B124b ошибка форд

Расшифровка ошибки B124B:15 у Ford: Установлен неправильный компонент оборудования электронного блока управления

Марка:

Форд

Код:

B124B 15

Определение:

Установлен неправильный компонент оборудования электронного блока управления

Описание:

Модуль запускает программу для обнаружения внутренней неисправности при подаче команды на включение питания. Единственные требования — это напряжение и земля. Эта программа работает, даже если напряжение вне допустимого рабочего диапазона.

Причина:

Модуль обнаружил внутреннюю неисправность.

Тип ошибки:

Короткое замыкание на аккумуляторную батарею или обрыв

Этот подтип используется для отказов, когда состояние, обнаруженное модулем управления, одинаково для любого указанного режима отказа.

Опрос: Где ремонтируется Ваш автомобиль? (Кол-во голосов: 2662)

У себя в гараже

У официалов

В гараже у Васи

Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты

From english:

Decoding the error B124B:15 from Ford: Electronic Control Unit Hardware Incorrect Component Installed

Make:

Ford

Code:

B124B 15

Definition:

Electronic Control Unit Hardware Incorrect Component Installed

Description:

The module runs the program to detect an internal fault when power up is commanded.The only requirements are voltage and ground.This program runs even if the voltage is out of the valid operating range.

Cause:

The module has detected an internal malfunction.

Failure Type:

Circuit Short To Battery or Open

This sub type is used for failures, where the condition detected by the control module is the same for either indicated failure mode.

Еще ошибки категории

Ошибки автомобилей разных произвродителей

Опрос: Смогли ли диагностировать неисправность? (Кол-во голосов: 444)

Да, лично

Да, с помощью знакомого

Да, у официального дилера

Нет

Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты

Расскажите друзьям:

Поставьте рейтинг, для нас это очень важно:

Голосов: 0 чел. Рейтинг: 0 из 5.

 BCM DTC Chart

DTC Description Action
B1182:00 Tire Pressure Monitoring System: No Sub Type Information  GO to Pinpoint Test A
B1182:55 Tire Pressure Monitoring System: Not Configured
  • This DTC is only present when a new BCM is installed, or the BCM is flashed or reconfigured. This DTC clears when the BCM is correctly configured, all 4 TPMS sensors are trained to the BCM and the BCM self-test completes successfully.
  • Using a diagnostic scan tool, CONFIGURE the BCM. FOLLOW all diagnostic scan tool instructions.
  • TRAIN the TPMS sensors, 
    REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) Sensor Location Calibration (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), General Procedures).
  • CARRY OUT a BCM self-test to clear the DTC.
B124D:02 Tire Pressure Sensor: General Signal Failure  GO to Pinpoint Test E

B1182:00

Normal Operations and Fault Conditions


REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) — System Operation and Component Description (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), Description and Operation).

Communication between the RTM and the TPMS sensors can be interrupted by Radio Frequency Interference (RFI), which causes intermittent issues that are not vehicle concerns. Radio Frequency Interference (RFI) is generated by electrical motors and appliance operation, cellular telephones, remote transmitters, power inverters and portable entertainment equipment.

  DTC Fault Trigger Conditions

DTC Description Fault Trigger Conditions
B1182:00 Tire Pressure Monitoring System (TPMS): No Sub Type Information Set by the BCM in continuous memory when all 4 of the tire pressure sensors are faulted, not communicating with the RTM or when sensor data is not received by the BCM from the RTM.

Possible Sources

  • Radio Frequency Interference (RFI)
  • RTM communication concern
  • TPMS sensor(s)
  • GWM
  • BCM

Visual Inspection and Diagnostic Pre-checks

  • Inspect for cell phone chargers or GPS units.
  • Inspect for Non-Original Equipment Manufacturer (OEM) wheels or run-flat tires.
  • Verify horn operation.
  • Verify spare tire is not in use.

NOTE: Make sure all aftermarket electronic equipment has been disconnected (if possible) and the customer has been questioned about the electronic equipment they may have been using in the vehicle when this concern was identified.

