куда копать хотя бы примерно, может у кого есть схема с кем работает этот глаз, куда идёт поводка, с кем он общается по кану!??

Всем спасибо кто откликнется!!

Комментарии к теме Как проверить ошибку c1a16 в Инфинити EX37?

Подскажите цену работы и запчастей?

Усман

экологи это обыкновенные политические шлюхи. Лучше попробовали гавкнуть на металлургию посмотрел бы чем бы это всё закончилось. А в данном случае даже сами концерны готовы ломать авто, чтоб чинились

Жужа

мне нравишься симпатичная и на инфинити, уже хочу)

Фания

МЕТАЛЛИЧЕСКАЯ металлическая металлическая металлическая
*металлическая червячная передача* металлическая
разница в том, что *ртуть* тоже металллл
ртуть не железо.
а железо, это железо, являющееся — *металл* как и ртуть.
железо = металл… метал = железо
алюминий не= железо, но = металл.

Таран

Наташа просто прелесть!

Амелин

Вы сняли дорест а не рест. Даже по морде и по оптике сзади

Илларион

Что она у тебя так сыпится то. У меня рх 2001г уже три года Владею меняю только масло.

Андраник

Я разницы гордеев не заметил

Суреньянц Лох

Фирма нормальная приколист.

Стефан Чемерисов

Даже время свое жалко стало после просмотра данного ролика в конце не о чем

Danilo

Первый лайк мой)

Cain

Ты можешь говорить по громче.

Глен

АВТОР ВИДЕО! Ты дигенират!!! Ездишь по ямкам детским и лужам и пищишь от радости как пятилетний ребёнок! Кто тебе сказал вообще что это внедорожник? Ещё и на 20 х колёсах??? После таких как ты на машинах и не возможно ездить! Ты выглядишь как петух, пишешь как шлюшка которую посадили на мот и покатили на первой передачи! Мне тебя жаль!… по работай над собой! Лет 20 примерно!

Ашан Амельченкова

Сделай замену резинок стабилизатора.

Шиманский Арман

Для обучения новичков: рекомендовал бы ВЫВЕШИВАТЬ колёса!

Остин Дибель

Молодцы! Вот у меня на сто пятьдесят тыщь менян уже ГРМ следущий раз на 300 тыщ только менять?

Уистлер

Очень полезное видео млодцы!

Лытченко Христиан

Еть приспособа специальная. Отец её три дня варил-обтачивал. В двух словах — просто отрываем пластиковую облочку от отражателя, предварительно её просверлив в двух местах напротив друг друга. В эти отверстия вставляется штырь по диаметру отверстия, и за него отрываем пластик.

Eilene

Малолетка тупой! Ну да хороший понт дороже денег никто ж с виду не поймёт что это корч! Клоун? слов нет

Onan

… сракеры вы знаете что такое момент? И лс?

Фарход

Лёгких путей неищем)

Амелия

василий я в 90 взял 130 во временное пользование и по своей рукожопости и лени разморозил блок поехали в село и среди металолома нашли целый блок с бугелями в сборе но был один момент разгонные шайбы съели свою постель я поступил как вы выточил кольцо и закрепил его на винтах с подтаем я к чему это работает машину давно списали но она благополучно 65к отездила вам палец большой вверх?

Цвиликов Кола

спасибо. где находится понятно, что откручивать — тоже!

Muta

Это не ролик натяжителя это фрикционный ролик, который вращает помпу.

Оставить комментарий

Фото в бортжурнале Infiniti FX (2G)

Factory Service Manual QX70 — Скачать

1. Коды ошибок (DTS) — Коды ошибок, описание, причины …(англ)

2. COOLAN TEMP — Температура охлаждающей жидкости, С
Измеряется датчиком температуры охлаждающей жидкости (ДТОЖ). ДТОЖ представляет собой терморезистор, сопротивление которого зависит от температуры. Датчик достаточно надежен.
Его сопротивление:
при 20 С 2,1…2,9 кОм
при 50 С 0,68…1,00 кОм
при 90 С 0,236…0,260 кОм
ДТОЖ является важным элементом в системе управления (СУ) двигателем, от его показаний очень сильно зависит время впрыска топлива форсунками при пуске, прогреве, на ХХ. При выходе из строя ДТОЖ ЭБУ назначает виртуальную температуру +40 град, при этом включается аварийный режим — защита от перегрева — вентиляторы включаются сразу после пуска двигателя (безразлично — холодный он или горячий). Если снять разъем с ДТОЖ на работающем прогретом двигателе, то он не заглохнет. . Утверждение, что запуск невоэможен, справедливо для холодного двигателя, запуск горячего без ДТОЖ возможен.
Опасность – перегрев двигателя.

