Anki vector ошибка 899

Обновлено: 27.01.2023

Turn off Vector to stop him streaming data to the Cloud. Turning Vector off and on again also helps with minor intermittent issues you may experience such as seeing a status code.

  1. Turn Vector off by pressing his Back Button (the LED strip) down hard until it clicks
  2. Hold it for 5 seconds until Vector turns off

This is the same as Powercycling Vector.

Getting Started

Requirements for setting up Vector

  • A compatible device to run the Vector app – required for setup
  • A Vector Account – valid email address and account activation required
  • 802.11n 2.4 GHz WiFi network connected to the Internet via a WiFi Access Point (NAT router)
  • USB Power Source (adapter, USB port, power bank, etc.) with min. 5V=1A output

[VIDEO] Vector and Connection: How to set Vector up

Learn in this FAQ how to set Vector up, how Vector connects to the internet, and where to find troubleshooting steps if you encounter any connection issues.

How to Erase User Data

Use this option if you would like to permanently delete Personally Identifiable Information (PIIs) such as images and faces Vector has met from your robot. Any previously installed Vector software will also be deleted but the current software will remain on the robot. To also delete the current software, use Recovery Mode, above. Note erased data cannot be restored.

  1. Place Vector on his charger and plug the charger in
  2. [If Vector is booting up, wait for the “V” to finish]
  3. Double click Vector’s Back Button
  4. Raise and lower Vector’s lift
  5. Turn his treads to move through selections (backwards to go up, forwards to go down)
  6. Raise and lower the lift to select the “Clear User Data” menu
  7. Confirm the selection and wait for Vector to reboot
  8. Once Vector completes rebooting, data will have been wiped from the robot
Anki — программа для запоминания слов запись закреплена

Подскажите, как сбросить всю статистику колоды, чтобы с нуля? Прошел колоду, хочу по новой.

Олег Прокудін

Владислав Дьяченко

Например, попробовать Экспортировать ее без информации о расписании в файл, удалить из анки и импортировать из файла
Метод, описанный выше, сработает. Но есть более эффектный способ: заходите в «Обзор», выбираете колоду, выделяете ктрл-А все карточки (или только некоторые), «Редактирование», «Изменить расписание», «Поместить в конец очереди новых карточек». Или даже можно выбрать радиобаттон ниже.

Jack Forzenski

Jack Forzenski
А кто знает как на андроиде этого добиться? Можно в конце нажимать <- столько же раз сколько и карточек, но неужели нельзя проще?
Jack, колоду проходят не каждый день, обычно на это уходит долгое время. Недели, например. Что мешает сбросить прогресс на компе и синхронизироваться на всех устройствах один раз в месяц или год?

Jack Forzenski

Jack Forzenski
Я повторяю колоду из 50 карт сразу раза 4 доводя скорость до молниеносной. Зачастую закидываю колоды в телефон и делаю это в дороге да и вообще много что может мешать синхронизироваться с компа. Нет желания спорить о техниках обучения, есть только конкретный вопрос.

Jack, так вы так и ответьте — без компа, мол, надо. Кратко и по делу.

Вы знакомы со специальными колодами?

Jack Forzenski

Jack Forzenski ответил Сообществу

Jack, можно создать такую колоду, выбрать различные настройки, что-то даже можно ручками подшаманить. Колода пустая, заходите в неё, нажимаете сформировать — и колода заполняется. В эту колоду отбираются карточки из других колод по тем или иным принципам и исключаются из неё также. Можно пройти колоду какую-нибудь, а потом пройти её через специальную колоду. Можно даже не проходить основную колоду, а пройти сразу спецколоду. Там разные настройки. Покопайтесь в этой теме, уверен, что-то можно придумать.

А сбрасывать прогресс в мобильном — не знаю как, даже не искал, даже не интересно.

А так, вам бы лучше поискать другую программу, конечно, ведь Анки создан не для зубрёжки, а для интервальных повторений.