PINPOINT TEST A : B1182:00

A1   CHECK FOR COMMUNICATION WITH THE GWM (GATEWAY MODULE A) , THE RTM (RADIO TRANSCEIVER MODULE) AND THE BCM (BODY CONTROL MODULE)
  • Ignition ON.
  • Using a diagnostic scan tool, carry out the Network Test.

Does the GWM, the RTM and the BCM all pass the Network Test? 
 

Yes GO to A2
No DIAGNOSE the GWM, RTM or BCM does not respond to the scan tool. 
REFER to: Communications Network (418-00 Module Communications Network) .

 

A2   CHECK FOR RTM (RADIO TRANSCEIVER MODULE) DIAGNOSTIC TROUBLE CODES (DTCS)
  • Using a diagnostic scan tool, carry out the RTM self-test.

Are any Diagnostic Trouble Codes (DTCs) present in the RTM? 
 

Yes DIAGNOSE all RTM Diagnostic Trouble Codes (DTCs). GO to the DTC Chart: RTM.
No GO to A3

 

A3   CHECK THE BCM (BODY CONTROL MODULE) TPMS (TIRE PRESSURE MONITORING SYSTEM) STATUS (TPMS_STATUS) PID (PARAMETER IDENTIFICATION)
  • Using a diagnostic scan tool, view the BCM TPMS_STATUS PID.

Does the TPMS_STATUS PID display SYSTEM FAULT? 
 

Yes GO to A4
No GO to A6

 

A4   CARRY OUT THE TPMS (TIRE PRESSURE MONITORING SYSTEM) SENSOR TRAINING PROCEDURE
  • Train all 4 TPMS sensors. 
    REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) Sensor Location Calibration (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), General Procedures).

Did all of the TPMS sensors train and did the horn sound when each sensor was trained? 
 

Yes The system is operating correctly at this time. The concern may have been caused by Radio Frequency Interference (RFI). For information on locating sources of Radio Frequency Interference (RFI), 
REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) — System Operation and Component Description (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), Description and Operation).
No GO to A5

 

A5   REPEAT THE TPMS (TIRE PRESSURE MONITORING SYSTEM) TRAINING
  • NOTE: A spare tire cannot be programmed to the vehicle. If a damaged road wheel is located in the vehicle and the RTM cannot communicate with it, or if the damaged wheel has been dropped off at a repair facility, the BCM sets a TPMS sensor fault. Repair and remount the road wheel as necessary to restore system operation.

    If the spare tire is in use, repair and remount the road wheel as necessary to restore system operation. 
    REFER to: Wheel and Tire (204-04A Wheels and Tires, Removal and Installation).

  • Move the vehicle to rotate the wheels at least one-fourth of a turn. Leave the vehicle doors open. Start the sensor training procedure at a different wheel. 
    REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) Sensor Location Calibration (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), General Procedures).

Did any of the TPMS sensors train and did the horn sound when each sensor was trained? 
 

Yes If only some of the sensors trained, INSTALL a new TPMS sensor for each sensor that failed to train. 
REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) Sensor (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), Removal and Installation).

If all the sensors trained, the concern may have been caused by Radio Frequency Interference (RFI). For information on locating sources of Radio Frequency Interference (RFI), 
REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) — System Operation and Component Description (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), Description and Operation).

No GO to A6

 

A6   CHECK FOR CORRECT BCM (BODY CONTROL MODULE) OPERATION
  • Ignition OFF.
  • Disconnect and inspect all BCM connectors.
  • Repair:

    • corrosion (replace connector or terminals — clean module pins)
    • damaged or bent pins — replace terminals or pins
    • pushed-out pins — replace pins as necessary
  • Connect the BCM connectors. Make sure they seat and latch correctly.
  • Operate the system and determine if the concern is still present.

Is the concern still present? 
 

Yes The sensors may not be present. DISMOUNT the tires and VERIFY the sensors are present and mounted to the wheels. 
REFER to: Wheel and Tire (204-04A Wheels and Tires, Disassembly and Assembly).

