655 ошибка ман

Ошибка SPN 655 у автомобиля Man была обновлена 06:23. Определить ошибку в автомобиле Man можно через диагностический прибор через соединение OBD2. Если у вас определена ошибка под номером SPN 655 — тогда прочитайте ее обозначение согласно официальным техническим регламентам автомобиля Man.

SPN 655

Банк1, инжектор 3 (шестицилиндровый двигатель цилиндр № 4; десятицилиндровый двигатель цилиндр № 4 главный, цилиндр № 9 подчинённый; двенадцатицилиндровый двигатель цилиндр № 2 главный, цилиндр № 11 подчинённый).
Обрыв (FMI 4) или замыкание (FMI 1) в цепи инжектора.

Проверить провода и разъёмы, проверить инжекторы.
При обрыве в цепи инжектора отключается только один инжектор, при замыкании в цепи отключаются все инжекторы затронутого блока.

Приветствуется любая корректная, полезная и честная информация о ремонте ошибки SPN 655 у автомобиля Man.

Возможно Ваш отзыв сможет кому-то помочь!

Чтобы помочь вам в решении ошибки SPN 655 и устранить её, опишите вашу ситуацию и комментарий ниже. Обязательно оставьте почтовый ящик, ответ и помощь придет в течение дня.

Илья Сергеевич Дорофеев

Поддержка от автовладельцев

Техник по диагностике автомобилей Man Стаж: 18 лет

Помогу решить любые вопросы возникшие с ошибками SPN 655 по автомобилю Man. Опишите подробно ситуацию форме ниже и я лично вам отвечу в ближайшее свободное время. Обязательно укажите номера ошибок, симптомы и конечно модель, двигатель и кузов.

Для ответа мастера — поделитесь обязательно ссылкой с друзьями:

Помощь и удаление ошибок у моделей Man

MAN F2000; MAN F90; MAN G90; MAN L2000; MAN Lions City; MAN Lions Intercity; MAN TGA; MAN TGL; MAN TGS; MAN TGX;

Примечание:

1. Для поиска других кодов неисправностей воспользуйтесь поисковой строкой. Введите свой код неисправности в поле поиска и отправьте поиск.

2. Информация, содержащаяся на этом сайте, представлена исключительно в информационных целях. Мы не несем ответственности за любые действия, предпринятые вами в отношении вашего автомобиля. Если у вас есть какие-либо сомнения относительно ремонта вашего автомобиля, обратитесь к своему техническому специалисту.

Поиск всех кодов ошибок на одном сайте. Расшифровка Кодов ошибок obd2 по маркам автомобилей.

Знайдено кодов ошибок: 1

Код ошибки:

Значение ошибки


Похожие причины кодов

Коды ошибок по маркам автомобилей

Примечание:

1. Для поиска других кодов неисправностей воспользуйтесь поисковой строкой. Введите свой код неисправности в поле поиска и отправьте поиск.

2. Информация, содержащаяся на этом сайте, представлена исключительно в информационных целях. Мы не несем ответственности за любые действия, предпринятые вами в отношении вашего автомобиля. Если у вас есть какие-либо сомнения относительно ремонта вашего автомобиля, обратитесь к своему техническому специалисту.

Из чего состоит ошибка

В пятизначных кодах первый знак обозначает принадлежность к системе, в которой обнаружена неисправность:

  • Р — неполадки, зафиксированные в работе силового агрегата либо автоматической трансмиссии (АКПП);
  • В — неисправности, связанные с функционированием кузовных систем — электрических стеклоподъемников, подушек безопасности Airbag (SRS), центрального замка и т. д.;
  • С — коды ошибок в работе шасси или ходовой составляющей транспортного средства;
  • U — неисправности, связанные с электрикой или электронным оборудованием, взаимодействием между управляющими модулями, цифровым интерфейсом.

Второй знак обозначает:

  • 0 — общая цифра для всех OBD2 кодов;
  • 1 или 2 — код производителя транспортного средства;
  • 3 — резервая позиция.

Третий знак в комбинации неисправности указывает на тип поломки:

  • 1 и 2 — сбои в функционировании систем подачи воздуха либо топлива;
  • 3 — неисправности в работе системы зажигания;
  • 4 — неполадки, связанные с функционированием систем вспомогательного контроля;
  • 5 — сбои в работу элементов системы холостого хода;
  • 6 — неполадки, зафиксированные в функционировании электронного блока управления автомобилем или его электролиниями;
  • 7 и 8 — неисправности трансмиссионного агрегата.

Последние два знака обозначают порядковый номер неисправности.

Copyright © 2021. Коды ошибок OBD-II с расшифровкой на русском языке — возможные причины, описание и варианты по устранению ошибок.

MAN Truck logo

FOLLOW Other Pages of MAN TGA, TGS & TGX Trucks Fault Codes DTC:

Download

MAN truck Fault Codes DTC

MAN truck Fault Codes DTC

MAN truck Fault Codes DTC.pdf

Adobe Acrobat Document
473.2 KB

MAN Truck EDC-7 Fault Codes List DTC

Code (SPN) Description Reason, verification and system response.

81 exhaust pressure difference. High or low pressure difference. Checking the rate of change of the differential pressure of the exhaust gases, checking cables and connectors.

94 Fuel supply pressure. Low or high fuel pressure. Clogged fuel filter, faulty fuel pump, air in fuel lines. Check fuel pressure. The engine may stall.

98 Oil level. High or low oil level. Check the oil level.

100 Oil pressure. Low oil pressure. Check the actual oil pressure using a pressure gauge to check the wires and connectors.

102 The pressure of the charge air in the pipe after the boost intercooler (intercooler). Low pressure charge air. Check the correct pressure sensor readings, check the wire and
connectors, check the tightness of the turbocharging system to check the turbocharger.

Combustion air temperature of 105 before entering the cylinders (after AGR). High or low temperature. Check if the rate of change of the charge air temperature, check the wires and connectors.

108 atmospheric pressure. Check wires and connectors or the accuracy of the rate of change of atmospheric pressure.

110 Coolant temperature. High or low engine coolant temperature. Check if the rate of change of the coolant temperature, check the wires and connectors. At too high a temperature
of the engine torque is limited.

168 voltage batteries. Low or high input voltage to the engine control unit. Check the voltage on the subject is out of range.

171 Ambient temperature. High or low temperatures. Check if the rate of temperature change, test leads and connectors.

173 exhaust gas temperature before further purification. High or low temperatures. Check if the rate of temperature change, test leads and connectors.

175 fuel temperature. The temperature sensor is not installed.

175 oil temperature. Check the actual temperature.

190 Engine speed. Damage to the wiring or connectors in the circuit of the engine speed sensor and camshaft. Perhaps one of the sensors is defective.

609 Module CAN 1. Damage to the data channel. The engine is idling.

651 Bank1, the injector 1 (four-cylinder engine cylinder №1, six-cylinder engine cylinder №1, eight-cylinder engine cylinder head №1, №5 slave cylinder, ten-cylinder engine is
the main №1, №6 slave cylinder, twelve-cylinder engine №1 main cylinder №12 slave). Open (FMI4) or short (FMI1) in the injector circuit. Check wires and connectors, check out the injectors. In
case of breakage in the injector circuit is turned off, only one injector, by closing the circuit disables all the injectors of the affected unit.

652 Bank2 injector 1 (four-cylinder engine cylinder №3, №5 cylinder six-cylinder engine, eight-cylinder engine is the main №2, №7 slave cylinder, ten-cylinder engine cylinder
head №5, №10 slave cylinder, twelve-cylinder engine №5 main cylinder №8 slave). Open (FMI4) or short (FMI1) in the injector circuit. Check wires and connectors, check out the injectors. In case
of breakage in the injector circuit is turned off, only one injector, by closing the circuit disables all the injectors of the affected unit.

653 Bank1, Injector 2 (four-cylinder engine cylinder №4, six-cylinder engine cylinder №3, eight-cylinder engine cylinder head №3, №6 slave cylinder, ten-cylinder engine is the
main №2, №7 slave cylinder, twelve-cylinder engine №3 main cylinder №10 slave). Open (FMI4) or short (FMI1) in the injector circuit. Check wires and connectors, check out the injectors. In case
of breakage in the injector circuit is turned off, only one injector, by closing the circuit disables all the injectors of the affected unit.

654 Bank2, Injector 2 (four-cylinder engine cylinder №2, №6 cylinder six-cylinder engine, eight-cylinder engine №4 main cylinder №8 slave, ten-cylinder engine cylinder №3 main
cylinder №8 slave, twelve-cylinder engine №6 main cylinder №7 slave). Open (FMI4) or short (FMI1) in the injector circuit. Check wires and connectors, check out the injectors. In case of breakage
in the injector circuit is turned off, only one injector, by closing the circuit disables all the injectors of the affected unit.

655 Bank1, injector 3 (six-cylinder engine cylinder №4; cylinder №4 ten-cylinder engine head, cylinder №9 slave, twelve-cylinder engine is the main №2, №11 slave cylinder). Open
(FMI4) or short (FMI1) in the injector circuit. Check wires and connectors, check out the injectors. In case of breakage in the injector circuit is turned off, only one injector, by closing the
circuit disables all the injectors of the affected unit.

