-
21.02.2014, 17:35
#181
Всем Перцам — Перец Клуба!
0
У меня блок кстати
Пятница,21,Февраль,2014,17:05:36:21515
VCDS Версия: Release 908.0
ADS
Адрес 77: Телефон Label: 3C0-035-730.lbl
Номер Блока Управления: 5N0 035 730 A HW: 5N0 035 730 A
Компонент и/или версия: J412 4100
Кодировка: 0020155
Код мастерской: WSC 05314 000 00000
Неисправности не найдены.— Добавлено чуть позже —
О РНС510.
Димыч перешил свою на 5269 прошивку с 3900. И тоже сказал, что ЗВУК стал лучше. Значит не мне это показалось, а так и есть!
-
22.02.2014, 13:19
#182
Всем Перцам — Перец Клуба!
0
-
22.02.2014, 14:46
#183
Всем Перцам — Перец Клуба!
1
Сообщение от COOLLER
дергал-дергал, а он двигается и не выходит этот кусок пеопласта
ээээээээээээээххххххххххх лапоть
там 2 выступа на пенопласте, они заходят в прорези ковра, немного в сторону пенопласт оттянуть и вытащить
— Добавлено чуть позже —
Сообщение от COOLLER
кодируется?
как и все блоки в В6
Passat B5 Variant 98, 1.8Т АЕВ(kalex), ручка — отдан в рабство бате
Passat B6 Variant 08, 2.0T CBAB DSG6 Серенький Oo w oO by GutenVag
Drive2
ETKA, Elsa,VCDS HEX-CAN 11.11.3-rus, VAG-TACHO v2.0. В миру — Серёга. кк №01949
-
22.02.2014, 14:56
#184
Всем Перцам — Перец Клуба!
0
блок поставил, пишет блок не кодирован, у меня ваг ком старый и кожов нет, как быть?
и еще ошибка висит : негатив аутпут ченнел для аудио и телефона, код 9457427
-
22.02.2014, 15:06
#185
Всем Перцам — Перец Клуба!
0
Сообщение от COOLLER
5N0 035 730 A
ты этот блок кодируешь???? у меня нет на него описания
Passat B5 Variant 98, 1.8Т АЕВ(kalex), ручка — отдан в рабство бате
Passat B6 Variant 08, 2.0T CBAB DSG6 Серенький Oo w oO by GutenVag
Drive2
ETKA, Elsa,VCDS HEX-CAN 11.11.3-rus, VAG-TACHO v2.0. В миру — Серёга. кк №01949
-
22.02.2014, 15:55
#186
Всем Перцам — Перец Клуба!
0
нет кодирую премиум самый последний— Добавлено чуть позже —
Добрался до дома.
Раньше он мне писал вот такое при попытке подключения к Айфону:
Блок стоял вот такой:
Купил такой блок за 3000р
Поменял, все просто оказалось. Я боялся что-то отломать.
Теперь Айфон узнался и даже звонится.
На магнитоле появилось Блютус Аудио
А теперь проблемы.
Суббота,22,Февраль,2014,15:24:06:215 15
VCDS Версия: Release 908.0
ADS
Адрес 77: Телефон Label: 3C0-035-730.lbl
Номер Блока Управления: 3C8 035 730 D HW: 3C8 035 730 D
Компонент и/или версия: Telefon 022 0982
Кодировка: 020000000100000000000101
Код мастерской: WSC 00000 000 00000
ASAM Dataset: EV_UHVPremi 002709 (VW46)
2 Найдены неисправности:9457427 — Negative output audio channel for speech/telephone
B104F 13 [009] — Open Circuit
Freeze FrameСтоп-кадр:
Статус неисправности: 00000001
Приоритет неисправности: 4
Частота неисправности: 1
Сброс счетчика: 4
Пробег: 109031 km
Дата: 2054.14.29
Время: 15:19:4413636352 — Control Module Not Coded
U1013 00 [009] — —
Freeze FrameСтоп-кадр:
Статус неисправности: 00000001
Приоритет неисправности: 4
Частота неисправности: 1
Сброс счетчика: 4
Пробег: 109031 km
Дата: 2054.14.29
Время: 15:19:442 ошибки. Первая не понятно что. Вторая кодировка.
Вместо кодинга у меня бяда
При этом телефон работает, звук идет. Все ОК. Даже клавиатура работает
Но при включении Блютус Аудио звук идет только через правые динамики, через левые не идет Видим связано с первой ошибкой. Что это такое?
— Добавлено чуть позже —
-
22.02.2014, 15:59
#187
Всем Перцам — Перец Клуба!
0
Сообщение от COOLLER
Код мастерской: WSC 00000 000 00000
вот тут точно не должно быть «0»
по самим ошибочкам нужно поискать
— Добавлено чуть позже —
Сообщение от COOLLER
только через правые динамики, через левые не идет
я 2 провода прокидывал у себя, от блока до RNS
Passat B5 Variant 98, 1.8Т АЕВ(kalex), ручка — отдан в рабство бате
Passat B6 Variant 08, 2.0T CBAB DSG6 Серенький Oo w oO by GutenVag
Drive2
ETKA, Elsa,VCDS HEX-CAN 11.11.3-rus, VAG-TACHO v2.0. В миру — Серёга. кк №01949
-
22.02.2014, 16:09
#188
Всем Перцам — Перец Клуба!
0
Сообщение от ladjak
вот тут точно не должно быть «0»
А что это значит?
Сообщение от ladjak
я 2 провода прокидывал у себя, от блока до RNS
Хмм…там 1 канал что ли выходит. Ну да ладно, переживу я Блютус Аудио. Я все равно CD слушаю.
-
22.02.2014, 17:25
#189
0
Для инфо..
У меня блок тоже довольно не старый, менял год назад 3C8 035 730 BВот как он выглядит в ВАГ-КОме
Контроллер 77: Телефон (J412) Описания: 3C8-035-730-A.clb
Номер детали SW: 3C8 035 730 B HW: 3C8 035 730 B
Компонент:: Telefon 015 0723
Ревизия: ——— Номер лицензии: 35909603317682
Кодировка: 020000000100000100000400
Код сервиса:: WSC 12345 123 12345
ASAM установки: EV_UHVPremi A02003
ROD: EV_UHVPremi_VW46.rod
VCID: 2241FDF835D4D09И еще…
Make sure to enter a Plausible WorkShopCode (WSC) like 12345-123-12345 on the Coding Screen.