How to use Recovery Mode

Use Recovery Mode to force Vector to boot up on factory firmware. Doing this will not delete any user data or software that had previously been installed via Over-The-Air (OTA) update.

This may help with certain issues such as Vector failing to boot up, meaning he is unable to charge (this is indicated by teal Back Lights), or potential software issues, sometimes indicated by a blank screen. If you get a status code between 200-219, recovery mode will also help.

  1. Vector must on his charger and plugged into a power source (be sure to push him right to the back of the charger — you will see the LEDs flashing)
  2. Press and hold Vector’s Back Button for around 15 seconds in total until the rectangle furthest away from the circle LED lights up blueish white
  3. He will reboot and show «anki.com/v» on his screen
  4. Open the Vector app and reconnect to Vector
  5. Select the correct 4-character Vector identifier to pair the robot

Как сбросить настройки anki vector

Елена, допустим, имеется карточка, на лицевой стороне написано «bread», на оборотной — «хлеб». Обратная карточка — когда на лицевой написано «хлеб», на оборотной — «bread».

Да, вы вводите данные ОДИН раз, и программа генерирует необходимое количество карточек с необходимой информацией на лицевой и оборотной сторонах.

Как это сделать. Для этого нужно копаться в настройках шаблона, или лучше — создать отдельный шаблон своими руками и понятным для себя самого.

Наверно, так сложно понять. Проще разобрать конкретный пример. Можем, разобрать ваш пример, постепенно, это дело растянется на несколько дней, подозреваю, если не больше.

Елена Табакаева

Anki — эффективное изучение языков, уточню вопрос. Я захожу в «Обзор». Нахожу нужную мне запись. Нажимаю кнопку «Карточки». Открывается настройка шаблона карточек. Я его правлю, как мне нужно. Как мне приделать к этой записи второй (и желательно третий) шаблон?
Для примера приведу запись из моей колоды по сольфеджио.
Запись содержит три поля:
Интервал
Количество ступеней
Количество тонов

Мне нужно несколько карточек к этой записи.
Первая карточка:
Лицевая сторона: «Интервал, содержащий > и > называется >»
(На карточке выводится текст: «Интервал, содержащий 5 ступеней и 3,5 тона называется [. ]»)
Оборотная сторона: «>»
(На карточке выводится текст: «Интервал, содержащий 5 ступеней и 3,5 тона называется Чистая квинта»)

Вторая карточка:
Лицевая сторона: «Сколько ступеней в интервале >?»
(На карточке выводится текст: «Сколько ступеней в интервале Чистая квинта?»)
Оборотная сторона: «>»
(На карточке выводится текст: «5 ступеней»)

Третья карточка (примеры приводить не буду):
Лицевая сторона: «Сколько тонов в интервале >?»
Оборотная сторона: «>»

Так вот, сложность у меня в том, что я не знаю, как сделать для одной записи три разных шаблона. Эта волшебная кнопка должна быть где-то на виду, но я ее не вижу :(

Quick overview of setup

How to restore Vector

Since Vector is Cloud-connected, any changes in the Vector app settings are sent from the App to the robot. Everything from the robot is sent to the Cloud (except photos, and volume and eye colour which you can change in the app settings). As such, you only need to log into your account to restore Vector. You need to do this after having Vector exchanged.

Note. You cannot restore anything, including people Vector has met, that has been permanently deleted by using Clear User Data.

Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Setting up Vector

OpenApp_VIcon_Face.jpg

If you have any issues when setting up Vector, please see this FAQ.

Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Читайте также:

  • Что такое программа roblox
  • Как сделать картошку фри в майнкрафте
  • Кто такой скат из выжить после
  • Wow как перемещаться между континентами
  • Rust как убивать ботов

If something has gone wrong, an error will appear on Vector’s face. These error happen if Vector’s hardware is bad, but some of them could also be software.

801

  • Rampost was unable to communicate with the body board at boot. This will show up before an 898 or 899 error. If the board shows just a purple light and won’t turn off, you need to wait for his battery to die. After that, turn him back on. If there is still a purple light, there could be a hardware issue with the body board.