656 Bank2 injector 3 (six-cylinder engine cylinder №4; cylinder №2 twelve-cylinder engine head, cylinder №11 slave). Open (FMI4) or short (FMI1) in the injector circuit. Check
wires and connectors, check out the injectors. In case of breakage in the injector circuit is turned off, only one injector, by closing the circuit disables all the injectors of the affected
unit.

959 Time and date (invalid number of seconds). FFR is sending the wrong value. Display time in seconds available.

960 Time and date (invalid value minutes). FFR is sending the wrong value. Time display in minutes absent.

961 Time and date (invalid number of hours). FFR is sending the wrong value. Display time in hours is absent.

962 Time and date (invalid number of days). FFR is sending the wrong value. Indication of time by days absent.

963 Time and date (month incorrect value). FFR is sending the wrong value. Indication of time by months absent.

964 Time and date (s wrong value). FFR is sending the wrong value. Time display data is missing.

1079 pressure sensor supply in the pipeline. Check the wires on open circuit, short to ground or battery voltage.

1080 Sensor supply of low pressure fuel circuit pressure, boost pressure sensor, oil pressure sensor and exhaust gas pressure sensor. Check
the wires on open circuit, short to ground or battery voltage. Sensors show incorrect values or are not working.

1131 The temperature of the charge air in the pipe after the boost intercooler (intercooler). High or low temperatures. Check if the rate of
temperature change, test leads and connectors.

2039 FFR1 (vehicle control unit or the car computer). Posted by FFR1 pending. The engine is idling.

3004 control deviation AGR. Set throttle position does not match the actual situation.

3007 Invalid request DM4. Wrong message DM4 (diagnostic memory) by FFR. Diagnostic memory is not available.

3009 Too high engine speed. Check the excess engine speed. Injection locked before lowering the engine speed.

3014 Main relay (inside the control unit). Power is supplied to the control unit after the ignition is switched off when it is closed and
the relay is not supplied with the ignition on while constantly open relay.

3016 FFR1: Invalid message due to the engine brake. FFR1 sends an incorrect value. Engine brake does not work.

3017 FFR1: Wrong message on a given moment. FFR1 sends an incorrect value. The engine runs only at idling speed.

3018 FFR1: Invalid message due to the limiting controller. FFR1 sends an incorrect value.

3020 FFR1: Invalid message due EDR (limiting the maximum speed). FFR1 sends an incorrect value. EDR not working.

3022 FFR1: Setting the ZDR (Intermediate Speed Control). FFR1 sends an incorrect value. ZDR does not work.

3023 FFR1: Incorrect «MEOS» request message (momentary increase in engine speed). FFR1 sends an incorrect value. Query «MEOS» canceled.

3024 FFR1: Invalid request message off of a linear function. FFR1 sends an incorrect value. Linear functions EDC activated again.

3025 FFR1: Checking the number of reserved memory. FFR1 sends an incorrect value.

3029 FFR2: Wrong message, setting idle. FFR2 sends an incorrect value. The engine switches to the internal frequency of idling.

3030 FFR2: Invalid message due to the limiting controller. FFR2 sends an incorrect value. Include minimum LLR parameters (speed control at idle).

3031 FFR2: Installing a large LLRslishkom. FFR2 requests idle speed more than 800 rev / min. It sets the maximum possible speed of 800 rev / min.

3032 FFR2: Invalid request message idling. FFR2 sends an incorrect value. EDC7 goes into idle mode.

3033 FFR2: Error messages start request. FFR2 sends an incorrect value. Initiation is not a starter.

3034 FFR2: Error message engine stop request. FFR2 sends an incorrect value. The engine is not switched off by the FFR.

3035 FFR2: Checking the number of reserved memory. FFR2 sends an incorrect value.

3038 FFR3: Error message in a parking lot. FFR3 sends an incorrect value. Issued reported driving when the car is stationary.

3039 FFR3: Checking the number of reserved memory. FFR3 sends an incorrect value.

3045 Inclusion of a starter. Too small voltage drop across the battery when the engine is started. Faulty starter, starter damaged wiring, faulty starter relay switching (IMR).
The engine can not be started.

3046  The atmospheric pressure sensor control voltage limits. If the charge is defective air pressure sensor, a value of 1000 mbar, otherwise similar to the boost pressure
at idle.

3063 The inertia phase is completed. The last two run-ended wrong.

3064 EDC Standalone mode. There is no communication with the unit or FFR. FFR asked EDC standalone mode. The engine runs only at idling speed.

3069 Reserve control speed. A separate calculation speed is very different from the actual. The ability to perform a reset to restart the unit EDC.

3076 Wrong Number (ID) blokaFFR. EDC unit receives an incorrect number (ID) by FFR unit. The starter turns but the engine does not start.

3077 No number (ID) FFR unit. EDC unit within a certain time does not receive information about the number (ID) by FFR unit. The starter turns but the engine does not start.

3081 Disabling the wastegate. The boost pressure can not be adjusted. Decrease speed to 1000 rev / min.

3082 Accuracy of the oil pressure sensor. Oil pressure sensor shows more than 500 MBAR with the engine off or running at any speed of the engine.

3083 pressure transmitter Accuracy in the fuel line. Checking reduce line pressure to atmospheric pressure after the engine is turned off.

3085 Invalid message «Vehicle distance». Absolute distance traveled is not available to be stored in the fault logger as environmental conditions. tachograph block or FFR does
not transmit a message «Vehicle distance».

3086 Executive ustroystvoAGR, final position. Check the supply voltage, the voltage of the sensor signal.

3087 oil pressure sensor. Check the supply voltage, the voltage of the sensor signal.

3088 charge air pressure sensor in the pipe after the boost intercooler (intercooler). Check the supply voltage, the voltage of the sensor signal.

3089 temperature sensor the charge air before entering the cylinders (posleAGR). Check the supply voltage, the voltage of the sensor signal.

3091 coolant temperature sensor. Check the supply voltage, the voltage sensor signal and AD lock. Torque was reduced 10%. Displaying an equivalent temperature reading of 100.4 °
C.

3092 Time and Date. Information about the time and date is not available. The system uses the latest received data.

3093 Time and Date. Reports of the time and date are not transmitted to the backup locations for messages.

3097 Fuel temperature sensor. The sensor is not installed.

3099 pressure sensor line. Check the supply voltage, the voltage of the sensor signal.

3100 Fuel pressure sensor (low-pressure side). Check the sensor supply voltage.

3671 Calibration memory of  EEPROM. Error in EEPROM test. Faulty memory unit EDC circuit or errors in saving data due to a power interruption.

3673 module CAN2. Disabling CAN2 data bus. No connection to the OBD connector. For V-shaped engine control unit blocks the fuel supply, with the engine running at half the stated
capacity.

3674 FFR1: Disabling the memory block of 8 bytes / bits 5-8. FFR1 sends an incorrect value. No cylinder heads off the block in the V-shaped engine.

3676 Error excess tripping mechanism (After run test). Checking off the output stage injectors in driving mode by inertia. The engine is switched off.

3678 voltage capacitor unit 1. Check the voltage of the capacitor unit 1.

3679 voltage capacitor unit 2. Check the voltage of the capacitor pack 2.

3687 pressure limitation valve. The pressure relief valve does not open. Check valve. The engine is switched off.

3693 Switching voltage injector. Low voltage to turn on the injector. No injection.

3732 Surge Test. Faulty device for overvoltage test.

3735 Temperature EDC unit. temperature sensor voltage test. Issuance of the equivalent of 60 °.

3736 output stage. Turning off the output stage. Defective safety link or shorted to a higher voltage. The engine is switched off.

3737 Master / Slave Operation. Check Master / Slave operation with the ignition on. The reaction system is not available, the engine is operating normally.

3738 Non-uniformity in the cylinder. For 4-yoh cylinder engine cylinder №1; 6 cylinder engine cylinder №1; For 8 cylinder engine Master Cylinder №1, Slave cylinder №5; For 10 Master cylinder
engine cylinder №1, Slave cylinder №6; For the 12 cylinder Master cylinder engine №1, Slave cylinder №12. Deviation injection volume on the appropriate cylinder.

3739 Non-uniformity in the cylinder. For 4-yoh cylinder engine cylinder №3; 6 cylinder engine cylinder №5; For 8 cylinder engine Master Cylinder №2, Slave cylinder №7; For the 10 cylinder engine
cylinder Master №5, Slave cylinder №10; For the 12 cylinder engine cylinder Master №5, Slave cylinder №8. Deviation injection volume on the appropriate cylinder.

3740 Non-uniformity in the cylinder. For 4-yoh cylinder engine cylinder №4; 6 cylinder engine cylinder №3; For 8 cylinder engine Master Cylinder №3, Slave cylinder №6; For 10 Master cylinder
engine cylinder №2, Slave cylinder №7; For 12 Master cylinder engine cylinder №3, Slave cylinder №10. Deviation injection volume on the appropriate cylinder.

3741 Non-uniformity in the cylinder. For the 4-cylinder engine cylinder yoh №2; 6 cylinder engine cylinder №6; For 8 cylinder engine Master cylinder №4, Slave cylinder №8; For 10 Master cylinder
engine cylinder №3, Slave cylinder №8; For 12 Master cylinder engine cylinder №6, Slave cylinder №7. Deviation injection volume on the appropriate cylinder.