If a sensor is missing, INSTALL a new sensor. 
REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) Sensor (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), Removal and Installation).

If all the sensors are present, CHECK OASIS for any applicable Technical Service Bulletins (TSBs). If a TSB exists for this concern, DISCONTINUE this test and FOLLOW the TSBinstructions. If no Technical Service Bulletins (TSBs) address this concern,    Click here to access Guided Routine (BCM).

No The system is operating correctly at this time. The concern may have been caused by Radio Frequency Interference (RFI). For information on locating sources of Radio Frequency Interference (RFI), 
REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) — System Operation and Component Description (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), Description and Operation).

 

B124D:02

Normal Operation and Fault Conditions


REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) — System Operation and Component Description (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), Description and Operation).

Communication between the RTM and the TPMS sensors can be interrupted by Radio Frequency Interference (RFI), which causes intermittent issues that are not vehicle concerns. Radio Frequency Interference (RFI) is generated by electrical motors and appliance operation, cellular telephones, remote transmitters, power inverters and portable entertainment equipment.

  DTC Fault Trigger Conditions

DTC Description Fault Trigger Conditions
B124D:02 Tire Pressure Sensor: General Signal Failure Set by the BCM in continuous memory when 1, 2 or 3 of the tire pressure sensors are faulted, not communicating with the RTM or when sensor data is not received by theBCM from the RTM.

Possible Sources

  • Radio Frequency Interference (RFI)
  • One or more TPMS sensors not trained
  • TPMS sensor(s)

Visual Inspection and Diagnostic Pre-checks

  • Inspect for customer electronic devices, such as cell phone chargers or GPS units.
  • Inspect for Non-Original Equipment Manufacturer (OEM) wheels or run-flat tires.
  • Verify horn operation.
  • Verify spare tire is not in use.

PINPOINT TEST B : B124D:02

B1   CHECK THE BCM (BODY CONTROL MODULE) TPMS (TIRE PRESSURE MONITORING SYSTEM) STATUS (TPMS_STATUS) PID (PARAMETER IDENTIFICATION) AND SENSOR IDENTIFIERS
  • Ignition ON.
  • Using a diagnostic scan tool, view and record the following BCM Parameter Identifications (PIDs):

    • Left Front Tire Transmitter Identifier (TPM_S_ID_LF)
    • Right Front Tire Transmitter Identifier (TPM_S_ID_RF)
    • Left Rear Tire Transmitter Identifier (TPM_S_ID_LRO)
    • Right Rear Tire Transmitter Identifier (TPM_S_ID_RRO)
  • View the BCM TPMS_STATUS PID.

Does the BCM TPMS_STATUS PID display SENSOR FAULT? 
 

Yes GO to B2
No If the TPMS_STATUS PID displays SYSTEM FAULT, GO to Pinpoint Test A

 

B2   CARRY OUT THE TPMS (TIRE PRESSURE MONITORING SYSTEM) SENSOR TRAINING PROCEDURE
  • Train all 4 TPMS sensors. 
    REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) Sensor Location Calibration (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), General Procedures).

Did all of the TPMS sensors train and did the horn sound when each sensor was trained? 
 

Yes Using a diagnostic scan tool, LOCATE the updated TPMS sensor identifiers trained to the BCM.
COMPARE these values to those recorded prior to the TPMS sensor training procedure. Disregarding sensor position, any sensor identifiers not matching those retrieved from the module were changed, but not retrained. The sensors are now trained to the vehicle, diagnosis is complete.
DOCUMENT all TPMS sensor identifiers on the applicable warranty claim.
No GO to B3

 

B3   ATTEMPT TO TRAIN THE TPMS (TIRE PRESSURE MONITORING SYSTEM) SENSORS AGAIN
  • Move the vehicle to rotate the wheels at least one-fourth of a turn. Starting at a different wheel, train all 4 TPMS sensors.
    REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) Sensor Location Calibration (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), General Procedures).

