0x81000101 ошибка архивации windows

Если создание точки восстановления системы завершилось неудачно на вашем ПК с Windows, и вы видите Время создания теневой копии истекло, код ошибки 0x81000101 , тогда это сообщение сможет помочь тебе.

Время создания теневой копии истекло

1] Сначала создайте точку восстановления системы.

2] Затем откройте меню WinX и нажмите «Выполнить». Введите services.msc и нажмите Enter, чтобы открыть диспетчер служб Windows. Здесь проверьте, работает ли служба теневого копирования томов и ее зависимости. По умолчанию установлено значение «Вручную». Если он не запускается, нажмите кнопку «Пуск» и попробуйте создать точку восстановления системы сейчас.

3] Если вышеописанное не помогло, попробуйте это. Введите regedit в поле «Выполнить», чтобы открыть редактор реестра, и перейдите к следующему ключу:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ VolSnap

Выберите меню «Правка»> «Создать»> «DWORD» (32-разрядное).

Присвойте новому значению имя MinDiffAreaFileSize . Теперь дважды щелкните по нему и в поле Значение данных введите размер, который вы хотите использовать для области хранения теневой копии.

Нажмите OK и выйдите.

Раздел реестра MinDiffAreaFileSize указывает минимальный размер области хранения теневой копии; настройка по умолчанию – 300 МБ, а максимальная настройка – 3 гигабайта (ГБ). Для точной настройки укажите значение, кратное 300 МБ; в противном случае будет выбран следующий кратный 300 МБ. По словам Microsoft, значение 300 равно 300 МБ, а значение 3000 – 3 ГБ.

Надеюсь, что это помогло решить вашу проблему.

  • Remove From My Forums
  • Question

  • Backing up Windows 7 impossible, it stops at 7% and after a while  a time out message will be shown with code 0x81000101. I tried everething as specified by cdobbs on earlier questions, no result. The external  backup disk, usb connected,  is 150 Gb, clean and formatted.  Backing up mine laptop, (Windows XP ) no problem at all. To copy C to the backup drive will not succeed either due to open system files, e.g. hiberfile.sys, pagefile.sys, ntuer.date etc. Any solution ? 

Answers

  • Please temporary disable the antivirus and check the result.

    If the issue persists, maybe your previous backup is corrupt. I suggest you move the backup location to another partition, or move the previous backup to another partition. Then run backup and check if the issue still occurs.


    Arthur Xie — MSFT

    • Marked as answer by

      Monday, March 8, 2010 2:45 AM

Перейти к контенту

ВВЕДЕНИЕ

В данной статье описываются пути решения различных проблем, возникающих при попытке создать резервную копию или восстановить файлы или папки с помощью программа архивации данных и восстановления. При возникновении этой проблемы программа архивации данных и восстановления, появиться следующие ошибки:

  • 0×80070001

  • 0×81000037

  • 0×80070003

Кроме того возможно, не удается найти файлы и папки, которые требуется восстановить в окне мастера восстановления файлов.Подробные сведения содержатся в разделах «Проблема», «Причина», «Временное решение» и Дополнительная информация» этой статьи.

  • Remove From My Forums
  • Question

  • Hello,

    My windows 7 backup is failing with the following message «Error Code: 0x81000101». I searched the internet but didn’t find any good solution.

    Can you please tell me what should I do?

    • Changed type

      Tuesday, February 2, 2010 3:22 PM

    • Edited by
      MSDN Student
      Thursday, February 4, 2010 3:06 AM

Answers

  • Hello!

    I’ve got exactlty the same problem. I googled about 3 Days and then I found the solution:

    On my System a program called «XFast USB» from my mainboards vendor ASRock blocked the VSS (Volumne Shadow Service). 

    After uninstalling this program all works fine again.

    I hope this helps somebody else out there and prevents hin from lots of trouble…

    • Proposed as answer by
      Gerrit Horeis
      Thursday, September 27, 2012 12:42 PM
    • Marked as answer by
      MSDN Student
      Wednesday, May 1, 2013 7:51 PM

  • Please temporary disable the antivirus and check the result.

    If the issue persists, maybe your previous backup is corrupt. I suggest you move the backup location to another partition, or move the previous backup to another partition. Then run backup and check if the issue still occurs.


    Arthur Xie — MSFT

    • Marked as answer by
      MSDN Student
      Wednesday, February 3, 2010 5:52 PM

A system restore point on a Windows PC is usually our safety net but sometimes you may find the system restore failing and giving you the error code 0x81000101 with the words The creation of a shadow copy has timed out. If you are finding that same error during your system restore point, this guide should get you out of trouble.

A system restore point is a Microsoft exclusive feature relating to Windows operating systems. If you are using a Windows PC more than the average person, it’s only a matter of time until you may need to call upon this feature. Essentially the System Restore feature allows you to restore the files on the computer to an earlier time period which you get to choose. The most common way to problem solve a Windows operating system is to try remembering the day when things went sour on your operating system and use the Microsoft Windows System restore feature to roll back at least a day earlier than that period. That gives you the chance to rewrite the history books using your computer and this time not make whatever decision you made last time which then lead to the mistake or error you were facing.

These problems one may face aren’t always due to any fault of your own. Sometimes it’s something as simple as a bad driver you might install that lead to a problem large enough to want to use the Windows System Restore feature. Other times it might be a particular program which is causing problems.

HOW TO FIX THE CREATION OF A SHADOW COPY HAS TIMED OUT WITH ERROR CODE 0x81000101 FROM A SYSTEM RESTORE POINT CREATION

1. Start creating a new System Restore point.

2. Open the WinX Menu.

3. Click on the Run option.

4. Type services.msc and hit Enter / Return on the keyboard.

5. You should now see the Windows Service Manager open up on your computer.

6. Check that the Volume Shadow Copy service is running. By default this is set to manual.

7. If it does not start for you, click the Start button and create a new System Restore point.

8. Those still facing problems can open the Run dialog box and type regedit.

9. Point to this path from the Registry Editor: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\VolSnap

10. From the top of the screen, click the Edit option in the menu.

11. Hover the cursor over the New option.

12. Now click the DWORD (32-bit) value from the next sub menu.

DWORD-(32-bit)-value

13. Give your new value a name. It doesn’t matter what name you decide to give your file. For arguments sake, let’s go with NewFileSize.

14. Double-click the mouse over that new value name.

15. Look where it says value data and enter the size you want to have for the shadow copy storage area.

16. Click the OK button and exit the Registry Editor.

There; that’s all you need to help solve any “The creation of a shadow copy has timed out” related errors. Now when you see the error code Error Code 0x81000101 you will know what to do.

Related Posts

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • 0x81000037 ошибка архивации windows 7
  • 0x81000019 ошибка архивации windows 11 как исправить
  • 0x81000033 ошибка архивации windows 10 как исправить
  • 0x80d05001 ошибка обновления
  • 0x80d05001 windows 10 ошибка