3742 Non-uniformity in the cylinder. For 6 cylinder engine cylinder №2; For the 10 cylinder Master cylinder engine №4, Slave cylinder №9; For 12 Master Cylinder №2 cylinder engine, Slave cylinder
№11. Deviation injection volume on the appropriate cylinder.

3743 Non-uniformity in the cylinder. For 6 cylinder engine cylinder №4; For the 12 cylinder Master cylinder engine №4, Slave cylinder №9. Deviation injection volume on the appropriate cylinder.

3744 output stage (Highside) EGR valve. Checking the output stage for an open or short.

3745 output stage (Highside) boost pressure. Checking the output stage for an open or short.

3746 output stage (Highside) exhaust gas recirculation. Checking the output stage for an open or short.

3748 output stage (Highside) unit dosage high-pressure pump. Checking the output stage for an open or short.

3749 output stage (Highside) retaining valve. Checking the output stage for an open or short.

3751 output stage (Highside) starter relay. Checking the output stage for an open or short.

3752 Sensor camshaft speed. Missing or incorrect signal from the sensor. The engine continues to run, using the crankshaft position sensor.

3753 speed sensor crankshaft. Missing or incorrect signal from the sensor. The engine continues to run, using the camshaft position sensor.

3754 start-up of the system error. Errors in the control test. The engine will not start, or stalls.

3755 Fuel pressure. Check the fuel pressure using an external pressure gauge.

3756 sensor voltage AGR. Check sensor wiring for open or short. Sensor readings are incorrect or missing.

3758 Error Messages 2. Violation of sharing Master-Slave data (for the V-shaped engine). Probably the load on the data channel is too high. Slave control unit blocks the supply of fuel until the
connection is restored.

The engine runs only with the Master unit at half power.

3759 Error Messages 3. Violation of data exchange Master-Slave (for the V-shaped engine). Probably the load on the data channel is too high. Slave control unit blocks the supply of fuel until the
connection is restored. The engine runs only with the Master unit at half power.

3760 Error Messages 4. Violation of data exchange Master-Slave (for the V-shaped engine). Probably the load on the data channel is too high. Slave control unit blocks the supply of fuel until the
connection is restored. The engine runs only with the Master unit at half power.

3761 Error Messages 5. Violation of exchange of Master-Slave data (for the V-shaped engine). Probably the load on the data channel is too high. Slave control unit blocks the supply of fuel until
the connection is restored. The engine runs only with the Master unit at half power.

3762 Reception error CANdekodera master / slave, been reports CAMD-ANA. Violation of exchange of Master-Slave data (for the V-shaped engine). CAN reception error decoder Master / Slave. Slave
control unit blocks the supply of fuel until the connection is restored. The engine runs only with the Master unit at half power.

3763 CAN reception error decoder master / slave, been reports CAMD-CMOL. Violation of exchange of Master-Slave data (for the V-shaped engine). CAN reception error decoder Master / Slave. Slave
control unit blocks the supply of fuel until the connection is restored. The engine runs only with the Master unit at half power.

3764 CAN reception error decoder master / slave, been reports CAMD-CONTROL. Violation of exchange of Master-Slave data (for the V-shaped engine). CAN reception error decoder Master / Slave. Slave
control unit blocks the supply of fuel until the connection is restored. The engine runs only with the Master unit at half power.

3765 CAN reception error decoder master / slave, CAMD-FFR1pereryv. Violation of exchange of Master-Slave data (for the V-shaped engine). CAN reception error decoder Master / Slave. The reaction
system is not available, the engine is operating normally.

3766 Error receiving decoder CAN master / slave, CAMD-FFR2 break. Violation of exchange of Master-Slave data (for the V-shaped engine). CAN reception error decoder Master / Slave. The reaction
system is not available, the engine is operating normally.

3767 Error receiving decoder CAN master / slave, CAMD-FFR3 break. Violation of exchange of Master-Slave data (for the V-shaped engine). CAN reception error decoder Master / Slave. The reaction
system is not available, the engine is operating normally.

3768 CAN reception error decoder master / slave, CAMD-initialization. Violation of exchange of Master-Slave data (for the V-shaped engine). CAN reception error decoder Master / Slave. The
reaction system is not available, the engine is operating normally.

3769 CAN reception error decoder master / slave, CAMD-LIMITpereryv. Violation of exchange of Master-Slave data (for the V-shaped engine). CAN reception error decoder Master / Slave. Slave control
unit blocks the supply of fuel until the connection is restored. The engine runs only with the Master unit at half power.

3771 Master / Slave, the data channel failure. Master or Slave failure at the reception of the FFR-CAN data.

3772 Master / Slave, switching on the ignition. Check recognition Master and Slave units switching on the ignition.

3773 Master / Slave Mode. Failure to change Master / Slave modes.

3775 line pressure. Check the line pressure. At high pressure, open pressure relief valve. At low line pressure the engine may stall.

3776 line pressure. A principal pressure is low and can not be increased to normal pressure.

3777 line pressure. A principal and a high pressure can not be lowered to the normal pressure.

3778 line pressure. Leakage under overrun. Check the tightness of the high-pressure fuel system. Perhaps the opening of the check valve.

3779 line pressure. Leaking fuel at the amount of compensation. Check the tightness of the high-pressure fuel system. The engine may stop or reduce power. There is a risk of fire.

3780 line pressure. High output at idle. Check the regulator. The engine may stop due to the low line pressure.

3781 pressure limitation valve. The pressure relief valve is open. The fuel pressure is too high. Check valve opening precision.

3782 fuel supply pressure. Check the accuracy of the fuel pressure value changes depending on changes in engine speed. Possible ingress of air into the fuel supply system.

3783 FFR2: Errors in the reports of the specified acceleration for noise control unit (NORD). EDC system limits fuel flow to reduce noise.

3784 Error in Smoke-ID message. Posted by FFR to select the characteristics of the smoke when the system is off exhaust gas recirculation.

3785 particulate filter PM-Kat (solids catalyst). High or low pressure drop of exhaust gases. If the difference is high, you need to clean the filter. If the difference is low, the filter is
burnt out or missing.

3786 The temperature of the particle filter. High or low temperature dust filter during an authoritative restore. At high temperatures, the system capacity decreases.

3787 Restoration of the particle filter. Authoritative restore failed. Perhaps the filter is dirty with oil and can not be restored.

3789 Sensor drop or comparative exhaust gas pressure sensor. Check the supply voltage, the voltage of the sensor signal.

3790 Accuracy exhaust pressure difference. If the engine is switched off the exhaust gas pressure is higher than the norm or pressure drop at two engine speeds lower than the norm, it is likely
that the sensor is faulty.

3792 exhaust gas temperature sensor before additional purification. Check the supply voltage, the voltage of the sensor signal.

3793 Exhaust gas temperature sensor after the post-treatment (physical parameters). High or low temperatures, faulty wiring or contacts in the connectors. Check the accuracy of the rate of
temperature change.

3794 Exhaust gas temperature sensor after the post-treatment. Check the supply voltage, the voltage of the sensor signal.

3795 Butterfly valve AGR. Set throttle position does not match the actual situation.

3796 output stage (Highside) EGR 2. Check the output stage for an open or short

3797 output stage (Highside) the amount of oxygen in the exhaust gas sensor (oxygen sensor). Checking the output stage for an open or short.

3798 output stage lamps OBD. Checking the output stage for an open or short.

3800 output stage (Highside) overflow valve on the exhaust turbocharger. Checking the output stage for an open or short.

3801 output stage (Highside) circuit cutoff valve NT. Checking the output stage for an open or short.

3802 output stage (Highside) off compressed air valve. Checking the output stage for an open or short.

3803 Error in sending messages CAN1 (FFR / EDC-CAN). Error in sending CAN messages motor. Perhaps the data channel is overloaded. Messages from EDC1, EDC2, EDC3 unit FFR available.

3804 Error in sending messages on the CAN1 (FFR / EDC-CAN). Receiving one of the messages from FFR1, FFR2, FFR3 or time posts / date of the FFR is not possible.

3805 Error in sending messages on CAN2 (Master-Slave CAN). Master-Slave Messaging broken (for the V-shaped engine). Perhaps the data channel is overloaded. Slave control unit blocks the supply of
fuel until the connection is restored. The engine runs only with the Master unit at half power.

3806 CAN2 (OBD-CAN). No connection with the OBD connector.

3806 CAN2 (Master-Slave CAN). Master-Slave Messaging broken (for the V-shaped engine). Slave control unit blocks the supply of fuel until the connection is restored. The engine runs only with the
Master unit at half power.

3807 Error sending FFR1 (FFR / EDC-CAN). FFR transmits in FFR1 incorrect values.

3808 Error sending FFR2 (FFR / EDC-CAN). FFR transmits in FFR2 incorrect values.

3809 Error sending FFR3 (FFR / EDC-CAN). FFR transmits in FFR3 incorrect values.

3810 Error on the time and date (FFR / EDC-CAN). FFR transmits an invalid value.

3811 Identification of the exhaust gas temperature before additional purification. Check sensor for lowering the exhaust gas temperature to the ambient temperature when the engine is turned off.
Check sensor readings during operation.

3812 Identification of the exhaust gas temperature after post-treatment. Check sensor for lowering the exhaust gas temperature to the ambient temperature when the engine is turned off. Check
sensor readings during operation.

