Кратко перечислю и опишу некоторые коды:
00
(Необходимо проверить правильно ли установлен процессор и сбросить CMOS)
0d
(Проблема связана с памятью, видеокартой или другими устройствами. Необходимо сбросить CMOS, вытащить, вставить оперативную память и видеокарту, а также извлечь другие USB и PCI устройства)
01 – 54 (кроме 0d), 5A — 60
(Проблема связана с памятью. Необходимо переустановить процессор и оперативную память, потом сбросить CMOS. Если проблема останется, необходимо установить только один модуль памяти или использовать другой модуль памяти)
55
(Оперативная память не обнаружена. Необходимо переустановить процессор и оперативную память. Если проблема останется, необходимо установить только один модуль памяти или использовать другой модуль памяти)
61 — 91
(Ошибка инициализации чипсета. Необходимо сбросить или очистить CMOS)
92 — 99
(Проблема относится к PCI-E устройствам. Необходимо заново установить PCI-E устройство или установить в другой слот. Если проблема не исчезнет, то необходимо извлечь все PCI-E устройства или использовать другой видеоадаптер)
A0 — A7
(Проблема связана с IDE или SATA устройствами. Необходимо переподключить IDE и SATA устройства. Если проблема останется, необходимо очистить CMOS и попробовать отключить все SATA устройства)
b0
(Проблема связана с оперативной памятью. Необходимо переустановить процессор и оперативную память. Если проблема останется, необходимо установить только один модуль памяти или использовать другой модуль памяти. * Для моделей X79, необходимо установить память в слоты DDR3 A1, B1, C1 и D1)
b4
(Проблема связана с USB устройствами. Необходимо отключить все USB устройства)
b7
(Проблема связана с памятью. Необходимо переустановить процессор и оперативную память, потом сбросить CMOS. Если проблема останется, необходимо установить только один модуль памяти или использовать другой модуль памяти)
d6
(Видеокарта не принята. Необходимо очистить CMOS и наново установить видеокарту. Если проблема останется, необходимо установить видеокарту в другой слот или использовать другую видеокарту)
d7
(Клавиатура и мышь не обнаружена. Необходимо переподключить клавиатуру и мышь)
d8
(Неверный пароль)
FF
(Необходимо проверить правильно ли установлен процессор и сбросить CMOS)
Смотрите также мою статью:
Описание звуковых сигналов BIOS
Автор | Сообщение | ||
---|---|---|---|
|
|||
Junior Статус: Не в сети |
Плата вышеуказанная и две плашки по 4 гига Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9. Проблема такая, ПК внезапно самопроизвольно перезагружается, после чего, не загружается до конца и выдается звуковой сигнал будто оперативки нету. Индикатор POST кодов на мамке выдает значение 55, что означает Memory not installed. Такое случилось однажды года три назад при включении утром, я комп выключил и не трогал, собрался везти в ремонт, но спустя пару дней решил проверить и все работало как и раньше. |
Реклама | |
Партнер |
Vadim++ |
|
Member Статус: Не в сети |
Shkeeper |
—
Кто сейчас на конференции |
Сейчас этот форум просматривают: Google [Bot], Pluzrepok и гости: 10 |
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения |
Лаборатория
Новости
-
Contents
-
Table of Contents
-
Bookmarks
Quick Links
Copyright Notice:
No part of this installation guide may be reproduced, transcribed, transmitted, or trans-
lated in any language, in any form or by any means, except duplication of documentation
by the purchaser for backup purpose, without written consent of ASRock Inc.
Products and corporate names appearing in this guide may or may not be registered
trademarks or copyrights of their respective companies, and are used only for identifica-
tion or explanation and to the owners’ benefit, without intent to infringe.
Disclaimer:
Specifications and information contained in this guide are furnished for informational use
only and subject to change without notice, and should not be constructed as a commit-
ment by ASRock. ASRock assumes no responsibility for any errors or omissions that may
appear in this guide.
With respect to the contents of this guide, ASRock does not provide warranty of any kind,
either expressed or implied, including but not limited to the implied warranties or condi-
tions of merchantability or fitness for a particular purpose. In no event shall ASRock, its
directors, officers, employees, or agents be liable for any indirect, special, incidental, or
consequential damages (including damages for loss of profits, loss of business, loss of
data, interruption of business and the like), even if ASRock has been advised of the pos-
sibility of such damages arising from any defect or error in the guide or product.