Did any of the TPMS sensors train and did the horn sound when each sensor was trained? 
 

Yes If only some of the sensors trained, INSTALL a new TPMS sensor for each sensor that failed to train. 
REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) Sensor (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), Removal and Installation).

If all the sensors trained, the concern may have been caused by Radio Frequency Interference (RFI). For information on locating sources of Radio Frequency Interference (RFI), 
REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) — System Operation and Component Description (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), Description and Operation).

No GO to B4

 

B4   CHECK FOR CORRECT BCM (BODY CONTROL MODULE) OPERATION
  • Ignition OFF.
  • Disconnect and inspect all BCM connectors.
  • Repair:

    • corrosion (replace connector or terminals — clean module pins)
    • damaged or bent pins — replace terminals or pins
    • pushed-out pins — replace pins as necessary
  • Connect the BCM connectors. Make sure they seat and latch correctly.
  • Operate the system and determine if the concern is still present.

Is the concern still present? 
 

Yes The sensors may not be present. DISMOUNT the tires and VERIFY the sensors are present and mounted to the wheels. 
REFER to: Wheel and Tire (204-04A Wheels and Tires, Disassembly and Assembly).

If the sensors are missing, INSTALL new sensors.
REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) Sensor (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), Removal and Installation).
CLEAR the Diagnostic Trouble Codes (DTCs).
If all the sensors are present, CHECK OASIS for any applicable Technical Service Bulletins (TSBs). If a TSB exists for this concern, DISCONTINUE this test and FOLLOW TSBinstructions. If no Technical Service Bulletins (TSBs) address this concern,    Click here to access Guided Routine (BCM).

No The system is operating correctly at this time. The concern may have been caused by module connections. ADDRESS the root cause of any connector or pin issues. CLEAR the Diagnostic Trouble Codes (DTCs).

DTC Fault Trigger Conditions

 

DTC Description Fault Trigger Conditions
B124D:02 Tire Pressure Sensor: General Signal Failure This DTC sets in continuous memory if any of the TPMS sensors fail to transmit any tire pressure data.

 

Possible Sources

  • Tire pressure not set to specifications listed on the VC label
  • Spare tire currently in use
  • TPMS sensor

Visual Inspection and Diagnostic Pre-checks

  • Verify the spare tire is not in use.
  • Verify the air pressure in all 4 tires matches the pressure indicated on the VC label.

PINPOINT TEST E : TPMS (TIRE PRESSURE MONITORING SYSTEM) WARNING INDICATOR IS ON CONTINUOUSLY AND THE MESSAGE CENTER DISPLAYS LOW TIRE PRESSURE

E1   CHECK FOR BCM (BODY CONTROL MODULE) DIAGNOSTIC TROUBLE CODES (DTCS)
  • Ignition ON.
  • Using a diagnostic scan tool, carry out the BCM Diagnostic Trouble Codes (DTCs).

Is DTC B124D:02 present? 
 

Yes GO to E2
No For other BCM Diagnostic Trouble Codes (DTCs), GO to the DTC Chart: BCM. 
If there are no Diagnostic Trouble Codes (DTCs) present in the BCM, GO to E3

 

E2   VERIFY BCM (BODY CONTROL MODULE) DTC (DIAGNOSTIC TROUBLE CODE) B124D:02
  • Using a diagnostic scan tool, clear the BCM Diagnostic Trouble Codes (DTCs).
  • Ignition OFF.
  • Ignition ON.
  • Activate each TPMS sensor. 
    REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) Sensor Activation (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), General Procedures).
  • Using a diagnostic scan tool, carry out the BCM Diagnostic Trouble Codes (DTCs).

Is DTC B124D:02 present? 
 

Yes GO to E3
No If the TPMS warning indicator is on continuously and the message center is displaying low tire pressure, GO to E3
If the TPMS warning indicator is not illuminated and the message center does not display low tire pressure, the system is operating correctly at this time. The concern may have been caused by Radio Frequency Interference (RFI). For information on locating sources of Radio Frequency Interference (RFI), 
REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) — System Operation and Component Description (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), Description and Operation).