3813 starter protection device. The system monitors the duration of the starter operation. If the starter works more than 30 seconds with the engine does not start on the display indicates a
fault. The message is displayed until the starter motor has cooled down.

3814 Duration off control units. Unable to determine the duration of the shutdown control units. The fault does not affect the operation of the engine and become completely passive after a
software update to version V27.

3819 CAN3 (CAN exhaust gas treatment systems). CAN3 data bus disabled.

3820 Check CAN1 (oil temperature and the ambient air). Testing data channel for errors in messages.

3821 Check CAN3 (CAN exhaust gas treatment systems). Check for errors in the data channel messages on the exhaust temperature, level and temperature of the liquid AdBlue.

3822 Break (timeout) in the transmission of messages CAN3 (CAN exhaust after-treatment system). CAN3 Checking timeout object. Can not receiving one of the messages: IEC, ATI, DM1-DCU, TSC1-DCU.

3823 Ignition. Misfiring on several cylinders.

3830 Irregularities in the ignition. For 4-yoh cylinder engine cylinder №1; 6 cylinder engine cylinder №1; 8-cylinder engine cylinder №5; for the 10-cylinder engine cylinder №6; for the
12-cylinder engine cylinder №12.

3831 Irregularities in the ignition. For 4-yoh cylinder engine cylinder №3; 6 cylinder engine cylinder №5; 8-cylinder engine cylinder №7; for the 10-cylinder engine cylinder №10; for the
12-cylinder engine cylinder №8.

3832 Irregularities in the ignition. For 4-yoh cylinder engine cylinder №4; 6 cylinder engine cylinder №3; 8-cylinder engine cylinder №6; for the 10-cylinder engine cylinder №7; for the
12-cylinder engine cylinder №10.

3833 Irregularities in the ignition. For the 4-cylinder engine cylinder yoh №2; 6 cylinder engine cylinder №6; 8-cylinder engine cylinder №8; for the 10-cylinder engine cylinder №8; for the
12-cylinder engine cylinder №7.

3834 Irregularities in the ignition. For 6 cylinder engine cylinder №2; for the 10-cylinder engine cylinder №9; for the 12-cylinder engine cylinder №11.

3835 Irregularities in the ignition. For 6 cylinder engine cylinder №4; for the 12-cylinder engine cylinder №9.

3836 Determination of the amount of oxygen sensor in the exhaust gas values (lambda probe). Check wires and connectors fault, checking the accuracy of the sensor readings.

3837 Control of the amount of oxygen sensor in the exhaust gas values (lambda probe). Check the supply voltage, the voltage of the sensor signal.

3838 Interior number of oxygen sensor resistance in the exhaust gases (oxygen sensor). Check serviceability of contacts, verification of the accuracy of changes in the internal resistance.

3839 Interior number of oxygen sensor resistance in the exhaust gases (oxygen sensor). Check the supply voltage, the voltage of the sensor signal.

3843 refrigerant temperature. Check sensor for lowering the exhaust gas temperature to the ambient temperature when the engine is turned off. Check sensor readings during operation.

3844 Combustion air temperature before entering the cylinder. Check sensor for lowering the charge air temperature and coolant temperature when the ignition after the engine is turned off. Check
sensor readings during operation.

3845 Ambient air temperature. Check sensor for lowering the ambient temperature to the temperature of the coolant when the ignition after the engine is turned off. Check sensor readings during
operation.

3846 control unit. Testing the Configuration Master-Slave control units.

3847 The temperature of the charge air in the pipe after the boost intercooler (intercooler). Check the supply voltage, the voltage of the sensor signal.

3849 SCR catalyst sensor check in operation for smoke exhaust gases (if the recorded low temperature under load sensor not smoky).

3850 Position of the closed system of exhaust gas recirculation. Invalid adjustment of the zero point.

3851 Position of AGR valve. Check the supply voltage, the voltage of the sensor signal.

3852 Identification of the AGR on the temperature. The temperature of the charge air before entering the cylinder differs significantly from discharge air temperature after intercooler
(intercooler).

3853 Adjustable velichinaAGR control deviation AGR with adjustable position. Too much difference adjustment.

3854 temperature sensor blokaEDC №2. Check the supply voltage, the voltage of the sensor signal.

3855 the amount of oxygen in the exhaust gas sensor (oxygen sensor). Check fault wires and sensor connectors.

3856 Gauge the amount of oxygen sensor in the exhaust gas value (lambda probe). Calibration value above or below the norm.

3857 SPI Communication the amount of oxygen in the exhaust gas sensor (oxygen sensor). Error checking in the control units. Failure of the master control unit with the results of the processing
unit.

3858 temperature sensor the amount of oxygen in the exhaust gas (lambda probe). Check the temperature sensor. It is considered a high temperature above 800 ° C. Considered low temperature below
600 ° C.

3859 Calibration value for the amount of oxygen sensor in the exhaust gas temperature (lambda probe). Calibration value above or below the norm.

3863 Shift Control. High duration injectors settings in overrun mode. In case of failure the control unit restarts.

3864 Control P1 injection. Inadequate voltage to the first pre-injection. The first pilot injection P1 is blocked.

3865 Control of injection P2. Inadequate voltage to the second pre-injection. The second pilot injection P2 is blocked.

3866 Control M1 injection. Inadequate voltage to the second main injection. The second main injection is blocked.

3867 P0 injection control. Insufficient voltage for an additional injection. Additional injection locked.

3868 discharge air temperature identification after the intercooler (intercooler). Check sensor for lowering the charge air temperature and coolant temperature when the ignition after the engine
is turned off. Check sensor readings during operation.

3871 Identification of the temperature inside blokaEDC. Check sensor for lowering EDC unit temperature to the coolant temperature when the ignition after the engine is turned off.

3872 Identification of two temperature within EDC unit. Check sensor for lowering 2 EDC unit temperature to the coolant temperature when the ignition after the engine is turned off.

3873 recovery control. EDC unit status is not defined. EDC unit restarts.

3874 volume Correction factor too large segment 0. Spray nozzles dirty or pouring.

3875 volume Correction factor too large segment 1. Spray nozzles dirty or pouring.

3876 volume Correction factor too large segment 2. Spray nozzle dirty or pouring.

3877 volume Correction factor too large segment 3. Spray nozzles dirty or pouring.

3878 volume Correction factor too large segment 4. Spray nozzles dirty or pouring.

3879 volume Correction factor too large segment 5. Spray nozzle dirty or pouring.

3880 output stage for shinyLIN 12 V.

3919 NOx sensor heating. Check the supply voltage, the voltage sensor signal and accurate readings.

3920 NOx concentration. Check the supply voltage, the voltage sensor signal and accurate readings.

3921 O2 concentration. Check the supply voltage, the voltage sensor signal and accurate readings.

3923 Coolant temperature 2. high or low temperatures, faulty wiring or contacts in the connectors. Check the accuracy of the rate of temperature change.

3925 Coolant temperature sensor 2. Check the supply voltage, the voltage of the sensor signal.

3926 pressure sensor control line gradient (RDS). Check fault wires and sensor connectors.

3927 the amount of oxygen in the exhaust gas sensor (oxygen sensor). The low value of the sensor.

3929 AGR c control the amount of oxygen sensor in the exhaust gas (lambda probe). MIL (malfunction indication lamp) Error. Request MIL with blocking or non-blocking AGR. For the diagnosis of NOx
system checks the value of the amount of oxygen sensor (oxygen sensor). Depending on the values and by AGR state is determined by the need to turn on the lamp and reduce power. If you exceed the
limit values from the sensor is sent to request the inclusion of MIL.

3930 Control AGR c oxygen sensor in the exhaust gases (a lambda probe). Error PR (power reduction). Request PR with blocking or non-blocking AGR. Depending on the values and by AGR state is
determined by the need to turn on the lamp and reduce power. If the control values from the sensor detected a low coefficient of work AGR and a correspondingly high level of NOx, sent a request
for power reduction.

3931 output stage (Lowside) intake air damper. Checking the output stage for an open or short.

3932 output stage (Lowside) pressure control Checking charge air .. output stage for an open or short.

3936 Too high boost pressure. The pressure of the charge air are exceeded, depending on the engine speed and the position of the valve.

3938 No adaptation of the amount of oxygen in the exhaust gas sensor (oxygen sensor). Verification of the correction factor. The adaptation of the sensor is used to improve the accuracy of the
amount of oxygen in the exhaust gases. sensor calibration is performed in a mode of compulsory idling and reduces the risk of failure messages during a working system, exhaust gas recirculation.

3942 pressure charge air intercooler after a low pressure. Checking charge air pressure, checking the reliability of the connection contacts.

3943 Pressure sensor after the charge air intercooler low pressure. Check the supply voltage, the voltage sensor signal and accurate readings.

3944 temperature charge air intercooler after a low pressure. Checking charge air temperature, checking the reliability of the connection contacts.

3945 discharge air temperature sensor after the low-pressure intercooler. Check the supply voltage, the voltage sensor signal and accurate readings.

3946 Cooler injected high pressure air. Faulty thermostat in a cooler or a failure in the pressure reducer cooler.

3947 Cooler discharge of low pressure air. Faulty thermostat in a cooler or a failure in the pressure reducer cooler.

3963 Error LIN (Local Area Network). Checking the presence of a signal.

3964 transmission of messages by the LIN break. Checking the presence of a signal.