3. BATTERY VOLT — Напряжение аккумулятора (напряжение бортовой сети на работающем двигателе), Вольт. Зависит от состояния аккумулятора, состояния генератора, включенных потребителей (кондиционер, фары, …).
По мануалу 11…14 В.
При напряжении более 13,8 В происходит зарядка аккумулятора, при меньшем – потребляется его заряд.
При напряжении более 14,5 В, неполадки с регулятором. При пуске в мороз возможно первое время повышенное напряжение, наблюдал до 14,9 В.
Величину напряжения бортовой сети ЕСМ учитывает, например, в виде коррекции времени впрыска топлива.

4. ENGINE RPM — Обороты двигателя, об/мин.
На ХХ для FX353750 – 625-675 об/мин
При работающем кондиционере в положении P или N 725 об/мин ли более.
В соответствии с этими данными мануал допускает достаточно широкий диапазон оборотов на ХХ. Обычно после удачного обучения ХХ обороты устойчиво держатся 700…720.

5. IGN TIMING — Угол опережения зажигания до ВМТ (УОЗ)., град
УОЗ в соответствии с мануалом на ХХ в положении P или N должен быть
для FX37 — 10 ± 5°
для FX50 — 17 ± 2°
при 2000 об/мин – 25…45 град
УОЗ рассчитывается и устанавливается ЕСМ по вложенной в него программе. Обычно после обучения ХХ УОЗ меняется в более узких пределах. Он частенько отклоняется до 11…8 град и менее, при этом смесь на ХХ оказывается несколько обогащенной.
Проверяется сканером (или стробоскопом по мануалу) на ХХ на прогретом двигателе при выключенных потребителях.
Вернуть УОЗ на место можно обучением ХХ сканером или самостоятельно методом самодиагностики, описанном в мануале.

6. HO2S1 (B1) — Напряжения датчика кислорода 1 Банк1, Вольт
7. HO2S1 (B2) — Напряжения датчика кислорода 1 Банк2, Вольт
Величина сигнала датчика кислорода (лямбда зонда), стоящего перед катализатором, соответственно на Банк1 и Банк2.
Показывает состав смеси в каждый текущий момент времени, а точнее, содержание кислорода в выхлопных газах. Сигнал изменяется в диапазоне 0,0…0,9 В.
При 0,45 В смесь нейтральная, т.е. количество топлива соответствует количеству кислорода. При сигнале более 0,45 В смесь обогащенная топливом (БОГ), которое сгорает не полностью. При сигнале менее 0,45 В смесь обедненная (БЕД), топливо сгорает полностью, ДК «видит» в выхлопе остаточный кислород.
На ХХ состав смеси (переключение БОГ-БЕД) происходит с частотой примерно 0,3 Гц, при увеличении оборотов до 2000 об/ мин, частота переключения возрастает примерно в 10 раз.

Проверку состояния системы управления двигателем следует начинать именно с проверки работоспособности ДК.
Двигатель должен быть прогрет (>70 C). Проверку предпочтительнее проводить с помощью осциллографа, много нагляднее. Сигнал HO2S1 (B1), но только Банк 1, очень хорошо видно на графическом дисплее мультитроникса.
1. Проверяем, в каких пределах изменяется сигнал. Минимальное значение при 2000…3000 об/мин должно быть не более 0,3 В, максимальное не менее 0,6 В. Это предельные значения, при которых ЕСМ еще не зажигает Check-Engine.
Обычно на ХХ диапазон изменения сигнала 0,05…0,9 В.