 

E3   CHECK FOR SPARE TIRE IN USE
  • NOTE: A spare tire cannot be programmed to the vehicle. If a damaged road wheel is located in the vehicle and the RTM cannot communicate with it, or if the damaged wheel has been dropped off at a repair facility, the BCM sets a TPMS sensor fault. Repair and remount the road wheel as necessary to restore system operation.

    Check the spare tire location.

Is the spare tire in use? 
 

Yes REPAIR and REMOUNT the wheel to the vehicle. 
REFER to: Wheel and Tire (204-04A Wheels and Tires, Removal and Installation).

ADJUST tire pressures to the required pressure as defined on the VC label.

No GO to E4

 

E4   CHECK FOR LOW TIRE PRESSURE
  • Measure and record the pressure in all 4 tires using a digital tire pressure gauge.
  • Adjust the pressure for those found to be below the specification listed on the VC label.
  • To clear the low pressure warning indicator, drive the vehicle for at least 2 minutes above 32.2 km/h (20 mph) or activate each sensor at least twice. 
    REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) Sensor Activation (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), General Procedures).
    Do not train the sensors at this time.

Has the TPMS warning indicator gone out? 
 

Yes The system is operating correctly at this time. The cause was low tire pressure.
No GO to E5

 

E5   TRAIN ALL 4 TPMS (TIRE PRESSURE MONITORING SYSTEM) SENSORS
  • Train all 4 TPMS sensors. 
    REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) Sensor Location Calibration (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), General Procedures).

Did all of the TPMS sensors train and did the horn sound when each sensor was trained? 
 

Yes GO to E6
No GO to Pinpoint Test G

 

E6   CHECK THE TIRE PRESSURES USING THE BCM (BODY CONTROL MODULE) TPMS (TIRE PRESSURE MONITORING SYSTEM) SENSOR PARAMETER IDENTIFICATIONS (PIDS)
  • Using a diagnostic scan tool, view the following BCM Parameter Identifications (PIDs):

    • Left Front Tire Pressure (TPM_PRES_LF)
    • Right Front Tire Pressure (TPM_PRES_RF)
    • Left Rear Tire Pressure (TPM_PRES_LRO)
    • Right Rear Tire Pressure (TPM_PRES_RRO)

Do the tire pressures indicated by the Parameter Identifications (PIDs) match the tire pressures measured previously, ±20.7 kPa (3 psi)? 
 

Yes The system is operating normally at this time. The concern may have been caused by an incomplete or incorrectly performed sensor calibration or low tire pressure.
No INSTALL a new TPMS sensor(s) for the sensor(s) displaying inaccurate tire pressure. 
REFER to: Tire Pressure Monitoring System (TPMS) Sensor (204-04B Tire Pressure Monitoring System (TPMS), Removal and Installation).

 

 


Изменено пользователем KillBill

  • Печать

Страницы: 1 44 45 46 47 48 49 50 [51] 52 53   Вниз

Тема: Датчики давления на Explorer V  (Прочитано 230006 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

LV,
Все меню облазил — нету ( Американская сборка. Смотрел в руководстве, тоже не нашел. В Display Mode показывает текущее давление (слева спереди прочерк), и как-то сбросить (например, длинным нажатием OK) не выходит.
Подскажите, где в форскане можно прописать ID датчика? Я его сфоткал до установки, если ID указан верный, попробовал бы так прописать.


Записан



Billy,

LV,
 В Display Mode показывает текущее давление (слева спереди прочерк)

  Уже неплохо. Ошибки системы контроля давления шин нет. По форскану уточню: ID датчиков можно прописать, но, как утверждают гуру, не для Форда. Только IDS. Предыдущий пост поправлю. Однако можно попробовать Форсканом прочитать ID  датчиков. Если  считывается ID  нового датчика, то ещё не 100% вероятность, что он плохой. Такая ситуация может возникнуть, если автоматическая инициализация датчика проводилась на недокачанном колесе. Приблуда или IDS в этом случае не потребуются.
Если новый ID  не читается, то искать приблуду или IDS. Причём, для приблуды колесо с новым датчиком желательно не должно быть левым передним, так как с него начинается запись и нужно быть уверенным, процесс записи идет (однократный звуковой сигнал).


