C1313 ошибка тойота prius

Купил машину 4 февраля 2018 года. При покупке сразу горели все лампы тормоз, ABS, VSC и соответственно тормоз тупил — тормозил с трудом, при легком нажатии на педаль машину уводило вправо и одно колесо шло юзом, при более сильном нажатии на педаль машина тормозила нормально но резко. Считал сканером, высветились ошибки C1313(Реле АБС №2) и C1377(Конденсатор). Проверял реле и все предохранители, все норм. Т.к. одно колесо шло юзом думали что дело в суппортах, в сервисе заменили передние ремкомплекты, проверили и прокачали полностью всю систему (обычным методом как на всех машинах). В итоге с заднего правого колеса жидкость не текла. Проверили на подъемнике, даже при полном нажатии на педаль тормоза заднее правое колесо вращалось (видимо элетроника закрыла клапан на этот контур). После прокачки ошибки C1313 и C1377 не пропали, зато появилась новая ошибка C1345 (не откалиброван линейный клапан). Почитав в интернете было решено купить кабель для диагностики mini-VCI. Съездил купил (нашел в авито в наличии) за 1200р. Установил программу Techstream v10.10. Начал процедуру калибровки линейного клапана, машина один раз затрещала и все никакой реакции, никакие лампы на панели не моргают — калибровка не прошла. Проверил ошибки, остались предыдущие 3 и добавилась еще одна C1368 (воздух в тормозной системе), она тут же сбрасывалась и при последующей калибровке опять появлялась. Пробовали прокачать тормоза — все бесполезно. В итоге пришли к выводу что калибровка невозможна пока висят ошибки C1313 и C1377(со сканером mini-VCI подкод почему-то так и не вышел). Начали копать с того что проще C1313(Реле АБС 2). Сняли оба реле абс и начали сравнивать показания на контактах, в итоге нашли разные показания. На реле №1 постоянно было 12В, а на реле №2 на этом же контакте напряжения было около 11в при выключенном зажигании, при включении зажигания напряжение начинало постепенно падать и понижалось до 1 вольта. Проверили по электросхеме и тестером. Все 4 контакта от релюшки идут к мозгам Skid Control ECU (89540-47100). Все провода прозваниваются. Провод на котором просаживается питание оказался +BO2 (разъем C4). Значит либо мозги сгоревшие, либо мозгам не хватает питания. Посмотрев электросхему нашли рядом с C4 провод питающий мозги — разъем C5. Подключаем к этому проводу лампу для проверки — она даже не загорается. Подали на этот провод питание напрямую с акб. Скидываю ошибки и о чудо, ошибки C1313 и C1377 пропали! Урааа! Мы нашли причину всех бед, из-за нехватки питания вылезло сразу две ошибки, а мы уже думали покупать новые мозги, но все обошлось! Нашему счастью не было предела))
В итоге осталась только одна ошибка C1345 (не откалиброван линейный клапан). Но тут оказалось все просто, зашел в калибровку линейного клапана, машина начала долго долго жужжать с перерывами, ну и все — калибровка завершилась. Проверяю ошибки — их нет! Проверяем на подъемнике заднее правое колесо — при малейшем нажатии на педаль тормоза колесо тут же блокировалось, и с этим разобрались. Проблема с тормозами решена! Если что обращайтесь в наш сервис по приусам, думаю что и вам помогут.

Найдена следующая информация по ошибке C1313 для автомобиля TOYOTA PRIUS (2003-2008) XW20:

На русском языке:

Разрыв в цепи главного реле 2

На английском языке:

Open In Main Relay 2 Circuit

Вы можете задать вопрос или поделиться опытом устранения ошибки C1313 на автомобиле TOYOTA с другими пользователями.

Возможную причину возникновения и советы по устранению можно найти в каталоге причин и советов:

Найти причину   >>> 

Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.

Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это& вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о нарушении работы системы.

Может быть полезным для решения вопроса по устранению неисправности у Toyota Prius:

Неисправная антиблокировочная тормозная система (АБС) главного реле 2. Жгут проводов главного реле ABS 2 открыт или замкнут. Цепь главного реле 2 ABS плохое электрическое соединение.

Главное реле 1 антиблокировочной тормозной системы (ABS) (реле ABS № 1) подает питание на соленоид переключения и линейный соленоид. Главное реле АБС 2 (реле АБС № 2) включается примерно на 5 секунд после выключения зажигания и прекращения подачи сигнала о тормозном усилии. Главное реле ABS 2 (реле ABS № 2) подает электричество и поддерживает рабочее состояние тормозной системы при выключенном зажигании.


PriusChat

Tags:

  • abs
  • brake
  • brake light
  • code
  • codes
  • codes by techstream
  • light
  • vsc

  1. abcsoup53

    Joined:
    Feb 19, 2018
    45
    6
    0
    Location:
    73156
    Vehicle:
    2008 Prius
    Model:
    Touring

    Just trying to troubleshoot these codes/lights and determine what to fix to be able to drive my Prius again.
    Used Techstream to get the codes.