New 77 — Telephone modules may have a WSC 00000-000-00000 stored which results in a Control Module Not Coded !!!!Введи код сервиса 12345-123-12345
B6 2009/Variant 2.0TDI CR CBAB, DSG6 Webasto-TTVevo / 2-я АКБ /ACC+FollowToStop+Front Assist /Nivomat/ Alcantara+Full Electro / / TPMS/Chip ZIPtuning-stage1+DPF off +EGR off
-
22.02.2014, 17:53
#190
Всем Перцам — Перец Клуба!
0
Сообщение от kazbich2004
Для инфо..
У меня блок тоже довольно не старый, менял год назад 3C8 035 730 BВот как он выглядит в ВАГ-КОме
Контроллер 77: Телефон (J412) Описания: 3C8-035-730-A.clb
Номер детали SW: 3C8 035 730 B HW: 3C8 035 730 B
Компонент:: Telefon 015 0723
Ревизия: ——— Номер лицензии: 35909603317682
Кодировка: 020000000100000100000400
Код сервиса:: WSC 12345 123 12345
ASAM установки: EV_UHVPremi A02003
ROD: EV_UHVPremi_VW46.rod
VCID: 2241FDF835D4D09И еще…
Make sure to enter a Plausible WorkShopCode (WSC) like 12345-123-12345 on the Coding Screen.
New 77 — Telephone modules may have a WSC 00000-000-00000 stored which results in a Control Module Not Coded !!!!Введи код сервиса 12345-123-12345
А что значит цифра 4 в кодинге?
А ты уверен насчет wsc? На stn ucoz птшут воббще какой-то другой ввести, это за код сервиса и зачем он?
Пс
Блок вообщетновый как бы.
-
22.02.2014, 18:13
#191
0
Сообщение от COOLLER
А что значит цифра 4 в кодинге?
Сейчас точно сказать не могу… Тут есть на немецком описание кодирования..
Сообщение от COOLLER
А ты уверен насчет wsc? На stn ucoz птшут воббще какой-то другой ввести, это за код сервиса и зачем он?
Про 12345-123-12345 написано тут. Выражение «like 12345-123-12345» — это «подобное, как….» У меня сразу было 12345-123-12345 (Блок уже рабочий был).
А код сервиса.. это вроде как код мастерской, которая выполняла кодирование..(точно не помню, читал раньше… но что-то типа такого). И он не может быть 00000000. Это значит, что его никто НЕ кодировал, поэтому и пишет, что не кодирован, обычно сам ВагКом предлагает при сохранении кодировки этот номерок.Вот например на климате тоже код сервиса все нули 00000000, но этот блок и НЕ кодируется!
А на остальных на всех не нули..Сообщение от COOLLER
Блок вообщетновый как бы.
Ну так и пишут, что на новом обычно..WSC 00000-000-00000, его никто не кодировал еще, поэтому и выдаёт «Control Module Not Coded »
B6 2009/Variant 2.0TDI CR CBAB, DSG6 Webasto-TTVevo / 2-я АКБ /ACC+FollowToStop+Front Assist /Nivomat/ Alcantara+Full Electro / / TPMS/Chip ZIPtuning-stage1+DPF off +EGR off
-
23.02.2014, 00:40
#192
Всем Перцам — Перец Клуба!
0
Сообщение от kazbich2004
Сейчас точно сказать не могу… Тут есть на немецком описание кодирования..
Про 12345-123-12345 написано тут. Выражение «like 12345-123-12345» — это «подобное, как….» У меня сразу было 12345-123-12345 (Блок уже рабочий был).
А код сервиса.. это вроде как код мастерской, которая выполняла кодирование..(точно не помню, читал раньше… но что-то типа такого). И он не может быть 00000000. Это значит, что его никто НЕ кодировал, поэтому и пишет, что не кодирован, обычно сам ВагКом предлагает при сохранении кодировки этот номерок.Вот например на климате тоже код сервиса все нули 00000000, но этот блок и НЕ кодируется!
А на остальных на всех не нули..Ну так и пишут, что на новом обычно..WSC 00000-000-00000, его никто не кодировал еще, поэтому и выдаёт «Control Module Not Coded «
Мерси
А wsc меняется если что?
Поробую завтра изменить
-
23.02.2014, 11:59
#193
Всем Перцам — Перец Клуба!
0
Мужики, мне тут файл на соседнем клубе скинули:
; coding
;
;—————————————————
;
;
C00,Telephone Preparation (J412) Coding
C01,xx?xxxx: Voice Control I
C02,0 = No Voice Control / 1 = German / 2 = English / 3 = French
C03,4 = Spanish / 5 = Italian / 6 = Portuguese / 7 = Czech
C04,xxx?xxx: Voice Control II
C05,0 = UHV Voice Control ON Audio-Set 1 / 1 = UHV Voice Control ON Audio-Set 2
C06,2 = UHV Voice Control ON Audio-Set 3 / 6 = UHV Voice Control OFF Audio-Set 1
C07,7 = UHV Voice Control OFF Audio-Set 2 / 8 = UHV Voice Control OFF Audio-Set 3
C08,xxxx?xx: Monitoring I
C09,0 = Antenna Diagnostics ON & Cradle Diagnostics ON / 1 = Antenna Diagnostics ON & Cradle Diagnostics OFF
C10,2 = Antenna Diagnostics OFF & Cradle Diagnostics OFF / 3 = Antenna Diagnostics OFF & Cradle Diagnostics ON
C11,xxxxx?x: Monitoring II
C12,0 = Radio CAN-Message OFF & Keypad OFF & Mute (CAN) OFF
C13,1 = Radio CAN-Message OFF & Keypad ON & Mute (CAN) OFF
C14,2 = Radio CAN-Message ON & Keypad OFF & Mute (CAN) OFF
C15,3 = Radio CAN-Message ON & Keypad ON & Mute (CAN) OFF
C16,4 = Radio CAN-Message ON & Keypad OFF & Mute (CAN) ON
C17,5 = Radio CAN-Message ON & Keypad ON & Mute (CAN) ON
C18,xxxxxx?: Monitoring III
C19,1 = Line-Out ON & Mute (Hardware) OFF & 3-Button Module OFF
C20,2 = Line-Out OFF & Mute (Hardware) ON & 3-Button Module OFF
C21,3 = Line-Out ON & Mute (Hardware) ON & 3-Button Module OFF
C22,5 = Line-Out ON & Mute (Hardware) OFF & 3-Button Module ON
C23,4 = Line-Out OFF & Mute (Hardware) OFF & 3-Button Module ON
C24,6 = Line-Out OFF & Mute (Hardware) ON & 3-Button Module ON
C25,7 = Line-Out ON & Mute (Hardware) ON & 3-Button Module ON
C26,8 = Line-Out OFF & Mute (Hardware) OFF & 3-Button Module OFFНо как это все связать с с моим кодингом текущим? Кодировка: 020000000100000000000101
C26?8 это что значит? 26 цифра в кодинге 8 значит Line-Out OFF & Mute (Hardware) OFF & 3-Button Module OFF? Или как?