3965 Error LIN (Local Area Network). Checking the presence of a signal.

3966 Self-test oil level sensor. Checking the accuracy of readings.

3972 Monitoring of low znacheniyaNOx. The low amount of oxygen sensor in the exhaust gas value (lambda probe).

3973 charge air pressure in the high pressure circuit. The air pressure is too high (FMI1) or too low (FMI2).

3974 pressure charge air in the low pressure circuit. The air pressure is too high (FMI1) or too low (FMI2).

3975 The gap sensor wires. Broken line IP (FMI3), an open line of Nernst (FMI8) or a virtual mass (FMI7).

3976 Monitoring fault status the amount of oxygen in the exhaust gas sensor (oxygen sensor). Checking the concentration of oxygen. Perhaps because of a defective sensor of expiry.

3978 Electrical fault the amount of oxygen in the exhaust gas sensor (oxygen sensor). Electrical fault output stage of the control unit to the sensor.

3979 the amount of oxygen in the exhaust gas sensor (oxygen sensor). Discovered inactive amount of oxygen in the exhaust gas sensor (oxygen sensor).

3980 oil pressure. Deviation of the oil pressure sensor output at zero pressure.

3981 High exhaust backpressure. Improper operation of the car.

3983 regulator AGR. Internal fault AGR regulator. Via the data message is received on the controller fault.

Home  »  MAN   »   MAN Truck Fault codes engine control unit (EDC)

MAN engines ECU error codes list

See also:

  • MAN – Engine control unit fault codes (EDC7 Common-rail)
  • MAN Truck Service Manuals, Electrical Wiring Diagrams, Spare Parts Catalog and Error Codes Manuals free download

MAN ECU EDC Fault Codes

MAN ECU EDC

MAN Truck Fault codes engine control unit (EDC)

P code SPN

code

Description way of evidence Reaction
 

R0069

 

102

 

Charge air pressure sensor

Check contacts and the sensor wiring and check the turbocharging system for leaks  

Open circuit

The boost pressure is perceived as

standard. Perceived boost pressure according to the atmospheric

pressure

R0087 3775

3776

Line pressure pressure Check Opening the pressure relief valve, the engine stop The failure of the internal combustion engine
R0115 3091 Coolant temperature Checking of sensor voltage No signal Issuing the backup option, the torque limit rotation of the internal combustion engine, OBD monitoring is not possible
R0130 3921 The concentration of O2
R0190 3099 Sensor line pressure Checking of sensor voltage No signal Internal combustion engine continues to operate at 800 BAR pressure of the main, torque limit rotation of the internal combustion engine, reducing the speed to 2000 rev / min for D08, failure

the internal combustion engine.

 

P1000

 

81

 

Exhaust gas pressure sensor

contacts check validation speed change differential pressure of exhaust gases Poor contact pressure is correct
 

R1004

 

105

 

Combustion air temperature

 

Check contacts, validation rate of change of the charge air temperature.

High or low temperature, poor contact of the signal line, the wrong signal.  

Failure of the engine.

 

R1010

 

173

 

The exhaust gas temperature sensor

 

contacts check validation rate of change of the exhaust gas temperature.

High or low temperature, poor contact of the signal line, the wrong signal.  

OBD monitoring is not possible.

 

R1013

 

1079

 

Power supply line pressure sensor

 

Check for an open circuit and the power supply wires and the masses.

 

Circuit, there is no signal.

The engine continues to work with 800 BAR line pressure, torque limit ICE rotation failure of the engine.
 

R1014

 

1080

Sensor supply low-pressure fuel, combustion air and oil pressure. Check for an open circuit and the power supply wires and weights Circuit, no signal  

Electrical malfunction.

 

R1018

 

3081

 

Charge air pressure regulator

Charge air pressure value can not be adjusted. Constant control deviation. ICE torque limit rotation failure of the engine.
 

R1020

 

3083

 

The correctness of the main pressure sensor readings

 

Checking the pressure reduction is stopped when the internal combustion engine to the pressure level in the atmosphere.

The high or low voltage at the idle sensor ICE  

Electrical malfunction.

 

R1022

 

3088

 

The pressure sensor after the charge air intercooler in the intake manifold

 

Checking of sensor voltage.

 

Circuit, there is no signal.

Imitation of the charge air pressure in an equivalent electrical failure.
 

R1023

 

3089

Combustion air temperature sensor  

Checking of sensor voltage

Circuit, there is no signal. OBD monitoring is not possible.
 

R1028

 

3687

 

Pressure relief valve

 

Check opening

ICE

It stops the internal combustion engine malfunction

 

R1036

 

3745

 

The output stage

Charge air pressure actuator mechanism

 

Checking on the output stage circuit and for open wires and power supply.

 

Circuit, there is no signal.

The output stage is disabled, internal combustion engine speed is reduced, an electrical failure.
 

R1037

 

3746

 

Output stage EGR

 

Checking on the output stage circuit and for open wires and power supply.

 

Circuit, there is no signal.

The output stage is disabled, internal combustion engine speed is reduced, the failure of the engine. malfunction
 

R1038

 

3748

 

The output stage of the dosage unit

 

Checking on the output stage circuit and for open wires and power supply.

 

Circuit, there is no signal.

The output stage is turned off, the ICE operates with a line pressure of 800 BAR, the internal combustion engine rotational speed is reduced, the torque is limited to the internal combustion engine, the failure of the engine.
R1041 3756 Reverse EGR signal Check for open circuit and power supply wires and the masses. Circuit, there is no signal. Lack values ​​or incorrect values ​​from the sensor,

OBD monitoring is not

available.

 

R1044

 

3777

 

line pressure control loop

 

Checking Line Pressure increased.

High Line Pressure defies regulation. Not Available return flow of fuel is possible to open the pressure relief valve, the failure of the engine.
 

R1048

 

3781

 

Pressure relief valve

 

Check the valve opening.

Line Pressure 600 to 800 BAR, limited ICE torque is limited by the frequency of rotation of the internal combustion engine.
 

R1049

 

3789

Comparing the differential pressure sensor of exhaust gases  

Checking of sensor voltage.

Circuit, there is no signal. OBD monitoring is not possible.
 

R1050

 

3790

 

The correctness of readings comparing the differential pressure of exhaust gas sensor

Checking low pressure at the working engine. Checking the two different fixed values ​​of the charge air and exhaust gas pressures.  

the pressure difference

 

OBD monitoring is not possible.

 

R1051

 

3792

 

Exhaust gas temperature sensor

 

Checking of sensor voltage.

Circuit, there is no signal. OBD monitoring is not possible.
 

R1056

 

3811

 

Accuracy of temperature sensor readings exhaust gases.

Check sensor readings deviations when switching off the internal combustion engine (gas temperature should drop to ambient temperature).  

High or low temperature.

 

Failure exhaust system.

 

R1066

 

3847

Combustion air temperature sensor in the intake manifold  

Checking of sensor voltage.

Circuit, there is no signal. OBD monitoring is not possible.
 

R1069

 

3851

 

throttle position sensor AGR

 

Check throttle position.

Circuit, there is no signal.  

Failure of the engine.

 

R1070

 

3852

 

Id temperature AGR

Checking the authenticity of the recirculation of exhaust gases at a temperature of the charge air before AGR and the charge air temperature in the middle of the intake pipe. The gas temperature in the intake manifold above the gas temperature before the AGR.  

Failure of the engine.

 

R1071

 

3853

 

AGR

Checking deviation value AGR controller with adjustable position. The position deviation from the norm.  

Failure of the engine.

 

R1300

 

651

 

Injector №1, bank 1 (ICE 4 cylinder: cylinder №1, 6 cylinder internal combustion engine: a cylinder

№1, 8-cylinder internal combustion engine: the cylinder №1 main cylinder №5 slave)

 

Checking circuit from the injector to the DVS control unit.

Circuit, there is no signal. FMI4 wiring breakage, there is no signal.

FMI1 circuit or other electrical fault.

 

Disconnecting the injector.

 

R1301

 

652

 

Injector №1, Bank 2 (4-cylinder internal combustion engine: a cylinder №3, 6 cylinder internal combustion engine: a cylinder

№5, 8-cylinder internal combustion engine: the cylinder head №2, №7 slave cylinder)

 

Checking circuit from the injector to the DVS control unit.

Circuit, there is no signal. FMI4 wiring breakage, there is no signal.

FMI1 circuit or other electrical fault.

 

Disconnecting the injector.

 

R1302

 

653

 

Injector №2, bank 1 (ICE 4 cylinder: cylinder №4, 6 cylinder internal combustion engine: a cylinder

№3, 8-cylinder internal combustion engine: the cylinder №3 main cylinder №6 slave)

 

Checking circuit from the injector to the DVS control unit.

Circuit, there is no signal. FMI4 wiring breakage, there is no signal.

FMI1 circuit or other electrical fault.

 

Disconnecting the injector.

R1303 654 Injector №2, Bank 2 (4-cylinder internal combustion engine: a cylinder №2, 6 cylinder internal combustion engine: a cylinder

№6, 8-cylinder internal combustion engine: the cylinder №4 main cylinder №8 slave)

Checking circuit from the injector to the DVS control unit. Circuit, there is no signal. FMI4 wiring breakage, there is no signal.

FMI1 circuit or other electric

failure.

Disconnecting the injector.
 

R1304

 

655

 

Injector №3, Bank 1 (internal combustion engine, 6-cylinder: the cylinder №2)

 

Checking circuit from the injector to the DVS control unit.

Circuit, there is no signal. FMI4 wiring breakage, there is no signal.

FMI1 circuit or other electrical fault.

 

Disconnecting the injector.

 

R1305

 

656

 

Injector №3, bank 2 (DVS 6-cylinder: the cylinder №4)

 

Checking circuit from the injector to the DVS control unit.

Circuit, there is no signal. FMI4 wiring breakage, there is no signal.

FMI1 circuit or other electrical fault.

 

Disconnecting the injector.

 

R1306

 

3678

 

The bank of injectors 1

 

Pressure check.

Circuit, there is no signal. Disconnecting the injector.
 

R1307

 

3679

 

Bank injectors 2

 

Pressure check.

Circuit, there is no signal. Disconnecting the injector.
 

P1500

 

190

 

Sensor speed.

Checking speed sensor camshaft and crankshaft. Wrong signal.  

Electrical malfunction.

 

R1504

 

3063

 

EDC inertia phase is not completed.

Verifying the completion of the last two freewheel. OBD monitoring is not possible.
R1509 3671 EDC failure when reading a non-volatile memory (EEPROM) Checking reading procedure. The checksum is not correct.
 

R1510

 

3673

 

CAN2

 

Check CAN2

Missing or wrong signal. Defective component.
 

R1511

 

3676

 

CAN2

Checking off the output stage injectors. Circuit, there is no signal.
 

R1512

 

3732

 

Graduation fault during initialization.

 

Checking device for monitoring overvoltage.

Device for monitoring overvoltage EDC unit is not properly.
 

R1514

 

3736

 

The output stage is disabled EDC.

 

stage verification.

overstrain or serviceable safety line.
R1515 3737 Initialization in SLAVE / MASTER. inspectionSLAVE / MASTER
 

R1517

 

3752

 

Sensor camshaft speed.

 

Checking speed signal.

Missing or not the right message.

Polarity is not correct.

Electrical malfunction. ICE works only with the crankshaft sensor.
 

R1518

 

3753

 

Sensor crankshaft speed.

 

Checking speed signal.

Missing or not the right message.

Polarity is not correct.

Electrical malfunction. ICE works only with the crankshaft sensor.
R1519 3754 The signaling device is not properly during system startup. The device is not properly. The internal combustion engine is switched off.
R1521 3785 Failed job change SLAVE / MASTER Checking workSLAVE / MASTER
 

R1535

 

3849

 

Determining the SCR catalyst.

Check for smoke sensor exhaust gases. If the temperature is low, then the sensor does not smoke detector.) This temperature is insufficient to the load.  

Failure exhaust system.

 

R2031

 

3794

exhaust gas temperature sensor after a posttreatment.  

Checking of sensor voltage.

Circuit, there is no signal. Failure exhaust system.
R2200 3920 The concentration of NOx
R2208 3919 Heating NOx sensor
 

R2226

 

3046

 

The atmospheric pressure sensor.

 

Checking of sensor voltage.

Circuit, there is no signal.  

Electrical malfunction.

U1009 3819 CAN exhaust gases. Check CAN3 Signal is absent, defective

component.

U1011 3821 CAN exhaust gases. Check CAN3
 

U1012

 

3822

 

CAN exhaust gases.

 

Check for messages.

CAN3, the response timeout.

Коды неисправностей блоков управления двигателями (EDC) MAN

Коды неисправностей блоков управления двигателями (EDC) MAN TGA

Коды неисправностей блоков управления двигателями (EDC).
 