This device complies with Part 15 of the FCC Rules. Operation is subject to the following
two conditions:
(1) this device may not cause harmful interference, and
(2) this device must accept any interference received, including interference that may
cause undesired operation.
CALIFORNIA, USA ONLY
The Lithium battery adopted on this motherboard contains Perchlorate, a toxic substance
controlled in Perchlorate Best Management Practices (BMP) regulations passed by the
California Legislature. When you discard the Lithium battery in California, USA, please
follow the related regulations in advance.
«Perchlorate Material-special handling may apply, see
www.dtsc.ca.gov/hazardouswaste/perchlorate»
ASRock Website: http://www.asrock.com
Published October 2012
Copyright©2012 ASRock INC. All rights reserved.
1
ASRock Z77 Extreme6/TB4 Motherboard
Summary of Contents for ASROCK Z77 Extreme6
Регистрация Вход
|
||||
Текущее время: 21 сен 2023, 11:07 |
Сообщения без ответов | Активные темы
Список форумов » Ремонт ноутбуков, компьютеров и комплектующих » Ремонт материнских плат » ASRock
Часовой пояс: UTC + 4 часа
Модераторы: igils, Rom, Ozzy, ars44, RsM
Страница 1 из 1 [ Сообщений: 5 ] |
Версия для печати | Пред. тема | След. тема |
Показать сообщения за: Поле сортировки
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Страница 1 из 1 [ Сообщений: 5 ] |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Список форумов » Ремонт ноутбуков, компьютеров и комплектующих » Ремонт материнских плат » ASRock
Часовой пояс: UTC + 4 часа
|
||||
|
||||
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения |
Найти: |
Перейти: |
Language:
Powered by
phpBB
© 2000, 2002, 2005, 2007, 2008 phpBB Group
Re: z77 Extreme 6 Error Code A2 [Fails to finish POST]
Originally posted by PaperMacheMan
View Post
I’d recommend trying to post with each HDD/SDD individually in isolation.
On my board (Extreme 6) I had the same issue with an Agility 2 model and it took me a long time and comments from Parsec to finally pin it down as the culprit. I now have another SSD (Fujitsu) which is running fine. I should note the Agility SSD runs fine with other computers, it’s just not compatible with this board for some reason. I’m even more confused as I thought generally SSDs tend to share the same controllers etc…
I’ve since discovered the same issue with a standard 2TB Seagate HDD I didn’t have in the system. No matter what I do I simply can’t get past the initial post screen with it plugged in (A2 error). This drive also works fine in 2 other pc’s.
It does make me think that this board is particularly fussy with the HDD interface which really shouldn’t be a problem on a $300 board. Whether it’s Haswell related or Asrock related, I really don’t care, gear this expensive should just work or be very clear about incompatibility issues (seems like they have no idea).
No… first it was the Vertex 2 SSDs, and now Agility 2 too? Plus an HDD? Hmm… not doubting that, just saying No, not more…
I’m surprised it has taken this long to discover these issues on Haswell systems, not that I’ve had any on mine, but I don’t use every SSD out there.
OCZ admits the Vertex 2 is not compatible, and I’m not aware of others, but that does not mean they are compatible.
As Prof Jim said, products that ignore standards are paying the price, or I should say their owners, not that they knew that would happen.
The only thing I can think of that might cause problems with drives, is using the Intel IRST version 12 drivers with Haswell chipsets, like Z87. Of course if you have drive issues when that driver is not installed, then it’s not the driver. On Intel 8 series chipsets using IRST version 12 drivers, Link State power management is enabled by default. Check the Performance option where it can be disabled, a reboot is required.
Also, IRST 12 on 8 series chipsets has performance «gears», three gears when that option is enabled, set to Automatic. That is a power saving option, which really works well if your drives are compatible.
There are enough different controllers used in SSDs to make a difference. Relatively older SSDs like the Vertex 2 used the first SandForce controller that is no longer used. I’m not sure what the Agility 2 uses, but besides the controller is the firmware for the controller. If SandForce no longer provides firmware updates (pretty much a given they don’t) then how are those SSDs brought up to standards? They aren’t.
Now consider Intel and their new hardware and drivers. They design them to the SATA standard correctly. All the newer SSDs are also designed to those standards, and future models will be too. Then there are a few older models, no longer produced that don’t meet the standards. They can’t accommodate both, so which choice do they make? We know the answer…