— Добавлено чуть позже —
Сообщение от ladjak
я 2 провода прокидывал у себя, от блока до RNS
Откуда куда прокладывал и какие номера пинов?
То что от РНС и до Блютуса я поняла. А куда именно «пихал»?
-
23.02.2014, 12:00
#194
0
Сообщение от COOLLER
C26?8 это что значит? 26 цифра в кодинге 8 значит Line-Out OFF & Mute (Hardware) OFF & 3-Button Module OFF? Или как?
Никак ! Это к тебя не относится!
Это короткая кодировка, а у тебя длинная!
ты же видишь.. C01,xx?xxxx Это кодировка из 7 цифирь!
С01 — это просто нумерация строк в списке.. lbl файла в ВагКоме
А вот ниже что подставлять где знак вопроса
0= No Voice Control / 1 = German / 2 = English / 3 = French 4 = Spanish / 5 = Italian / 6 = Portuguese / 7 = CzechТвой пример
C18,xxxxxx?: Monitoring III
C26,8 = Line-Out OFF & Mute (Hardware) OFF & 3-Button Module OFFЭто в кодировке последняя цифра (?) — 8, а это.. = Line-Out OFF & Mute (Hardware) OFF & 3-Button Module OFF
Короче это НЕ ТВОЁ !!!
B6 2009/Variant 2.0TDI CR CBAB, DSG6 Webasto-TTVevo / 2-я АКБ /ACC+FollowToStop+Front Assist /Nivomat/ Alcantara+Full Electro / / TPMS/Chip ZIPtuning-stage1+DPF off +EGR off
-
23.02.2014, 12:12
#195
Всем Перцам — Перец Клуба!
0
Сообщение от kazbich2004
Это короткая кодировка, а у тебя длинная!
У меня была мысль, а потом я подумал, что я чего-то не знаю
Сообщение от kazbich2004
Короче это НЕ ТВОЁ !!!
А как найти МОЕ — Добавлено чуть позже —
Сообщение от kazbich2004
Кодировка: 020000000100000100000400
Сообщение от COOLLER
020000000100000000000101
А ты как кодировал свой блок?
Почему у тебя в одном месте стоит «1» и «4»?
-
23.02.2014, 12:31
#196
0
Сообщение от COOLLER
А как найти МОЕ
ну для начала.. открой кодирование, там же при выборе байтов есть описания битов..
Ну ты же кодировал электронику… когда Вебасту ставил. Тут такая-же схема.
Там по описаниям битов поймёшь может что
А тупо в строке 020000000100000000000101 ничего менять нельзя… Это в HEX кодировке набор цифр— Добавлено чуть позже —О погодь… нашел у себя что у меня было … похоже на твою ошибку, щас разберусь
B6 2009/Variant 2.0TDI CR CBAB, DSG6 Webasto-TTVevo / 2-я АКБ /ACC+FollowToStop+Front Assist /Nivomat/ Alcantara+Full Electro / / TPMS/Chip ZIPtuning-stage1+DPF off +EGR off
-
23.02.2014, 12:33
#197
Всем Перцам — Перец Клуба!
0
Сообщение от kazbich2004
ну для начала.. открой кодирование, там же при выборе байтов есть описания битов..
Ну ты же кодировал электронику… когда Вебасту ставил. Тут такая-же схема.
Там по описаниям битов поймёшь может чтоДа кодировал Вебасту…но Вебасту кодировали в блоке 09 или в 19, забыл уже, там все было написано куда жать.
А тут нет надписей вообще. VCDS старый для этого блока видимо.Сообщение от kazbich2004
О погодь… нашел у себя что у меня было … похоже на твою ошибку, щас разберусь
-
23.02.2014, 12:39
#198
0
Вот что у меня было поле установки нового блока, да … такая-же ошибка как и у тебя! Контроллер 77: Телефон Описания: 3C8-035-730-A.clb
Номер детали контроллера: 3C8 035 730 B HW: 3C8 035 730 B
Компонент и/или Версия: Telefon 015 0723
Код ПО: 020100000000000000000000
Код СТО: WSC 12345 123 12345
ASAM установки: EV_UHVPremi A02003 (VW46)
VCID: 2241FDF835D4D03
2 ошибок найдено:9457427 — Negative output audio channel for speech/telephone
B104F 13 [009] — Обрыв цепи
Подтверждено — Проверено после сброса памяти
Момент неисправности:
Статус ошибки: 00000001
Приоритет ошибки: 4
Частота ошибки: 4
Сброс счетчика: 156
Пробег:: 94638 km
Дата: 2040.14.08
Время: 11:54:23Я что-то…(подзабыл) поменял в кодировке,… где-то птичку поставил или убрал, блин НЕ помню.. Вроде как в 7 байте что-то и…всё нормально стало
Вот нашёл у себя список кодировок
Byte 0 Language:
00
01 German
02 English
03 French
04 Italians
05 Spanish
06 Portuguese
08 Czech
07-09-FF not allowedByte 1. Voice Command:
00 activated
01 disabledByte 2.Type Microphone:
Parameter 00 1 / microphone VW
01 parameters 2 / microphone VW
10 parameters 1 / microphone Audi
02-03, 11-13 parameter set 3-4 / VW and AudiByte 3. Diagnosis antenna:
00 active
01 inactiveByte 4. Diagnosis fixing Laptop (Überwachung Baseplate): Зарядка мобильных телефонов
00 active
01 inactiveByte 5. Mute (cooperating):
00 active
01 inactiveByte 6. Control unit for the mobile phone preparation (module three keys):
00 Module 3-button activates / SMS possible
01 Module 3-button inactive / SMS possible
10 3-button activates / SMS is not possible
11-button inactive / SMS is not possibleByte 7. Multimedia function:
00 BT Audio Active / Active Multimedia Context
01 BT inactive Audio / Multimedia Assets Background
10 BT Audio disabled Active / Inactive Multimedia Context
11 BT inactive Audio / Multimedia Background OffByte 8. Type of registration of mobile phone:
00 Supporting THB
01 Support VDA
10 Support ParagonByte 9. Function call for help:
00 people with disabilities
01 activatedByte 10. Fuel Type:
00 Unknown
01 Gasoline
04 Diesel
05 LPG
06 natural gas
08 Electricity
10 hydrogenByte 11. Vehicle type:
00 M1
01-05 M2 and N1-3-3P.S Блин!!! Если-бы я сейчас дома был, то глянул бы в кодировках в ВагКоме что и как у меня отмечено птичками…
НО не дома.. увы!B6 2009/Variant 2.0TDI CR CBAB, DSG6 Webasto-TTVevo / 2-я АКБ /ACC+FollowToStop+Front Assist /Nivomat/ Alcantara+Full Electro / / TPMS/Chip ZIPtuning-stage1+DPF off +EGR off
-
23.02.2014, 12:45
#199
Всем Перцам — Перец Клуба!