  2. ChapmanF

    This is one case where the typical advice to get a voltage measurement of your 12 volt system really is on point; all three of these codes refer to inadequate voltage arriving at parts of the system (the skid control ECU and the hybrid ECU).

    That doesn’t lead straight to a conclusion about the 12 volt battery, though; these codes are more subtle than that. The voltages they are measuring are up at the front of the car, downstream of some fuses and relays, and were probably measured low at moments when the car was in READY and power was being supplied by the converter.

    The repair manual will recommend either charging or replacing the 12 V battery if you do not get a 10 to 14 volt measurement of it; beyond that, there are several pages of tests you can do at the ECU connectors and relays to pin down where the voltage drop may really be happening. The second code you listed puts particular suspicion on the ABS no. 2 relay, and has seven pages of testing suggestions.

    I’ll tip my hat here to the ‘check your battery’ crowd to start with, and if that measurement comes in within the published range, if it were my car, I would just be right over at techinfo.toyota.com pulling up the manual and the instructions to sort out the other possible causes.

    The first code has several «inf» subcodes that you should also be able to see using Techstream (look for the «freeze frame» page, which will probably give you other very useful information, like just what the car was doing at the moment the code was logged, and what the out-of-range measurements were and where, at that moment).

    -Chap


  3. abcsoup53

    Joined:
    Feb 19, 2018
    45
    6
    0
    Location:
    73156
    Vehicle:
    2008 Prius
    Model:
    Touring

    Battery is ok.
    11.8 V one power button press
    12.4 V two power button presses
    14.2 V ready

    12.1 V multimeter reading

    I checked the fuses in the engine and on the drivers side. All good.

    How do I check the relays?
    I’m looking in the manual now. But if anyone knows off the top of their head…
    Can I just pull them out?
    Do I have to unplug anything?


  4. bisco

    Joined:
    May 11, 2005
    105,159
    47,722
    0
    Location:
    boston
    Vehicle:
    2012 Prius Plug-in
    Model:
    Plug-in Base

    a new 12v is 13v. by the time 12.1 volts gets to the computers, it may be below spec.


  5. ChapmanF

    It’s almost essential on PriusChat these days to say how you took that reading, because some methods (e.g. the display up front) are consistently a good fraction of a volt lower than an at-the-battery reading, and some PriusChatters will leap on it with the usual about tenths of a volt «out of spec», without even asking where your numbers were measured.

    I am curious about the «one press» and «two presses» readings; normally «two presses» will be lower, because more stuff is being powered in that mode. Is it possible you swapped them?

    Really it’s best to stay focused on the problem you’re trying to solve. You didn’t start this thread because you wanted to check some relays, but because you wanted to solve some problems with your car. What we know about the problems (thanks to the computers) is what’s shown in the manual under «detection condition» for those codes.

    For example, for the C1241, depending on which of the four inf codes you have, you may be looking for some reason insufficient current is available to the linear solenoid, or voltage at a BS terminal at the skid ECU is dropping below 8.9 at some moment when the brake isn’t applied, or the actual internal regulator of the ECU is failing to keep its output between 4.7 and 5.3 where it needs to be for 5 volt computer circuits to be dependable.
    (Or the capacitor mode issue if your inf code was 83, or ABS trying to function while the relay is dropping, if your inf code was 84).

    Where I’m going is: as you work through these possibilities, checking some relays may well be part of what you do, but that’s the means to the end, not the end itself. In fact, there can be various ways to check relays, and you’ll do it most effectively if you keep thinking «why am I checking this relay? what conditions am I trying to convict or acquit this relay of?»

    And if that seems like a lot to ask, one very reasonable way to proceed, as long as you’re looking at the manual anyway, is to follow its suggested testing steps as presented, in order.

    -Chap


  6. abcsoup53

    Joined:
    Feb 19, 2018
    45
    6
    0
    Location:
    73156
    Vehicle:
    2008 Prius
    Model:
    Touring


  7. exstudent

    If your referenced the SOC table, 11.4V, w/ a load, shows your battery to be 0-24% SOC. That is weak.

    Consider recharging if you have an AGM compatible charger, or relpace.


  8. exstudent

    OK. Now 11.7, still weak.

    Just recharge to eliminate a weakend 12V being the cause of the problems. Cheaper than buying a new 12V battery. Most helpful to recharge w/ an AGM compatible charger.

    Do you listen to the radio in ACC mode? Single press of Power button, foot off brake?
    If so, stop. This drains the 12V unnecessarily. Listen to the radio in IG-ON. The engine will run occassionally to ensure the HV battery doesn’t run down.


  9. abcsoup53

    Joined:
    Feb 19, 2018
    45
    6
    0
    Location:
    73156
    Vehicle:
    2008 Prius
    Model:
    Touring

    11.7 V. Sorry edited it after.
    But, I hadn’t driven the Prius for a couple of days and had been fiddling around in Tech Stream all morning, draining the battery.