Записан


LV, пишет ошибку датчика — Tire Pressure Sensor Fault и горит лампочка спущенного колеса. Облазил форскан, не нахожу ничего касательно TPMS, кроме сервисной процедуры инициализации датчиков. Может помните, где находили инфу по номерам датчиков?


Записан




Подскажите. Через Forscan можно вообще отключить эту систему полностью?


Записан


Да, можно,в расширенной версии с ноутбука


Записан


Всем, привет.

Недавно приобрел Ford Exp 5 первый рестайл (2017 год выпуска). Машина была на зимней резине, приобрел летние колеса с датчиками, перекинул. На приборке появилась ошибка, не видит датчиков. Везде пишут, что нужно запустить процедуру реиницилизации датчиков через левое меню. Так вот облазил все меню, не нашел такой функции, есть режим приборки, где отображаются четыре колеса и давление в кПа (с прочерками), в настройках тоже ничего. Проехал с момента установки колес около 70км. Датчики сами не подцепились.

Что делаю не так ?  :-[


Записан



По мойму просто ОК нажимаешь типа как сброс и идёт процесс инициализации.


Записан


У меня была такая история,также поменял колеса лето на зиму,и на тебе, пишет ошибку с датчиками, не видит их. Сброс не помогал,поехал к О.Д. Поменяли все датчики, результатов ноль.Всю голову сломали, проверяют,датчики рабочие, ставят, не работают.  Причина: у меня в багажнике лежал рулон фольгированного утеплителя, хотя болтался он там давно,и проблем не было,убрали утеплитель и все ОК. Вот так.

« Последнее редактирование: 27 Апрель 2020, 13:28:16 от Pavlyxa »


Записан



Записан




Записан



Записан


Тоже приобрёл эту приблуду. Работает, теперь знаю что неисправен задний левый датчик.
Хочу с али заказать, вот только с номерком не ошибиться бы. Машина 2012 года американец.


Записан



Здравствуйте. Машина 2013г. По трассе вылезла ошибка сбой датчика давления в шине. Форскан показал ошибку B124d, вывел показания давления колёс и начал спускать. В итоге показания левого переднего колеса ни как не реагировали. Есть идеи что можно ещё предпринять без снятия колеса??? Спасибо.


Записан


Машина 2012г. (модельный год 2013), по каталогу экзиста датчик BB5Z-1A189-A.
Снял колесо и вынул датчик, а там другой номер BB5T-1A150-AA
Хочу заказать на али, но кому верить не пойму.


Записан



  • Печать

Страницы: 1 44 45 46 47 48 49 50 [51] 52 53   Вверх

  • Клуб владельцев Ford Explorer 5, Ford Explorer Sport и не только….. »
  • Общетехнический раздел »
  • Колеса и шины »
  • Датчики давления на Explorer V

Наши друзья и партнеры

Примечание:

1. Для поиска других кодов неисправностей воспользуйтесь поисковой строкой. Введите свой код неисправности в поле поиска и отправьте поиск.

2. Информация, содержащаяся на этом сайте, представлена исключительно в информационных целях. Мы не несем ответственности за любые действия, предпринятые вами в отношении вашего автомобиля. Если у вас есть какие-либо сомнения относительно ремонта вашего автомобиля, обратитесь к своему техническому специалисту.

Поиск всех кодов ошибок на одном сайте. Расшифровка Кодов ошибок obd2 по маркам автомобилей.

Знайдено кодов ошибок: 2

Код ошибки:

Значение ошибки



Похожие причины кодов

Коды ошибок по маркам автомобилей

Примечание:

1. Для поиска других кодов неисправностей воспользуйтесь поисковой строкой. Введите свой код неисправности в поле поиска и отправьте поиск.