P код SPNкод Описание Способ Признаки Реакция
Р0069 102 Датчик давления нагнетаемого воздуха Проверка контактов и электропроводки датчика, а также проверка герметичности системы наддува Обрыв цепи Давление наддува воспринимается  как стандартное. Воспринимается давление нагнетаемого воздуха согласно атмосферному давлению
Р0087 3775
3776
Магистральное давление Проверка давления Открытие клапана ограничения давления, остановка двигателя Сбой в работе ДВС
Р0115 3091 Датчик температуры охлаждающей жидкости Проверка напряжения датчика Отсутствует сигнал Выдача резервного параметра, ограничение момента вращения ДВС,  контроль OBD не возможен
Р0130 3921 Концентрация О2      
Р0190 3099 Датчик магистрального давления Проверка напряжения датчика Отсутствует сигнал ДВС продолжает работать с 800 BARмагистрального давления, ограничение момента вращения ДВС, уменьшение частоты вращения до 2000 об/мин для D08,  сбой в работе ДВС.
Р1000 81 Датчик давления отработавших газов Проверка контактов, проверка правильности скорости изменения перепадов давления отработанных газов Плохой контакт, правильность давления  
Р1004 105 Температура нагнетаемого воздуха Проверка контактов, проверка правильности скорости изменения температуры нагнетаемого воздуха. Высокая или низкая температура, плохой контакт сигнального провода, неверный сигнал. Сбой в работе ДВС.
Р1010 173 Датчик температуры отработавших газов Проверка контактов, проверка правильности скорости изменения температуры отработавших газов. Высокая или низкая температура, плохой контакт сигнального провода, неверный сигнал. Контроль OBD не возможен.
Р1013 1079 Питание датчика магистрального давления Проверка на замыкание и на обрыв проводов питания и массы. Замыкание, отсутствует сигнал. Двигатель продолжает работать с 800 BARмагистрального давления,  ограничение момента вращения ДВС, сбой в работе ДВС.
Р1014 1080 Питание датчика низкого давления топлива, нагнетаемого воздуха и давления масла. Проверка на замыкание и на обрыв проводов питания и массы Замыкание, отсутствует сигнал Электрический сбой.
Р1018 3081 Регулятор давления нагнетаемого воздуха Значение давления нагнетаемого воздуха не подлежит регулировке. Постоянное отклонение регулируемой величины. Ограничение момента вращения ДВС,  сбой в работе ДВС.
Р1020 3083 Правильность показаний датчика магистрального давления Проверка снижения давления при остановке ДВС до уровня давления в атмосфере. Высокое или низкое напряжение датчика при неработающем ДВС Электрический сбой.
Р1022 3088 Датчик давления нагнетаемого воздуха после промежуточного охладителя во впускном коллекторе Проверка напряжения датчика. Замыкание, отсутствует сигнал. Имитация давления нагнетаемого воздуха в качестве эквивалента,   электрический сбой.
Р1023 3089 Датчик температуры нагнетаемого воздуха Проверка напряжения датчика Замыкание, отсутствует сигнал. Контроль OBD не возможен.
Р1028 3687 Клапан ограничения давления Проверка открытия   ДВС останавливается,   сбой в работе ДВС
Р1036 3745 Выходной каскад
исполнительного механизма давления нагнетаемого воздуха
Проверка выходного каскада на замыкание и на обрыв проводов питания и массы. Замыкание, отсутствует сигнал. Выходной каскад выключен, частота вращения ДВС уменьшена,   электрический сбой.
Р1037 3746 Выходной каскад рециркуляции ОГ Проверка выходного каскада на замыкание и на обрыв проводов питания и массы. Замыкание, отсутствует сигнал. Выходной каскад выключен, частота вращения ДВС уменьшена,   сбой в работе ДВС. неисправности
Р1038 3748 Выходной каскад блока дозировки Проверка выходного каскада на замыкание и на обрыв проводов питания и массы. Замыкание, отсутствует сигнал. Выходной каскад выключен, ДВС работает с 800 BARмагистрального давления, частота вращения ДВС уменьшена, ограничен крутящий момент ДВС, сбой в работе ДВС.
Р1041 3756 Обратный сигнал рециркуляции ОГ Проверка на замыкание и обрыв проводов питания и массы. Замыкание, отсутствует сигнал. Отсутствие значений или неправильные  значения с датчика, контроль OBD не возможен.
Р1044 3777 Контур регулировки магистрального давления Проверка на повышенное магистральное давление. Высокое магистральное давление не поддаётся регулировке. Не работает обратный слив топлива, возможно открытие клапана ограничения давления, сбой в работе ДВС.
Р1048 3781 Клапан ограничения давления Проверка открытия клапана.   Магистральное давление от 600 до 800 BAR, ограничен крутящий момент ДВС, ограничена частота вращения ДВС.
Р1049 3789 Датчик сравнения перепада давления отработанных газов Проверка напряжения датчика. Замыкание, отсутствует сигнал. Контроль OBD не возможен.
Р1050 3790 Правильность показаний датчика сравнения перепада давления отработанных газов Проверка на низкое давление при работающем ДВС. Проверка двух различных исправленных значений давлений нагнетаемого воздуха и отработанных газов. Разность давлений Контроль OBD не возможен.
Р1051 3792 Датчик температуры отработанных газов Проверка напряжения датчика. Замыкание, отсутствует сигнал. Контроль OBD не возможен.
Р1056 3811 Правильность показаний датчика температуры отработанных газов. Проверка отклонения показаний датчика при выключении ДВС (температура газов должна опуститься до температуры окружающего воздуха). Высокая или низкая температура. Сбой системы отработанных газов.
Р1066 3847 Датчик температуры нагнетаемого воздуха в впускном коллекторе Проверка напряжения   датчика. Замыкание, отсутствует сигнал. Контроль OBD не возможен.
Р1069 3851 Датчик положения заслонки AGR Проверка положения заслонки. Замыкание, отсутствует сигнал. Сбой в работе ДВС.
Р1070 3852 Идентификатор AGR по температуре Проверка достоверности рециркуляции отработанных газов при температуре нагнетаемого воздуха перед AGRи температуре нагнетаемого воздуха в середине впускного трубопровода. Температура газов в впускном трубопроводе выше температуры газов передAGR. Сбой в работе ДВС.
Р1071 3853 AGR Проверка отклонения величины регулятора AGR с регулировкой положения. Отклонение положения от нормы. Сбой в работе ДВС.
Р1300 651 Инжектор №1, банк 1 (ДВС 4 цилиндра: цилиндр №1, ДВС 6 цилиндров: цилиндр №1, ДВС 8 цилиндров: цилиндр №1 главный, цилиндр №5 подчинённый) Проверка цепи от инжектора до блока управления ДВС. Замыкание, отсутствует сигнал. FMI4обрыв проводки, нет сигнала.FMI1 замыкание или другой электрический сбой. Разрыв соединения с инжектором.
Р1301 652 Инжектор №1, банк 2 (ДВС 4 цилиндра: цилиндр №3, ДВС 6 цилиндров: цилиндр №5, ДВС 8 цилиндров: цилиндр №2 главный, цилиндр №7 подчинённый) Проверка цепи от инжектора до блока управления ДВС. Замыкание, отсутствует сигнал. FMI4 обрыв проводки, нет сигнала. FMI1 замыкание или другой электрический сбой. Разрыв соединения с инжектором.
Р1302 653 Инжектор №2, банк 1 (ДВС 4 цилиндра: цилиндр №4, ДВС 6 цилиндров: цилиндр №3, ДВС 8 цилиндров: цилиндр №3 главный, цилиндр №6 подчинённый) Проверка цепи от инжектора до блока управления ДВС. Замыкание, отсутствует сигнал. FMI4 обрыв проводки, нет сигнала. FMI1 замыкание или другой электрический сбой. Разрыв соединения с инжектором.
Р1303 654 Инжектор №2, банк 2 (ДВС 4 цилиндра: цилиндр №2, ДВС 6 цилиндров: цилиндр №6, ДВС 8 цилиндров: цилиндр №4 главный, цилиндр №8 подчинённый) Проверка цепи от инжектора до блока управления ДВС. Замыкание, отсутствует сигнал. FMI4 обрыв проводки, нет сигнала. FMI1 замыкание или другой электрический сбой. Разрыв соединения с инжектором.
Р1304 655 Инжектор №3, банк 1 (ДВС 6 цилиндров: цилиндр №2) Проверка цепи от инжектора до блока управления ДВС. Замыкание, отсутствует сигнал. FMI4 обрыв проводки, нет сигнала. FMI1 замыкание или другой электрический сбой. Разрыв соединения с инжектором.
Р1305 656 Инжектор №3, банк 2 (ДВС 6 цилиндров: цилиндр №4) Проверка цепи от инжектора до блока управления ДВС. Замыкание, отсутствует сигнал. FMI4 обрыв проводки, нет сигнала. FMI1 замыкание или другой электрический сбой. Разрыв соединения с инжектором.
Р1306 3678 Банк инжекторов 1 Проверка напряжения. Замыкание, отсутствует сигнал. Разрыв соединения с инжектором.
Р1307 3679 Банк инжекторов 2 Проверка напряжения. Замыкание, отсутствует сигнал. Разрыв соединения с инжектором.
Р1500 190 Датчик числа  оборотов. Проверка датчиков частоты вращения распределительного и коленчатого валов. Неверный сигнал. Электрический сбой.
Р1504 3063 Фаза инерции EDC не закончена. Проверка правильности завершения двух последних выбегов.   Контроль OBD не возможен.
Р1509 3671 Сбой EDC при считывании с энергонезависимой памяти (EEPROM) Проверка процедуры считывания. Контрольная сумма не верна.  
Р1510 3673 CAN2 Проверка CAN2 Отсутствует или неверный сигнал. Не исправен компонент.  
Р1511 3676 CAN2 Проверка отключения выходного каскада инжекторов. Замыкание, отсутствует сигнал.  
Р1512 3732 Градация неисправностей при инициализации. Проверка устройства для контроля перенапряжения. Устройство для контроля перенапряжения в блоке EDC не исправно.  
Р1514 3736 Выходной каскад EDC отключен. Проверка каскада. Перенапряжение или не исправны защитные линии.  
Р1515 3737 Инициализация в работе SLAVE/MASTER. Проверка SLAVE/MASTER    
Р1517 3752 Датчик скорости вращения распределительного вала. Проверка сигнала числа оборотов. Отсутствует или не верный сигнал. Полярность не верна. Электрический сбой. ДВС работает только с датчиком коленчатого вала.
Р1518 3753 Датчик скорости вращения коленчатого вала. Проверка сигнала числа оборотов. Отсутствует или не верный сигнал. Полярность не верна. Электрический сбой. ДВС работает только с датчиком коленчатого вала.
Р1519 3754 Сигнальное устройство при пуске системы не исправно.   Устройство не исправно. ДВС выключается.
Р1521 3785 Сбой смены работы SLAVE/MASTER Проверка работы SLAVE/MASTER    
Р1535 3849 Определение катализатора SCR. Проверка на задымление датчика отработанными газами. Если температура низкая, значит датчик не задымлён.) Температура недостаточна для данной величины нагрузки. Сбой системы отработанных газов.
Р2031 3794 Датчик температуры отработанных газов после доочистки. Проверка напряжения датчика. Замыкание, отсутствует сигнал. Сбой системы отработанных газов.
Р2200 3920 Концентрация NOх      
Р2208 3919 Нагрев датчика NOx      
Р2226 3046 Датчик атмосферного давления. Проверка напряжения датчика. Замыкание, отсутствует сигнал. Электрический сбой.
U1009 3819 CAN отработанных газов. Проверка CAN3 Сигнал отсутствует, не исправен компонент.  
U1011 3821 CAN отработанных газов. Проверка CAN3    
U1012 3822 CAN отработанных газов. Проверка отсутствия сообщений. CAN3, время ожидания отклика истекло.  

Коды ошибок MAN по блоку EDC

00102 EDC Датчик давления нагнетаемого воздуха. Проверка контактов и электропроводки датчика, а также проверка герметичности системы наддува. Обрыв цепи. Давление наддува воспринимается как стандартное. Воспринимается давление нагнетаемого воздуха согласно атмосферному давлению.

03775 EDC Магистральное давление. Проверка давления. Открытие клапана ограничения давления, остановка двигателя. Сбой в работе ДВС.

03776 EDC Магистральное давление. Проверка давления. Открытие клапана ограничения давления, остановка двигателя. Сбой в работе ДВС.

03091 EDC Датчик температуры охлаждающей жидкости. Проверка напряжения датчика. Отсутствует сигнал. Выдача резервного параметра, ограничение момента вращения ДВС, контроль OBD не возможен.

03921 EDC Концентрация О2

03099 EDC Датчик магистрального давления. Проверка напряжения датчика. Отсутствует сигнал. ДВС продолжает работать с 800 BAR магистрального давления, ограничение момента вращения ДВС, уменьшение частоты вращения до 2000 об/мин для D08, сбой в работе ДВС.

00081 EDC Датчик давления отработавших газов. Проверка контактов, проверка правильности скорости изменения перепадов давления отработанных газов. Плохой контакт, правильность давления.

00105 EDC Температура нагнетаемого воздуха. Проверка контактов, проверка правильности скорости изменения температуры нагнетаемого воздуха. Высокая или низкая температура, плохой контакт сигнального провода, неверный сигнал. Сбой в работе ДВС.

00173 EDC Датчик температуры отработавших газов. Проверка контактов, проверка правильности скорости изменения температуры отработавших газов. Высокая или низкая температура, плохой контакт сигнального провода, неверный сигнал. Контроль OBD не возможен.

01079 EDC Питание датчика магистрального давления. Проверка на замыкание и на обрыв проводов питания и массы. Замыкание, отсутствует сигнал. Двигатель продолжает работать с 800 BAR магистрального давления, ограничение момента вращения ДВС, сбой в работе ДВС.

01080 EDC Питание датчика низкого давления топлива, нагнетаемого воздуха и давления масла. Проверка на замыкание и на обрыв проводов питания и массы Замыкание, отсутствует сигнал Электрический сбой.

03081 EDC Регулятор давления нагнетаемого воздуха. Значение давления нагнетаемого воздуха не подлежит регулировке. Постоянное отклонение регулируемой величины. Ограничение момента вращения ДВС, сбой в работе ДВС.

03083 EDC Правильность показаний датчика магистрального давления. Проверка снижения давления при остановке ДВС до уровня давления в атмосфере. Высокое или низкое напряжение датчика при неработающем ДВС. Электрический сбой.

03088 EDC Датчик давления нагнетаемого воздуха после промежуточного охладителя во впускном коллекторе. Проверка напряжения датчика. Замыкание, отсутствует сигнал. Имитация давления нагнетаемого воздуха в качестве эквивалента, электрический сбой.