    Took it for a drive. All seems well 12.2 V after doing the same test. But, maybe the drive would impact it?


  10. abcsoup53

    Joined:
    Feb 19, 2018
    45
    6
    0
    Location:
    73156
    Vehicle:
    2008 Prius
    Model:
    Touring

    Techstream tells me: Open Circuit in Main Relay 2.
    ECB Main Relay 2: OFF in Techstream

    This was the last code. Maybe the other codes were older codes not cleared.

    I checked the relays and fuses related to ABS yesterday. Now I’ll have to find the ECB relay and check it.


  11. abcsoup53

    Joined:
    Feb 19, 2018
    45
    6
    0
    Location:
    73156
    Vehicle:
    2008 Prius
    Model:
    Touring

    Where is the ECB main relay 2? I checked the hood. Nothing by that exact name.
    That’s what I’m reading/searching for now.

    Update:

    Motor Relay 1: OFF
    ECB Main Relay 2: OFF

    compared to

    Motor Relay 2: ON
    ECB Main Relay 1: ON

    Still not sure where the relays are.


  12. ChapmanF

    Good advice, but use READY mode rather than IG-ON (ACC is one press, foot off brake; IG-ON is two presses, foot off brake, READY is one press, foot on brake and the READY light showing on the dash).

    IG-ON will not run the engine to recharge, and in fact will drain the 12 volt battery even faster than ACC, because more of the car is powered in that mode.

    -Chap


  13. abcsoup53

    Joined:
    Feb 19, 2018
    45
    6
    0
    Location:
    73156
    Vehicle:
    2008 Prius
    Model:
    Touring

    No worries here. I only listen to the radio when driving.


  14. abcsoup53

    Joined:
    Feb 19, 2018
    45
    6
    0
    Location:
    73156
    Vehicle:
    2008 Prius
    Model:
    Touring


  15. exstudent


  16. bisco

    Joined:
    May 11, 2005
    105,159
    47,722
    0
    Location:
    boston
    Vehicle:
    2012 Prius Plug-in
    Model:
    Plug-in Base

    good luck!

    how many miles on her?

Код C1313 TOYOTA — Обрыв в цепи главного реле 2

Степень важности ремонта : 3

Степень сложности ремонта : 3

  • Неисправность главного реле 2 антиблокировочной тормозной системы (ABS)
  • Жгут проводов главного реле 2 ABS разомкнут или закорочен
  • Некачественное электрическое соединение цепи главного реле 2 ABS.

Как исправить код c1313 toyota?

Начните с проверки ‘Возможных причин’, перечисленных выше. Визуально осмотрите жгут проводов и разъемы. Проверьте наличие поврежденных компонентов и поищите сломанные, погнутые, вытолкнутые или корродированные контакты разъема

Сколько стоит диагностика кода c1313 toyota?

Трудозатраты: 1,0

Стоимость диагностики кода C1313 Toyota составляет 1,0 час труда. Время диагностики и трудозатраты автосервиса зависят от местоположения, марки и модели автомобиля и даже типа двигателя. Большинство авторемонтных мастерских берут от 75 до 150 долларов США в час

Каковы возможные симптомы кода c1313 toyota?

  • Включена предупреждающая лампа антиблокировочной тормозной системы (ABS)
  • Включена лампа двигателя (или предупреждающая лампа Service Engine Soon).

Что означает код тойота c1313?

Главное реле 1 антиблокировочной тормозной системы (ABS) (реле ABS №1) подает питание на соленоид переключения и линейный соленоид. Главное реле ABS 2 (реле ABS №2) включается примерно на 5 секунд после выключения зажигания и прекращения подачи сигнала тормозного усилия. Главное реле ABS 2 (реле ABS №2) подает электроэнергию и поддерживает рабочее состояние тормозной системы при выключенном замке зажигания

I have these Codes and i want to clear them. Please help!!

Hi guys I’ve been driving my Prius around with no ABS for months. In the summer, i drove about 7 miles with the E-brake on. Chewed up my rear brakes completely, and four dash lights came on including BRAKE and ABS as well as traction control and tire pressure. The ABS stopped functioning. I got the rear brakes repaired, the shop looked it over extensively but couldnt’ figure out how to make the codes go away. I don’t think that shop has Techstream or would know what to do with Prius-specific codes…

I used Techstream to pull these codes (there are others too but i believe they’re unrelated).

Says here on the internet that C1343/C1344 can be caused by a brake actuator failure. OK, maybe. but the light/code started after driving with the e-brake on and damaging my rear brakes, not the actuator.

Ditto with the possible causes of C1311/C1313. ABS Number 2 Relay, Skid Control ECU, Harness and connector — these are listed as causes and who knows the condition of the relay and ECU, but again this all happened at the same time.

I’d like to clear these codes to see if they stay away or come back. Can i do that? do i have a definite problem or can i reset my way out of this?

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • C1336 ошибка lexus lx470
  • C1335 ошибка пежо 308
  • C131200 ошибка creta
  • C1336 lexus ошибка rx350
  • C1312 ошибка киа