524 ошибка сервера

Ошибки 520, 521, 522, 524 связаны с проблемами в работе сервиса CloudFlare.

CloudFlare — сервис для перенаправления трафика на сайт с помощью облачного прокси-сервера, который обеспечивает дополнительную защиту от DDoS-атак и ускоряет загрузку вашего сайта.

Ошибка 520 Unknown Error

Что означает ошибка 520? Система CloudFlare выдает 520 ошибку, если не может обработать ответ от веб-сервера, на котором расположен сайт:



Ошибки 520, 521, 522, 524 на сайте (1)

Причины появления ошибки:

  • сброс соединения (после успешного запроса сервер разорвал соединение);
  • заголовок запроса превышает ограничение размера заголовка Cloudflare (более 8 КБ). Если у вас много файлов cookie или они очень большие, это может привести к увеличению размера заголовков. Так как у Cloudflare есть ограничение на размер заголовка в 8 КБ, он не может обработать длинный заголовок;
  • пустой ответ от сервера. Это происходит, когда DNS домена указывают на неправильный сервер.
  • некорректный ответ от сервера;
  • система безопасности блокирует запросы. Укажите IP-адреса Cloudflare в белом списке, чтобы система не блокировала запросы.

Способы устранения ошибки:

  1. Отключить CloudFlare. Так вы сможете понять, где находится ошибка (на сервере или в CloudFlare).
  2. Удалить плагины. Для плагинов иногда требуется много файлов cookies. Если на сайте много плагинов, это может повлиять на размер заголовков. Они могут быть слишком большими по размеру, и Cloudflare не справится с ними. Чтобы исправить ошибку, отключите плагины один за другим. Если ошибка пропадёт, удалите некоторые из плагинов.
  3. Проверьте настройки DNS в CloudFlare. Убедитесь, что запись A указывает на правильный IP-адрес.

Подробные рекомендации по исправлению ошибки 520 даны в справке CloudFlare.

Ошибка 521 Web Server Is Down

Код ошибки 521 возникает, когда веб-сервер обрывает соединение с CloudFlare:



Ошибки 520, 521, 522, 524 на сайте (1)

Это может произойти в двух случаях:

  • сервер не отвечает или недоступен. Необходимо проверить работоспособность сервера;
  • веб-сервер блокирует запросы CloudFlare. Поскольку CloudFlare работает как обратный прокси-сервер, все запросы к серверам поступают от IP-адресов CloudFlare. Иногда система безопасности хостинга принимает постоянные подключения с одних и тех же IP-адресов за DDoS-атаку. В результате на IP-адреса CloudFlare накладывается блокировка/ограничения по скорости.

Диапазон IP-адресов CloudFlare вы можете увидеть по ссылке.

Рекомендации по исправлению ошибки 521 даны в справке CloudFlare.

Ошибка 522 Connection timed out

Ошибка 522 возникает, если превышено время ожидания ответа от веб-сервера и пользователь не может попасть на страницу:



Ошибки 520, 521, 522, 524 на сайте (2)

Основные причины:

  • веб-сервер перегружен и не ответил на запрос,
  • на веб-сервере стоит система защиты, которая блокирует запросы от CloudFlare,
  • веб-сервер недоступен,
  • некорректный IP-адрес, установленный в настройках DNS на CloudFlare (Запрос от CloudFlare был отправлен на другой IP),
  • проблемы с маршрутизацией сети между CloudFlare и веб-сервером.

Что делать? Для решения проблемы удостоверьтесь, что ваш веб-сервер активен и принимает HTTP-запросы. Проверьте, корректны ли настройки DNS в личном кабинете на CloudFlare.

Подробные рекомендации по исправлению ошибки 522 даны в справке CloudFlare.

Как исправить ошибку 522 в Google Chrome

Методы решения:

  1. Очистите кеш браузера. Браузер может быть переполнен данными о посещении сайтов. Освободите место в кэше браузера по инструкции.
  2. Удалите расширение браузера, которое нарушает соединение с сервером. Отключайте расширения по очереди, чтобы найти то, которое выдает ошибку.
  3. Проверьте подключение к интернету. Низкая скорость интернета или перебои при подключении может повлиять на время получения ответа сервера. Из-за этого и появляется ошибка 522.


Как проверить подключение к интернету

  1. 1.

    Откройте командную строку. Для этого введите в поисковую строку «Командная строка» и выберите появившееся приложение:



    Как проверить интернет-соединение

  2. 2.

    Введите в командной строке:

Готово, вы получите сообщение с количеством переданных и полученных пакетов. Если потерянных пакетов нет, значит, у вас хорошее соединение с интернетом и проблема в другом. Если потерянные пакеты есть, свяжитесь с интернет-провайдером, чтобы улучшить интернет-соединение.


Как  проверить интернет-соединение 2

4. Очистите кеш DNS. Проблемы с соединением могут возникнуть из-за несоответствия IP-адреса сервера сайта в кэше компьютера с реальным адресом. Такое происходит, когда владельцы сайтов по какой-либо причине меняют IP-адреса сервера. Чтобы устранить эту проблему, воспользуйтесь инструкцией.

Ошибка 524 A timeout occurred

Ошибка 524 возникает, когда подключение с веб-сервером установлено, но он не ответил за установленное время ожидания соединения:



Ошибки 520, 521, 522, 524 на сайте (3)

Время ожидания HTTP-ответа на CloudFlare — 100 секунд. Если веб-сервер не предоставил ответ, система выдаст 524 ошибку.

Основные причины:

  • длительная работа PHP-процесса или запроса к базе данных;
  • веб-сервер перегружен. Проверьте доступные ресурсы сервера, в том числе процессор и оперативную память.

Если вы регулярно выполняете тяжелые запросы, которые могут занять больше 100 секунд, переместите эти процессы на субдомен, который не проксимируется в Cloudflare.

Рекомендации по исправлению ошибки 524 даны в справке CloudFlare.

Техническая поддержка

Специалисты Рег.ру не оказывают техническую поддержку по сервису CloudFlare. Для устранения ошибки обратитесь в техническую поддержку CloudFlare. Если некорректная работа сайта связана с хостингом Рег.ру, напишите заявку в службу технической поддержки.

Ошибки 520-524 требуют много знаний о сервере и его работе, поэтому самый верный способ решить проблему ― обратиться к хостинг-провайдеру, администратору сайта или к технической поддержке CloudFlare (если проблема на стороне их сервиса).

Помогла ли вам статья?

Спасибо за оценку. Рады помочь 😊


 👍

How to fix Cloudflare’s ‘524 A Timeout Occurred’ Error

The 524 A Timeout Occurred error is a Cloudflare-specific HTTP status code that indicates that the connection to the server has been closed due to a timeout.

Depending on the context, the error might prevent you from loading a web page, signing in to an online gaming platform, or using a piece of software.

Or, the game or application might work fine when you’re using it offline, and 524 A Timeout Occurred might show up only when you try accessing an online feature.

These errors are almost always displayed on two lines like this:

Error 524
A timeout occurred

Error 524 messages can be seen on any device running any operating system.

Error 524 Causes

These error messages are seen in situations involving Cloudflare. The error means Cloudflare established a connection to the server it’s supposed to communicate with, but the server took too long to respond.

If you see this error while trying to access a website or a certain feature in an app, there’s little you can do as the visitor except notify the owner of the service or app. There are exceptions to this, however, as you’ll see below.

On the other hand, if you’re the owner of a website that’s receiving the 524 A Timeout Occurred error, there are a few things you can try to fix it.

How to Fix the 524 A Timeout Occurred Error

If you’re the website owner, skip down to the next set of steps below. Otherwise, here are some tips to try:

  1. Refresh the web page if you see the error in your browser, or shut down and restart the program if it’s seen there. This could be a temporary problem that a simple restart will fix.

  2. Completely uninstall the program and then reinstall it again by downloading the most recent version from the company’s website or installation disc.

    Some users have reported that this fixed their 524 error since it reestablished a connection to the server, but this method is probably only helpful if the error occurs in a non-browser program, like an application that connects to a gaming server.

  3. If you get the error when using the Origin gaming platform, it could be related to restrictions built-in to your account. Child accounts are restricted; they don’t let you play online, communicate with friends, download games from the Origin store, and more.

    If this is the reason you’re seeing the error code 524, you have to log in to the child account to upgrade it to a full/adult account. But apart from changing the date of birth of the account holder, this is only possible once you’re no longer considered underage. You’ll be notified when the child account is eligible for an upgrade.

  4. Depending on the popularity of the website or service, the error could be due to a sudden influx of visitors that the site wasn’t expecting, which could put a strain on the server resources, resulting in this timeout error.

    Waiting it out is all you can do in this case.

Are You the Website Owner?

Follow these steps if you’re the owner of the website or if you have the proper credentials to make server-side changes.

  1. Disable all your website plugins and then repeat the action that showed the Error 524 message. If this fixes the error, enable the plugins again, one by one, until you can pinpoint which one is causing the Timeout Occurred error.

  2. An increased server load due to a DDoS attack may be the cause of the 524 error, in which case you could enable DDos protection through Cloudflare.

    If the error message is due to your website suddenly getting more legitimate traffic, consider upgrading your hosting plan to accommodate the extra resources needed to serve that number of visitors.

  3. Move any long-running processes to a subdomain not proxied in the Cloudflare DNS app. Any HTTP request that doesn’t receive a response from the origin server for over 100 seconds (or over 600 seconds for enterprise customers) will be timed out, and you’ll see the 524 A Timeout Occurred error.

  4. Some Error 524 messages are caused by something out of your control. Contact your hosting provider and give them the error code, timezone the error occurred in, and the URL that resulted in the error. They might need to check server logs and memory levels.

Thanks for letting us know!

Get the Latest Tech News Delivered Every Day

Subscribe

When troubleshooting most 5XX errors, the correct course of action is to first contact your hosting provider or site administrator to troubleshoot and gather data.

Required error details for hosting provider

When contacting your hosting provider, give them the following information:

  1. Specific 5XX error code and message.
  2. Time and timezone the 5XX error occurred.
  3. URL that resulted in the HTTP 5XX error (for example: https://www.example.com/images/icons/image1.png).

The error cause is not always found in the origin server error logs. Check logs of all load balancers, caches, proxies, or firewalls between Cloudflare and the origin web server.

Additional details to provide to your hosting provider or site administrator are listed within each error description below. Cloudflare Custom Error Pages change the appearance of default error pages discussed in this article.

Error analytics

Error Analytics per domain are available within Zone Analytics. Error Analytics allows insight into overall errors by HTTP error code and provides the URLs, source IP addresses, and Cloudflare data centers needed to diagnose and resolve the issue.  Error Analytics are based on a 1% traffic sample.

To view Error Analytics:

  • Log in to the Cloudflare dashboard.
  • Click the appropriate Cloudflare account for your site, then pick the domain.
  • Next, click the Analytics & Logs app icon.
  • Click Add filter, select Edge status code or Origin status code and choose any 5xx error code that you want to diagnose.

Error 500: internal server error

Error 500 generally indicates an issue with your origin web server.  Error establishing database connection is a common HTTP 500 error message generated by your origin web server.  Contact your hosting provider to resolve.

Resolution

Provide details to your hosting provider to assist troubleshooting the issue.

However, if the 500 error contains “cloudflare” or “cloudflare-nginx” in the HTML response body, provide 
Cloudflare support with the following information:

  1. Your domain name
  2. The time and timezone of the 500 error occurrence
  3. The output of www.example.com/cdn-cgi/trace from the browser where the 500 error was observed (replace www.example.com with your actual domain and hostname)

Error 502 bad gateway or error 504 gateway timeout

An HTTP 502 or 504 error occurs when Cloudflare is unable to establish contact with your origin web server.

There are two possible causes:

  • (Most common cause) 502/504 from your origin web server
  • 502/504 from Cloudflare

502/504 from your origin web server

Cloudflare returns an Cloudflare-branded HTTP 502 or 504 error when your origin web server responds with a standard HTTP 502 bad gateway or 504 gateway timeout error:

Example of a Cloudflare-branded error 502.

Resolution

Contact your hosting provider to troubleshoot these common causes at your origin web server:

  • Ensure the origin server responds to requests for the hostname and domain within the visitor’s URL that generated the 502 or 504 error.
  • Investigate excessive server loads, crashes, or network failures.
  • Identify applications or services that timed out or were blocked.

502/504 from Cloudflare

A 502 or 504 error originating from Cloudflare appears as follows:

Example of an unbranded error 502.

If the error does not mention “cloudflare,” contact your hosting provider for assistance on 502/504 errors from your origin.

Resolution

To avoid delays processing your inquiry, provide these required details to 
Cloudflare Support:

  1. Time and timezone the issue occurred.
  2. URL that resulted in the HTTP 502 or 504 response (for example: https://www.example.com/images/icons/image1.png)
  3. Output from browsing to <YOUR_DOMAIN>/cdn-cgi/trace.

Error 503: service temporarily unavailable

HTTP error 503 occurs when your origin web server is overloaded. There are two possible causes discernible by error message:

  • Error doesn’t contain “cloudflare” or “cloudflare-nginx” in the HTML response body.

Resolution: Contact your hosting provider to verify if they rate limit requests to your origin web server.

  • Error contains “cloudflare” or “cloudflare-nginx” in the HTML response body.

Resolution: A connectivity issue occurred in a Cloudflare data center. Provide 
Cloudflare support with the following information:

  1. Your domain name
  2. The time and timezone of the 503 error occurrence
  3. The output of 
    www.example.com/cdn-cgi/trace
     from the browser where the 503 error was observed (replace 
    www.example.com
     with your actual domain and hostname)

Error 520: web server returns an unknown error

Error 520 occurs when the origin server returns an empty, unknown, or unexpected response to Cloudflare.

Resolution

Contact your hosting provider or site administrator and request a review of your origin web server error logs for crashes and to check for these common causes:

  • Origin web server application crashes
  • Cloudflare IPs not allowed at your origin
  • Headers exceeding 16 KB (typically due to too many cookies)
  • An empty response from the origin web server that lacks an HTTP status code or response body
  • Missing response headers or origin web server not returning 
    proper HTTP error responses.

    • upstream prematurely closed connection while reading response header from upstream is a common error we may notice in our logs. This indicates the origin web server was having issues which caused Cloudflare to generate 520 errors.

If 520 errors continue after contacting your hosting provider or site administrator, provide the following information to 
Cloudflare Support:

  • Full URL(s) of the resource requested when the error occurred
  • Cloudflare cf-ray from the 520 error message
  • Output from http://<YOUR_DOMAIN>/cdn-cgi/trace
  • Two HAR files:
    • one with Cloudflare enabled on your website, and
    • the other with Cloudflare temporarily disabled.

Error 521: web server is down

Error 521 occurs when the origin web server refuses connections from Cloudflare. Security solutions at your origin may block legitimate connections from certain 
Cloudflare IP addresses.

The two most common causes of 521 errors are:

  • Offlined origin web server application
  • Blocked Cloudflare requests

Resolution

Contact your site administrator or hosting provider to eliminate these common causes:

  • Ensure your origin web server is responsive
  • Review origin web server error logs to identify web server application crashes or outages.
  • Confirm 
    Cloudflare IP addresses are not blocked or rate limited
  • Allow all 
    Cloudflare IP ranges in your origin web server’s firewall or other security software
  • Confirm that — if you have your SSL/TLS mode set to Full or Full (Strict) — you have installed a Cloudflare Origin Certificate
  • Find additional troubleshooting information on the 
    Cloudflare Community.

Error 522: connection timed out

Error 522 occurs when Cloudflare times out contacting the origin web server. Two different timeouts cause HTTP error 522 depending on when they occur between Cloudflare and the origin web server:

  1. Before a connection is established, the origin web server does not return a SYN+ACK to Cloudflare within 15 seconds of Cloudflare sending a SYN.
  2. After a connection is established, the origin web server doesn’t acknowledge (ACK) Cloudflare’s resource request within 90 seconds.

Resolution

Contact your hosting provider to check the following common causes at your origin web server:

  • (Most common cause) 
    Cloudflare IP addresses are rate limited or blocked in .htaccess, iptables, or firewalls. Confirm your hosting provider allows Cloudflare IP addresses.
  • An overloaded or offline origin web server drops incoming requests.
  • Keepalives are disabled at the origin web server.
  • The origin IP address in your Cloudflare DNS app does not match the IP address currently provisioned to your origin web server by your hosting provider.
  • Packets were dropped at your origin web server.

If you are using Cloudflare Pages, verify that you have a custom domain set up and that your CNAME record is pointed to your custom Pages domain. Instructions on how to set up a custom Pages domain can be found here.

If none of the above leads to a resolution, request the following information from your hosting provider or site administrator before 
contacting Cloudflare support:

  • An MTR or traceroute from your origin web server to a 
    Cloudflare IP address that most commonly connected to your origin web server before the issue occurred. Identify a connecting Cloudflare IP recorded in the origin web server logs.
  • Details from the hosting provider’s investigation such as pertinent logs or conversations with the hosting provider.

Error 523: origin is unreachable

Error 523 occurs when Cloudflare cannot contact your origin web server. This typically occurs when a network device between Cloudflare and the origin web server doesn’t have a route to the origin’s IP address.

Resolution Contact your hosting provider to exclude the following common causes at your origin web server:

  • Confirm the correct origin IP address is listed for A or AAAA records within your Cloudflare DNS app.
  • Troubleshoot Internet routing issues between your origin and Cloudflare, or with the origin itself.

If none of the above leads to a resolution, request the following information from your hosting provider or site administrator:

  • An MTR or traceroute from your origin web server to a 
    Cloudflare IP address that most commonly connected to your origin web server before the issue occurred. Identify a connecting Cloudflare IP from the logs of the origin web server.
  • If you use Railgun (deprecated) via a Cloudflare Hosting Partner, contact your hosting provider to troubleshoot the 523 errors.
  • If you manage your Railgun (deprecated) installation, provide the following:
    • traceroute to your origin web server from your Railgun server.
    • The most recent syslog file from your Railgun server.

Error 524: a timeout occurred

Error 524 indicates that Cloudflare successfully connected to the origin web server, but the origin did not provide an HTTP response before the default 100 second connection timed out. This can happen if the origin server is taking too long because it has too much work to do — e.g. a large data query, or because the server is struggling for resources and cannot return any data in time.

Resolution

Here are the options we’d suggest to work around this issue:

  • Implement status polling of large HTTP processes to avoid hitting this error.
  • Contact your hosting provider to exclude the following common causes at your origin web server:
    • A long-running process on the origin web server.
    • An overloaded origin web server.
  • Enterprise customers can increase the 524 timeout up to 6000 seconds using the proxy_read_timeout API endpoint.
  • If you regularly run HTTP requests that take over 100 seconds to complete (for example large data exports), move those processes behind a subdomain not proxied (grey clouded) in the Cloudflare DNS app.
  • If error 524 occurs for a domain using Cloudflare Railgun (deprecated), ensure the lan.timeout is set higher than the default of 30 seconds and restart the railgun service.

Error 525: SSL handshake failed

525 errors indicate that the SSL handshake between Cloudflare and the origin web server failed. Error 525 occurs when these two conditions are true:

  1. The 
    SSL handshake fails between Cloudflare and the origin web server, and
  2. Full or Full (Strict) SSL is set in the Overview tab of your Cloudflare SSL/TLS app.

Resolution

Contact your hosting provider to exclude the following common causes at your origin web server:

  • No valid SSL certificate installed
  • Port 443 (or other custom secure port) is not open
  • No SNI support
  • The cipher suites presented by Cloudflare to the origin do not match the cipher suites supported by the origin web server

Additional checks

  • Check if you have a certificate installed on your origin server. You can check this article for more details on how to run some tests. In case you don’t have any certificate, you can create and install our free Cloudflare origin CA certificate. Using Origin CA certificates allows you to encrypt traffic between Cloudflare and your origin web server.
  • Review the cipher suites your server is using to ensure they match what is supported by Cloudflare.
  • Check your server’s error logs from the timestamps you see 525s to ensure there are errors that could be causing the connection to be reset during the SSL handshake.

Error 526: invalid SSL certificate

Error 526 occurs when these two conditions are true:

  1. Cloudflare cannot validate the SSL certificate at your origin web server, and
  2. Full SSL (Strict) SSL is set in the Overview tab of your Cloudflare SSL/TLS app.

Resolution

Request your server administrator or hosting provider to review the origin web server’s SSL certificates and verify that:

  • Certificate is not expired
  • Certificate is not revoked
  • Certificate is signed by a 
    Certificate Authority (not self-signed)
  • The requested or target domain name and hostname are in the certificate’s Common Name or Subject Alternative Name
  • Your origin web server accepts connections over port SSL port 443
  • Temporarily pause Cloudflare and visit 
    https://www.sslshopper.com/ssl-checker.html#hostname=www.example.com (replace www.example.com with your hostname and domain) to verify no issues exists with the origin SSL certificate:

Screen showing an SSL certificate with no errors.

If the origin server uses a self-signed certificate, configure the domain to use Full SSL instead of Full SSL (Strict). Refer to recommended SSL settings for your origin.


527 Error: Railgun Listener to origin error

A 527 error indicates an interrupted connection between Cloudflare and your origin’s 
Railgun server (rg-listener). Common causes include:

  • Firewall interference
  • Network incidents or packet loss between the Railgun server and Cloudflare

Common causes of 527 errors include:

  • Connection timeouts
  • LAN timeout exceeded
  • Connection refusals
  • TLS/SSL related errors

If contacting Cloudflare support, provide the following information from the Railgun Listener:

  • The full content of the railgun.conf file
  • The full content of the railgun-nat.conf file
  • Railgun log files that detail the observed errors

Connection timeouts

The following Railgun log errors indicate a connection failure between the Railgun Listener and your origin web server:

connection failed 0.0.0.0:443/example.com: dial tcp 0.0.0.0:443: i/o timeout

no response from origin (timeout) 0.0.0.0:80/example.com

Resolution

Contact your hosting provider for assistance to test for connectivity issues between your origin web server and your Railgun Listener. For example, a netcat command tests connectivity when run from the Railgun Listener to the origin web server’s SERVERIP and PORT (80 for HTTP or 443 for HTTPS):

LAN timeout exceeded

The following Railgun Listener log error is generated if the origin web server does not send an HTTP response to the Railgun Listener within the 30 second default timeout:

connection failed 0.0.0.0:443/example.com: dial tcp 0.0.0.0:443: i/o timeout

The time is adjusted by the lan.timeout parameter of the railgun.conf file.

Resolution

Either increase the lan.timeout limit in railgun.conf, or review the web server configuration. Contact your hosting provider to confirm if the origin web server is overloaded.

Connection refusals

The following errors appear in the Railgun logs when requests from the Railgun Listener are refused:

Error getting page: dial tcp 0.0.0.0:80:connection refused

Resolution

Allow the IP of your Railgun Listener at your origin web server’s firewall.

The following errors appear in the Railgun logs if TLS connections fail:

connection failed 0.0.0.0:443/example.com: remote error: handshake failure

connection failed 0.0.0.0:443/example.com: dial tcp 0.0.0.0:443:connection refused

connection failed 127.0.0.1:443/www.example.com: x509: certificate is valid for

example.com, not www.example.com

Resolution

If TLS/SSL errors occur, check the following on the origin web server and ensure that:

  • Port 443 is open
  • An SSL certificate is presented by the origin web server
  • the SAN or Common Name of the origin web server’s SSL certificate contains the requested or target hostname
  • SSL is set to Full or Full (Strict) in the Overview tab of the Cloudflare SSL/TLS app

Error 530

HTTP error 530 is returned with an accompanying 1XXX error displayed. Search for the specific 1XXX error for troubleshooting information.

Enabling Load Balancing in China will cause a 530 error.


  • Gathering information to troubleshoot site issues
  • Contacting Cloudflare Support
  • Customizing Cloudflare error pages
  • MTR/Traceroute Diagnosis and Usage
  • Cloudflare Community Tips

HTTP response status code 524 A timeout occurred is an unofficial server error that is specific to Cloudflare. This HTTP status code occurs when a successful HTTP connection was made to the origin server but the HTTP Connection timed out before the HTTP request was complete.

Table of Contents

  • Usage
  • Takeaway
  • See also

Usage

Cloudflare is a content delivery network that acts as a gateway between a user and a website server. When the 524 A timeout occurred status code is received, it implies that a successful HTTP Connection was made between Cloudflare and the origin server, however the HTTP Connection timed out before the HTTP request was completed. Cloudflare typically waits 100 seconds for an HTTP response and returns this HTTP status code if nothing is received.

Takeaway

The 524 A timeout occurred status code is a Cloudflare-specific server error that is generated because Cloudflare did not receive a HTTP response from the origin server after a HTTP Connection was made.

See also

  • Troubleshooting Cloudflare 524 Error

Last updated: June 29, 2022

Ошибки 520, 521, 522, 524 могут появляться на сайте в том случае, если вы используете для своего сайта сервисы Cloudflare. Cloudflare — сервис, перенаправляющий трафик. Он позволяет увеличить скорость загрузки сайта и обеспечивает защиту от хакерских и DDoS-атак.

Ошибка 520 (Web server is returning an unknown error)

Если Cloudflare не удается обработать ответ сервера, на котором размещен сайт, то он выдает эту ошибку.

Причины появления ошибки 520

  1. Разрыв соединения, когда запрос к серверу был успешным.
  2. Превышение размера заголовка запроса (больше 8 КБ).
  3. Ответ сервера не содержит информацию.
  4. Ответ сервера некорректен.

Способы устранения ошибки 520 Web server is returning an unknown error

Если любое из вышеперечисленных условий исходит от веб-сервера, на котором размещен сайт, нужно обратиться в техподдержку хостинг-провайдера.

Правила ограничения скорости Cloudflare или другие запросы фильтрации иногда могут вызывать проблемы в работе сайта. Важно проверить и протестировать ваш сайт после подключения сервисов Cloudflare. Если на сервере хостинга используются системы безопасности, блокирующие запросы к сайту, обязательно укажите IP-адреса Cloudflare в белом списке, чтобы исключить вероятность блокировки запросов.

Список диапазонов IP-адресов Cloudflare

Ошибка 521 (Web Server Is Down)

Браузер показывает ошибку 521, когда веб-сервер неожиданно обрывает соединение с Cloudflare.

Причины появления ошибки 521

  1. Невозможно получить ответ от сервера.
  2. Система безопасности веб-сервера внесла запросы Cloudflare в черный список. Это связано с тем, что система работает по принципу обратного прокси-сервера. Ваша система безопасности могла принять периодические подключения от статических IP-адресов за DDoS-атаку. Из-за этого адреса блокируются или ограничиваются по скорости.

Способы устранения ошибки 521 Web Server Is Down

Возможно, веб-сервер отключен или работает с перебоями. В таком случае:

  1. Убедитесь, что ваш веб-сервер работает нормально.
  2. Просмотрите журналы ошибок сервера, чтобы выявить причину ошибки.

Если веб-сервер или хостинг-провайдер блокируют запросы Cloudflare, внесите в белый список все диапазоны IP-адресов сервиса в брандмауэре сервера или другом программном обеспечении безопасности.

Ошибка 522 (Connection timed out)

Появляется в случае, когда превышено время ожидания ответа от веб-сервера.

Причины появления ошибки 522

  1. Веб-сервер не может ответить на запрос из-за высокой загруженности.
  2. Система защиты веб-сервера блокирует запросы Cloudflare.
  3. Нет доступа к веб-серверу.
  4. Некорректно указаны настройки DNS на Cloudflare: запросы отправляются по другому адресу.

  5. Неверная настройка маршрутизации между Cloudflare и веб-сервером.

Способы устранения ошибки 522 Connection timed out

Убедитесь, что:

  1. IP-адреса Cloudflare не блокируются в брандмауэре.
  2. Ваш хостинг-провайдер не ограничивает скорость и не блокирует запросы от Cloudflare.
  3. Веб-сервер не перегружен.

Неисправную маршрутизацию в сети между Cloudflare и исходным веб-сервером устранить сложнее. Прежде чем перейти к этому пункту, исключите предыдущие. Если вы считаете, что причиной могут быть проблемы с сетью, отправьте заявку в службу поддержки Cloudflare.

Ошибка 524 (A timeout occurred)

Браузер покажет эту страницу, когда подключение к веб-серверу будет установлено, но его ответ превысит лимит ожидания. Cloudflare ожидает HTTP-ответ в течение 100 секунд.

Причины появления ошибки 524

  1. Проблемы в работе PHP-скриптов или сбой базы данных.
  2. Высокая загруженность веб-сервера.

Способы устранения ошибки 524 A timeout occurred

Проверьте доступные ресурсы веб-сервера, включая процессор, оперативную память и общий уровень трафика. Высокий уровень использования памяти память или высокая загрузка процессора могут сигнализировать о проблеме с ресурсами.

Если вы регулярно отправляете HTTP-запросы, выполнение которых занимает более 100 секунд (например, экспорт больших данных), рассмотрите возможность перемещения этих длительных процессов в поддомен, который не проксируется Cloudflare.

Служба поддержки RU-CENTER не оказывает техническую поддержку по сервису Cloudflare. Для устранения ошибок, пожалуйста, обратитесь в техническую поддержку Cloudflare. Если неполадки в работе сайта связаны с хостингом RU-CENTER, пожалуйста, отправьте заявку в нашу службу технической поддержки.

  Туториал: как исправить ошибки сервера

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • 504 ошибка opencart
  • 504 ошибка modx revo
  • 504 gateway time out как исправить ошибку
  • 503в ошибка что это
  • 503в код ошибки