03089 EDC Датчик температуры нагнетаемого воздуха. Проверка напряжения датчика Замыкание, отсутствует сигнал. Контроль OBD не возможен.

03687 EDC Клапан ограничения давления. Проверка открытия ДВС останавливается, сбой в работе ДВС.

03745 EDC Выходной каскад исполнительного механизма давления нагнетаемого воздуха. Проверка выходного каскада на замыкание и на обрыв проводов питания и массы. Замыкание, отсутствует сигнал. Выходной каскад выключен, частота вращения ДВС уменьшена, электрический сбой.

03746 EDC Выходной каскад рециркуляции ОГ. Проверка выходного каскада на замыкание и на обрыв проводов питания и массы. Замыкание, отсутствует сигнал. Выходной каскад выключен, частота вращения ДВС уменьшена, сбой в работе ДВС.

03748 EDC Выходной каскад блока дозировки. Проверка выходного каскада на замыкание и на обрыв проводов питания и массы. Замыкание, отсутствует сигнал. Выходной каскад выключен, ДВС работает с 800 BAR магистрального давления, частота вращения ДВС уменьшена, ограничен крутящий момент ДВС, сбой в работе ДВС.

03756 EDC Обратный сигнал рециркуляции ОГ. Проверка на замыкание и обрыв проводов питания и массы. Замыкание, отсутствует сигнал. Отсутствие значений или неправильные значения с датчика, контроль OBD не возможен.

03777 EDC Контур регулировки магистрального давления. Проверка на повышенное магистральное давление. Высокое магистральное давление не поддаётся регулировке. Не работает обратный слив топлива, возможно открытие клапана ограничения давления, сбой в работе ДВС.

03781 EDC Клапан ограничения давления. Проверка открытия клапана. Магистральное давление от 600 до 800 BAR, ограничен крутящий момент ДВС, ограничена частота вращения ДВС.

03789 EDC Датчик сравнения перепада давления отработанных газов. Проверка напряжения датчика. Замыкание, отсутствует сигнал. Контроль OBD не возможен.

03790 EDC Правильность показаний датчика сравнения перепада давления отработанных газов. Проверка на низкое давление при работающем ДВС. Проверка двух различных исправленных значений давлений нагнетаемого воздуха и отработанных газов. Разность давлений Контроль OBD не возможен.

03792 EDC Датчик температуры отработанных газов. Проверка напряжения датчика. Замыкание, отсутствует сигнал. Контроль OBD не возможен.

03811 EDC Правильность показаний датчика температуры отработанных газов. Проверка отклонения показаний датчика при выключении ДВС (температура газов должна опуститься до температуры окружающего воздуха). Высокая или низкая температура. Сбой системы отработанных газов.

03847 EDC Датчик температуры нагнетаемого воздуха в впускном коллекторе. Проверка напряжения датчика. Замыкание, отсутствует сигнал. Контроль OBD не возможен.

03851 EDC Датчик положения заслонки AGR. Проверка положения заслонки. Замыкание, отсутствует сигнал. Сбой в работе ДВС.

03852 EDC Идентификатор AGR по температуре. Проверка достоверности рециркуляции отработанных газов при температуре нагнетаемого воздуха перед AGR и температуре нагнетаемого воздуха в середине впускного трубопровода. Температура газов в впускном трубопроводе выше температуры газов перед AGR. Сбой в работе ДВС.

03853 EDC AGR Проверка отклонения величины регулятора AGR с регулировкой положения. Отклонение положения от нормы. Сбой в работе ДВС.

00651 EDC Инжектор №1, банк 1 (ДВС 4 цилиндра: цилиндр №1, ДВС 6 цилиндров: цилиндр №1, ДВС 8 цилиндров: цилиндр №1 главный, цилиндр №5 подчинённый) Проверка цепи от инжектора до блока управления ДВС. Замыкание, отсутствует сигнал. FMI4 обрыв проводки, нет сигнала. FMI1 замыкание или другой электрический сбой. Разрыв соединения с инжектором.

00652 EDC Инжектор №1, банк 2 (ДВС 4 цилиндра: цилиндр №3, ДВС 6 цилиндров: цилиндр №5, ДВС 8 цилиндров: цилиндр №2 главный, цилиндр №7 подчинённый) Проверка цепи от инжектора до блока управления ДВС. Замыкание, отсутствует сигнал. FMI4 обрыв проводки, нет сигнала. FMI1 замыкание или другой электрический сбой. Разрыв соединения с инжектором.

00653 EDC Инжектор №2, банк 1 (ДВС 4 цилиндра: цилиндр №4, ДВС 6 цилиндров: цилиндр №3, ДВС 8 цилиндров: цилиндр №3 главный, цилиндр №6 подчинённый) Проверка цепи от инжектора до блока управления ДВС. Замыкание, отсутствует сигнал. FMI4 обрыв проводки, нет сигнала. FMI1 замыкание или другой электрический сбой. Разрыв соединения с инжектором.

00654 EDC Инжектор №2, банк 2 (ДВС 4 цилиндра: цилиндр №2, ДВС 6 цилиндров: цилиндр №6, ДВС 8 цилиндров: цилиндр №4 главный, цилиндр №8 подчинённый) Проверка цепи от инжектора до блока управления ДВС. Замыкание, отсутствует сигнал. FMI4 обрыв проводки, нет сигнала. FMI1 замыкание или другой электрический сбой. Разрыв соединения с инжектором.

00655 EDC Инжектор №3, банк 1 (ДВС 6 цилиндров: цилиндр №2) Проверка цепи от инжектора до блока управления ДВС. Замыкание, отсутствует сигнал. FMI4 обрыв проводки, нет сигнала. FMI1 замыкание или другой электрический сбой. Разрыв соединения с инжектором.

00656 EDC Инжектор №3, банк 2 (ДВС 6 цилиндров: цилиндр №4) Проверка цепи от инжектора до блока управления ДВС. Замыкание, отсутствует сигнал. FMI4 обрыв проводки, нет сигнала. FMI1 замыкание или другой электрический сбой. Разрыв соединения с инжектором.

03678 EDC Банк инжекторов 1 Проверка напряжения. Замыкание, отсутствует сигнал. Разрыв соединения с инжектором.

03679 EDC Банк инжекторов 2 Проверка напряжения. Замыкание, отсутствует сигнал. Разрыв соединения с инжектором.

00190 EDC Датчик числа оборотов. Проверка датчиков частоты вращения распределительного и коленчатого валов. Неверный сигнал. Электрический сбой.

03063 EDC Фаза инерции EDC не закончена. Проверка правильности завершения двух последних выбегов. Контроль OBD не возможен.

03671 EDC Сбой EDC при считывании с энергонезависимой памяти (EEPROM) Проверка процедуры считывания. Контрольная сумма не верна.

03673 EDC CAN2 Проверка CAN2 Отсутствует или неверный сигнал. Не исправен компонент.

03676 EDC CAN2 Проверка отключения выходного каскада инжекторов. Замыкание, отсутствует сигнал.

03732 EDC Градация неисправностей при инициализации. Проверка устройства для контроля перенапряжения. Устройство для контроля перенапряжения в блоке EDC не исправно.

03736 EDC Выходной каскад EDC отключен. Проверка каскада. Перенапряжение или не исправны защитные линии.

03737 EDC Инициализация в работе SLAVE/MASTER. Проверка SLAVE/MASTER.

03752 EDC Датчик скорости вращения распределительного вала. Проверка сигнала числа оборотов. Отсутствует или не верный сигнал. Полярность не верна. Электрический сбой. ДВС работает только с датчиком коленчатого вала.

03753 EDC Датчик скорости вращения коленчатого вала. Проверка сигнала числа оборотов. Отсутствует или не верный сигнал. Полярность не верна. Электрический сбой. ДВС работает только с датчиком коленчатого вала.

03754 EDC Сигнальное устройство при пуске системы не исправно. Устройство не исправно. ДВС выключается.

03785 EDC Сбой смены работы SLAVE/MASTER Проверка работы SLAVE/MASTER.

03849 EDC Определение катализатора SCR. Проверка на задымление датчика отработанными газами. Если температура низкая, значит датчик не задымлён.) Температура недостаточна для данной величины нагрузки. Сбой системы отработанных газов.

03794 EDC Датчик температуры отработанных газов после доочистки. Проверка напряжения датчика. Замыкание, отсутствует сигнал. Сбой системы отработанных газов.

03920 EDC Концентрация NOх.

03919 EDC Нагрев датчика NOx.

03046 EDC Датчик атмосферного давления. Проверка напряжения датчика. Замыкание, отсутствует сигнал. Электрический сбой.

03819 EDC CAN отработанных газов. Проверка CAN3 Сигнал отсутствует, не исправен компонент.

03821 EDC CAN отработанных газов. Проверка CAN3.

03822 EDC CAN отработанных газов. Проверка отсутствия сообщений. CAN3, время ожидания отклика истекло.

Источники: mangruzovik.ru, truck-error-codes.ru

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • 6b18 bmw ошибка
  • 65434 ошибка скания
  • 654 ошибка подключения
  • 69716 ошибка mac os при обновлении
  • 65280 ошибка фольксваген пассат б6