0
Сообщение от kazbich2004
Я что-то…(подзабыл) поменял в кодировке,… где-то птичку поставил или убрал, блин НЕ помню.. Вроде как в 7 байте что-то и…всё нормально стало
Ты видимо выключил Блютус аудио!
Вполне логично — нет опции и блок забывает о том, что 2 канала не подключены!А где ты взял эти описания?
— Добавлено чуть позже —
Мне что еще не понятно.
Почему wi-fi работает только от Нокии Е52? А от Айфона нет. Т.е меню про Вай-фай нет в приборке при подключении Айфона. Куда дели?
-
23.02.2014, 12:54
#200
0
Вот еще.. смотри
У меня была кодировка такая после установки
020100000000000000000000И было ДВЕ ошибки
9457427 — Negative output audio channel for speech/telephone
B104F 13 [009] — Обрыв цепи9457939 — Telephone baseplate
B1051 13 [009] — Обрыв цепиЯ перекодировал…
И стала кодировка
020000000100000100000400
И ошибки ушли..Ошибку 9457939 — Telephone baseplate я вроде как убрал в 4-м бите (01- зарядка не активна)
— Добавлено чуть позже —
Сообщение от COOLLER
А где ты взял эти описания?
да уже не помню где..
Но у меня VCDS новый, там написано все про функции битов..
Слышь — а не пора тебе поменять свой древний ВагКом на новый !!! Столько бабок в авто вваливаешь — а тут необходимая вещь, а у тебя 50% не показывет.. ИМХОB6 2009/Variant 2.0TDI CR CBAB, DSG6 Webasto-TTVevo / 2-я АКБ /ACC+FollowToStop+Front Assist /Nivomat/ Alcantara+Full Electro / / TPMS/Chip ZIPtuning-stage1+DPF off +EGR off
Похожие темы
-
Ответов: 7
Последнее сообщение: 16.08.2013, 17:48
-
Ответов: 0
Последнее сообщение: 08.08.2013, 23:09
-
Ответов: 20
Последнее сообщение: 17.10.2012, 13:39
-
Ответов: 5
Последнее сообщение: 06.07.2009, 16:24
-
Ответов: 9
Последнее сообщение: 14.10.2008, 20:03
Метки этой темы
Ваши права
- Вы не можете создавать новые темы
- Вы не можете отвечать в темах
- Вы не можете прикреплять вложения
- Вы не можете редактировать свои сообщения
- BB коды Вкл.
- Смайлы Вкл.
- [IMG] код Вкл.
- [VIDEO] код Вкл.
- HTML код Выкл.
Правила форума
-
#1
Hi, first post.
I have an RNS 510 (Columbus) unit and a replaced Bluetooth module (5N0 035 730 D) in my 2009 Superb II Elegance 170 CR DSG.
I have the latest fully-registered version of VCDS and — following an autoscan — I get the following faults:
9457427 — Negative output audio channel for speech/telephone
B104F 13 [009] — Open Circuit.
9457939 — Telephone Baseplate
B1051 13 [024] — Open Circuit.
9458193 — Control Module for Cellular Telephone
B1052 14 [024] — Short to Ground
13636352 — Control Module Not Coded.
U1013 00 [024] — —
I replaced the original module for greater mobile pairing flexibility, on the basis that the new one would work straight away without coding (as other reported) — which it did. However, I’d still like to know why these fault codes appear and — if possible — how to deal with them.
Many thanks in advance.
Ray
-
#2
If you stuck a different module in, then it would most likely need coding, they sometimes come blank therefore have to be coded as per your cars specification/systems.
Also please show the whole log not just the short parts.
-
#3
Here’s the only part of the whole log with any fault codes:
Address 77: Telephone (J412) Labels: 3C8-035-730-A.clb
Part No SW: 5N0 035 730 D HW: 5N0 035 730 D
Component: Telefon 009 0511
Revision: ——— Serial number: 35909603069220
Coding: 020000000000000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
ASAM Dataset: EV_UHVPremi A01005
ROD: EV_UHVPremi_SK46.rod
VCID: 295C611FF969
6 Faults Found:
9457427 — Negative output audio channel for speech/telephone
B104F 13 [009] — Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 11
Reset counter: 66
Mileage: 23096 km
Date: 2023.14.23
Time: 10:56:47
9458451 — Cellular Antenna:
B1053 13 [008] — Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 2
Reset counter: 94
9457937 — Telephone baseplate
B1051 11 [008] — Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
9457939 — Telephone baseplate
B1051 13 [009] — Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 54
Mileage: 23096 km
Date: 2023.14.23
Time: 11:01:03
9458193 — Control Module for Cellular Telephone
B1052 14 [024] — Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 54
Mileage: 23096 km
Date: 2023.14.23
Time: 10:56:46
13636352 — Control Module Not Coded
U1013 00 [024] — —
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Ray
-
#4
Its not even coded, code it 1st then come back with issues.
You do realise this is an audi forum right, just noting
-
#5
Post removed by author as it was totally out of order.
Ray
Last edited:
-
#6
Oh dear we have got out of bed the wrong side, dont get all arsey/sarcastic about things fella, the mere fact I chose to respond to you shows willingness to help, I’m far from a badge snob as most will advise on here, so get that out of your head, did you not see the smiley face I put on end of my last post, usually in most forums I peruse, not just audi, thats a sign of being friendly, not up our backsides, so I suggest you do about face with your attitude & read the replies for what they are or you will find quickly people will avoid trying to help you futurewise & not just on this forum.
You as with everybody else are most welcome on here, just no need for that reply at all, as I see nothing within my posts that would enfuse such a silly reply.
If you were aware of it not being coded, then why didnt you code it 1st using the RT helper that usually pops up for your specific module installed, usually when people show signs of knowledge about vcds they’re aware of how to use the system & that a new module requires coding, so are you saying there is no popup advising which coding is available for your module?
If so, it maybe there isnt a label file for that specific module & you may have to send a scan into RT for them to create one for you.
Are you knowledgable using VCDS or new to the system?
On another note, you’re just down the road from me, I was going to offer to help you sort it out, I live in E Sussex aswell & used to live in crowborough.
-
#7
If you were aware of it not being coded, then why didnt you code it 1st using the RT helper that usually pops up for your specific module installed, usually when people show signs of knowledge about vcds they’re aware of how to use the system & that a new module requires coding, so are you saying there is no popup advising which coding is available for your module?
If so, it maybe there isnt a label file for that specific module & you may have to send a scan into RT for them to create one for you.
Are you knowledgable using VCDS or new to the system?
On another note, you’re just down the road from me, I was going to offer to help you sort it out, I live in E Sussex aswell & used to live in crowborough.
Unreserved apologies — I am having a really frustrating day but that’s no excuse for going off on one — sorry.
Part of the frustration is that although I have the latest VCDS, my ability with it is severely limited. I can do a scan, select specific modules, clear fault codes from modules, but that’s about it. I’ve only used the helper once — to change country in the Bit 4 window — but I was not aware of any pop-up or other help facility.
I had thought that the Bluetooth module would work on installation without coding (as was stated elsewhere), which it did. However, having seen the scan results on the module, I then thought that if I did code it, the other faults might be inherent with the non-coded state and disappear, hence my request for assistance. I’m aware that a little knowledge is dangerous, but I’m computer-literate and realise that there are some things I can do safely, others not.
I hope that clarifies my familiarity with VCDS, which — in hindsight — might have helped if I’d stated it up front.
Ray
-
#8
Update
OK — the coding 020100000100000000000000 sorted out the «Not Coded» fault.
I’m left with
9457427 — Negative output audio channel for speech/telephone
B104F 13 [009] — Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 11
Reset counter: 66
Mileage: 23096 km
Date: 2023.14.23
9458193 — Control Module for Cellular Telephone
B1052 14 [024] — Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 54
Mileage: 23096 km
Date: 2023.14.23
I’ll check the mounting and wiring connections next.
Last edited:
-
#9
Unreserved apologies — I am having a really frustrating day but that’s no excuse for going off on one — sorry.
I hope that clarifies my familiarity with VCDS, which — in hindsight — might have helped if I’d stated it up front.
Everybody has a bad day, I’ll put it down to that
Thanks for the apology, was bit taken back tbh as couldnt see where I’d been rude or nasty at all, anyway todays a new day & new week, lets forget about that & move forward.
Update
OK — the coding 020100000100000000000000 sorted out the «Not Coded» fault.
I’m left with
9457427 — Negative output audio channel for speech/telephone
B104F 13 [009] — Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 11
Reset counter: 66
Mileage: 23096 km
Date: 2023.14.239458193 — Control Module for Cellular Telephone
B1052 14 [024] — Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 54
Mileage: 23096 km
Date: 2023.14.23I’ll check the mounting and wiring connections next.
Somethings either amiss with wiring or its coded for a feature that isnt available or wired in mate, I’ll see if I can stur up someone else I know who maybe has more knowledge on this car, his names VRStu btw, I’ll PM him see if he can assist, leave this with me.
Hope you’re in better spirits today
Was gonna ask admin to rename your username to Argee Bargee
-
#10
Sorry gents just got to this after a busy few days.
I’ll take a look later when I get back from work.
-
#11
I can’t get the label file to tell me anything so best thing I can suggest is to email dana @ ross-tech.com and ask her if she can help.
-
#12
I received the email and the Control Module for Cellular Telephone fault may be resolved by enabling the «Operating Unit for Cell Phone Preparation (3-Button Keypad) inactive» bit. If the vehicle has that 3 button overhead console it wouldn’t work any longer, but I’d like to know if the fault code is resolved either way.
Most of the 9W7 retrofits into MY 2009 or older vehicles without factory RCD/RNS radios have to disable the Multimedia Function (Bluetooth Audio) feature to resolve the Negative output audio channel for speech/telephone fault. I believe this is the lack of wiring to and from the unit, but a wiring diagram for this specific vehicle and observation at the connectors themselves would confirm that.
Try enabling Multimedia Function inactive bit as well to see if the code is resolved. If you use the BT media streaming, look into the lack of wire theory and let me know what you find.
020100000100010100000000
-
#13
Thanks very much, Dana. I’ll try as you suggest and report back. Much appreciated!
Ray
-
#14
As promised — here’s the report back!
I followed your instructions, implementing the long coding as suggested. Result: NO FAULTS AT ALL!
That’s a «Yabba-Dabba-Do» moment for me — thanks a lot.
Ray
-
#15
Excellent — Another great reason why owning a genuine RT cable is worth the money.
Dana — I tried to load up this code into LongCode and open the label file but I couldn’t see any descriptions in the check boxes. Is this because I wasn’t connected to the unit? Often I can raise the coding by doing as above and help people but in this case (latest Beta release) I couldn’t see anything.
Last edited:
-
#16
I believe this is the lack of wiring to and from the unit, but a wiring diagram for this specific vehicle and observation at the connectors themselves would confirm that.
Thats what I put it down to tbh Dana.
Thanks for your input guys, got there in end Argee
Excellent — Another great reason why owning a genuine RT cable is worth the money.
Dana — I tried to load up this code into LongCode and open the label file but I couldn’t see any descriptions in the check boxes. Is this because I wasn’t connected to the unit? Often I can raise the coding by doing as above and help people but in this case (latest Beta release) I couldn’t see anything.
Yeap totally worth it IMHO, said as a user not a seller
I checked the label file folder & think you maybe tried 1 of 2 things mate, to load a cbl which afaik shouldnt load aything as its encrypted & needs car connected with said module or you opened the label file that has the redirect to the cbl file according to what I see anyway, so no actual coding info, I’m sure Dana will clarify
-
#17
Thanks for the update! If you happen to want / use BT music media streaming and look at that wiring please let me know what you find!
My personal car, a 2010 US market Golf Gti, had the low line 9W2 factory installed system with BT music streaming and overhead 3 button console. When I upgraded to the 9W7, still a step below your (9WZ ?) unit, it was plug, code and play without any issues.
Niles and Stu, yes .clb files are encrypted and they cannot be loaded off a car. You need to be connected to a vehicle using that module and most current version of VCDS to view the data. We don’t want to be like that, but due to the pirates and other scan tool companies who like to steal all of our data …. we can’t issue this in a open .lbl any longer.
Ray, please see if you got the email reply on Friday. I just noticed the reply to and address at the bottom of the email were different.
-Dana-
-
#18
Niles and Stu, yes .clb files are encrypted and they cannot be loaded off a car. You need to be connected to a vehicle using that module and most current version of VCDS to view the data. We don’t want to be like that, but due to the pirates and other scan tool companies who like to steal all of our data …. we can’t issue this in a open .lbl any longer.
Niles? Frasier finished years ago Nigel will do today lol
Yeah totally understandable tbh, I fully support anything that stops the counterfeits of VCDS.
-
#19
Dana @ Ross-Tech said:
Thanks for the update! If you happen to want / use BT music media streaming and look at that wiring please let me know what you find!
Ray, please see if you got the email reply on Friday. I just noticed the reply to and address at the bottom of the email were different.
-Dana-
Adding to the wiring for something I won’t use is not likely to happen any time soon, sorry!
Yes, I received the Friday e-mail and have registered as suggested.
Many thanks for all the help!
Ray
-
#20
Niles? Frasier finished years ago Nigel will do today lol
Oh No … I’m very sorry! Typically I’m the one mistaken for a man in forums and salty about it. The wrong name is worse by far, but thanks for the good attitude
И так решил создать отдельную тему по обсуждению ошибок.
Вот то что нашел у себя в авто:
ВАСЯ Версия: диагност 12.12.0R
Версия данных: 20130910
Monday,28,October,2013,16:52:19:10463
Шасси: 3T (1K0)
Список: 01 02 03 08 09 10 15 16 17 18 19 22 25 36 37 42 44 46 47 52
55 56 57 62 72 77
VIN: TMBCC83T399026237
01- Электроника двигателя — Статус: содержит неисправности 0010
18- Дополнительный / автономный отопитель — Статус: содержит неисправности 0010
57- ТВ-тюнер — Статус: содержит неисправности 0010
77- Комплект для подключения моб. телефона — Статус: содержит неисправности 0010
——————————————————————————-
Адрес 01: Электроника двигателя (CDV) Label: Не найден
Part No SW: 03H 906 032 DL HW: 03H 906 032 DL
Компонент: Sk3.6-FSI-EU5 G 3816
Ревизия: 5GH04— Серийный номер:
Кодировка: 0000175
Мастерская #: WSC 35110 377 00999
VCID: 6FE62FA57EB5D3667D9-803A
1 неисправность:
012555 — Регулирование давления в контуре низкого давления топливной системы
P310B — 008 — давление за преде — Непостоянно
Стоп-кадр:
Статус неисправности: 00101000
Приоритет неисправности: 0
Частота появления ошибки: 1
Индекс забывания: 255
Пробег: 38782 km
Отсчет времени: 0
Дата: 2053.14.07
Время: 16:27:40
Стоп-кадр:
Об/мин: 884 /min
Нагрузка: 23.5 %
Скорость: 0.0 km/h
Температура: 44.0°C
Температура: -1.0°C
Абс.давл-е: 1010.0 mbar
Напряжение: 14.605 V
Готовность: 0000 0000
——————————————————————————-
Адрес 18: Дополнительный / автономный отопитель Label: 1K0-815-007.clb
Part No: 5K0 963 272
Компонент: Standheizer 022 3905
Ревизия: 00022000 Серийный номер: 09017794000000
Кодировка: 0021112
Мастерская #: WSC 35110 377 00999
VCID: EDDAB5ADF4B9A176CF5-80B8
2 Найдены неисправности:
01406 — Нет образования пламени
000 — — — Непостоянно
Стоп-кадр:
Статус неисправности: 00100000
Приоритет неисправности: 0
Частота появления ошибки: 9
Индекс забывания: 40
Отсчет времени: 0
Дата: 2063.15.31
Время: 20:53:11
Стоп-кадр:
Запуск
Температура: 22.0°C
Температура: -48.0°C
02251 — Отопитель блокирован
000 — —
Стоп-кадр:
Статус неисправности: 01100000
Приоритет неисправности: 0
Частота появления ошибки: 1
Индекс забывания: 0
Пробег: 38475 km
Отсчет времени: 0
Дата: 2052.14.19
Время: 08:09:42
——————————————————————————-
Адрес 57: ТВ-тюнер
Не может быть достигнуто
——————————————————————————-
Адрес 77: Комплект для подключения моб. телефона (J412) Label: 3C8-035-730-A.clb
Part No SW: 3C8 035 730 B HW: 3C8 035 730 B
Компонент: Telefon 011 0723
Ревизия: ——— Серийный номер: 35909603156787
Кодировка: 020100000100010000000000
Мастерская #: WSC 12345 935 45725
ASAM Dataset: EV_UHVPremi A02003
ROD: EV_UHVPremi_SE36.rod
VCID: 2240169135E72E0EA27-8077
1 неисправность:
9457427 — Отрицательный выход аудиоканала голосового управления/телефона
B104F 13 [009] — обрыв цепи
Подтверждено — протестировано после удаления записей
Стоп-кадр:
Статус неисправности: 00000001
Приоритет неисправности: 4
Частота появления ошибки: 1
Индекс забывания: 160
Пробег: 38782 km
Дата: 2053.14.07
Время: 16:46:43
Ошибки вроде удаляются (кроме ошибки по вебасте) но возникают вновь и вновь.
Интересна ошибка двигателя, судя по всему она самая свежая, появилась после простоя автомобиля в холодном гараже порядка 2 недель. Чего бы это значило ? Тест проводился на холодный автомобиль, может стоит прогреть до рабочей температуры и повторить скан ошибок ?
ТВ тюнер и блютус понятно почему дают ошибку ибо не штатные и их мы опустим.
btw, even with a new battery, something is draining the battery 24/7 atm… even key out of vehicle like its got a permanent drain from something crossed or shorted does that make sense? I ordered 1 relay today, only because im getting the impression the relay itself is dead . Here is the diagram and ill try to explain my thinking…
[/URL][/IMG]
Overview of relays on the E-box High, without hybrid system
R1 — Wiper motor change-over relay 1 -J368- (404, 650)
R2 — Wiper motor change-over relay 2 -J369- (404, 650)
R3 — Main relay -J271- (100)
R3 — Terminal 30 power supply relay -J317- (644)
R3 — Fuel primer relay -J643- (640)
R4 — Relay for low heat output -J359- (645)
R4 — Coolant circulation pump relay -J151- (645, 498)
¤ Running change
R4 — Auxiliary engine coolant pump relay -J496- (645)
R5 — Relay for high heat output -J360- (370, 644)
R5 — Secondary air injection pump relay -J299- (100, 644)
¤ Only for vehicles with gasoline engine
R6 — Automatic glow time control module -J179-
¤ From November 2010
Note:
¤ E-Box High, relay positions R1 and R2 are used : select the wiring
diagrams for basic equipment, convenience system in High(AW1)!
Now, if you look at R3 and R5 they are both 644 relays
when i had them both in the original spot i had p2146 and p2149 codes… however when i simply switched the 2 of them i only had fault in R3 still with p2149
that to me could mean that one relay is good and one is bad, i did the relay test and one came out fine clicked and no resistance, the other one clicked but had very high resistance… and the clicking felt very different than the one with no resistance.
This meant to me that one was likely to be bad and i ordered a new one.
However even after putting what i believe to be the good one into R3 i am still getting the p2149 code … so something in that line isnt any good… i am wondering if their is a way to narrow down where along the path it has taken a crap?
also the Fuel Pressure Metering Valve (hooked to the high pressure fuel pump) if its connected it stays on it seems for a minute or 2 even after i take the key out of the car, i am not sure if i ever heard it buzzing prior to be honest … and the codes they list are not the codes i received just found it odd with the buzzing.
[/URL][/IMG]
uel Pressure Metering Valve, Checking
Observe all safety precautions: => [ Safety Precautions ] See: Computers and Control Systems\Service Precautions\Safety Precautions
View clean working conditions: => [ Clean Working Conditions ] See: Computers and Control Systems\Service Precautions\Clean Working Conditions
Prior to repair work, perform a preliminary check to verify the condition. Refer to => [ Preliminary Check ] See: Computers and Control Systems\Testing and Inspection\Scan Tool Testing and Procedures\Preliminary Check.
Use only gold-plated terminals when servicing any component with gold-plated electrical harness connector terminals.
For wiring diagrams, component locations, and connector views, Refer to the applicable wiring diagram.
Special tools, testers and auxiliary items required
¤ Multimeter
¤ Wiring diagram
Test requirements
¤ The Engine Speed (RPM) Sensor (G28) OK.
¤ Battery voltage at least 12.5 volts.
¤ All electrical consumers such as, lights and rear window defroster, switched off.
¤ Vehicles with automatic transmission, shift selector lever into position «P» or «N».
¤ A/C switched off.
¤ Ground connections between engine/transmission/chassis OK.
¤ Ignition switched Off.
Start diagnosis
Remove the engine cover.
Disconnect the Fuel Pressure Metering Valve (N290) electrical harness connector.
Checking internal resistance
Using a multimeter, check the Fuel Pressure Metering Valve (N290) terminals 1 to 2 for resistance.
Specified value: Near 3.2 ohms ( +/- 1 ohm)
If the specified value was Not obtained:
Replace the Fuel Pressure Metering Valve (N290). Refer to the Repair Manual.
If the specified value was obtained:
Turn the ignition switch ON.
Connect a multimeter red lead to terminal 2 of the Fuel Pressure Metering Valve (N290) and the black meter lead to ground and measure the voltage.
Turn the ignition switch OFF.
Specified value: Battery voltage.
If the specified value was Not obtained:
Check the circuit between terminal 2 of the Fuel Pressure Metering Valve (N290) and fuse 14 (2010 Models) or fuse 7 (2011 Models >) in Fuse Panel B for an open, short or high resistance. Refer to Wiring Diagrams for Pin/fuse locations.
Repair as necessary.
If the specified value was obtained:
Turn the ignition switch ON.
Connect a multimeter red lead to terminal 1 of the Fuel Pressure Metering Valve (N290) and the black meter lead to ground.
Specified value: Near 3.2 V (+/-.5 V).
Turn the ignition switch OFF.
If the specified value was Not obtained:
Checking wiring
Remove the Engine Control Module () (J623). Refer to the Repair Manual.
Using a multimeter, check the Fuel Pressure Metering Valve (N290) electrical harness connector terminal 1 to the Engine Control Module () (J623) electrical harness connector T60 terminal 60 for a short to ground or voltage, high resistance or an open circuit. Refer to Wiring Diagrams for Pin locations.
Specified value: 1.5 ohms max.
If the specification is not obtained:
Check the wires for a short circuit to each other, a short to battery voltage, and a short to ground.
Check the electrical harness connector for damage, corrosion, loose or broken terminals.
Repair as necessary.
If no fault is detected in the wiring and the voltage was Not correct:
Replace the Engine Control Module () (J623). Refer to the service manual for removal and installation procedures.
Final procedures
After repair work, the following work steps must be performed in the following sequence:
1. Check the memory. Refer to => [ Diagnostic Mode 03 — Read Memory ] See: Computers and Control Systems\Testing and Inspection\Scan Tool Testing and Procedures\Diagnostic Modes 01 — 09.
2. If necessary, erase the memory. Refer to => [ Diagnostic Mode 04 — Erase Memory ] See: Computers and Control Systems\Testing and Inspection\Scan Tool Testing and Procedures\Diagnostic Modes 01 — 09.
3. If the memory was erased, generate readiness code. Refer to => [ Readiness Code ] See: Computers and Control Systems\Testing and Inspection\Monitors, Trips, Drive Cycles and Readiness Codes.
Now the codes they warn about in a recall are not present and havnt been that i know of…
[/URL][/IMG]
Well thats where i am at…
I have this old man at the mechanic shop saying he hooked up his pegasis unit (with the car not able to start, nor was he even trying to start it) and saying he was not getting enough compression and that the engine is probably seized up… does this make any sense to anyone? can you hook up a cable under the dash, turn the key to on position and get a compression reading? and if its coming off the injectors like he is saying and i have a fault in the injector system would that not invalidate the test?
Sorry so much, I am trying different peoples ideas each day, and im new at this stuff, that and spent nearly a week listening to a nice mechanic who clearly has no idea on newer cars at this point.
thank you so much for any and all help
Shane
Помогите разобраться
Wednesday,04,April,2018,13:02:57:62939
VCDS — Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910
VIN: XW8ZZZ5NZDG125811 License Plate:
———————————————————————————
———————————————————————————
Chassis Type: 5N (7N0)
Scan: 01 02 03 05 08 09 10 15 16 17 19 1C 22 25 2B 2E 42 44 46 52
53 55 56 62 65 72
VIN: XW8ZZZ5NZDG125811
01-Engine — Status: OK 0000
02-Auto Trans — Status: OK 0000
03-ABS Brakes — Status: OK 0000
04-Steering Angle — Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. — Status: OK 0000
08-Auto HVAC — Status: OK 0000
09-Cent. Elect. — Status: Malfunction 0010
10-Park/Steer Assist — Status: OK 0000
15-Airbags — Status: OK 0000
16-Steering wheel — Status: OK 0000
17-Instruments — Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway — Status: Malfunction 0010
1C-Position Sensing — Status: OK 0000
22-AWD — Status: OK 0000
25-Immobilizer — Status: OK 0000
2B-Steer. Col. Lock — Status: OK 0000
2E-Media Player 3 — Status: Malfunction 0010
42-Door Elect, Driver — Status: OK 0000
44-Steering Assist — Status: Malfunction 0010
46-Central Conv. — Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. — Status: OK 0000
53-Parking Brake — Status: Malfunction 0010
55-Xenon Range — Status: OK 0000
56-Radio — Status: Malfunction 1010
62-Door, Rear Left — Status: OK 0000
65-Tire Pressure — Status: OK 0000
72-Door, Rear Right — Status: OK 0000
——————————————————————————-
——————————————————————————-
——————————————————————————-
——————————————————————————-
——————————————————————————-
——————————————————————————-
Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 1K0-937-08x-09.clb
Part No SW: 5K0 937 086 M HW: 5K0 937 086 M
Component: BCM PQ35 M 021 0068
Revision: BC021001
Coding: 48180A3B8825F3C0448800C0340009644B55AB08776D8DF0E4840000A040
Shop #: WSC 01530 935 00200
VCID: 3E73D873A9826EEEA6F-806B
Subsystem 1 — Part No: 5N1 955 119 A Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: WWS 110113 03 32 0010
Coding: 009795
Subsystem 2 — Part No: 1K0 955 559 AH Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
Component: RLS 170113 05 54 0403
Coding: 02304D
Subsystem 3 — Part No: 1K8 951 171
Component: DWA-Sensor 00 001 0104
Coding: 000000
Subsystem 4 — Part No: 1K0 951 605 C
Component: LIN BACKUP HO H05 1501
Coding: 000000
2 Faults Found:
01038 — Central Locking Thermal Protection
000 — — — Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 185
Mileage: 136048 km
Time Indication: 0
Date: 2057.14.16
Time: 11:47:54
Freeze Frame:
Term 15 On
Voltage: 13.95 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
01259 — Fuel Pump Relay (J17)
009 — Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 33
Mileage: 129041 km
Time Indication: 0
Date: 2053.14.14
Time: 00:00:04
Freeze Frame:
Term 15 Off
Voltage: 12.90 V
OFF
ON
OFF
OFF
OFF
——————————————————————————-
——————————————————————————-
——————————————————————————-
——————————————————————————-
Address 17: Instruments (J285) Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
Part No SW: 5N0 920 873 HW: 5N0 920 873
Component: KOMBI H05 0705
Serial number: 00000000000000
Coding: 111F00
Shop #: WSC 01530 935 00200
ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04716
ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SE35.rod
VCID: F0EFB64B2B56489EE43-80A5
1 Fault Found:
12664832 — Function Restricted due to Missing Message(s)
U1111 00 [008] — —
Intermittent — Confirmed — Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 4
Reset counter: 190
Mileage: 135402 km
Date: 2057.14.07
Time: 09:25:20
——————————————————————————-
Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 7N0-907-530-V2.clb
Part No SW: 7N0 907 530 AJ HW: 7N0 907 530 AJ
Component: J533 Gateway H51 1634
Revision: H51 Serial number: 180113F1002438
Coding: 356002
Shop #: WSC 01530 935 00200
VCID: 78FF0E6BCB2690DEAC3-802D
1 Fault Found:
01304 — Radio
004 — No Signal/Communication — Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 254
Reset counter: 217
Mileage: 127447 km
Time Indication: 0
Date: 2053.14.05
Time: 15:36:16
——————————————————————————-
——————————————————————————-
——————————————————————————-
——————————————————————————-
——————————————————————————-
Address 2E: Media Player 3 (J650) Labels: 5N0-035-342.lbl
Part No SW: 5N0 035 342 F HW: 5N0 035 342 F
Component: SG EXT.PLAYER H19 0550
Revision: A1001003 Serial number: 7664146750
Coding: 010100
Shop #: WSC 01530 935 00200
VCID: 2A5BE423450AF24EEA7-807F
1 Fault Found:
01304 — Radio
004 — No Signal/Communication — Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 254
Reset counter: 217
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
——————————————————————————-
——————————————————————————-
Address 44: Steering Assist Labels: 5N1-909-144.clb
Part No SW: 5N1 909 144 P HW: 5N1 909 148 J
Component: J500__APA-BS KL.286 1202
Revision: 1BH04839 Serial number: 00130210057701
Coding: 0000258
Shop #: WSC 01530 935 00200
VCID: 3F8DA5776E8867E6AD9-806A
1 Fault Found:
00566 — Steering Assistance Operation
003 — Mechanical Failure — Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 23
Reset counter: 216
Mileage: 136084 km
Time Indication: 0
Date: 2057.14.18
Time: 12:36:22
Freeze Frame:
(no units): 7.0
Steering Angle: 0.00°
OK
Steering Angle: 0.00°
(no units): 3
——————————————————————————-
——————————————————————————-
Address 53: Parking Brake Labels: 3AA-907-801.clb
Part No SW: 3AA 907 801 H HW: 3AA 907 801 H
Component: J540 EPB4 VW-86594 0010
Revision: H19 Serial number: 00000000721457
Coding: 0026157
Shop #: WSC 01530 935 00200
VCID: 3663C05341B2A6AE7EF-8063
1 Fault Found:
01316 — ABS Control Module
013 — Check DTC Memory — Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 1
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Voltage: 13.30 V
Count: 160
Speed: 0.0 km/h
Hex Value: 0x1273
Hex Value: 0x0001
Hex Value: 0x1010
——————————————————————————-
——————————————————————————-
Address 56: Radio (J503) Labels: 5M0-035-1xx-56.clb
Part No SW: 5M0 035 186 J HW: 5M0 035 186 J
Component: Radio RCD310 042 0082
Revision: 01000001 Serial number: VWZ1Z2N1485031
Coding: 0100040004000C
Shop #: WSC 01530 935 00200
VCID: 3365F94792C0B386591-8066
1 Fault Found:
00821 — Antenna 2 for Radio (R93)
011 — Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 110
Reset counter: 174
Mileage: 127436 km
Time Indication: 0
Date: 2053.14.04
Time: 19:57:33
——————————————————————————-
End ———————————————————————