870-895

  • Body board has a specific hardware fault. For all of these, try a reboot. If that doesn’t work, your Vector probably needs some fixin’.

870

  • The front right microphone is not working correctly.

871

  • The front left microphone is not working correctly.

872

  • The back right microphone is not working correctly.

873

  • The back left microhpone is not working correctly.

// I’m not sure if 870-873 actually show up as I have seen boards get through rampost without the backpack board connected.

890

  • The front right cliff sensor is not working correctly.

891

  • The front left cliff sensor is not working correctly.

892

  • The back right cliff sensor is not working correctly.

893

  • The back left cliff sensor is not working correctly.

894

  • The front ToF sensor is not working correctly.

895

  • The touch sensor is not working correctly.

896(?)-897

  • Seems to be Whiskey specific. It seems to only show in their dev recovery and they work fine in normal firmware, so this doesn’t seem to be a worry.

898

  • There was an error when trying to communicate with the body board. If the board shows just a purple light and won’t turn off, you need to wait for his battery to die. After that, turn him back on. If there is still a purple light, there could be a hardware issue with the body board.

899

  • The firmware was unable to find the body. If the board shows just a purple light and won’t turn off, you need to wait for his battery to die. After that, turn him back on. If there is still a purple light, there could be a hardware issue with the body board.

950

  • This error will only occur on a Whiskey. The software is unable to open the extra ToF sensors. It is possible that one or both of the sensors are broken.
  • This can be fixed with an EMR/OEM swap. Instructions soon

960

  • IMU hardware failed.

970

  • The Wi-Fi hardware failed.

980-981

  • An error occured when trying to communicate with the camera. If he is stuck on this error, go to recovery and clear user data. If he is still stuck, the camera may not be soldered on well or it could be broken.

990

  • Vic-anim is unable to open the display for writing. This is something you will probably never see.

Vector may occasionally experience internal errors that he displays on his screen. These error codes are uncommon and usually nothing to worry about. They simply mean Vector has encountered an internal issue and needs to reboot.

Note: If Vector experiences these errors multiple times per day or always shows an error after rebooting, then please contact us at: support@digitaldreamlabs.com.


You may see any of the following. This list is not inclusive:

  • 898
  • 899
  • 981
  • 915
  • 917
  • 980

For a full list of error codes, please see the following article: Vector Status Codes


Vector will attempt to restart by himself. Please wait approx. 30 seconds for him to initiate the restart. If he does not restart by himself, then please follow these steps:

  1. Press Vector’s back button for 5 seconds to turn Vector off.
    1. If his screen and back lights turn off, wait ten seconds, then tap his back button again to boot him back up. If this does not work, move to Step 2.
  2. Take Vector off of the charger and set him next to it. Allow Vector’s battery to run down.
    1. Note: This may take up to two hours, but will not damage Vector’s battery. Vector shuts down before he reaches a completely dead battery to help protect against damage.
  3. Place Vector back on the charger and give him about 45 seconds to boot back up to his normal self!
  4. If you see this error again shortly after Vector boots, please follow the steps in the article Performing a Firmware Recovery Reset

Did this answer your question?


Thanks for the feedback

There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Still need help?
Contact Us
Contact Us


Vector does not indicate that he is charging when placed on his charger.

Verify that Vector is fully seated on his charger and that there is good contact with the charging pads.

Ensure that the charger’s USB connection is secure.

Check Vector’s battery by turning him on and allowing his battery to die.

If you see a battery icon on his screen when you try to turn him on, his battery is functioning normally.

If he fails to do this, use Vector’s Customer Care Info Screen (CCIS) by referring to this guide.

Vector will not show signs of being powered on when you hold down his power button

Vector has lost any power in his battery.

Put him on his charging pad, or follow this guide on charging issues.

When attempting to connect Vector to a Wi-Fi network, the desired network is not shown on the list of available networks

Ensure your network is capable and has activated  802.11n 2.4GHz mode.