2. Информация, содержащаяся на этом сайте, представлена исключительно в информационных целях. Мы не несем ответственности за любые действия, предпринятые вами в отношении вашего автомобиля. Если у вас есть какие-либо сомнения относительно ремонта вашего автомобиля, обратитесь к своему техническому специалисту.

Из чего состоит ошибка

В пятизначных кодах первый знак обозначает принадлежность к системе, в которой обнаружена неисправность:

  • Р — неполадки, зафиксированные в работе силового агрегата либо автоматической трансмиссии (АКПП);
  • В — неисправности, связанные с функционированием кузовных систем — электрических стеклоподъемников, подушек безопасности Airbag (SRS), центрального замка и т. д.;
  • С — коды ошибок в работе шасси или ходовой составляющей транспортного средства;
  • U — неисправности, связанные с электрикой или электронным оборудованием, взаимодействием между управляющими модулями, цифровым интерфейсом.

Второй знак обозначает:

  • 0 — общая цифра для всех OBD2 кодов;
  • 1 или 2 — код производителя транспортного средства;
  • 3 — резервая позиция.

Третий знак в комбинации неисправности указывает на тип поломки:

  • 1 и 2 — сбои в функционировании систем подачи воздуха либо топлива;
  • 3 — неисправности в работе системы зажигания;
  • 4 — неполадки, связанные с функционированием систем вспомогательного контроля;
  • 5 — сбои в работу элементов системы холостого хода;
  • 6 — неполадки, зафиксированные в функционировании электронного блока управления автомобилем или его электролиниями;
  • 7 и 8 — неисправности трансмиссионного агрегата.

Последние два знака обозначают порядковый номер неисправности.

Copyright © 2021. Коды ошибок OBD-II с расшифровкой на русском языке — возможные причины, описание и варианты по устранению ошибок.

Описание B124B ошибки автомобиля Ford. В нашем справочнике имеется следующая информация:

На русском языке:

Это не часто встречающаяся неисправность в электрической цепи двигателя или автоматической коробки передач, вероятнее всего специфическая для Вашей марки автомобиля. 

На английском языке:

OBD2 not find in catalog. 

Выберите модель для возможности более детального просмотра информации по этой ошибке:

Найти причину   >>> 

Принимая во внимание тот факт, что OBD2 ошибки работы электронных систем автомобиля не всегда на прямую указывают на неработающий элемент, а чаще дают всего лишь общую информацию о неисправности, мы пришли к следующему выводу:

В разных марках и моделях автомобилей одна и также ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов.

Стало понятно, что просто необходим ресурс в котором можно найти не только общую информацию об OBD2 ошибке, а практические данные по конкретному автомобилю.

Опыт автоэлектриков показал, что если рассматривать определенную марка-модель автомобиля, то в подавляющем большинстве случаев причина возникновения какой либо ошибки одна и также.

Мы создаем, не без вашей помощи, справочник причинно-следственной связи возникновения той или иной OBD2 ошибки у конкретного автомобиля (марка и модель). Если на Ваш автомобиль не найдено описание (причинно-следственной связи) ошибки, то не стесняйтесь задавайте вопрос.

Если у вас есть опыт в устранении той или иной ошибки — делитесь опытом с другими пользователями. Так мы сможем сформировать полезный ресурс. По капле от каждого и всем будет полезно.

Возможно будет интересно:

Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.

Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент. Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.

Автомобили с каждым днем становятся все более сложными, но и более диагностируемыми. Наш форум создан для всех, от простых автолюбителей до профессиональных автоэлектриков.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:

Интересное по теме:

  • B124b ошибка toyota land cruiser 200
  • B1271 ошибка тойота приус 20
  • B1248 ошибка lexus
  • B1273 ошибка toyota
  • B124923 ошибка мерседес

  • 0 0 голоса
    Рейтинг статьи
    Подписаться
    Уведомить о
    guest

    0 комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии