93b2 ошибка бмв e90

Фото в бортжурнале BMW 3 series (E90)

Всем привет. После снятия и подключение АКБ загорелась ошибка по пиропатрону плюсовой клеммы, INPA и Rheingold после удаления, все равно сразу загораеться. Патрон не стреляный, измерил сопротивление, показывает 2,2Ом, не понимаю почему выбивает ошибку. Решил попробовать подпаять резистор 2,7Ом. Впаяв резистор и стерев ошибки, проехав, пока ничего не загорелась. Обратил внимание на саму фишку идущую от пиропатрона, сопротивление скачет в фишке, возможно контакт плохой, и причина всего именно в ней. Покатаюсь пока с резистором, посмотрю, что будет. Может у кого-нибудь было похожее?

Фото в бортжурнале BMW 3 series (E90)Фото в бортжурнале BMW 3 series (E90)Фото в бортжурнале BMW 3 series (E90)Фото в бортжурнале BMW 3 series (E90)Фото в бортжурнале BMW 3 series (E90)

Салют.

Не смог найти у себя телефон гуру-Ганхеда) пишу тут.
За советом.
Е90 Ошибка 93B2 «Клемма аккумуляторной батареи безопасности», горят ламы мужик и не пристегнутый.

Загорелась после неудачного лазания к АКБ с попыткой завода авто после долгого простоя.

Оторвался тонкий провод черный который идет к плюсовой клемме, где стоит пиропатрон, рисунок прикладываю:

Как правильнее поступить, сам пиропатрон визуально жив и цел. Припайка провода не даст ли фейерверк?
Есть еще вариант ставить обманку, но если пиропатрон жив — это не логично.

Нужен совет бывалых. ::34::

Краткая предыстория. Висела ошибка подушки (беременный мужик). На электронной диагностике приговорили и защитную клемму и мат пассажира. Почитал ошибки сам. Ошибка по клемме следующая:

0x93B2 ZK10 / Security battery clampe

Resistance too large (ZK)

Вычитал на форумах, что может быть неконтакт в разъеме у провода, который к пиропатрону идет. От того подуха может гореть на панели.

Снял токораспределитель (монтажный блок) с аккумулятора и пиропатрон, заметил, что в месте присоединения к пиропатрону двухжильный провод на соплях держится. Пошевелил — он вообще отпал.

Фоток нет, но и так понятно. Картинки аккумуляторов с пиропатронами все потерялись у меня в 2015 году, когда жесткий полетел.

Сам разъем с пиропатроном там одно целое. Есть схема. Проводок тот, который от разъема 17 идет к пиропатрону. 3 — монтажный блок, он без пиропатрона продается. Отдельно пиропатрон не нашел нигде.

Еще есть ремонтный провод НПБ для клеммы акб (№ 3). Но он похоже для другой стороны от разъема.

Пиропатрон скорее всего вместе с плюсовым проводом. И выглядит он по-другому сейчас (новый номер 61 12 9 217 031). Фото есть.

Еще есть в его составе ремонтный провод для клеммы 61 12 9 130 178. Фото есть.

В тисе написано, что при замене плюсового провода у машин до 03/2006, нужно использовать ремонтный провод клеммы. Разъем 17 не нужен. Скорее всего мне нужен был плюсовой провод 61 12 9 217 031 (новый 9000р) и рем. провод 61 12 9 130 178 (1600р). Фото старого номера плюсового провода не нашел — 61 12 6 988 974. Но скорее всего он такой же, т.к. снят с производства только в 2009-м. Самый старый плюсовой провод — 61 12 6 938 495 (до 03/2006), 8000р, но фото не нашел — не понятно, с пиропатроном он или без, и с проводком ли.

По совету одноклубников решено было просто припаять проводок.

Ремонт

Достал аккум, разъем на пиропатроне с крышечкой, откидывается вверх. Оголил проводки. Места крайне мало, паять не стал, просто скрутил. Изолировать тоже не стал, иначе не защелкнется. И так только с одной стороны защелкнулась. Колхоз, однозначно, но надеюсь не рванет пиропатрон в случае короткого замыкания (?)

После сброса ошибок беременный мужик исчез, ошибка по безопасной клемме больше не появляется. Теперь пузатый появляется только, если кто-нибудь садится на пассажирское сиденье. Ошибка SBE Seat Mat.

Продолжение следует.

Спасибо, что поделились ссылкой на эту страницу!

Enlisted Member

Drives: 2006 BMW 330i N52

Join Date: Oct 2017

Location: New York

Quote:

Originally Posted by Ekulz
View Post

Hi all, my positive terminal seems slightly different than the pics posted here. Here’s a pic of what it looks like, is circle 1 the connector causing the issue or the connection at circle 2?

I have the same old-style/early version of the BST on 2006 330i, and I recently fixed this same issue by replacing the airbag signal wiring without changing the BST. It began throwing the code intermittently, then I found by routing the wire differently I could get the code to stay away for weeks. Eventually though, the code would always come back after a day, and so I needed to find a proper solution.

Contrary to popular belief, the short 6″ detonation signal wiring from the airbag wiring outlet to the BST is removable from the BST, even on the old version where the black plastic case tries to prevent you from doing so. You can get a new wire that fits the BST from BMW parts dealers under part # 61129130178 for about $45. (if you have special crimping tools, you also can buy the airbag wire connectors and make a new wire yourself, but I don’t recommend that). However, the new wire, as sold, is crazy long (like 20 feet!) and does not have the Takata black/yellow plug on the other end. It does, however, have the proper metal connectors crimped onto the other end to fit into your old wire’s plug. Changing the wire is thus a pain, but it is possible, and I did it!

Here’s my instructions

:

You’re going to have remove the battery and unbolt the BST’s battery cable from the bottom back wall of the battery compartment so you can work on it at a table. First, you’ll probably want to get that darn wiring disconnected from the bulky BST. The plug does comes out, just not the way you might expect it to, as it is 90-degrees airbag connector and you have to pull it up to get it out. The black plastic housing of the old style BST blocks you from taking it out, however, as it doesn’t unsnap open as far as I can tell! (and if you break it open, the BST might not work correctly if it gets triggered, as you’ll notice there are plastic clips built in to the plastic housing to stop the BST from falling back in and reconnecting the power after it is fired out). However, on the end where the signal wiring goes in, it is flexible plastic that doesn’t crack and can be twisted out with nose pliers to make enough room to slide out the old connector and insert the new connector. There are also locking tabs on the sides of the plug itself, of course, and those broke off as I pried the plug out as I didn’t have an extra hand to tweeze them while I pried the connector out (not re-using that, so I don’t care in this case). Once you have the old plug out, you can then slide the new wire’s plug in, push it in all the way until the locking tabs click. Then you can bend the plastic casing back into place again, I was amazed that I could not even tell it had been previously bent open!

The job is now half done. For the other end, you’re going to have to open and take apart the black/yellow Takata connector plug so you can re-install it on the new wiring. It comes apart fairly easily, but you need to remove several small parts, including the safety bridge plate, before you can finally pull out the two wires.

Note

: Both wires are black, which I think means polarity doesn’t matter, but just to be sure, I removed pin #1 first and wrapped black tape around both ends of it before removing pin #2, so I could keep polarity the same when inserting the new wires. The pins on the new wire were tight to slide in to the old Takata plug housing, and they must go in all the way up or you won’t be able to close the connector properly.

Once done, I think you’re supposed to shorten the wire to desired length by cutting it in the middle and solder the ends back together, but I’m not good at that sort of thing, so I just wrapped the wire in a bundle and dropped it alongside the battery. After re-installing the BST, the battery, and resetting the airbag module, I have not seen the BST error return! Even with the 20 foot run of wiring between them.

BTW — examining the old wires carefully, I did not see any visible damage or corrosion issues with the wire or crimped connectors. The wire had become stiff in the curvature of the installation, which is what I suspected may be the issue. Checking resistance, each individual wire seems to read over 1 ohm of resistance! (just for a 6″ run) The exact value also changes by about .5 ohm if you wiggle it or straighten it. That must be what the computer has been seeing to throw the error code. I’m assuming this is caused by some hairline fractures or internal corrosion under the wire’s insulation. However, it also suggests you could bypass the BST by simply shorting the wires at the BST end, since the internal resistance of the two wires is already over 2 ohms! (albeit, not constant value) I haven’t tried doing that though.

That’s my story, quite amazing in my humble opinion, hope this helps someone and good luck!

  1. Вчера нужно было продиагностить звук, заводил без приводного ремня мотор N52B30.Поработал он так секунд 20 и сразу его заглушил, сразу загорелся аккум на приборке это понятно почему.

    Дальше все собрал обратно, проверил все гуд. Вечером ехать домой, завел прогрел до рабочих холостых, ехать Бац ошибка по airbag’у.

    Бортовым считал CC-ID 97 — «Неисправность НПБ, преднатяжителей и
    ограничителей усилия натяжения ремней
    безопасности»

    Подключил автомобильный сканер считал ошибку 93B2 «Клемма аккумуляторной батареи безопасности»
    Сбросил через несколько минут опять загорается эта же ошибка.

    Я так понял он ругается на пиропатрон на АКБ, может на него есть предохранитель где? и как это может быть связано с тем что без приводного ремня завел ее он посчитал что я в дтп попал или как?))


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  2. Это эта красная хрень которая сверху на акуме?


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  3. :nod:

Поделиться этой страницей

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • 93b2 ошибка бмв e70
  • 93b2 ошибка бмв e60
  • 93ad ошибка бмв
  • 93ab ошибка bmw e60
  • 93aa ошибка bmw e90