Поскольку некорректные показания ДК могут быть вызваны не только неисправность датчика, но и несоответствием состава смеси установленной норме, например, «уставший» МАФ, следует провести дополнительный тест. Резко нажать газ (примерно до 4000 об/мин), выдержать обороты 2-3 сек, сбросить газ.
При этом исправный ДК покажет 0,9 В и кратковременно 0,0 В.
2. Проверяем частоту переключения БОГ-БЕД при 2000 об/мин. Эту проверку можно выполнить так же «методом самодиагнотики по миганию лампочки, методика описана в мануале и на форуме.
Смена значений БОГ-БЕД должна произойти более 5 раз за 10 сек. Пример: БОГ-БЕД-БОГ-БЕД-БОГ — прошло 2 изменения.
Диагностика датчика кислорода

8. S-FUEL TRIM-B1 — Краткосрочная коррекция впрыска топлива Банк1, %
9. S-FUEL TRIM-B2 — Краткосрочная коррекция впрыска топлива Банк2, %
Это поправка времени впрыска топлива (расхода), которую вносит ЕСМ, основываясь на сигнале ДК о составе смеси. Уменьшает подачу топлива, если обнаружена богатая смесь, или увеличивает, если смесь бедная. (нет переключений БОГ-БЕД). Краткосрочная коррекция вносится при каждом включении двигателя и стирается из памяти при выключении, при условии, что она не носит постоянный характер во время работы. Если краткосрочная коррекция постоянна в данном режиме работы двигателя, то она записывается в оперативную память, уже как L-FUEL TRIM-B1 — Долгосрочная коррекция впрыска топлива.
S-FUEL TRIM-B2 = 100% обозначает, что краткосрочной коррекции нет. При величине более 100% (110%) ЕСМ вынужденно увеличивает подачу топлива, т.к. обнаружилась бедная смесь.
При величине менее 100% (90%) ЕСМ уменьшает впрыск, т.к. обнаружилась богатая смесь.
Значения есть в разделе EC — FSM QX70

10. L-FUEL TRIM-B1 — Долгосрочная коррекция впрыска топлива Банк1, %
11. L-FUEL TRIM-B2 — Долгосрочная коррекция впрыска топлива Банк2, %
Это коррекция, хранящаяся в памяти ЕСМ как следствие длительного отклонения системы управления от установленных режимов. Например, при «уставшем» МАФ, показывающем постоянно завышенный расход воздуха должна была бы быть завышенная подача топлива, т.е. богатая смесь. В этом случае ЕСМ долговременной коррекцией 90…80% снижает время впрыска, удерживая состав смеси, необходимый для устойчивой работы двигателя.
При затрудненной подача топлива (забит фильтр, грязные форсунки…) долговременная коррекция увеличит время впрыска.
Возможности ЕСМ по коррекции топлива ограничены, считается, что он может увеличивать-уменьшать впрыск на 20…25% (суммарно долгосрочная и краткосрочная). После этого загорается Check-Engine с ошибкой по богатой или бедной смеси.
Допустимые коррекции в пределах 90…110%, при более высоких расход топлива заметно возрастает.
Коррекции различны для различных режимов работы двигателя, поэтому надо обращать внимание на ХХ и повышенных оборотах, не лишне и проверять в движении.
Величина этих коррекций наглядно свидетельствует о самочувствии автомобиля, при 90…100% двигатель работает в штатном режиме, при большем отклонении – самочувствие неважнецкое, но не критичное. Следующий этап развития «болезни» — горящая лампочка Check-Engine с требованием проверки системы управления.

12. A/F ALPHA B1 коррекция подачи топлива Банк 1, %.
13. A/F ALPHA B2 коррекция подачи топлива Банк2, %.
Эта величина является суммой краткосрочной и долгосрочной коррекции. Ее нормальное значение считается 90-110%
Мануал приводит более широкий диапазон допустимых значений при 2000 об/мин.
Одинаковы коррекции по Банк1 и Банк2 свидетельствуют о равных условиях их работы. При различных коррекциях возможны проблемы с форсунками, зажиганием, катом, ДК …

14. MAF A/F-SE — Напряжение датчика массового расхода воздуха (ДМРВ), Вольт
Один из важнейших датчиков системы управления, по его данным ЕСМ рассчитывает весовой расход воздуха и задает соответственный расход топлива.
При загрязнении ДМРВ напряжение на нем увеличивается. ЕСМ ошибочно воспринимает это как повышенный расход воздуха и задает повышенный расход топлива. Двигатель продолжает работать устойчиво лишь по той причина, что ЕСМ, руководствуясь сигналами лямбда-зондов о составе смеси, вводит дополнительные коррекции (долгосрочную коррекцию), уменьшая впрыск и приближая состав смеси к нормальному.
На ХХ примерно 0,7…1,2 В.
При 2500 об/мин примерно 1,5…1,9 В.
Указанный разброс достаточно велик и не позволяет достоверно судить о степени работоспособности датчика.
Более точная проверка производится на не работающем двигателе при включенном зажигании, напряжение должно составлять 1,00…1,03 В для нового датчика. Устойчивая работа двигателя за счет коррекций возможна примерно до 1,09 …1,1 В. Далее загорается Check-Engine с ошибкой по богатой смеси.
Максимальное напряжение 4,5 В получается при резкой прогазовке или при максимальной нагрузке на двигатель в движении.

15. INT/A TEMP SE — Температура впускного воздуха, С
Измеряется датчиком температуры, встроенном в МАФ. На основании этих данных ЕСМ рассчитывает плотность воздуха и корректирует время впрыска.
Обычно на прогретом двигателе эта величина порядка 20…50 град.

16. INJ PULSE-B1 — Длительность впрыска Банк1, мс
17. INJ PULSE-B2 — Длительность впрыска Банк2, мс
Характеризует время работы форсунок Банк1 и Банк2.
На ХХ время впрыска 2,0…3,0 мс
При 2000 об/мин – 1,9…2,9 мс.

Время впрыска на прогретом двигателе задается ЕСМ на основании данных о расходе воздуха (сигнал МАФ) и корректируется, в случае необходимости (долгосрочная и краткосрочная коррекции) по сигналам ДК о составе смеси.
На справном двигателе INJ PULSE-B1 и INJ PULSE-B2 имеют одинаковую величину. Если эти величины заметно отличаются, то возможно: текут или забиты какие-то форсунки, забит кат в одном из выпусков Банк1 или Банк2, зажаты какие-то клапана, негерметична прокладка ГБЦ.

18. B/FUEL SCHDL — Базовая длительность впрыска, мс
Константа, заложенная в программу ЕСМ. В зависимости от условий работы двигателя: температуры ОЖ, расхода воздуха, положения ДЗ, оборотов, состава смеси и т.д. ЕСМ рассчитывает реальное время впрыска INJ PULSE, мс.
По мануалу B/FUEL SCHDL 2,5…3,5 мс на ХХ при 2000 об/мин. без нагрузки.

19. INT/V TIM — Угол поворота распредвала впускных клапанов, град
Это очень важный параметр, он отражает работу клапана VVT механизма фаз газораспределения.
Проверяется на ХХ (по мануалу)
При резком сбросе газа параметр мгновенно приходит к значению, характерному для ХХ -1…+1 град. Это значит, что клапан не зависает из-за загрязнения.

20. INT/V SOL — Управление на клапан VVT (впускного вала), %
Информация об уровне сигнала на соленоид, управляющий клапаном.
На ХХ 0…2%, этого недостаточно, чтоб шевелить клапан, при оборотах 2000 об/мин и выше 0…50%.
Отсутствие сигнала свидетельствует о проблемах с электрикой.
Если сигнал INT/V SOL есть, но INT/V TIM равен 0 град это значит клапан «завис» из-за загрязнения.

Диагностика ДПКВ, ДПРВ, растяжения цепи

21. PURG VOL C/V — Клапан управления сброса топливных паров, %
Показывает управление в % на клапан абсорбера.
При увеличении оборотов клапан открывается и при 2000 об/ мин показывает 20…30%.
Если при увеличении оборотов значение равно 0%, то клапан не срабатывает, проблема в электрике.
22. ACCEL SEN 1 — Напряжение с 1-го датчика педали акселератора, Вольт
Характеризует положение педали акселератора. Проверяется на неработающем двигателе при включенном зажигании.