Do not use a captive portal network which is not supported.

Examples include networks associated with academics, hotels, airports, shopping centers, etc.

Reboot Vector in recovery mode and erase the user data by following this guide.

Reboot your smart device.

Reboot your Wi-Fi router.

The Vector app cannot find Vector via Bluetooth or the app cannot get past the, “searching for Vector” message.

Verify that Vector is fully seated on his charger and that he is booted up completely.

You can verify that he has booted if you see a pair of eyes, “anki.com”, or a phone icon on his display.

To ensure that there is not interference with the Bluetooth, keep Vector away from other Wi-Fi or Bluetooth devices.

Reboot your Bluetooth device.

Reboot Vector in recovery mode and erase the user data by following this guide.

Vector fails to navigate or locate his charger.

Ensure charger is placed on a hard, flat, and opaque surface free of reflections and vibrations.

Keep the path between Vector and the charger unobstructed (his cube can obstruct the path).

Make sure Vector is able to see his charger by eliminating poor lighting.

Check if his camera is functional by  having him locate his cube or recognize a face.

The error codes 898, 899, 981, 915, 917, or 980 show up on Vector’s Display.

Wait 30 seconds for Vector to automatically restart.

If Vector does not reboot, refer to this guide on how to boot him up in recovery

mode.

Vector is not following commands , responding to “Hey Vector”, or indicates the he doesn’t understand what’s being said.

Open the Vector app and go to settings then go to Preferences to change the language.

Remember to choose your language preference depending on your accent not on your physical location.

Refer to the Vector app for a list of valid Voice Commands.

An additional source of the Vector Voice Commands can be found here.

Make sure that Vector has an ample charge as he will not respond to commands when his battery is low.

Pause after saying, “Hey Vector,” and wait for Vector’s back to illuminate and the alert tone to sound before stating your command.

Press vector’s back once to bypass the voice prompt, then state your command.

If Vector indicates that he cannot understand you,

  • Ensure that you are not holding him
  • Eliminate any background noise
  • Speak clearly and loudly at a normal speed
  • Make sure you are not trying to integrate the command with another phrase; be sure to give vector one command at a time

Vector is inaudible and is not producing response sounds when prompted.

Adjust the volume slider located in the settings of the Vector app.

Reboot Vector by holding down his back button to turn him off and then hold the button again to turn him back on.

Если вы не можете подключить робота Anki Vector к интернету, попробуйте следующие шаги:

1. Убедитесь, что ваш роутер и Интернет работают корректно. Проверьте, есть ли у вас доступ к Интернету на других устройствах.
2. Убедитесь, что ваш роутер работает на частоте 2,4 ГГц. Робот Vector не поддерживает сети с частотой 5 ГГц.
3. Выключите робота Vector и включите его снова. Иногда перезагрузка может помочь установить соединение с Интернетом.
4. Проверьте, правильно ли вы ввели пароль от вашей Wi-Fi сети при попытке подключения робота Vector. Убедитесь, что вы не сделали опечатку или не перепутали символы.
5. Если все вышеперечисленное не помогло, попробуйте сбросить настройки Wi-Fi робота Vector. Для этого перейдите в меню настроек на роботе и найдите опцию «Wi-Fi Settings» или «Network Settings». Затем выберите «Forget Network» или «Reset Wi-Fi» и повторите процесс подключения снова, введя правильные данные Wi-Fi сети.
6. Если проблема не решается, обратитесь в службу поддержки Anki или посетите их официальный сайт для получения дополнительной помощи и информации о возможных обновлениях программного обеспечения.

Учтите, что Anki объявила о закрытии своей деятельности в апреле 2019 года, поэтому поддержка продукта может быть ограниченной или недоступной в некоторых регионах.

05:07 29.07.2023



Символы : 1344

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Aniwzcsds exe ошибка приложения
  • Aodriver2 sys ошибка
  • Apache 7024 ошибка
  • Animationapi any ошибка
  • Aoddriver2 sys ошибка при запуске windows 10