118001 ошибка мини купер

Плавающие обороты MINI Cooper F56, коррекция состава смеси:смесь слишком обедненная

Лондон-Авто СЕВЕР Дмитровское шоссе 9с4
Лондон-Авто ЮГ Автозаводская 20с8
Лондон-Авто ВОСТОК ул.5-я Кабельная 2с6
Лондон-Авто Ярославка ул.Вешних вод 4с140

Речь пойдет, ребята, о MINI Cooper F54-F56, с моторчиком B38, B48.
Сколько я убеждал миниводиков в надежности и в безукоризненной работе славного моторчика B38 на поколении F марки MINI. «Это вам не MINI II поколения глоголил я! Не сыпется он! Лишь задние амортизаторы приноровились дилеры менять по гарантии и наклеечки лепить в местах протирания ЛКП уплотнителями дверей» )))) Однако все чаще и чаще стали проявляться некие геморройные казусы, которые с лихвой разбавляют позитивные впечатления от обладания и эксплуатации этой машины ложечкой дегтя.
Итак с чем же сталкиваются счастливые владельцы MINI после 2013 годов выпуска? При запуске авто или даже при расслабленном движении начинают плавать обороты. Причем растут и падают достаточно плавненько: с 700 до 2000 об/мин, после опускаются до 900-1200 об/мин и погнали по новой. Загорается пресловутый чек. И чертовски странная для миника надпись «полный привод не доступен…»
При считывании кодов ошибок у всех следующие ошибки:
118001 регулировка состава смеси, 118401 регулировка состава смеси смесь слишком бедная, повышенное отклонение
Ошибки эти фиксирует первый датчик кислорода. Иногда записывалась дополнительно еще одна ошибка:
12bd52 лямбда-зонд перед катализатором сигнал обрыв
О как же мы издевались над владельцами этих захворавших машинок! При диагностике редко неисправность проявлялась. Поэтому решали проблему методом проб. И проб. И еще раз((
По описанным признакам, налицо неучтенный подсос воздуха. При считывании показаний с датчика кислорода предположение это подтверждалось. Коррекции топлива были 1.3 — то есть явное обеднение смеси, после промывки топливных форсунок и замены свеч зажигания стали 1.11. В идеале, показания лямбды передней стремится к 1. 1 это 1 часть топлива к 14,7 частям воздуха. Стехиометрическая топливовоздушная смесь — та пропорция, которую целесообразнее всего палить))) Вот пишу и радуюсь! — помнит ведь головушка, вбиваемые в головушку знания. На современных машинках все обедненнее смеси, в погоне за экологическими показателями. Короче, в идеале 1.А тут подстройка в сторону обеднения — или забиты топливные форсунки, или подсос воздуха, или лжет датчик кислорода.
Замена переднего лямбда-зонда так же оказалась не самым полезным действом.
После подключаем к автомобилю нашего доброго друга дымогенераторА)) И ура! Подсос воздуха обнаружен! В месте стыка дроссельной заслонки и впускного коллектора. Однако это, на одной из обратившихся к нам машин, было следствием попытки решить указанную проблему представителями офицалов. Чуть не дособирали) Устранили — без толку((( Других подсосов или утечек воздуха не было обнаружено.
Снятие и установка и попутное промывание дроссельной заслонки со всеми настроечками после так же приблизили нас к победе, потому как мы отсеяли еще одну потенциальную причину, которая оказалась НЕ причиной.
После исключали из системы клапан вентиляции топливного бака, глушили отверстия во впускном коллекторе и отправляли людей кататься. И вообще, справедливости ради стоит заметить, что после каждой манипуляции нам приходилось кататься, тестировать или отдавать машину на тест-драйв хозяину строптивого MINI.
В общем, для тех, кто подустал читать описание наших потуг, решить проблему с плавающими оборотами на третьем поколении MINI, сообщаю — проблема в клапане вентиляции топливного бака. Хотя и при принудительном введении его в действие и при проверке на герметичность этот засра…эта деталь никак не показывала нам свое коварное лицо!
Бейте его, пока он маленький и не перерос в настоящую неисправность, друзья!))))) Всем добра!

Наша страница на DRIVE2:

     

03-05-2020, 12:53 PM

 
#1

Private

Drives: 2015 X5 50I M Sport

Join Date: Jan 2012

Location: ottawa

Engine Light (102006/118001/118401) MAF Sensor?


Hi all,

I have a 2015 50I, and recently have had a few engine lights for the following (according to Bimmerlink):

102006 — Air Filter Element 2, air mass meter 2 Signal Deviation, coupling: low flow.

118001 — Mixture control: Mixture too lean

118401 — Mixture Control: Mixture too lean, large deviation.

I initially thought it was maybe crappy gas, but after 4 tanks now and clearing the light, it returns. I have noticed that the first cold start of the day is always a little bit rough when it’s at the 1K idle mark.

Any thoughts ? MAF sensor on it’s way out?

     

03-05-2020, 01:24 PM

 
#2

Banned

Drives: 2015 X5 35i

Join Date: May 2015

Location: United States

Low flow? You might have a vacuum leak.

     

03-05-2020, 02:27 PM

 
#3

Major

pennsiveguy's Avatar

United_States

Drives: F15 xDrive50i M-sport

Join Date: Apr 2019

Location: Edina, MN

Quote:

Originally Posted by turboawd
View Post

Low flow? You might have a vacuum leak.

Yeah hamzawm check all your intake plumbing, to see that nothing’s cracked and it’s all connected securely.

__________________

2017 F15 xDrive50i M Sport | Superformance GT40 Roush 511 IR FE

     

03-05-2020, 03:36 PM

 
#4

Private

Drives: 2015 X5 50I M Sport

Join Date: Jan 2012

Location: ottawa

Quote:

Originally Posted by pennsiveguy
View Post

Quote:

Originally Posted by turboawd
View Post

Low flow? You might have a vacuum leak.

Yeah hamzawm check all your intake plumbing, to see that nothing’s cracked and it’s all connected securely.

So I just removed the air box cover, at first glance it all looks fine. I’ll need to get a smoke machine and see if I’ve got a leak.

However, while in there I found some other signs of trouble. Looks like a coat of oil surrounding one of the turbos. See photo.

Could this be related?

Attached Images

  

     

03-05-2020, 03:50 PM

 
#5

Major

pennsiveguy's Avatar

United_States

Drives: F15 xDrive50i M-sport

Join Date: Apr 2019

Location: Edina, MN

Quote:

Originally Posted by hamzawm
View Post

So I just removed the air box cover, at first glance it all looks fine. I’ll need to get a smoke machine and see if I’ve got a leak.

However, while in there I found some other signs of trouble. Looks like a coat of oil surrounding one of the turbos. See photo.

Could this be related?

I don’t think the oil would cause the codes you’re seeing; it’s not affecting much, and definitely not the MAF sensors. Looks like there’s a leak under the clamp on that oil line, and it’s dripping onto the turbo from there. Pretty small leak, but I bet you get a whiff of burning oil once in a while, maybe…?

Be really careful when you’re working in the area of the turbo oil lines. Looks like you’ve got the early F15/16 brittle plastic return lines. They break really easy, and you’ve got a hassle on your hands and a non-runnable vehicle if that happens.

__________________

2017 F15 xDrive50i M Sport | Superformance GT40 Roush 511 IR FE

     

03-05-2020, 03:58 PM

 
#6

Private

Drives: 2015 X5 50I M Sport

Join Date: Jan 2012

Location: ottawa

Quote:

Originally Posted by pennsiveguy
View Post

Quote:

Originally Posted by hamzawm
View Post

So I just removed the air box cover, at first glance it all looks fine. I’ll need to get a smoke machine and see if I’ve got a leak.

However, while in there I found some other signs of trouble. Looks like a coat of oil surrounding one of the turbos. See photo.

Could this be related?

I don’t think the oil would cause the codes you’re seeing; it’s not affecting much, and definitely not the MAF sensors. Looks like there’s a leak under the clamp on that oil line, and it’s dripping onto the turbo from there. Pretty small leak, but I bet you get a whiff of burning oil once in a while, maybe…?

Be really careful when you’re working in the area of the turbo oil lines. Looks like you’ve got the early F15/16 brittle plastic return lines. They break really easy, and you’ve got a hassle on your hands and a non-runnable vehicle if that happens.

It does appear to be coming from the clamp, however I thought that was a coolant line??

Surprisingly no, I haven’t smelled any oil burning at all yet. I bet I will now that you’ve mentioned it 😭

     

03-05-2020, 04:20 PM

 
#7

Major General

Qsilver7's Avatar

United_States

Drives: F06 650ix GC / F15 X5 50i

Join Date: Oct 2016

Location: Indiana, USA

Quote:

Originally Posted by hamzawm
View Post

So I just removed the air box cover, at first glance it all looks fine. I’ll need to get a smoke machine and see if I’ve got a leak.

However, while in there I found some other signs of trouble. Looks like a coat of oil surrounding one of the turbos. See photo.

Could this be related?

In this case…a pic may be worth a thousand words. As pennsiveguy wrote…it looks like you have the «corrugated» crankcase ventilation lines…which may still be under a BMW campaign for certain models with the N63TU engine.

Click the following link and see if your f15’s build date & mileage etc. falls in line…you may be able to get the updated hoses: https://testing-public.carmd.com/Tsb…0B01%2012%2018

__________________

2015 F06 650ix Gran Coupe`(Moonstone/Cohiba Brown)| 2014 F15 X5 50i MSport (Space Gray/Mocha)

Become a BMW CCA member! Click HERE to join and feel free to use my BMW CCA member #191509 as a referral.

     

03-05-2020, 04:40 PM

 
#8

Major

pennsiveguy's Avatar

United_States

Drives: F15 xDrive50i M-sport

Join Date: Apr 2019

Location: Edina, MN

Quote:

Originally Posted by hamzawm
View Post

It does appear to be coming from the clamp, however I thought that was a coolant line??

Surprisingly no, I haven’t smelled any oil burning at all yet. I bet I will now that you’ve mentioned it 😭

Well…maybe it is a coolant line. Someone will chime in a straighten us (me) out.

__________________

2017 F15 xDrive50i M Sport | Superformance GT40 Roush 511 IR FE

     

03-05-2020, 04:42 PM

 
#9

Major

pennsiveguy's Avatar

United_States

Drives: F15 xDrive50i M-sport

Join Date: Apr 2019

Location: Edina, MN

Quote:

Originally Posted by Qsilver7
View Post

In this case…a pic may be worth a thousand words. As pennsiveguy wrote…it looks like you have the «corrugated» crankcase ventilation lines…which may still be under a BMW campaign for certain models with the N63TU engine.

Click the following link and see if your f15’s build date & mileage etc. falls in line…you may be able to get the updated hoses: https://testing-public.carmd.com/Tsb…0B01%2012%2018

Thanks for chiming in with that clarification.

__________________

2017 F15 xDrive50i M Sport | Superformance GT40 Roush 511 IR FE

     

03-05-2020, 04:54 PM

 
#10

Private

Drives: 2015 X5 50I M Sport

Join Date: Jan 2012

Location: ottawa

Quote:

Originally Posted by pennsiveguy
View Post

Quote:

Originally Posted by Qsilver7
View Post

In this case…a pic may be worth a thousand words. As pennsiveguy wrote…it looks like you have the «corrugated» crankcase ventilation lines…which may still be under a BMW campaign for certain models with the N63TU engine.

Click the following link and see if your f15’s build date & mileage etc. falls in line…you may be able to get the updated hoses: https://testing-public.carmd.com/Tsb…0B01%2012%2018

Thanks for chiming in with that clarification.

Excuse my ignorance regarding these motors! I just want to make sure I understand correctly.

So looking at that document, I’m part of that build date so that’s excellent!

My question is, that ventilation hose is likely the source of the oil leakage? This seems to be a common issue from my searches, just not sure what the common symptoms are for one that’s failed?

Lastly, could this at all be the source of my lean codes?

     

03-05-2020, 06:06 PM

 
#11

Major

pennsiveguy's Avatar

United_States

Drives: F15 xDrive50i M-sport

Join Date: Apr 2019

Location: Edina, MN

Quote:

Originally Posted by hamzawm
View Post

Excuse my ignorance regarding these motors! I just want to make sure I understand correctly.

So looking at that document, I’m part of that build date so that’s excellent!

My question is, that ventilation hose is likely the source of the oil leakage? This seems to be a common issue from my searches, just not sure what the common symptoms are for one that’s failed?

Lastly, could this at all be the source of my lean codes?

It looks like the liquid, whatever it its, is coming from that line that goes to the turbo. But it could be from a PVC hose I suppose. If they weren’t so fragile I’d suggest pulling them out of that slotted fitting they all lay in, to see if there was any oil there. I wouldn’t recommend that, though. Not worth the risk. Let BMW deal with them.

I hadn’t really put together the association with the vacuum issue, but now that I think about it it’s possible that one of those hoses is cracked, even though the crack may not be visible or obvious, which would create a vacuum leak for sure. I think I’d start by having those hoses replaced ASAP and clearing your codes to see if they go away for good. Let’s hope so!

__________________

2017 F15 xDrive50i M Sport | Superformance GT40 Roush 511 IR FE

     

03-05-2020, 07:11 PM

 
#12

Banned

Drives: 2015 X5 35i

Join Date: May 2015

Location: United States

Seems you have a leaking or broken crankcase vent tube somewhere? Which could explain the codes, and when you’re under boost, oil vapor from the crankcase blows out, hence the oil on your turbo.

     

03-05-2020, 07:13 PM

 
#13

Private

Drives: 2015 X5 50I M Sport

Join Date: Jan 2012

Location: ottawa

Quote:

Originally Posted by turboawd
View Post

Seems you have a leaking or broken crankcase vent tube somewhere? Which could explain the codes, and when you’re under boost, oil vapor from the crankcase blows out, hence the oil on your turbo.

Which actually explains at lot, as the codes only appear when I idle…… I could drive for an hour with no codes. Soon as I idle,

I will look into getting this done and report back!

     

03-05-2020, 07:27 PM

 
#14

Banned

Drives: 2015 X5 35i

Join Date: May 2015

Location: United States

Could also be a leaking intake pipe too. There is oil in the intake tract of turbo cars.

     

03-05-2020, 07:34 PM

 
#15

Banned

Drives: 2015 X5 35i

Join Date: May 2015

Location: United States

Is that a split in the pipe?

Attached Images

 

     

03-05-2020, 07:39 PM

 
#16

Private

Drives: 2015 X5 50I M Sport

Join Date: Jan 2012

Location: ottawa

Quote:

Originally Posted by turboawd
View Post

Seems you have a leaking or broken crankcase vent tube somewhere? Which could explain the codes, and when you’re under boost, oil vapor from the crankcase blows out, hence the oil on your turbo.

Quote:

Originally Posted by turboawd
View Post

Is that a split in the pipe?

Good eye! it does look like it from the photos.

I’ll confirm tomorrow afternoon. I’ll degrease the entire area with brake cleaner and see what I can spot.

I’ll also try and get my hands on a smoke machine to see if I can find any leaks on the intake pipe.

     

03-05-2020, 07:42 PM

 
#17

Banned

Drives: 2015 X5 35i

Join Date: May 2015

Location: United States

I don’t think you need a smoke machine. Just follow where you see the most oil!

     

03-05-2020, 07:46 PM

 
#18

Private

Drives: 2015 X5 50I M Sport

Join Date: Jan 2012

Location: ottawa

Quote:

Originally Posted by turboawd
View Post

I don’t think you need a smoke machine. Just follow where you see the most oil!

For a vacuum leak too?

     

03-06-2020, 08:38 AM

 
#19

Major General

Qsilver7's Avatar

United_States

Drives: F06 650ix GC / F15 X5 50i

Join Date: Oct 2016

Location: Indiana, USA

Quote:

Originally Posted by turboawd
View Post

Is that a split in the pipe?

OMG…how’d you capture Gutfeld in your pic?

__________________

2015 F06 650ix Gran Coupe`(Moonstone/Cohiba Brown)| 2014 F15 X5 50i MSport (Space Gray/Mocha)

Become a BMW CCA member! Click HERE to join and feel free to use my BMW CCA member #191509 as a referral.

     

03-06-2020, 09:05 AM

 
#20

Banned

Drives: 2015 X5 35i

Join Date: May 2015

Location: United States

Quote:

Originally Posted by hamzawm
View Post

For a vacuum leak too?

That oil leak may be your issue. I’d fix that first.

     

03-06-2020, 09:06 AM

 
#21

Banned

Drives: 2015 X5 35i

Join Date: May 2015

Location: United States

Quote:

Originally Posted by Qsilver7
View Post

OMG…how’d you capture Gutfeld in your pic?

Lol. I didn’t even pay attention to it. I just grabbed a screen shot on my phone. That’s the floating youtube pop-up.

     

03-07-2020, 11:55 AM

 
#22

Private

Drives: 2015 X5 50I M Sport

Join Date: Jan 2012

Location: ottawa

Quote:

Originally Posted by turboawd
View Post

Is that a split in the pipe?

I commend your 20/20 vision. Indeed there was a crack.

I cleared my CELs, brake cleaned the oil off, and used a strip of HVAC tape to seal the crack up for now until I can get the dealer to swap them.

I’ll go for a for drive this afternoon and report if the CEL’s reappear!

I also sprayed down the intake hoses with brake clean to listen for any change in motor sound but negative. I did confirm that the crank case vent line is drawing a fairly strong vacuum, so hopefully this is my issue.

One thing I did notice is while the vehicle is running, the oil cap has a ton of suction, does this normally mean the PCV valve has also failed?

Attached Images

  

Ошибка P1180 (118001) у автомобиля BMW была обновлена 04:49. Определить ошибку в автомобиле BMW можно через диагностический прибор через соединение OBD2. Если у вас определена ошибка под номером P1180 (118001) — тогда прочитайте ее обозначение согласно официальным техническим регламентам автомобиля BMW.

P1180 (118001)

Код переводится как «подогреваемый кислородный датчик 2, банк 1 — малое быстродействие»

Приветствуется любая корректная, полезная и честная информация о ремонте ошибки P1180 (118001) у автомобиля BMW.

Возможно Ваш отзыв сможет кому-то помочь!

Чтобы помочь вам в решении ошибки P1180 (118001) и устранить её, опишите вашу ситуацию и комментарий ниже. Обязательно оставьте почтовый ящик, ответ и помощь придет в течение дня.

Илья Сергеевич Дорофеев

Поддержка от автовладельцев

Техник по диагностике автомобилей BMW Стаж: 18 лет

Помогу решить любые вопросы возникшие с ошибками P1180 (118001) по автомобилю BMW. Опишите подробно ситуацию форме ниже и я лично вам отвечу в ближайшее свободное время. Обязательно укажите номера ошибок, симптомы и конечно модель, двигатель и кузов.

Для ответа мастера — поделитесь обязательно ссылкой с друзьями:

Помощь и удаление ошибок у моделей BMW

E39; E46; E60; E65; E70; E83; E90; F10; F20; X3 E34; X5 E53; X6.

Автомобильный сканер для BMW

Ваш помощник в точном определении ошибки в том числе P1180 (118001) и причины поломки. Дигностика любой модели BMW за 3 минуты, все показания бортового компьютера. Стирайте ошибки и выявляйте причину сами.

Здравствуйте, надеюсь на вашу помощь, возможно у кого-то была такая ситуация

Машина: mini cooper S r58 coupe 2012 г. в., пробег 75 000, двигатель N18, масло Liqui Moly Top Tec 4200 5w-30, замена масла не реже 8000, масляный фильтр Mann, на 60 тысячах меняли цепь и ремень с натяжителями, масло не жрет.

Проблема следующая: на прогретой машине на высоких оборотах ближе к 4500-5000 выскакивает масленка и пропадает, на холостых ее не бывает, после прочтения ошибок сказали что проблема в клапане регулировки давления масла — заменили клапан — не помогло, масленка выскакивает по прежнему на высоких оборотах, сказали менять по восходящей — следующий на очереди масляный насос. Но судя по топикам на форуме его поломка маловероятна…

Давление механически манометром не замеряли, обосновывая тем, что датчик давления масла в полном порядке, при проверке на оборотах выдает показатель давления 3,5 при необходимых 4,16 и все указывает на масляный насос.

Советуют заменить масло на более густое 10w-60 и если ошибки не станет, значит точно проблема с масляным насосом.

Есть ли у кого-то положительный опыт замены масляного насоса, который решил бы проблему давления на высоких оборотах или проблемы все-таки скорее всего глубже?

В чем механика появления ошибки именно на высоких оборотах? Имеет ли смысл измерить давление манометром? Может ли быть проблема в поломке корпуса масляного фильтра, ну и вообще может какие-то мысли есть, поделитесь, пожалуйста! Смерть это? Недодиагностированная большая проблема? Или же какое-то небольшое недоразумение… на что очень хочется надеяться, может еще какой-то метод диагностики подскажите, очень надеюсь на то, что придадите направление мысли)

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • 118001 ошибка bmw f20
  • 118001 ошибка bmw f10
  • 118 ошибка http
  • 118001 ошибка bmw b48
  • 118 ошибка фольксваген пассат