23. ACCEL SEN 2 -Напряжение с 2-го датчика педали акселератора, Вольт

24. THRTL SEN 1 — Напряжение 1-гои датчика положения дроссельной заслонки, Вольт
Проверка на неработающем двигателе, зажигание включено
Напряжение более 0,36 В.
Проверка на неработающем двигателе, зажигание включено

25. THRTL SEN 2 — Напряжение 2-го датчика положения дроссельной заслонки, Вольт
Проверка на неработающем двигателе, зажигание включено
Напряжение более 0,36 В.
Проверка на неработающем двигателе, зажигание включено

26. CAL/LOAD VALUE Расчетная нагрузка на двигатель, %
По мануалу на ХХ и 2500 об 10…35%
Она определяется как отношение расхода воздуха на работающем двигателе в данный момент, к максимально возможному расходу при высоких нагрузках.

Продолжение следует

Фото в бортжурнале Infiniti FX (2G)

Фото в бортжурнале Infiniti FX (2G)

Код ошибки c1a16 Infiniti M35

Код ошибки c1a16 в автомобиле Infiniti M35 относится к системе контроля уровня тормозной жидкости. Данная ошибка указывает на проблемы в работе этой системы, которые требуют незамедлительного вмешательства специалиста. В данной статье я расскажу вам более подробно о причинах возникновения ошибки c1a16, как ее диагностировать и устранить.

Причины возникновения ошибки c1a16

Основной причиной появления кода ошибки c1a16 в Infiniti M35 может быть утечка тормозной жидкости. Утечки могут происходить из различных мест, включая тормозные шланги, тормозные суппорты, мастер-цилиндр и другие компоненты системы. Также, причиной ошибки может быть недостаток тормозной жидкости из-за ее неправильного уровня или ее загрязнения.

Другой возможной причиной ошибки c1a16 является неисправность датчика уровня тормозной жидкости. Датчик может быть поврежден или откалиброван неправильно, что приводит к неверному определению уровня тормозной жидкости в баке.

Диагностирование и устранение ошибки c1a16

Для диагностирования ошибки c1a16 вам необходимо обратиться к специалисту, имеющему опыт работы с автомобилями Infiniti. Специалист проведет комплексную проверку системы контроля уровня тормозной жидкости и обнаружит источник проблемы.

Устранение ошибки c1a16 может потребовать различных мероприятий в зависимости от выявленных причин. Если причиной ошибки является утечка тормозной жидкости, будут проведены работы по замене или ремонту поврежденных компонентов системы. Если причина ошибки связана с неисправностью датчика уровня тормозной жидкости, необходимо будет заменить датчик или провести его калибровку.

В заключение, код ошибки c1a16 в автомобиле Infiniti M35 указывает на проблемы в системе контроля уровня тормозной жидкости. При появлении данной ошибки необходимо обратиться к специалисту для диагностирования и устранения причин. Только опытный механик сможет эффективно решить проблему и вернуть ваш автомобиль в рабочее состояние.

Часто задаваемые вопросы

1. Что означает код ошибки c1a16 в Infiniti M35?

Код ошибки c1a16 в Infiniti M35 указывает на проблемы с системой подвески автомобиля. Эта ошибка обычно возникает при неполадках в электронном управлении амортизаторами и магнитореологическими демпферами.

2. Почему возникает ошибка c1a16 в Infiniti M35?

Ошибка c1a16 может возникать по причине неисправности датчиков, соединений или клапанов в системе подвески. Это может быть вызвано физическим повреждением, коррозией, электрическими неполадками или проблемами с программным обеспечением.

3. Каковы последствия ошибки c1a16 в Infiniti M35?

Ошибки c1a16 может привести к нестабильности и плохому контролю над подвеской автомобиля. Возможны проблемы с амортизацией, управлением и комфортом во время езды. Рекомендуется починить ошибку как можно скорее, чтобы избежать дальнейших повреждений.

4. Как устранить ошибку c1a16 в Infiniti M35?

Для устранения ошибки c1a16 в Infiniti M35 рекомендуется обратиться к квалифицированному автомеханику или сервисному центру. Они проведут диагностику системы подвески, определят причину ошибки и предложат соответствующий ремонт или замену поврежденных компонентов.

Видео по теме

Активный круиз контроль Ниссан адаптация c1a18, c1a17, c1a12, c1a16.

Почитать ошибки без сканера Инфинити/Ниссан

2018 Nissan sentra brake malfunction warning light .Fix repair is the distance assists sensor

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • C1a04 ошибка land rover
  • C1769 ошибка nissan x trail
  • C1766 lexus lx 570 ошибка
  • C1764 lexus ошибка lx570
  • C1764 ошибка тойота